پنجمین نسل کیا اسپورتیج با مدل سال ۲۰۲۳ در آمریکای شمالی عرضه شده است و حالا با عملکردی سورپرایز کننده در تست ایمنی گوزن خودنمایی میکند.
اسپورتیج نسل پنجم از ظاهر تیزتری نسبت به نسل قبلی خود استفاده میکند و با قوای محرکه پلاگین هیبریدی نیز قابل خریداری خواهد بود. این مجموعه قدرت ۲۶۱ اسب بخار را از طریق سیستم چهار چرخ محرک به هر چهار گوشه خودرو میفرستد و بنابراین با خودروی کندی طرف نیستیم؛ اما اسپورتیج در شرایط و مانورهای اضطراری چه عملکردی خواهد داشت؟ با انجام تست ایمنی گوزن میتوان این سؤال را پاسخ داد. Km77 برای یافتن پاسخ چنین سؤالاتی اقدام به برگزاری تست گوزن میکند. اسپورتیج جدید شاید در نگاه اول برای شما آشنا به نظر برسد که البته اینگونه نیز خواهد بود. در واقع قبلاً شاهد تست گوزن هیوندای توسان پلاگین هیبریدی بودهایم که از شاسی و قوای محرکه مشترکی با اسپورتیج استفاده میکند. در واقع پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری توربو و تک پیشرانه برقی در هر دو خودرو دیده میشوند. نیروی تولیدی قوای محرکه هم از طریق گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک به چرخ ها میرسد. در ویدئو گفته میشود که حتی لاستیکهای میشلن بکار رفته در دو خودرو نیز یکسان هستند.
به همین خاطر حدس میزنیم اسپورتیج پلاگین هیبریدی بتواند نتایجی مشابه توسان ثبت کند و این موضوع مخصوصاً وقتیکه بدانیم هر دو خودرو در پیستهای یکسان و با شرایط کاملاً مشابه تست شدهاند خودش را نشان خواهد داد. کیا اسپورتیج پلاگین هیبریدی در ۲۴ ثانیه از بین مخروطها عبور میکند که تقریباً مشابه توسان است. کرهایها محصولی پایدار و قابل پیشبینی تولید کردهاند و خودرو گوش به فرمان راننده خواهد بود. همچنین باید گفت اسپورتیج در تست اسلالوم اندکی بهتر از پسرعموی خود ظاهر میشود.
البته همین موضوع را نمیتوان درباره تست گوزن گفت. اسپورتیج در اولین تست عملکرد آشفتهای دارد و با هر مانور به مخروطها برخورد میکند. البته با تمامی تفاسیر کراس اوور کیا پایدار باقی میماند هرچند نمیتواند بدون برخورد با مخروطها مسیر را به پایان برساند. اینجاست که سورپرایز میشویم! توسان با سرعت ۷۴ کیلومتر در ساعت تست گوزن را به پایان رساند اما اسپورتیج نمیتواند به این سرعت برسد. با توجه به کم فرمانی دیده شده در حین مانورها و همچنین عدم توانایی راننده در تکمیل تست اول، به نظر میرسد دینامیک سواری توسان بهتر باشد. در نهایت بهترین عملکرد کیا با سرعت ۷۱ کیلومتر در ساعت ثبت میشود. تست کنندگان میگویند هر دو خودرو حس سواری مشابهی دارند هرچند توسان کمی چابکتر است.
sina
۸ فروردین ۱۴۰۲کیا رو بیشتر از هیواندای دوست دارم
کرگدن باواریا
۹ فروردین ۱۴۰۲متاسفانه دیگه هیچ طراحی خوبی از خودشون ندارن کره ایی ها
یادش بخیر یه زمانی با طراحی هاشون حال میکردم ؛ چی شد به این ریخت و قیافه افتادن؟؟
کرگدن باواریا
۹ فروردین ۱۴۰۲یه زمانی طرفدار کره ایی ها بودم
چی شد که طراحی کره ایی ها به این ریخت و قیافه افتادن ؟؟
اصلا هویتی نداره؛ همین مقاله پایینی راجب چری tj ؛ طراحی خیلی خیلی قوی تری نسبت به این و بقیه کره ایی ها داره !
حسین
۱۰ فروردین ۱۴۰۲متوجه حرفتون نمیشم
واضح بیان کنید که مشکل
این ماشینا و نسل جدید در طراحی چیه
هلهل
۸ فروردین ۱۴۰۲چقدر سورپرایز
تیتر …
Bmwgg6
۸ فروردین ۱۴۰۲پرواز کیا سول.. 🙂😊
کودکان کار… 😊🙂
اتش سوزی موتور.. 😊🙂
بی امنیت… 🙂😊😂😂😂😂
پس ***
کمم حرف بزنید
مردیم از خوشی
۸ فروردین ۱۴۰۲من طرفدار کره ای ها نیستم
ولی
از فشاری شدن افراد متعصب ، لذت می برم
رامین
۱۹ فروردین ۱۴۰۲😂😂😂👌👌👌👌
Ehsan
۸ فروردین ۱۴۰۲خدایی به چه چیزایی متوسل میشن! چرخ سیلورادو در رفت زیر کیا سول بعد اینا از این قضیه برای کل کل استفاده میکنن!!! در حالی که تو این مطلب ایمنی اتاق سول مورد ستایش قرار گرفت و اصلا بحث چالش فیزیک و ایمنی خودرو های امروزی بود!!! مثل این میمونه یه ماشین بخوره به راو۴ بعد راو۴ چپ بکنه و بیایم اینجا سرش کل کنیم
چقدر بچه هستین خدایی حداقل سر یه چیز درست بیا کل کن،سر فروش و ورشکستگی نیسان کل کنه یا مثلا سر لیست دیروز سایت U.S news بیا کل کن! نه سر این چیزا!
این همه اومدی اکانت صدم رو ساختی دست پر بیا خب اینا چه کل کل های ضعیفی هستن!
ایمن ترین خودروی ساخت ایران
۸ فروردین ۱۴۰۲اقای احسان
متاسفانه بعضی کاربران متعصبانه نظر نمیدن
والقاب خودشونو به کره ای فن ها نسبت میدن وهمینطور فن کشورهای دیگه مثل امریکا
ایمن ترین خودروی ساخت ایران
۸ فروردین ۱۴۰۲*متعصابنه نظر میدن*
حسین
۱۰ فروردین ۱۴۰۲زیر ترول ها انقدر نوشته نزارید
بنظرم یه پوکر براشون کافی باشه
دیده نشدنشون مساوی با از بین رفتن
حتی دیس هم ندید
رامین
۱۹ فروردین ۱۴۰۲دمت گرم آقا احسان گل
Camaro ZL1 427
۸ فروردین ۱۴۰۲چراغ هاش خیلی بی ریخته
net
۹ فروردین ۱۴۰۲camaro
چراغ جلو خیلی بددددددد و مسخره و ناجور هست و چراغ عقبش هم نوار متصل داره خیلییییی بد هست
حسین
۱۰ فروردین ۱۴۰۲داداش مرسی بابت انرژی و وقتی که میزاری 😂
amir-mr
۸ فروردین ۱۴۰۲طراحیش افتضاحه انگار به زور سرهمش کردن
وحید اسماعیل نسب
۸ فروردین ۱۴۰۲طراحیش حال بهم زنه
Peyman.JDM
۸ فروردین ۱۴۰۲ای کاش پدال موقعی که پیام تو صف قرار میگیره کل کل های کودکانه کره و ژاپن رو که سر هیچی به هم میپرن حذف کنه….
خسته شدیم دیگه حتی زیر پستای غیر ژاپن و آمریکا هم یک کودک ده ساله میاد ترول میکنه….
مجتبی .
۹ فروردین ۱۴۰۲اتفاقا این چیزارو دوست دارن .وقتی واقعیتها رومیگی زود پاک میشه.
حسین
۱۰ فروردین ۱۴۰۲😂😂😂
آقای اشتری کجایی بیا تایید کن
لبخندتون خیلی دوست داشتنیه
Mehdi
۸ فروردین ۱۴۰۲افرین به کیا
ایول به کره
دقیقا موافقم
از فشاری شدن افراد متعصب و حسود لذت میبرم
در مورد هر چی میخواد باشه این حجم از فشاری شدن فقط از حسادت
صالح
۸ فروردین ۱۴۰۲موندم آخه به شما یا من چی میرسه که مثلا یه کمپانی ضرر یا سود میکنه
که انقدر سرش بحث میکنیم یا فنش میشیم
فقط بازیچه ایم
کرگدن باواریا
۹ فروردین ۱۴۰۲زیباترین نسلش همون gt line بود ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۰ ؛ بعد از اون طراحی واقعا افتضاح شده
صالح
۸ فروردین ۱۴۰۲موندم آخه به شما یا من چی میرسه که مثلا یه کمپانی ضرر یا سود میکنه
که انقدر سرش بحث میکنیم یا فنش میشیم
فقط بازیچه ایم