قیمت پایه کیا نیرو EV در آمریکا از ۴۰,۹۲۵ دلار آغاز میشود اما این رقم در بالاترین تیپ به نزدیک ۴۶ هزار دلار میرسد.
نسل دوم کیا نیرو EV دومین سال حضور خود در بازار آمریکا را سپری میکند و حالا کیا قیمت آن را برای مدل ۲۰۲۴ اعلام کرده است. قیمت ابن کراساوور سابکامپکت الکتریکی از ۴۰,۹۲۵ دلار آغاز میشود که تنها ۱۸۰ دلار گرانتر از سال قبل شده است. مثل قبل، این قیمت پایه برای تیپ ویند است درحالیکه قیمت تیپ مجهزتر ویو از ۴۵,۹۲۵ دلار آغاز میشود. با وجود افزایش قیمت اندک، به گفتهٔ کیا، حالا نیرو EV بهصورت استاندارد با کف صندوق بار دوسطحی ارائه میشود که کارایی را افزایش میدهد.
کیا نیرو EV مدل ۲۰۲۴ همچنان با همان یک موتور الکتریکی در جلو ارائه میشود که ۲۰۱ اسب بخار قدرت و ۲۵۵ نیوتن متر گشتاور دارد. این موتور توسط یک پکیج باطری ۶۴.۸ کیلووات ساعتی تغذیه میشود که برد ۴۰۰ کیلومتری را فراهم میکند. مصرف انرژی این ماشین هم بهصورت ترکیبی ۱۸.۵ کیلووات در هر کیلومتر است. با استفاده از شارژرهای سریع هم میتوان از ۱۰ تا ۸۰ درصد باطریها را ظرف ۴۵ دقیقه شارژ کرد.
تیپ پایهٔ نیرو EV از تجهیزات زیادی بهره میبرد که ازجملهٔ آنها میتوان به رینگهای ۱۷ اینچی آلیاژی، چراغهای جلوی LED، گرمکن آینههای جانبی، سنسور نور و باران، شیشههای دودی، درب صندوق برقی، تنظیم برقی هشت جهتهٔ صندلی راننده، تودوزی ترکیبی چرم و پارچه، گرمکن صندلیهای جلو، روکش چرم مصنوعی برای غربیلک فرمان، کنترل تهویهٔ دو منطقهای، نمایشگر لمسی و صفحه آمپر دیجیتالی ۱۰.۲۵ اینچی، اپل کارپلی و اندروید اتو، پنج پورت USB، شارژر بیسیم گوشی و سیستم صوتی هارمن کاردون با شش بلندگو اشاره کرد.
در تیپ ویو به این موارد آینههای جانبی تاشو برقی، سانروف، تنظیم برقی صندلی سرنشین جلو، حافظهٔ صندلی راننده، تودوزی تمام چرم مصنوعی، گرمکن و تهویهٔ صندلیهای جلو، گرمکن غربیلک فرمان و… هم اضافه میشود. این تپ همچنین به سیستم دستیار رانندگی بزرگراه، سیستم کمک پارک هوشمند، سنسورهای پارک و ترمز اضطراری خودکار عقب هم مجهز است.
محمد
۱ مهر ۱۴۰۲طراحیهای کیا هم داره به بلای هیوندای دچار میشه🤦
net
۱ مهر ۱۴۰۲چراغ جلو مربعی بزرگ خیلی بد و مسخره هست.چراغ عقب بد هست.صفحه نمایش روی داشبورد با لبه گرد که مثل صفحه نمایش کادیلاک اسکالید هست بد شده . رینگ بد هست.آرم جدید کیا بد هست آرم قبلی کیا بهتر بود . ۴۰۰ کیلومتر برای هر با شارژ در سال ۲۰۲۲ کم هست.ستون سقف عقب و زیر دربها که متضاد خاکستری هست بد شد چرا همچین کاری کرده رنگ متضاد مسخره استفاده کرده؟
Ehsan
۱ مهر ۱۴۰۲طراحی خیلی خوبی داره.۴۰۰ کیلومتر برد برای این قیمت هم عالیه.امکانات خوبی هم داره
amir
۱ مهر ۱۴۰۲به نظره من ۴۰۰ کیلومتر برا رقابت با بقیه واقعا کمه
sina
۱ مهر ۱۴۰۲طراحی خوبی داره واقعا ولی قیمت و بردش رقابتی نیست.
همچنان برای الکتریکی خریدن زوده.
شاید سه سال دیگه زمان مناسبی باشه
Enzo Ferrari 2008
۱ مهر ۱۴۰۲ظاهر خوبی نداره
Samurai
۱ مهر ۱۴۰۲از نظر کیفیت و طراحی از چینیا هم پایین تره
قبلاً موتورهای این بنجل ساز و هی وندا منفجر میشد الان باتریاش آتیش میگیره کلا لگن ساز درجه دو هستن
amir
۱ مهر ۱۴۰۲الان سهام دارای کره میریزن سرت
JDM
۲ مهر ۱۴۰۲👎🏻👎🏻 همچین حرفیو از کجا دراوردی نکه همون ژاپنی و آلمانی و آمریکایی فراخوان ندادن فقط کره مد نظر میگیرن کرهای ها زمانی امتحانشونو پس دادن و نیازی به ثابت کردن خوشون تو بازار جهانی ندارن
حسین
۱ مهر ۱۴۰۲MG4 با سایز و برد و شتاب و گارانتی مشابه سرعت شارژ بالاتری داره (140کیلووات در برابر 80کیلووات) و بر خلاف کیا نیرو دیفرانسیل عقب هست که لذت رانندگی رو خیلی بیشتر میکنه. قیمتش هم کمتر هست در اروپا.
تعجب آور نیست که MG4 در 6 ماه اول سال 31هزار دستگاه در اروپا فروش داشته و در رتبه 8ام هست ولی کیا نیرو با 20هزار دستگاه فروش در رتبه 15 ام:
https://thenextweb.com/news/tesla-europe-ev-market-2023