مالک یک دستگاه کیا EV6 دستدوم اظهار میدارد این خودرو پس از دو سال کارکرد همچنان وضعیت خوبی دارد.
هر فردی که اخبار دنیای خودرو را دنبال کرده باشد احتمالاً با دو موضوع جدید درباره محصولات کرهای آشناست: یک اینکه کیا و هیوندای این اواخر روی دور افتادهاند و دو اینکه خودروهای برقی این دو برند کرهای را میتوان با قیمتها و شرایط اقساطی بسیار خوبی خریداری کرد؛ اما با اینکه کیا EV9 توجه همه را به خود جلب کرده و EV3 جدید و ارزانقیمت میتواند باب میل افراد زیادی باشد ولی آیا EV6 رده میانی همچنان ارزش خرید دارد؟
بنا به گفته مالک یکی از این خودروها، پاسخ سؤال یاد شده کاملاً مثبت است. یکی از یوتیوبرهای مشهور دنیای خودرو که علاقه زیادی به اصلاح و ارتقای خودروهای بنزینی دارد بیپرده درباره مزیتهای EV6 صحبت میکند. او هماکنون مالک خودروهای ارتقا یافتهای همچون مرسدس E400 واگن و آئودی S4 2005 دنده دستی است و قبلاً هم تجربه مالکیت فولکسواگن گلف R، آئودی S4 B9، مزدا میاتا سوپرشارژردار و… را داشته است. به این ترتیب کیا EV6 خریداری شده در فوریه ۲۰۲۲ اولین تجربه مالکیت یک خودروی برقی بوده و او میگوید همچنان خودروهای درونسوز را دوست دارد و بیشک معتقد است فضا برای عرضاندام خودروهای برقی فراهم است و البته خودروهای پلاگین هیبریدی نیز ارزش بررسی و خرید را دارند. نکته مهم اینکه خودروی کیا EV6 به حدی این فرد را تحت تأثیر قرار داده که به خریداران خودروهای برقی توصیه میکند این خودرو را مدنظر قرار دهند.
خودروی این یوتیوبر از نوع EV6 Wind AWD است و تقریباً مدلی رده میانی محسوب میشود. این کراس اور دو موتوره ۳۲۰ اسب بخار قدرت و ۶۰۵ نیوتون متر گشتاور تولید میکند و توان پیمایش ۴۵۴ کیلومتر را دارد. این ارقام برای خودرویی چهار چرخ محرک بسیار خوب هستند. مالک خودرو همچنان ظاهر آن را دوست دارد و البته برخی تغییرات را در آن اعمال کرده که شامل کیت بدنه فیبر کربنی، اسپلیتر جلو، پوشش سقف مشکی، کالیپرهای ترمز آبی و اسپویلر جدید است.
اما خودرو در طول این دو سال وضعیت خود را حفظ کرده است؟ قطعاً پاسخ مثبت است. پلاستیکهای کابین یکپارچگی خود را از دست ندادهاند و خبری از استهلاک اضافی قطعات نیست و سیستمهای الکترونیکی نیز به خوبی کار میکنند. هیچ قطعهای از بدنه آسیب ندیده و خودرو همچنان عالی به نظر میرسد. مالک به ندرت برای سرویسهای EV6 راهی نمایندگی شده و تنها مورد رخ داده مشکل باتری ۱۲ ولت بوده که در نمایندگی رفع شده است. مالک خودش کارهای روتین نگهداری خودرو همچون جابجایی لاستیکها و تعویض فیلتر کابین را انجام میدهد.
بیشترین استهلاک به لاستیکها مربوط میشود که در کیلومتر ۴۷ هزار تعویض شدهاند که البته منطقی به نظر میرسد. مالک میگوید در مجموع ۷۵۰ دلار را صرف نگهداری خودرو در دو سال گذشته کرده که نسبت به هزینههای یک خودروی بنزینی بسیار کمتر است؛ اما بزرگترین مشکل این کیا EV6 دستدوم به واحد کنترل شارژ یکپارچه مربوط میشود که میتواند باتری ۱۲ ولتی را خالی کند. البته مالک میگوید با فراخوان اخیر کیا این مشکل رفع شده است:
این تنها مشکل بزرگی بود که من در طول دو سال گذشته داشتهام.
در رانندگی شهری و با فعال کردن ترمز احیا شونده و عدم استفاده از حالت اکو، مالک توانسته به توان پیمایش بین ۳۸۶ تا ۴۱۸ کیلومتر دست یابد. این رقم در بزرگراهها بین ۲۹۰ تا ۳۵۴ کیلومتر بوده است. این عملکرد با رانندگی تحتفشار ثبت شده و با اینکه مالک اذعان میکند توان پیمایش EV6 خیلی خوب نیست اما برای برخی افراد میتواند کمتر از این هم باشد. او اکثر اوقات خودرو را بدون مشکل در خانه شارژ کرده و میگوید شارژر سریع عمومی در منطقه فورت ورث دالاس نسبتاً شلوغ است هرچند مالک توصیه میکند در سفرهای جادهای به نقشه توجه کرده و شارژر پرتابل سطح ۱ را نیز به همراه داشته باشید.
او اظهار میدارد نمایندگی کیا در تگزاس نیز اکثر اوقات شلوغ است و توصیه میکند تا زمانی که مشکل باتری ۱۲ ولتی EV6 بهطور کامل رفع نشده کابلهای باتری به باتری را به همراه داشته باشید؛ اما قضاوت نهایی درباره کیا EV6 چیست؟ مالک این خودروی کرهای در پایان میگوید:
میزان تخفیفی که روی قیمت خودرو میتوانید بگیرید و شرایط اقساطی موجود نیز بسیار خوب هستند و به همین خاطر امکان خرید یک خودروی برقی با قیمت مناسب وجود دارد.
با وجود اینکه کیا EV6 موردبحث بهصورت روزمره توسط خانم مالک خودرو استفاده میشود و به نوعی خودروی دوم خودش نیز به شمار میرود، اما خودرو گزینهای بسیار خوب باقی مانده است. ظاهر EV6 همچنان عالی به نظر میرسد و اط نظر تکنولوژی نیز مشکلی وجود ندارد و احتمالاً در آینده نزدیک زیرساختهای شارژ نیز بهبود خواهند یافت. نکته نهایی اینکه به زودی نسخه بهروز شده EV6 عرضه خواهد شد.
علی جردن
۲۸ تیر ۱۴۰۳واردات خودرو آزاد شه همچین ماشین های کم کارکردی را با قیمت مناسب دست مصرف کننده ایرانی میرسه
Absurd Hero
۲۸ تیر ۱۴۰۳2 بار
۲۸ تیر ۱۴۰۳این حرف ها که میزنید معنیش چیه
مثلا تو یوتیوب در جواب کامنت هایی که نویسندشون خواسته شوخی کنه بعضیا تو جوابش میگن دو بار یا میگن سه بار
میخوام معنیشو بدونم اگه میشه لطف کنید بگید
Absurd Hero
۲۹ تیر ۱۴۰۳یعنی به همین خیال باش
B
۲۹ تیر ۱۴۰۳تیکه است برای یچیزی که اتفاق نمیافته میگه آره داداش یبار که چیزی میست تازه دوبار یا سه بار یا … این اتفاق میافته
Mehdi TuRbO
۳۰ تیر ۱۴۰۳چقدر رخش تو واقعیت فرق داره با عکساش از عکساش هیچ وقت خوشم نمیومد ولی این رخ نقره ایه تو واقعیت با اون رینگای مشکی خیلی خفن
خیلی ازش خوشم اومد طراحی اسپرت باحالی داره
برعکس الان که خودرو های اسپورت و کوپه و … دارند حذف میشند من همیشه عاشق این سبک خودروهام
شیب سقف کوتاهی صنوق عقب و چراغ ها از کنار خیلی خفنش کرده
فقط کاش برقی نمیبود
باز خدا را شکر داخلش تسلایی نیست همیشه عاشق طراحی های کیا و بی ام و البته یه سریاش تو نسلای قبل بودم چون همیشه اسپورت طراحی میکنند یا میکردند در مورد بی ام و
بهزاد
۲۸ تیر ۱۴۰۳مالک میفرمایند در آینده مشکلات زیرساخت های شارژ حل خواهد شد اما متاسفانه باتری این خودرو در اون زمان حتی ۵۰ درصد ظرفیت اولیه خودشو یا حتی کمتر از این را نداره و مالک مجبوره ده هزار یا بیشتر هزینه تعویض باتری بده که غیر معقوله.
با تغییرات سیاسی حاکمان غرب به احتمال زیاد از الان برای خودروهای برقی فاتحه.
هزینه های تشویق و کمک اینها به دست سرویس و ناوگان حمل و نقل عمومی شهری و بین شهری و باری میرسید الان وضعیت استفاده از خودروی شخصی کمتر بود و ادوات کهنه و آلاینده ی بخش باربری نونوار میشد.
سی سال دیگه به این اشتباهات در دروس اقتصادی و صنعتی نیش خند میزنند.
محمد
۲۸ تیر ۱۴۰۳طرف ماشین باز و دست به آچاره خریده استفاده کرده از ماشین خوشش اومده لذتشو برده آقا بهزاد از زیر کولر این اشتباه مهلک خرید برقی هارو یاد آور شده و با یه کامنت اقتصاد و صنعت غرب رو در آینده پیش بینی کرده و پیشاپیش بهشون نیش خند زده ، برای تصدی وزارت بازرگانی آمریکا از طرف پدال شما رو حتما معرفی میکنیم تا این مسیر غلط رو نرن
! i M α η δ υ α R
۲۸ تیر ۱۴۰۳ماشین زنشو آورده باهاش ولاگ بگیره ، 2 زار ویوو کاسب شه …
هیوندا و کیا ، با 40 سال سابقه توی بنزینی ، هیچ پخی نشدن ، برقی که دیگه پیشکش …
با چرت و پرت های چند تا مجله نون به نرخ روز خور و چند تا یوتوبر 2 زاری هم نمیشه کیا هیوندای رو گردن گرفت …
B
۲۹ تیر ۱۴۰۳نامردا همه رو نون به نرخ روز خور کردین دیروز پریروز بود حتی به کار اند درایو هم همینو گفتین
رحم کنین یکم 😂
مهدی
۲۹ تیر ۱۴۰۳ایول چقد خفنی تو
اون رولزرویس مشکیه تو بودی؟
Car love
۲۸ تیر ۱۴۰۳بهزاد ۵۰۰۰ خط نوشته که فقط این جمله “مالک یک دستگاه کیا EV6 دستدوم اظهار میدارد این خودرو پس از دو سال کارکرد همچنان وضعیت خوبی دارد” رو ماست مالی کنه آخرم فایده نداشت،خدا میدونه تو چه شرایط سختیه الان 😞 💔
مالک راضی بهزاد ناراضی 😭😭
علی
۱ مرداد ۱۴۰۳دوسال که چیزی نیس ماشین بخواد دفرمه بشه حتی تیبا دو هم طی دوسال مثل روز اول ساالمه حتی پراید و پرشیا ۷ ساله خریدیم. داخل کابل پلاستیکش خشک هست دفرمه نشده هیچ تغییری نکرده فقط روغن و آب عوض شده حتی باطری هم فابریک سالم هست.
ایشون اظهار دارن که دوبار باطری ۱۲ ولتی خراب کردن چی بگم …. دوسال خیلی زود هست که بخوابیم دوام یه خود رو اقتصادی رو به چالش بکشیم
new reventon
۲۸ تیر ۱۴۰۳باتری های LFP تا 6000 سایکل عمر میکنن. در صورتی که از 20 تا 80 درصد رعایت بشه، میشه گفت عمر نامحدود دارن
heshmat021
۲۸ تیر ۱۴۰۳یاطری هایی که الان داره تولید میشهبسته به کیفیت میتونه ۸۰ درصد ظرفیت رو بعد ۱۶۰۰ سایکل حفظ کنه
اگر بگیم متوسط ۳۰۰ کیلومتر با هر سایکل بره میشه ۴۸۰ هزار تا !
هر چند عموم بتطری ها میفیت پایین تری دارن و عمرشون نصف اینه که بازم میشه ۲۴۰ هزار تا
قبل از جبهه گیری امار و اعداد رو بررسی کنید
Nintendo
۲۸ تیر ۱۴۰۳خودتون ببینید اعتماد به خودروهای برقی و برند های کره ای در چه حدیه که تنها بعد از ۲ سال کارکرد ، میان تعریف و تمجید میکنن !
انگار خیلی براشون عجیب و غریبه در طی ۲ سال افت کیفیت محسوس و هزار و یک دردسر نداشته
Car love
۲۸ تیر ۱۴۰۳اخه خودرو برقی جاپون بعد از ۲ روز چرخش در رفت
Bz4x😂😂😂
زیزیگولو
۲۸ تیر ۱۴۰۳کمپانی تویوتا بخاطر احتمال شکستگی پیچ و مهرههای چرخ تویوتا bZ4X و درآمدن چرخ از جاش فراخوان داده وگرنه هیچوقت هیچ چرخی در نرفته …………. دقت کن فقط یه احتمال بوده
👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻
https://www.pedal.ir/toyota/toyota-buy-back-faulty-bz4x/
B
۲۹ تیر ۱۴۰۳برای خودرو برقی دیگه استاد چون ملت اطلاعی ندارن نگران استحلاکشن با خودشون میگن برقی نخریم هر سال چند پول باتری عوض کردن بدیم فلان جاشون زود به مشکل نخوره و …
اینطور که معلومه برقی ها حداقل از برندای مطرح بسیار کم استحلاکن
Killer
۲۸ تیر ۱۴۰۳مرسی مالک که باز گدایان باتری رو ناراحت کرد،حالا برن از چین و کره و تسلا باتری و تکنولوژی بخرن :)))
ناخدا
۲۸ تیر ۱۴۰۳عمو مایک …… عمو بهروز
Kamran
۲۸ تیر ۱۴۰۳معلومه که هر ماشینی باید بعد از
دو سال مثل ساعت ( سوییسی )
کار بکنه این که دیگه جای تعجب
نداره !
Car love
۲۸ تیر ۱۴۰۳اخه برقیای جاپون بعد ۲ روز به فنا رفتن 😂😂
علی
۱ مرداد ۱۴۰۳درسته میفرمایید طی دوسال اول. ماشین تازه آب بندی میشه
دوسال زمان خیلی کمی هست که بخوابیم عمر قطعات رو از نظر دوام ارزیابی کنیم
مجتبی .
۲۸ تیر ۱۴۰۳بنظرتون اینکه این یکدونه مالک چشماش یخورده کوچولویه تاثیری تو ماجرا نداره؟ حداقل چهار سال صبر میکرد بعد تمجید مینمود.
Nintendo
۲۸ تیر ۱۴۰۳آره واقعا مسخرست . حتی ماشین ایرانی هم اگه ۲ سال خوب نگه داری به مشکل نمیخوره
طفلکیا انقد محصول بی کیفیت دیدند که ذوق زده شدند ۲ ساله مشکل بزرگ نداشته . ( غیر اون یدونه فراخوان )
3 چرخه
۲۸ تیر ۱۴۰۳خبر های بد واس جاپونیا رگ باری میاد 😆
بعد از ۲ سال عالیه ماشین اونوقت جاپونیا با کلی قرض باتری و پلتفرم اخرم بعد از ۲ هفته چرخشون در میره و شعاع حرکتیشون نصف میشه 😆
این أست تفاوت
نوید
۲۸ تیر ۱۴۰۳بین برقیای کیا از همه زیباتره بخصوص رنگ نقره ای با رینگ های مشکلی که مال همین مالکه،خیلی اسپورته
samurai
۲۸ تیر ۱۴۰۳خب یوتیوبر دوزاری بیا برو پولتو بگیر تبلیغ لگنتو انجام دادی :)))))))
زمان
۲۹ تیر ۱۴۰۳واردات خودرو ژاپنی وکره ای به قیمت ارزان شدت بگیرد انشالله با گمرکی کم ومالیات صفر بنزینی هیبریدی ودست دلالان شکسته ونابود شوند وزارتخانه حق دخالت نداشته ودلالان واقازادهای دزد نابود شوند
هاتف
۲۹ تیر ۱۴۰۳تجربه رانندگی باهاش رو دارم. مالک بین این و تسلا مدل سه دودل بود که در نهایت کیا رو انتخاب کرد. مهمترین برتری به تسلا کیفیت کابینشه. تسلا از لحاظ کیفیت کابین و طراحی ( سلیقه ایه) وضعیت اسفناکی داره
علی
۱ مرداد ۱۴۰۳دوسال مسخره هست که بخوای درمورد دوام حرف بزنی هیچ ماشینی توی دنیا وجود نداره که طی دوسال کابینش خراب یا دفرمه بشه حتی ماشین های اشغال چین هم پنج سال گارانتی دارن تا پنج سال از ساخته خودشون اطمینان دارن