وقتی صحبت از کوچکترین محصول کیا میشود، پیکانتو به ذهن میآید اما این شرکت در بازار داخلی کره جنوبی محصول کوچک دیگری بنام ری (Ray) را هم عرضه میکند. این خودرو با ۳,۵۹۵ میلیمتر طول و ۱,۵۹۵ میلیمتر عرض، دقیقاً هماندازهٔ پیکانتو است اما ارتفاع ۱,۷۰۰ میلیمتری آن بسیار از هاچبک کوچک و جهانی کیا بیشتر است. ری برای اولین بار در سال ۲۰۱۱ معرفی شد و در سال ۲۰۱۷ فیسلیفت ملایمی را تجربه کرد. حال این خودرو برای مدل ۲۰۲۳ دستخوش بهروزرسانی بزرگتر و جامعتری شده است اما هنوز هم خبری از نسل جدید برای آن نیست.
کیا فعلاً بدون اعلام هیچگونه مشخصات فنی، فقط سه تصویر از فیسلیفت ری منتشر کرده و قرار است رونمایی کامل آن در هفتههای آینده صورت گیرد. در این فیسلیفت بیشترین تغییرات در جلوی خودرو صورت گرفته است یعنی جایی که شاهد دماغهای بازطراحی شده با چراغهای عمودی LED جدیدی هستیم. این چراغها جلوپنجرهای کاملاً مسدود را احاطه کردهاند که لوگوی جدید کیا در میانه آن جای گرفته است. سپر جلو نیز با یک ورودی هوای افقی و صفحه محافظ آلومینیومی مانند، نمای مدرنتری به خود گرفته است؛ اما ازآنجاییکه این فقط یک فیسلیفت است نه نسل جدید، پروفیل جانبی خودرو بهجز تجهیز به رینگهای آلیاژی جدید نسبت به قبل تغییری نداشته است.
بااینحال، در عقب شاهد چراغهای LED جدیدی هستیم که حالا از طریق تریم مشکیرنگی روی درب صندوق، به هم متصل شدهاند درحالیکه سپر هم با قسمت مشکیرنگ دیفیوزر مانند و شبرنگهای عمودی کوچکتر نمای جدیدی پیدا کرده است. مهمترین تغییر در داخل خودرو اما صرفاً ارائهٔ یک صفحه آمپر دیجیتالی ۴.۲ اینچی است زیرا کل داشبورد تقریباً دستنخورده باقیمانده و کاملاً نشان میدهد که طراحی آن متعلق به سالها پیش است. به همین دلیل، داخل ری اصلاً بهاندازهٔ دیگر محصولات جدید کیا مدرن به نظر نمیرسد اما این موضوع نباید چندان مشکلساز باشد زیرا این خودروی ارزانقیمتی است.
نسخهٔ قبلی ری در سمت راست به یک در کشویی مجهز بود که ورود و خروج را آسانتر میکرد ولی فعلاً در این تصاویر مشخص نیست که این در همچنان حفظ شده یا نه. همچنین فعلاً از مشخصات فنی این خودرو هم خبر نداریم ولی انتظار میرود همچنان شاهد همان پیشرانههای قبلی باشیم. ری قبلاً در دو نسخهٔ بنزینی و الکتریکی به بازار عرضه میشد که اولی به یک پیشرانه ۱ لیتری سه سیلندر تنفس طبیعی با ۷۸ اسب بخار قدرت و گیربکس چهار سرعته اتوماتیک مجهز است. نسخهٔ الکتریکی که اولین محصول برقی کیا محسوب میشد هم از یک موتور ۶۷ اسب بخاری و یک پکیج باطری لیتیوم یونی ۱۶.۴ کیلووات ساعتی استفاده میکند که برد تنها ۱۳۸ کیلومتری را به همراه دارد. انتظار میرود قیمت این خودرو نسبت به قبل از فیسلیفت تغییر بزرگی نداشته باشد و از همان حدود ۱۳.۵ میلیون وون معادل ۱۰,۴۰۰ دلار آغاز شود.
T
۲۱ مرداد ۱۴۰۱چه با نمکه
miladzm
۲۱ مرداد ۱۴۰۱فردا به عنوان بهترین خودرروی سال کارت صد افرین رو میگیره ! اصالت خریدنی نیست ! اصالت ساختگی ست ! تازه به دوران رسیده ها هرگز نمیتوانند اصالت داشته باشند !
Porsche
۲۲ مرداد ۱۴۰۱از شخص دارای 12 لکسوس بعیده فیک زدن
احمدرضا
۲۱ مرداد ۱۴۰۱واقعا هم طراحی داخلی و خارجی بسیار زیبایی داره
نسبت به کلاس و قیمتش
phonix
۲۱ مرداد ۱۴۰۱تو ژاپن پره از این کلاس
تمام شرکت های ژاپنی این مدلی میسازن در ظاهر و اپشن های متفاوت برای بازار خودشون
احتمالا یکی از اهداف صادراتی این ماشین هم ژاپن باشه
Si
۲۱ مرداد ۱۴۰۱همیشه خودرو های کوچیک رو دوس داشتم
Kamy
۲۱ مرداد ۱۴۰۱کِی کار کره ایی..به سبک ژاپن
aMiRsHaYaN
۲۱ مرداد ۱۴۰۱ب نظرم برای ایران بد نیست
چون هم آپشن داره
هم ظاهر
هم با نمکه
هم تقریبا ۱۰ هزار دلاره
بعد یه چیزی رو فهمیدم
موتور ۱ لیتری ۳ سیلندرش از tu3 پژو بیشتر قدرت داره 😂😂
حسین
۲۱ مرداد ۱۴۰۱Tu3 مال هزار سال پیش پژو هست ، تازه همین tu3 نسخه ۱۶ سوپاپ ۱۰۰ اسبی هم داشت
احمدرضا
۲۱ مرداد ۱۴۰۱باحاله
aMiRsHaYaN
۲۱ مرداد ۱۴۰۱ب نظرم برای ایران بد نیست
چون هم آپشن داره
هم ظاهر
هم با نمکه
هم تقریبا ۱۰ هزار دلاره
بعد یه چیزی رو فهمیدم
موتور ۱ لیتری ۳ سیلندرش از tu3 پژو بیشتر قدرت داره 😂😂
JDM lover
۲۱ مرداد ۱۴۰۱خیلی بامزه هست
بنظر من قیمتش خیلی خوبه و احتمالا تو ژاپن که اینجور خودروها پره فروش خوبی رو تجربه کنه
meysam
۲۱ مرداد ۱۴۰۱خیلی خوبه
واقعا برای ترافیک شهرهای بزرگ که جا پارک هم کمه خیلی هالیه
مجید
۲۱ مرداد ۱۴۰۱خودرو کوچک امنیت نداره کجا بدرد ایران میخوره پراید هم یه موقع وارد کشور شد میگفتن واسه تو شهر آوردیم تبدیل فاجعه شد
datsun
۲۱ مرداد ۱۴۰۱دقیقا ، اونم با جادهای ایران
heshmat021
۲۱ مرداد ۱۴۰۱مگه امنیت به سایز
استاندارد ایمنی رو ایمپالا ۵ متری با اون ابهت پاس نمیکنه
ولی هاچ بک های کوچیک پاس میکنن
phonix
۲۲ مرداد ۱۴۰۱ایمپالا در زمانی اومد که کسی نمیدونست ایمنی چی هست و ملاک خریداران نبود
الان با بهتر شدن تکنولوژی تولید آلیاژ و نرم افزار های طراحی مهندسی با طراحی ساختار های کار امد اون ماشین های هاچبک این تست هارو پاس میکنن
این ماشین از هاچبک ها هم کوچیک تره و به همون میزان ظریف تر
به درد ژاپن میخورن که بیشتر کامیون هاشونم کوچیک هست و عملا کامیونت هستن
اینجا این با این کف پایین بیاد ایران اگه تو جاده دوم بیاره تو اون گرما اگه با کامیون خاور شاخ به شاخ بشه زیر چرخ هاش کمپوت میشه
حالا همون هاچبک ها میتونن وزن خاور رو تحمل کنن و به قیمت نابود شدن شاسی از کابین محافظت کنن
حمید
۲۲ مرداد ۱۴۰۱عیب نداره، دو تا منجید مزدایی میندازیم رو کمکای عقب ارتفاعش میره بالا فقط خداکنه وارد بشه با قیمت حدود ۴۰۰ تومن خوبه.