اختصاصی از نمایشگاه فرانکفورت: سدان دیفرانسیل عقبی از کیا ؟ این سوالی است که با رونمایی از مفهومی جدید کیا در ذهن همه خبرنگاران نقش بست. بالاخره کیا مستقل از شریک خود یعنی هیوندای، پلتفرم چنین سدانی را به کمک مهندسین خود ساخت.
البته برخی هنوز معتقدند که این خودرو برپایه جنسیس سدان ساخته شده است. به هرحال از لحاظ ظاهری با داشتن ۱۸۴.۷ اینچ طول ، ۱۱۲.۶ اینچ عرض و نهایتا ۷۴.۴ اینچ ارتفاع، این خودرو بیش از آنکه به سدان جنسیس شبیه باشد به نمونه کوپه آن نزدیکتر شده است.
کیا برای این خودرو، پیشرانه V6-Lambda را درنظر گرفته؛ پیشرانهای به حجم ۳.۳ لیتر که با کمک توربوشارژر قدرت خالص خروجی آن به عدد ۳۹۰ اسببخار رسیده است. این قدرت توسط گیربکسی هشت سرعته اتومات به محور عقب منتقل میشود.
massoud
۲۶ شهریور ۱۳۹۰کیا هم واسه ما ماشین ساز شده
امیر
۴ اسفند ۱۳۹۲حق داری چون ماشینای ایرانمی رو سوار شدی اصلا نمیتونی این ماشینارو بپذیری
امين
۲۳ مهر ۱۳۹۰ایران خودرو هم بعد از ۱۰ سال ساخت ۴۰۵ تازه روا را طراحی کرده ؛عزیزان ایران خودرو متشکریم ما می توانیم
ارمین
۳۰ مهر ۱۳۹۰ایرانم میتونه بزنه ولی 2012 داره میادنمیخواد هنرش خراب شه
سام*
۲۶ آبان ۱۳۹۱واقعا زشت و بی قواره طراحی کردن این ماشینو.کیا نهایتا همین کادنزا بزنه خوبه.من که از کره ای بدم میاد
امیر
۴ اسفند ۱۳۹۲شما باید بری ماشین ایرانی سوار شی که گیربکسش تو 80 تا 90 بخونه معنیه گارانتی براشون تعویض قطعه باشه
وقتی کیا مدلی با نام موهاوی تولید میکنه با 5 سال گارنتی بدون کیلومتر یعنی مو لای درزش نمیره
sunmartin
۱۴ شهریور ۱۳۹۲کیا برندی که دوسدارانش در جهان کم نیستند خودرو هایی تولید میکنه اکونومیک و بصرفه با گارانتی 15 ساله دزیاین عالی و برای اروپایی ها شاخ و شانه میکشه متاسفانه با تحریم ها قیمت محصولاتش بالا رفته در سرزمین ما و باید با قیمت های غیر واقعی مقابله بشه که نمیشه وضعیت به همین صورت هست ف کانسپت های کیا با خودروهای نهایی شباهت زیادی دارند و میشه گفت کیا-سول هم بهمین منوال طراحی و ساخته شد ، کیا و هیوندا از پلت فرم های مشابه -انجین های مشابه ولی با سیستم انتقال قدرت مختلف استفاده میکنند بهمین دلیل کیا با استفاده از فناوری های اروپایی از موتور های یکسان توان بالاتری رو استخراج میکنه اما سلائق متفاوت هست و دوستان خوبم در این سایت شاید کیا رو بعنوان خودرو ساز قبول نداشته باشند ولی نظر شخصی من و استفاده از 2 مدل از محصولات این خودروساز نشاندهنده کیفیت قابل قبول اون هست چرا که یک برند کره ای چنین محصول با کیفیتی رو تولید میکنه که تویوتا با بیش از نیم قرن به اون دست پیدا کرده و این جهشی بزرگ برای کیا-هیوندا محسوب میشه اما چون کشور ما در راستای R&D (تحقیق و توسعه ساخت محصولات جدید و نو آوری های جدید) کلا بودجه ای رو صرف نمیکنه و به چند پلت فرم و انجین اکسپیر شده از پر استحلاک ترین خودروساز دنیا (فرانسه) بسنده کرده هیچگاه شاهد چنین رخداد هایی نخواهیم بود و تنها با تعویض چراغ و نشانگرهای امپر بیشتر شبیه خودروهای کشورهای کمونیستی، و این جالب هست که خود روسیه و داچیا با الهام از سبک و سیاق کیا موتورز در نظر دارند اهداف بلند مدت خودشون رو به اون نزدیک کنند که ایران با تولید محصول 186 سال پیش کیا موتورز هنوز در جا میزنه
حسین
۱۶ آبان ۱۳۹۲اسمش رو سدان موهومی بزارن بیشتر بهش میاد تا سدان مفهومی
arash1354
۶ بهمن ۱۳۹۲راحی داخلیش چنگی به دل نمی زنه
MORAD
۲۵ بهمن ۱۳۹۲جلویش کپی برابر اصل آستون مارتین (وان سون سون) است ولی کره در مورد تقلید کردن شاهکاره یعنی همهء ماشینهاش کپی از ماشینهای اروپایی و آمریکایی و ژاپنی و ایتالایی است