تویوتاکیا

دوئل تویوتا کمری TRD و کیا استینگر

مرحلهٔ نیمه‌نهایی، گروه دوم، سدان‌های خانوادگی اسپرت، دوئل اول

گروه دوم در سری رقابت‌های خودرویی پدال به سدان‌های خانوادگی اسپرت اختصاص دارد. در این گروه در مرحلهٔ مقدماتی هشت خودرو باهم به رقابت پرداختند که از بین آن‌ها چهار سدان اسپرت شامل کیا استینگر، تویوتا کمری TRD، فولکس‌واگن آرتئون R و فورد فیوژن اسپرت به مرحلهٔ نیمه‌نهایی راه پیدا کردند. آخرین دوئل این گروه در مرحلهٔ مقدماتی هم بین فولکس‌واگن آرتئون R و پژو ۵۰۸ PSE برگزار شد که نتیجهٔ آن را مشاهده می‌کنید.

دوئل‌های این گروه در مرحلۀ نیمه‌نهایی

نتایج دوئل قبلی بین فولکس‌واگن آرتئون R و پژو ۵۰۸ PSE

مجموع آراء: ۱۳۷۷

آراء فولکس‌واگن: ۸۱۸

آراء پژو: ۵۵۹

پیروز دوئل: فولکس‌واگن آرتئون R با کسب ۵۹ درصد از کل آراء

کیا استینگر

تاریخ معرفی: نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۷

پلت‌فرم: –

امتیاز از کارانددرایور: ۸.۵ از ۱۰

امتیاز از موتورترند: ۸.۳ از ۱۰

فروش سال ۲۰۲۱ در آمریکا: ۱۳,۵۱۷ دستگاه

فروش چهار ماه اول ۲۰۲۲ در آمریکا: ۴,۰۰۲ دستگاه

فروش سال ۲۰۲۱ در اروپا: ۱,۱۴۲ دستگاه

فروش چهار ماه اول ۲۰۲۲ در اروپا: ۲۲۶ دستگاه

گارانتی: ۵ سال یا ۹۶ هزار کیلومتر

گارانتی قوای محرکه: ۱۰ سال یا ۱۶۰ هزار کیلومتر

نقاط مثبت: طراحی جسورانه، رانندگی بسیار جذاب، پیشرانهٔ پایهٔ ۳۰۰ اسب بخاری، پیشرانهٔ V6 سفارشی که ارزش هزینهٔ اضافی را دارد

نقاط منفی: قیمت گران برای خودرویی با برند کیا، کابین نیاز به کمی زرق‌وبرق دارد، احساس عدم پایداری در جاده‌های پرپیچ‌وخم سریع

چکیده: هرچند استینگر در بین سدان‌های اسپرت لوکس انتخاب ارزشمندی است ولی باید با برخی مشکلات آن مثل فقدان برند لوکس کنار آمد

تویوتا کمری TRD

تاریخ معرفی: نمایشگاه لس‌آنجلس ۲۰۱۸

پلت‌فرم: TNGA تویوتا

امتیاز از کارانددرایور: ۸.۵ از ۱۰

امتیاز از موتورترند: ۸.۰ از ۱۰

فروش سال ۲۰۲۱ در آمریکا: ۳۱۳,۷۹۵ دستگاه

فروش چهار ماه اول ۲۰۲۲ در آمریکا: ۸۷,۸۲۸ دستگاه

فروش سال ۲۰۲۱ در اروپا: ۸,۲۲۲ دستگاه

فروش چهار ماه اول ۲۰۲۲ در اروپا: ۲,۲۸۵ دستگاه

گارانتی: سه سال یا ۵۸ هزار کیلومتر

گارانتی قوای محرکه: ۵ سال یا ۹۶ هزار کیلومتر

نقاط مثبت: اضافه کردن شخصیت اسپرت به کمری بدون قربانی کردن ویژگی‌های اساسی یک سدان خانوادگی، بهبود ترمزها، ظاهر تهاجمی، پیشرانهٔ V6 تنفس طبیعی، قیمت مناسب

نقاط منفی: ضرایب بلند گیربکس که مناسب یک خودروی اسپرت نیستند، کم‌فرمانی، سواری خشک که در استفاده‌های روزمره آزاردهنده خواهد بود

چکیده: تویوتا سعی کرده در نسخه TRD حال و هوای اسپرتی را به کمری تزریق کند اما نتیجه خیلی امیدوارکننده نبوده است زیرا این خودرو ویژگی‌های تهاجمی غیرضروری و بیش از اندازه‌ای دارد

مقایسهٔ مشخصات فنی

 

کیا استینگر

تویوتا کمری TRD

پیشرانه ۲.۵ لیتری I4 ۳.۵ لیتری V6
تنفس توربوشارژ طبیعی
قدرت ۳۰۰ اسب بخار ۳۰۰ اسب بخار
گشتاور ۴۲۱ نیوتن متر ۳۶۲ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته اتوماتیک
محور محرک عقب جلو
شتاب صفرتاصد ۵.۷ ثانیه ۵.۸ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۴.۱ ثانیه ۱۴.۴ ثانیه
پیست Figure-8 ۲۶.۷ ثانیه ۲۶.۵ ثانیه
حداکثر سرعت ۲۱۵ کیلومتر/ساعت ۲۱۵ کیلومتر/ساعت
توقف از ۹۶ ۳۷.۸ متر ۳۵.۹ متر
شتاب جانبی ۰.۸۵ جی ۰.۸۶ جی
مصرف سوخت ۹.۴ لیتر ترکیبی ۹.۴ لیتر ترکیبی
ظرفیت باک ۶۰ لیتر ۶۰ لیتر
وزن ۱۷۳۴ کیلوگرم ۱۶۱۳ کیلوگرم
توزیع وزن ۵۱ به ۴۹ جلو/عقب ۶۱ به ۳۹ جلو/عقب
طول ۴,۸۳۱ میلی‌متر ۴,۹۴۳ میلی‌متر
فاصلهٔ محوری ۲,۹۰۵ میلی‌متر ۲,۸۲۴ میلی‌متر
حجم صندوق بار ۶۵۰ لیتر ۴۲۷ لیتر
ظرفیت سرنشین ۵ نفر ۵ نفر
قیمت ۳۷,۴۳۵ دلار ۳۳,۹۳۵ دلار

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۸۱ دیدگاه‌ها

  1. Reza Waffen SS

    ۹ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (5360 ديدگاه)

    کیا استینگر انتخابمه

    موافقم 69
    مخالفم 92
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۹ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (10479 ديدگاه)

      کمری باید بره بمیره که استینگر بخواد باهاش دوئل کنه !
      استینگری که با هزارتا شوآف اومد اما تو نون شب فروشش موند !
      استینگر باید با سیناد کیش مقایسه بشه !

      موافقم 68
      مخالفم 90
      1. آرم@ن

        ۹ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (183 ديدگاه)

        میخوان برای جبران نون شب،چرخ هایی که از تویوتا در میره رو بفروشن
        راستی تو و باقی سامورایی هارو تو مطلب جی دی پاور نمیبینم چرا؟ :))) رتبه ها سنگین

        موافقم 40
        مخالفم 54
        1. ارین صاحب جمعی

          ۹ تیر ۱۴۰۱
          سوابق: (1104 ديدگاه)

          آرمان عزیز دعوای سر اینکه چه ماشینی بهتره یا همون کری خونی ایرادی نداره ببین هر برندی طرفدارای خودشو داره اینکه مجله جی دی پاور چی میگه موتور وان چی میگه موتورترند چی میگه برای کسی که تویوتا دوست داره نمیتونه معیار باشه کسی که لکسوس دوست داره جنسیس نفر اول هر مجله ای هم باشه نمیتونه یک کسی که عاشق لکسوس رو ترغیب کنه اول و آخر هر چیزی سلیقه است مجله ها بنظرت کارشون چیه ؟؟؟ تبلیغ کار همشون همینه تو برای اینکه بخوای توی یک مجله باشی چیکار میکنی ؟؟ معلومه پول میری اینم همونه مثال : یک برند عطر مثل بلوگاری ۱۰۰ تا مجله ازش تعریف کردن ولی تو امار بازم چنل اوله ما همه میدونیم جنسیس و کیا بابا خدان اصلن محشرن چرا بنظرت کیا و هیوندای از سال ۲۰۱۷ دارن اول میشن چون جایگاه تویوتا رو بگیرن باچی ؟؟؟ تبلیغاتی ولی بازم اول و آخر هر چی سلیقس کلا بخوام بگم هیچ وقت هیچ وقت جنسیس نمیتونه یک عاشق لکسوس رو جذب کنه دقیقا بر عکس اینم هست امار فروش چهار ماه اول اروپا رو ببین لکسوس ۱۱۰۰۰ هزارتا فروخته ولی جنسیس حتی به ۱۰۰۰ هم نرسیده زیر ۷۰۰ تا این یعنی سلیقه که تبلیغات نمیتونن روش اثر بزارن هم این خوبه هم اون ولی نمیشه هیچ وقت طرفدارای یک برند رو راضی کرد یچی دیگه سوار بشه

          موافقم 37
          مخالفم 15
        2. علی

          ۱۲ تیر ۱۴۰۱
          سوابق: (839 ديدگاه)

          کلاس کمری بسیار بالاتر از کیا هست . نمیتونم چه اصراری به این مقایسه هاست ؟ کیا را باید با جیلی یا چری یا حداکثر فولکس مقایسه کرد

          موافقم 16
          مخالفم 8
        3. رضامنش

          ۳۱ تیر ۱۴۰۱
          سوابق: (15 ديدگاه)

          ارین صاحب جمعی
          از جمله افرادی هستی که احساست به عقلت چیره شده. توهم توطئه در دنیای واقعی بیرون از ایران معنی نداره. چیزی که در واقعیت وجود خارجی داره برتری مطلق کره ای ها به تویوتا تو سه سال اخیر بوده حالا شما از اینجا تو دنیای مجازی به تمام ارگان ها رسانه ها مردم دنیا انگ و برچسب رشوه پذیری بزنی واقعیت رو تغییر نمیده. درضمن خیلی فان میتونه باشه معیارت بر اساس فروش باشه لکسوس سی ساله قدمت داره جنسیس 5 سال (بعد از مستقل شدن).

      2. آرم@ن

        ۹ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (183 ديدگاه)

        درود بر اکانت جدید :)))) حالا یه لینکی رو الان گذاشتم واست منتظرم پدال تایید کنه بعد از اون دیگه نمیای رو این اکانت
        به خوب چیزی اشاره کردی :))))))

        موافقم 21
        مخالفم 15
      3. دکتر استاپ

        ۹ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (257 ديدگاه)

        https://www.pedal.ir/hyundai/hyundai-tucson-zero-rating-crash/
        امیدوارم که با دقت نگاه کنی

        موافقم 14
        مخالفم 12
      4. Reza motori

        ۹ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (311 ديدگاه)

        این حجم فشار و تنفر از نوید خان رو نمی فهمم!
        اتفاقا ایشون ریویو های فوق العاده ای هم داشتن از ماشین شون که نشون دهنده تجربه طولانی مدت از ماشین های گرون بازار و تیزبینی ذاتی شون هست. من که به اطلاعات ایشون ایمان دارم.

        نمونه اش تو لینک پایین که ریویو ایشون از Toyota rav4 هست
        https://www.pedal.ir/toyota/%d8%a8%d8%b1%d8%b1%d8%b3%db%8c-%d8%aa%d9%88%db%8c%d9%88%d8%aa%d8%a7-%d8%b1%d8%a7%d9%88-4-%d9%be%d9%84%d8%a7%da%af%db%8c%d9%86-%d9%87%db%8c%d8%a8%d8%b1%db%8c%d8%af%db%8c/

      5. آرم@ن

        ۹ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (183 ديدگاه)

        خیلی لینک سنگینی واست گذاشتم یعنی فقط منتظر بودم از ایمنی بگی که این لینکو بزارم
        الان دو راه داری،یا ۱۰ بار تکرار میکنی این جمله رو: ایمن ترین گروه خودرو سازی سال هیوندای هست،یا باز لینک های کابوس وار واست میزارم :))) گفتم که به خوب چیزی اشاره کردی
        هیوندای توسان مخصوص امریکا لاتین که حتی esp هم نداره واس خودت
        جوایز ایمن ترین گروه سال رو بچسب :))) الان لینک یورو انکاپم واست میزارم :)))

        موافقم 9
        مخالفم 15
      6. آرم@ن

        ۹ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (183 ديدگاه)

        چندتا لینک سنگین دیگه گذاشتم واست منتظرم پدال تایید کنه،وقتی دیگه خیلی میخوری زمین و مجبوری به یوروانکاپ “لاتین” متوسل بشی :))))
        ولی تو خوابتم نمیدیدی از ایمنی بگی و لینک اینکه هیوندای ایمن ترین گروه سال شد بشه جوابت :))))) این اکانت پروندش بسته شد :))))

        موافقم 10
        مخالفم 12
      7. حسین

        ۹ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (1157 ديدگاه)

        استینگر یه درس بزرگ برای شرکت کوچیک هیوندای کیا بود تا بفهمه پاشو از گلیم خودش دراز تر نکنه و هوس ساخت خودروی اسپرت به سرش نزنه. همون اقتصادی صد و پنجاه اسبی انفجاری واسه هفت پشتش کافیه. بنجل ساز انفجاری رو چه به این چیزا

        موافقم 26
        مخالفم 23
      8. Reza motori

        ۹ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (311 ديدگاه)

        حسین این قدری منطق شما طرفدارهای تویوتا جالبه
        که کامنت های هیت تون به برندهای دیگه، بیشتر به خودتون می خوره :)))
        اگه کیا تو فروش اولین ماشین دف عقب و اسپرت اش گند زده، برند لوکس شما چندین نسل تو بعضی ماشین هاش گند زد تا بالاخره جمع کرد خط تولید رو یا محدود کرده محصولات خودش رو
        Lexus GS
        Lexus Gx
        Lexus LX (قرار شد لندکروز تو آمریکای شمالی نیاد که به زور این رو بخرن)
        Lexus SC
        Lexus lfa
        کلاس های اسپرت و گرند تورر لکسوس هم که می بینیم.
        به کی داری تیکه میندازی؟ با کی کار داری؟ :))
        در کل بنویسید کامنت ها رو که خوب دارین می نویسین.

        موافقم 17
        مخالفم 16
      9. حسین

        ۹ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (1157 ديدگاه)

        رضا موتوری. تو اصن میدونی فروش سالانه لندکروز چقدره ؟
        تو اصلا میدونی اینایی که اسم بردی هیچکدوم تو فروش شکست نخوردن؟
        میدونی lfa اولین سوپراسپرت ساخت لکسس بود که اتفاقا فروش خیلی خوبی هم داشت الانم واسه فشار خوردنت بگم ارزش کلکسیونی پیدا کرده؟ راجع به تویوتا 2000gt چیزی نمیگیم که بدجور آچمز میشی. بنویس و خوشحال باش با توهماتت

        موافقم 14
        مخالفم 17
      10. حسین

        ۹ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (1157 ديدگاه)

        پروژه شکست خورده به اونی میگن که قرار بوده تولید انبوه باشه ولی از خط تولید کم کم خارج میشه نه پروژه ای که از اول تولید محدود بوده😂 واقعا کسی همینم نمی‌فهمه من چی باید بگم بهش؟! نکنه دوست داشتی دویست هزار تا lfa بفروشه😂

        موافقم 12
        مخالفم 15
      11. Reza Motori

        ۹ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (311 ديدگاه)

        حسین واقعا متوجه نمیشی یا خودت رو زدی به اون راه؟ اصلا مگه میشه یکی فن یه برند باشه و این اطلاعات ابتدایی رو نداشته باشه؟

        اولا که من در مورد فروش لندکروز حرف نزدم. گفتم که تو آمریکا عرضه نکرده چون رقیب مستقیم Lexus LX بود.
        بخوام لینک بدم، کامنت میره برای تایید، متن مطلب رو میدم، خودت سرچ کن:
        After more than 15 years, the Lexus LX finally got a complete makeover for the 2022 model. The ultra-luxury SUV will be replacing the legendary Land Cruiser on the U.S. market.
        کلی مطلب هست در این زمینه. آمار فروش Lexus LX هم می تونی ببینی.

        حسین میگی هیچ کدوم شکست نخوردن؟ همین اولین ماشینی که نام بردم، رقیب مستقیم کیا استینگر تو لکسوس، Lexus GS بود:
        In 2018, Lexus discontinued the GS for European markets and replaced it with the front-wheel drive ES already sold in North America and some Asian countries. Lexus issued a press release saying that production of the GS will end as of August 2020.

        In a statement sent to Autoblog, Lexus said, “We are constantly evaluating model mixes throughout our lineup. In the declining sedan segment, GS family has represented a small amount of sales in the last few years.”
        Through the first three months of 2020, Lexus sold just 624 GS sedans, a decline of more than 34% year over year. Full-year sales in 2019 were down a whopping 48.8%, at just 3,378. The model saw its best sales year in 2015, when it sold 23,117.

        این توضیحات کافی بود برات؟ این فقط در مورد اولین اسمی که نام بردم. باقی شون رو هم خودت می تونی راحت سرچ کنی.

        در مورد LFA، اولین سوپر اسپورت نیست و تنها سوپر اسپورت ساخت لکسوس هست. کلا دیگه نساخت لکسوس. همین ها هم بعد از 10 سال فروش نرفتند.
        میگی فروش خوبی داشتند؟ اوکی، این جمله رو کی گفته؟ لینک بده یا متن اش رو کپی کن، خودم سرچ کنم.
        میگی ارزش کلکسیونی پیدا کرده، اون مطلبی که پدال گذاشت رو همه مون خوندیم عین تو. اینکه الان ارزش پیدا کرده، شد افتخار؟

        در جواب کامنت دومم، پسر خوب پروژه ای که تعداد محدوده قبل از تعیین تعداد، متخصصین بازار را بررسی می کنن، با خریدارها صحبت می کنن و هزار تا بررسی دیگه تا یه عدد برای تعداد تعیین بشه. وقتی ماشین تعداد محدود فروش نمیره، یعنی خریدارهای بالقوه اون محصول راضی نبودن که نخریدن. این نکته خیلی ساده است که کسی متوجه نشه.
        اینکه 10 سال روی یک پروژه کار کنی، تعداد محدود باشه، با یاماها همکاری کنی فقط برای یک بخشش، کل بدنه رو فیبر کنی، با ضرر هم قیمت گذاری کنی و نتونی همه بفروشی، اتفاقا خیلی بدتر از ماشین تولید عمده است که شکست می خوره.

        در مورد Toyota 2000GT باز دوباره جای اینکه به کیا و هیوندا تیکه بندازی، داری به خود تویوتا تیکه می اندازی!
        من کجا گفتم تویوتا ماشین خوب نساخته اما اینکه تویوتا با این عقبه و تجارب، تو ساخت سوپر اسپورت Lexus LFA شکست می خوره خیلی بدتر از اینه که کیا بدون هیچ تجربه ای از ماشین دیف عقب اسپرت، تو کیا استینگر شکست می خوره!
        یا یه نکته دیگه، اینکه تویوتا با چنین عقبه ای از ماشین های اسپورت، نمی تونه یه ماشین اسپورت خوب رو تنها بسازه، تحقیر کننده است برای تویوتا. اینکه تویوتا افسانه اش رو روی نسخه ضعیف شده یه پلت فرم متوسط BMW می سازه، با اینکه خودش یه زمانی غول بوده، شکسته. اینکه جی تی 86 رو بیشترش سوبارو می سازه، خوب نیست. اینکه بخش F-sport با اون همه تجربه تویوتا تو اسپورت دهه 90 عملکردش صفره شکسته.
        پس بازم حرف هات بیشتر از اینکه تیکه باشه به کیا، به خود تویوتا تیکه میندازه.

        من فن کره ای ها نیستم. سال 88 جنسیس کوپه داشتم، به اون خدا قسم هر 3500 کیلومتر روغن موتور Castrol EDGE می ریختم که بهترین بازار بود. الان 4 لیتری ساخت انگلیس اش بالای 3 تومن قیمت اشه. ماشین بعد از 3500 کیلومتر روی حالت Drive بالای 5500 گاز نمی خورد و به کات آف 6200 نمی رسید. بماند که بوستر ترمز اش هم تو 10.000 خورد به مشکل و سر 18000 تا فروختم رفت ماشین رو.
        یه مشکل شما فن تویوتاها اینه که تا یکی میگه تویوتا بده، تصورتون اینه که طرفدار کره است. من فن BMW هستم، کامنت هام توی پست قبلی معلومه. اکثر ماشین های تویوتا بازار هم داشتم.
        منتها بیام نظرم رو در موردشون بگم، شماها بدون نشستن توی اون ماشین ها، از پشت مانیتور رد می کنین.

        موافقم 8
        مخالفم 13
      12. mos

        ۹ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (715 ديدگاه)

        خیلی جالبه هر روز یکی پیداش میشه میگه من آلمانی فن یا مثل اون دوست فیک “محمد” میگه آمریکایی فنم ولی پاش که برسه از هر حرف بیخودی برای کوبوندن ژاپنی ها (تو خیال خودش) و دفاع از کرره ای دریغ نمی‌کنه.
        رضا موتوری که خب مشخصه فیک کی هستی متاسفانه منطق شما مثل حرف های بقیه اکانت هات انقدری ضعیف هست که بحث کردن باهات وقت تلف کردن باشه اما جوابت رو میدم.

        ((قرار شد لندکروز تو آمریکای شمالی نیاد که به زور این رو بخرن))
        کسی قرار نیست زوری چیزی بخره اگه خیلی نگران فروش لکسس LX و لندکروزر هستی میتونی به آمار فروش بازار جهانی مراجعه کنی و لیست انتظار ۴ ساله ای که براش ایجاد شده رو ببینی اگر هم نگران فروش بازار آمریکای شمالی هستی میتونی صبر کنی ۱-۲ سال آینده آمار فروش سکویا رو ببینی.

        در مورد مدل GS که میگی شکست خورد بجای متن کپی کردن بهتره یکم اطلاعاتت رو ببری بالا که بدونی لکسس یه مدل دیگه هم‌سایز با GS داره به اسم ES که یه جورایی رقیب داخلی محسوب می‌شد پس تولید مدل کم طرفدار تر GS متوقف شد که سهم لکسس از فروش سدان های لوکس میدسایز روی ES متمرکز بشه. سال قبل هم ES بیش از ۴۲ هزار تا فقط تو آمریکای شمالی فروخت که یکی از پر فروش ترین ها تو کلاس خودشه.
        کیا استینگر هم “رقیب مستقیم” GS نیست بیش از ۱۵ هزار دلار اختلاف قیمت تو مدل های پایه دارن از لحاظ برند و دیگر موارد مثل کیفیت متریال داخل و… هم قابل مقایسه نیستن.

        در مورد LFA اوج بی سوادی خودت رو نشون دادی و مشخصه مفهوم halo car رو نمی‌دونی. موفقیت و اعتباری که LFA برای لکسس آورد و تبلیغی که برای لکسس کرد فراتر از پولی بود که برای توسعش خرج شد.
        این موضوع رو تو بعضی محصولات بقیه شرکت ها هم میشه دید مثلا فکر کردی فروش چند صد تا مرسدس ای.ام‌.جی وان با قیمت دو خورده ای میلیون دلار هزینه ای که تو این ۶+ سال برای توسعه اش کردن رو بر می گردونه؟؟ اما همین که بگن موتور فرمول وان گذاشتیم تو ماشین جاده ای و اون مانور و تبلیغاتی که میتونن با این محصول انجام بدن از هر چیزی مهم تره و بیشتر سود میاره.
        یا مثلاً فکر کردی بوگاتی ویرون که فولکس واگن این همه خرجش کرد پول توسعه اش رو برگردوند؟؟ امثال تو که درک پایینی از این موضوعات دارن هیچ وقت اینو نمیفهمن.

        (( اینکه تویوتا با این عقبه و تجارب، تو ساخت سوپر اسپورت Lexus LFA شکست می خوره خیلی بدتر از اینه که کیا بدون هیچ تجربه ای از ماشین دیف عقب اسپرت، تو کیا استینگر شکست می خوره!))
        کیا استینگر محصولی بود که با مشخصات وسوسه کننده و قیمت بسیار پایین‌تر از رقبا اومد به بازار تا بنز و بی ام و رو شکست بده ولی خودش شکست خورد و رفت کنار هیچ‌کس هم بهش توجه نکرد.
        لکسس LFA از اول با هدف بالابردن اعتبار لکسس ساخته شد و قیمتشم با اختلاف نسبتا زیادی از تمام رقبا مثل لامبورگینی، پورشه، فراری، مرسدس، بالاتر بود، نه تنها تو هدف اصلیش که بالابردن اعتبار بود موفق شد، رکورد پیست نوربرگرینگ رو تو زمان خودش شکست و به گفته کسایی که تستش کردن یکی از بهترین خودروهایی بوده که باهاش رانندگی کردن. الان هم ۱۰ سال گذشته قیمتش ۲-۳ و حتی در مواردی ۴ برابر شده که تبدیلش می‌کنه به ماشین کلکسیونی.

        حالا LFA شکست خورد یا استینگر جناب مهندس همه چیز دان؟؟

        ((اینکه تویوتا با چنین عقبه ای از ماشین های اسپورت، نمی تونه یه ماشین اسپورت خوب رو تنها بسازه، تحقیر کننده است برای تویوتا. اینکه تویوتا افسانه اش رو روی نسخه ضعیف شده یه پلت فرم متوسط BMW می سازه))
        کلمه “نمیتونه بسازه” برای شرکت بزرگی مثل تویوتا با اون همه تامین کننده که هایپرکار لمانز میسازه و قبلا بارها ثابت کرده بخواد چیزی بسازه بهترینش رو میسازه حرف خنده داری به حساب میاد این حرف بیشتر به برند های کپی کار و بی اصالت مثل هیوندای میخوره. دلیل اینکه سوپرا رو پلتفرم بی ام و ساخته شد این بود که صرفه نداشت برای خودروی اسپورتی که این روزا بشدت کم طرفدار شده یه پلتفرم و موتور جدید طراحی کنن یا به اصطلاح پولی که براش هزینه شده رو بر نمیگردونه.
        پلتفرم بی ام و و موتور B58 هم بهترین و نزدیک ترین چیزی بود که میتونست جایگزین سوپرا بشه.

        حالا دیدی کی متوجه نمیشه و خودشو میزنه به اون راه جناب مهندس فیک؟

        موافقم 9
        مخالفم 5
      13. Reza Motori

        ۹ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (311 ديدگاه)

        مصطفی
        هر موقع در مورد برند محبوبت اطلاعاتت تکمیل شد، بیا باقی کامنتت رو از پاراگراف سوم می خونم:
        (البته که کامنت دوم ات هم ربطی به حرف من نداشت. من میگم لندکروز رو از بازار آمریکا حذف کرده و لکسوس رو گذاشته، تو میگی آمار فروش سکویا رو چک کنیم! این دو تا ماشین تو یک کلاس هستن؟)

        Lexus GS دیفرانسل عقب و AWD بود و روی پلت فرم مشترک با تویوتا کراون.
        Lexus ES دیفرانسیل جلو بود و پلت فرم مشترک با تویوتا کمری و آریون.
        این دو تا ماشین هیچ وقت رقیب هم نبودند.
        Lexus GS متوقف شد چون در مقابل MB E class و BMW 5-series و … هیچ شانسی نداشت.

        جای تایپ طولانی، برو راجع به برندت تحقیق کن.
        در مورد اطلاعات خودرویی هم، سطح اطلاعات تو در مورد برند محبوبت اینه، در مورد بقیه خودروها هیچ. خوبه که در مورد اطلاعات ما هم قضاوت می کنی :)))

        موافقم 3
        مخالفم 6
      14. Reza Motori

        ۹ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (311 ديدگاه)

        مثلا فکر کردی فروش چند صد تا مرسدس ای.ام‌.جی وان با قیمت دو خورده ای میلیون دلار هزینه ای که تو این ۶+ سال برای توسعه اش کردن رو بر می گردونه؟؟ اما همین که بگن موتور فرمول وان گذاشتیم تو ماشین جاده ای و اون مانور و تبلیغاتی که میتونن با این محصول انجام بدن از هر چیزی مهم تره و بیشتر سود میاره.

        خدایا، ببین ما رو با چه جماعتی دم خور کردی!
        پسر خوب تو حتی نمی دونی تفاوت AMG One با Lexus LFA چیه، بعد اومدی در مورد این دو تا من رو بی سواد خطاب می کنی؟ :)))
        پروژه AMG One برای مرسدس بنز تمرینی بود برای سینک موتورهای کم حجم توربو با تکنولوژی های هیبریدی و برقی اش تا بتونه محصولات پرفورمنسی با صدای موتور خوب جایگزین موتورهای V8 کنه تا بتونه به راحتی حذف موتورهای معروف اش مثل 6.3 و 5.5 رو کمرنگ کنه.
        برای همین بر خلاف BMW و سایر رقبا، محصولات پرفورمنس اش مستیقم از V8 رفت روی 4 سیلندرهای توربو هیبریدی. اولین دستاوردهای پروژه AMG ONE هم روی ماشین های جایگزین C63 و SL63 استفاده شدند. بنز باید (تاکید می کنم، باید) برای بقا روی این تکنولوژی ها کار می کرد؛ بخشی از هزینه اش رو هم با فروش AMG One برگردوند.

        حالا شما که فهم و کمالات از سر و صورتت شُره می کنه، بگو ببینم دستاوردهای Lexus از پروژه LFA چی بوده و روی کدوم محصولات اش استفاده کرده؟
        پروژه Halo Cat زمانی موفقیت آمیزه که ماشین هات رو عین استون مارتین والکری و بوگاتی و AMG One روی هوا پیش فروش کنی، نه اینکه ماشین هات گوشه نمایندگی خاک بخورن! لکسوس وزنه رو انتخاب کرد که زور بلند کردن اش رو نداشت، شاید تا مسیر رسیدن به وزنه، به همه لبخند زد و شوآف کرد، اما زیر وزنه زایید.

        برای اطلاعات بیشترت از پروژه AMG ONE برو مطالب 15 ماه پیش پدال در مورد معرفی موتورهای 4 سیلندر AMG، معرفی C class AMG با موتور 4 سیلندر و … رو بخون. اون جا با آیدی دیگری کلی توضیح دادم.
        در مورد برند محبوبت که چیزی بلد نیستی، لااقل بیا در مورد بنز و بی ام و یاد بگیر :))

        موافقم 4
        مخالفم 4
      15. Reza Motori

        ۹ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (311 ديدگاه)

        مصطفی یه کامنت تو مرحله تایید هست اما رسیدم به این پاراگراف:

        (لکسس LFA از اول با هدف بالابردن اعتبار لکسس ساخته شد و قیمتشم با اختلاف نسبتا زیادی از تمام رقبا مثل لامبورگینی، پورشه، فراری، مرسدس، بالاتر بود،)

        بالا غیرتا موقع نوشتن این کامنت ها خودتون خنده تون نمی گیره؟
        اگر خنده تون نمی گیره که عالیه. منو یاد ساشا بارن کوهن می اندازین تو فیلم دیک.تا.تور موقع سخرانی اش در مورد ب.م.ب ا.تم!
        :)))

        موافقم 2
        مخالفم 5
      16. مزدا

        ۹ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (715 ديدگاه)

        با شتاب بیشتر و گشتاور بیشتر چی کم داره فقط یکم قیمتش بالاتره

        موافقم 2
        مخالفم 1
      17. محمد

        ۹ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (1485 ديدگاه)

        عین بقیه کاربران درست حسابی کامنت بذار الان کامنت آقای وافن اس است چه ربطی به کامنتت داشت برای دیده شدن هی این رفتار رو ادامه میدی پدال هم که هیچ کاری بهت نداره

        موافقم 2
        مخالفم 1
      18. یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.

        ۱۰ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (2353 ديدگاه)

        خدا وکیلی کمری در مقابل کیا استینگری اصلا عددی نیست.مهمترین نکته دف عقب بودن کیا و ذات وحشی و اسپرتشه.بر عکس کمری یه سدان خانوادگیه که میخواد ادا در بیاره.حداقل باید دو دف میبود.کیا دیوانه کنندس.در ضمن نسخه 375 اسبی وی ه هم داره

        موافقم 6
        مخالفم 20
        1. علی

          ۱۲ تیر ۱۴۰۱
          سوابق: (839 ديدگاه)

          در پاسخ به یانکی ، فرقش اینه که بعد از پنج سال کیا را باید بدی بازیافتی !!! اما کمری سی سال برات ماشینه

          موافقم 2
          مخالفم 1
      19. mos

        ۱۰ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (715 ديدگاه)

        ((من میگم لندکروز رو از بازار آمریکا حذف کرده و لکسوس رو گذاشته، تو میگی آمار فروش سکویا رو چک کنیم))
        سکویا تو این نسل اساسأ یه لندکروزره که مطابق سلیقه آمریکایی ها ساخته شده فهمیدن دلیل اینکه چرا گفتم سکویا انقدر سخت نیست! با وجود LX و سکویا جای خالی لندکروزر کاملا پر میشه و هیچ نیازی به بودنش تو آمریکا نیست.

        اولا که GS رو پلتفرم new N لکسس ساخته شده که با RC و IS مشترکه با مدل کراون که رو پلتفرم TNGA-L مشترک با LS و LC ساخته شده اشتراکی نداره جناب با اطلاع :(((
        دوم اینکه ES و GS دقیقا یک سایز بودن‌ ES مقداری ارزون تر بود و سواری نرم تر و مصرف سوخت بهتری داشت که باعث میشد خریدار های بیشتری رو جذب کنه عملا بیشتر کسایی که میرفتن سراغ GS بخاطر مدل F یا GS450h بود وگرنه تو مدل های پایه ES همه جوره برتری داشت.

        ((پروژه AMG One برای مرسدس بنز تمرینی بود برای سینک موتورهای کم حجم توربو با تکنولوژی های هیبریدی و برقی اش تا بتونه محصولات پرفورمنسی با صدای موتور خوب جایگزین موتورهای V8 کنه تا بتونه به راحتی حذف موتورهای معروف اش مثل ۶.۳ و ۵.۵ رو کمرنگ کنه.))
        خودتم نمیدونی داری چی میگی آخه مرد مومن، مدیران amg میان میگن این پروژه انقدر سخت بود که انگار موقع قبول کردنش م*ست بودیم بعد رضا موتوری که معلوم نیست چی مصرف کرده میاد میگه تمرین بود!! تنها دلیلی که این ماشین ساخته شد این بود که halo car محصولات هایبرید آینده مرسدس باشه و بگن موتور فرمول یک رو وارد خودروی جاده ای کردیم این موتور هم هیچ اشتراک و شباهتی با ۴ سیلندر مرسدس که قراره جای V8 رو بگیره نداره. اگر میخواستن تمرین!!! کنن با پروژه سبک تر هم میشد این کارو انجام داد‌.
        این همه هم ادعا داری ولی حاضر نیستی یه سرچ بزنی ببینی سایت های مختلف چی گفتن!!
        AMG’s $2.7M Halo Hypercar
        It’s a halo car that radiates over the entire Mercedes-AMG lineup.
        Conceived as a halo hybrid hypercar with technology derived from Formula 1.
        The AMG One is Mercedes-AMG’s new halo car and is powered by a Formula One-derived 1.6l V6 engine.
        بعد میگی صدای موتور خوب؟ اون موتور V6 تو ماشین فرمول وان صدای آنچنانی و خوبی نداشت بعد تمرین باشه برای صدای خوب ماشین جاده ای که این همه محدودیت داره؟ همین چند روز پیش AMG one تو فستیوال گوود وود یه دور زد هیچ صدای خاصی ازش در نمی‌اومد. مثل اینکه از قوانین سر و صدای خودروها تو اروپا هم خبر نداری که نمیزاره صدای اگزوز بیشتر از ۷۲ دسیبل باشه حتی تا چند سال دیگه به ۶۲ دسیبل کاهش پیدا میکنه!! با این وجود تنها صدایی که قراره در آینده بشنوی صدای فیک از اسپیکر های داخل کابینه حالا نمیدونم چطور به این نتیجه رسیدی بنز AMG one رو برای صدا ساخت!!!

        ((دستاوردهای Lexus از پروژه LFA چی بوده و روی کدوم محصولات اش استفاده کرده؟))
        هیلو کار لزوما روی بقیه محصولات تاثیر نمیزاره بیشتر تبلیغ برای فروش بقیه مدل ها و اعتبار برنده. LFA خودش دستاورد سال ها تجربه و شرکت تو موتوراسپورت بود من که هر چی بگم تو یه حرف پرت و پلا برای پیچوندن پیدا می‌کنی خودت برو سرچ کن ببین دستاورد چی بود!

        ((بالا غیرتا موقع نوشتن این کامنت ها خودتون خنده تون نمی گیره؟))
        The 2012 Lexus LFA Starts at $375,000
        این قیمت پایه بود نسخه نوربرگرینگ ادیشن که بالای ۴۰۰ بود رو حساب نمی‌کنیم.
        MSRP for the 2012 Ferrari 458 Italia starts around $235,000
        about $194K for a 2012 Gallardo LP550-2 Coupe to more than $250K for a 2012 Gallardo LP570-4 Super Trofeo Stradale Coupe
        2012 Porsche 911 GT2 RS Original MSRP $245,000
        حالا کی باید خندش بگیره جناب مهندس؟

        موافقم 4
        مخالفم 2
      20. Reza Motori

        ۱۰ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (311 ديدگاه)

        * سکویا تو این نسل اساسأ یه لندکروزره که مطابق سلیقه آمریکایی ها ساخته شده فهمیدن دلیل اینکه چرا گفتم سکویا انقدر سخت نیست! با وجود LX و سکویا جای خالی لندکروزر کاملا پر میشه و هیچ نیازی به بودنش تو آمریکا نیست.

        سکویا تو نسل قبلی که روی پلت فرم J200 ساخته شده بود، چی بود؟ همون نقش رو داره بازی می کنه. چه تغییری کرده؟
        تو کامنت قبلی گفتی تولید لندکروز کمه و 4 سال تنفس داره، برای همین نمیره آمریکا. الان شد سکویا رو جای لندکروز داده به بازار؟ خود کمپانی اعلام کرده به خاطر بازار رقابتی با Lexus LX600 نمیدم آمریکا، بعد تو میگی کمپانی تویوتا غلط کرده، درست اش تحلیل آب دوغ خیاری توئه؟ :)))

        * اولا که GS رو پلتفرم new N لکسس ساخته شده که با RC و IS مشترکه با مدل کراون که رو پلتفرم TNGA-L مشترک با LS و LC ساخته شده اشتراکی نداره جناب با اطلاع :(((
        .
        صرفا جهت اطلاع تو:
        The Toyota N platform is a car platform for executive cars (E-class models) from Toyota, introduced in 2003. It is often called “Mark X platform” and “Crown platform”, after its core uses, and, less frequently, “Lexus GS platform”.
        In 2018, the N platform was replaced by the Toyota New Global Architecture TNGA-L platform.
        خیلی واضح نوشته که پلت فرم N تویوتا رو پلت فرم کراون می گفتند. غیر از نسل آخر Lexus GX، همیشه روی پلت فرم مشترک با Toyota Crown بود.
        اما چی شد که نسل آخر Lexus GX با پلت فرم Toyota Crown یکسان نبود:
        چون Toyota Crown تولیدش از 2012 متوقف شد، عملا نسل آخر Lexus GS همزمان با نسلی از Toyota Crown نبود. که البته پلت فرم New N که نسل آخر Lexus GS ساخته شد، آپگرید شده همون N platform است که به Crown platform مشهور است.

        چی شد که نسل جدید Toyota Crown رفت روی شاسی های خانواده TNGA-L؟
        چون عملا دیگه تویوتا دیفرانسیل عقب Mid-size نداشت، برای همین Toyota Crown رفت روی سایز بزرگ تر شاسی خانواده TNGA که کلا جایگزین N platform و New N platform شده بودند.

        متوجه شدی مصطفی؟
        می بینی 2 خط کامنت تو چقدر پرت هست از قضیه اصلی؟
        شماها در مورد کمپانی محبوب خودتون چیزی نمی دونین، در مورد بقیه کمپانی فقط مارک اش رو بلدین؟

        اشتباهات هر کامنت تون، قشنگ 10 تا کامنت هست. خسته کردین من رو با این همه اطلاعات غلط …

      21. بهزاد

        ۱۰ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (2545 ديدگاه)

        رضا موتوری میاد مثلا تحلیل و پیش بینی کنه در مورد تویوتا که در رقابت تحت فشاره توسط کره ای ها و چینی ها و ماهم میاییم میبینیم که اگه منظور بازار آمریکاست که چینی ها اونجا نیستن پس با منطق خودرویی شاید بازار چین مقصود ایشان بوده ، البته این مورد در مطلب GD پاور بود.
        در بازار چین تا چند سال پیش هیوندای حدود ۱ میلیون و ۱۰۰ هزار خودرو فروخته بود که سال گذشته به 360 هزار دستگاه تقلیل یافته و در ۵ ماه اول امسال حدود ۷۰ هزارتا شده که به احتمال زیاد امسال زیر ۲۰۰ هزار دستگاه خواد بود.
        کیا نیز از ۶۵۰ هزار دستگاهی رسیده به ۱۵۰ هزار و در ۵ ماه اول سال حدود ۵۰ هزارتا فروخته و با شرایط بوجود آمده به سختی بتونه به بالای ۱۰۰ هزار دستگاه برسه.
        تویوتا حدود یک میلیون و ۶۵۰ دستگاه و در ۵ ماه اول سال بیش از ۶۸۰ هزار دستگاه و احتمالش زیاده بتونه به محدوده ی سال پیش یا حتی بیشتر هم برسه.
        همیشه میگن آمار دروغ نمیگه و کسی که مقداری سواد خودرویی داره البته در مورد رضا مطمئن نیستم ,میتونه درک کنه رقابت در بازاری که ایشان بهش اشاره داره این تویوتاست که رقابت میکنه و با روند فعلی شاید ظرف کمتر از ۵ سال خبر مربوط به خروج کیا و هیوندای از بازار چین شنیده بشه!
        در بزرگترین بازارهای آینده ی خودروهای برقی قطعا چین در رده ی اول خواهد بود و سپس اروپا. و آمریکا با توجه به سبک زندگی فعلا تقاضا برای برقی ها به نسبت اون دوتا کمتر خواهد بود و شرکت هایی که قراره در آینده پیشرو باشن بدون بازار چین عملا برنامه هاشون بهم میریزه و در اروپا هم رقابت با گروه vw و فرانسوی ها تقریبا محاله و در بهترین حالت بخش کوچکی برای حضور باقی میمونه.
        شرکتی که هاچبک و سدان برقی در این روزگار برای بازار آمریکا محیا میکنه و ممکنه دویست تا جایزه و نمره ی ۹/۵ هم بگیره با کلی تقدیرنامه اثراتش چند سال بعد مشخص میشه!
        طنز داستان اینجاست که این عزیزان وقتی دیدن برندهای آمریکایی در رقابت نتونستن ژاپنی هارو ناک اوت کنن و آلمانی ها هم در بخش لاکچری جاشون امنه و بازار هدفشون با میان رده های ژاپنی متفاوته دل به سنگر کره ای ها بستن و با این شرایط به احتمال زیاد میرن تو سنگر چینی ها و نمیدونم آیا سنگر هندی ها هم شکل خواهد گرفت یا خیر.

      22. Reza Motori

        ۱۰ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (311 ديدگاه)

        * رضا موتوری میاد مثلا تحلیل و پیش بینی کنه در مورد تویوتا که در رقابت تحت فشاره
        * کسی که مقداری سواد خودرویی داره البته در مورد رضا مطمئن نیستم

        بهزاد تو که آیدی ام رو می دونی، می تونی به یاد قدیم 2646 صدام کنی :))
        سطح سواد من و تو و دوست هات که مشخصه، برای کسی هم معلوم نباشه می تونه غیر از بحث های امروز، پست های بهمن و اسفند 1399 رو هم چک کنه.
        همون اول هم گفتم، شما طرفدارهای تویوتا توهم دشمن پداری هر حرف مخالف را دارین. تا کسی گفت تویوتا اشکال داره، یا طرفدار کره است یا چین. چون چیزی هم از کمپانی محبوب تون بلد نیستین برای بحث های دوستانه، سریع تو فاز توهین و کل کل. خوش باشین :))

    2. ممد ژانگولر

      ۹ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (4149 ديدگاه)

      کیا استینگر همه جوره تویوتا کمری پیر و فرسودرو قورت میده یک آب پرتقال هم روش

      موافقم 7
      مخالفم 19
  2. کیان

    ۹ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (1491 ديدگاه)

    خدا بیامرزه استینگر و حلواش هم خورده شده، دیگه چرا نبش قبرش کردی پدال جان ؟!

    موافقم 38
    مخالفم 26
    1. Carlover

      ۹ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (185 ديدگاه)

      ۹۱۷+۷۱۸۰=۸۰۹۷
      خسته نشدی خدایی؟ 🤣 تهش با مطلب کسب عنوان بهترین خودرو سال توسط تلوراید و یا مطلب بیرون زدن چرخ تویوتا همش به فنا رفت🤣
      فعلا داریم حلوای لندکروز رو میخوریم که تا ببینیم چی میشه

      موافقم 16
      مخالفم 20
  3. AMANTE

    ۹ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (1914 ديدگاه)

    استینگر به نظر من در کلاس اسپرت های اقتصادی هست و نه لوکس. البته منظورم از اقتصادی داشتن قیمت خوب هست. و در برابر کمری TRD خیلی سر تر هست مگر اینکه دنبال دوام بیشتر باشی که وقتی ماشین اسپرت انتخاب میکنی زیاد نباید دنبال دوام باشی.

    موافقم 19
    مخالفم 29
  4. Alan.r

    ۹ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (1133 ديدگاه)

    از نظر پرفورمنس تقریبا یکسان هستن ولی تویوتا قشنگتره کابین بهتری هم داره ارزون تره ترمز های قوی تری هم داره
    پس ۱۰۰ درصد کمری

    موافقم 24
    مخالفم 12
  5. TML BN

    ۹ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (1059 ديدگاه)

    من قطعا به کمری با قدمت رای میدم نه به سدان از راه رسیده با اون داشبورد زشت

    موافقم 29
    مخالفم 19
  6. AMIR / ARMI

    ۹ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (1286 ديدگاه)

    اصلا خودروی اسپورت دیفرانسیل جلو معنی نداره
    قطعا خودروی دیفرانسیل عقب انتخاب میکنم حدود ۶۰ درصد وزن کمری جلو هستش
    این به معنی بد بودنش نیست ولی جاش اینجا هم نیست
    کمری برای افراد مسن تر مناسب نه من جوان

    موافقم 28
    مخالفم 24
    1. کیان

      ۹ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (1491 ديدگاه)

      حرفتون درسته، ولی بیا به مشخصات خودرویی نگاه کنیم ک توازن وزنش اصلا خوب نیست (کمری)، دیفرانسیل جلو هست و کاملا با هدف سدان خانوادگی طراحی شده بوده، همین ماشین ترمزش بهتره، تایم پیستش بهتره، شتاب جانبیش هم بهتره، شما دقت کن درعمل یعنی همون تایم پیست جلوی خودروی دیفرانسیل عقب ک با هدف اسپرت ساخته شده بوده بهتر عمل کرده، اینها دیگه عملی ثابت شده ماشین خانوادگی تویوتا با یه سری تغییرات بسیار جزیی با شاسی خانوادگی از ماشین اسپرت بهتر تایم زده. این چیو نشون میده ؟! بازم بیاییم بگیم تویوتا سادس، آپشن نداره، پیرمردی هست فقط دوام داره ؟!

      موافقم 32
      مخالفم 14
      1. Carlover

        ۹ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (185 ديدگاه)

        به تغییرات جزئی هم بدن چرخاشون نزنه بیرون خب

        موافقم 12
        مخالفم 27
      2. AMIR / ARMI

        ۹ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (1286 ديدگاه)

        مشخصاتی که اینجا نوشته میشه با چیزی که میتونی تجربه بکنی تفاوت داره
        اینکه محور محرک یه ماشین جلو یا عقب باشه دنیا های متفاوتی ایجاد میکنه
        اصلا قابل مقایسه نیستن
        برای رسیدن به این تایم ها راه های متفاوتی وجود داره و راه این دو خودرو برای رسیدن به اون تایم ها کاملا متفاوت
        کمری خودروی اسپورتی نیست استینگری کاملا اسپورت محور هست

        موافقم 5
        مخالفم 10
  7. وحید اسماعیل نسب

    ۹ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (100 ديدگاه)

    از نظر ظاهر و اصالت تویوتا حرف زیادی برای گفتن داره انتخاب من تویوتا هست

    موافقم 27
    مخالفم 13
  8. datsun

    ۹ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (3951 ديدگاه)

    زمانی که معرفی کردن یه کلیپ تبلیغاتی هم تهیه کردن با یه تست سوری و با قاطعیت میگفتن بهتر از بی ام و و پورشست یادتونه تو همون کلیپ میگفت عملکردش بهتر از رقابی مثل پانامراست یعنی اینقدر توهم زدن بودن که رقیب پانامرا میدونستن این ماشین رو.

    موافقم 30
    مخالفم 12
    1. آرم@ن

      ۹ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (183 ديدگاه)

      أولًا که اون توی درگ بود،که درست هم بود و تایم درگش از یه سری ماشینا من جمله همین کمری( مخصوص سالمندان) بهتر بود دوما که جای این صحبتا اول رو خودت کار کن بتونی تو بحث خودرویی قدر تر عمل کنی،تو ۳ تا مطلب باهات صحبت کردم سر کره و ژاپن مثل آب خوردن حذف شدی! اگه فن هستی فن قوی باش.دوما که تو مطلب جی دی پاور چرا نیستی؟ :)))

      موافقم 13
      مخالفم 35
      1. datsun

        ۹ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (3951 ديدگاه)

        اندازه سنت فقط تو پدال فعالیت دارم😁

        موافقم 7
        مخالفم 2
      2. آرم@ن

        ۹ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (183 ديدگاه)

        واقعا خوش به حالت،بابت این افتخار بزرگ باید بزارن یه دور با سراتویی چیزی بزنی
        حسودیم شد کاشکی منم مثل تو سابقم ۱۰۰ سال بود تو پدال

        موافقم 1
        مخالفم 3
      3. علی

        ۹ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (147 ديدگاه)

        لابد تو فن قوی هستی 😂😂😂
        حرف از این جی دی پاور میزنی چرا؟
        چرا لیست های قبلی که ژاپنی ها رتبه های برتر رو تسخیر کرده بودن حرف نمیزنی؟
        البته از کسی که کمری رو خودرو سالمندان میدونه حرف های منطقی انتظار نمیره

        موافقم 19
        مخالفم 7
        1. آرم@ن

          ۹ تیر ۱۴۰۱
          سوابق: (183 ديدگاه)

          کامنت فیک های جدید خونده نمیشه :))))

          موافقم 5
          مخالفم 18
    2. آرم@ن

      ۹ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (183 ديدگاه)

      درضمن این استایلی که جدیدا از شدت باخت در پیش گرفتی رو همون بنده خدا که همه میشناسن چند ساله در پیش گرفته،نتیجش از زمان شروع این نوع استایل تا الان:رسیدن رتبه جهانی فروش کیا هیوندا از ۸ به ۴
      کسب جوایز متعدد برترین خودرو سال :)))

      موافقم 9
      مخالفم 25
      1. آریا

        ۹ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (32 ديدگاه)

        کسی منکر خوبی هیوندای و کیا نیست… نکته اینه با پای تویوتا نمیریه…همینجا یه سدان بقول بعضیا پیرمردی عملکرد بهتری از اسپرتِ کیا داره که اون همه روش مانور دادن…

        موافقم 17
        مخالفم 7
        1. آرم@ن

          ۹ تیر ۱۴۰۱
          سوابق: (183 ديدگاه)

          کامنت اکانت فیک جدید خونده نمیشه :)))

          موافقم 7
          مخالفم 16
      2. حسین

        ۹ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (1157 ديدگاه)

        برو بیمارستان داری سکته می کنی آرمان، بهزاد، فرید، پدرام

        موافقم 21
        مخالفم 13
      3. ماشین باز

        ۱۲ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (3 ديدگاه)

        من خودم هیوندای سوارم و طرفدار کره ام .
        این ژاچنی سوار ها هم فکر میکنن سوار چیز خوبی شدن نه عمو تو اشتباهی .

        موافقم 1
        مخالفم 2
  9. محمد

    ۹ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (164 ديدگاه)

    کاش می‌شد فروش کمری تی آر دی رو گذاشت

    موافقم 8
    مخالفم 4
  10. علی

    ۹ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (147 ديدگاه)

    استینگر حرکت خوبی بود از کیا ولی فراموش شده
    کمتر ماشینی میتونه با سلطان کمری دوئل کنه

    موافقم 16
    مخالفم 12
    1. محمد

      ۹ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (1485 ديدگاه)

      با همین لفظ های سلطان و حضرت و ستون و امپراطور و جادوگر یه عمره سر همه رو تا زانو کلاه کشیدن

      موافقم 12
      مخالفم 13
    2. سپهر

      ۹ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (388 ديدگاه)

      کمری سلطان؟!یه ماشین چیپ اقتصادی خانوادگی این چه لقبیه اخه

      موافقم 11
      مخالفم 18
  11. قاطر فروش

    ۹ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (1198 ديدگاه)

    کاش از بین اکورد و مزدا 6 هم یکیشون تو دوئل بود
    اخه کی پژو روادم حساب میکنه اوردینش تو دوئل
    اینجا از کمری خوشم نمیاد پس استینگر

    موافقم 8
    مخالفم 23
    1. سپهر

      ۹ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (388 ديدگاه)

      شما فکر کنم پژو رو با پژو آردی و ۴۰۵ ساخت ایران میشناسی

      موافقم 8
      مخالفم 3
  12. Carlover

    ۹ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (185 ديدگاه)

    استینگر عالی 🤌🏻

    موافقم 11
    مخالفم 17
  13. Ali

    ۹ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (88 ديدگاه)

    محصولات تویوتا روح ندارن
    آدم یاد بابا بزرگ می افته که همش دنبال قناعت است:))

    موافقم 15
    مخالفم 27
    1. Erfan

      ۹ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (536 ديدگاه)

      سوپرا:آیا من برای شما کافی نیستم؟
      این حرف رو نزن جای دیگه که محصولات تویوتا روح ندارن برای وجه خودت خوب نیست.

      موافقم 20
      مخالفم 10
      1. محمد

        ۹ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (1485 ديدگاه)

        بی ام و زد فور قلابی رو میگی؟

        موافقم 11
        مخالفم 8
      2. سپهر

        ۹ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (388 ديدگاه)

        منظورت ب ام و سوپراس دیگه

        موافقم 9
        مخالفم 7
    2. سپهر

      ۹ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (388 ديدگاه)

      دقیقا همینطوره،تویوتا رو هر کاریشم کنی نماد افراد مسن و خسیسه

      موافقم 9
      مخالفم 15
  14. GMA

    ۹ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (1662 ديدگاه)

    این پست تبدیل میشه به صحنه کل کل های کودکانه

    موافقم 9
    مخالفم 2
    1. Erfan

      ۹ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (536 ديدگاه)

      واقعا 😂.
      بعضیا الان یه تعصبی دارن که اگه بگیم چرا استینگر کمتر نسبت به تویوتا فروش کرده انگار پدرش نصف سهام هیوندای رو داره و الان هم ما بهش توهین کردیم و میخواد زمین و زمان رو نابود بکنه.
      آنقدر تعصب نداشته باشید دیگه واقع بینانه باشید.
      الان توی این مقاله قطعا انتخاب تویوتا خواهد بود برای همیشه.
      اما واقعا گارانتی ده ساله استینگر روی موتور برام جالب بود

      موافقم 17
      مخالفم 6
  15. amir

    ۹ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (104 ديدگاه)

    جالبه کسانی که میتونن بین این دوتا یکیش رو انتخاب کنن و بخرن براحتی کمری رو انتخاب کردن و امار فروشش هم مشخصه ولی مایی که میخوایم تو عکس ببینیمشون سرشون دعوا میکنیم که کدوم بهتره ! 😑

    موافقم 13
    مخالفم 7
  16. ارین صاحب جمعی

    ۹ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (1104 ديدگاه)

    اینجا کیا استینگر

    موافقم 8
    مخالفم 16
  17. amirmohammad

    ۹ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (212 ديدگاه)

    حس میکنم زیاد به هم مربوط نیستن ولی لگه بحث اسپورت بودن و پرفورمنس رو درنظر بگیریم بشخصه کیا استینگر رو انتخاب میکنم چون خیلی حرف داره برای گفتن.کمری برای افراد مسن تر مناسبه و روی بحث اسپورت بودن که مخصوص این کلاس و دویل هست نمیشه انتحابش کرد

    موافقم 6
    مخالفم 12
  18. seyedjavad.mercedesbenz

    ۹ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (527 ديدگاه)

    کمری اون روح اسپرت رو نداره ، نه اینکه استینگر داشته باشه ولی حداقل دف عقبه و گشتاور بیشتری داره که یعنی توی دریفت زدن دست و پا بسته نیست به نظرم استینگر برای رانندگی باید جذابتر باشه از نقاط ضعفی که در نظر گرفته شده هم میشه فهمید که در نهایت کمری آرامتر و خانوادگی تره

    موافقم 9
    مخالفم 13
    1. datsun

      ۹ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (3951 ديدگاه)

      حالا خوبه روح اسپورت نداره و تایم پیستش بهتره

      موافقم 12
      مخالفم 7
      1. seyedjavad.mercedesbenz

        ۹ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (527 ديدگاه)

        خودت میدونی چی میگم ، کمری دف جلوعه ، استینگر دف عقب ، فاصله محوری زیاد به علاوه وزن زیاد تاثیرشو بیشتر میکنه در لذت رانندگی ، ضرایب گیربکس کمری اونطور که متن گفته چندان اسپرت نیستن و گشتاورشم نسبت به استینگر کمتره ، بله کمری به طور کلی انتخاب بهتریه ولی نه وقتی اسپرت بودن ملاک باشه

        موافقم 4
        مخالفم 4
  19. JDM lover

    ۹ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (886 ديدگاه)

    کمری انتخابمه
    امار فروشم برتری کمری رو میگه

    موافقم 12
    مخالفم 9
  20. محمد

    ۹ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (1485 ديدگاه)

    طرف اینقدر به خودش زحمت نمیده که ببینه آمار فروش برای همه مدل هاست نه یه مدل خاص مثل تی ار دی وقتی به عنوان ماشین خدماتی به طور سنتی چند سال بعد از خروج فورد ویکتوریا از خط تولید تونسته تاکسی های آمریکا رو تامین کنه فروش بالاش عجیب نیست همون شورلت کاپریس تخم مرغی و فورد ویکتوریا هم فروش بالایی داشتن چون ماشین خدمات مثل پلیس و تاکسی بودن ولی واقعا ماشین های خفنی بودن ؟ نه حتی خود آمریکایی ها هم مالک این ماشینا رو مسخره میکردن و زیاد خوششون نمی اومد ، فروش بالا لزوما نشون دهنده محبوبیت نیست ، طرف یه مدل اسپرت که هزار تا رقیب با برند جذاب تر داره رو با یه ماشین همگانی فروشش رو مقایسه می‌کنه و نتیجه میگیره پرفروشه بهتره

    موافقم 3
    مخالفم 14
  21. سپهر

    ۹ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (388 ديدگاه)

    با اینکه کلا از برند اسیایی خوشم نمیاد اما کیا رو ترجیح میدم،تویوتا مخصوص افراد مسن و خسیسه

    موافقم 5
    مخالفم 14
    1. F.L.P

      ۱۰ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (65 ديدگاه)

      شما نظر ندید نمیگن شما نمیتونید تایپ کنید . یه سره از اول پست داری میگی تویوتا برای افراد مسن و خسیسه . صد بار گفتی . اگه کسی میخواست ببینه همون اول میدید . پدرمون رو در اوردی

      موافقم 7
      مخالفم 1
  22. Swedish Arrogant Tiger

    ۹ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    باز خوبه “کمری روح اسپرت نداره” و با دف جلو تایمش از استینگر بهتره.
    (اینجا جایی برای جوان ها نیست!)

    موافقم 7
    مخالفم 2
  23. Behnam1012

    ۹ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (994 ديدگاه)

    اگه فقط پرفرومنس و رانندگی اسپورت مد نظر باشه استینگر تو نسخه V6 انتخاب بهتریه البته بدون در نظر گرفتن قیمت
    با این قیمت و نسخه 4 سیلندر استینگر انتخابم کمریه

  24. Kato

    ۹ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (469 ديدگاه)

    آمار فروش گویای همه چیز است

    اینقدر بحث نکنید خواهشا

    موافقم 5
    مخالفم 2
    1. رضامنش

      ۳۱ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (15 ديدگاه)

      پراید هم پرفروش تریخ خودرو در ایرانه. در کشهورهای عربی حاشیه خلیج فارس اس یو وی ها هم پرفروشن بنا به شرایط استفاده و محیط. درحالی که همشون توانایی خرید سوپر اسپورت هارو دارن. کمری یک خودرو کم استهلاکه همین و بسهیچ برتری نسبت به رقباش نداره

  25. رضامنش

    ۳۱ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (15 ديدگاه)

    کمری با استینگر؟!! شوخی میکنی؟!! کمری نهایت چرخ کوچیک اپتیما بشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا