کیا به دنبال تولید خودروی جدید EV8 با قدرتی بیش از ۶۰۰ اسب بخار به منظور جایگزینی با استینگر است.
کرهایها میخواهند با یک سدان برقی پرقدرت که EV8 نام میگیرد جای خالی استینگر را در سبد محصولات خود پر کنند. انتظار میرود محصول جدید کیا قدرتی فراتر از ۶۰۰ اسب بخار داشته باشد و با یکبار شارژ مسافت ۸۰۵ کیلومتری را طی کند. با این تفاسیر EV8 را میتوان قویترین خودروی تاریخ کیا دانست. کیا EV8 اولین خودروی برقی این خودروساز با نسل بعدی پلتفرم eM گروه خودروسازی هیوندای خواهد بود. این پلتفرم یکی از دو معماری جدیدی است که بر اساس معماری ماژولار یکپارچه جدید یا IMA ساخته میشود. هیوندای پس از رونمایی پلتفرم یاد شده در سال قبل ادعا کرد eM باعث بهبود ۵۰ درصدی شعاع حرکتی خودروهای برقی در مقایسه با مدلهای کنونی میشود.
پلتفرم eM برای خودروهای برقی در تمامی کلاسها طراحی شده و ظاهراً محصولات پرفورمنس هم شامل این موضوع میشوند. اسناد منتشر شده نشان میدهند جایگزین برقی کیا استینگر با کد GT1 شناخته میشود. این خودرو جایگزین استینگر و به نوعی نسل جدید K8 به شمار میرود و نسخه تولیدی آن EV8 نام خواهد گرفت. بر اساس گزارش رسانهها، خودروی جدید کیا از سال ۲۰۲۶ و در کارخانه واسه ئونگ تولید خواهد شد.
EV8 جدید به باتری بزرگ ۱۱۳.۲ کیلووات ساعتی مجهز میشود تا به این ترتیب پذیرای بزرگترین باتری خودروهای کیا باشد. برای مقایسه باید گفت کیا EV9 از باتری ۹۹.۸ کیلووات ساعتی استفاده میکند. خودروی یاد شده همچنین از دو موتور برقی با ۲۶۸ اسب بخار قدرت در جلو و ۲۲۵ اسب بخار قدرت در عقب سود برده تا قدرت ترکیبی ۶۰۳ اسب بخاری داشته باشد و عنوان قویترین خودروی تاریخ کیا را یدک بکشد.
شایان ذکر است کیا EV6 GT که هماکنون سریعترین و قویترین خودروی کیاست با قدرت ۵۷۶ اسب بخار تولید شده و در عرض ۳.۴ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت میرسد. در واقع EV6 GT حتی سریعتر از فراری روما و لامبورگینی هوراکان ایوو عمل میکند. کیا انتظار دارد باتری بزرگ نصب شده در EV8 شعاع حرکتی ۷۰۰ تا ۸۰۰ کیلومتری را فراهم کند. بد نیست بدانید مرسدس بنز EQS با باتری ۱۰۸ کیلووات ساعتی خود شعاع حرکتی ۷۵۰ کیلومتری دارد. کیا قبل از تولید EV8 برنامههای دیگری نیز دارد به گونهای که میخواهد دو خودروی برقی کوچک و ارزانقیمت با نامهای EV3 و EV4 را تولید کند. این خودروها بخشی از برنامه گسترده کرهایها برای تولید “خودروهای برقی برای همه” هستند، خودروهایی که بین ۳۰ تا ۸۰ هزار دلار قیمت خواهند داشت.
پیام
۲۵ بهمن ۱۴۰۲یه نفر چند روز پیش میگفت ژاپن چند روزه یکسره خبر داده! می خوام بگم اینا خبرای مهمی در صنعت هستن نه خاطره در نورد خودروهای چند دهه پیش!!! سری N کم بود اینم اضافه شد 😂😂😂😂
پیام
۲۵ بهمن ۱۴۰۲این کلیپ رو من بیش از ۱۰ سال پیش دیدم. خیلی سرچ زدم تا بالا اومد چون عنوانش یادم نبود. یه نگاهی بهش بندازید تا بدونید G90 2024 چیه!!! ببینید اون موقع سنتنیال چی بوده! خیلی از کسایی که ادعا میکنن ماشین باز هستن اینو تا الان ندیدن.
https://www.aparat.com/v/CIdFA
پیام۲
۲۶ بهمن ۱۴۰۲اونکه ترکیب اس کلاس و چانگان cs35عه
جومونگ
۲۵ بهمن ۱۴۰۲کلا دو تا دونه خبر اومده بیچاره تو حال خودش نیست 😂
پس اگه مثل تویوتا و لکسوس بالاترین قابلیت اطمینان رو بدست میاوردی چی میگفتی ؟
یا کمترین هزینه نگهداری ، یا تکنولوژی جالب لکسوس gx ، یا تاریخچه ی جذاب خودروهای ژاپنی و …
خبرایی که حتی تو خیالت هم نمیبینی پدال راجع به کره بزاره :)
phonix
۲۶ بهمن ۱۴۰۲سری n کجارو گرفت که این بگیره ؟ هرچند این نصف n هیوندایی هم نیست ولی فعلا دوستان دارن تو رالی پشت گزو ریسینگ تویوتا خاک میخورن ( نوش جان )
پیام
۲۶ بهمن ۱۴۰۲رالی رو بنداز دور! مهم نیست. مهم ماشینای تولید انبوه هست نه رالی که یه موتور و بدنه حلبی هست!!! سری N همونجایی رو گرفته که فعلا تویوتا هیچ ماشینی براش نداره!
امیر حرفات خیلی خنده داره! سونی تو گوشی و … هیچ پشمی در مقابل سامسونگ نیست بعد ت از سامسونگ انتفاد میکنی؟!!! ازینجا معلوم میشه که متعصب و حسود هستید! 😂😂😂😂 فقط برو اخبار رو در مورد سامسونگ پیگیری کن.
phonix
۲۷ بهمن ۱۴۰۲رالی رو بندازیم دور ؟ بازم توهین به تلاش مهندسین بحش n هیوندایی توسط این جناب مثلا کره فن
امار فروش وتوان مهندسی خودرو های سری n و gr رو مقایسه کنیم ؟
جومونگ
۲۵ بهمن ۱۴۰۲باتریای byd و catl بهشون کمک کرد بعد ۵۰ سال از شکل گیری کمپانی مادر ( گروه هیوندای ) بتونن کمی تو حوزه پرفورمنس هم وارد بشن . طراحی هم که با کمک طراح های سابق برند های بزرگ صورت میگیره .
باید دید در بازار چگونه ظاهر میشه چون مدل هم خانواده ش یعنی ev6 با اون همه جوایز و تبلیغات ، سال گذشته ۲۰ درصد کاهش فروش در امریکا داشت .
پیام
۲۵ بهمن ۱۴۰۲خود کره باتری زن هست. مثل همون زمانی که از لحاظ تولید cpu گوشی خودکفا شد. الان سی پی یو های سامسونگ که ساخت خودش هستن مثل بنز کار میکنن.
amir
۲۵ بهمن ۱۴۰۲اتفاقا برخی تراشه های اگزینوس بدنام هستن و ملت اسنپدراگون ترجیح میدن
مشخص شد که از دنیای گوشی هم عقبی
Dark Knight
۲۵ بهمن ۱۴۰۲کجا این دقیقا پرفورمنسه !! 😂 ماشین پرفورمنس به یه چیزی مثل gtr افسانه ای میگن که با اینکه ۱۵ ساله داره با یک شکل و تقریبا مشخصات تولید میشه ولی هنوز مردم برای خریدش سر و دست میشکنن ( تا نیسان هر سال مدل جدید gtr رو رونمایی میکنه در جا بیش تر از ۹۰ درصد ظرفیت تولیدش sold out میشه ) در صورتی که به قول شما کره مربا حداکثر یکسال پرفروش باشه بعد از اون مثل استینگر سقوط میکنه 😂 ، ماکسیما ۲۰۲۶ قراره تمام الکتریک باشه و تو نسخه نیسمو حداقل ۷۰۰-۸۰۰ اسب خروجی میده اونموقع میخوام ببینم قبیله کره مربا چی میخواد بگه ( تازه نسل جدید lfa یا gtr برقی با ۱۳۶۰ اسب قدرت هم بماند )
پیام
۲۵ بهمن ۱۴۰۲جی تی آر کی ماشین هست! ماشینی که ۳۰۰ سال طراحیش یجور باشه به درد نمیخوره! یه حجم موتور زیاد رو بدنه سبک و بی آپشن گذاشتن که کاری نداره!!!
جومونگ
۲۵ بهمن ۱۴۰۲اگه کاری نداره چرا ۵۰ سال هیوندای نتونست ؟
اون همه کارشناس خودرو ازین ماشین تعریف و تمجید کردن اون وقت کی میاد حرف تو رو ملاک قرار بده ؟ 😂
کسی که از دنیای پرفورمنس فقط بدنه و آپشن میبینه باید بره ۱۰ سال بعد که بزرگتر شد و چار تا چیز راجع به خودرو یاد گرفت بیاد .
من برام کاملا واضح و آشکار شد نهایتا ۱۳ سالته . نهایتا اونم .
amir
۲۶ بهمن ۱۴۰۲جی تی آر با اون چراغ های هزار ضلعیش و حجم موتور زیادش پرفورمنسی رو داره که ژیگولی های کره ای هیچ وقت کابوسشم نمی بینن چه برسه به خوابش چون اونا بخوان از ۳ لیتر بیشتر برن بی توربو اولا از ۳۵۰ اسب بزور عبور میکنن تازه با توربو ضمنا مصرفش خدا لیتر میشه میگی دروغ میگم برو درمورد لامبدا بخون!!!! مگر اینکه آرمیچز بهشون کمک کنه از این فلاکت دربیان😅
Mr. gt c
۲۵ بهمن ۱۴۰۲اگه همین باشه طراحیش بعد مدت ی کره ای توجه ام رو جلب کرد
phonix
۲۶ بهمن ۱۴۰۲کیا و جنسیس تو طراحی واقعا خوب عمل کردن هرچند به طراحی جلو محصولات کیا واقعا ایرادات وارده که اینجا تو این رندرم هست .
پیام
۲۵ بهمن ۱۴۰۲آقا امیر خیلی ناراحت بود. می گفت استینگر پر فروش نبوده و … . حالا کیا این مدل رو زد که ناراضی نباشه. بازم بگید کیا بده 😂😂😂😂😂
amir
۲۵ بهمن ۱۴۰۲دیگه شما به شمار فروش ملیونی گل سر سبده کیا که ای وی سیکس باشه ببخش
جومونگ
۲۵ بهمن ۱۴۰۲استینگر و g70 به علت فروش پایین توقف تولید خوردن و خبرشم موجوده . اینم نوشته جایگزین برای استینگر
طبق معمول ضعف شدید در خواندن و بینایی و قوه ادراک و تحلیل داری 😂
امین
۲۵ بهمن ۱۴۰۲عجیب بود ! نبود؟
از روی رندر نمیشه گفت چیه
اما مشخصاتش اگر همین باشه خوبه.
Taha Ayoobi
۲۵ بهمن ۱۴۰۲خوشگله
میشه گفت چراغ های جلو همون موستانگه ولی باریک شده
پیام
۲۵ بهمن ۱۴۰۲واقع EV6 GT حتی سریعتر از فراری روما و لامبورگینی هوراکان ایوو عمل میکند. کیا انتظار دارد باتری بزرگ نصب شده در EV8 شعاع حرکتی ۷۰۰ تا ۸۰۰ کیلومتری را فراهم کند. بد نیست بدانید مرسدس بنز EQS با باتری ۱۰۸ کیلووات ساعتی خود شعاع حرکتی ۷۵۰ کیلومتری دارد.
۲۵ بهمن ۱۴۰۲۵۰ کیلومتر بیشتر رفتن چه فرقی به حال منو شما میکنه
amir
۲۵ بهمن ۱۴۰۲وزن ماشینم که رفت قاطی باقالیا؟
اصلا حواست هست فراری روما و لامبو بنزینی ان این کیا برقیه؟
برو با تسلا مقایسه اش کن که عددی نیست درمقابلش
پیام
۲۶ بهمن ۱۴۰۲امیر شما دست به دامن شارژ هزار کیلومتری تویوتا اونم تا ۵ سال دیگه بشید در صورتی که کیا شارژ ۸۰۰ کیلومتریش داره میاد! بعدشم این چیزی که در مورد فراری و لامبورگینی میبینی من ننوشتم. برو گردن نویسندش رو بگیر. سایونارا
NAVID۰۰۹۸
۲۵ بهمن ۱۴۰۲کلاً کرهایها جودهای زیرکی هستند !!! چرا ؟؟؟
خودروهای اِکونومیش را میفروشه سود میکنه ، و همین سود رو میبره خودروهای گرانتر میسازه با دادار دودور تو بوق کرنا میکنه ولی در آخر نمیفروشه و کُلِ هزینهی طراحی و ساخت تبدیل میشه به ضرر و در آخر بیخبر و ساکت میکشه کنار میره باقالی بار میزنه با سانتاکروزش !!!
اینم حالا کِی تَقِش دربیاد خدا داند ، ولی یه خوبی داره که دیگه حناشون رنگ آب شده 😂!!!
downfall
۲۵ بهمن ۱۴۰۲https://www.pedal.ir/magazine/tesla-byd-35-global-ev-market-2023/
اختلافش با رتبه های یک تا پنج با این چیزا جبران نمیشه، حالا بیاد واسه تکتک بنزینی هاش برقی بندازه تو بازار:)
Killer
۲۵ بهمن ۱۴۰۲با یه بار شارژ تا ۸۰۵ کیلومتر بردشه اونورم بعضیا میگن با یه بار شارژ با کلی دست به دامن شدن بقیه برد ماشینشون ۴۵۰ تا هست که اونم تو تست مشخص میشه دروغ گفتن و ۲۵۰ متر بردشه :)))
downfall
۲۵ بهمن ۱۴۰۲این همه حروم کردن دلار و نهایتا از آخر اول شدن تو بازار فقط نشون دهنده اینه که جاشون تو بغل داداشی های ورشکسته شون دوو و سانگ یانگه
parhamiof
۲۵ بهمن ۱۴۰۲انگار از شکست قبلی درس نگرفتن اینا.
268+225=493
چجوری 600 اسب بخار؟
Taha Ayoobi
۲۵ بهمن ۱۴۰۲الان یعنی باید بخندیم؟
رامتین
۲۵ بهمن ۱۴۰۲طراحیش خوبه ولی بهتره روی یک مدل بنزینی هیبریدی بجای استینگر فکر کنه. خارج از موضوع قیمت، تو برقی های با پرفورمنس بالا، تایکان سلطنت میکنه.
sina
۲۵ بهمن ۱۴۰۲چه خوبه
خوبه!
۲۶ بهمن ۱۴۰۲می خوایی یه کاری کنی ولی نمیدونی چه کار کنی!
R
۲۶ بهمن ۱۴۰۲دقیقا لینکی که واسه هو اکان ایوو دادید شتاب صفر تا صد ۲.۹ ثانیه نوشته با حداکثر سرعت ۳۲۵
میشه بگید این کجاش سریعتره؟ با شتاب صفر تا ۹۶ ۳.۴ ثانیه ای؟ من نمیدونم هدفتون واقعا چیه اما تو هر مقاله ای باید از شاخ لامبو باید بالا برید
بهنام
۲۶ بهمن ۱۴۰۲چقدر خوب بود اون زمانی که پدال کره ای فن نداشت. الآن باید سر بدیهیات با این جماعت بحث کنی .
Fy
۲۶ بهمن ۱۴۰۲تترا راحت می تونه یا این رقابت کنه