کیا برای خداحافظی با استینگر نسخهٔ ویژهای بنام تریبیوت را معرفی کرده است که تنها ۱۰۰۰ دستگاه از آن ساخته میشود.
کیا استینگر که هیچگاه نتوانست از لحاظ فروش موفق عمل کند، سرانجام به آخر خط رسیده است. این سدان اسپرت کرهای با یک نسخهٔ ویژه بنام تریبیوت خط تولید را ترک خواهد کرد. این نسخه از رنگ بیرونی منحصربهفرد و ویژگیهای داخلی خاصی بهره میبرد و تنها ۱۰۰۰ دستگاه از آن برای کل جهان ساخته خواهد شد. پس از ساخت این هزار دستگاه، تولید استینگر در سال ۲۰۲۳ پایان خواهد یافت.
همانطور که انتظار میرفت، استینگر تریبیوت بر اساس مدل GT ساخته شده و بنابراین تمام نمونههای آن با پیشرانهٔ ۳.۳ لیتری V6 توئین توربو ارائه میشوند که ۳۶۸ اسب بخار قدرت و ۵۱۰ نیوتن متر گشتاور دارد. بااینحال، کیا اعلام نکرده که این نسخهٔ ویژه فقط بهصورت محرک عقب ارائه میشود یا خریداران امکان سفارش سامانهٔ چهارچرخ محرک را هم خواهند داشت.
استینگر تریبیوت در بیرون با یک رنگ خاکستری مات جدید ارائه میشود درحالیکه رینگهای ۱۹ اینچی، آینههای جانبی و کالیپرهای ترمز برمبو همگی مشکیرنگ هستند. در داخل این نسخهٔ ویژه هم شاهد تودوزی چرمی به رنگ قهوهای تراکوتا هستیم درحالیکه برخی قسمتها مثل رو دریها و داشبورد هم با تریم فیبر کربنی تزئین شدهاند. علاوه بر این، روی پارکابی در سمت راننده پلاکی حاوی شماره تولید خودرو نقش بسته و روی پشتسری صندلیها هم نشان زنبور کار شده است.
استینگر خودروی مهمی برای کیا بود زیرا این برند کرهای را برای اولین بار به بخش مدلهای پرفورمنس وارد کرد. پیشنمایش این خودرو با معرفی کانسپت GT در سال ۲۰۱۱ ارائه شد اما تا سال ۲۰۱۷ طول کشید تا راهی خط تولید شود. در آن زمان، بسیاری استینگر را بهترین محصول تاریخ کیا و رقیبی شایسته برای خودروهایی مثل آئودی A5 اسپرتبک یا بامو سری ۴ گرن کوپه میدانستند اما این سدان اسپرت هم به یکی دیگر از قربانیان محبوبیت کراساوورها تبدیل شد و فروش پایینی را تجربه کرد.
کیا فعلاً قیمت و زمان عرضه نسخهٔ ویژهٔ تریبیوت را اعلام نکرده است. همچنین هنوز نمیدانیم تولید استینگر دقیقاً در چه تاریخی پایان خواهد یافت. بااینحال، گفته شده در سبد محصولات کیا، مدل الکتریکی EV6 GT بهطور غیرمستقیم جانشین استینگر خواهد شد.
PURIYA
۱ دی ۱۴۰۱کیا هم واسه ما آدم شده ماشین تولید محدود میسازه😂
فقط چین بجز کرایسلر
۱ دی ۱۴۰۱برای پایان پر شکوه شماره یک این کلاس متاسفم .
خوشبختانه آینده خودرو های الکتریکی برای کره و آمریکا هست .
زنده باد آمریکا جز کرایسلر ملعون
۲ دی ۱۴۰۱پرچمت اسیدی بالاس
aliHOZA
۲ دی ۱۴۰۱برا ما نساخته.
برا ما چیزای دیگهای میسازن.
Reza Waffen SS
۱ دی ۱۴۰۱بدبخت میخواست با ژرمنا بجنگه
کرگدن باواریا
۲ دی ۱۴۰۱خخخخخخ !!!
4wheeled
۲ دی ۱۴۰۱اگه آدم نبود که هر سال بالای سن در حال جایزه گرفتن نبود و جاپونی ها اون پایین در حالی که دارن واسشون دست و سوت بلبلی میزنن و چندتا موز تو جیبشون قایم کردن که برگردن توکیو بخورن نبودن که 🤣🤣🔥
phonix
۲ دی ۱۴۰۱الان با ایموجی خنده سعی داری بگی درست میگی؟
ژاپن ژاپن شده ورده زبونت کره ای نکنه شب کابوس حمله ژاپنیا رو میبینی
Taha Malek
۱ دی ۱۴۰۱تلاشی سوتودنی و ماشینی خیلی خوبی بود
ولی اون چیزی که مشتری رو بکشه نداشت شاید قیمت ارزونتر شاید قیافه تهاجمی تر شاید بازاریابی بهتر
نمیدونم ولی فک نکنم دیگ کیا دست به چنین کاری بزنه اگه میتونست وارد ایران بشه صد درصد فروش بالایی داشت
Alan.r
۱ دی ۱۴۰۱کلکسیونر ها باید سریع دست به کار بشن وگرنه فرصت خرید این هیولای تولید محدود رو از دست میدن😂😂
4wheeled
۲ دی ۱۴۰۱کلکسیونرا برن اون ال اف ای صفر کیلومتری که پدال خبرشو کار کرد و تو نمایشگاه یه بنده خدا تو آلمان ۱۰ ساله مونده و هیچکس حاضر نیست بخرش رو دریابن 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
ال اف ای=شوخی دنیای سوپر اسپورت
phonix
۲ دی ۱۴۰۱بگرد تو همون مجله ها که عاشقشونی ببین ال اف ای کیه
۱ دی ۱۴۰۱بهتر که توقف تولید شد اصلا ماشین خوبی نبود
AMANTE
۱ دی ۱۴۰۱ماشین عالی بود ولی قربانی تجربه به دست آوردن کیا و کم توجه ی مردم شد، البته خود کیا هم بهش بی توجه شد و فقط از تجربیات بدست اومده ازش استفاده کرد و هیچ بروزرسانی درست و درمونی براش معرفی نکرد.
samurai
۱ دی ۱۴۰۱تولید محدود :))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
رامتین
۱ دی ۱۴۰۱کیا و هیوندا زیاد در بخش سدان خوب کار نمیکنند. شاید اپتیما و النترا همچنان کمی فروش داشته باشه. بهمین دلیله که فقط کراس اورهای هیوندا کیا خوب فروش میکنند. استینگر طراحی عقبش مشکل داشت. موتور 3.3 لیتری توربو باید توان بیشتری ارائه میکرد.
blackwing
۱ دی ۱۴۰۱شکستی که کیا با استینگر خورد ، روسیه از اوکراین نخورد !!
4wheeled
۲ دی ۱۴۰۱ال اف ای 🤣🤣🤣🤣🤣این همه هزینه کنی بعد این بلا سرت بیاد! روسیه که از اوکراین شکست نخورد ولی ال اف ای بدجور تو سری خورد از همه 🤣🤣 چطور یه ماشینی اینقدر میتونه داغون باشه که بعد ۱۰ سال هنوز نمونه صفر کیلومتری که کسی نخریده موجوده 🤣
چرا جدیدا جاپونی فنا پشت برندای دیگه قایم میشن؟! اینقدر یعنی خیطه اوضاع جاپون؟
حسین
۳ دی ۱۴۰۱جوووون
چه خوشگل میخندی
انقدر فشار نخور
چیزای دیگه بخور 🤤
درسته زندگی سخته
ولی این راهش نیست 😉
Porsche 911
۱ دی ۱۴۰۱اصتوره
ماکسیمیلیان
۲ دی ۱۴۰۱اثتورح بزرگوار!
KAMI
۱ دی ۱۴۰۱رفت به همون جایی که تعلق داشت 🗑️
Mehdi
۲ دی ۱۴۰۱من خیلی دوسش داشتم
طراحی واقعا عالی تو رنج قیمتی خودش داشت اگه اونور بودم میخریدمش
حیف کلا هر ماشینی که میره
تویوتا fj,استینگر،بیتل و …
Mehdi
۲ دی ۱۴۰۱کره برای پرچم داراش واقعا سنگ تمام میزاره شاید در مورد خودرو ها اقتصادیش اینجور نباشه ولی حتی اون موقع هم که تو ایران بود و میشد ازرا و جنسیس خرید مشهود بود
پرچم دارای کره کیفیت خیلی خوبی داشتند طوریکه پرچم دارش و فول امکاناتش با بیس ساده بقیه برندا یه قیمت بود
حتما درمورد این کیا استینگر همینطور بوده
یه زمانی ماشین کره ای پرچم داراش چقدر راحت میشد خرید نقش چینی الان داشت برامون تازه چینی درجه دو نه درجه یک
امید باید داشت،شدنیه،بستگی به خودمون داره واقعا.
وی
۲ دی ۱۴۰۱اوکی ولی برا ماشین میگن فول ساز یا کلاس بالا پرچمدارو برا گوشی میگن
sina
۲ دی ۱۴۰۱ماشین خوبی بود ولی بازار هدف و قیمت گذاریش جوری بود که میشد حدس زد این بشه اخر کارش.
البت خود سازنده هم میدونه و صرفا تلاش و محکی هست این شکل جاه طلبی ها برای شرکت ها.