کیا

کیا EV6 مدل 2023 با قیمت آغازین حدود 50 هزار دلار معرفی شد

کیا EV6 مدل ۲۰۲۳ با تغییرات معرفی شد. این خودروساز کره‌ای اقدام به حذف مدل پایه لایت کرده و هم‌اکنون نسخه ویند به مدل پایه بدل گردیده است. به این ترتیب ارزان‌ترین نسخه EV6 مدل ۲۰۲۳ قیمت ۴۹۷۹۵ دلار دارد که ۷۱۰۰ دلار بیشتر از نسخه پایه سال ۲۰۲۲ خواهد بود.

همچنین با بررسی نسخه‌های گوناگون این خودرو می‌فهمیم EV6 مدل ۲۰۲۳ حدود هزار دلار گران‌تر از سال پیش شده است. نسخه پایه لایت در سال ۲۰۲۲ فقط به‌صورت دیفرانسیل عقب و با باتری ۵۸ کیلووات ساعتی عرضه می‌شد. تک پیشرانه الکتریکی این خودرو نیز قدرت ۱۶۸ اسب بخاری داشت و برای رسیدن از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت ۸ ثانیه زمان نیاز داشت. شعاع حرکتی تخمینی آن نیز ۳۷۳ کیلومتر اعلام شده بود.

اما نسخه پایه کیا EV6 مدل ۲۰۲۳ که ویند نام دارد به‌صورت دیفرانسیل عقب و چهار چرخ محرک در دسترس بوده و صرف‌نظر از پیکربندی انتخابی با باتری ۷۷.۴ کیلووات ساعتی عرضه می‌شود. نسخه تک موتوره و دیفرانسیل عقب این خودرو با قدرت ۲۲۵ اسب بخار و شعاع حرکتی ۴۹۹ کیلومتر در دسترس خواهد بود؛ اما نسخه دوموتوره و چهار چرخ محرک EV6 ویند الکتریکی قدرت ۳۲۰ اسب بخار و شعاع حرکتی ۴۵۴ کیلومتری دارد.

مدل بعدی با نام GT-Line شناخته می‌شود و همان قوای محرکه مدل ویند را ارائه می‌کند. تفاوت اصلی این مدل در نسخه چهار چرخ محرک به رینگ‌های ۲۰ اینچی بجای نمونه‌های ۱۹ اینچی مدل ویند مربوط می‌شود که باعث خواهد شد شعاع حرکتی به ۴۰۶ کیلومتر کاهش یابد؛ اما عضو جدید خانواده کیا EV6 مدل ۲۰۲۳ با نام GT شناخته می‌شود که روی پرفورمنس تمرکز دارد و دو پیشرانه آن قدرت ترکیبی ۵۷۶ اسب بخار تولید کرده و باعث ثبت صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۳.۴ ثانیه و حداکثر سرعت ۱۶۱ کیلومتر در ساعت می‌شوند. شعاع حرکتی این مدل به ۳۳۲ کیلومتر می‌رسد.

کیا تحویل EV6 مدل ۲۰۲۳ به نمایندگی‌ها را از چند هفته دیگر شروع می‌کند. تا اکتبر سال جاری این شرکت تعداد ۱۸۷۵۰ دستگاه از این خودرو را به فروش رسانده است. EV6 در اولین سال حضور خود در بازار جوایز زیادی به دست آورده که از جمله آن‌ها می‌توان به عنوان خودروی سال اروپا و فینالیست خودروی سال دنیا اشاره داشت. البته EV6 در نهایت رقابت را به هیوندای آیونیک ۵ که پلتفرم مشترکی با یکدیگر دارند واگذار کرد.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۴ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵۴ دیدگاه‌ها

  1. D:

    ۱۸ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (72 ديدگاه)

    ی ویدیو دیدم با اشاره دست گاز میخورد حالا نمیدونم واقعیه یا نه

    موافقم 11
    مخالفم 28
    1. MILADZM

      ۱۸ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (345 ديدگاه)

      شاهکار
      شاهکار
      شاهکار

      EV6 GT هم که عین یه الماس میمونه .
      هیچ یادم نمیره اون درگش که با سوپراسپورت های پر ادعای اروپایی برگزار شد و تونست بیشترشون رو یه لقمه کنه .
      طراحی کابین EV6 هم تکرار نشدنیه و جالبه که بدونید جایزه بهترین کابین مجله واردز اتو رو کسب کرد .
      EV6 GT توی درگ آئودی RS3 رو هم به راحتی یه لقمه کرد .
      خبرش رو هم پدال کار کرد
      اشتباه نکنم پلتفرمش هم با هیوندای آیونیک ۵ و کیا EV9 که در آینده معرفی میشه یکی هستش
      یه پلتفرم مخصوص خودروهای الکتریکی و برای گروه کیا هیوندای به اسم E_GMP
      این پلتفرم بشدت مدرن و انعطاف پذیر هستش و توانایی ساپورت همه تکنولوژی های مدرن مربوط باتری و … رو داره ‌.

      موافقم 26
      مخالفم 73
      1. Erfan

        ۱۸ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (536 ديدگاه)

        همین که یه فرد میاد از برد در درگ ماشین برقی با ماشین بنزینی صحبت میکنه کاملا معلومه که هیچ اطلاعاتی از دنیای ماشین نداره و یا میشه گفت ماشین باز نیست که این حرف رو میزنه.
        صرفا اسباب بازی دوست داره دوستمون

        موافقم 50
        مخالفم 4
      2. NAVID۰۰۹۸

        ۱۸ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (10479 ديدگاه)

        شاهکار 😂🤦‍♂️ !
        احتمالاً اسم یه سریال طنز کره‌ایه !
        نَمُردیمو معنی شاهکار هم فهمیدیم !

        الان چیش شاهکاره ، ظاهر نچسبش ! یا قیمت ارزانش ! یا برند چیپش !

        موافقم 45
        مخالفم 20
      3. Clean energy

        ۱۸ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (1333 ديدگاه)

        واقعا یه تنه کل سایتو…

        موافقم 8
        مخالفم 16
        1. MILADZM

          ۱۸ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (345 ديدگاه)

          خب اگه دوس نداری میتونی نیای عزیزم 🤗

          موافقم 3
          مخالفم 28
        2. Clean energy

          ۱۸ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (1333 ديدگاه)

          خب بخاطر ۴ تا مث تو نزدیک ۳ ماهه کمتر از ۵ تا کامنت دادم:)

          موافقم 17
        3. Radmehr

          ۲۰ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (541 ديدگاه)

          جناب زد ام شمایی که باید بری
          بخاطر ی نفر نمیشه کل سایتو بیرون کرد که

      4. حسین

        ۱۹ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (225 ديدگاه)

        میلاد اینقدر کره زده نباش،آگر اونا انسان بودند برندهای لوازم خانگی شون دنباله رو آمریکا برای تحریم بیشتر ایران نمی‌رفتند.

        موافقم 5
        مخالفم 6
    2. NAVID۰۰۹۸

      ۱۸ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (10479 ديدگاه)

      اینا مهم نیست ، چرا ؟!

      چون که دیگه دست ما ایرانی‌ها نمیرسه !
      چون یه آگهی دیدم تو خیابون میرداماد که سانتافه صفر ۲۰۱۸ رو میگه ۴/۱ میلیارد !

      چون دیگه حال کل‌کل هم نداریم ! چون دلیلی هم برای کل‌کل نداریم !

      درستش این میشد که کیا EV6 بیاد ایران و من شروع کنم جهت کل‌کل کردن با فن‌هاشون تا ببینیم ارزش خرید داره یا نه ولی اینقدر بدبخت شدیم که کل‌کل‌ها کشیده به ارزیابی تیبا و کوئیک یا شوتی‌های پِجو سُوار !

      موافقم 34
      مخالفم 3
      1. D:

        ۱۸ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (72 ديدگاه)

        سانتافه 4 میلیارد شده!
        من دوستم داره حدود 120 تا رفته هر دفعه اسمش میاد سخنان گوهر بار از دهانش در وصف مخارج این ماشین جاری میشه

        موافقم 23
        مخالفم 2
        1. Erfan

          ۱۸ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (536 ديدگاه)

          متاسفانه ایرانی ها آپشن پرست هستند و به خاطر آپشن که در ظاهر بینی آنها هست میرن به سمت کره ای ها همانند سانتافه و اسپورتیج که سانتفاقه که به یاتاقان زدن معروفه.
          اگر من بودم ترجیح میدادم به جای سانتافه میتسوبیشی اوتلندر بخرم.توانایی آفرود بالاتری هم نسبت به سانتافه داره.

          موافقم 24
          مخالفم 6
        2. NAVID۰۰۹۸

          ۱۸ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (10479 ديدگاه)

          کسی که ماشین کره‌ای داره ، بخواد نخواد ، مجبوره پی همه چیز را به تَنِ مبارک بسپارد و یه قرارداد خوشگل تنظیم کُنه با قطعه‌فروش و مکانیک‌های سر کوچه منزل خیابون بیابون شهر کشور دهیاری محله !

          موافقم 18
          مخالفم 2
  2. pouya98645

    ۱۸ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (83 ديدگاه)

    چه قیمت زیادی

    موافقم 37
    مخالفم 2
    1. حسین

      ۱۸ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (225 ديدگاه)

      همه چیزش خوبه ولی قیمتش خیلی بالاست،رقیب های سر سختی هم داره،ولی بوی شکست به مشام میرسه.

      موافقم 13
      مخالفم 3
    2. MILADZM

      ۱۸ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (345 ديدگاه)

      دوست عزیز اگه ریویو ها و بررسی مجلات از این ماشین رو بخونی متوجه میشی کاملا ارزش این قیمت رو داره .

      موافقم 6
      مخالفم 37
      1. Porsche 911

        ۲۰ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (1222 ديدگاه)

        اتفاقا بررسی ها سرشار از تناقض بی پایه و اساس هستن
        توی بررسی تکی کره ای ها عیب های زیادی رو گوش زد میکنه اما آخر با ستایش بی اساس بررسی رو تموم می‌کنه از اون طرف هم داخل رقابت ها توی معایب کره ای ها از همه دست پر تر هستن ولی در آخر میگه کم عیب ترین خودرو و مدل برتر معرفی اش میکنه
        عمو جون هنوز خیلی راه مونده تا به بزرگان برسی
        توی هر صنعت و رقابتی بشه راهی که یه عمر طول کشیده رو یه شبه رفت توی صنعت خودرو این غیر ممکنه
        حالا دلتو خوش کن به نظر مجلات…

  3. ❤BMW❤

    ۱۸ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (1248 ديدگاه)

    عالیه

    موافقم 7
    مخالفم 42
  4. علی

    ۱۸ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (271 ديدگاه)

    اصلا ارزش نداره در مقایسه با byd_ nio_ xpeng و… برید نگاه کنید محدوده $ 50k چه پرفورمنس و کیفیت امکانات شعاع حرکتی دارن

    موافقم 14
    مخالفم 5
  5. PURIYA

    ۱۸ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (567 ديدگاه)

    ماشین برقی ۱ دلار هم نمی ارزه چه برسه به اینکه مال کیا باشه و ۵۰ هزار تا قیمت خورده باشه😂

    موافقم 14
    مخالفم 7
  6. AMANTE

    ۱۸ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (1913 ديدگاه)

    من خیلی این ماشین رو دوست دارم بخصوص مدل GT ولی برد خیلی کمی داره.
    برای مثال تسلا مدل 3 پرفورمنس شعاع حرکتی 500 کیلومتری داره.

    موافقم 8
    مخالفم 8
  7. Muty

    ۱۸ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (1858 ديدگاه)

    شکست

    موافقم 34
    مخالفم 5
    1. MILADZM

      ۱۸ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (345 ديدگاه)

      Muty
      مگه داری در مورد لکسوس LFA حرف میزنی ؟

      موافقم 6
      مخالفم 52
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۱۸ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (10479 ديدگاه)

        یک میلیون دلار به بالا داشتی بیا تا برات LFA بخرم ، البته اگر شانس بیاری و یه کم‌کارش برات پیدا بشه ، قشنگم !

        همون yf افسانه‌ای رو سوار شو ، دنیا جای قشنگی نیست قشنگم !

        موافقم 32
        مخالفم 4
        1. MILADZM

          ۱۸ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (345 ديدگاه)

          والا ما مثل شما کارآفرین موفق نیستیم که یک میلیون دلار به بالا داشته باشیم
          ادعایی هم در این زمینه نداریم قشنگم :)))
          قیمت الان حساب نیست قشنگم
          شما که کارآفرین هستید باید این چیزا رو بدونید
          بله LFA تونست سطح برند رو ارتقا بده ( halo car )
          اما هرگز از لحاظ تجاری و فروش ماشین موفقی نبود
          در مورد yf هم قشنگم
          من هیچ جا ادعا نکردم افسانه ای هست
          ولی بعد اینهمه کارکرد
          اون اتفاقاتی که گفتی هیچ کدومش برام رخ نداده
          به جز ترمز
          در مورد این قضیه باهات موافقم قشنگم
          ماشین های آسیایی ( هم کره ای هم جاپنی ) ترمز های افتضاحی نسبت به اروپایی ها دارن .
          مخصوصا که دیگه ترمز ماشین های سانگ یانگ واقعاااا افتضاحه .
          باقیشون همشون دروغ بود و معلوم بود که یه چیزی شنیدی قشنگم

          موافقم 5
          مخالفم 23
      2. D:

        ۱۸ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (72 ديدگاه)

        LFA زمان عرضه یادمه 300/400k بود الان شده 1 میلیون دلار ماشین تولید محدود که شکست نمیخوره شما باید نمونه های تجاری مثال بزنید

        موافقم 21
        مخالفم 2
        1. MILADZM

          ۱۸ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (345 ديدگاه)

          ***
          پروژه LFA برای بالا بدن لول کاری و سطح برند لکسوس استارت خورد
          و به نظر خیلی ها از این حیث و نظر موفق هم عمل کرد ( از نظر خودم نه )
          اما هیچ کس نمیتونه انکار کنه که از لحاظ آمار فروش و تجاری شکست سنگینی خورد
          به اینجور ماشین ها میگن halo car
          هنوز هم که هنوزه میگن بعد از ۱۲ سال ۱۴ نمونه صفر کیلومتر دارن توی نمایندگی های آمریکا خاک میخوردن .
          در مورد افزایش قیمت هم عرضم به خدمتتون یه پروژه تولید محدود مثل lfa قبل از اینکه از سوی شرکت ما.در تعداد تولید براش تعیین بشه
          آمادگی مارکت و نظر متخصصین بازاریابی و مشتری ها و … رو به طرق گوناگون جویا میشن تا یه تعداد مناسبی از پروژه مذکور به خط تولید بره تا یه موقع افتضاح به بار نیاد !
          ولی وقتی میبینی همین پروژه تولید محدود بعد از اینهمه سال هنوز صفر کیلومترش توی نمایندگی موجوده فقط یه پیام داره اونم اینکه تویوتا نتونست نیاز بازار رو درک کنه و شکست خورد
          مثل یه وزنه بردار که در مدت زمانی که مسیر رو تا رسیدن به وزنه طی میکرد شوآف و تبلیغات کرد اما زیر وزنه کم آورد .

          موافقم 6
          مخالفم 15
        2. phonix

          ۱۸ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (1878 ديدگاه)

          میلاد زد ام عزیز مدل های صفر کیلومتر انواع مرسدس بنز انواع پورشه و انواع فراری و.. همیشه بودن و وجود دارن همه که ماشین رو برای سواری نمیخرن ماشین های گرون قیمتی مثل LFA که نماد شرکتی مثل لکسوس هستن بعد از سال ها مثل چیزی که دوستان گفتن افزایش قیمت میخورن و اگه کارکردش کم باشه مثل همون صفر کیلومتر ارزش بالا تری دارند و گرون تر فروش میرن اسمش هست سرمایه گذاری و فقط هم برای ماشین های لکسوس نیست اصلش برای ماشین های کلاسیک و یا خیلی تاپ اروپایی هست
          ضمن اینکه اون چیزی که شما دیدی یک گالری هست نه نمایندگی لکسوس مثل اینکه بگی بنز بیاد AMG 1 رو تو نمایندگی هاش برای فروش بزاره این گالری ها پر هستن از ماشین های لوکس و اسپرت لاکچری و…
          اولین باره میبینم کسی به همچبن ماشینی هیت بده

          موافقم 12
          مخالفم 3
        3. MILADZM

          ۱۸ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (345 ديدگاه)

          فونیکس
          الکی بحث رو به حاشیه نبر
          یا اگه جواب نداری حداقل ریپ الکی نزن
          کسی هیت نداد
          من یه سری مستندات که با یه سرچ کوچیک گوگل به دست میان رو گفتم
          عذر میخوام ولی شما به جای اینکه از LFA دفاع کنی بیشتر هیت دادی
          من همین زیر دو تا لینک از همین پدال میزارم
          دوست عزیز
          این ماشین به دست مصرف کننده ( مشتری ) یا کلکسیونر ها صفر نمونده
          بلکه توی نمایندگی های خود لکسوس نزدیک به 12 سال هست که مونده و کسی هم چون نمیخره همینجوری قیمتشون میکشه بالا
          پایین تر به کاربر حسین هم گفتم
          ماشین معادل LFA برای تویوتا رو میتونیم تقریبا با ماشین GT برای فورد در نظر بگیریم
          بله من هم میدونم بعد از چند سال GT های صفر کیلومتر که توسط کلکسیونر ها خریداری شدن به قیمت چندیدن برابر مبلغ کارخونه به فروش گذاشته میشن و بهش میگن یه سرمایه گذاری توپ
          اما این LFA ها که من میگم توسط کلکسیونر ها به فروش نذاشته نشدن
          از همون اول توی نمایندگی موندن و قیمتشون همینجوری رفته بالا
          یعنی همون اول که به قیمت کارخونه هم برا فروش گذاشته شده بودن کسی نخرید !
          بخوای مقایسه کنی برو ببین الان یدونه GT بدون مشتری توی نمایندگی ها فرود میتونی پیدا کنی ؟
          در حالی که قیمت GT هم چند برابر بسیاری از سوپراسپورت های تاپ مثل فراری و پورشه و لامبو و مکلارن و … بود
          اینجور ماشین ها رو بهش میگن halo car که سطح برند رو میکشن بالا ( هر چند بنظرم lFA این کارم نتونست بکنه )
          ولی خب لزوما از لحاظ تجاری موفق نیستن مثل lfa
          رده قیمت LFA برای اسم لکسوس و تویوتا زیادی بزرگ بود و واسه همین نتونست از عهدش بربیاد همین و در نتیجه از لحاط فروش شکست خورد .

          موافقم 3
          مخالفم 13
        4. MILADZM

          ۱۸ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (345 ديدگاه)

          مهندس فونیکس یه نیگا به این پست بنداز
          لینکش رو توی یه کامنت جداگانه اون پایین میزارم میره واسه تایید
          همون بنز و AMG 1 هم اگه توی سال 2032 کلی نمونه صفر ازش توی (((((نمایندگی مرسدس )))))) خاک بخوره هم شکست خوردس
          هیچ استثنایی هم وجود نداره برای هیچ شرکتی
          اما این لکسوس ها موندن روی دست(((( نمایندگی )))))
          یعنی حتی با قیمت 400K هم کسی حاضر به خرید LFA نبود
          (((((نه کلکسیونر)))))
          خواهشا قبل از ریپلای زدن و اظهار نظر کارشناسانه کامنت رو به دقت بخونید .

          موافقم 1
          مخالفم 8
        5. phonix

          ۱۸ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (1878 ديدگاه)

          خوب دیگه مشکل همین جاس که داری این ماشین هارو با ماشین های معمولی مقایسه میکنی سلطان اینارو اصلا تو نمایندگی نمیفروشن
          اینا از قبل خریداراشون معلومه سلطان مثل اینکه بگی فراری نمایندگی داره ماشیناشو میزاره تو نمایندگی تو بلک فرایدی هم تخفیف میده:)
          اگر چیزی نمیدونی حداقل ریپ نزن
          اخرین مطلبی که در سایت پدال در این باره بوده مربوط به 1397 بوده که گفته نماندگی های تویوتا در امریکا اما در همون متن گفته شده انبار های شرکت اخر کدوم ؟ اون مطلب LFA کرومی هم توالمان برای یه گالریه نه نمایندگی
          برو همون سایت هایی که وقتی از کزه ای ها تعریف میکنن میزاری روی سرت بخون تا ببینی یه ماشین تولید انبوه برقی رو داری با چه ماشینی مقایسه میکنی

          موافقم 7
          مخالفم 1
        6. MILADZM

          ۱۸ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (345 ديدگاه)

          فونیکس
          اینقد با اطمینان حرف نزن
          حالا این لینک رو ببین
          https://www.pedal.ir/dodge/%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%B4-%D9%88%D8%A7%DB%8C%D9%BE%D8%B1-lfa-%D8%B5%D9%81%D8%B1%DA%A9%DB%8C%D9%84%D9%88%D9%85%D8%AA%D8%B1-2019/
          بازم مال نمایندگی نیس ؟
          به تاریخش هم دقت کن !

          موافقم 2
          مخالفم 8
        7. phonix

          ۱۹ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (1878 ديدگاه)

          نوشته انبار های شرکت
          همه شرکت ها هم انبار دارن نه صرفا لکسوس

          موافقم 3
          مخالفم 2
        8. Porsche 911

          ۲۰ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (1222 ديدگاه)

          هنوز انقدر توی فاز خودت داری دست و پا میزنی که نمیدونی AMG one همون ۵ سال پیش همه ۲۷۵ تا اش فروش رفت و تموم شد

      3. Just toyota

        ۱۸ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (1248 ديدگاه)

        شما واقعا چطور میای اسطوره ۴۰۰ هزار دلاری لکسوس رو با نمیچه شاسی بلند برقی کیا مقایسه میکنی !؟ لکسوس lfa از اونجایی که قیمت بالایی داشت برای افراد ثروتمند ساخته شده بود و یه خودرو تولید محدود بود به طوری که الان قیمت مدل های ۲۰۱۱ به حدود ۱ میلیون دلار ( یعنی تقریبا هم قیمت پورشه ۹۱۸ و بوگاتی ویرون ) رسیده از صاحب های این مدل افسانه ای هم میشه به رونالدو و جیمز کامرون و … اشاره کرد ، بعدش هم افتخاراتی lfa بدست آورده از نصف کل تاریخ صنعت کره بیشتره از جمله : زیبا ترین سوپرکار انتخابی سال ۲۰۱۰ ، جایزه بهترین خودرو رویایی ماشین هفته در سال ۲۰۱۱ ، بهترین خودروی پرفورمنس از نظر موتورترند در سال ۲۰۱۱ و طبق چیزی که کلارکسون گفته بهترین خودرویی که تا حالا باهاش رانندگی کرده و بیشمار افتخار دیگه ، بعد شما ، الان فقط یه چرخ لکسوس lfa اندازه ۵ تا این اسباب بازی قیمت داره 🤣🤣🤣

        موافقم 18
        مخالفم 3
        1. D:

          ۱۸ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (72 ديدگاه)

          آقای just toyota
          LFA قیمتش معادل 20 دستگاه EV6 هست نه 5 تا

          موافقم 8
          مخالفم 1
      4. Just toyota

        ۱۸ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (1248 ديدگاه)

        اگه از لحاظ فروش هم منظورته باید بگم ، یه سرچ تو گوگل بزن ببین که سال پیش تویوتا راوفور پرفروش ترین خودرو جهان شده ( پدال هم اخبارش رو گذاشت ) و تویوتا هایلوکس هم الان ۵ سال متوالی داره خودرو ساله استرالیا میشه و از همه مهم تویوتا کرولا تو سال ۲۰۲۰ یه رکورد خارق العاده از خودش به جا گذاشت و به عنوان پر فروش ترین خودرو تاریخ جهان تو گینس ثبت شد ، پس خواهشا ار لحاظ افتخارات هیچوقت کره تازه به دوران رسیده رو با ژاپن مقایسه نکن چون ۵۰ سال نوری با هم فاصله دارن

        موافقم 16
        مخالفم 3
        1. D:

          ۱۸ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (72 ديدگاه)

          سید خیلی باهات حال کردم درسته طرفدار ژاپن نیستم ولی عالی جوابشو دادی❤️

          موافقم 10
          مخالفم 2
      5. حسین

        ۱۸ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (1157 ديدگاه)

        راجع به وایپر و آزرا و کادنزا و استینگر حرف میزنه

        موافقم 10
        مخالفم 2
        1. MILADZM

          ۱۸ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (345 ديدگاه)

          حسین
          چرا داری قیاس مع الفارق میکنی ؟
          استینگر به عنوان یکی از اولین تجربیات کیا در ساخت یه ماشین سدان با چاشنی اسپورت و دیفرانسیل عقب شکست خوردنش در بازار خب اتفاق خیلی خاصی نبود !
          وایپر هم که یه محصول تولید محدود نبود
          خب حالا بنا به دلایلی که گفتنش از حوصله خارجه رفت کنار
          هیچ کدوم از این ماشین ها که نام بردی 10 سال زمان و یک میلیارد دلار هزینه برای ساخت و تحیقیق و توسعه شون نشده بود !
          از یه ماشین با اونهمه ادعا که فقط 500 تا ازش تولید شد الان بعد از نزدیک به 12 سال بعد از پایان تولیدش 14 عدد دارن اونم فقط توی نمایندگی های آمریکا خاک میخورن !
          عزیزم تویوتا خواست و نیاز بازار رو اشتباه فهمید و لقمه ای برداشت که نتونست هضمش کنه .
          اگه همتای LFA رو میخوای در برند های آمریکایی مثال بزنی
          چرا فورد جی تی رو مثال نمیزنی ؟
          خب محدوده قیمتی فورد جی تی حتی از بسیای از فراری ها و لامبوریگنی ها هم گرون قیمت تر بود
          ولی همشون در عرض سه سوت ثبت سفارش شدن و فروش رفتن
          چون اسم فورد جی تی به تنهایی برای کشش یه همچین برنامه بلند پروازه ای کافی بود اما نام لکسوس کافی نبود و باعث شده که از لحاظ تجاری یه محصول بشدت شکست خورده ای باشه .

          موافقم 2
          مخالفم 13
        2. بهزاد

          ۱۸ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (2544 ديدگاه)

          شما یا نمیدونی نمایندگی چیه یا کلا از صنعت خودرو سر رشته نداری.
          نمایندگی برای شخصه و صاحب نمایندگی خودرو را به یک قیمتی از شرکت میخره و با سود میفروشه و حالا خود نمایندگی میدونه که یک محصول را برای مدتی نگه داره یا زود بفروشه.
          به عبارت بهتر تمام ۵۰۰ دستگاه LFA به نمایندگی ها فروخته شده و بعد از این مرحله اختیار دست نمایندگیه.
          با این سخنان سطح سایت را یکتنه چند درجه پایین کشیدید و فارق از علاقه مندی هات از بام تا شام به غیر از نفرت پراکنی کاری پیش نمیبری.
          لکسوس اگر سالیانه ۸۰۰ هزار خودرو با سود ۳ هزار دلاری بفروشه ۲.۴ میلیارد دلار سود سالیانه داره و هزینه های همچین طرح هایی براش خرجی نداره و صحبت کردن راجب اتفاقی که چندین سال ازش گذشته نشان دهنده ی بعد منفی افکار شماست.

          موافقم 8
          مخالفم 1
        3. MILADZM

          ۱۸ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (345 ديدگاه)

          باشه بهزاد
          ما هیچی نمیدونیم فقط تو میدونی
          واقعا دیگه حرفی ندارم گفتنی ها رو اون بالا گفتم
          صرفا میتونم بگم پس با این استدلال دوج وایپر هم هیچ وقت فروشش کم نبوده
          چون اون وایپر هایی که الان صفر کیلومتر موندن رو نمایندگی های کرایسلر خریدن و تا هر موقع که دلشون بخواد دارن نگهش میدارن یا مثلا قیمتش رو میکشن بالا .
          الان وایپر های صفر هم راحت بالای ۳۰۰k قیمت میخورن
          در ضمن بعد منفی افکار هم مال خودته گل پسر
          چون همه رو یا.نکی میبینی 😂😂😂
          یا مثلا میلاد ساسانی
          یا مجید
          واقعا خیلی سرخوشی ماشالا .
          در ضمن تا هر زمانی که علیه محصولات مورد علاقه ما نفرت پراکنی بشه ما هم همین کار رو دو برابر بیشتر میکنیم .
          طرف مقابل بس کنه ما هم بس میکنیم .

          مخالفم 10
        4. phonix

          ۱۹ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (1878 ديدگاه)

          و باز هم اقا میلاد گل
          اینکه کیا شکستخورده اشکال نداره
          ولی تویوتا چون تو اولین تجربه ساخت ماشین سوپر اسپرتش شکست خورده خیلی وحستناکه( تازه شکست هم نخورده)
          ضمن اینکه این ماشین تجاری نبود نابغه در جواب به مدیر عامل فکر کنم پورشه بود که گفته بود تویوتا نمیتونه ماشین اسپرت بسازه
          از اون زمان تا الان تویوتا تجربه ساخت ماشین اسپرت داره در لمانز شرکت کرده و انقدر گردنش کلفت هست که بتونه بهتر هم بسازه

        5. MILADZM

          ۱۹ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (345 ديدگاه)

          در آخر اینکه جناب بهزاد و همه ژاپنی فن ها
          LFA یه پروژه ای بود که قرار بود سطح و لول کاری برند لکسوس رو ارتقا بده
          اما نتونست این کار رو بکنه
          چون لکسوس و تویوتا لقمه ای رو انتخاب کردن که واقعا توانایی هضمشون رو نداشتن
          از این پروژه ها بخوام مثال های دیگه بزنم میشه به amg one و آستون والکاری و بوگاتی اشاره کرد که همشون در عرض سه سوت توسط مشتری روی هوا قاپیده شدن نه اینکه بعد از ۱۲ سال هنوز هم توی نمایندگی ها نمونه صفر بمونه
          بالا برید پایین بیاید اسم لکسوس کشش و توانایی هندل قیمت 400k رو نداشت و همین باعث شد شکست بخوره
          شکست تجاری یه ماشین که ۱۰ سال واسه تحقیق و توسعه و ساختش وقت صرف کنی
          یک میلیارد دلار هزینه کنی
          با یاماها همکاری کنی
          کل بدنه رو فیبرکربن کنی
          تولید محدود باشه
          و …
          خیلی بدتر از شکست یه محصول عادی مثل استینگر هست
          از شکست های محصول های عادی لکسوس هم نمونه های زیادی موجوده
          بخواین اسم میبرم
          ولی پروژه LFA به عنوان بک halo car ضایع ترین بود .
          اگر هم بخواین بحث پرفورمنس رو وسط بکشین
          من FORD GT رو میگم
          این ماشین با قیمت 450k رقبایی از فراری و مکلارن و پورشه داشت که توی پرفورمنس میخوردنش
          اما به دلیل اینکه کشش و پتانسیل هندل این قیمت رو به واسطه اینکه از دل یکی از مهم ترین و معروف ترین رقابت های مسابقات موتور اسپورت بیرون اومده بود رو داشت در یک چشم به هم زدن همه نمونه ها رو مشتری ها روی هوا قاپیدن و حتی انقد استقبال ازش زیاد شد که حتی فورد بیشتر از سقف تولیدی که قبلا براش تعیین کرده بود ماشین GT ساخت .

        6. حسین

          ۱۹ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (1157 ديدگاه)

          Miladzm
          الان چند ساله داری با صدتا اکانت فیک خودتو میکشی که بگی lfa شکشت خورده ولی خب با این دست و پا زدن ها واقعیت عوض نمیشه. اون اسم halo car هم خودمون بهت یاد دادیم. Lfa یه پروژه تولید محدود بود که اتفاقا کاملا به موفقیت رسید. میگی به هدفش نرسید؟ با کدو معیار؟ معیار تو که ارزش نداره؟ اسم این سوپراسپرت رفت داخل بهترین و جذاب ترین سوپراسپرت های تاریخ، انجین ده سیلندر به عنوان بهترین ده سیلندر تاریخ شناخته میشه، زمان عرضه باا قیمت فراری و لامبورگینی به فروش رفت. برنامه های خودرویی و کارشناس ها اون رو در حد فراری ا حتی بالاتر از فراری قرار دادن. پس اتفاقا lfa به هدف تبلیغاتی مورد نظرش رسید. شکست خوردن از نظر فروش هم برای یک سوپراسپرت تولید محدود فقط از یک انسانی که ضریب هوش پایین داشته باشه بر میاد.
          شکست همون وایپر بود که تولید محدود نبود و به دلیل نبود تقاضا از خط تولید خارج شد. شکست همون استینگر بود که کیا حتی یک ماشین اسپرت با قیمت چهل هزار دلاری بفروشه!!! مارکت بارها به کره ای ها نشون داد حد و حدودشون همون ماشینای بیست هزار دلاری هست چون هر بار گرون تر کردن شکست خوردن. یادت باشه کیا حتی تو محدوده پنجاه هزار دلار هم نتونست ماشنی بفروشه تا چه برسه با فراری رقابت کنه!!!

        7. حسین

          ۱۹ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (1157 ديدگاه)

          ضمنا حتی اسم فورد gt رو هم نمیتونی کنار lfa بیاری. Gt نهایتا بتونه با gtr مقایسه بشه. Lfa خیلی براش بزرگه.
          انجین ده سیلندر شاهکار lfa که با همکاری یاماها ساخته شده کجا، انجین مضحک شش سیلندر gt کجا

          موافقم 1
          مخالفم 1
        8. MILADZM

          ۱۹ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (345 ديدگاه)

          واقعا چی میشه گفت
          خداوکیلی شما طرفداران تویوتا چتونه ؟
          تا یکی یه حرفی میزنه که باب میلتون نیست سریع بهش انگ فیک بودن و صد اکانت بودن و … میزنین و میرین تو فاز توهین و کل کل .
          من توی کامنتم اثری از توهین بود که شما به من توهین میکنی ؟
          باشه شما درست میگی ضریب هوشی ما پایینه
          گفتنی ها رو اون بالا گفتم و از تکرار مکررات هم خسته شدم .
          کسی که به فورد GT همچین حرفی بزنه اصلا میشه باهاش بحث داشت ؟
          فورد GT در حد GTR ؟
          حرفی نمیمونه واقعا .

          موافقم 1
          مخالفم 1
  8. پیام

    ۱۸ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (2139 ديدگاه)

    به این می‌گن طراحی درست حسابی

    موافقم 1
    مخالفم 14
  9. سروش

    ۱۸ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (228 ديدگاه)

    دقت کنید ۵۰ هزار قیمت پایه شه و احتمالا تو رده‌های بالا به ۷۰ هزار برسه. در حالیکه برند کیا کشش این قیمت رو نداره. ماشین خوبیه ولی بهتر بود از ۴۰ هزار شروع یشه و نهایتا به ۵۵ هزار برسه

    موافقم 14
    1. Porsche 911

      ۲۰ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (1222 ديدگاه)

      با قیمت ۷۰ هزارتایی سری سه و M3 رو ترجیح میدم
      M3 شروع قیمت از 73.795 دلار
      M340i شروع از 57.565 دلار
      ماشین برقی در حد بنزینی نیست فعلا
      بدتر اینکه کیا در برابر ب ام و هم باشه

  10. برقیه جارو برقی

    ۱۸ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (256 ديدگاه)

    خدایی ماشین خوب و درحدی هست

    دمشون گرم

    موافقم 2
    مخالفم 12
  11. مهردادکمال

    ۱۹ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (1984 ديدگاه)

    ثبت صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۳.۴ ثانیه و حداکثر سرعت ۱۶۱ کیلومتر در ساعت می‌شوند. شعاع حرکتی این مدل به ۳۳۲ کیلومتر می‌رسد.
    با این برد نه چندان جالب و تاپ اسپید افتضاح و قیمت بالا و طراحی بدون هیچ ریشه چه دلیلی هست ادم نره یه محصول درونسوز قدرتمند با همین قیمت بخره؟
    اگر مسئله آلودگی هواس خب آیا خود تولید برق بنظرتون الوده کننده نیست؟؟ یا اینکه کلی مواد سمی هم تو باطری این محصولات پیدا میشه که به محیط زیست آسیب وارد میکنن!

  12. ferimia

    ۱۹ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (95 ديدگاه)

    ولو exc90 در فول ترین حالتش به ۸۰ هزار دلار میرسه
    این ماشین هم احتمالا به همون قیمت برسه.
    حالا سوال اصلی اینجاس کدوم رو ترجیه میدین؟
    برد الکتریکی ولوو بیشتره! امنیتش هم بیشتره، احتمال خیلی بالا سواری بهتری هم داره!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا