چشم اندازکیا

کیا K8 در ایران؛ مشخصات و قیمت سدان لوکس کوشا خودرو

جدیدترین خودروی ثبت شده در سامانه واردات جانبازان، کیا K8 است. این سدان پهن‌پیکر، لوکس‌ترین مدل کره‌ای در بازار ایران خواهد بود.

اوایل دهه‌ی ۹۰ خورشیدی، واردات کیا کادنزا به کشورمان انجام شد. با ورود این خودرو، در کنار هیوندای جنسیس و سنتنیال، سبک جدیدی از مدل‌های لوکس با برندهای کره‌ای به بازار ایران رسید. با توقف واردات خودروهای خارجی از سال ۱۳۹۶، این گروه نیز به دلیل واردات محدود در سال‌های قبل، فراموش شدند.

بیشتر بخوانید:

 قیمت و مشخصات تویوتا کرولا هیبرید معین خودرو
↵مزدا ۳ جدید در ایران؛ مشخصات و قیمت بهمن موتور
↵میتسوبیشی اکلیپس کراس؛ مشخصات و قیمت
↵چری جیکو در ایران؛ خودروهای لوکس چینی
↵کیا سلتوس ۲۰۲۳؛ مشخصات و قیمت در ایران

کیا موتورز کره جنوبی، در ایران با خودروی پراید معرفی شد؛ اما امروزه با محصولاتی متنوع در کلاس بدنه‌های متفاوت، برندی مشهور برای خریداری داخلی محسوب می‌شود. این مجموعه، در سال ۱۹۴۴ و حدود ۷۲ سال پیش بنیان نهاده شد؛ اما در بیست سال اول، بر تولید کامیون و موتورسیکلت با تکیه بر محصولات ژاپنی تمرکز داشت. اولین خودروی تولید انبوه کیا، بر اساس مدلی از مزدا در سال ۱۹۷۳ شکل گرفتو حالا با کارخانه‌های متعدد در سراسر دینا، مستقل از برندهای خارجی فعالیت می‌کند. بیش از ۴۵ درصد از سهام کیا، در اختیار هیوندای است تا عضو مهم یکی از بزرگ‌ترین گروه‌های خودروسازی دنیا، محسوب شود. مجموع تولیدات کیاموتورز ۳/۵ تا ۴ میلیون دستگاه برآورد می‌شود.

کادنزا نه‌تنها در ایران، برای بازار جهانی هم خودروی موفق و پرفروشی نبود. این خودرو با کد مدل K7 شناخته می‌شد؛ اما شرکت کره‌ای از سال ۲۰۲۱ نسخه‌ای کاملا جدید به نام K8 را جای‌گزین کادنزا کرد. امسال هم عرضه‌ی کیا  K8 در کشورهای غربی، محدود بود و حالا این خودرو به یک سدان مخصوص بازار کره‌ جنوبی تبدیل شده است که سالانه ۴۰ هزار دستگاه فروش دارد. مدل بزرگ‌تر به نام K9 یا K900 در بازار جهانی عرضه می‌شود.

طراحی بدنه و نمای بیرونی کیا K8 کوشا خودرو

چراغ‌های اصلی در K8 به نسبت ابعاد بدنه، کوچک و باریک هستند. این خودرو تلاش می‌کند تا بیش از المان‌های لوکس، حس یک سدان اسپرت را منتقل کند. احتمالا به همین دلیل، K8 شباهت‌هایی به بی ام و سری ۷ فیس لیفت ۲۰۲۰ دارد.

کیا K8 کوشا خودرو

هرچند که بزرگ‌ترین سدان کیا، فاقد نسخه‌ی تمام برقی است اما جلوپنجره‌ی بسته و حالت وفادار به آیرودینامیک ارایه می‌دهد. این بخش، وفادار به سبک طراحی دماغ ببر (Tiger nose) است که از گذشته در خودروهای کیا مثل اپتیما و کادنزا وجود داشت. خطوط روی کاپوت، حس تهاجمی و عضلانی K8 را تقویت می‌کنند؛ هرچند که هماهنگی قابل قبول بین فرم چراغ‌ها و برش‌های بدنه دیده نمی‌شود.

کیا K8 کوشا خودرو

کیا K8 در کلاس خودروهای خانوادگی بزرگ عرضه شده و البته تمایل به حس لوکس دارد. به همین دلیل، ادوات پلاستیکی ارزان‌قیمت، در سپرها و رکاب استفاده نشده است. نمای جانبی این خودرو، حجم‌دهی ملایم دارد و صرفا یک خط واضح از چراغ‌های عقب تا آینه بغل و کاپوت جلو دیده می‌شود. رینگ‌های ۱۸ اینچ، طراحی ساده دارند و هماهنگ با فریم پنجره‌ها، با جزئیات سیاه‌رنگ ارایه شده‌اند. حالت چشم‌نواز در شیب سقف تا انتهای بدنه، نکته‌ی مثبت K8 محسوب می‌شود.

کیا K8 کوشا خودرو نمای پشت

در نمای پشت، حجم‌دهی بسیار برجسته و اغراق‌آمیز وجود دارد. صندوق به شیشه متصل نیست و لیفت‌بک محسوب نمی‌شود اما دارای شیب تند و برجستگی واضح است. چراغ‌های عقب پیوستگی دارند و با حالت شمشیری مشابه اپتیما در طرفین ارایه می‌شود. سپر عقب در K8 با برحستگی ساده و حجم‌دهی ملایم ، خروجی‌های کروم مخصوص اگزوز دارد.

کیا K8 با طول ۵,۰۱۵  و عرض ۱,۸۷۵  و ارتفاع ۱۴۵۵ و فاصله محوری ۲,۸۹۵  میلی‌متر تولید شده است. این خودروی کره‌ای نه‌تنها از تویوتا کمری و اوریون و آمالون ابعاد بزرگتری دارد، نزدیک به بی‌ام‌و سری ۷ محسوب می‌شود.

طراحی کابین و نمای داخلی کیا K8 کوشا خودرو

مشابه بسیاری از خودروهای امروزی، K8 نیز ساختار پیوسته برای نمایشگر لمسی و مانیتور پشت فرمان ارایه می‌کند. این مدل، فضای مدرن در اختیار راننده می‌گذارد و با حذف دسته‌دنده، تجهیزات الکترونیک خود را نشان می‌دهد.

کیا K8 کوشا خودرو نمای داخلی

کیا K8 دو نمایشگر ۱۲/۳ لینچی دارد. سطح بالای داشبورد از پلاستیک سخت است اما بخش میانی و تودری‌ها از چرم و مواد نرم ساخته شده‌اند. فرمان کاملا دایره‌ای است و در بعضی مدل‌ها ساختار دوگانه با رنگ‌های متنوع و چرم باکیفیت دارد. طراحی کنسول میانی، همراه کلیدگران و دکمه‌های کم‌تعداد، به خوبی حس یک خودروی لوکس را برای سرنشینان فراهم می‌کنند.

صندلی‌ها بسیار راحت هستند و خصوصا برای سرنشینان عقب، راحتی قابل قبول دارند. کیفیت ساخت و مرغوبیت چرم، فراتر از انتظار است و نسبت به ارزش دلاری کیا K8 برتری دارد. طراحی تودری‌ها و داشبورد نیز هماهنگ دیده می‌شود. این خودرو صندوق عقب ۵۱۰ لیتری دارد که باتوجه به طول بدنه‌ی ۵ متری و عرض ۱/۹ متر، چندان زیاد نیست.

 

پیشرانه و تجهیزات فنی کیا K8 کوشا خودرو

برای ورود به ایران، K8 هیبرید انتخاب شده است. این خودرو با موتور ۱/۶ لیتر توربو، ۲۲۷ اسب بخار قدرت و ۲۳۰ نیوتن‌متر گشتاور دارد. سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت برای این سدان محرک جلو، ۸ تا ۹ ثانیه است. براساس اطلاعات موجود، K8 هیبرید  با گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک، میانگین مصرف سوخت ۶ لیتر در صد کیلومتر دارد.

در بازار جهانی، سه مدل K8 با پیشرانه‌های ۲۰۰ و ۲۴۰ و ۳۰۰ اسب بخار نیز ارایه می‌شود. فهرست امکانات نسخه‌ی وارداتی بخ شرح ذیل است:

  • کروز کنترل هوشمند با قابلیت افزایش و کاهش سرعت
  • کیسه هوای راننده و سرنشین جلو و پرده‌ای در دو طرف کابین
  • ترمز ضد قفل (ABS)  با توزیع الکترونیکی  (EBD)
  • ترمز جلو و عقب دیسکی
  • هشدار نقطه کور
  • حسگر تشخیص احتمال حادثه در جلو برای خودرو، عابر پیاده و دوچره سوار
  • سیستم خروج ایمن برای جلوگیری از گشودن درها هنگام عبور دیگر خودروها
  • سیستم کمکی رانندگی بین خطوط
  • دستیار پارک هوشمند از راه دور
  • گرمکن برای چهار صندلی
  • شارژ بی سیم گوشی
  • سنسور باران
  • نمای ۳۶۰ فراگیر درجه
  • سانروف پانوراما
  • صندوق عقب برقی

قیمت کیا K8 در بازار جهانی و هزینه خرید احتمالی برای ایران

در کره جنوبی، کیا K8 هیبرید مشابه نسخه‌ی وارداتی کوشا خودرو،  ۴۵ تا ۵۰ هزار دلار قیمت دارد. اگر فرض کنیم سقف قیمتی ۴۰ هزار یورو توسط شرکت وارد کننده رعایت شود، خریدار اولیه از سامانه فروش جانبازان به بودجه‌ی ۵/۵ میلیارد تومانی برای ثبت سفارش کیا K8 نیاز دارد.

کیا K8 کوشا خودرو

نمونه‌های وارد شده از کیا کادنزا ۲۰۱۲ با کیلومتر کارکرد ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار کیلومتر، هم‌اکنون به قیمت۳ میلیارد تومان در نمایشگاه‌ها قیمت‌گذاری شده‌اند. باتوجه به قیمت هیوندای آزرا گرندجور ۲۰۱۸ که در بازار آزاد ۶/۵ تا ۷ میلیارد تومان است، احتمالا کیا K8 هیبرید ۲۰۲۴ نیز بعد از ورود به ایران، حدود ۱۰ میلیارد تومان قیمت‌گذاری خواهد شد.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۷۷ رای

مطالب مشابه

‫۲۸ دیدگاه‌ها

  1. SMS

    ۲۱ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (435 ديدگاه)

    K5رو بیارن (البته نوع خوبش ) k8 پیشکش ،چرا باید ضعیف ترین ،موتور ممکن رو روش بذارن ؟ هنوز که تا ۲۵۰۰ سی‌سی کلی فاصله داره ماشین با اون هیکل

    موافقم 66
    مخالفم 3
    1. مزدا

      ۲۱ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (2082 ديدگاه)

      چی پولی به جیب میزنن دلال ها

      موافقم 68
      مخالفم 2
      1. amirkhanzadeh

        ۲۲ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (403 ديدگاه)

        اگرم بیاد لخت میشه از آپشن بهتون قول میدم
        مثل بقیه اپتیما های داخل کشور
        اما با این تفاوت که 25 برابر قیمت واقعی تو ایران فروش میره و بازم نکته جالب که وجود داره فروش میره

        موافقم 55
      2. علی Shelby

        ۲۲ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (290 ديدگاه)

        مزدا اینی رو که میگم مدیر عامل سایپا تو دولت دهم میگفت
        گفت که وقتی پراید بیست میلیون شد ماقیمت ۲ میلیون کمتر کردیم مردم فکر کردن دارن ارزون میخرن اومدن ثبت نام کردن
        میگفت سود ما در هر هفته ۱۵۰ میلیارد بود

        اینم از دلالی

        موافقم 20
        مخالفم 0
    2. هراکلیوس

      ۲۱ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (179 ديدگاه)

      امروز یه سراتو 2023وارداتی دیدم عمق فاجعه تو ماشین میلیاردی نداشتن رینگ وداشتن قالپاق بود یعنی خاک تو سرشون

      موافقم 52
      مخالفم 5
    3. صادق

      ۲۲ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (138 ديدگاه)

      انقد نوشتید کوشا خودرو فکر کردم مالکیت برند کیا واسه کوشا خودروعه!!!

      موافقم 11
  2. محسن

    ۲۱ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (161 ديدگاه)

    هرجور حساب میکنم نمی ارزه. با نصف پولش میشه ماشینهای بهتری خرید. اینقدر ارزش خرید نداره

    موافقم 54
    مخالفم 6
    1. amir

      ۲۱ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (3429 ديدگاه)

      ده میلیارد آدم باهاش اون آئودی q3 sportback رو میخره

      موافقم 28
      مخالفم 5
    2. هاشمی

      ۲۱ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (8 ديدگاه)

      تو کشور ما چه چیزی بر پایه منطق که این دومیش باشه این ماشین هم قیمت لکسوس 570 و بنز و مازراتی های که دست دومش نصف اینم قیمت ندارن ولی تو کشور ما 40 میلیارد معامله میشن

      موافقم 36
      مخالفم 3
      1. SS

        ۲۲ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (791 ديدگاه)

        درسته نصف این قیمت رو هم ندارن
        شاید لندکروزر و نسخه لوکسش یعنی ال ایکس جزو کم افت ترین خودروهای دست دوم باشن اما باز هم مدلی که شما میگید 40 میلیارد “قیمت گذاری” میشه در امریکا در تمیزترین نسخه حدود 30 هزار دلار یعنی کمتر از 2 تومن قیمت داره
        مازراتی هم همین حدود قیمت داره البته که بعد از ده سال کار صاحبش میگه فقط بردارید ببریدش من رو از شر هزینه هاش خلاص کنید 😂

        موافقم 16
        مخالفم 1
  3. OM.01

    ۲۱ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (514 ديدگاه)

    نیم ساعت پیش در in the garage Media داشتم مطلبی میخوندم درباره نحوه نصب و جزئیات شاسی آرت موریسون برای شورلت شول 1970میخوندم
    https://inthegaragemedia.com/art-morrison-enterprises-1970-chevelle-chassis-swap/
    و بعدش تو خونه ماشین بازیم گشت میزدم و از دنیای ماشین بازیم لذت می‌بردم 👇
    https://fuelcurve.com/friday-first-look-goodguys-26th-colorado-nationals-presented-by-griots-garage/
    الان اومدم پدال خبرهای آخر رو چک کنم بعد دیدم نوشته کادنزا 200هزار کارکرد 2012 الان 3 تومنه و آزرا گرنجور 2017 هم 6 تومن…
    قراره K8 رو برای جانبازان (!) با قیمت 5 تومن بدن تو سامانه

    به مغزم شوک عجیبی وارد شد از اون مطالب به این مطلب…هعی روزگار
    کاری با هزاران مشکل دیگه ندارم فقط همین اوضاع خودرو تو ایران اینقدر خرابه که نمیدونیم گریه کنیم یا بخندیم…

    موافقم 19
    مخالفم 6
  4. R

    ۲۱ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (1114 ديدگاه)

    یعنی ۵ میلیارد قیمت ماشینه ۵ میلیاردم میذارن روش کی به کیه

    موافقم 27
    مخالفم 2
    1. Galant.VR4(JDM)

      ۲۲ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (801 ديدگاه)

      کاملا هم منطقیه بازار خودرو انحصاری همینه
      اینا بخوان جز چندتا، برند دیگه ای وارد کنن پول تو‌جیبی بچه هاشون هم از روی همین ماشینا میگیرن
      اصلا تا وقتی به این وضعیت اعتراض جدی ببین میگم جدی نشه سوار شدن خودروی خوب میشه رویای دست نیافتنی
      یه شخصی به عنوان وارد کننده اومد از دولت بودجه مثلا 200 تا گرفت ولی بجاش 80 تا وارد کرد بقیش هم توجیبش همونایی که وارد کرد هم 30 تاش وارد بازار کرد بقیه هم گمرک خاک میخورن ببین تا وقتی اینجور مافیایی پیش میرن واقعا کی‌به‌کیه منم کریس رونالدو هستم

      موافقم 9
      مخالفم 2
  5. دیا

    ۲۱ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (148 ديدگاه)

    حقیقت اینه که کره ایها ۹۰ درصد موفقیتشون رو مرهون طراحی زیبای این چند سال اخیرشونه.
    ولی مملکت مارو نگا. اینو تو کل دنیا ماشین دم دستی شونم حساب نمی کنن الان اینجا شده ماشین لوکس.

    موافقم 17
    مخالفم 4
    1. Galant.VR4(JDM)

      ۲۲ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (801 ديدگاه)

      حالا دم دستی هم نیست ولی حداقلش تنوع خودرو از 5هزار دلار هست به بالا ولی ماشین خوب نه نا امن و قدیمی بعد طرف با یک ماه کار نهایتا دوماه کار مردن یه ماشین ارزوت بخره با امکانات خوب اینجا واردات محدود هست تعرفه گمرک و مالیات هم هست
      بعد میانگین درآمد مردم هم که پایینه پس اینجور ماشینا میشه سرمایه پولدارا ما میمونیم با کوییک و تیبا با پلتفرم قدیمی

      موافقم 7
      مخالفم 5
  6. new reventon

    ۲۲ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (439 ديدگاه)

    اگه الان تو نمایشگاه بود میشد خرید خوب بود

    موافقم 1
    مخالفم 2
  7. سالار

    ۲۲ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    وقتی یه چینی رو میارن حلوا حلوا میکنن بایدم این ماشین بشه ده میلیارد. انتظار دارید اکستریم چینی رو بخرید ۴ میلیارد بعد داداش بزرگه ی اپتیما رو بخرید ۵ میلیارد؟
    اصلا توجه کردین که چرا طراحی داخلی یه سری از خودرو ها یه شباهت هایی به همدیگه داره؟
    یکبار دیگه فرمون این ماشین رو ببینید و برید فرمون خودروهای دیگه رو ببینید یه فرقی هست که شرکت های سازنده فرمون خودرو های لوکس رو متفاوت از دیگر خودرو هاشون میسازن. اگه بتونین با دقت نگاه کنین میبینین که فرمون این ماشین با فرمون خودورهای لوکس برند ها یک طراحی دارن. این خودش یکی از نماد ها هست که به عنوان یه استاندارد نا نوشته همه ی کمپانی ها رعایت میکنن. ولی چینی ها هنوز همینم نمیدونن

    موافقم 11
    مخالفم 4
    1. کرگدن باواریا

      ۲۲ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (772 ديدگاه)

      حالا تو نمیخواد توجیح آشغال کره ایی رو بکنی ، این آشغال رو عرب ها میخرن باهاش دریفت عربی میزنن همون ثانیه اول مستراح برمیدارن به کل هیکل و دبدبه نداشته این ماشین. بعدشم همونجا ول میکنن تا زیر آفتاب بپوسه و لونه شغال و کرکس بشه.
      اونوقت تو اومدی ناز اینو میکشی ، این آشغال کره ایی هر جور حساب کنی ۱ میلیارد هم از سرش زیاده چه برسه ۱۰ میلیارد ، قیمت چینی ها توایران با واقعیتش نزدیکه ولی کره ایی ها ده برابر میکشن روش چون میدونن کلی آدم بیسواد هست که فکر میکنه ماشین ۳۸ هزار دلاری رو ۱۳۸ هزار میارزه.
      به جای این قوطی حلبی کره ایی چند تا پاسات و ماکسیما بردارن بیارن ببین کسی میره سمت این ماشین ؟ عرب ها اینو اسباب بازی میدونن که حتی حکم ماشین دوم زیر پا هم نداره براشون ، اونوقت ایران کل بازار شده کره ایی چینی ، جالبه فکر میکنن آشغال ۳۰ هزار دلاری به قیمت ۲۰۰ هزار دلار میارزه سلایق هرچه لایق

      موافقم 4
      مخالفم 18
    2. ابومفسد

      ۲۲ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (16 ديدگاه)

      دوست عزیز الان فرمون این کجاش لوکس مثلا ؟؟؟ لوکس ندیدی تو عمرت ! برو فرمون لکسوس رو ببین یا همین هونگچی ، بعد بگو این لوکسه

      موافقم 4
      مخالفم 4
  8. علی جردن

    ۲۲ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (1899 ديدگاه)

    10 میلیارد تومن واسه کیا ۴ سیلندر ؟
    به کجا چنین شتابان !
    بجاش هونگچی بخرید که کار عاقلانه ایی کرده‌اید.

    موافقم 6
    مخالفم 20
  9. حسین خوانساری

    ۲۲ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (20 ديدگاه)

    قیمت این خودرو با دلار آزاد میشه ۳ میلیارد تومان که طبق معمول تمام خودروهای وارداتی ۳ برابر قیمت جهانی در ایران به فروش میرن
    این وضع تا زمانی ادامه داره که مردم این قیمتها رو بدن ، الان چندین ساله تو کشور ما فقط باید همون خودروهای وطنی کارکرده رو سوار شد حیف پول بابت خرید اینا بدید ، با چه منطقی ماشینی میخرید که ۳ برابر قیمتش دارن بهتون غالب میکنن ؟ خصوصا خودروهای درجه چندم چینی که چند برابر ارزش واقعی شون فردش میره در ایران ……ای کاش حداقل با این مبالغ خودرویی میدادن که فول آپشن باشه و با کیفیت نه اینکه کل ماشینو لخت میکنن بعد همون آپشنهارو به خودتون با قیمت بالاتر میفروشن ، متاسفانه هیچ نظارتی هم نیست خصوصا خودروهای برند اروپایی که قیمت بالایی دارن حتی به روغن موتور و لاستیک اش هم رحم نمیکنن

    موافقم 4
    مخالفم 1
  10. علیرضا

    ۲۲ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    پنج و نیم میلیارد قیمت پایه با موتور هزاروششصد؟.. حیف پول

  11. Ali

    ۲۲ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (33 ديدگاه)

    دقت کردین ماشینای برند هوندا و تویوتا و کیا رو میزارن سامانه جانبازان که فقط خودشون که کارت جانبازی دارن استفاده کنن وگرنه جانباز واقعی که پولش رو نداره ولان هر ماشینی بخوان براحتی پلاک ملی میکنن

    موافقم 7
    مخالفم 2
  12. محمد ب

    ۲۲ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (226 ديدگاه)

    10 میلیارد تومن حدود 170هزار دلار میشه در ممالک دیگر میشه باهاش یه s63amg یا s65amgقدیمی تر خرید

  13. مهردادکمال

    ۲۲ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (1918 ديدگاه)

    تو این مملکت فقط جانبازان آدمن و بقیه حق حیات ندارن؟ علت این همه ممنوعیت و مالیات های سنگین رو نمیفهمم
    یاد کارتون رابین هود افتادم

    موافقم 7
    مخالفم 3
  14. رامتین

    ۲۲ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (3202 ديدگاه)

    طراحی بغلش اصلا جالب نیست. کلا کره ایها انگار نمیفهمند چطور نمای خودرو را از نظر بصری زیبا جلوه بدن. آئودی را نگاه نمیکنند؟؟

    موافقم 1
    مخالفم 1
  15. بهرام

    ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ایران اگه جون مردم و راحتی مردم براش اهمیت داره باید با خودروسازها کره ای وارد معامله بشه ، چین رو ول کنه با اون ماشینای بی کیفیتش و کره ای وارد کنه

  16. علی منصوری

    ۲۷ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (4 ديدگاه)

    بحث جانبازی نیست و دمشونم گرم، ولی تبعیض ک داره اذیت می‌کنه آدمو، تو زمان جنگ خیلی شاغلین دیگم بودن ک عملکردشون راحتتر و ب ثوابتر از جانبازان بزرگوار نبود، همجوره ک سیستم اقتصاد خودرو فالش میزنه ولی چرا برا یسری عزیزان کوکه این ساز، الله اعلم!!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
فهرست