یک دهه پیش وقتی صحبت از خودروهای سریع میشد هیچکس حتی به محصولات کیا فکر هم نمیکرد اما با الکتریکیسازی خودروها، زمانه تغییر کرده و اکنون در دورانی هستیم که در خط مستقیم، کیا فاصلهٔ زیادی با لامبورگینی ندارد. کارواو در جدیدترین ویدئوی خود، یک کیا EV6 GT را در برابر لامبورگینی اونتادور SVJ قرار داده است و در نگاه اول شاید رویارویی یک کراساوور الکتریکی نهچندان گرانقیمت با سوپرکار چند صد هزار دلاری V12 را مسخره کنید اما اگر بدانید کراساوور کرهایها گشتاور بیشتری نسبت به گاو خشمگین سنت آگاتا دارد شاید نظرتان تغییر کند.
EV6 GT از دو موتور الکتریکی استفاده میکند که مجموعاً ۵۸۵ اسب بخار قدرت و ۷۴۰ نیوتن متر گشتاور را تحویل چرخها میدهند. از سوی دیگر، اونتادور ۷۷۰ اسب بخار قدرت را از نیروگاه ۶.۵ لیتری V12 تنفس طبیعی خود بیرون میکشد که از کراساوور کیا بیشتر است اما گشتاور کمتری برابر با ۷۲۰ نیوتن متر دارد. در هردو خودرو نیز نیرو به هر چهارچرخ منتقل میشود. البته باید توجه داشت که EV6 به خاطر باطریها، به میزان قابلتوجهی از لامبورگینی سنگینتر است اما در عوض از گشتاور فوری موتورهای برقی بهره میبرد.
با آغاز درگ، کیا به لطف لانچ خوب، در ابتدا کمی جلو میافتد اما بااینحال نهایتاً اونتادور پیروز میشود هرچند که اختلاف خودروها در خط پایان چندان زیاد نیست. برای دور دوم اما مت واتسون سراغ خودروی الکتریکی دیگری میرود. این یک آئودی R-Tron GT RS است که سعی کرد اونتادور را شکست دهد اما این سدان قدرتمند آلمانی هم شکست خورد. در این درگها، SVJ مسافت ۴۰۰ متر را ظرف ۱۰.۹ ثانیه طی کرد و آئودی پس از ۱۱.۲ ثانیه به خط پایان رسید درحالیکه کیا با ۱۱.۹ ثانیه، فاصلهٔ چندانی با آنها نداشت؛ بنابراین، بله، ما در دورانی زندگی میکنیم که کیا در ۴۰۰ متر فقط یک ثانیه با لامبورگینی فاصله دارد.
مشخصات فنی
کیا EV6 | اونتادور SVJ | آئودی RS E-Tron GT | |
پیشرانه | الکتریکی دو موتوره | ۶.۵ لیتری V12 | الکتریکی دو موتوره |
قدرت | ۵۸۵ اسب بخار | ۷۷۰ اسب بخار | ۶۴۶ اسب بخار |
گشتاور | ۷۴۰ نیوتن متر | ۷۲۰ نیوتن متر | ۸۳۰ نیوتن متر |
گیربکس | تک سرعته | ۷ سرعته ISR | دو سرعته |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ | چهارچرخ |
وزن | ۲۱۲۵ کیلوگرم | ۱۳۵۰ کیلوگرم | ۲۳۴۷ کیلوگرم |
قیمت | ۶۲,۶۴۵ پوند | ۳۸۰,۰۰۰ پوند | ۱۱۵,۰۰۰ پوند |
Alan.r
۱۸ آذر ۱۴۰۱خب که چی؟
درگ یه درونسوز با یه الکتریکی چه معنی میده؟
حالا یه سری از طرفداران الکتریکی ها ذوق هم میکنن
Amir
۱۸ آذر ۱۴۰۱روزگار عجیبی داره میشه طرف با خانواده اش توی یه خودرو الکتریکی نشسته بعد یکی که توی لامبورگینی ۳۸۰۰۰۰ پوندیش نشسته رو میزنه .
این تند رفتنا هم جذابه هم نگران کننده
ادمیزاد واقعا میتونه تفاوت بین صفر تا صد ۳ ثانیه ای و ۱.۵ ثانیه ای متوجه شه؟ تو جفتش تو صندلی اب میشی
پارسا
۱۸ آذر ۱۴۰۱چطوره که قبلا پولدار ها میتونستن ماشین سریع کنترل کنن الان که بیشتر مردم میتونن بهش برسن خطرناک شده ؟
اون ۱.۵ و ۳ هم بله واقعا حس میشه . چون که شتاب دو برابر میشه . مثل اینه که از 206 برسی به سری ۷
Royal Driver UK
۱۸ آذر ۱۴۰۱حاجی همه ی چالش هارو لامبو برد :|
محمد
۱۸ آذر ۱۴۰۱معنیش اینه که مردم عادی هم میتونن لذت شتابگیری مثل یه سوپر اسپرت یا بهتر از اون رو توی یه ماشین خانوادگی با قابلیت استفاده روزمره داشته باشد
ferimia
۱۸ آذر ۱۴۰۱لذت شتابگیری صدای موتور و حس کردن تعویض دنده و خیلی چیزای دیگس که یه ماشین شارژی نمیتونه القا بکنه😉
محمد
۱۸ آذر ۱۴۰۱باشه
علی
۱۸ آذر ۱۴۰۱لامبورگینی اونتادور ، یک اسطوره است یک اعجوبه ، مقایسه آن با هر ماشینی غیر از فراری ، گناه کبیره است ، نکنین اینکارها را
پارسا
۱۸ آذر ۱۴۰۱مهم نیست الکتریکیه یا بنزینی یا هیدروژنی
مهم عملکرد نسبت به پولیه که پاش میدی
این برای سوال معنیش چیه
ولی در کل الان لامبورگینی با اینکه خیلی قدیمی تره همشون رو زد . نمیدونم طرفداران الکتریکی باید با چیش ذوق کنن . فک نکنم ای ترون جی تی جلوی هیچ ماشین دیگه این اینقدر زشت جلوه کنه چون خودش خیلی زیباست . صد در صد خوفی که تو دل مردم میفته وقتی تو خیابون لامبورگینی میبینن قابل قیاس با اون دو تای دیگه نیست .تا حالا هیچوقت از یه ماشین اندازه اونتادور خوشم نیومده . که همه اینا باعث میشه قیمتش توجیح بشه
Reza Waffen SS
۱۸ آذر ۱۴۰۱هزار بارم درگ کنن انتخابم گاو وحشیه
BMW/M-POWER
۱۸ آذر ۱۴۰۱البته svj تایم 400 متر رو در 10.3 ثانیه ثبت میکنه و توی همین کانال یوتیوبی هم 10.4 قبلا ثبت کرده که اتفاقا با این گیربکس قدیمی و کند ISR Graziano زمان خیلی خوبیه
مشکل اصلی این اونتادور ها هم بر میگرده به گیربکس که متاسفانه بخاطر نوع پلتفرم این نسل یه هیچ عنوان نتونستن سمت گیربکس های
DCT برن چون طبق گفته ی مهندس های لامبورگینی این پلتفرم برای استفاده از DCT نیاز داره از اول دوباره باز طراحی بشه
Regra loaded
۳ دی ۱۴۰۱ببخشید فرق این گیربکس ها چیه؟
4wheeled
۱۸ آذر ۱۴۰۱فقط carwow هست که همیشه اصرار داره بین الکتریکی و بنزینی درگ بزاره!!
شاهین
۱۸ آذر ۱۴۰۱وزن اونتادور درست نیست
توی رولینگ هم مشکوک بود اونتادور باید فاصله کیلومتری ایجاد میکرد با رقیب. توی یکی از قسمت های رولینگ گاز خور اونتادور مشخص بود که نمیخواد گاز بده!
Carbonado Aventador
۱۸ آذر ۱۴۰۱باد مخالف زیاد میومد این رو تایمای هر دوتا ماشین تاثیر گذاشته بود..
مخصوصا اونتادور که درگ خیلی زیادی هم تولید میکنه
R
۱۸ آذر ۱۴۰۱آونتادور یک سفینه فضایی که از ۱۱ سال پیش سنگ محک تمام خودروهای تولیدی بوده چشم خیلیا رو هنوزم که هنوزه داره درمیاره
مهران
۱۸ آذر ۱۴۰۱صدای اونتادور🥲
Royal Driver UK
۱۸ آذر ۱۴۰۱لامبو💪 با وجود درون سوز و تنفس طبیعی بودنش پیروز شد!
Amir evolution
۱۸ آذر ۱۴۰۱اینارو ول کن
چرا دود امد داخل اتاق کیا 😂
HS
۱۸ آذر ۱۴۰۱Bwoah
Who cares
Sobhan
۱۸ آذر ۱۴۰۱موتور برقی نبود اینا هیچی نبودن 🤣
Sobhan
۱۸ آذر ۱۴۰۱اگه میبینید اون لامبور راه نمیره چون پوست از کلش کندن وحتی تمیزش هم نکرده چه برسه رسیدگی های فنیش رو انجام داده باشه
Sobhan
۱۸ آذر ۱۴۰۱اگه میبینید اون لامبور راه نمیر ،چون پوست از کلش کندن و حتی تمیزش هم نکرده چه برسه رسیدگی های فنیش رو انجام داده باشه
پیام
۱۸ آذر ۱۴۰۱با ورود قوی هیوندای به عرصه ماشینای الکتریکی، تموم معادلات اسطورهسازی از خیلی برندها داره بهم میریزه و این بازی در ۵ سال آینده خیلی جذابترم میشه!!! بازی خوبی شروع شده! تازه اولشه!
علی
۱۸ آذر ۱۴۰۱بله گوسفندها هم پرواز میکنن ! مقایسه کیا با لامبو !!!! مثل اینکه بخوای سمند را با فراری مقایسه کنی!!!!
d1123
۱۸ آذر ۱۴۰۱آره
وقتی بقیه برندا 400 متر رو کمتر 10 ثانیه ثبت کنن
اوضاع برمیگرده به حالت عادی و خوب
مثلا همین EV6 که میخواد معادلات اسطوره سازی رو از بین ببره در قیاس با تایکان و مدل اس محو خواهد بود(چه برسه به سوپراسپرت های برقی آینده)
در سالهای آتی معادلات اسطوره ها برمیگرده به حالت عادی و هر برند در جایگاه خودش قرار میگیره
مهردادکمال
۱۸ آذر ۱۴۰۱ببرین تو پیست دو دور بزنن اونوقت ببینین کدوم یه دور عقب میفته
درگ زدن کار هر بچه ایه مهم پیسته
در ضمن ممکنه یه ماشین اسباب بازی کنترلی هم تو درگ حرفی برا گفتن داشته باشه
مشتاقی
۱۸ آذر ۱۴۰۱آفرین به کیا
واقعا قیمت مناسب، کیفییت بالا، پرفورمنس عالی و ظاهر بسیار جذاب رو یکجا جمع کرده است.
Muscle car
۱۸ آذر ۱۴۰۱چرا با یه درون سوز ننداختید؟😂
لمبو هم بخواد برقی بسازه اسباب بازیای کره و چین به گردشم نمیرسن.
آمریکا، ایتالیا، آلمان، ژاپن اسطوره های خودرو سازی هستن، وقتی که کره و چین حتی ماشین اقتصادی هم نمیساختن آمریکا و ایتالیا داشتن سوپر اسپرت میساختن!!
هروقت با دوج دیتونا برقی انداخت بیاد حالشو بپرسم.
یا هروقت موتور درون سوزاشون که تو مصارف شهری فکشون میاد پایین با اونتادور انداختن حالشونو خریدارم.
GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی
۱۹ آذر ۱۴۰۱اونی که تو ویدیو دیدیم یک اونتادور بود فقط نامش به اندازه اون دوتا دیگه میرزه
پوریا چالش
۲۱ آذر ۱۴۰۱چرا اون اونتادور اینقد کثیف بود خدایی