EV9 شاسیبلند الکتریکی پرچمدار کیا است که از پلتفرم E-GMP استفاده میکند و با ظرفیت حمل شش یا هفت نفر، برادر برقی تلوراید محسوب میشود.
در سال ۲۰۲۱ کیا با رونمایی از کانسپت EV9، پیشنمایشی از کراساوور الکتریکی پرچمدار خود را ارائه کرد و حالا نسخهٔ تولیدی این خودرو معرفی شده که کاملاً به کانسپت قبلی وفادار مانده است. این ماشین هنوز هم ظاهر جسورانه و لوکسی دارد که شبیه تلوراید الکتریکی به نظر میرسد. در جلوی EV9 شاهد همان فرم پوزهٔ ببر کیا هستیم که چراغهای عمودی با دیلایت در طرفین آن جای گرفتهاند. ورودی هوای عریضی در پایین و یک صفحه محافظ تزئینی هم از دیگر ویژگیهای بخش جلویی کراساوور الکتریکی بزرگ کیا هستند.
EV9 در قسمت جانبی هم با ترکیبی از منحنیهای نرم و خطوط تیز، نمای بسیار جذابی دارد. در اینجا گلگیرهای چندضلعی بلافاصله توجهات را به خود جلب میکنند و با کمی دقت میتوان متوجه جزئیات جالب دیگری مثل دستگیرهٔ مخفی درها، ستونهای مشکی و سقف شناور هم شد. رینگهای چهارپرهٔ EV9 نیز شکل آئرودینامیک و طرح دورنگ دارند. طراحی چشمگیر این خودرو با چراغهای عمودی منحصربهفرد، اسپویلر بزرگ و سپر مشکی و نقرهای، در عقب هم ادامه پیدا کرده است.
EV9 یکی از معدود کراساوورهای الکتریکی سه ردیفهٔ بازار خواهد بود و در نسخههای شش و هفتنفره به بازار عرضه خواهد شد. به گفتهٔ کیا، این ماشین فضای سخاوتمندانهای را در اختیار همهٔ سرنشینان قرار میدهد. ویژگی جذاب داخل کراساوور پرچمدار جدید کیا صندلیهای ردیف دوم آن است که میتوانند ۱۸۰ درجه بچرخند و امکان گفتگو با سرنشینان ردیف سوم را فراهم کنند. این شرکت همچنین برای سرنشینان ردیف سوم هم جا لیوانی و پورتهای شارژ را تدارک دیده است.
از صندلیها که بگذریم، مقابل راننده هم داشبورد شناوری قرار گرفته که یک صفحهنمایش عریض را در خود جای داده است. این شامل صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی، نمایشگر ۱۲.۳ اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی و یک نمایشگر ۵ اینچی بین آنها میشود. کیا حرفی در مورد کارکرد این نمایشگر کوچک نزده است اما به نظر میرسد به کنترلهای سیستم تهویه اختصاص داشته باشد. ازجملهٔ دیگر ویژگیهای داخلی قابلتوجه EV9 نیز میتوان به دکمههای دیجیتالی برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی، نورپردازی داخلی، طرح دورنگ دلباز، شیفتر روی ستون فرمان و تریمهای فلزی اشاره کرد.
کیا فعلاً مشخصات فنی EV9 را اعلام نکرده است ولی میدانیم که این خودرو روی پلتفرم E-GMP کرهایها ساخته شده و احتمالاً بیش از ۴۸۰ کیلومتر برد خواهد داشت. انتظار میرود تولید این کراساوور الکتریکی بزرگ در پاییز آینده آغاز شود و هرچند قیمت آن هنوز مشخص نیست ولی با توجه به گزارشات قبلی، EV9 احتمالاً با قیمتی از حدود ۵۶ هزار دلار تا بیش از ۷۰ هزار دلار به بازار عرضه خواهد شد. این خودرو همچنین فقط محدود به بازار ایالاتمتحده نخواهد بود و در اروپا هم به فروش خواهد رسید. قرار است فروش کراساوور الکتریکی پرچمدار کیا اواخر امسال در بریتانیا آغاز شود.
hamid
۲۴ اسفند ۱۴۰۱زیباست ولی من lx لکسوس رو بیشتر می پسندم حتی اگه دود اگزوزش آخرین میخ بر تابوت جهان پاک باشه
RENAULT5
۲۴ اسفند ۱۴۰۱مثلا خواستن طراحیش مدرن باشه
Killer
۲۴ اسفند ۱۴۰۱دقیقا،خواستن مدرن باشن و به خواستشون هم رسیدن مثل همیشه،برعکس رنو که رسیدن به خواسته واسش آرزو شده 😂
فرض من فن رنو شکست خورده باشی بعد به طراحی هیوندای تیکه بندازی😂😂😂
Car love
۲۴ اسفند ۱۴۰۱چه ربطی به lx داره؟ یکی برقیه یکی بنزینی! قیمت ال ایکس ۴۰ هزار دلار گرون تر از اینه اصلا تو به بازه قیمتی نیستن!
زیزیگولو
۲۴ اسفند ۱۴۰۱موقعی که کانسپت EV9 معرفی شد طراحیش خیلی عجیبو غریب به نظر میرسید ولی بعد از گذشت چند مدت نظرا راجب این ماشین تغیر کرده و بیشتر بهش توجه میشه و حساب بیشتری روش باز میکنن
Hamilton1970
۲۴ اسفند ۱۴۰۱فکر کنم LX گرونتر باشه دقیق قیمتشو یادم نیست
Ehsan
۲۴ اسفند ۱۴۰۱عجب طراحی خفنی داره.از کانسپتشم بهتر شده
کابین شیکی هم داره.با توجه به اینکه طراحیش یه طورایی مثل تلوراید هست و تلوراید هم خیلی مورد استقبال قرار گرفت بخصوص تو امریکا اینم بنظرم تو امریکا بتونه خیلی فروش خوبی داشته باشه،الکتریکی ۳ ردیفه هم نداریم زیاد
منکه خیلی خوشم اومد از طراحیش.
کیا هم که ثابت کرده الکتریکیاشم خوب میفروشن
ممد ژانگولر
۲۴ اسفند ۱۴۰۱دقیقا داداش باهات موافقم فوقالعادست الخصوص حجم با ابهتی داره و مکعبی بودنش حس خیلی خوبی خریدار میده و کسایی که ماشینتو میبینن . احتمالا سانتافه جدید هم بترکونه چون شنیدم مکعبی شکله . کلا کیفیت ساخت ماشینهای کره ایی خیلی به آلمانیها نزدیک شده
AMANTE
۲۴ اسفند ۱۴۰۱طراحی خوشگلی نداره ولی به شدت جذاب شده.
ماشین های تمام الکتریک دیفرانسیل ندارن درسته؟
چون اگه اینطور باشه و دیفرانسیل نداشته باشن انتظار فضای بیشتری برای ردیف سوم باید داشت که حداقل توی تصاویر تفاوت خاصی با دیگر کراس اوور های بزرگ نداره.
مهدی
۲۴ اسفند ۱۴۰۱خیلی زیباست.
MC20
۲۴ اسفند ۱۴۰۱زبان طراحی بصری در این ماشین ، اگر لال نباشه قطعا گنگ هست … من به شخصه با این طرح ارتباط برقرار نکردم … از اونجایی که این طرح فاجعه ، از هویت بصری و زیبایی شناسی ، بویی نبرده ، امیدوارم این پلت فرم هم ، در هماهنگی کامل با طرح بدنه ، از آتش سوزی و دود کردن سرمایه مردم ، بویی نبرده باشه …
Car love
۲۴ اسفند ۱۴۰۱کاشکی ژاپن هم میتونست الکتریکی تولید کنه که روز تو اینطور با این خبر خراب نشه
امیدتون به نیسان آریا بود که اونم زایید.دیگه هر خبری از الکتریکی بیاد صد در صد ضد حساب میشه واستون :)))
یه جوری هم از طراحی میگه انگار پیتر شرایر داره صحبت میکنه :))
پدال تو هم الکی کامنتی که توهین امیز نیست رو رد نکن،چه سیاستی پشت اینه که وقتی ژاپنی فنا میان هیت میکنن با کامل میل تایید میشه کامنت ولی وقتی بدون توهین جوابشون میده کامنت رد میشه.واقعا یه بازنگری باید بشه تو این سیستمتون.عجیبه این حجم از سانسور یک طرفه
MC20
۲۴ اسفند ۱۴۰۱{{{ Car love : یه جوری هم از طراحی میگه انگار پیتر شرایر داره صحبت میکنه :)) }}} کسی که نام اکانتش از باب ارکان هستی شناختی جمله / ترکیب ، فاقد معنی هست ، نباید دیگران رو مسخره کنه … پیتر شرایر !!!! … از 17 سال پیش تا الان تنها افتخارش ” خوردن کره و مربا صبح ها ” با بقیه اعضای هیئت مدیرهٔ کیا / هیوندای هست !!!! … من ژاپنی فن نیستم … کاش لوگو ها رو حداقل می شناختی ، مازراتی خودش برقی هم تولید میکنه و نیازی به پنهان شدن پشت ژاپن نیست … کره جنوبی هم که 100 سال از ژاپن عقب تره … ژاپن رقیب اروپا و آمریکاست … Goichi Hosoda رو می شناسی ؟ در آخر هم بگم من طرفدار نوابغ طراحی دنیا : ” نوچو برتونه ” ، ” مارچلو گاندینی ” ، ” باتیستا فارینا ” ، ” آلدو مانتووانی ” ، ” جیورجتو جیوجیارو ( جوجارو ) ” ، ” مارکو تنکونه ” ، ” فلاویو مانزونی ” ، ” لورنزو راماچیوتی ” و ” لوکا سرافینی ” و … هستم … اینم یه طرح اصیل از لوکا سرافینی : https://gtspirit.com/wp-content/uploads/2020/01/664382.jpg و https://gtspirit.com/wp-content/uploads/2020/01/664385.jpg و https://gtspirit.com/wp-content/uploads/2020/01/664387.jpg و https://gtspirit.com/wp-content/uploads/2020/01/664367.jpg و https://gtspirit.com/wp-content/uploads/2020/01/664384.jpg و https://gtspirit.com/wp-content/uploads/2020/01/664386.jpg و https://gtspirit.com/wp-content/uploads/2020/01/664388.jpg و https://gtspirit.com/wp-content/uploads/2020/01/664389.jpg و https://gtspirit.com/wp-content/uploads/2020/01/664393.jpg و https://gtspirit.com/wp-content/uploads/2020/01/664392.jpg و https://gtspirit.com/wp-content/uploads/2020/01/664390.jpg و https://gtspirit.com/wp-content/uploads/2020/01/664391.jpg و https://gtspirit.com/wp-content/uploads/2020/01/664383.jpg و https://gtspirit.com/wp-content/uploads/2020/01/664394.jpg و https://gtspirit.com/wp-content/uploads/2020/01/664396.jpg و https://gtspirit.com/wp-content/uploads/2020/01/664395.jpg
Car love
۲۴ اسفند ۱۴۰۱وقتی کسی که تو کل دوران دبستان نقاشی بالای ۱۵ نگرفته پیتر شرایر که یکی از برترین طراحای جهان هست رو دیس میکنه :))))
صجبتات کاملا درسته فقط اینقدر حرص نخور حالا چرخت در میره اصلا این EV9 هم برای ژاپنیا :))))
الکی هم پشت مازراتی قایم نشو یعنی اینقدر اوضاع ژاپن خیطه؟ :))
MC20
۲۴ اسفند ۱۴۰۱# سطح … !!!!
HKS
۲۴ اسفند ۱۴۰۱سال ۲۰۱۰ و ۲۰۱۱ میدونی چه اتفاقی افتاد ؟
the Leaf has won the 2010 Green Car Vision Award, the 2011 European Car of the Year, the 2011 World Car of the Year
عناوین نیسان لیف خدمتت .
Car love
۲۴ اسفند ۱۴۰۱الان سال ۲۰۲۳ هستیم عزیزم! مغولستان هم یه زمانی خیلی قوی بود!
افتخارات نیسان لیف از ۲۰۱۱ تا الان= ۰
حداکثر فروش نیسان لیف با این همه سابقه = ۱۲ هزار تا در امریکا ( یک هفتم فروش آیونیک ۵ )
تعداد جوایز نیسان لیف تو ۱۱ سال= نصف جوایز ایونیک ۵ تو ۱ سال
اون موقع هم لات کوچه خلوت بود الانو بگو کجاس
مانی
۲۴ اسفند ۱۴۰۱داداش ایراد بنی اسراییلی نگیر
طراحی ماشین خیلی هم خوبه
حالا با سبک مورد علاقه شما متفاوته دلیل نمیشه بگی بده
اون عزیزی که میگفت کی گفته آخر واژههای پارسی ه اضافه کنیم
این ه محاورهای هست که جایگزین <> شده
Alan.r
۲۴ اسفند ۱۴۰۱طراحیش چنگی به دل نمیزنه ولی کابینش خوبه (البته نشانه های کپی کاری از بیمر به چشم میخوره)
بردشم با توجه به قیمتش خوبه
امیررضا
۲۴ اسفند ۱۴۰۱خطوط شکسته و یه نوع سادگی در تلفیق با هندسه رادیکالی، طراحی این ماشین رو خیلی جذاب کرده.
Car love
۲۴ اسفند ۱۴۰۱طراحی خوبی داره.خیلی حال کردم باش
چراغاش خیلی خوبه
R/T
۲۴ اسفند ۱۴۰۱خوبه
Arshia m3csl
۲۴ اسفند ۱۴۰۱چقدر طراحی های تخیلی زشته کاش دوباره طراحی های رترو ببینیم مثل پورشه ۹۱۱ و مرسدس بنز g کلاس و داج چلنجر طراحی های رترو زیباترن تا طراحی های عجیب و غریب
T
۲۴ اسفند ۱۴۰۱عاشق طراحیش شدم
TESLA
۲۴ اسفند ۱۴۰۱عالیه ، اگه کیا قیمت خوبی روش بذاره قطعا موفق میشه
Hadi
۲۴ اسفند ۱۴۰۱خیلی زیبا و خوب شده طراحیش 👌🏼
با قیمت مناسب و برد خوب میتونه موفقیت تلوراید رو تکرار کنه…
Peyman.JDM
۲۴ اسفند ۱۴۰۱به اندازه ای که EV6 جذاب بود این نبود..
Hamilton1970
۲۴ اسفند ۱۴۰۱من طرف هیچ سمتی رو نمیگیرم قبلاً هم گفتم ولی واقعا پیشرفت کیا و هیوندا جالب بوده. با ایران خودرو شروع کردن و پیشرفتشون انقدر بوده. فقط جالبه… هعی…
Akbar top
۲۴ اسفند ۱۴۰۱دست سازنده اش درد نکنه . واقعا خارقالعاده است.
MehdiTurbo
۲۴ اسفند ۱۴۰۱نمیگم بین همه خودرو ها ولی بین الکتریکیا بهترینی بوده که دیدم تا حالا
الکتریکیا کلا یکم طراحیشون فرق داره ولی هیچ کودوم چنگی به دل نمیزد ولی این عالیه مخصوصا داخل
عاشق اون بخش کشویی شدم که زیرش ال سی دی فکر کنم برای دنده باشه
کیانوش
۲۴ اسفند ۱۴۰۱کاش با همین طراحی ی هیبرید هم بده طراحیش جالبه و تو رنج پنجاه هزار تا می ارزه واقعا
رضایی
۲۸ اسفند ۱۴۰۱در این چند سال به این نتیجه رسیدم با هر موفقیتی که کبا به دست میاره یک تیر به قلب سهامداران بنز و بی ام و ایران مسکن میخوره انگار :)) چه تو خوشت بیاد چه نیاد چه دیس بدی چه لایک کیا الان آبروی خودروسازی آسیا شده