رشد خودروسازی در کره جنوبی، ادامه دارد. این کشور با سرعتی فراتر از انتظار به بازار مدلهای برقی وارد شده و حالا بازیگری مهم در صنعت خودروهای الکتریکی است.
چند سال پیش، هیوندای آیونیک تنها مدل برقی ساخت کره جنوبی بود. مدتی بعد، کراساوورهای اندازه کوچک هیوندای کنا و کیا نیرو به بازار خودروهای الکتریکی وارد شدند اما از نظر تجاری، چندان موفق نبودند. به همین دلیل، تولید کیا EV6 و هیوندای آیونیک ۵ در سال ۲۰۲۱، نقطهی عطفی برای خودروسازی کره جنوبی محسوب میشود.
در بازار جهانی، خودروهای کرهای با رقبای اصیل ژاپنی مقایسه میشوند. کیا اپتیما و هیوندای سوناتا از ابتدا برای رقابت با تویوتا کمری و هوندا آکورد تلاش میکردند. کیا سراتو و هیوندای الانترا هم رقبای قدری مثل تویوتا کرولا، هوندا سیویک و نیسان سنترا دارند. با این شرایط، رهایی از سایهی سنگین برندهای ژاپنی، هدفی سخت برای کیا و هیوندای است.
طی ماههای اخیر، کارشناسان و خبرنگاران مختلف از سراسر جهان، کیا EV6 و هیوندای آیونیک ۵ را آزمایش کردهاند. این خودروها تقریبا در تمامی آزمونهای مرتبط با شرایط فنی و ایمنی، نمرهی قبولی و امتیاز بالا گرفتهاند. در سمت دیگر ماجرا، خودروهای تمام برقی ساخت ژاپن، رقیب مهمی برای کیا EV6 و هیوندای آیونیک ۵ محسوب نمیشوند. البته نیسان لیف با سابقهی درخشان و حضور قدرتمند در بازار مدلهای الکتریکی، همچنان فروش خوبی در بازار جهانی دارد؛ اما خودروهای برقی کره با ابعاد بزرگتر و امکانات بیشتر، به سرعت در حال جذب مشتری و سودآوری هستند.
کانال یوتیوب اتوتریدر، به تازگی سراع کیا EV6 و هیوندای آیونیک۵ رفته است تا این دو خودرو برقی ساخت کره را بررسی کند. یکی از نکات جالب در فیلم، تفاوتهای EV6 و آیونیک۵ است؛ درحالیکه این مدلها پلتفرم مشترک دارند و توسط برندهایی از یک گروه خودروسازی تولید میشوند. حتی ظرفیت باتری و آستانه قیمت این خودروها نیز، متفاوت هستند.
نظر شما چیست؛ آیا خودروهای برقی ساخت کرهجنوبی، برتر از مدلهای الکتریکی تولید ژاپن هستند؟ فکر میکنید کیا و هیوندای در آیندهی نزدیک، خودروهایی برتر از محصولات تسلا عرضه خواهند کرد؟
HamiD
۷ آذر ۱۴۰۰با تشکر از جناب اشتری … دوبله عالی بود …
واقعا به این میگن یه تولید ملی درست و حسابی (منظورم برای کره ای هاست!)
نه مثل تولیدات ملی ما که … چی بگم والا … تفاوت رو به وضوح مشاهده میکنید … فقط آدم دلش میخواد همه مسئولین رو … بیخیال …
باز جای شکرش باقیه که اکسیژن توی هوا رو لااقل ازمون ندزدیدن! و میتونیم نفس بکشیم …
واقعا اعصاب آدم خراب میشه تفاوت ها رو میبینه …
امیرحسین
۷ آذر ۱۴۰۰قطعا کیا به خاطر کیفیت بهتر
وگرنه طراحی بیرونیش خوب نیس
و این جمله رو که کره رقیب خیلی قوی برای ژاپن خواهد شد و قبول میکنم به خاطر اینکه یه ژاپنی اینو گفت که از لحاظ تکنولوژی و ساخت ماشین کره ای ها دارن ازشون پیشی میگیرن
Sina10
۸ آذر ۱۴۰۰سلام ، اقای اشتری خسته نباشید برای ضبط ویدیو ، دستتون درد نکنه ، کیا EV6 واقعا پیشرفت بزرگی بین ماشینای کیا بود
ایونیک ۵ هم طراحی کلاسیک و زیبایی داره ، از توی تصویر یه هاچبک دیده میشه درحالی که نیست!!
راستی ، فقط یه خواسته ای داشتم ، اینجور که به نظر میرسه قراره در اینده اکانت ها سایت های زیرمجموعه زومیت از جمله خود زومیت و پدال و .. یکی بشه یعنی کسی که توی زومیت اکانت داره اینجا هم داشته باشه
به نظر من چنین کاری سطح پدال رو خیلی میاره پایین
توی زومیت با وجود اینکه بعضی از اخبارشون واقعا مفیدن و چند زور یه بار چندتا از مطالبشو میخونم
ولی فضای کاربریش خیلی بده
یه عده اونجا فقط دنبال دعوا و حاشیه ان ، برای مثال یه کاربری اونجا هست که اگه سابقشو ببینید کلا جز بحث و دعوا کار دیگه اونجا نداره. قرار بوده سایت تکنولوژی باشه ولی کلی بحث و دعوای مثلا درباره عقاید اونجا رخ میده ، محیط نظراتش خیلی بده. که دلیلش شاید پرداختن خود گروه نویسنده اش باشه که به مسائل خارج از تکنولوژی ( که قرار بوده مطالب اصلی اون سایت باشه) خیلی میپردازه و مطالب پر حاشیه زیادی اونجا یافت میشه ، ولی خب مطالب حاشیه ای و بحثزا هم کم نیست اونجا ، خیلی وقت ها هم میشه دید نویسنده ها اونجا عقیده و نظرات خودشون رو وارد مطالب میکنن که این موضوع خوب نیست ، البته که مطالب مفید از جمله بررسی هاشون و بخش خودرو که قبلا توش وجود داشت ، سطح خوب و مناسبی داشت واقعا
فکر میکنم اگه چنین اتفاقی رخ نده و اکانت ها یکی نشه خیلی خوبه ، محیط کاربری اینجا خیلی وضع بهتری داره
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۸ آذر ۱۴۰۰سلام ممنون از اینکه به جزئیات اهمیت می دید
اصلا چنین برنامه ای وجود نداره و قرار نیست اکانت ها یکی بشه
من خودم در زومیت و زومجی، نام کاربری یکسان دارم ولی هرکدوم جداگانه ساختم و باید جداگانه هم لاگین کنم
Shirko
۸ آذر ۱۴۰۰خدا وکیلی از وقتی که سردبیر محترم اقای اشتری مدریت رو به عهده گرفتن ، مطالب خیلی متنوع و خواندنی تر شده
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۸ آذر ۱۴۰۰من دبیر هستم و جناب عقیلی همچنان مدیر سایت و سردبیر هستند
net
۸ آذر ۱۴۰۰سایت زومیت در مورد وسایل الکترونیکی و لوازم خانگی و علمی هست و پستهای خودرو در زومیت طرفدار نداشت و کامنت کم میکردند ، سایت پدال مخصوص ماشین هست و طرفداران ماشین به پدال مراجعه میکنند ،بهتر که اقای اشتری به سایت تخصصی ماشین پدال امد
خوشنام
۸ آذر ۱۴۰۰واقعا خودروسازی کره داره برتری شو به رخ خودروسازی ژاپن میکشه
تو این چند ساله اخیر خودروهای ژاپنی چندان چنگی به دل نمیزنند خصوصا از لحاظ طراحی ظاهری
تنها چیزی که باعث شده برخی خودروهای ژاپنی هنوز فروش بالایی داشته باشند، سابقه بیشتر در بازارهای جهانی، بازاریابی قوی، استهلاک کم است.
ولی کره ای ها عزمشون رو جزم کردند که به زودی ژاپنی ها رو پشت سر بزارند.
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۸ آذر ۱۴۰۰تاحدودی با شما موافقم
ولی خودم با کمری و سوناتا رانندگی کردم، وارد بحث طراحی بیرونی نمی شم
واقعا کمری از نظر راحتی در کابین و کیفیت رانندگی خیلی از سوناتا بهتر بود
دقیقا همین حالت هم داخل سانتافه و راو4 وجود داره. شاسی بلندهای تویوتا هنوز خیلی بهتر هستند،
البته تمام این تجربیات من مرتبط با مدل های 2015 تا 2017 هست. از نسل های جدید خبر ندارم
در مورد خودروهای برقی به نظرم واقعا کره جلو افتاده. مدیران تویوتا و هوندا هم بارها گفتن که علاقه ای به مدل های تمام الکتریکی ندارن و هیبریدی ها رو ترجیح می دن
فکر می کنم اگر یک روزی، واقعا خودروهای برقی از نظر زمان شارژ و قیمت و توان پیمایش به سطح بالاتری برسن، حتما ژاپنی ها هم با قدرت وارد می شن و بازار به دست می گیرن. فعلا با دقت تماشا می کنن :)
میثم
۸ آذر ۱۴۰۰موافقم آقای اشتری
نیسان آرییا یکی از نشونه های ورود قدرتمند ژاپنیها به بازار الکتریکیها هست که هنوز نیومده کلی تحسین شده
Arman
۸ آذر ۱۴۰۰بنظرم اپتیما و سورنتو ۲۰۱۵ -۲۰۱۷رقبای شایسته تری هستن برای رقابت با کمری و راو۴
البته توی مدل های جدید هم طبق تست و بررسی ها بازم برتر هستن و یکی دو مجله بعنوان بهترین ماشین های کلاس خودشون انتخابشون کرد
برای بحث الکتریکی ها هم قطعا ژاپنی ها مجبور میشن وارد بشن و با قدرت هم وارد میشن اما اینکه بتونن از کره جلو بزنن یا نه مشخص نیست چون در حال حاضر کره داره فاصله رو زیاد میکنه و بازار و خطاها رو میسنجه اما ژاپن بقول شما تماشا رو ترجیح داده
Clean energy (بر باعث بانیش...)
۸ آذر ۱۴۰۰من خودم بین اینا کیا رو میپسندم و به نظرم کیا یه سطح از هیوندا بالاتره
من خودم طراحی کیاروهم بیشترمی پسندم
در کل کیا ای وی ۶ یه ماشین عالی هست… با طراحی کاملا آینده نگرانه
F.A
۹ آذر ۱۴۰۰درود بر مجموعه پدال و جناب آقای اشتری
سپاس بابت دوبله عالی
لطفأ بررسی کنید که آیا برای شما امکان دارد تا فیلم های خارجی بیشتری را دوبله فارسی کنید؟(البته فیلم ها و کلیپ های بررسی خودرو)
در صورت پاسخ مثبت؛ لطفأ بیشتر خودوهایی را دوبله کنید که در ایران موجود و خرید و فروش می شوند. مانند کمری هیبرید و لکسوس ES 350 و غیره. چون با وجود قانون منع ورود خودرو؛ عملأ انتخاب دیگری برای خرید خودروهای خارجی در ایران وجود ندارد جزء خودروهای چینی! اون هم نه خودروهای درجه یک چین!
خیلی ها از جمله بنده به دنبال فیلم های دوبله خودرو در یوتوب و وب های گوناگون می چرخیم. چقدر خوب خواهد بود که اینگونه فیلم ها توسط شما دوبله و در سایت پدال بارگذاری گردد.
امیدوارم دوبله برای شما صرفه اقتصادی داشته باشد تا دوبله های بیشتری در پدال ببینیم.
سپاس
سلامت و موفق باشید.