کیا

تجربه رانندگی با کیا EV6 GT مدل 2023؛ عملکرد در حد لامبورگینی اوروس با 61 هزار دلار!

هاچبک تمام الکتریکی کیا EV6 GT، ابعادی مشابه کراس‌اور دارد؛ اما شتاب‌گیری مشابه لامبورگینی اوروس ارائه می‌کند. این خودرو با قیمت ۶۱ هزار دلار فروخته می‌شود.

کیا EV6 GT

هم‌اکنون نوبت به تست و بررسی نسخه پرچم‌دار خانواده یعنی کیا EV6 GT مدل ۲۰۲۳ رسیده است. برخلاف باقی مدل‌های این خودرو، GT دارای دو پیشرانه برقی است و قدرت ترکیبی ۵۷۶ اسب بخاری و گشتاور ۷۳۸ نیوتون متری را ارائه می‌کند. قبلاً درباره طراحی جنجالی این خودرو سخن گفته شده و احتمالاً نسخه GT نیز حس مشابهی را ایجاد خواهد کرد. در واقع نبود تفاوت‌های اساسی بین مدل‌های مختلف EV6 شاید باعث شود برخی افراد به سراغ نسخه‌های ارزان‌تر بروند.

کیا EV6 GT

درست همانند سایر مدل‌ها، GT از جلوپنجره عملکردی، ارتفاع نسبتاً زیاد از سطح زمین و خطوط بدنه تیره استفاده می‌کند. چراغ‌های جلو و عقب سه‌بعدی از نظر ما طراحی زیبایی دارند و اسپویلر روی سقف نیز یکی از ویژگی‌های جالب خودرو به شمار می‌رود؛ اما بازهم در تعجبیم که چرا کیا مدل GT را بیش از پیش متمایز نکرده است. جدای از نشان کوچک GT در عقب، کالیپرهای ترمز سبز باعث تمایز این مدل می‌شوند. همچنین نام GT هم می‌تواند با تریم دیگر یعنی GT-Line اشتباه گرفته شود.

کیا EV6 GT

همین داستان درباره داخل کابین نیز قرار است. برخی تغییرات قابل‌توجه برای مدل GT وجود دارند که در کلیت تغییرات مثبتی به شمار می‌روند. کیا دوخت سبز احساس‌برانگیز را به کابین اضافه کرده و دکمه سبز GT نیز روی فرمان دیده می‌شود. البته که کیا EV6 GT جدید هیچ‌یک از نقاط قوت مدل‌های استاندارد را از دست نداده و برای مثال فضای سر بسیار خوب بوده و در عقب نیز بد نیست. رانندگان قدبلند شاید در صندلی‌های عقب کمی به تقلا بیفتند اما در بخش جلو هیچ مشکلی نخواهند داشت. فضای بار نیز بسیار خوب است و پاسخگوی نیازهای خانواده‌ها خواهد بود.

کیا EV6 GT

تنها نقطه‌ضعف مدل GT را می‌توان وضعیت صندلی جلو دانست. ما بالشتک‌های بیشتر و شکل کلی صندلی‌های جلو را دوست داریم اما نمی‌دانیم که چه تعداد از رانندگان به دنبال حضور در پیست خواهند بود تا عملکرد این صندلی‌ها را تست کنند. از نظر تکنولوژی نیز می‌توان به دو نمایشگر ۱۲.۳ اینچی برای پشت آمپرها و سیستم اطلاعات سرگرمی اشاره کرد. هدآپ دیسپلی نیز از تکنولوژی واقعیت افزوده سود می‌برد. آنچه باعث تمایز بیشتر EV6 GT می‌شود حالت‌های رانندگی پنج‌گانه آن است.

حالت پیش‌فرض رانندگان با نام نرمال شناخته می‌شود. در این حالت قدرت خودرو برابر با ۴۲۹ اسب بخار است اما در صورت انتخاب حالت اکو خروجی به ۲۸۶ اسب بخار کاهش خواهد یافت. در حالت اسپرت قدرت دوباره به حالت نرمال بازمی‌گردد اما فرمان و سیستم تعلیق کمی سفت تر می‌شوند. با فشار دکمه سبزرنگ GT قدرت به ۵۷۶ اسب بخار می‌رسد و فرمان و سیستم تعلیق سفت تر می‌شوند. در این حالت تنظیمات مخصوص دیفرانسیل لغزش محدود و کنترل پایداری الکترونیکی پدیدار خواهد شد. نهایتاً به حالت رانندگی من می‌رسیم که مالکان می‌توانند تنظیمات شخصی خود را اعمال کنند.

اما در یک خودروی برقی آنچه اهمیت خواهد داشت شعاع حرکتی است. مدل GT-Line با یک‌بار شارژ مسافت ۴۰۶ کیلومتری را طی می‌کند اما GT که از همان باتری ۷۷.۴ کیلووات ساعتی استفاده می‌کند شعاع حرکتی ۳۳۲ کیلومتری خواهد داشت که هنوز هم پاسخگوی یک مصرف‌کننده عادی است. البته پاسخ کیا به نگرانی مالکان درباره شعاع حرکتی زمان شارژ سریع‌تر است. کیا EV6 GT در عرض ۱۸ دقیقه می‌تواند شارژ ۱۰ درصدی باتری را به ۸۰ درصد برساند که سریع‌تر از فورد و تسلاست.

کیا EV6 GT

همه‌چیز درباره GT به پرفورمنس آن مربوط می‌شود و این وظیفه نیز به خوبی ایفا خواهد شد. در واقع می‌توانید کیا EV6 GT را یک خودروی خانوادگی با عملکردی در حد لامبورگینی اوروس بدانید. اوروس در عرض ۳.۱ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت می‌رسد و مسافت ۴۰۰ متر را در ۱۱.۳ ثانیه طی می‌کند. محصول برقی کیا با قیمت ۶۱۴۰۰ دلاری خود حدود ۱۶۴ هزار دلار ارزان‌تر از لامبورگینی بوده و می‌تواند با عملکرد اوروس برابری کند.

کیا EV6 GT

کره‌ای‌ها می‌گویند GT احتمالاً سریع‌تر از صفر تا ۱۰۰ رسمی ۳.۴ ثانیه‌ای خواهد بود و اگرچه نمی‌توانیم این ادعا را تائید کنیم اما چیزهایی زیادی درباره عملکرد خودرو در پیست می‌دانیم. این خودرو در خط مستقیم کمی شوکه کننده بوده و شاید آن‌طوری نباشد که حدس می‌زنید. گشتاور آنی خودرو هنوز هم احساس‌برانگیز است اما هیجان سال‌های قبل را از دست داده است. این خودرو سریع‌ترین محصول برقی بازار نیست اما یکی از بهترین خودروهای برقی در محدوده قیمتی خود خواهد بود. این خودرو مسافت ۴۰۰ متر را در ۱۱.۴۶۹ ثانیه طی کرد که بهتر از تسلا مدل Y پرفورمنس، فورد موستانگ مک ای GT و جگوار آی پیس است.

کیا EV6 GT

اما بد نیست سواری خودرو در جاده را نیز بررسی کنیم. همانند نسخه استاندارد EV6، مدل GT بسیار آرام و بی حاشیه بوده اما حتی در حالت اکو نیز سواری خودرو کمی خشن‌تر است. فکر می‌کنیم این موضوع به برخی فاکتورها همچون رینگ‌های ۲۱ اینچی، لاستیک‌های دیواره کوتاه، تنظیمات خاص سیستم تعلیق و… بستگی دارد. به همین خاطر کابین کمی پر سر و صداتر به نظر می‌رسد.

برسیم به رقبای کیا! فورد موستانگ مک ای GT احتمالاً نزدیک‌ترین رقیب به GT خواهد بود. مک ای GT در بحث مسافت ۴۰۰ متر حدود یک ثانیه کامل کندتر از EV6 GT است و این فاصله در پیست بیشتر هم خواهد بود. از نظر فضای کابین و بار موستانگ پیروز می‌شود و درعین‌حال قیمت و زمان شارژ بیشتری دارد.

کیا EV6 GT

تسلا هم می‌تواند با مدل Y پرفورمنس و مدل ۳ پرفورمنس در برابر کیا EV6 GT قد علم کند. کیا ارزان‌تر، جادارتر و کاربردی‌تر از مدل ۳ است اما به اندازه آن سریع نیست و شعاع حرکتی کمتری دارد. کیا همچنین هندلینگی در حد و اندازه تسلا مدل ۳ پرفورمنس ندارد. این خودرو از مدل Y پرفورمنس سریع‌تر بوده و ارزان‌تر هم هست اما از نظر شعاع حرکتی کم می‌آورد.

در پایان باید گفت کیا نیازی به تولید EV6 GT نداشت. این شرکت می‌توانست روی پروژه‌های دیگری که در دست دارد تمرکز کند اما قوی‌ترین و بهترین محصول تاریخ خود را عرضه کرد. EV6 GT خودرویی عالی نیست و کیا همچنان باید روی آن کار کند اما در حال حاضر یک پرچم‌دار واقعی برای این شرکت محسوب می‌شود. قیمت رقابتی EV6 GT نیز باعث شده به‌طورجدی انتظار داشته باشیم برخی خریداران فورد و تسلا راهی نمایندگی‌های کیا شوند.

مشخصات کیا EV6 GT مدل ۲۰۲۳
قیمت پایه (دلار) ۶۱۴۰۰
ابعاد طول/عرض/ارتفاع (میلی‌متر) ۴۶۸۱/۱۸۸۰/۱۵۴۴
قدرت/گشتاور (اسب بخار/نیوتون متر) ۵۷۶/۷۳۸
صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت (ثانیه) ۳.۴
حداکثر سرعت (کیلومتر در ساعت) ۲۵۹
شعاع حرکتی (کیلومتر) ۳۳۱

 

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۲ دیدگاه‌ها

  1. KF

    ۴ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (524 ديدگاه)

    ما از کیا چیزی کم نداشتیم فقط بعضیا شرف نداشتن.

    موافقم 166
    مخالفم 10
    1. علی

      ۴ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (839 ديدگاه)

      آقایون ، لطفا به لامبورگینی با اصالت توهین نکنین ، این مقاله تبلیغی برا کیا بود !!!

      موافقم 37
      مخالفم 78
      1. 4wheeled

        ۴ دی ۱۴۰۱
        سوابق: (73 ديدگاه)

        تبلیغ برای کیا نبود،خواستن حال جاپونی فنا رو بگیرن که دستشون از الکتریکی کوتاهه و اندرخم اینن که چرخ سر جاش بمونه🤣
        توهینو جاپون به لامبو کرد موقعی که قیمت ال اف ای رو بیشتر گذاشت 🤣

        موافقم 22
        مخالفم 58
        1. علی

          ۴ دی ۱۴۰۱
          سوابق: (839 ديدگاه)

          پعه که کره ای فن ها همینطور وول میخورن تو سایتها برای تبلیغ ماشین های کره ای!!!
          آمریکا ،، خدا بگم چیکارت کنه که کره جنوبی را آدمش کردی!!!

          موافقم 24
          مخالفم 22
        2. 4wheeled

          ۴ دی ۱۴۰۱
          سوابق: (73 ديدگاه)

          اولا که داداش مطلب راجع به ماشین کره ای هست که ربطی به جاپونی فن ها نداره دوما که مطلب راجع به ماشین الکتریکی هست که این اصلا اصلا اصلا ربطی به جاپون فن ها نداره 🤣🤣🤣🤣
          کاشکی ۴ تا پیچ بده جاپون ادم بشه ماشیناش ۳ چرخ نشن 🤣

          موافقم 9
          مخالفم 25
        3. Pa

          ۶ دی ۱۴۰۱
          سوابق: (20 ديدگاه)

          وقتی نیسان برقی میساخت تو و تسلا تو کمر باباهاتون بودین بعد کره که بلد نیست موتور درون سوز درست حسابی که یاتاقان هم نزنه درست کنه اومده برقی درست میکنه که با اون موتور های مزخرفش بنزینیش ضایع نشه جلو سایپا چون پراید کمتر یاتاقان میزنه

          موافقم 4
          مخالفم 5
    2. net

      ۴ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (3402 ديدگاه)

      چراغ عقب متصل که بیرون زدگی داره بد هست و خط سفید نازک زیر چراغ عقب بد هست و این خط سفید مسخره زیر چراغ عقب برای چی هست؟آرم کیا قبلی بهتر بود نسبت به آرم جدید کیا ۲۰۲۳

      موافقم 9
      مخالفم 27
  2. بیلمیش

    ۴ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (36 ديدگاه)

    ماشین خوبی ساخته،تیپ و شخصیت دلنشینی داره

    موافقم 79
    مخالفم 7
  3. Amirreza.M

    ۴ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (303 ديدگاه)

    خدایا ما را از بعضی کره فن نما ها در امان دار

    ولی گذشته از این حرفا انصافا EV6 حرف نداره

    موافقم 65
    مخالفم 10
  4. TESLA

    ۴ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (1248 ديدگاه)

    دوستان یکی میتونه برای من توضیح بده که چرا ماشین ها تو آمریکا از سایر نقاط جهان سریع تر میرن ؟! همین ev6 بهترین تایمی که مت واتسون توی انگلیس باهاش بدست آورده ۱۱/۹ تو ۴۰۰ متری بوده در حالی که تو موتورترند در عرض ۱۱/۴۶ اینکار رو انجام داده ، حال جدای از بحث موتورترند چند تا یوتیوبر دیگه هم این ev6 رو برسی میکردن توی خیابون معمولی باهاش صفر تا ۹۶ : ۳/۳ ثانیه زدن ، نه فقط این ماشین بلکه خیلی ها دیگه هم دیدم اینطوری هستن ، یعنی کمپانی ها برای آمریکا ماشین های قویتری به نسبت بقیه میسازن ؟

    موافقم 33
    مخالفم 8
    1. محمدرضا

      ۴ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (111 ديدگاه)

      شرایط محیطی اقلیمی تاثیرگذار هست و در موردی که ذکر کردید فشار هوا تاثیر محسوسی داره.

      موافقم 33
      مخالفم 10
      1. phonix

        ۴ دی ۱۴۰۱
        سوابق: (1878 ديدگاه)

        فشار هوا؟
        :/ عامو مگه جته

        موافقم 14
        مخالفم 20
      2. کوروش

        ۴ دی ۱۴۰۱
        سوابق: (1129 ديدگاه)

        😁😁😁
        داداش برقیه ، شرایط جوی اخه …

        موافقم 23
        مخالفم 16
  5. TESLA

    ۴ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (1248 ديدگاه)

    نظرسنجی
    کیا ev6 gt : لایک
    تسلا مدل y پرفورمنس: دیسلایک

    موافقم 108
    مخالفم 21
    1. Radmehr

      ۵ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (541 ديدگاه)

      جوابتو گرفتی؟

      موافقم 12
      مخالفم 1
  6. 4wheeled

    ۴ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (73 ديدگاه)

    واقعا عالیه این ماشین،هرچی خوندم ازش تعریف کرده بودن
    فروش خیلی خوبی هم داره و روندش کاملا صعودی بنظر میرسه چون برعکس بعضی برندها تو الکتریکی خوب دارن میرن جلو
    تیتر هم که ضربه رو زد 🔥

    موافقم 36
    مخالفم 15
  7. امیر.عارف

    ۴ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (876 ديدگاه)

    آقا چه خبره این همه تبلیغ ؟ صفه اصلی .بالای مقاله ، وسط پایین

    موافقم 23
    مخالفم 39
    1. 4wheeled

      ۴ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (73 ديدگاه)

      چه خبره این همه فشار؟🔥

      موافقم 9
      مخالفم 16
      1. Amirreza.M

        ۵ دی ۱۴۰۱
        سوابق: (303 ديدگاه)

        بابا منظورش تبلیغاته نه تعریف از ev6
        در ضمن چه عجب از ایموجی خنده استفاده نکردی؟؟

        موافقم 8
        مخالفم 1
  8. ehsan fa

    ۴ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (1953 ديدگاه)

    مشکل شارژر تو آمریکا هنوز حل نشده پس برا ما ایرانی ها هرگز حل نخواهد شد ، پس آرزوی روندن برقی تو ایران مثل بقیه آرزوها به گور خواهد رفت برای مردم ایران. من ترجیحم بنزینی ۶ سیلندر هست ولی برای شهرهایی مثل تهران خوبه ، البته که تامین برق خودروهای برقی از طریق سوزاندن مازوت مثل آب در هاون کوبیدن و حتی بدتر هم هست و باعث افزایش آلودگی میشه تا کاهش

    موافقم 32
    مخالفم 10
    1. زیزیگولو

      ۴ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (6038 ديدگاه)

      فکر نکنم حالا حالاها زمینه و زیرساخت حضور ماشینای برقی تو ایران فراهم بشه مگر اینکه اتفاقات خارق العاده ای بیوفته

      موافقم 18
      مخالفم 3
  9. مهران

    ۴ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (605 ديدگاه)

    قیمت معرکه ای داره با وجود پرفورمنسی که داره.
    بشخصه پولِ لامبورگینی رو داشته باشم میرم اینو میخرم و بقیشم یه سدان درون سوز معرکه مثل M5 cs

    طراحیشم مثل تسلا بی روح و خشک نیست.البته به خوبی لوسید نیست.

    موافقم 22
    مخالفم 13
    1. Carbonado Aventador

      ۴ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (4514 ديدگاه)

      به قول یه مرحومی..

      کلاغ که نمیتونه ادا عقاب دربیاره!!

      اونی که اوروس میخره بی ام و و کیا ماشین دم دستی خودش یا بچه هاشه!!

      موافقم 20
      مخالفم 14
      1. TESLA

        ۴ دی ۱۴۰۱
        سوابق: (1248 ديدگاه)

        علت اینکه اسم اوروس رو کنار ev6 آوردن بالا بردن ارزش کیا هست ، که به هر حال تونسته با هر روشی ماشینی بسازه که تو پرفورمنس بتونه با اوروس رقابت کنه هر چند اوروس با وجود بنزینی بودن بازم ازش سریع تر هست ، و گرنه هیچ منطق و عقل سالمی نمیاد : ماشین کره ای ۶۰ هزار دلاری رو با لامبورگینی ۳۰۰ هزار دلاری مقایسه کنه 🙌🙌

        موافقم 17
        مخالفم 6
      2. مهران

        ۴ دی ۱۴۰۱
        سوابق: (605 ديدگاه)

        خدا رحمتش کنه

        چقدر مثالت بی منطق بود.

        کلاغ به از عقاب وقتی منطق پشتش باشه.

        موافقم 11
        مخالفم 1
  10. Hadi

    ۴ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (344 ديدگاه)

    چون بردش خیلی زیاد نیست و در حد مک ایه اگه میخواستم انتخاب کنم موستانگو برمیدارم حداقل میدونم طراحیش پخته ی و خیلی زود دلو نمیزنه

    موافقم 14
    مخالفم 14
    1. TESLA

      ۴ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (1248 ديدگاه)

      هم موستانگ هم کیا هر دو عالی هستن ، کیا شتاب بهتری داره و موستانگ شعاع حرکتی بیس تر ، البته همانطور که تو مقاله اشاره شد قیمت این ev6 از موستانگ مک ایی و تسلا مدل y پرفورمنس کمتر هست ، بنابراین شاید بتونه با قیمت کمتر نسبت به رقبا آمریکایی و شارژ شدن سریع تر تو بازار به فروش خوبی دست پیدا کنه ، هر چند که الان بازار کل الکتریکی های جهان با اختلاف دست مدل y هست

      موافقم 9
      مخالفم 4
  11. faster

    ۴ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (82 ديدگاه)

    مرد جاده‌های مستقیم

    موافقم 2
    مخالفم 6
  12. genius

    ۵ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (1347 ديدگاه)

    قبل سال 1979 رئیس جمهور کره جنوبی در سفرش به تهران تو کف پیشرفت و مدنیت تهران رفت و ش.اه ما مرحمت کرد خیابانی رو در ده ونک بنام سئول نامگذاری نمود.یادمون نره از کجا به اینجا رسیدیم!

    موافقم 8
    مخالفم 1
    1. TESLA

      ۵ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (1248 ديدگاه)

      بله ، جالبه بدونید که دو کشور ایران و کره جنوبی : همزمان با هم صنعت خودروسازی رو شروع کردن و تا اون موقع هیچ کس فکرشو نمیکرد که کره بتونه از ایران جلو بزنه و ….. دیگه خودتون بقیه داستان رو میدونید 😔

      موافقم 5
      مخالفم 1
  13. پوریا چالش

    ۲۶ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (319 ديدگاه)

    من یک چرخ لامبورگینی اوروس رو ترجیح میدم ب ایین ماشین بی روح خدایی چرا باید اینو با اوروس مقایسه کرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا