شرکت کیا جزئیات قیمت نسخه سفارشی استینگر تریبیوت ادیشن ۲۰۲۴ را اعلام کرد. این خودرو که آخرین نسخه از استینگر به حساب میآید با قیمت حدودی ۵۴ هزار دلار در دسترس مشتریان خواهد بود. کرهایها اعلام کردهاند استینگر دیگر تولید نخواهد شد و جای خود را به محصولی برقی خواهد داد.
کیا استینگر تریبیوت ادیشن ۲۰۲۴ خودرویی تولید محدود بوده و فقط ۴۴۰ دستگاه از آن در دسترس مشتریان بازار آمریکای شمالی خواهد بود. این برند کرهای محصول سفارشی خود را با قیمت ۵۳,۳۹۰ دلار عرضه میکند هرچند با اضافه شدن ۱,۱۷۵ دلار هزینههای تحویل قیمت نهایی آن به ۵۴,۵۶۵ دلار خواهد رسید و آن را ۱۵۰۰ دلار گرانتر از مدل استینگر GT2 خواهد کرد.
استینگر تریبیوت ادیشن خودرویی دیفرانسیل عقب است اما اگر مشتریان خواهان سیستم چهار چرخ محرک باشند میبایست ۲۲۰۰ دلار دیگر پرداخت کنند تا به این ترتیب قیمت گرانترین نسخه استینگر به ۵۶,۷۶۵ دلار برسد. البته باید گفت تمامی مدلهای یاد شده بر پایه نسخه GT2 تولید میشوند و بنابراین به پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۳ لیتری توئین توربو با ۳۶۸ اسب بخار قدرت و گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک مجهز هستند.
تنها تریم دیگر استینگر ۲۰۲۴ برای بازار آمریکا مدل GT-line است که از پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری توربو با ۳۰۰ اسب بخار قدرت سود میبرد. افرادی که خواهان استینگر با قیمت کمتری هستند میتوانند مدل دیفرانسیل عقب GT-line را انتخاب کنند که ۳۷,۸۶۵ دلار قیمت دارد و ۱۶,۷۰۰ دلار ارزانتر از مدل تریبیوت ادیشن چهار چرخ محرک خواهد بود. در جدول زیر میتوانیم قیمت مدلهای گوناگون استینگر ۲۰۲۴ را مشاهده کنیم.
نام خودرو | قیمت پایه (دلار) | قیمت نهایی به همراه هزینههای تحویل (دلار) |
۲۰۲۴ Kia Stinger GT-Line RWD | $۳۶,۶۹۰ | $۳۷,۸۶۵ |
۲۰۲۴ Kia Stinger GT-Line AWD | $۳۸,۸۹۰ | $۴۰,۰۶۵ |
۲۰۲۴ Kia Stinger GT2 RWD | $۵۱,۸۹۰ | $۵۳,۰۶۵ |
۲۰۲۴ Kia Stinger GT2 AWD | $۵۴,۰۹۰ | $۵۵,۲۶۵ |
۲۰۲۴ Kia Stinger Tribute Edition RWD | $۵۳,۳۹۰ | $۵۴,۵۶۵ |
۲۰۲۴ Kia Stinger Tribute Edition AWD | $۵۵,۵۹۰ | $۵۶,۷۶۵ |
کیا استینگر تریبیوت ادیشن ۲۰۲۴ اواخر سال ۲۰۲۲ معرفی شد و کرهایها بهصورت رسمی پایان تولید این خودرو را اعلام کردند. استینگر به عنوان خودرویی اسپرت با هندلینگ مناسب توانست تا حدی توجه علاقهمندان به رانندگی را جلب کند هرچند فروش آن هرگز موفقیتآمیز نبود و در نهایت پس از تولید تنها یک نسل راهی موزه میشود. مدل سفارشی موردبحث هم از ویژگیهای بصری متمایزی همچون رینگها و قطعات مشکی بدنه سود میبرد. رنگ خاکستری مات سفارشی نیز باعث تمایز بیشتر تریبیوت ادیشن از نسخههای استاندارد خواهد شد. در داخل کابین نیز صندلیهای چرمی قهوهای دیده میشوند. در کل ۱۰۰۰ دستگاه از این خودرو برای بازارهای جهانی تولید خواهد شد و پس از آن جای خود را به خودروی برقی EV6 GT خواهد داد.
NAVID۰۰۹۸
۳۱ فروردین ۱۴۰۲یارو رو تو دِه راه نمیدادن ، آدرس کدخدا را میگرفت !
این کیا استینگر هم همین یارو به حساب میاد که یه فاجعهی فروش در تمام جهان به حساب میاد ولی کرهمرباییها خودشان را زدن به اون راه که بلکه بتوانند هزینههای تبلیغات اولیهای که رویش کردند را حداقل برگردانند ولی نمیدانند هرچه بیشتر پافشاری کنند ضرر بالاتری را به جان میخرند😂👋🏻!
Killer
۳۱ فروردین ۱۴۰۲حالا باز خوبه این برای کیا زیاد خرج بر نداشت،تو LFA رو بگو که بعد اون همه بوق و کرنا هنوز نمونه های صفر کیلومترش موجوده 🤣🤣
Killer
۳۱ فروردین ۱۴۰۲حالا باز خوبه این برای کیا زیاد خرج بر نداشت،تو LFA رو بگو که بعد اون همه بوق و کرنا و هزینه هنوز نمونه های صفر کیلومترش موجوده و حکم شوخی رو داشت🤣🤣
کرگدن باواریا
۳۱ فروردین ۱۴۰۲50 هزار دلار برای کیا .؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟🤮🤮
آهای تویی که داری دیسلاک میزنی با صد تا اکانت! یعنی حاظری پول audi a5 سه لیتری رو به این بدی ؟؟ به خدا که نمیدی :)))
کرگدن باواریا
۳۱ فروردین ۱۴۰۲50 هزار دلار برای کیا .؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟🤮🤮
آهای تویی که داری دیسلاک میزنی با صد تا اکانت! یعنی حاظری پول audi a5 سه لیتری رو به این بدی ؟؟ به خدا که نمیدی :))).
Ehsan
۳۱ فروردین ۱۴۰۲استینگر رفت کنار ال اف ای و ماکسیما و اف جی :(
ولی ال اف ای فراتر از شکست بود،آبروریزی تاریخی بود، در حد بمب اتم بود
کرگدن باواریا
۳۱ فروردین ۱۴۰۲استاد من فکر نکنم علت کنار رفتن ماکسیما این باشه !!
یادتون که نرفته تو اوج خودش توسط خود نیسان کنار گذاشته شد ؟ این کجا سرنوشتش مثل استینگر شد ؟؟
برعکس استینگر که کلا شکست خورد چون با اون قیمت تهش kia بود !
از k9 و k900 هم که بگذریم…
کلا کره ایی ها تو صنعت خودروسازی خیلی دوست دارن لقمه بزرگتر از دهن بردارن آخرشم انتخاب طبیعی کار خودشو میکنه
Ehsan
۳۱ فروردین ۱۴۰۲باور کن اینکه تو چی فکر میکنی واقعیت رو تغییر نمیده! هیچ برندی صد سال نمیاد ماشینی که تو اوج فروش هست رو توقف تولید کنه اونم نیسانی که اینقدر اوضاعش خراب شده و بیشتر از هر برند دیگه ای به سود نیاز داره!
لقمه بزرگتر از دهن یعنی توقف فروش لندکروز تو امریکا
و… ( ال اف ای رو مثال بزنم باز ؟ )
واقعا ژاپن با ال اف ای ضرب المثل لقمه بزرگتر از دهن رو نمایش داد وگرنه کیا که الانم خودروی گرونتر از ۵۰ هزار دلار داره که راحت میفروشه ولی جاپون چی؟ شکست در حد بمب اتم
Car love
۳۱ فروردین ۱۴۰۲میدونه اگه اسم استینگر رو بیاره فاجعه lfa رو به روش میارن ولی بازم میگه،لذت میبره اذیتش میکنن خخخ
Lfa فراموش نخواهد شد
net
۳۱ فروردین ۱۴۰۲ماشینهای کره مربا جنوبی چرخ زیرش در میره و اتش می گیره😃
Ehsan
۳۱ فروردین ۱۴۰۲خیلی دوست داری بقیه تورو تو کل کل راه بدن نه؟ میبینم چند وقته خیلی تلاش میکنی حتی حاضری واسش گل به خودی هم بزنی و از در رفتن چرخ بگی 😂😂😂 اگه قول بدی چندتا کامنت گل به خودی طور دیگه بزاری تورو هم تو کل کل راه میدیم،فعلا همون بیرون بمون
net
۳۱ فروردین ۱۴۰۲شوخی با نوید می کنم
NAVID۰۰۹۸
۱ اردیبهشت ۱۴۰۲net جان
در برابر شما کلاه از سر بر میدارم و جدا از کلکلهای خودرویی ، حقیقتاً دوستت دارم و به دل مینشینی !
ارادت ، شوخی شما کاملاً مجازه و ادامه بده 🙏🏻👋🏻!
Car love
۳۱ فروردین ۱۴۰۲https://www.pedal.ir/lexus/chrome-lexus-lfa-1-million/
Lfa
Lfa
Lfa
شاهکار جاپون
محمد
۳۱ فروردین ۱۴۰۲دوست دارم بدونم تویی که همیشه وقت آزاد داری و وقت و بی وقت تو پدال کمبود ها و چیزایی که برات عقده شده رو دائم تکرار میکنی تو زندگی واقعیت چه موفقیت و دستاوردی داشتی ؟ پسر جان اگه دانش آموز یا دانشجویی بچسب به درست ، اگه بیکاری یه حرفه یا کاری یاد بگیر ، نه با شعر های تو کره ورشکست میشه نه ژاپن پولدارتر
NAVID۰۰۹۸
۱ اردیبهشت ۱۴۰۲کاربر محمد جان
ابتدای کامنت گوهر بارت نوشتی ( دوست دارم ) !
رفیق ، به دوست داشتنت ادامه بده ، تو میتوانی 😂👋🏻!
محمد
۱ اردیبهشت ۱۴۰۲باشه مثلا جوابمو دادی ، حالا پتو رو بکش سرت و با رویای ۱۲ تا لکسوست زندگی کن
M
۳۱ فروردین ۱۴۰۲ی کلمه ای داریم به اسم halo و به بعضی از ماشین ها halo car میگن
که تعریفش میشه
A flagship car model used to bring prestige to a mark or brand of autos, through the halo effect, by symbolic association with other car models and the brand itself
کیا استینگر , lfa و ev6 gt و هزار تا ماشین دییگه رو میشه گفت که halo car هستند. ساخته نشدن که فروش بالایی داشته باشن ساخته شدن تا Brand management باهاشون انجام بدن و از این طریق بتونن فروش ماشین های دیگر رو بالا ببرن
و این خودش گاهی اوقات مستلزم تبلیغات هست. کیا هم خیلی تبلیغات کرد بالخص تو آمریکا جایی که فروش خوبی داره و این کار رو با تبلیغات تو nba و یا مسابقات پر طرفدار و چهره های محبوب انجام داده
اینکه کیا یا تویوتا و لکسس با استینگر و lfa تونستن به هدفشون برسن نمیدونیم
لکسس با lfa سوپر اسپرت ها رو نشونه گرفته بود کیا با استینگر بازار سدان های اسپرت. کد این ماشین m3 بود یعنی میخواستن بگن کیا ی بی ام و سری 3 خلق کرده و وقتی بتونن ی brand image خوب تو ذهن از برند داشته باشن میتونن ماشین های دیگه رو هم بفروشن
ضمنا این ماشین جزو اولین کارای البرت بیرمن افسانه ای تو کیا بوده و اگر نقد و بررسی ها رو نگاه کنی میفهمی آلبرت بیرمن تونسته 31 سال تجربه کاریش رو در m dividion رو این ماشین پیاده کنه.
فهمیدم اما دیرفهمیدم که “نادان” را
از هرطرف هم که بخوانی باز “نادان” است
NAVID۰۰۹۸
۱ اردیبهشت ۱۴۰۲کاربر M
اول بگم که متاسفم برای کسانی که شما را لایک کردن ، چرا ؟!
چون چقدر پدال بدخته که چنین کاربران بیسوادی داره که هنوز فرق ( طراحی ، تولید ، فروش ) کلاسهای خودرویی را با هم تشخیص نمیدهند و این جز بیسوادی چیزی دیگر نیست !
فکر کنید این یارو اومده استینگر که تو خط تولید ساخته میشه واسه عموم جامعهی فریبخورده را با LFA مقایسه میکنه که از همون ابتدای شروع تولید تعداد محدود مشخصی داشته و امروز بالای یک میلیون دلار قیمت میخوره !
البته با halo گفتن شما موافقم ، با این تفاوت که در فارسی ما به آدمهای کمعقل میگوییم هالو کار ، هلو نه ، میگیم هالو کار 😂 !
محمد
۱ اردیبهشت ۱۴۰۲با سواد عقل کل کارآفرین کم ….شعر بگو
Mad.z.Max
۳۱ خرداد ۱۴۰۲هرچی بیشتر حرف میزنی خراب ترش میکنی نوید. ما که به دیدن گوهر افشانیات عادت کردیم، ولی اقلا واسه کاربرای جدیدتر انقد زود خودتو معرفی نکن
MehdiTurbo
۳۱ فروردین ۱۴۰۲حیف این ماشین و طرح دیگه تولید نشه واقعا خیلی کامل طراحیش از خیلی ماشینای گران تر خودش هماهنگ این گران ترین تریمش ولی وقتی یه نگاه به تریم ۳۸ هزار دلاریش میندازی واقعا حیف
یکی از زیباترین هماهنگ ترین سدان های بازار
SAM 1
۳۱ فروردین ۱۴۰۲« فروش آن هرگز موفقیتآمیز نبود و در نهایت پس از تولید تنها یک نسل راهی موزه میشود »
Car love
۳۱ فروردین ۱۴۰۲عدم موفقیت فقط ساخت اکانت جدید
NAVID۰۰۹۸
۳۱ فروردین ۱۴۰۲شما درست میگید در صورتی که اگر ایران میومد موفق بود به سبب یه مُشت بیسواد خودرویی که خریدشان اول برای دور دور کردن تو خیابون و ظاهرنماییست و اگر نه استینگر یه شکستخورده شد و تمام FINISH !
همینایی که تا دیروز سنگ کرهایها را به سینه میزدند امروز تو صف خرید چینیها بال بال میزنند / هدف اصلاً خریدن خودرو نیست ، هدف فقط چِشمو همچشمی و دور دور کردن شبانه هست و بَس !
البته که امروز اونایی که چند سال پیش کرهای خریدن مثلاً ۲۰۰ میلیون ، امروز باید ۳۰۰ میلیون خرج تعمیراتشون کنند و این میشه که عروسک پسندان یا با اسنپ به زندگی ادامه میدهند یا به فروش زیر قیمت تَن میدهند و سلام میکنند به ۲۰۷ یکمیلیاردی چون کسی نمیتونه تشخیص بده قبلاً کرهای سوار بوده یا چیزی دیگر 😂 !
دوران خودنمایی گذشت ، برگردید به اصل خود و با سایپا ایرانخودروی گذر زمان طی کنید تا ببینیم در آینده دلار میشه ۴۰۰۰ تومن یا نه که دوباره بتوانید در دور دورها رُخِ سامورایی سواری بگیرید در قالب عروسک فرنگیها 👋🏻 !
پیام
۳۱ فروردین ۱۴۰۲استینگرها هرگز نمیمیرند
درود
۳۱ فروردین ۱۴۰۲اگه با ام 3 کورس بذاره و شکستش بده کاملا ارزش خرید دارد
net
۳۱ فروردین ۱۴۰۲این ۴ اگزوز با دهانه گشاد برای سوپر اسپرت خوبه و نه سدان، اگر دو لوله اگزوز با دهانه تنگ تر در سمت چپ و راست بود بهتر میشد.صندوق عقبش کشیده نیست بد شده.اگر چراغ متصل عقب یکپارچه قرمز زرشکی بود و خط مشکی زیرش نداشت قشنگتر میشد.خط افقی نازک قرمز چراغ عقب که به سمت درب باک رفته خیلی زشت و ناشیانه و بد هست تعجبه کیا همچین کاری کرده.سه دریچه کولر دایره ای زیر صفحه نمایش بد هست.چراغ جلو قدیمی و بد هست.زه سفید بالای شیشه دربها قطع نشده و رفته سمت صندوق عقب بد هست و تو چشم میزنه و کیا در ماشینهای سدان قبلی هم همچین کاری می کرد و زه رو به صندوق عقب وصل میکرد و بد بود.اگر زه سفید بالای شیشه دربها به سمت صندوق عقب نرفته بود و زیر شیشه دربها هم زه سفید داشت قشنگتر میشد
net
۳۱ فروردین ۱۴۰۲سه دریچه کولر دایره ای زیر صفحه نمایش و خط افقی قرمز نازک چراغ عقب رفته به سمت درب باک و زه سفید بالای شیشه دربها قطع نشده و رفته سمت صندوق عقب بد هست.صندوق عقب کشیده نیست و زیر شیشه دربها زه سفید نداره بد شده.چراغ عقب قدیمی و بد هست و ۴ لوله اگزوز دایره ای با دهانه گشاد برای سوپر اسپرت خوبه اگر دو لوله اگزوز دایره ای با دهانه تنگ تر در سمت چپ و راست داشت قشنگتر میشد
محمد
۳۱ فروردین ۱۴۰۲من دلیل تعصب بعضی از اساتید رو واقعا نمیفهمم طرف سومین خودروساز برتر دنیا بعد از تویوتا و فولکس واگن اونوقت اینا میگن 50 هزار دلار بدیم برای کیا ؟ خدا به راه راست هدایتتون کنه
بروسلی
۳۱ فروردین ۱۴۰۲استینگر جواهری دردنیای ماشینها خیلی هماهنگ وزیبا تراز ب ام و وبنزه
Siyavash
۳۱ فروردین ۱۴۰۲به نظرم ماشین خوبی بود…و جاش به شدت تویه ایران حس میشه