یکی از دو وانت الکتریکی و جدید کیا برای رقابت با تویوتا هایلوکس و فورد رنجر طراحی خواهد شد و برای افزایش جذابیتها با پیشرانههای بنزینی و دیزلی نیز در دسترس خواهد بود. درست چند هفته پس از اعلام خبر تولید دو وانت الکتریکی جدید برای سال ۲۰۲۶ که شامل مدلی خاص بازار آمریکا و محصولی استراتژیک برای بازارهای نوظهور هستند، اتوموتیونیوز مدعی شده است کیا در حال بررسی احتمال تولید یک وانت بدنه روی فریم جهانی در کلاس میان سایز است. در این کلاس خودروهای صاحب نامی همچون تویوتا هایلوکس حضور دارند. این نشریه میگوید محصول بدنه روی فریم کیا در واقع پایه و اساس نسخه استراتژیک یاد شده برای بازارهای نوظهور را تشکیل خواهد داد و البته با چندین نوع قوای محرکه در دسترس خواهد بود؛ بنابراین انتظار میرود این وانت جدید با پیشرانههای بنزینی، دیزلی و الکتریکی عرضه شود.
قبل از اعلام خبر تولید این دو وانت الکتریکی توسط کیا، شایعات زیادی درباره توسعه یک وانت دو کابین برای رقابت با تویوتا هایلوکس و فورد رنجر منتشر شده بود اما گفته میشد این خودرو از پیشرانههای درونسوز استفاده خواهد کرد. اخبار منتشر شده نشان میدهند تولید چنین خودرویی هنوز روی میز مدیران کیا قرار دارد و میتواند گزینهای عالی برای بازار استرالیا باشد زیرا کلاس وانتهای بدنه روی فریم و میان سایز در قرق تویوتا هایلوکس، فورد رنجر و برخی رقبای دیگر هستند. کیا استرالیا از اشاره به برنامههای تولید وانت الکتریکی خودداری کرده است اما مدیران این خودروساز قبلاً علاقه خود به عرضه یک وانت دو کابین در استرالیا را ابراز کردهاند.
با قرار گرفتن وانت استراتژیک و الکتریکی کیا در کلاس محصولات ارزانتر، کوچکتر و میان سایز، احتمالاً مدل اختصاصی بازار آمریکا در کلاس فول سایز و بزرگتر حضور خواهد یافت. به این ترتیب میتوانیم انتظار رقابتی فشرده بین این وانت الکتریکی با محصولاتی همچون فورد F-150 لایتنینگ، شورولت سیلورادو الکتریکی، ریویان R1T و تسلا سایبرتراک را داشته باشیم. اتوموتیونیوز میگوید این وانت بزرگ از پلتفرم ماژولار و الکتریکی E-GMP گروه هیوندای استفاده خواهد کرد. این پلتفرم قرار است در ۸ تا ۹ خودرو از ۱۴ محصول الکتریکی آتی هیوندای و کیا بکار رود. شایان ذکر است پلتفرم یاد شده یک شاسی مونوکوک مشابه خودروهای سواری نرمال است و از طراحی بدنه روی فریم یا فریم نردبانی بکار رفته در محصولاتی همچون فورد رنجر یا F-150 استفاده نمیکند.
استفاده از پلتفرم E-GMP به کیا اجازه خواهد داد تا نسخه پرفورمنس GT از وانت خاص خودش را بسازد هرچند این خودرو بیشتر روی پرفورمنس و شتاب روی جاده تمرکز خواهد داشت تا تواناییهای آفرود مشابه محصولات فورد. تکنولوژی نیمه خودران نیز روی این وانت مخصوص بازار آمریکا نصب خواهد شد هرچند مشخص نیست آیا مدل کوچکتر نیز به همین ویژگی مجهز خواهد شد یا خیر. قرار است هر دو وانت الکتریکی و جدید کیا در سال ۲۰۲۶ پدیدار شوند.
Clean energy (صیانت!)
۲۶ اسفند ۱۴۰۰دیگه دارن به نظرم پارو بیش از حد جلو میزارن
به نظرم نباید اینطوری وارد این جور چیزا برن
باید تو همون رنج بمونن، و خیلی یواش یواش واردش بشن! نه که برن یهو بگن ما رقیبتونیم! منطقی نیست کارشون
زیزیگولو
۲۶ اسفند ۱۴۰۰نمیشه پیشاپیش قضاوت کرد …. باید صبر کردو دید
Clean energy (صیانت!)
۲۶ اسفند ۱۴۰۰من انتخاب اول و آخرم فورد رنجره
NAVID۰۰۹۸
۲۶ اسفند ۱۴۰۰😂😂😂
ارین صاحب جمعی
۲۶ اسفند ۱۴۰۰صیانت عزیز کره ای ها کلا آدم های نمیشه گفت حسود ولی خیلی دوستداران تو چشم مردم جهان یکجوری بالاخره جلوه کنن چون الان خودت ببین چرا چندین ساله همه جایزه های jd power 🔋 به اونا میرسه چون مشکل اصلیشون که خیلی ازش رنج میبرن اصالته که بشدت ازارشون میده و کلا تو این چندین سال اخیر خیلی دوست دارن بتونن از ژاپنی ها رد بشن و از من تا حدودی خیلی کم موفق هم بودن ولی خوب تو بحث وانت تا امریکایی هست چرا کلا اسیایی
کیان
۲۶ اسفند ۱۴۰۰صرفا یک مطلب در رابطه با jd power اینکه گزارش اخرش ک مربوط به رضایت مصرف از خدمات پس از فروش هست بشدت دیدنی هست و دقیقا جایگاه برندها رو نشون میده، چند روزی هست ک منتظر هستم پدال بذارتش مطلب و …
بنظرم مثایسه ژاپن و کره و چین هم صرفا بخاطر این هست ک تو منطقه جغرافیایی نزدیک هم هستن، مثه اینکه ما تو خاورمیانه میاییم با همسایه ها خودمون و مقایسه میکنیم ک هرچند در این مقایسه ها قطعها تو خیلی چیزها (99%) عقبتریم ولی قمپز در میکنیم قدرت اول منطقه و …
King Godzilla
۲۶ اسفند ۱۴۰۰جواب هایلوکس: میخوای مثل من باشی؟موفق باشی
Clean energy (صیانت!)
۲۶ اسفند ۱۴۰۰تا فورد رنجر هست چرا این دوتا؟
ehsan fa
۲۶ اسفند ۱۴۰۰یعنی بدبخت تر از و حسودتر از ایرانی ها نداریم هرجا این خبر رو دیدم زیرش ایرانی ها هیت دادن ، خبر پیشرفت چینی ها میاد هیت میدن ، کلا هرکی پیشرفت بکنه هیت میدن ، بلاخره باید از یه جایی شروع بکنند تویوتا رم فورد جنرال داج همشون یه روزی اولین بار وانت ساختن اولین بار کیا میشه ۲۰۲۶ .
آلفا با اون سابقه پول نداره ماشین هاش رو توسعه بده کیا با برنامه ریزی خوب پولدار شده داره پولهای اضافیش رو خرج ساخت وانت میکنه ما ایرانی ها چرا میسوزیم چون عرضه پیشرفت کردن نداریم
Clean energy (صیانت!)
۲۶ اسفند ۱۴۰۰درسته دوست عزیز
هیت بیش از حد و بی دلیل زیاد میدن…
یکیش همین آقای صاحب جمعی یه تعصبی کامل هست، نوید و…
اما نباید اینطوری بپره وسط! باید با سیاست خیلی شیک جلو بره… اینش مهمه و باعث موفقیت میشه
seyedjavad.mercedesbenz
۲۶ اسفند ۱۴۰۰ببخشید ولی حتما گروه بزرگ هیوندای که بجز خودروسازی در چندین صنایع دیگه هم ورود کرده با مشاور ها و معاون های کارکشته و وکلای قابل اعتمادشون بهتر از من و شما در این مورد تصمیم میگیرن
Clean energy (صیانت!)
۲۶ اسفند ۱۴۰۰😐😂
قطعا اینطوریه
اما ببنین جی میشه
به شخصه خودم باشم اصلا نمیتونم فورد رنجرو ول کنم برپ هایلوکس بخرم! یا هر چیز دیگه ای!
ehsan fa
۲۶ اسفند ۱۴۰۰هیوندای اونقدر بزرگ شده که دولت کره ازش ترسید و مجبورش کرد به چهارقسمت تقسیم بشه دقیقا ۳سال پیش ، چون داشت اقتصاد کره رو قبضه میکرد هیوندای ۵ ساله داره رو وانت تحقیق میکنه بعد تو میگی بپره وسط!!!! تازه قراره ۴ سال دیگه بیاد مطمئن باش بهتر از خیلی ها میاد وسط منم مطمئنم هیچوقت به آمریکا نمیرسه تو وانت ولی میتونه باهاشون رقابت بکنه
Clean energy (صیانت!)
۲۷ اسفند ۱۴۰۰منم حرفم همینه
هیچ شرکتی بهشون نمیرسه و اتفاقا باعث پیشرفتشونم میشه
اما رقابت چرا که نه!
Moon
۲۶ اسفند ۱۴۰۰گروه هیوندای وارد این بخش نباید بشه چون تو این سگمنت امریکایی ها بازیگر اصلی هستن و به غیر از امریکایی بقیه فقط دارن دست و پا می زنند و عملا کاری از دستشون بر نمیاد تو اروپا هم چند تا اسباب بازی هستن مثل X-class و Amarok که اصلا ادم حساب نمیشن اسیایی هم غیر از تاندورا پیکاپ دیگه ای ندارن که ارزش خرید داشته باشه این کلاس رو هیوندای نباید با SUV فول سایز اشتباه بگیره چون ممکن شکست بدی بخوره