کیا

بررسی کیا EV6 پس از دو سال کارکرد؛ کره‌ای جذاب اروپا و امریکا

مالک یک دستگاه کیا EV6 دست‌دوم اظهار می‌دارد این خودرو پس از دو سال کارکرد همچنان وضعیت خوبی دارد.


هر فردی که اخبار دنیای خودرو را دنبال کرده باشد احتمالاً با دو موضوع جدید درباره محصولات کره‌ای آشناست: یک اینکه کیا و هیوندای این اواخر روی دور افتاده‌اند و دو اینکه خودروهای برقی این دو برند کره‌ای را می‌توان با قیمت‌ها و شرایط اقساطی بسیار خوبی خریداری کرد؛ اما با اینکه کیا EV9 توجه همه را به خود جلب کرده و EV3 جدید و ارزان‌قیمت می‌تواند باب میل افراد زیادی باشد ولی آیا EV6 رده میانی همچنان ارزش خرید دارد؟

بنا به گفته مالک یکی از این خودروها، پاسخ سؤال یاد شده کاملاً مثبت است. یکی از یوتیوبرهای مشهور دنیای خودرو که علاقه زیادی به اصلاح و ارتقای خودروهای بنزینی دارد بی‌پرده درباره مزیت‌های EV6 صحبت می‌کند. او هم‌اکنون مالک خودروهای ارتقا یافته‌ای همچون مرسدس E400 واگن و آئودی S4 2005 دنده دستی است و قبلاً هم تجربه مالکیت فولکس‌واگن گلف R، آئودی S4 B9، مزدا میاتا سوپرشارژردار و… را داشته است. به این ترتیب کیا EV6 خریداری شده در فوریه ۲۰۲۲ اولین تجربه مالکیت یک خودروی برقی بوده و او می‌گوید همچنان خودروهای درون‌سوز را دوست دارد و بی‌شک معتقد است فضا برای عرض‌اندام خودروهای برقی فراهم است و البته خودروهای پلاگین هیبریدی نیز ارزش بررسی و خرید را دارند. نکته مهم اینکه خودروی کیا EV6 به حدی این فرد را تحت تأثیر قرار داده که به خریداران خودروهای برقی توصیه می‌کند این خودرو را مدنظر قرار دهند.

Kia EV6 electric car 2023 review: GT-Line AWD long-term | Part 1 - Welcoming Kia's primo EV | CarsGuide

خودروی این یوتیوبر از نوع EV6 Wind AWD است و تقریباً مدلی رده میانی محسوب می‌شود. این کراس اور دو موتوره ۳۲۰ اسب بخار قدرت و ۶۰۵ نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند و توان پیمایش ۴۵۴ کیلومتر را دارد. این ارقام برای خودرویی چهار چرخ محرک بسیار خوب هستند. مالک خودرو همچنان ظاهر آن را دوست دارد و البته برخی تغییرات را در آن اعمال کرده که شامل کیت بدنه فیبر کربنی، اسپلیتر جلو، پوشش سقف مشکی، کالیپرهای ترمز آبی و اسپویلر جدید است.

اما خودرو در طول این دو سال وضعیت خود را حفظ کرده است؟ قطعاً پاسخ مثبت است. پلاستیک‌های کابین یکپارچگی خود را از دست نداده‌اند و خبری از استهلاک اضافی قطعات نیست و سیستم‌های الکترونیکی نیز به خوبی کار می‌کنند. هیچ قطعه‌ای از بدنه آسیب ندیده و خودرو همچنان عالی به نظر می‌رسد. مالک به ندرت برای سرویس‌های EV6 راهی نمایندگی شده و تنها مورد رخ داده مشکل باتری ۱۲ ولت بوده که در نمایندگی رفع شده است. مالک خودش کارهای روتین نگهداری خودرو همچون جابجایی لاستیک‌ها و تعویض فیلتر کابین را انجام می‌دهد.

kia ev6 booking: Kia to open bookings for 2023 version EV6 from April 15 - The Economic Times

بیشترین استهلاک به لاستیک‌ها مربوط می‌شود که در کیلومتر ۴۷ هزار تعویض شده‌اند که البته منطقی به نظر می‌رسد. مالک می‌گوید در مجموع ۷۵۰ دلار را صرف نگهداری خودرو در دو سال گذشته کرده که نسبت به هزینه‌های یک خودروی بنزینی بسیار کمتر است؛ اما بزرگ‌ترین مشکل این کیا EV6 دست‌دوم به واحد کنترل شارژ یکپارچه مربوط می‌شود که می‌تواند باتری ۱۲ ولتی را خالی کند. البته مالک می‌گوید با فراخوان اخیر کیا این مشکل رفع شده است:

این تنها مشکل بزرگی بود که من در طول دو سال گذشته داشته‌ام.

در رانندگی شهری و با فعال کردن ترمز احیا شونده و عدم استفاده از حالت اکو، مالک توانسته به توان پیمایش بین ۳۸۶ تا ۴۱۸ کیلومتر دست یابد. این رقم در بزرگراه‌ها بین ۲۹۰ تا ۳۵۴ کیلومتر بوده است. این عملکرد با رانندگی تحت‌فشار ثبت شده و با اینکه مالک اذعان می‌کند توان پیمایش EV6 خیلی خوب نیست اما برای برخی افراد می‌تواند کمتر از این هم باشد. او اکثر اوقات خودرو را بدون مشکل در خانه شارژ کرده و می‌گوید شارژر سریع عمومی در منطقه فورت ورث دالاس نسبتاً شلوغ است هرچند مالک توصیه می‌کند در سفرهای جاده‌ای به نقشه توجه کرده و شارژر پرتابل سطح ۱ را نیز به همراه داشته باشید.

First Drive Review: 2022 Kia EV6 Electric Car Is A Hoot,, 43% OFF

او اظهار می‌دارد نمایندگی کیا در تگزاس نیز اکثر اوقات شلوغ است و توصیه می‌کند تا زمانی که مشکل باتری ۱۲ ولتی EV6 به‌طور کامل رفع نشده کابل‌های باتری به باتری را به همراه داشته باشید؛ اما قضاوت نهایی درباره کیا EV6 چیست؟ مالک این خودروی کره‌ای در پایان می‌گوید:

میزان تخفیفی که روی قیمت خودرو می‌توانید بگیرید و شرایط اقساطی موجود نیز بسیار خوب هستند و به همین خاطر امکان خرید یک خودروی برقی با قیمت مناسب وجود دارد.

با وجود اینکه کیا EV6 موردبحث به‌صورت روزمره توسط خانم مالک خودرو استفاده می‌شود و به نوعی خودروی دوم خودش نیز به شمار می‌رود، اما خودرو گزینه‌ای بسیار خوب باقی مانده است. ظاهر EV6 همچنان عالی به نظر می‌رسد و اط نظر تکنولوژی نیز مشکلی وجود ندارد و احتمالاً در آینده نزدیک زیرساخت‌های شارژ نیز بهبود خواهند یافت. نکته نهایی اینکه به زودی نسخه به‌روز شده EV6 عرضه خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۲۶ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۲ دیدگاه‌ها

  1. علی جردن

    ۲۸ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (2123 ديدگاه)

    واردات خودرو آزاد شه همچین ماشین های کم کارکردی را با قیمت مناسب دست مصرف کننده ایرانی میرسه

    موافقم 7
    مخالفم 14
    1. Absurd Hero

      ۲۸ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (308 ديدگاه)

      2 بار

      موافقم 14
      مخالفم 2
      1. ۲۸ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (4897 ديدگاه)

        این حرف ها که میزنید معنیش چیه
        مثلا تو یوتیوب در جواب کامنت هایی که نویسندشون خواسته شوخی کنه بعضیا تو جوابش میگن دو بار یا میگن سه بار
        می‌خوام معنیشو بدونم اگه میشه لطف کنید بگید

        موافقم 2
        مخالفم 7
        1. Absurd Hero

          ۲۹ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (308 ديدگاه)

          یعنی به همین خیال باش

          موافقم 7
          مخالفم 5
        2. B

          ۲۹ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (865 ديدگاه)

          تیکه است برای یچیزی که اتفاق نمیافته میگه آره داداش یبار که چیزی میست تازه دوبار یا سه بار یا … این اتفاق میافته

    2. Mehdi TuRbO

      ۳۰ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (2362 ديدگاه)

      چقدر رخش تو واقعیت فرق داره با عکساش از عکساش هیچ وقت خوشم نمیومد ولی این رخ نقره ایه تو واقعیت با اون رینگای مشکی خیلی خفن
      خیلی ازش خوشم اومد طراحی اسپرت باحالی داره
      برعکس الان که خودرو های اسپورت و کوپه و … دارند حذف میشند من همیشه عاشق این سبک خودروهام
      شیب سقف کوتاهی صنوق عقب و چراغ ها از کنار خیلی خفنش کرده
      فقط کاش برقی نمیبود
      باز خدا را شکر داخلش تسلایی نیست همیشه عاشق طراحی های کیا و بی ام و البته یه سریاش تو نسلای قبل بودم چون همیشه اسپورت طراحی میکنند یا میکردند در مورد بی ام و

  2. بهزاد

    ۲۸ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (2544 ديدگاه)

    مالک میفرمایند در آینده مشکلات زیرساخت های شارژ حل خواهد شد اما متاسفانه باتری این خودرو در اون زمان حتی ۵۰ درصد ظرفیت اولیه خودشو یا حتی کمتر از این را نداره و مالک مجبوره ده هزار یا بیشتر هزینه تعویض باتری بده که غیر معقوله.
    با تغییرات سیاسی حاکمان غرب به احتمال زیاد از الان برای خودروهای برقی فاتحه.
    هزینه های تشویق و کمک اینها به دست سرویس و ناوگان حمل و نقل عمومی شهری و بین شهری و باری میرسید الان وضعیت استفاده از خودروی شخصی کمتر بود و ادوات کهنه و آلاینده ی بخش باربری نونوار میشد.
    سی سال دیگه به این اشتباهات در دروس اقتصادی و صنعتی نیش خند میزنند.

    موافقم 7
    مخالفم 11
    1. محمد

      ۲۸ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (136 ديدگاه)

      طرف ماشین باز و دست به آچاره خریده استفاده کرده از ماشین خوشش اومده لذتشو برده آقا بهزاد از زیر کولر این اشتباه مهلک خرید برقی هارو یاد آور شده و با یه کامنت اقتصاد و صنعت غرب رو در آینده پیش بینی کرده و پیشاپیش بهشون نیش خند زده ، برای تصدی وزارت بازرگانی آمریکا از طرف پدال شما رو حتما معرفی میکنیم تا این مسیر غلط رو نرن

      موافقم 9
      مخالفم 10
      1. ! i M α η δ υ α R

        ۲۸ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (2350 ديدگاه)

        ماشین زنشو آورده باهاش ولاگ بگیره ، 2 زار ویوو کاسب شه …

        هیوندا و کیا ، با 40 سال سابقه توی بنزینی ، هیچ پخی نشدن ، برقی که دیگه پیشکش …

        با چرت و پرت های چند تا مجله نون به نرخ روز خور و چند تا یوتوبر 2 زاری هم نمیشه کیا هیوندای رو گردن گرفت …

        موافقم 9
        مخالفم 8
        1. B

          ۲۹ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (865 ديدگاه)

          نامردا همه رو نون به نرخ روز خور کردین دیروز پریروز بود حتی به کار اند درایو هم همینو گفتین
          رحم کنین یکم 😂

          موافقم 10
        2. مهدی

          ۲۹ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (3 ديدگاه)

          ایول چقد خفنی تو
          اون رولزرویس مشکیه تو بودی؟

    2. Car love

      ۲۸ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (700 ديدگاه)

      بهزاد ۵۰۰۰ خط نوشته که فقط این جمله “مالک یک دستگاه کیا EV6 دست‌دوم اظهار می‌دارد این خودرو پس از دو سال کارکرد همچنان وضعیت خوبی دارد” رو ماست مالی کنه آخرم فایده نداشت،خدا میدونه تو چه شرایط سختیه الان 😞 💔
      مالک راضی بهزاد ناراضی 😭😭

      موافقم 9
      مخالفم 10
      1. علی

        ۱ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (800 ديدگاه)

        دوسال که چیزی نیس ماشین بخواد دفرمه بشه حتی تیبا دو هم طی دوسال مثل روز اول ساالمه حتی پراید و پرشیا ۷ ساله خریدیم. داخل کابل پلاستیکش خشک هست دفرمه نشده هیچ تغییری نکرده فقط روغن و آب عوض شده حتی باطری هم فابریک سالم هست.
        ایشون اظهار دارن که دوبار باطری ۱۲ ولتی خراب کردن چی بگم …. دوسال خیلی زود هست که بخوابیم دوام یه خود رو اقتصادی رو به چالش بکشیم

    3. new reventon

      ۲۸ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (451 ديدگاه)

      باتری های LFP تا 6000 سایکل عمر میکنن. در صورتی که از 20 تا 80 درصد رعایت بشه، میشه گفت عمر نامحدود دارن

      موافقم 6
      مخالفم 7
    4. heshmat021

      ۲۸ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (409 ديدگاه)

      یاطری هایی که الان داره تولید میشهبسته به کیفیت میتونه ۸۰ درصد ظرفیت رو بعد ۱۶۰۰ سایکل حفظ کنه
      اگر بگیم متوسط ۳۰۰ کیلومتر با هر سایکل بره میشه ۴۸۰ هزار تا !

      هر چند عموم بتطری ها میفیت پایین تری دارن و عمرشون نصف اینه که بازم میشه ۲۴۰ هزار تا

      قبل از جبهه گیری امار و اعداد رو بررسی کنید

      موافقم 6
      مخالفم 3
  3. Nintendo

    ۲۸ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (217 ديدگاه)

    خودتون ببینید اعتماد به خودروهای برقی و برند های کره ای در چه حدیه که تنها بعد از ۲ سال کارکرد ، میان تعریف و تمجید میکنن !
    انگار خیلی براشون عجیب و غریبه در طی ۲ سال افت کیفیت محسوس و هزار و یک دردسر نداشته

    موافقم 6
    مخالفم 9
    1. Car love

      ۲۸ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (700 ديدگاه)

      اخه خودرو برقی جاپون بعد از ۲ روز چرخش در رفت
      Bz4x😂😂😂

      موافقم 6
      مخالفم 9
      1. زیزیگولو

        ۲۸ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (6035 ديدگاه)

        کمپانی تویوتا بخاطر احتمال شکستگی پیچ و مهره‌های چرخ تویوتا bZ4X و درآمدن چرخ از جاش فراخوان داده وگرنه هیچوقت هیچ چرخی در نرفته …………. دقت کن فقط یه احتمال بوده
        👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻
        https://www.pedal.ir/toyota/toyota-buy-back-faulty-bz4x/

        موافقم 12
        مخالفم 1
    2. B

      ۲۹ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (865 ديدگاه)

      برای خودرو برقی دیگه استاد چون ملت اطلاعی ندارن نگران استحلاکشن با خودشون میگن برقی نخریم هر سال چند پول باتری عوض کردن بدیم فلان جاشون زود به مشکل نخوره و …
      اینطور که معلومه برقی ها حداقل از برندای مطرح بسیار کم استحلاکن

      موافقم 2
      مخالفم 1
  4. Killer

    ۲۸ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (596 ديدگاه)

    مرسی مالک که باز گدایان باتری رو ناراحت کرد،حالا برن از چین و کره و تسلا باتری و تکنولوژی بخرن :)))

    موافقم 4
    مخالفم 8
    1. ناخدا

      ۲۸ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (365 ديدگاه)

      عمو مایک …… عمو بهروز

      موافقم 5
      مخالفم 1
  5. Kamran

    ۲۸ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (7 ديدگاه)

    معلومه که هر ماشینی باید بعد از
    دو سال مثل ساعت ( سوییسی )
    کار بکنه این که دیگه جای تعجب
    نداره !

    موافقم 6
    مخالفم 3
    1. Car love

      ۲۸ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (700 ديدگاه)

      اخه برقیای جاپون بعد ۲ روز به فنا رفتن 😂😂

      موافقم 2
      مخالفم 8
    2. علی

      ۱ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (800 ديدگاه)

      درسته میفرمایید طی دوسال اول. ماشین تازه آب بندی میشه
      دوسال زمان خیلی کمی هست که بخوابیم عمر قطعات رو از نظر دوام ارزیابی کنیم

  6. مجتبی .

    ۲۸ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (1231 ديدگاه)

    بنظرتون اینکه این یکدونه مالک چشماش یخورده کوچولویه تاثیری تو ماجرا نداره؟ حداقل چهار سال صبر میکرد بعد تمجید مینمود.

    موافقم 5
    مخالفم 3
    1. Nintendo

      ۲۸ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (173 ديدگاه)

      آره واقعا مسخرست . حتی ماشین ایرانی هم اگه ۲ سال خوب نگه داری به مشکل نمیخوره
      طفلکیا انقد محصول بی کیفیت دیدند که ذوق زده شدند ۲ ساله مشکل بزرگ نداشته . ( غیر اون یدونه فراخوان )

      موافقم 5
      مخالفم 5
  7. 3 چرخه

    ۲۸ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خبر های بد واس جاپونیا رگ باری میاد 😆
    بعد از ۲ سال عالیه ماشین اونوقت جاپونیا با کلی قرض باتری و پلتفرم اخرم بعد از ۲ هفته چرخشون در میره و شعاع حرکتیشون نصف میشه 😆
    این أست تفاوت

    موافقم 2
    مخالفم 9
  8. نوید

    ۲۸ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (22 ديدگاه)

    بین برقیای کیا از همه زیباتره بخصوص رنگ نقره ای با رینگ های مشکلی که مال همین مالکه،خیلی اسپورته

    موافقم 5
    مخالفم 3
  9. samurai

    ۲۸ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (598 ديدگاه)

    خب یوتیوبر دوزاری بیا برو پولتو بگیر تبلیغ لگنتو انجام دادی :)))))))

    موافقم 7
    مخالفم 4
  10. زمان

    ۲۹ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    واردات خودرو ژاپنی وکره ای به قیمت ارزان شدت بگیرد انشالله با گمرکی کم ومالیات صفر بنزینی هیبریدی ودست دلالان شکسته ونابود شوند وزارتخانه حق دخالت نداشته ودلالان واقازادهای دزد نابود شوند

  11. هاتف

    ۲۹ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (101 ديدگاه)

    تجربه رانندگی باهاش رو دارم. مالک بین این و تسلا مدل سه دودل بود که در نهایت کیا رو انتخاب کرد. مهمترین برتری به تسلا کیفیت کابینشه. تسلا از لحاظ کیفیت کابین و طراحی ( سلیقه ایه) وضعیت اسفناکی داره

  12. علی

    ۱ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (800 ديدگاه)

    دوسال مسخره هست که بخوای درمورد دوام حرف بزنی هیچ ماشینی توی دنیا وجود نداره که طی دوسال کابینش خراب یا دفرمه بشه حتی ماشین های اشغال چین هم پنج سال گارانتی دارن تا پنج سال از ساخته خودشون اطمینان دارن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا