مرحلهٔ نیمهنهایی، گروه شانزدهم، کراساوورهای میان سایز، دوئل اول
گروه شانزدهم سری رقابتهای خودرویی پدال به کراساوورهای میان سایز اختصاص دارد. این گروهِ نسبتاً شلوغی بود زیرا در مرحلهٔ مقدماتی آن دوازده کراساوور حضور داشتند که از بین آنها شش خودرو موفق به صعود به مرحلهٔ یکچهارم نهایی شدند. از این تعداد، سه خودرو شامل جیپ گرند چروکی، جیامسی آکادیا و مزدا CX-9 با مغلوب کردن رقبا، مستقیماً خود را به مرحلهٔ نیمهنهایی رساند اما به دلیل فرد بودن این تعداد، تویوتا هایلندر هم بهعنوان خودرویی که با کمترین اختلاف شکست خورده بود به آنها اضافه شد تا جمع چهار کراساوور میان سایز در مرحلهٔ نیمهنهایی تکمیل شود. آخرین دوئل این گروه در مرحلهٔ مقدماتی هم بین جیپ گرند چروکی و شورلت بلیزر برگزار شد که نتیجهٔ آن را مشاهده میکنید.
دوئلهای این گروه در مرحلهٔ نیمهنهایی
نتایج دوئل قبلی بین جیپ گرند چروکی و شورلت بلیزر
مجموع آراء: ۱۲۱۴
آراء جیپ: ۸۷۸
آراء شورلت: ۳۳۶
پیروز دوئل: جیپ گرند چروکی با کسب ۷۳ درصد از کل آراء
کیا سورنتو
تاریخ معرفی: نمایشگاه ژنو ۲۰۲۰
پلتفرم: N3 هیوندای-کیا
امتیاز از کارانددرایور: ۸.۵ از ۱۰
امتیاز از موتورترند: ۸.۳ از ۱۰
فروش سال ۲۰۲۱ در آمریکا: ۸۱,۷۸۵ دستگاه
فروش سه ماه اول ۲۰۲۲ در آمریکا: ۱۷,۹۲۳ دستگاه
فروش سال ۲۰۲۰ در اروپا: ۶,۸۸۵ دستگاه
فروش سال ۲۰۲۱ در اروپا: ۱۶,۴۳۶ دستگاه
گارانتی: ۵ سال یا ۹۶ هزار کیلومتر
گارانتی قوای محرکه: ۱۰ سال یا ۱۶۰ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: لیست متنوعی از پیشرانهها، طراحی بیرونی شیک، کابین زیبا و لوکس، سواری و هندلینگ رضایتبخش، ارزش بالا در برابر قیمت
نقاط منفی: ردیف سوم صندلیها برای بزرگسالان مناسب نیست، فضای بار اندک در صورت باز بودن سه ردیف صندلی، فقدان اپل کارپلی و اندروید اتو
چکیده: سورنتو خودرویی شیک و خوشچهره با از سه ردیف صندلی، ویژگیهای مطلوب و سواری و رانندگی راحت است که آن را به یک کراساوور میان سایز رضایتبخشی تبدیل کردهاند
میتسوبیشی اوتلندر
تاریخ معرفی: فوریهٔ ۲۰۲۱
پلتفرم: CMF-CD رنو-نیسان
امتیاز از کارانددرایور: ۸.۰ از ۱۰
امتیاز از موتورترند: ۸.۰ از ۱۰
فروش سال ۲۰۲۱ در آمریکا: ۳۶,۱۳۳ دستگاه
فروش سه ماه اول ۲۰۲۲ در آمریکا: ۱۳,۷۸۴ دستگاه
فروش سال ۲۰۲۰ در اروپا: ۳۳,۷۲۹ دستگاه
فروش سال ۲۰۲۱ در اروپا: ۱۳,۸۹۷ دستگاه
گارانتی: ۵ سال یا ۹۶ هزار کیلومتر
گارانتی قوای محرکه: ۱۰ سال یا ۱۶۰ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: هندلینگ رضایتبخش و مطمئن، کابین زیبا با ویژگیهای مدرن، طراحی بیرونی برجسته و متمایز، بسیار پیشرفتهتر از قبل
نقاط منفی: پیشرانهٔ کمتوان که ضعف آن در سرعتهای بزرگراهی بیشتر احساس میشود، صندلیهای ردیف سوم تنگ که عملاً غیرکاربردی هستند
چکیده: خانهتکانی گستردهٔ اوتلندر به آن کمک کرده است تا دوباره به رقابت بازگردد اما هنوز هم به پیشرانه و گیربکس بهتری نیاز دارد
مقایسهٔ مشخصات فنی
میتسوبیشی اوتلندر | کیا سورنتو | |
پیشرانه | ۲.۵ لیتری I4 | ۲.۵ لیتری I4 |
تنفس | طبیعی | طبیعی |
قدرت | ۱۸۱ اسب بخار | ۱۹۱ اسب بخار |
گشتاور | ۲۴۵ نیوتن متر | ۲۴۵ نیوتن متر |
گیربکس | CVT | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | جلو یا چهارچرخ | جلو یا چهارچرخ |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۸.۲ ثانیه | ۸.۹ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۶.۳ ثانیه | ۱۷.۲ ثانیه |
شتاب جانبی | ۰.۸۵ جی | ۰.۸۴ جی |
توقف از ۱۱۰ | ۵۲.۱ متر | ۵۲.۷ متر |
حداکثر سرعت | ۱۹۵ کیلومتر/ساعت | ۲۰۰ کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | ۹.۰ لیتر ترکیبی | ۹.۸ لیتر ترکیبی |
ظرفیت باک | ۵۵ لیتر | ۶۷ لیتر |
وزن | ۱۶۷۵ کیلوگرم | ۱۷۸۵ کیلوگرم |
ظرفیت بکسل | ۹۱۰ کیلوگرم | ۹۱۰ کیلوگرم |
طول | ۴,۷۰۹ میلیمتر | ۴,۸۰۰ میلیمتر |
فاصلهٔ محوری | ۲,۷۰۵ میلیمتر | ۲,۸۱۴ میلیمتر |
حجم صندوق بار | ۳۴۰ لیتر | ۳۶۰ لیتر |
ظرفیت سرنشین | ۷ نفر | ۶ یا ۷ |
قیمت پایه آمریکا | ۲۷,۲۹۰ دلار | ۳۰,۸۸۵ دلار |
قیمت موردبررسی | ۲۹,۰۹۰ دلار | ۳۲,۶۸۵ دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
Farzad
۲ مرداد ۱۴۰۱شاید تا همین چند سال پیش نمیشد یک ماشین کره ای رو به ژاپنی ترجیح داد اما الان دیگه اوضاع متفاوته ، کره جنوبی به شدت پیشرفت کرده مخصوصا در بخش suv ها ، من که به سورنتو رای دادم .
سهیل
۲ مرداد ۱۴۰۱محصولات کره ای همون آشعالی هستن که بودن.
فقط بزک دوزک کردن واسه فریب کشورهای جهان سوم
مثل اون سامسونگ که فقط تو کشورهای عقب مونده پرفروشه
shelby
۳ مرداد ۱۴۰۱با این که تو تعریف نقطه ضعف میتوسبیشی موتورشه تو شتاب همین کیا رو زده ،،،یا ابن که طراحی کیا بهتره ولی کیفیت ساخت و لوازم ژاپنی زمین تا آسمون با کره ای و چینی فرق میکنه
امیر
۲ مرداد ۱۴۰۱جدول نشون میده جنازه میتسوبیشی هنوزم از کیا هیوندا بهتره
كارevol
۲ مرداد ۱۴۰۱متاسفانه مردم امریکا و اروپا در کنار کارشناس های موتور ترند و کار اند درایور سورنتو رو به میتسوبیشی جنازه ترجیح دادن،وای اشکال نداره چون نظر تو مهم ار از همه هست همین تمام این ضعیف هارو برای میتسوبیشی جبران میکنه 🤣
حامد
۲ مرداد ۱۴۰۱متنفرم از افرادی که چیزا رو سیاه و سفید میبینن
یا میگن اون اشغاله اون محشره
نمیشه جفتشون خوب باشن؟
Reza Waffen SS
۲ مرداد ۱۴۰۱میتسوبیشی اوتلندر انتخابم
amirmohammad
۲ مرداد ۱۴۰۱لفظ جنازه رو که نمیدرونم به چه دلیل بکار بردی شما چون از لحاظ زمان تولید و معرفی این نسل که اوتلندر خودروی جدیدتری هست!بهترو بدتر رو هم کسایی همیشه تعیین میکنن که نشستن پشت فرمون نه کسایی که تنها به عکس دسترسی دارن که همونطور که میبینین تمام مجلات در قسمت تست و بررسی سورنتو رو برتر دونستن.فروش هم میتونه ملاک مناسبی باشه تقریبا
پس چیزی که واضحه سورنتو که یک سال قدیمی تر هست برتری واضحی نسبت به اوتلندر داره
این صفر و صد بودن هم مشخصه اصلی کودکان و فیک ها هست
كارevol
۲ مرداد ۱۴۰۱فروش خیلی بیشتر،نمرات بهتر توسط مجلات تست کننده،سواری بهتر.طراحی کابین و طراحی بیرونشم خیلی بیشتر میپسندم.کلا همیشه سورنتو رو دوست داشتم اما متاسفانه زیر سایه سانتافه قرار گرفت به دلایل نامعلوم
Pedram7
۲ مرداد ۱۴۰۱با این که این ژاپنی بازم ولی سورنتو خیلی قشنگه
AMANTE
۲ مرداد ۱۴۰۱طراحی هر دو چه بیرونی و چه درونی زیباست ولی در این چند سال اینقدر طراحی مشابه اوتلندر ( چراغ دو قسمتی جلو ) دیدم که دیگه بسه و دوست دارم ماشین با طراحی معمول تر رو انتخاب کنم.
Alan.r
۲ مرداد ۱۴۰۱طراحی بیرونی هردو قشنگه کابین هم همینطور ولی به نظر من کابین اوتلندر ساده تر و شیک تره در بحث مشخصات فنی هم میتسوبیشی پرفورمنس بهتر رو با مصرف سوخت کمتر ارائه میده ظرفیت یدککشیشونم مشابهه قیمت میتسوبیشی کمتر هم هست پس صد درصد اوتلندر
فقط من موندم چرا تو قسمت نقاط ضعف نوشتن پیشرانه کم توان!! موتورش که از همه لحاظ از موتور سورنتو بهتره
دکتر
۲ مرداد ۱۴۰۱با اینکه به اوتلندر رای دادم اما اگر نسخه ۶سیلندر سورنتو بود قطعا سورنتو رو انتخاب میکردم،این موتور ۴سیلندر کشش این هیکل سورنتو رو نداره،و میتسوبیشی تو این حجم از موتور خودروی مناسبتر و بصرفه تری هست
فرامرز
۲ مرداد ۱۴۰۱اگه واردات آزاد باشه و هزار جور گمرک و تعرفه به خودروهای وارداتی اضافه نکنن فکر نکنم دیگه کسی سراغ چینی بره
البته اگه خودروهای چینی هم به قیمت واقعی به دست مردم برسه که خیلی عالیه ودیگه کسی سراغ لگن های داخلی نخواهد رفت
فکر کنید این دوتا خودرو هر کدام کمتر از یک میلیارد
تیگو ۸ حدود ۶۰۰م یعنی هم قیمت ۲۰۷
خدایا ما چرا گیر اینا افتادیم که مردم حق ندارن یک خودرو ایمن سوار بشن که حداقل توش کشته و زخمی نشن
هی 🥺🥺🤦♂️🤦♂️
amirmohammad
۲ مرداد ۱۴۰۱سورنتو رو انتحاب میکنم.جدای از طراحی زیباتر گیربکس بهتری هم داره و طبق متن ارزش خریدشم بالاست و همیشه اثبات کرده خودش رو
میتسوبیشی هم خوبه اما اینجا سلیقم بیشتر به سورنتو نزدیکه
فرامرز
۲ مرداد ۱۴۰۱تقریبا دوسال قبل داییم و شوهر خاله ام و یکی دیگه از فامیلامون با سمند که خیلی ها میگن مثلا ایمن هست از تهران به سمت مشهد درحال حرکت بودن
بعداز پلیس راه سمنان متاسفانه ماشین درحال حرکت یکهویی دچار حریق و آتش سوزی میشه و وقتی ماشین آتیش میگیره متاسفانه هرکاری میکنن نمیتونن از ماشین پیاده بشن چون درهای ماشین باز نمیشه و هرسه نفر زنده زنده توی ماشین کباب میشن و سه تا خانواده بی سرپرست میشن
متاسفانه توی ایران مخصوصا برای لگن سازان داخلی جون آدما هیچ ارزشی نداره
خدا رحمتشون کنه 🤲🤲😔😔
meysam
۲ مرداد ۱۴۰۱توان موتورشون اختلاف جزئی داره
ولی از نقاط ضعف میتسوبیشی، توان پایین پیشرانه اعلام کرده ولی در سورنتو اشاره ای نشده
سلیقه تست کننده ها یه جاهایی خیلی واضحه
امیر دهقان
۲ مرداد ۱۴۰۱سلام ارادت
این نقاط مثبت و منفی شامل کل خانواده یک خودرو میشه و مثلاً فقط به یک نوع موتور و گیربکس اختصاص نداره، برای همین تو نقاط ضعف سورنتو از موتور ضعیف حرفی زده نشده چون این ماشین با موتور توربوشارژ 280 اسب بخاری هم ارائه میشه اما اوتلندر فقط همین یک موتور رو داره
meysam
۲ مرداد ۱۴۰۱🙏🙏
amirmohammad
۲ مرداد ۱۴۰۱اقای دهقان و Meysam
اتفاقا منظور تست کننده ها نسخه 4 سیلندر هست.توس تست و بررسی ها اگر بخونین (مثلا auto trade . auto express) میبینین که با مقایسه نسخه های 4 سبیلندر هر دو کاملا موتور سورنتو رو تواناتر دونستن مثلا اتو ترید توی تست گفت موتور اوتلندر در حد شهر کافیه و نه بیشتره نه کمتر و موقع تعویض دنده احساس عدم اطمینان میده و صدای زیاد اما موتور سورنتو رو خیلی شاداب تر و مناسب تر برای استفاده دیدن و تعویض دنده بهتری هم داره
اعداد روی کاغذ متفاوتن با عملکرد معمولا
JDM lover
۲ مرداد ۱۴۰۱انتخابم اوتلندره
مصرف کمتر ، شتاب بهتر و دوام ژاپنی
کیان
۲ مرداد ۱۴۰۱فقط کافی هست ک نمای جلوی اوتلندر و ببینی و انتخاب کنی
داخلیش هم ک عالی هست، حتی با وجود cvt هم شتابش بیشتره،
در ضمن دیزل گیت جدید هیوندای در آلمان تحت تعقیب و بررسی هست، قطعا برند متقلب کره ای با جریمه سنگین و ممنوعیت فروش مواجه خواهد شد
انگلیسی سرچ کنید، هرچی نشستیم پدال پوشش بده ک نداد
كارevol
۲ مرداد ۱۴۰۱کاشکی یه مقدار از این جریمه رو هم بزنن به حساب تو یک هفتس پدر پدالو دراوردی هی زیر هر مطلب میگی دیزل گیت دیزل گیت! مگه چرخ ماشینشون در رفت؟؟ تهش اخر سال خبر از افزایش فروش کره ای ها و جوایزشون و رتبه های ایمنی و جی دی پاورشون رو میبینی دیگه! عادت نکردی هنوز؟
كارevol
۲ مرداد ۱۴۰۱درضمن فعلا که نمرات سورنتو بالاتره و فروششم بالاتر! موتور ضعیفشم نقطه ضعف 🤣طراحی رینگ سورنتو می ارزه به کل طراحی فاجعه اوتلندر
هیتلر
۲ مرداد ۱۴۰۱طراحی سورتنو بهتره ولی توان فنی اوتلندر یکم بیشتره
انتخابم اوتلندر
پدرام
۲ مرداد ۱۴۰۱سال های قبل کره ای ها طراحی های اغراق آمیز داشتن با خطوط تند و تیز اما حالا می بینیم این رویه به میتسوبیشی هم سرایت کرده و در مقابل اون سورنتو طراحی پخته تری داره! با اینکه خودم ژاپنی ها رو بیشتر می پسندم اما اینجا اوتلندر طراحی شبیه چینی ها داره
علی
۲ مرداد ۱۴۰۱بله آنهایی که به ظاهر اهمیت میدن به سورنتو رای دادن ولی اگر بخواهیم اصالت را درنظر بگیریم صرفنظر از قابلیت اطمینان طول عمر مفید و استهلاک کم و هزینه نگهداری کمتر و حفظ ارزش در طول زمان ،، باید چشم بسته اوتلندر را انتخاب کنیم ! متاسفانه عقل نسل جوان به چشمشونه و …
بهنام
۲ مرداد ۱۴۰۱میتسوبیشی.اون لوگوش می ارزه …
علی
۲ مرداد ۱۴۰۱اگر به ظاهر انتخاب کنی میشه کیا ،،، اگه به اصالت و قدمت و عمر مفید حفظ ارزش به مرور زمان و استهلاک کم و هزینه نگهداری کمتر و … انتخاب کنی میشه میتسوبیشی !!!
Taha Malek
۲ مرداد ۱۴۰۱هنوز میتسوبیشی افت کرده رو به هیوندای رو به جلو ترجیح میدم
Majid
۳ مرداد ۱۴۰۱دوستان توجه کنند اوتلندر فقط لوگوی میتسوبوشی رو یدک میکشه در حالی که در اصل نیسان ایکس تریله حتی داشبوردش فک کنم دوئل نیسان و کیا بدونیمش منصفانه تره
علی
۳ مرداد ۱۴۰۱واقعا با توجه به جدول فهمیدنش آسونه که اوتلندر بهتره
ولی بدون جدول هم اسم میتسوبیشی اصلا قابل مقایسه با کیا نیست
میتسوبیشی بینظیره
KHAN
۳ مرداد ۱۴۰۱درسته کیا همیشه خوبه و سورنتو طراحی پشتش به دل میشینه ولی میتسوبیشی اوتلندر خاصتره.جلوش هم طراحی بروزتری داره.
صابر
۴ مرداد ۱۴۰۱پدرم سانتافه ۲۰۱۷ داره و من هم اوتلندر ۲۰۱۷
سانتافه از ۸۰تا به روغن سوزی افتاد و در ۹۰تا تعمیر کامل شد ، اما اوتلندر همچنان بی دردسر داره سواری میده ، شتابش خیلی بیشتره ، نرمتره ، کیفیت ساخت بالاتری داره ، کلا ژاپنی ها در هرصورت بهتر هستن…