کیا K4 بهعنوان جایگزین سراتو در نسخههای سدان و هاچبک از نیمهٔ دوم سال ۲۰۲۴ با پیشرانههای تنفس طبیعی و توربو راهی بازار خواهد شد.
درحالیکه چند روز پیش تصاویر کیا K4 منتشر شد، حالا این خودرو رسماً در نمایشگاه نیویورک رونمایی شده است. این یک سدان کامپکت است که جایگزین سراتو یا فورته خواهد شد و از سیستم نامگذاری جدید کیا استفاده میکند. این ماشین در ایالاتمتحده با دو پیشرانهٔ چهار سیلندر عرضه خواهد شد. موتور پایه یک نمونهٔ ۲ لیتری تنفس طبیعی است که ۱۴۹ اسب بخار قدرت و ۱۷۹ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. این نیرو از طریق یک گیربکس CVT به چرخهای جلو منتقل میشود. کسانی که خواهان قدرت بیشتری هستند اما میتوانند موتور ۱.۶ لیتری توربو را با ۱۹۰ اسب بخار قدرت و ۲۶۴ نیوتن متر گشتاور انتخاب کنند که به یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک متصل میشود.
در طراحی بیرونی K4 الهام گیری از کراساوور الکتریکی EV9 مشهود است. طراحان همچنین برای این ماشین فرم فستبک را در نظر گرفتهاند اما این به قیمت کاهش فضای داخلی تمام نشده است زیرا سدان جدید کیا با ۴,۷۰۹ میلیمتر طول و ۱,۸۴۹ میلیمتر عرض، بزرگترین خودرو در کلاس سدانهای کامپکت محسوب میشود. این موضوع فضای کابین K4 را نسبت به سراتو افزایش داده است. کیا همچنین برای کسانی که خواهان ظاهر اسپرتتری هستند دو تیپ GT-Line و GT-Line Turbo را تدارک دیده است که در بیرون از ویژگیهای منحصربهفردی مثل تریم مشکی براق، رینگهای ۱۸ اینچی، زه کرومی مات روی خط کمر و قاب مشکی برای آینههای جانبی بهره میبرند. این دو تیپ همچنین در عقب به تعلیق چند اتصالی مجهز هستند که باعث بهبود هندلینگ میشود.
نمونههایی که به رینگهای ۱۸ اینچی مجهز هستند برای کاهش سروصدا از لاستیکهای آکوستیک بهره میبرند درحالیکه تمام تیپها بهصورت استاندارد به شیشهٔ جلوی آکوستیک هم مجهز هستند. همچنین در داخل هم خریداران از دو نمایشگر یکپارچه با مجموع اندازهٔ ۳۰ اینچی بهرهمند میشوند. اندروید اتو و اپل کارپلی بیسیم، قابلیت بهروزرسانی از راه دور و دستیار صوتی Hey Kia هم از دیگر ویژگیهای این سدان جدید کرهای هستند.
کیا همچنین به ایمنی K4 هم توجه داشته و سیستمهای ایمنی فعال زیادی مثل دستیار حرکت بین خطوط، کروز کنترل تطبیقی و سیستم پیشگیری از برخورد را برای آن ارائه کرده است. علاوه بر این، سیستم دستیار فرمان هم قابل سفارش خواهد بود که در صورت تشخیص امکان تصادف، با چرخاندن خودکار فرمان خودرو را به سمت فضای آزاد هدایت میکند. مجموعاً ۲۹ سیستم کمکرانندهٔ مختلف برای این ماشین ارائه میشود درحالیکه در بخش ایمنی غیرفعال هم بهصورت استاندارد از هشت ایربگ بهره میبرد. کیا K4 در نیمهٔ دوم سال ۲۰۲۴ با گارانتی ۱۰ ساله راهی بازار آمریکا خواهد شد.
کیا K4 هاچبک
کیا در نمایشگاه نیویورک علاوه بر معرفی سدان K4، در اقدامی غیرمنتظره تیزر نسخهٔ هاچبک این خودرو را هم منتشر کرده است. شرکت کرهای فعلاً جزئیاتی در مورد K4 هاچبک منتشر نکرده اما این مدل قرار است بهزودی در نیمهٔ دوم سال ۲۰۲۴ به بازار عرضه شود. کیا به عرضهٔ این ماشین در ایالاتمتحده هم اشاره کرده است و احتمالاً با همان پیشرانههای نسخهٔ سدان ارائه خواهد شد. K4 هاچبک در طراحی بیرونی هم بهجز خط سقف متفاوت و حذف صندوق تفاوت دیگری با همتای سدان خود ندارد.
هرمز
۹ فروردین ۱۴۰۳بسیار زیباست
MehdiTurbo
۹ فروردین ۱۴۰۳طراحی بیرونیش سلیقه ای
من خودم طراحی بیرونی دو نسل قبل سراتو یعنی اخرین نسلی که اومد تو ایران بسیار دوست داشتمذبه نظرم زیبا ترین نسل سراتو بود و واقعا از لحاظ طراحی نسبت به سیویک و کرولا خیلی سر تر بود تو این نسل طراحی بیرونیش سلیقه ای
ولی طراحی داخلی داشبوردش یه چرم اضافه کنی تمام قسمتای پلاستیک چرم دوزی کنی قشنگ میشه یه خودروی لوکس سه چهار سال پیش با این امکانات تجهیزاتی که داره تازه سدانم نیس یعنی این تجهیزات این طراحی کابین برای یه خودروی زیر اقتصادی عالی
بهترینا اول از همه مزدا برای من بعدم این چون من اولین چیزی که برام مهم طراحی کابین حتی بیرونشم نه ولی کابین بیشترین فضایی که راننده باهاش درگیر برای خودروی شهریم کسی دنبال پیست نیس واسه همین اصلا خودروهایی مثل تسلا با اون سبک طراحی که اخیرا همه بهش رو اوردن برایذسود اوری بیشتر حتی کادیلاک اسکالید نسل جدید بنز و بی ام و و … را دوست ندارم
فعلا مزدا و نیسان و کیا و هیوندا و ائودی و پورش و …
حتی فورد و لینکلن که یه خودرو جدید داد جدیدترینش زدن جاده خاکی
زیزیگولو
۹ فروردین ۱۴۰۳به نظر من این زیباتره و در واقع با نگاه به این ماشین نسل قبلی سراتو کاملاً از رده خارج به نظر میرسه
NAVID۰۰۹۸
۹ فروردین ۱۴۰۳حقیقتاً درکِ این طراحی سختِ ، نه میشه گفت خوبه نه بد !
رندرهاشو که چند روز پیش گذاشتن جذابتر بود ، برید خودتون ببینید!!!
واقعاً چرا کسی باید قیدِ کرولا سیویک مزدا3 را بزنه و این عجیبالخلقه رو بخره!!!
به یه نتیجه رسیدم که شاید واقعاً کره فقط باید کپی کنه تا به چشم بیاد و هر طرحی از خودش در این مدت دروَکَرده ، فاجعه بوده ، سانتافهی جدید که دیگه نورِ اَلا نورِ !!!
زیزیگولو
۱۰ فروردین ۱۴۰۳آره نوید به نظر منم سانتافه جدید خیلی زشته
net
۱۰ فروردین ۱۴۰۳نوید درست میگه چند سالی هست کیا به بن بست طراحی بیرونی خورده
پیام
۹ فروردین ۱۴۰۳کلا کره اینقدر خوب طراحی میکنه که وقتی ماشینای ارزونترش رو بیرون میده، ماشینای سال قبل از جلوی چشم می افتن!
No BTS
۹ فروردین ۱۴۰۳موتور ترند تیتر خیلی جالبی برای اون نسخه هاچبک زده :
2025 Kia K4 in Photos: The Loud New Civic-Chasing Compact From Every Angle
سنگ محک رو سیویک در نظر گرفته که این بیچاره به دنبالشه :)
۹ فروردین ۱۴۰۳یه نوع کیا K4 هست جلوش شبیه KMC😐
𝐀𝐥𝐢
۹ فروردین ۱۴۰۳طراحیشو سلیقه ای دوست ندارم اما خیلی برام قابل تحمل تر از طراحی های هیوندای
eternal
۹ فروردین ۱۴۰۳پشتش چرا اینجوریه…..
۹ فروردین ۱۴۰۳شبیه موزه
رامتین
۹ فروردین ۱۴۰۳بنظرم اگر به شکل مجزا به بخشهای مختلف این خودرو نگاه کنیم زیباست. یعنی چراغ جلو، نمای پشت و کابین. اما ایراد زمانی هست که به کلیت خودرو ببینیم. یعنی از نظر هندسی. قوس سقف، فاصله درجلو تا صندوق، خود در که چون کوپه هست باید بزرگتر طراحی میشد و… در کل من زیاد نپسندیدم و با اختلاف k5 را انتخاب میکنم
جرمی کلارکسون
۹ فروردین ۱۴۰۳دستگیره در عقب کجاست؟
گیربکسش هم که CVT عه
𝐀𝐥𝐢
۹ فروردین ۱۴۰۳دستگیره در عقب مثل نیسان جوک رو شیشه عقب قرار داره
جرمی کلارکسون
۱۰ فروردین ۱۴۰۳دستگیره رو میزاشتن رو سقف
سانروف رو میزاشتن کف ماشین
۹ فروردین ۱۴۰۳😂💔
blackwing
۹ فروردین ۱۴۰۳این کیا و هم ردههای جهانیش میتونست جایگزین حلبهایی مثل سورن ، پارس ، دنا ، ۴۰۵ و… باشه
تو امارات و قطر و کویت اینا رو به عنوان زیرپایی استفاده میکنن اما اینجا هنوز یه پیکان وانت میبینی که شاسی خم خورده ، تمام اتاق داغون شده . زیر در تا بالا پوسیده ، یه راننده خسته نشسته میکه دمپایی کهنه… 🤦🏻♂️🤦🏻♂️
۹ فروردین ۱۴۰۳روزای جمعه هم بیدارمون میکنن من چی بگم اعصاب ندارم 🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬
مهدی
۹ فروردین ۱۴۰۳این دسته دنده به کابین مدرنش نمیاد.
Ehsan
۹ فروردین ۱۴۰۳اتفاقا مدرن بودن هیچ ربطی به دنده دکمه ای و تاچ نداره
اینطور که فیزیکی باشه خیلی بهتره
Ehsan
۹ فروردین ۱۴۰۳خیلی شیک شده.واقعا سرتره نسل قبله
خیلی خوبه که دسته دنده داره و دکمه ای نیست
رهام
۹ فروردین ۱۴۰۳ما بیچاره الان دوباره باید دعوای ژاپن فنا و کره فنا را ببینیم
JUST GERMANY
۹ فروردین ۱۴۰۳تو کره از سر ماشین شروع میکنن طراحی و …
تا بیان برسن عقب وقت و بودجه تمام میشه !!!
هم سانتافه هم این عقبش و خیلی نا موزون در آوردن.
اینو بیش از حد فضایی و حجم دار طراحی کردن. وقتی این طراحی باشه بنظرم تر میزنن به نسل بعدی اپتیما که هماهنگی و رعایت کنن!!!
شهرام
۹ فروردین ۱۴۰۳گلگیر عقبش جوریه انگار شلوارش گشاد هست .
ممدقلی
۹ فروردین ۱۴۰۳از پشت شبیه جلو میمونه
RAM1500TRX
۱۱ فروردین ۱۴۰۳با گارانتی ۱۰ ساله 😮😮😮😦😦😦
دمش گرم بابا👍👍👍👌👌👌
ایرانمهر
۸ اردیبهشت ۱۴۰۳سلام خودرو سراتو از خودروهای خوب هستش مخصوصا اگر لوازم یدکی سراتو منصف سراغ داشته باشید.