سیامین سالگرد حضور کیا در بازار بریتانیا رویداد مهمی برای این شرکت کرهای محسوب میشود. کیا از زمانی که پراید کوچک را بهعنوان اولین محصول خود به بریتانیا صادر کرد تا به امروز راهی طولانی را طی کرده است. حال کیای انگلستان با ارائهٔ لاستیکهای دورسفید برای اکثر محصولات کنونی خود، این مناسبت را گرامی داشته است که اقدام جالبی بهحساب میآید. فقط کافی است تصور کنید کیا استینگر روی لاستیکهای دورسفید قرار گرفته و یا مدل الکتریکی فانتزی EV6 از این لاستیکهای نوستالژیک استفاده میکند.
کیا پراید اما در اصل همان مزدا ۱۲۱ بود و غیر از جلوپنجره و نشانها، استفاده از لاستیکهای دورسفید تنها تغییر پراید نسبت به همتای ژاپنی محسوب میشد. در آن زمان، مزدا ۸ درصد و فورد ۱۰ درصد از سهام کیا را در اختیار داشتند و بنابراین عرضهٔ ۱۲۱ توسط کیا منطقی به نظر میرسید. همچنین این خودرو با نام فورد فستیوا هم در ایالاتمتحده عرضه میشد. در سال ۱۹۹۱ که پراید وارد بازار بریتانیا شد، لاستیکهای دورسفید آپشنی بود که امکان سفارش حذف آن وجود داشت زیرا ۵۰۰ دستگاه اولیۀ این خودرو که توسط واردکنندهٔ کیا در بریتانیا یعنی شرکت MCL Group عرضه شدند همگی به این لاستیکهای زیبا مجهز بودند.
بااینحال، خریدارانی که علاقهای به لاستیکهای دورسفید نداشتند میتوانستند بدون هیچ هزینهای درخواست تغییر آنها به لاستیکهای مشکی خستهکنندهٔ معمولی را بدهند. سپس در سریهای وارداتی بعدی، لاستیکهای دورسفید فقط با سفارش خریدار ارائه میشدند. حال سی سال بعد میبینیم که این لاستیکها جالبتر از گارانتی هفتسالهای است که کیا امروزه برای محصولات خود ارائه میکند. شاید قیمت پراید هم به همان اندازه جالب باشد زیرا این خودروی بسیار ارزانی بود بهگونهای که پراید سهدر در تیپ LX با پیشرانهٔ ۱.۱ لیتری تنها ۵,۸۰۰ پوند و با پیشرانهٔ ۱.۳ لیتری ۶,۴۰۰ پوند قیمت داشت. در نسخهٔ پنجدر نیز قیمت پراید ۱.۳ لیتری به ۶,۸۰۰ پوند افزایش پیدا میکرد.
برای مقایسه، در آن زمان فورد فییستای سهدر با پیشرانهٔ ۱ لیتری ۶,۵۹۰ پوند و واکسهال نوای سهدر با پیشرانهٔ ۱ لیتری ۶,۴۸۰ پوند قیمت داشتند. کیا همچنین با ارائهٔ تجهیزات بیشتر، دو سال گارانتی و شش سال گارانتی زنگزدگی، سعی کرد با شرکتهای باسابقه و مشهور رقابت کند. ارائهٔ لاستیکهای دورسفید هم یکی دیگر از راههای کیا برای رقابت با بزرگان بازار بریتانیا بود!
کیا همچنین به مناسبت سالگرد سی سال حضور در بازار بریتانیا، محصولات قدیمی و کنونی خود را در پیست بروکلندز انگلستان گرد هم جمع کرده است. تصاویر این گردهمایی نشان میدهد که این شرکت طی سه دهه چقدر پیشرفت کرده است. البته هرچند این تصاویر عالی هستند اما در آنها لاستیکهای اثری از دورسفید دیده نمیشود. این در حالی است که کیای انگلستان یکی از بهترین تیمهای روابط عمومی را در بین همهٔ خودروسازان دارد و بنابراین بهتر است هرچه زودتر خودروهای تبلیغاتی خود را به لاستیکهای دورسفید مجهز کند. تصور کنید یک کیا سورنتو روی رینگهای ۱۹ اینچی با لاستیکهای دورسفید چه نمایی خواهد داشت!
Jdm باز
۲۴ فروردین ۱۴۰۱با پراید 😂
NAVID۰۰۹۸
۲۴ فروردین ۱۴۰۱تبریک به کیا بابت تلاش و پشتکارش
لاستیک دورسفیدش عشقست
محمدرضا
۲۴ فروردین ۱۴۰۱واقعا جای تبریک داره یه زمانی مزده ۸٪ از سهام کیارو داشت.
الا کیا با ۸٪ سهامش میتونه کل سهام مزدا رو بخره
Jamshid
۲۱ آذر ۱۴۰۱بچه ها کره ای فن پیدا کردم بدویید😂
الان فقط پول مزدا آر ایکس های فروش رفته رو بزاری رو هم نصف کیا میشه برا مزدا حالت خوبه؟
یه شرکت کره ای در پیت که یک دستی میتسوبیشی رو نابود کرد
چیزی جز پایین کشیدن بقیه شرکتها و بالا رفتن بدون زحمت بلد نیستن این کره ای های پست فترت
کیفیت همون پرایده موتور همون کیفیته بدنه همون کیفیت هست فقط قیافه تغییر داده
لاشی ها تغییر نمیکنن فقط روش لاشی گری رو عوض میکنن
تو برو تویوتا لندکروزر اف جی چهل رو ببین ، هنوز که هنوزه صاحباشون مثل اسب ازشون کار میکشن و موتور و گیربکس آخ نگفته
کیا ولی دمش گرم بازار قطعات رو خوب پر میکنه
Kato
۲۴ فروردین ۱۴۰۱من یه هاچ بک کره ای دارم
خیلی عالیییییییییییییییه
ehsan.fa
۲۴ فروردین ۱۴۰۱یه خودروسازی معظم هم تو ایران شکل گرفته به اسم سانیار موتور دقیقا رقیب کیا ولی هنوز سایت اینترنتی و نوع محصول ندارند از مدیرعاملش هم هیچ اسم و رسم و سابقه ای موجود نیست ، بهزاد چریک ، معلوم نیست قراره چی بسازند فقط گفتن شاسی بلند که همون سدان قد بلند نه شاسی بلندی مثل تلوراید.
احتمالا هم فناوری های پیشرفته موتور یک و نیم توربو و گیربکس cvt خواهد داشت.
reza342
۲۴ فروردین ۱۴۰۱بایک ایکس35 رو وارد کردن
Nima
۲۴ فروردین ۱۴۰۱با بایک موتور چین جویت ونچر شده.
و قراره ماشیناى بایک رو مونتاژ کنه
اینطور به نظر میاد
محمدرضا
۲۴ فروردین ۱۴۰۱از زیر مجموعه های دیار خودرو هست
حامد
۲۴ فروردین ۱۴۰۱واقعا متاسف شدم
لعنت بهت ***
بهروزز
۲۴ فروردین ۱۴۰۱حس میکنم پرایدی که ما سوار میشیم از این پراید اصلیه هم زشت تره . کاش میشد دوام و کیفیت این پراید اصلی رو با پراید ما مقایسه میکردن ….
محمد
۲۴ فروردین ۱۴۰۱این نشون از ثروت ما داره که میتونیم از ماشین های آنتیک و کلاسیک به عنوان ماشین روزمره استفاده کنیم مثل خاور ، نیسان ، پراید ، ۴۰۵…….
حسین
۲۴ فروردین ۱۴۰۱جمله ای بسیار واقعی و اسیدی ….:))))
حسین
۲۴ فروردین ۱۴۰۱فقط پیکان رو از قلم انداختی
مرحوم درسته از پیشمون رفته ولی هنوز آریسان رو به یادبود برامون گذاشته که حاصل
وصلت بسیار زیباش با ۴۰۵ جیل ایکسی جونش بود که پارسال پیارسال عمرشو داد به شما
روحشون شاد
زوج فداکاری بودن
جا داره یادی کنیم از فرزندان مرحومشون
جناب آردی و آردی آی
آقایان روا و روا سال
معروف به زوزه کشان جاده
که متاسفانه زودتر از مادر دلسوزشان
از بین ما رفتند
علت فوت هم مشخص نیست
ولی شنیده میشه چون مث پدر
meysam
۲۴ فروردین ۱۴۰۱زمانی که ما پیکان مونتاژ میکردیم و اتفاقا به کره هم صادر کردیم، کره ای ها میگفتن: یعنی میشه ما هم یه روزی یه ماشینی مثل پیکان تولید کنیم؟
و الان اونا کجا و ما کجا
اینی که تعریف کردم داستان نبود، کاملا مستنده
محمد
۲۴ فروردین ۱۴۰۱آقا چرا بهش منفی دادید این بنده خدا حرف طراح بزرگ آقای هرمیداس اتابکی که با با بیتران مصاحبه داشته رو گفته البته منم عکس تاکسی پیکان در سئول رو ندیدیم ولی به دور از منطق نیست حرف ایشون
meysam
۲۴ فروردین ۱۴۰۱خدا اون مرد بزرگ و پدرش رو بیامرزه
ehsan.fa
۲۴ فروردین ۱۴۰۱اونم بزدلی بیش نبود کار و باید تموم کرد مثل انقلاب کبیر فرانسه که مخالف ها رو از دم گیوتین گذروندند وگرنه کار نصفه نیمه بدرد نمیخوره
datsun
۲۴ فروردین ۱۴۰۱عجب گذشته با شکوهی…
رضا قاری
۲۴ فروردین ۱۴۰۱من فکر میکنم نویسنده این متن خودش تولید کننده لاستیک دور سفید بوده . یه جوری از این لاستیک ها تعریف میکنه میگی آه این چه آپشنی هستش حتما کاری میکنه ماشین پرواز کنه. یه لاستیک با یه نوار سفید آنقدر تعریف کردن نداره.
حسین
۲۴ فروردین ۱۴۰۱سم…:))
Genius
۲۴ فروردین ۱۴۰۱مملکت ما تا سال 1380 انصافا تلاشش رو میکرد تاحدودی همگام با دنیا بره جلو مثلا کیا پراید یا پژو 405 و رنو21 زمانی که به ایران اومدن مدلهای بروز کمپانی های خودشون بودن تا اینکه دهه 80 شمسی و ظهور پدیده مدیریت جهانی و قربانی کردن یک کشور برای غنی کردن اورانیوم کار رو وارونه کرد و مملکت با سرعت نور بسمت قهقرا سقوط کرد!
شهر نشین
۲۶ فروردین ۱۴۰۱احساس میکنم از دهه ۸۰ به بعد به خودروسازی بی احمیتی شده.
SS
۲۴ فروردین ۱۴۰۱برای زمان و کاربری خودش واقعا ماشین خوبی بوده
هاچبک ارزون و جمع جور اقتصادی برای استفاده شهری
ولی متاسفانه مافیای مونتاژکاری تا اسم یک چیزی رو خراب نکنه دست از سرش برنمیداره
فکر کنید اگه لیسانس شورلت که زمان خودش ماشین خیلی خوبی بود هم به این ها میفروختن تا الان داشتن همون رو (البته با کیفیت فرغون نه شورلت) تولید میکردن و مردم هم میگفتن کی از دست این ماشین ها راحت میشیم.
seyedjavad.mercedesbenz
۲۴ فروردین ۱۴۰۱این دو شرکت اگه اونموقع اس ۶۰۰ پولمان رو هم مونتاژ میکردن کاری میکردن که کل ایرانیا برن آلمان کارخونه بنز رو به آتش بکشن
بهنام
۲۴ فروردین ۱۴۰۱اصالت 😂
یه فرد ناشناس
۲۵ فروردین ۱۴۰۱پراید 🥲🥲
ماشینی که قیمتش از زیر ده ملیوین تومن شروع شد الان رسیده به ۲۰۰ میلیون 🥲🥲
مجتبی
۲۶ فروردین ۱۴۰۱دومیلیون وپانصد هزارتومان مدل ۷۳ کره ای بود
منوچهر
۲۶ فروردین ۱۴۰۱خودرو فقط ژاپنی آلمانی و آمریکایی بقیه اش بیخوده تو ایران هم که شده دلالی و سواستفاده 10 برابر قیمت میفروشند به مردم بیچاره