در این مقاله شاهد بررسی مفصل کیا اسپرتیج ۲۰۲۳ جدید خواهید بود، خودرویی که نگاههای زیادی را به خود جلب کرده است. کیا اسپرتیج همیشه یکی از کوچکترین شاسی بلندهای کامپکت بازار بوده و دو نسل اخیر آن یک جایگزین شیک و با قیمت مناسب برای محصولات بزرگتر و خانوادهدوستتری همچون هوندا CR-V محسوب میشد. مشکل این است که هماکنون گزینههای کوچک و مشابه زیادی وجود دارند که ما آنها را میکرو کامپکت مینامیم. کیا حتی یکی از آنها را با نام سلتوس میسازد. همین امر باعث شده کیا اسپرتیج ۲۰۲۳ آزادی عمل بیشتری داشته باشد.
البته این موضوع تا حدی درست است. اسپرتیج هماکنون بزرگترین خودروی کامپکت کلاس خود محسوب میشود. فضای بار نسل قبلی این خودرو قربانی ارائه فضای پای عقب سورپرایز کننده شده بود اما حالا با میزان ۱۱۲۱ لیتر سرآمد کلاس خود است. همچنین فضای پای پشت صندلی نیز بیشتر شده و بهترین در این کلاس است. البته همهچیز اسپرتیج جدید به مقایسه با نسل قبلی خلاصه نمیشود چراکه این خودرو کاملاً قواعد بازی را تغییر میدهد. این محصول کرهای از بهترین گزینه برای افراد مجرد به یکی از خودروهای مناسب خانواده تبدیل شده است.
قطعاً با نگاه کردن به این خودرو متوجه عمق تغییرات رخ داده خواهید شد. در مقایسه با دو نسل قبلی و از نظر پروفایل چرخ به گوشه خودرو، نسل جدید اسپرتیج رشد کرده تا ما را به یاد مدل بزرگتر سورنتو بیندازد. استایل رساتر خودرو نیز همین موضوع را برجستهتر میکنند. جلوپنجره گسترده به همراه چراغهای LED بومرنگ مانند واقعاً جلبتوجه میکنند و البته تا حدی موجب شوکه شدن ما میشوند زیرا مانع از شکلگیری چهرهای میشوند که ما از خودروها انتظار داریم. نمای عقب نیز برجستهتر از سورنتو کار شده و درب پشتی خاص با چراغهایی وجود دارند که بیشباهت به EV6 نیستند.
البته تنها تغییر کیا اسپرتیج ۲۰۲۳ به ظاهر آن مربوط نمیشود. همانند دیگر قدبلندهای این خودروساز، اسپرتیج دارای تریم X-Line جدید است که از سپرهای متفاوت، تریم مشکی براق، رینگهای متمایز، ریلهای سقف و الگوی دوخت خاص در پوشش سینتکس کابین سود میبرد. البته برخلاف سورنتو X-Line، ارتفاع این خودرو از سطح زمین تغییری نکرده زیرا تمامی نسخههای چهار چرخ محرک اسپرتیج ارتفاع معقولی از سطح زمین دارند. همچنین یک مدل جدید دیگر با نام X-Pro وجود دارد که به لاستیکهای کاراتر بی اف گوودریچ، رینگهای مشکی ۱۷ اینچی مات و حالتهای رانندگی بازنگری شده برای بهبود کشش در برخی شرایط سخت مجهز شده است. این مدل از سقف مشکی رنگ سود میبرد.
اگرچه لاستیکهای یاد شده توانایی آفرود کیا اسپرتیج ۲۰۲۳ را بهبود میبخشند و سیستم چهار چرخ محرک قابل قفل شدن نیز باعث بهبود حرکت آن در مسیرهای سخت میشوند اما نباید از آن انتظار خودرویی همچون سوبارو فارستر وایلدرنس یا جیپ چروکی تریل هاوک را داشته باشید. شما همچنین باید با سواری خشک تر، صدای زیاد و… کنار بیایید. البته فرمان خودرو دقت خوبی دارد که نکته خوبی به شمار میرود. شاید بهتر باشد همان پیشرانه پایه را انتخاب کنید که در همان وضعیت مشابه فارستر وایلدرنس یا تویوتا راو ۴ نسخه TRD قرار دارد. اسپرتیج بهصورت استاندارد با پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری جدید عرضه میشود که قدرت ۱۸۷ اسب بخاری و گشتاور ۲۴۱ نیوتون متری تولید میکند. این ارقام برای این کلاس کاملاً متوسط هستند. همکار پیشرانه یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک است که نکته مثبتی خواهد بود زیرا اکثر رقبا از گیربکس CVT استفاده میکنند. این مجموعه در کل شتاب گیری و پاسخ راضی کنندهای دارند که در حالت اسپرت رانندگی بیشتر به چشم میآید. اساساً اگر شما به ما بگویید این پیشرانه متعلق به راو ۴ است سورپرایز نخواهیم شد.
البته یک جایگزین استثنایی وجود دارد. درحالیکه شاسی بلندهای کامپکت دیگر گزینه قوای محرکه هیبریدی یا پرفورمنس را ارائه میکنند، اسپرتیج روش دیگری را انتخاب میکند. مدل جدید اسپرتیج هیبرید که قرابت فنی زیادی با هیوندای توسان هیبرید دارد از پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری توربو، پیشرانه الکتریکی، گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک و سیستم چهار چرخ محرک سفارشی استفاده میکند. این سیستم همان نمونه بکار رفته در مدلهای بنزینی بوده و این در نقطه مقابل تویوتا راو ۴ هیبرید قرار دارد که حالت چهار چرخ محرک آن از همکاری پیشرانههای درونسوز و الکتریکی حاصل میشود. قدرت کل این مجموعه در کیا اسپرتیج ۲۰۲۳ برابر با ۲۲۷ اسب بخار است و گشتاور آن به ۳۵۰ نیوتون متر میرسد که پایینتر از مزدا CX-5 و CX-50 قرار میگیرد.
نتیجه این معادله برد-برد-برد است! مدل توربوی هیبرید سواری لذتبخشتری نسبت به مدل پایه و دیگر رقبای هیبریدی دارد زیرا از گیربکس سنتی استفاده میکند و انتقال قدرت نرمتری بین پیشرانههای درونسوز و الکتریکی برقرار است. ترکیب پیشرانه توربو و واحد الکتریکی باعث شده اسپرتیج ۲۰۲۳ بهطور قابلتوجهی جسورتر باشد و علیرغم استفاده از پیشرانه کمحجم شاهد صدای کمتر در زمان تخت گاز هستیم. نهایتاً باید گفت همانطور که انتظار میرفت این مدل بسته به نوع قوای محرکه و تریم انتخابی مصرف سوخت پایینتری دارد و به ۵.۴ تا ۶.۱ لیتر در هر صد کیلومتر میرسد که پایینتر از مصرف سوخت ۸.۴ و ۹.۴ لیتری نسخههای تک دیفرانسیل و چهار چرخ محرک اسپرتیج بنزینی است.
نکته مثبت دیگر اینکه مدل هیبریدی تنها حدود ۱۰۰۰ دلار گرانتر از نسخه بنزینی است و به لطف صرفهجویی در مصرف سوخت شاهد جبران سریع از اختلاف قیمت خواهید بود و همچنین از پرفورمنس بهتر نیز لذت خواهید برد. البته تنها نسخه هیبریدی اسپرتیج تولید نمیشود زیرا در آینده نزدیک مدل پلاگین هیبریدی هم با همان قوای محرکه و باتری بزرگتر تولید خواهد شد. هنوز مشخصات کیا اسپرتیج ۲۰۲۳ پلاگین هیبریدی منتشر نشده اما توسان پلاگین هیبریدی میتواند پیشنمایشی از پسرعموی خود باشد. این مدل شعاع حرکتی ۵۱ کیلومتری در حالت تمام الکتریکی دارد که پایینتر از راو ۴ پرایم است اما هنوز هم میتواند پاسخگوی ترددهای کوتاه روزانه باشد.
اما نکتهای وجود دارد. مشتریان آمریکایی فعلاً در حال بررسی ظاهر و تواناییهای بیشتر مدلهایی همچون X-Line هستند. برای مثال سورنتو X-Line را میتوان نام برد که برای مدل ۲۰۲۲ عرضه شده است؛ و اگرچه اسپرتیج پلاگین هیبریدی نیز با تریم X-Line عرضه خواهد شد اما مدل هیبریدی اینگونه نیست و نمیتوان آن را با تریم X-Pro هم خریداری کرد. شاید این موضوع در راستای تصمیم تویوتا باشد که راو ۴ هیبریدی را با تریم های خشنتر ادونچر و TRD عرضه نمیکند. البته برخلاف تویوتا کیا سیستم چهار چرخ محرک مکانیکی خود را با قوای محرکه هیبریدی ترکیب میکند. دریک تای مدیر تولید اسپرتیج میگوید نبود تریم های یاد شده در مقطع کنونی بیشتر به خاطر محدودیتهای تأمین است تا فاکتورهای دیگر. اساساً کیا در حال حاضر نمیتواند محصولات هیبریدی بیشتری بسازد. به همین خاطر است که کرهایها انتظار دارد تنها ۲۰ درصد اسپرتیج های مدل ۲۰۲۳ از نوع هیبریدی باشند. با بهبود وضعیت تأمین قطعات میتوان انتظار بهبود این درصد را داشت. دریک تای میگوید تیمش تقاضای مشتریان برای تریم های X-Line و X-Pro را نیز بررسی خواهند کرد.
برسیم به کابین این خودرو که نشان دهنده مزیتهای دیگری نسبت به رقبای پرفروش این کلاس است. بهطور خلاصه باید فضای داخلی اسپرتیج ۲۰۲۳ را جذاب توصیف کرد. یک حس شیک و بهروز بودن وجود دارد که در هوندا CR-V یا سوبارو فارستر نمیبینید. جدای از طراحی میتوان به تریم های قرمز و سبز اشاره کرد که بسته به تجهیزات و قوای محرکه انتخابی وجود خواهند داشت. حتی مدل EX هیبرید را میتوان با تریم رنگ جذاب خاکستری و آبی سفارش داد. مدیر کیا میگوید این برند از وجود چنین آپشن های زیبایی برای تریم های ارزانتر مطمئن شده زیرا او از ایده کمفروشی مطرح شده توسط برخی مشتریان متنفر است. تای قبلاً برای دیزنی کار کرده و در آنجا گفته میشد همه مهمانها صرفنظر از بودجه خود شایسته دریافت یک تجربه جادویی را دارند.
دیگر مثال این موضوع را میتوان در جذابیت اصلی کابین یعنی پانل منحنی و بزرگی دانست که شامل دو نمایشگر بزرگ ۱۲.۳ اینچی بوده و با EV6 مشترک است. این پانل در تمامی مدلها به جز LX وجود دارد و نه تنها به خاطر طراحی انحنادار و گرافیک زیبایش برجسته میشود بلکه همانند دیگر محصولات کیا استفاده راحتی دارد. دیگر نکته مشترک با EV6 را میتوان ردیف دکمههای لمسی دانست که به عنوان کنترلهای تهویه مطبوع و میانبرهای منو نیز کار میکنند. کار با این دکمهها کمی عصبی کننده است اما در EV6 مشکلی ندارند. از نظر اتوبلاگ، کیا اسپرتیج ۲۰۲۳ از نظر سیستمهای کمکراننده نیز کمبودی ندارد و هشدار برخورد از جلو، حفظ خودرو بین خطوط و هشدار توجه راننده بهصورت استاندارد در تمامی تریم ها دیده میشود. سیستم هشدار نقاط کور نیز در مدل EX و بالاتر وجود دارد و کروز کنترل تطبیقی کیا و هیوندای با عملکرد عالی نیز دیده میشود. این سیستم بهصورت استاندارد در تمامی تریم های رقبا نیز وجود دارد اما در کل کروز کنترل کیا عملکرد بهتری را به نمایش میگذارد.
در کل به نظر میرسد کیا اسپرتیج ۲۰۲۳ برنده قاطع کلاس خود است. این خودرو هماکنون فضای موردنیاز یک خانواده را فراهم میکند و مدلهای الکتریکی شده نیز جزو بهترین مدلها هستند چراکه استایل متمایز و قیمت مناسب را ارائه میکنند، چیزی که در دو نسل قبلی اسپرتیج نیز وجود داشت. قیمت این خودرو برای مدل پایه LX FWD از ۲۷۲۴۵ دلار شروع میشود که درست بین CR-V و راو ۴ قرار میگیرد بنابراین انتظار نداشته باشید کیا در سال ۲۰۲۳ محصولی کاملاً ارزان را تولید کند؛ و نباید هم چنین انتظاری داشت چراکه اسپرتیج خودرویی خوب و رقابتی است. با این وجود قیمت اسپرتیج LX هیبرید ۲۸۵۴۵ دلار است که پایینتر از مدلهای هیبریدی پایه CR-V و راو ۴ خواهد بود. حتی مدل EX هیبرید با کابین آبی جذابش حدود ۱۰۰۰ دلار ارزانتر از CR-V EX هیبرید پایه است.
فريد
۱۵ مهر ۱۴۰۱طراحی بیرونش رو اصلاً درک نمیکنم!!!
۹۱۱
۱۵ مهر ۱۴۰۱چون اصن زبون طراحی این ماشین بیخود هست. حالا برخی ها میان میگن حتی از بنزم بهتره 😂
miladzm
۱۵ مهر ۱۴۰۱این جمله اتمام حجت میکنه :
« در کل به نظر میرسد کیا اسپرتیج ۲۰۲۳ برنده قاطع کلاس خود است. »
MC20
۱۵ مهر ۱۴۰۱راست گفته … کلاس مردودی ها
فورد
۱۵ مهر ۱۴۰۱من خودم راوفور و ترجیح میدم به این
مزدا
۱۶ مهر ۱۴۰۱حلبی سازهای ایرانی هم یک خودرو رو فیس لیفت میکنن به اسم خودرو جدید با قیمت دو سه برابر میفرشنن!
وقتی هم انتقاد میکنی یه عده میگن کور شود هر آنکه نتواند پیشرفت خودرو سازی رو ببیند.!
حاجی اگه پیشرفت اینه ما کور شویم بهتر!
کرگدن باواریا
۱۵ مهر ۱۴۰۱قطعا این طراحی هیچ کجای جهان برنده نیست !😂
چراغ های جلو هم یه ارزن اصالتی هم که داشت ازش گرفتتش
نسل ۲۰۱۶_۲۰۲۰ که چراغ عقبی تقریبا اصالتش رو حفظ کرده هرچند این نسل که گفتم زیباترین ها بود
به شدت کم استهلاک و آپشن هایی که کاملا کفایت میکنه.
این نسل چه کیا باشه چه همتای هیونداییش “توسان ۲۰۲۲” اصلا طراحی خوبی نداره
قیمتش هم که …
Rav4 بهترینه این سِگمنته ؛ هم آپشناله هم تویوتاس !
4wheeled
۱۵ مهر ۱۴۰۱“در کل به نظر میرسد کیا اسپرتیج ۲۰۲۳ برنده قاطع کلاس خود است.“
پووووووک، یه ضربه دیگه برای خراب شدن روز 😂
محسن
۱۵ مهر ۱۴۰۱حالا چرا همین حرفا رو با اکانت اصلیت نمیزنی؟
تو چه فنی هستی که روت نمیشه بگی؟ رفتی پشت آلمان قایم شدی یعنی اینقدر اوضاع ژاپن خیطه؟ اونو دیروزم پرسیدم ازت ولی نتونستی جواب بدی که البته حقم داری ولی چون این سوال اذیتت میکنه هی میپرسمش
اینکه چه خودرویی بهترینه یا بدترینه رو اونی که سوارشون شده میتونه بگه نه تویی که فقط عکس میبینی
درضمن اگه خیلی دنبال اصالت هستی ۲ تا شباهت بین نسل فعلی راو۴ و نسل قبلیش نشون بده اونوقت منم مثل تو ژاپنی فن میشم،اونم نه ژاپنی فنی که روش نمیشه اعلام کنه
منتظرم
کرگدن باواریا
۱۵ مهر ۱۴۰۱این اکانت اصلیمه “بااجازه شُما”
شاید باورت نشه یه زمانی تقریبا ۳ سال پیش شایدم بیشتر فن کره ایی بودم الانم هستم منتهی نه طراحی فعلی رو میپسندم ؛ نه مشکلات زیادش رو میتونم حَضم کنم.
فن دو آتیشه آلمانی هام ؛ ولی تا جایی که به حَق باشه ! مثلا میتونستم به جای rav4 بگم تیگوان ولی vw با این بازه قیمت یه تیگوانی بِهت میده با رینگ فولادی و قالپاق !!
abbas
۱۵ مهر ۱۴۰۱من از نزدیک پلاک سفارتش رو دیدم فوق العاده زیبا و ظاهر جذابی داره
4wheeled
۱۵ مهر ۱۴۰۱طراحیشو خیلی میپسندم،بنظرم از توسان بهتره ولی طبق مدل های قبلی معمولا هیوندا سواری نرم تری نسبت به کیا داره
کرگدن باواریا
۱۵ مهر ۱۴۰۱طراحی توسان پخته تره ؛ ولی موافقم سواری کیا یکمی خشکتر از هیونداس
کیا جوانپسند تره ؛ برای همین یه ذره خشکی حس و حال اسپورت بودن میده
کرگدن باواریا
۱۵ مهر ۱۴۰۱طراحی توسان پُخته تره ؛ ولی موافقم سواری کیا یکمی خشکتر از هیونداس
کیا جوانپسند تره ؛ برای همین یه ذره خشکی حس و حال اسپورت بودن میده
شهاب
۱۵ مهر ۱۴۰۱نوید۰۰۹۸ بیا دعوا کنیم😂😂😂
حسین
۱۵ مهر ۱۴۰۱برنده قاطع کلاس خود! 🤣 اگه مجلات غیر این بگن جای تعجب داره. فعلا که بازار چیز دیگه ای داره میگه. مجموع فروش نصف کراس اورر های هیوندا کیا به اندازه راو فور نیست. متاسفانه طبق نظر بازار برنده قاطع این کلاس با اختلاف بسیار بسیار زیاد ژاپنی هایی از جمله راو فور و crv و نیسان روگ هستن
AMD
۱۵ مهر ۱۴۰۱پیشرانه ۲.۵ لیتری تویوتا روشه یا برای خود گروه کیا هست ؟
کرگدن باواریا
۱۵ مهر ۱۴۰۱نه بابا تویوتا کجا بود !!!😕😕
Erfan
۱۵ مهر ۱۴۰۱اگه موتور تویوتا داشت که خریداران دیگه غمی نداشتند راحت و مطمئن میخریدن.
T
۱۵ مهر ۱۴۰۱طراحی جلوش انگار خطای دیده . 😂
اما کلا ازش خوشم اومد نسبت به قیمتش خوبه.
عارف
۱۵ مهر ۱۴۰۱مگه ماشین کره ای هم فن داره؟
ملت داخل بازار انحصاری ایران مجبورن چینی یا کره ای بخرن و همونا به به چه چه کنم و گرمه کلی برند جذاب تر و با کیفیت بالا وجود داره که دست ما ازش کوتاهه
T
۱۵ مهر ۱۴۰۱داخلش پر از مانیتوره و آپشن؛ خوراک کره ای فنا.😂
Royal Driver UK 70
۱۵ مهر ۱۴۰۱حرفت عجیبه، منم حالم از برند های کره ای بهم میخوره اما باید بگم این ماشین داخلش دکمه هم هست، و اگر بری ماشینای مرسدس بنز هم ببین مثل ای کیو و اس کلاس داخلشون یک دکمه هم نیست ، فقط مانیتور تبلتی که با بالاترین تکنولوژی ممکنه هست. پس یعنی بنزم برای مایی که فنشیم مانیتورش مهمه ؟
T
۱۵ مهر ۱۴۰۱شهاب میتونم بپرسم چرا کره ای فن شدی؟ روراست بگو.
بعضی ها که قشنگ معلومه تعصب الکی رو برند مورد علاقشون دارن
کرگدن باواریا
۱۵ مهر ۱۴۰۱فن کره نیس اصلا ؛ بیشتر فن الکسیس سفید متالیک و لآت کوچه خَلوت عه
Royal Driver UK 70
۱۵ مهر ۱۴۰۱ماشینش اصلا نمیارزه. من بجای این بی مصرف میرم یک اشکودا کاروک میخرم خیلی هم چکیه، هم قابل اعتماد تر و دوست داشتی تره.
ferimia
۱۵ مهر ۱۴۰۱مطمئنا هوندا CRV که بهترین این سگمنت هست رو ول نمیکنم بیام اسپورتیج بخرم
ولی تلاششون قابل تحسینه واقعا، با این فرمون بیان جلو، یه تکونی هم به هوندا و تویوتا میدن و باعث پیشرفت میشن، مخصوصا از لحاظ آپشن و طراحی داخلی
Royal Driver UK 70
۱۵ مهر ۱۴۰۱میشه حتی یک فولکس تیگوان و تاعوس یا فورد کوگا گرفت خیلی از اسپورتیج بهترن
کرگدن باواریا
۱۵ مهر ۱۴۰۱تیگوان لو آپشن میده با سقف فلز و قالپاق پشت آمپری که هم از دیجیتالی مونده هم آنالوگ
نظرم نیسان روگ ۲۰۲۲ هست بشدت قوی و آپشن های رفاهی کافی از لحاظ ابعاد شاید یکم کوچکتر باشه ولی بازم انتخاب بهتری هست
mustangbrc
۱۵ مهر ۱۴۰۱فقط اینترنت من ملیه یا اینترنت شما هم همینطوره؟
Alan.r
۱۵ مهر ۱۴۰۱راوفور و CRV رو ترجیح میدم
راوفور هم زیباتره هم قابلیت های آفرودش یه مراتب بهتره قابل اطمینان تر هم هست و دوامشم چندین برابر بهتره
T
۱۵ مهر ۱۴۰۱کرگدن باواریا
آپشن مهم نیست اصلا مهم نیست
آدم باید به لذت رانندگی اهمیت بده نه پشت آمپر دیجیتال و رینگ اسپرت و…
بنظر من مدل پایه بهترین مدله از آپشن بدم میاد
کرگدن باواریا
۱۵ مهر ۱۴۰۱👍👍👍 سلیقه ها متفاوته
Payfast
۱۵ مهر ۱۴۰۱راو فور لندکروز و دیفندر ۶۰ سال پیشو به این ترجیح میدم
حتی به نظرم تیگو ۸ از این بهتره
پ.ن: چرای هی امروز دارم ماشین زشت میبینم؟
MASOUD 0099
۱۵ مهر ۱۴۰۱بچهها یه نظر سنجیی
کیا اسپورتیج 2022 +
هیوندای سانتافه 2022 –
RezaRs
۱۶ مهر ۱۴۰۱سانتافه حالا نمیدونم جدیدا یاتاقان میزنه یا نه اما فرض بر اینه حدیدا که تو ایران نیست نمیزنه میذاریم کنار اینو
خب میدسایزع جادار تره چرا اسپورتیج ؟
RezaRs
۱۵ مهر ۱۴۰۱دوستان کلاس اسپورتیج رو اشتباه گرفتن الاظاهر
فیسش رو حال نکردم خدایی خصوصا جلو
کابین حرف نداره به نظرم
صندوق عقب طبق عکس خوبه واقعا
فضای صندلی عقب تو کلاس خودش خوبه
در کل ماشین عالی در کلاس خودشه با توجه به متن من مثل شما دستم بهش نمیرسه اما خب اونچه که دیدم رو به دور از تعصب میگم هرچند خودم کلاس اور های این کلاس رو نمی پسندم و پیشنهادم کلاس میدسایزه کلا چه سدان چه کراس اور خانوادگی
RezaRs
۱۶ مهر ۱۴۰۱ببینین مید سایز نیست اما عمدتا مثل میدسایزاس یعنی از کامپکت ها همه جوره بهتره 🤌
Mehdi
۱۶ مهر ۱۴۰۱خیلی از همه اینایی که طراحی شو مسخره میکنند پشت راو فور و غیر قایم میشند اگه میومد ایران و پولش داشتند ۴ ثانیه ای خریده بودند مشکل اینه پولش ندارند برای مدلایی که تو ایران و دارند از حسادت میمیرند و برای اینکه نفهمند حسودند پشت چیزای دیگه قایم میشند
فقط حسادت ادم به جایی میرسه که این شکلی حرف بزنه و گرنه برای کسی اینقدر مهم نیس که یه چیزی شدید بکوبه یا تایید کنه
از این نمونه ها تو فامیل زیاد داریم
همینا اگه تو فامیلشون کسی المانی میخرید و زورشون میرسید همونم یه نقدی میکردند ولی تو اون نقطه دیگه تو نطفه خفه میشند
کرگدن باواریا
۱۶ مهر ۱۴۰۱ینی یه تنه (…) زدی رو هرچی بحث فنی کاربرا😑
الان ینی همه این کاربرا بعلاوه ۶۰ ۷۰ تا دیسلایک حَسرَت مدلای موجود کره ایی رو دارن؟😐
الان مدل های داخلی همین ماشین حسادت همه رو گُل میکنه یعنی؟ بریم فخر بفروشیم یا میخندن برامون؟
مشکل امثال شُما اینه وقتی به زور چنگ و دندون کره ایی یا چینی میخرین فکر میکنین عآلم و آدم حسآدت میکنه !!!
پشت پرده اینه که پولشون به ژاپنی نرسیده در اصل !!
Mehdi
۱۶ مهر ۱۴۰۱همین که ریپلای کردی این حرف زدی یعنی از حرف من دردت گرفته و گرنه مثل خیلی کاربرای دیگه بی تفاوت رد میشدی
RezaRs
۱۶ مهر ۱۴۰۱ویت سلکتور دنده رو خیلی کیف کردم
پاشا
۱۶ مهر ۱۴۰۱واقعا چراغ جلوش مزخرف و شما هیچ شباهتی بین نسل ۱ و ۴ این نمیبینی منظورم اینکه هیچ کدوم از نسل ها با هم شباهت ندارن
Afg
۱۷ مهر ۱۴۰۱واقعا الگوهای موفق زیادی در دنیا وجود داره که میتونه درصد تجربه ناموفق رو بیاره پایین اما چرا بعضی اصرار به کردن تجربه نافق دارن و سالهای سال در توهم خودشون غرق هستن و یک ملت رو گروگان این توهم گرفتن چرا نباید خودروهایی مثل این در ایران تولید نشه مگه چی کم داریم؟؟؟مگه جان و وقت وسرمایه میلیونها انسان هیچ ارزشی نداره؟؟؟درحالیکه ریالی از مالیاتهای گمرکیشون کوتاه نمیان اونم اگه شفاف باشه و آزاد که نیست