شاید نیسان Z و کیا استینگر GT رقیب مستقیم یکدیگر نباشد اما هردوی آنها از پیشرانههای V6 توئین توربو استفاده میکنند و قیمتی نزدیک به هم دارند؛ بنابراین دیدن رقابت آنها در خط مستقیم میتواند جالب باشد. بدین منظور، سم کارلیجن این دو ماشین را طی چند مسابقهٔ درگ و رولینگ در برابر هم قرار داده تا ببینیم کدامیک سریعتر است. بهرسم همیشه اما بیایید ابتدا با نگاهی به اعداد و ارقام شروع کنیم.
نیسان Z از یک پیشرانهٔ ۳ لیتری توئین توربو استفاده میکند که ۴۰۰ اسب بخار قدرت و ۴۷۵ نیوتن متر گشتاور دارد. این نیرو از طریق یک گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک به چرخهای عقب منتقل میشود و باید وزنی ۱۶۱۰ کیلوگرمی را حرکت دهد. از سوی دیگر، زیر کاپوت استینگر GT یک موتور بزرگتر ۳.۳ لیتری توئین توربو قرار گرفته که با وجود حجم بیشتر، قدرت کمتری برابر با ۳۶۸ اسب بخار تولید میکند اما گشتاور ۵۱۰ نیوتن متری آن از رقیب ژاپنی بیشتر است. این سدان کرهای با وزن ۱۸۹۵ کیلوگرمی، به میزان قابلتوجهی از نیسان Z سنگینتر است اما در عوض از سامانهٔ چهارچرخ محرک بهره میبرد. همچنین درحالیکه رانندهٔ نیسان از عدم چسبندگی لاستیکها شکایت داشت که باعث هرزگردی زیاد چرخها میشود، لاستیکهای استینگر هیچ ایرادی ندارند.
چند ثانیه پس از شروع اولین درگ از حالت سکون، کیا نیسان را در آینههای خود میدید که دلیل این موضوع لاستیکهای بد کوپهٔ ژاپنی بود اما در ادامه Z بهراحتی از رقیب پیشی گرفت و با اختلافی حداقل بهاندازهٔ طول دو خودرو پیروز شد. در درگ دوم، استینگر لانچ بسیار بهتری داشت و بازهم جلو افتاد ولی مثل درگ قبلی، این بار نیز نیسان خود را به رقیب رساند و پیشی گرفت با این تفاوت که حالا اختلاف دو خودرو هنگام عبور از خط پایان بسیار جزئی بود.
سپس خودروها برای سه مسابقهٔ رولینگ آماده شدند. اولین رولینگ از سرعت ۵۰ کیلومتر بر ساعت آغاز شد که در آن کیا به پیروزی رسید. سپس رولینگ دوم با همان سرعت اما در دنده دو آغاز شد و این بار پیروزی به کوپهٔ ژاپنی رسید؛ و نهایتاً نوبت به رولینگ آخر از سرعت ۸۰ کیلومتر بر ساعت رسید. این بار خودروها مدتی نزدیک به هم پیش رفتند اما بازهم این نیسان بود که زودتر به خط پایان رسید. بهطورکلی، نیسان Z را باید پیروز قاطع این رقابت دانست ولی این نکته را هم باید مدنظر داشت که استینگر ظرفیت حمل پنج نفر را دارد درحالیکه کوپهٔ ژاپنی خودرویی دونفره است.
مشخصات فنی
نیسان Z پرفورمنس | کیا استینگر GT | |
پیشرانه | ۳.۰ لیتری V6 توئین توربو | ۳.۳ لیتری V6 توئین توربو |
قدرت | ۴۰۰ اسب بخار | ۳۶۸ اسب بخار |
گشتاور | ۴۷۵ نیوتن متر | ۵۱۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۹ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | عقب | چهارچرخ |
وزن | ۱۶۱۰ کیلوگرم | ۱۸۹۵ کیلوگرم |
قیمت | ۵۱,۰۱۵ دلار | ۴۷,۲۳۵ دلار |
ممد ژانگولر
۴ دی ۱۴۰۱کیا استینگر با وزن بیشتر قیمت کمتر و جادار بودن بیشتر نیسانو یک لقمه کرد 👏👏👏
علی جردن
۴ دی ۱۴۰۱لذت راحتی وصف نشدنی که پشت فرمان یه ژاپنی حس می کنی عمرا تو کیا کره حس نمی کنی
phonix
۴ دی ۱۴۰۱سلام نه
نمیدونم کره ای چی سوار شدید ولی جنسیس 2016 واقعا عالی بود ارههمونی که مثل اینکه مشکل داشت و اتیش میگرفت ولی فعلا که من زندم
shayan1renault
۵ دی ۱۴۰۱همینو بگو
الان یه عده چشم بسته میان میگن ژاپن خوبه کره بده..
phonix
۵ دی ۱۴۰۱والا من الان رافور سوار میشم بازم زنده و سر حالم
همنی که کره فن میاد اماره فراخوان هاشو میده :)
علی جردن
۵ دی ۱۴۰۱منظور من تو شرایط یکسان بود مثلا بین کیا مدل ۲۰۲۲ و نیسان ۲۰۲۲ قطعا حس پشت فرمان نیسان آدمو به وجد میاره
اما تو شرایط دیگه مثلا نیسان ۲۰۱۵ با کیا ۲۰۲۲ قطعا مدل ۲۰۲۲ بهتر می شه تکنولوژی های بروز و جدید داره همه اینا هیچ بوی خودروی صفر یه دنیای دیگه است مخصوصا اگه اون بوی صفر مال ژاپنی یا اروپایی ها باشه🌱😍
Hamilton1970
۵ دی ۱۴۰۱فونیکس
تازه تو خوش به حالته راوفور داری ما همونم نداریم و با کرولا قدیمی عشق میکنیم:)
rm2764
۵ دی ۱۴۰۱همه ملت متوجه شدن که چقدر شما پرفورمنس! و ثروتمند هستید… البته اگه زامیاد هم داشته باشید خیلی هست! با این همه پز های توخالی تو انواع فضای های مجازی!…
phonix
۵ دی ۱۴۰۱ما منطقه ازاد اروندیم تقریبا همون قدر پول دادیم بالاخره عوض این همه سال جنگ هوای نابود یکم خیر بهمون رسید
البته تو این اوضاع هرکی هرچی داره رو باید بچسبه
همین طور اوضاع خراب شه باید لنت رو دو سه سال نگهدارم از روغن موتور ژاپنی المانی اومدیم پایین و…
اوضاع خیلی خرابه
Pa
۱۰ دی ۱۴۰۱ممد کره ای چ ا نمیگی نیساد دف عقب بود و اون چهار چرخ چرا نمیگی نمیشه با کیا نمیشه دریفت زد ولی با اون میشه اگه نسخه لوکس نیسان (اینفینیتی) Q6 رو میاورد ، کیا رو خفه میکرد ضمن اینکه موتور اینفینیتی Q6 موتورش با نیسان زد یکی هست هر چند همین نیسان هم کیا رو مورد عنایت تجاوز قرار داد نیازی به نسخه چهار چرخش نیست . شما کره ای فن ها باید بشینین تو سراتو کوپه بی تی اس گوش بدید ما ژاپنی باز ها هم میشینیم تو جی تی ار اهنگ توکیو دریفت گوش میدیم بعد کره ای ها چون که همش باختن فکر کنم عادت کردن اگه تویه یک مسابقه چهل ثانیه ای دو ثانیه اش رو اول باشن بعد بیوفتن عقب میگن ما لقمش کردیم . بدبخت حتی یه درگ هم اول نشد چطوری میگی لقمش کردیم . #بخدا_سراتو_ ماشین_نیست
Hemn
۴ دی ۱۴۰۱کیا عالی بود
با وزن بیشتر و قدرت کمتر قابل تحسین بود
datsun
۴ دی ۱۴۰۱اون ور قضیه رو هم ببین گشتاور بیشتر سیستم چهار چرخ
Hemn
۴ دی ۱۴۰۱ماشینهای امریکایی هم قدرت زیاد دارن هم گشتاور ویران کننده هم چها چرخ متحرک اما بازم از المانیا کم میارن
پس دلیل نمیشه خوب بودن کیا بخاطر گشتاورش باشه
phonix
۴ دی ۱۴۰۱پس المانی ها جادو میکنن
عزیز اون ماشین امریکایی که شما میگی گشتاور هم اندازه المان ها داره و از اونا سنگین تره
محور محرک وزن گشتاور و صفر تا صد عامل های اصلی درگ هستند غیر از اینا باشه جادو هست به زور میخوای بگی فلانی خداس؟
سوشیانت
۴ دی ۱۴۰۱کی این رو گفته اون وقت؟ دوج دورانگو هلکت تو شتاب صفرتاصد از همه ی کراس اوور های سه ردیفه آلمانی بهتره بدون تحقیق کامنت نده
Payfast
۴ دی ۱۴۰۱شما آمریکایی ۴ چرخ محرک به نشان بده الله
حامد
۵ دی ۱۴۰۱ماشین های آمریکایی معمولا وزن زیادی دارن
phonix
۴ دی ۱۴۰۱این کیا واقعا الکی توقف تولید خورد با یکم کار بیشتر و سرمایه گذاری بیشتر می شد خیلی بهترش کرد مثلا طراحی این اگر با زبان طراحی جدید کیا یکی می شد خیلی زیبا تر می شد موتور قوی تر و…
ولی از اونجایی که کیا مثل رییسش هیوندایی بخش پرفورمنس نداره و نخواستن دوباره کاری کنن ولش کردن حداقل همین سبک رو برای ان لاین پیاده کنید
نیسان هم واقعا انتظارم ازش بیشتره که به احتمال بالا با نیسمو جوابمو میده
PRPR
۴ دی ۱۴۰۱قطعا نیسان زد
علی
۴ دی ۱۴۰۱درود بر نیسان . شرکت دوستداشتنی ژاپنی
Amard
۴ دی ۱۴۰۱به شخصه استینگر ترجیح میدم یه سدان چهار در که اسپرت هم هست نسبت به یه کوپه دو در قطعا جذاب تر مگر اینکه قصدت فقط رانندگی اسپرت باش
سامان اذری
۴ دی ۱۴۰۱کاش نیسان مدل دو دیفرانسیل این ماشین رو هم تولید کنه
اونوقت خیلی عالی میشه
OM.01
۴ دی ۱۴۰۱به شخصه دوست دارم وقتی وارد پدال میشم یکی از این 3 مطالب و مطالبی که شبیه اینا هستن ببینم. ماشاالله سایت های معتبر زیادی میزارن. موتور ترند، کارانددرایور کارباز و…اللخصوص موتور ترند که زیاد میزاره.
https://www.motortrend.com/reviews/1970-ringbrothers-chevrolet-k5-blazer-first-drive-review/
https://www.motortrend.com/reviews/1952-icon-thriftmaster-derelict-chevy-pickup-restomod-first-drive-review/
https://www.motortrend.com/reviews/zero-labs-ford-bronco-ev-first-drive-review/
نمیدونم این مطالب میخ داره که منتشر نمیکنید و میرید مطالب فاقد ارزش میزارید؟ الان درگ چه چیزی داره که به دانش من اضافه میکنه؟ حیف نیست وقتتون رو میزارید برای تهیه مطلب برای درگ؟ بنظرتون یکی از اون مطالب بالا تو سایت قرار بگیره ارزشش بیشتر نیست؟
بنظرم درگ رو تو آپارات قرار بدید کافی هست نیازی نیست مطلبی براش بنویسید هرکی درگ دوست داره بره آپارات نگاه کنه. به شخصه دوست دارم وقت تون رو صرف ترجمه مقالات زیبای بالا قرار بدید.
این انتقاد من هست. با احترام به نویسنده ها و دوستان علاقه مند به درگ
زنده باد آمریکا جز کرایسلر ملعون
۴ دی ۱۴۰۱منم صد در صد با شما موافقم
فرید
۴ دی ۱۴۰۱واقعا مطالب علمی پربار هستند و اطلاعات مفید آدم رو افزایش میده
تو این اوخر نصف خبرای پدال شده شرایط فروش خودروها تو بورس ایران و خیلی کمتر به بررسی تخصصی ماشین ها و مقالات علمی درباره تکنولوژی های جدید بکار رفته در خودروها پرداخته میشه
بهنام
۴ دی ۱۴۰۱توی درگ موتورهای توربو برنده هستن .
Payfast
۴ دی ۱۴۰۱اینجا که هردوتا توئین توربو هستن
R@min
۴ دی ۱۴۰۱ب توربو یا سوپرشارژ ربطی نداره. عوامل اصلی سیستم لانچ کنترل و ضرایب گیربکس و بعدش خود موتور هست.
اینجا هم نیسان به کم کاری بخش فنیش باخت که حالا میخواد منت بزاره با مدل نیسمو مثلا برطرف کنه. قبلا پسوند نیسمو حرمت داشت و توانایی ماشین رو ارتقا می داد نه مثل الان که شده آپدیت کم کاری نسخه پایه.
phonix
۴ دی ۱۴۰۱نیسمو از اول هماپدیت بود درجش از M و AMG کمتر بود طبیعی هم هست پول کمی براشون خرج میشه
نیسمو رو روی GTR عالی دیدم که اون ماشین خودش عالی بود نیسمو اومد تقویتش کرد و سریع تر و چالاک تر این ماشین هم همین میشه با افزایش قدرت موتور بازنگری گیربکس و CPU و کاهش وزن باید اندازه مثلا موستانگ کلاس GT بیاد بالا تا راحت رقابت کنه بیشتر از این وارد زمینه GTR میشه که اون رو باید وایسیم تا نسل جدید
R@min
۵ دی ۱۴۰۱نیسمو اندازه AMG و M-POWER تجربه و افتخار داره چرا میاریش پایین مومن !!!
این Z جدید کیفیت ساخت پایینی هم داره که دیگه این از ژاپنی جماعت بعید بود حالا ریز نکات فنی هم ب کنار.
phonix
۵ دی ۱۴۰۱المانا هردو فرمول یک رفتن
ماشین اختصاصی دارن و تحت برند خودشون خیلی رشد کردن نیسمو تا جایی که یادمه اینکارو نکرده حتی اونا فعال تر هم هستند و تریم های متفاوتی میدن روی مدل های متفاوت
R@min
۵ دی ۱۴۰۱تو فرمول ۱ و E بودن و هستن.
phonix
۵ دی ۱۴۰۱فرمول e بله ولی فرمول یک جالب بود با تیم نیسان بودن ؟ یا همکاری ؟
چون یه مدت روی ماشین رنو ارم اینفینیتی هم بود ربطی به نیسمو داشت؟
زیزیگولو
۴ دی ۱۴۰۱استینگر چقدر عالی و خوب عمل کرد👍
TESLA
۴ دی ۱۴۰۱خداییش استینگر gt به عنوان یه سدان ۵ نفره عملکرد خوبی حداقل در بازه قیمتی خودش داره ، از وقتی که تو سال ۲۰۱۷ رونمایی شد خیلی دوست داشتم یه روز به ایران هم وارد بشه که متاسفانه تولیدش همین چند وقت پیش متوقف شد و باز هم به خاطر اینکه تو این آشغالدونی به دنیا اومدیم باید به خواسته هامون : نه بگیم 😔
مهردادکمال
۴ دی ۱۴۰۱درسته هم قیمت هستن منتها فلسفه مختلف و مشتری های متفاوتی با هم دارن مقایسه این ها با هم از پایه غلطه
ماشین باز
۴ دی ۱۴۰۱هیچکدام پراید اتاق تعویض 😂😂😂😂😂😂
reza@R35
۴ دی ۱۴۰۱شکست خورده کره ای رو چه به اسطوره دریفت
این اگه ماشین بود بعد مدت کوتاه از خط تولید خارج نمیشد
Siyavash
۴ دی ۱۴۰۱به نظرم اگه نیسان بخاد نسخه نیسمو رو بسازه قدرتش بین ۴۳۰ تا ۴۵۰ اسب قدرت و گشتاور هم بین ۵۰۰ تا ۵۲۰ بیشتر نمیکنه وزنشم نهایتا ۵۰ کیلو بتونه کم کنه که بشه ۱۵۶۰ کیلو….بازم نصبت به رقباش ضعیف تر هست ولی بازم خوب هست…فقط خدا کنه هرچی زودتر نسخه نیسمو رو بد بیرون تا دیر نشد .نشه مثل داستان gtr ……
زنده باد آمریکا جز کرایسلر ملعون
۵ دی ۱۴۰۱سوار کدومشون شدی
Reza Waffen SS
۵ دی ۱۴۰۱نیسان Z
عماااد
۵ دی ۱۴۰۱به نظرم بچه GTR قابل مقایسه با سدان کرهای نیست
rm2764
۵ دی ۱۴۰۱این بنده خدا چقدر علاقه به کلمه پرفورمنس داره! تو هر مطلبی ربط و بی ربط از این کلمه استفاده میکنه… جای نویسندگان قدیمی مجله ماشین خالی تو این روزگار بچه پرفورمنس ها!…
امیر دهقان
۵ دی ۱۴۰۱والا تو این متن که یک بار هم از کلمه پرفورمنس استفاده نشده، در ثانی، پرفورمنس اسم یکی از تیپهای نیسان Z هست، بجاش چی بگیم؟ نیسان Z عملکرد؟!!
rm2764
۶ دی ۱۴۰۱در متن خیر ، در ستون مشخصات ، حضرتعالی هم تشریف ببرید در سایت اش تا ببینید نام مدل دقیقاً چی قید شده جناب پرفورمنس!…
امیر دهقان
۶ دی ۱۴۰۱اینم سایت اش!!
https://www.nissanusa.com/shopping-tools/build-price?models=nissan-z&modelYear=current-year
به نام تیپها دقت کنید، Z اسپرت، Z پرفورمنس و Z پروتو
اولی رو مینویسیم Z ورزشی و دومی Z عملکرد ولی لطفاً برای سومی ترجمه مناسب را ارائه دهید!!!!!!!!!
datsun
۵ دی ۱۴۰۱اسمش همینه دیگه پس چی بنویسه نیسان زد عملکرد بالا
rm2764
۶ دی ۱۴۰۱خوب هست از خاندان داتسون تشریف دارید و نام اصلی این مدل رو اطلاع ندارید جناب داتسون!…
datsun
۶ دی ۱۴۰۱عموی حالت خوب نیست پرفورمنس اسم یه نسخه از نیسان زد جدیده