در این مطلب قصد داریم بهترین خودروهای کرهای که هماکنون میتوان در نمونههای دستدوم خرید را معرفی کنیم اما سراغ مدلهای قدیمیتر که ممکن است صدها کیلومتر کارکرده باشند نمیرویم.
زمانی که واردات خودرو به کشورمان آزاد بود و قیمت دلار سر به فلک نکشیده بود، خودروهای کرهای به لطف طراحی جذاب، کیفیت مناسب، آپشنهای فراوان و البته نبود رقبای اروپایی و آمریکایی، بین خریداران ایرانی بسیار محبوب شدند. به همین دلیل، انواع مختلف خودروهای کرهای از هاچبکهای کوچک گرفته تا شاسیبلندهای بزرگی بهصورت وارداتی راهی بازار شدند و حتی شرکتهای سایپا و کرمان خودرو اقدام به مونتاژ برخی مدلهای کرهای کردند. بعداً اما با ممنوعیت واردات خودرو و سختتر شدن تحریمها، پای کرهایها از بازار کشورمان بریده شد ولی بااینوجود، به دلیل خوشنامی این خودروها در بازار ایران، خیلیها حتی هنوز هم خرید یک مدل کرهای کارکرده را به خودروهای صفرکیلومتر چینی یا داخلی ترجیح میدهند. به همین دلیل، در ادامه به معرفی بهترین خودروهای کرهای بازار ایران خواهیم پرداخت.
هیوندای اکسنت
پیشرانه | ۱.۶ لیتری ۴ سیلندر |
قدرت | ۱۲۲ اسب بخار |
گشتاور | ۱۵۶ نیوتن متر |
گیربکس | ۴ سرعته اتوماتیک |
مصرف سوخت | ۶.۴ لیتر |
هیوندای اکسنت برای مدت کوتاهی در سالهای ۱۳۹۶ و ۱۳۹۸ توسط کرمان خودرو مونتاژ میشد. این خودرو نسل چهارم اکسنت بود که در سال ۲۰۱۰ معرفی شد. اکسنت به لطف ابعاد جمعوجور و آپشنهای مناسبی همچون دوربین دید عقب، کروز کنترل، شش ایربگ و…، برای کسانی که به دنبال خودرویی بیشتر برای مصارف شهری هستند گزینهای عالی خواهد بود. این ماشین همچنین از یک پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی کماستهلاک و کممصرف استفاده میکند که ۱۲۲ اسب بخار قدرت دارد.
هیوندای النترا
پیشرانه | ۱.۸ لیتری ۴ سیلندر |
قدرت | ۱۴۸ اسب بخار |
گشتاور | ۱۷۸ نیوتن متر |
گیربکس | ۶ سرعته اتوماتیک |
مصرف سوخت | ۷.۱ لیتر |
یکی از محبوبترین محصولات هیوندای در بازار کشورمان سدان الانترا بود. از مدلهای قدیمی دهه ۹۰ این خودرو و همینطور نسل سوم آن که با نام آوانته توسط کرمان خودرو مونتاژ میشد که بگذریم، به محبوبترین الانترای بازار ایران یعنی نسل پنجم وارداتی میرسیم. البته نسل ششم این خودرو هم به کشورمان آمد اما ممنوعیت واردات اجازهٔ حضور پررنگ آن و ادامهٔ موفقیت نسل قبلی را نداد. نسل پنجم الانترا که در بازارهای جهانی هم توانست این نام را بیشازپیش مطرح کند و رقبای ژاپنی را به چالش بکشد، در ایران با یک موتور ۱.۸ لیتری تنفس طبیعی عرضه شد که ۱۴۸ اسب بخار قدرت و ۱۷۸ نیوتن متر گشتاور دارد. همچنین الانترا از آپشنهای فراوانی هم بهره میبرد.
کیا سراتو
پیشرانه | ۲.۰ لیتری ۴ سیلندر |
قدرت | ۱۵۹ اسب بخار |
گشتاور | ۱۹۴ نیوتن متر |
گیربکس | ۶ سرعته اتوماتیک |
مصرف سوخت | ۷.۲ لیتر |
سراتو هم مثل الانترا خودروی خوشنام و باسابقهای در بازار کشورمان محسوب میشود. پس از اینکه نسل اول این خودرو بهصورت وارداتی راهی بازار شد و خیلی جدی گرفته نشد، نسل دوم آن را سایپا روی خط تولید برد و تقریباً بهطور همزمان، نسل سوم بهصورت وارداتی عرضه شد. این نسل در سال ۲۰۱۴ معرفی شد و در سال ۲۰۱۷ فیسلیفتی را تجربه کرد که هردو نسخهٔ آن در کشورمان عرضه شدند. سراتو وارداتی به پیشرانهٔ ۲ لیتری تنفس طبیعی مجهز است که با ۱۵۹ اسب بخار قدرت و ۱۹۴ نیوتن متر گشتاور، از الانترا قویتر بوده و به همین دلیل نسبت به پسرعموی خود خودروی چابکتری است.
هیوندای سوناتا
پیشرانه | ۲.۴ لیتری ۴ سیلندر |
قدرت | ۱۷۷ اسب بخار |
گشتاور | ۲۲۹ نیوتن متر |
گیربکس | ۶ سرعته اتوماتیک |
مصرف سوخت | ۸.۱ لیتر |
هیوندای سوناتا در سه نسل مختلف شامل نسلهای پنجم، ششم و هفتم در کشورمان حضور پررنگی داشت اما دراینبین، نسل ششم که با کد YF شناخته میشد به دلیل طراحی چشمگیر بیشتر موردتوجه قرار گرفت. هیوندای در این نسل، سوناتا را کاملاً متحول کرد تا از ظاهر ساده و سنتی نسل قبلی فاصله بگیرد. این خودرو در بازار کشورمان صرفاً با یک پیشرانهٔ ۲.۴ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی عرضه شد که ۱۷۷ اسب بخار قدرت و ۲۲۹ نیوتن متر گشتاور دارد. هرچند سوناتا YF تا حدودی سواری خشکی دارد اما در عوض از طراحی جذاب و کشش خوب پیشرانه بهره میبرد. اگر به مصرف سوخت اهمیت میدهید نیز میتوانید سراغ نسل بعدی بروید که در نسخهٔ هیبریدی هم به کشورمان آمد.
هیوندای توسان
پیشرانه | ۲.۰ لیتری ۴ سیلندر |
قدرت | ۱۵۵ اسب بخار |
گشتاور | ۱۹۲ نیوتن متر |
گیربکس | ۶ سرعته اتوماتیک |
مصرف سوخت | ۸.۳ لیتر |
پس از موفقیت نسل اول هیوندای توسان در بازار ایران، نسلهای دوم و سوم هم وارد شدند. مصرف سوخت مناسب، طراحی بیرونی زیبا و امکانات زیاد، توسان را به یکی از کراساوورهای خوب کرهای بازار کشور تبدیل کردهاند. این خودرو با یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی راهی بازار کشورمان شد که ۱۵۵ اسب بخار قدرت و ۱۹۲ نیوتن متر گشتاور دارد. این پیشرانه که استهلاک و خرابی پایینی دارد، در کنار گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک، دردسر کمتر و قابلیت اطمینان بالاتری نسبت به پیشرانههای توربوشارژ کراساوورهای چینی بازار دارد.
کیا اسپورتیج
پیشرانه | ۲.۴ لیتری ۴ سیلندر |
قدرت | ۱۷۷ اسب بخار |
گشتاور | ۲۲۷ نیوتن متر |
گیربکس | ۶ سرعته اتوماتیک |
مصرف سوخت | ۹.۶ لیتر |
اسپرتیج را باید پسرعموی توسان دانست. این خودرو هم مثل کراساوور کامپکت هیوندای طی سه نسل در بازار کشورمان عرضه شد و خصوصاً در نسل دوم مورد استقبال خریداران قرار گرفت. نسل دوم اسپرتیج به دلیل طراحی مدرن و تازه، خیلی زود موردتوجه خریداران ایرانی قرار گرفت و بیش از نسلهای قبلی و بعدی خود در بازار ایران فروخت. این خودرو پلتفرم یکسانی با نسل دوم هیوندای توسان دارد اما سواری نسبتاً اسپرت و قابلیتهای دینامیکی بهتری را ارائه میکند. نسل سوم اسپرتیج همچنین در بازار کشورمان با پیشرانه قدرتمند ۲.۴ لیتری ارائه شد که ۱۷۷ اسب بخار قدرت و ۲۲۷ نیوتن متر گشتاور دارد.
هیوندای سانتافه
پیشرانه | ۲.۴ لیتری ۴ سیلندر |
قدرت | ۱۸۸ اسب بخار |
گشتاور | ۲۴۵ نیوتن متر |
گیربکس | ۶ سرعته اتوماتیک |
مصرف سوخت | ۱۱.۱ لیتر |
یکی دیگر از خودروهای کرهای نامآشنای بازار کشورمان هیوندای سانتافه است که با نسل دوم خود حسابی بین ایرانیان شهرت یافت. سپس نسل سوم نیز به لطف طراحی جذاب، کابین جادار، کیفیت فنی خوب و آپشنهای کامل توانست راه موفق قبل را ادامه دهد. البته به دلیل قانون محدودیت حجم موتور، سانتافه فقط با پیشرانهٔ چهار سیلندر ۲.۴ لیتری تنفس طبیعی به بازار کشورمان آمد که قدرت آن برای اندازهٔ بزرگ و وزن خودرو کافی به نظر نمیرسید اما در نسخهٔ فیسلیفت با ارائهٔ پیشرانهٔ GDI یا تزریق مستقیم سوخت، با ۱۸۸ اسب بخار قدرت و ۲۴۵ نیوتن متر گشتاور، این ضعف اندکی جبران شد هرچند که سیستم GDI هم با توجه به کیفیت پایین بنزین ایران میتواند دردسرهایی به دنبال داشته باشد.
هیوندای i20
پیشرانه | ۱.۴ لیتری ۴ سیلندر |
قدرت | ۹۹ اسب بخار |
گشتاور | ۱۳۴ نیوتن متر |
گیربکس | ۴ سرعته اتوماتیک |
مصرف سوخت | ۶.۷ لیتر |
پس از اینکه در ابتدای دههٔ ۹۰ نسل اول هیوندای i20 بهصورت وارداتی در ایران عرضه شد، در سال ۱۳۹۵ کرمان خودرو مونتاژ نسل دوم آن را آغاز کرد. این خودرو به لطف کیفیت ساخت بالا، فرمان پذیری خوب، کابین جادار و استهلاک پایین و مصرف سوخت مناسب، هنوز هم میتواند در بازار خودروهای دستدوم گزینهٔ مناسبی باشد. البته از i20 نباید انتظار رانندگی هیجانانگیزی را داشته باشید زیرا پیشرانهٔ ۱.۴ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی آن تنها ۹۹ اسب بخار قدرت و ۱۳۴ نیوتن متر گشتاور دارد ولی در عوض با مصرف سوخت تنها ۶.۷ لیتر در هر صد کیلومتر و استهلاک پایین این کمبود قدرت را جبران میکند.
مرتضی علی وحیدی
۲۷ خرداد ۱۴۰۲اکسنت سراتو i20
کیان
۲۷ خرداد ۱۴۰۲کلا کره مربا ماشین ابعاد بزرگش بدرد نمیخوره حالا نه اینکه کوچیکش خوب باشه ها
ولی من نمیدونم این مقاله رو کی نوشته ولی انصافا وقتی نوشته بهترین کره مربا و توش اپیتما TF نیست و جنسیس ۲۰۱۲ ۲۰۱۳ واقعا ادم میمونه ک ایا واقعا سانتافه یاتاقان بهترین هست !!!
کیان
۲۷ خرداد ۱۴۰۲راستی یادم رفت کادنزا و ازرا اطاق وسط (کالیفرنیا) ۲۰۱۱ هم خیلی بهتر از این لیست هستن !!!
هرچی نگاه میکنم لیست فقط ماشین کره مربا هست بهترینشون نیست واقعا
محمدرضا
۲۷ خرداد ۱۴۰۲اینقدر جوش نزن به هر حال ثروتمندای ایرانی تا زمانی که واردات آزاد بود کره ای ها رو به تمام هم قیمت هاشون ترجیح دادن.
مرتضی علی وحیدی
۲۹ خرداد ۱۴۰۲وقتی گوشی رو میدی دست بچه
پروانه
۱۲ تیر ۱۴۰۳زیادی جوش نزن شیرت خشک میشه
محمد
۲۷ خرداد ۱۴۰۲پول پژوپارس هم نداری در مورد کره ای نظر میدی بچه سال ؟
کیان
۲۷ خرداد ۱۴۰۲بزرگسال همه مثه تو نیستن تپ ارزو و حصرت باشند!!! چیزی ک واسه تو ارزو هست واسه من خاطره!!!
حداقل تو مقاله واسه این سایت دادم ک عمری تو حتی اون ماشینا و از نزدیکم دیده باشی، سقف ارزوت حتما پارس سفیده !!!!
ثروتمندای ایرانی کره ای سوار شن، یا نمیدونی کره ای چیه، یا نمیدونی ثروتمند کیه، یا نمیدونی ثروتمند چی سوار میشه!!!
MehdiTurbo
۲۹ خرداد ۱۴۰۲چقدر کامت یه عده بوی حسادت و عقده میده
واقعا درصد زیادی از جامعه دچار حسادت شدیدن ادمای به شدت حسود حتی تو دنیای مجازی وای به حال تو واقعیت
Godfather orj
۲۷ خرداد ۱۴۰۲بر اساس تجربه i30 ماشین خیلی خوب و کم دردسری بود به نسبت دیگر کره ایی ها
هم هندلینگ خوبی داشت هم جایه کافی
ولی سوناتا yf خیلی دردسر داشت از سواری خشک بگیر تا یه سری قطعات موتوری
NAVID۰۰۹۸
۲۷ خرداد ۱۴۰۲کرهای شیب بام خرید واو 🤣🖤🤦♂️!
Huracan Performante
۲۷ خرداد ۱۴۰۲همه شون خوبن ولی من اسپورتیج رو ترجیح میدم.
MASOUD 0099
۲۷ خرداد ۱۴۰۲به به یک از یک بهتر 👌👌👌
Huracan Performante
۲۷ خرداد ۱۴۰۲همهشون خوبن ولی من اسپورتیج رو ترجیح میدم
Car love
۲۷ خرداد ۱۴۰۲بنده خدا ۳ چرخ فنا میان پدال خبر رتبه فروش سوم جهانی گروه هیوندای رو میبینن گوشی رو میندازن دور میرن تو خیابون اعصابشون راحت بشه اونجا هم میبینن محبوب ترینا تو ایران کره ای هستن و هی کره ای رد میشه.خیلی شرایط سختیه
ÀŠĤĶÀÑ
۲۷ خرداد ۱۴۰۲بازار ایران به دلیل قیمت کم و تحریم و انحصاری بودن بازار مجبور به واردات ماشین کره ای شده
و گرنه اگه مردم توان خرید داشتم و حکومت ماشین مثل بنز ،bmw،فولکس واگن،آئودی وارد میکرد کسی به مربا ببخشید به کره نگاه نمیکرد
محمد
۲۷ خرداد ۱۴۰۲اوکیه برو پرایدسواریتو بکن حالا
ÀŠĤĶÀÑ
۲۷ خرداد ۱۴۰۲بازار ایران به دلیل تحریم و قیمت کم مجبور به واردات ماشبن های کره ای شده
و گرنه اگه مردم توان خرید داشتن و دولت ماشینایی مثل بنز bmw فولکس واگن پورشه فورد تویوتا و ….
وارد میکرد کسی به (مربا) ببخشید کره نگاه نمیکرد
Car love
۲۷ خرداد ۱۴۰۲وقت یه ۳ چرخ فن این دلیل (ماست مالی) رو برای فروش کمتر ژاپنیا تو ایران میاره منم این جواب رو بهش میدم و کلا محو میشه: اصلا بر فرض محال تو مناطق ملی دولت فقط کره ای وارد کرد،تو مناطق ازاد چرا بازم فروش و محبوبیت کره ده برابر ۳ چرخه سازان هست؟ 😂 تا ۲۰ سال دیگه بهت وقت میدم بتونی جواب بدی
الکی خودتو گول نزن،هر دو واردات بر اساس تقاضا بنده همیشه وارد کننده وقتی میبینه کره پول نقده چرا باید بره ۳ چرخه بیاره! قیمتشون هم که تفاوتی نداره
اخرش هم خوب الکی ۳ چرخه سازو جا دادی کنار بنز و بیمر و فولکس 😂
کرگدن باواریا
۲۷ خرداد ۱۴۰۲بازار ایران حتی از نظر آفریقایی هایی که رو گِل با پای برهنه راه میرن هم اعتبار نداره دوست عزیز.
محبوبیت کره ایی و امثالش! تو ایران همون ضرب المثل کلانتر که نباشه قورباغه میشه هفتتیر کش خیابون
کرگدن باواریا
۲۷ خرداد ۱۴۰۲بازار ایران حتی از نظر آفریقایی هایی که رو گِل با پای برهنه راه میرن هم اعتبار نداره دوست عزیز.
محبوبیت کره ایی و امثالش! تو ایران همون ضرب المثل کلانتر که نباشه قورباغه میشه هفتتیر کش خیابون میشه
Car love
۲۷ خرداد ۱۴۰۲بازار ایران رو قبول نداری؟ خب امار بازار جهانی هم نگاه کنی رتبه فروش گروه هیوندای سومه تو دنیا.اینو میخوای چیکار کنی کرگدن؟ میخوای بگی فتوشاپه؟ 😂😂
یه کامنت آتشین گذاشتم ۳چرخ فنا عصبی شدن
ÀŠĤĶÀÑ
۲۷ خرداد ۱۴۰۲کره خودروهاش برای کشور های مثل ایرانه که وضعیت اقتصادی خوبی ندارن و گرنه کشور های اروپایی و آمریکا اصلا خبر ندارن که کره ماشین میسازه
Car love
۲۷ خرداد ۱۴۰۲باشه ولی مطمئنم ۱۴ سالته 🤣🤣🤣🤣🤣
حسین
۲۷ خرداد ۱۴۰۲منظورت همون خبری بود که از ده تا خودروی پر فروش شیش هفت تاش ژاپنی بودن ؟ یا اونی که النترا انفجاری یا تا قا نی زیر چرخای سیویک و نیسان زد تحقیر شد؟
Killer
۲۷ خرداد ۱۴۰۲تحقیر: النترایی که کلا ۳ ساله مدل پرفورمنسش ساخته شده تو پیست تایمش بهتر از نیسان زد با ۱۷۰ اسب بیشتر و ۱۰ هزار دلار قیمت بیشتره اونم با ۲۵ سال سابقه.البته این تحقیر نیست قتل عامه،فاجعه هیروشیماس
حسین
۲۷ خرداد ۱۴۰۲تحقیر اینه که هرچی اسپرت ساختی تو دهنی خورده از مارکت 🤣 این از اون حمالی که ژاپنی ها از کره مربایی ها تو تاریخ کشیدنم بدتره 🤣
حسین
۲۷ خرداد ۱۴۰۲با این کارا نمی تونی لگن سازی کره مربا رو بچسبونی به بزرگان صنعت خودروی جهان 🤣 سطح هیوندا اینه بیاد التماس ایران خودرو کنه شاید بهش ایموبلایزر بدن🤣
Killer
۲۷ خرداد ۱۴۰۲همین جمله کارو تمام کرد
نیسان زد با ۲۵ سال سابقه و ۱۷۰ اسب بیشتر و ۱۰ هزار دلار بیشتر زیر النترا N با ۳ سال سابقه تو پیست
پوووک
الکی خودتو خسته نکن
امیرمحمد
۱ مهر ۱۴۰۲و بله
داره به خودروسازی ژاپن توهین میکنه
داره به کشوری توهین میکنه که کل دنیا قبولش دارن
داره به خودروسازی کشوری توهین میکنه که انجینایی میسازه که میتونن به قدرت های چند هزار اسبی برسن
داره به خودروسازی توهین میکنه که کارش ساختن خودرو های شگفت انگیزه و خودرو هایی میسازه که با بنزین میتونن بازدهی فوق العاده ای داشته باشن
داره به خودروسازی ای توهین میکنه که قویترین 4 سیلندر هارو میسازه اونم بدون استفاده از باتری و قدرت جاروبرقی
داره به خودروسازی توهین میکنه که مدلای افسانه ای شامل NSX، سوپرا، انواع سری R نیسان و مخصوصا R35 یا همون GTR، مدلای لنسر و ایوو، S2000 مشهور، مزدا میاتا گوگولی، سری RX مزدا و خیلی از ماشینای دیگه ای که به ذهنم نمیرسه
ژاپنی ها با دوام ترین موتور هارو میسازن
و مدلای خفن گذشته ش که از خیلی از کره ای های شاخ این دوره سریع تر هستن
من ژاپنی فن نیستم و میدونم که ژاپن خودرو های عالی ای میسازه، چه اسپرت، چه اقتصادی، چه آفرود، چه انواع سدان و…
حالا ببین اگه یه ژاپنی فن بیاد چقدر میتونه مثال بزنه
ولی کره ای ها فقط ماشینای اقتصادی خوبی میسازن
هیچکس ندیده کسی با النترابه مدت طولانی کاتاف بزنه و موتور سرجاش بمونه
امیرمحمد
۱ مهر ۱۴۰۲کاتاف یا بک فایر
امیرمحمد
۱ مهر ۱۴۰۲هوندا سیویک تایپ R مدل 2017
زمانش 7:43:80 هستش
النترا N زمانش چقدره؟
اندازه مگان میشه دیگه؟
رونالد ریگان
۲۸ خرداد ۱۴۰۲درست بنویس ببینیم چی نوشتی،خودت هم فهمیدی ؟
*ALI*
۲۷ خرداد ۱۴۰۲فقط هیوندا سانتافه با هیوندا سوناتا اونم مدل های بعدیش
Ehsan
۲۷ خرداد ۱۴۰۲پول نقد ها و محبوب های ایران 👑
سانتافه اگر ۶ سیلندر باشه اگر نه توسان انتخابمه
سیاوش
۲۷ خرداد ۱۴۰۲پس اپتیما چی
جنوب
۲۷ خرداد ۱۴۰۲فقط آزرا اتاق کالیفرنیا
۲۷ خرداد ۱۴۰۲سلام منم آزرا ۲۰۱۱ خیلی دوست دارم اما کاش داخلش مثل جنسیس بود اینجوری بهتر میشد
Killer
۲۷ خرداد ۱۴۰۲همه عالی ولی انتخابم اپتیما بخصوص جی تی لاین که بی نظیره
Amirmohammad
۲۷ خرداد ۱۴۰۲ازرا انتخابم هست تقریبا هیچ نکته منفی نداره این ماشین شاید یه مقدار ترمزاش کمی ضعیف باشن یه وقتایی.وگرنه این ماشین فوق العاده ای هست و هرکسی که داشت خیلی راضی بود.بقیه هم خوب هستن البته کلا کره ای توی ایران گزینه اول هست
محمد
۲۷ خرداد ۱۴۰۲ازرا 2018 و 2019 فقط …
محمد
۲۷ خرداد ۱۴۰۲عصرطلایی طراحی هیوندای و کیا وارد کشور شدن و خاطرات خوبی واسمون رقم زدن
زیزیگولو
۲۷ خرداد ۱۴۰۲تو ایران بین کره ایا سانتافه و اسپورتیج از بقیه محبوبترن
genius
۲۷ خرداد ۱۴۰۲برای بازار ما کره ای شدید جوابه.من خودم کیا ریو نسل 1 تولید سال 90 رو اگه کم کار و تمیز باشه قطعا به پارس قوطی حلبی و سمند ممند های موجود ترجیح میدم دیگه چه برسه به اینا. تو دنیا شاید کره ای حتی ژاپونی ماشینای لوکلاسی باشند ولی خب اینجا ایرانه و هیچ مانندی نداره
۲۷ خرداد ۱۴۰۲باشه برو پراید کره ایتو سوار شو
کرگدن باواریا
۲۷ خرداد ۱۴۰۲کلا برعکس گفتی 😂 بازار ایران فقط ژاپنی و فرانسوی جوابه نه ماشین های اقتصادی پر خرج !
خاورمیانه = تویوتا
این یه فکته، نه نظر شخصی من
Killer
۲۷ خرداد ۱۴۰۲فکت: با نت کشوری اومدی داری حرص کره رو میخوری که توش به کره ای میگن پول نقد و محبوب ترینه
فکت دوم: اون کشور بزرگترین کشور خاورمیانس
کرگدن باواریا
۲۷ خرداد ۱۴۰۲ناموصا بعد خوردن الکل فیک وطنی شروع نکنین کامنت گذاشتن ://
حسین
۲۷ خرداد ۱۴۰۲جمع زباله ها جمع 🤣
Roham
۲۷ خرداد ۱۴۰۲عجب مطلب ناقص و ضعیفی بود!!
Siyavash
۲۷ خرداد ۱۴۰۲کادنزا..اپتیما..موهاوی.ریو..جنسیس..ازرا کالیفرنیا..i30..آوانته.. ورنا……..
ازرایئل
۱۲ تیر ۱۴۰۳برو بابا گمشو ورنا چیه عه عه حالم به هم خورد🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤢🤢🤢🤢🤢🤢🤢🤢🤢🤢🤢🤢
حسن
۲۷ خرداد ۱۴۰۲سلیقه ی همه محترمه اما تا سال ۲۰۱۴ هیچ محدودیت حجمی و واردات خودرو نداشتیم و غیر از امریکاییها بقیه برندها وارد کشور میشدن الان هم تا مدل 2018 خودروی وارداتی داخل کشور هست و فقط هم کره ای نیستن اتفاقا اکثریت با المانیها هست
درسته الان با دلار مزخرف و قیمتهای عجیب بحث سلیقه مطرح نیست و تمکن مالی مهمترین مساله است
اما تا سال ۱۳۹۸ که بازار تحت تاثیر قیمت دلار نبود باز هم عمومیت بازار به سمت کره ایها بود چرا سخته پذیرفتنش سمت و سوی بازار هیچ ربطی به علاقه به یک برند یا یک کشور نداره
بازار برای طرفدار سر سخت یک برند تعیین میکنه چی بخره تا بتونه زود بفروشه همین الان خیلی راحت ۵ تا میدن سانتافه یا راوفور- الانترا و سراتو وارداتی راحت خرید فروش میشن اما بقیه باید خواب زیاد برا فروش را طی کنن بازار برند و طرفداری نمیشناسه مجبورت میکنه اونی که تعیین میکنه بخری
Arsam
۲۷ خرداد ۱۴۰۲سلام
بنده خودم سراتو 2 لیتر اپشنال 97 داشتم خیلی خیلی عالی بود
الانم یه توسان 2015 دارم از اون هم خیلی راضیم ماشین های کره ای واقعا خوب هستن درسته گرونن ولی ماشین های خوبیم هستن
M.B.R.D.t.B.P.K.L
۲۷ خرداد ۱۴۰۲هیچکدوم از اینا جز بهترین ها نیستن!
وراکروز،اپتیما،جنسیس،آزرا کالیفرنیا،کادنزا اینا بهترین هستن(بین ماشین های کره ای تو ایران)
آرمین
۲۷ خرداد ۱۴۰۲اتومبیلهای مطمئن با تکنولوژی مدرن
برای هر سلیقه ای اتومبیل داره ، خیلی خوبه
ای کاش با قیمت مناسب وارد ایران میشدن
mb675
۲۸ خرداد ۱۴۰۲واقعا سطح سایت نسبت به چند سال پیش افت کرده شده محل جنگ سهامدارای ایرانی کمپانی های مختلف که فکر نکنم رنج سنیشون از 15 سال بیشتر باشه یه چیزایی میگن ادم نمیدونه باید بخنده یا گریه کنه الان مثلا با بد و بیراه گفتن به کمپانیای ژاپنی و کره ای چیزی عاید ما میشه برای همینه این کشور هیچوقت پیشرفت نمیکنه به جای تلاش فقط یاد گرفتیم تعصبات بیحا داشته باشیم (تو یکی از کامنتا نوشته بود توی اروپا و امریکا نمیدونن کره خودرو میسازه فقط میخواستم خودمو از ارتفاع بینذازم پایین )
آقای همساده
۲۸ خرداد ۱۴۰۲فک کنم تیتر مقاله اشتباه شده درواقع این مقاله جواب تشریحی سوال:
چند خودرو کره ای نام ببرید(فرقی نمیکنه خوب یا بد) و برای آن چند مثال با توضیح کوتاه بزنید
25 صدم غلط i20 داشتی میشه 75 صدم
خوب بود احسنت
M.L.D
۲۹ خرداد ۱۴۰۲به هیوندای سانتافه پول نقد میگن
(همینطوری برای اطلاعات بیشتر 😁)
مانی
۲۹ خرداد ۱۴۰۲این مقاله کاملا دلال پسند و آبکی هست و اصلا فنی و علمی نیست.چون تمام ماشین های کره ای این لیست فقط بازار دست دوم خوبی تو بازار ایران دارند.ماشین هایی که البته دلال ها و نمایشگاه دارها خیلی تبلیغات کاذب و دروغین برای اونا می کنن و شدیدا روی این مدل ها مانور تبلیغاتی میدن.اگر قرار بر انتخاب بهترین ماشین های کره ای در بازار ایران بود باید گزینه های دیگه ای هم تو این مقاله می اومد مثل مدل های جنسیس و آزرا و سنتیال از هیوندای و اپتیما و موهاوی از کیا که در بازار ایران موجود هستند.برام جالبه که هیچ اسمی از مدل های ساخت سانگ یانگ کره هم تو این مقاله نیست مثل مدل های تیوولی و رکستون که به تعداد زیاد وارد بازار ایران شدند.کلا این مقاله خیلی دلال پسند و بچه پسند و تبلیغاتی بود و بیشتر برای رپرتاژ تبلیغاتی مناسب بود.
ایرانی
۲۶ فروردین ۱۴۰۳کره ایها بدبخت هستن چون ماشینهاشون لیاقت نداره ما ایرانیا سوارشون بشیم ماشینهای کره ایی فقط لایق همون کره ایها هستش !
ما با وقار سوار خودروی چینی میشویم و با افتخار و عزت نفس کامل فرهنگ خودمونو حفظ میکنیم و چراغ قرمز را با سرعت رد میکنیم.
و هی آب دهنمونو قورت میدیم………
ازرایئل
۱۲ تیر ۱۴۰۳حوس کره و مربا کردم🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣😅😅😅😅😅😅😅😅😅کره چه ماشینهایی میسازه به قول خودم یاشاسین سایپا و ایران خودرو
❤️❤️❤️❤️