قیمت مدل پایه، ۶۰ هزار دلار است اما آیا پرداخت ۹۵ هزار دلار برای یک کیا برقی با آپشنهای کامل، منطقی است؟
EV9 یک شاسیبلند سه ردیفه از کیا است که با برچسب قیمت ۹۵ هزار دلاری روانه بازار شده است. موتور تمام برقی این خودرو در نسخه پایه ۲۰۰ اسب بخار قدرت تولید میکند. شرکت کیا که بههمراه همکار تجاری و صنعتی خود، هیوندای، برخی از بهترین مدلهای برقی بازار را تولید میکند، حال گستره مشتریان متمولتری را هدف قرار داده است.
هرچند EV9 شاسیبلند محسوب میشود اما مناسب استفاده خارج از جاده نیست. هر چند کیا برای نسخه دو موتوره این خودرو سیستم چهار چرخ محرک را بههمراه حالتهای گلولای، برف و ماسه تدارک دیده اما بهتر است به آن بهعنوان یک مینیون بلندقامت، تازه، زیبا و جعبهای فکر کنید. این خودروی ۵ متری به رینگهای بزرگ ۲۱ اینچی مجهز شده که باعث جلب توجه هر بینندهای خواهد شد.
تمام مدلهای EV9 به باتری ۹۹.۸ کیلووات ساعتی مجهز خواهند شد که برای نمونه و در مدل «GT-S Line» نیروبخش دو موتور برقی میشود. موتورهای یادشده رویهمرفته ۳۸۰ اسب بخار قدرت تولید میکنند و میتوانند این غول کرهای را در عرض ۵.۳ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسانند. کیا وعده داده که گستره مسافت قابلپیمایش این خودرو برابر ۵۰۰ کیلومتر باشد.
نسخه دیفرانسیل عقب این خودرو اما برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت تنها ۴ ثانیه زمان نیاز دارد و با هر بار شارژ کامل میتواند مسافتی ۵۶۰ کیلومتری را طی کند. وقتی به طرح بدنه EV9 نگاه میکنیم و فرم بدنه مکعبی آن را میبینیم انتظار خاصی از آیرودینامیک آن نداریم.
همانگونه که از یک خودروی تازه و برقی انتظار میرود، EV9 هم به ویژگیهای بهروز گوناگون مجهز شده است که از میان آنها میتوان به پارک خودکار، حالت «خزش» (که خودرو را بدون کمک راننده از مسیرهای تنگ عبور میدهد) و سیستم خودران برای تعویض خطوط در بزرگراهها اشاره کرد. با توجه به قیمت بالایی که کیا برای پرچمدار محصولاتش انتخاب کرده است، تقریبا همهچیز بهصورت استاندارد برای EV9 ارائه میشود.
سازنده برای همگامشدن با ترندهای روز، نهتنها از پیشرانهای برقی استفاده کرده بلکه کابین را هم از مواد قابل بازیافت ساخته تا ردپای کربن خود را بیشازپیش کاهش دهد؛ بنابراین درون EV9 خبری از پلاستیک یا چرم نیست و پنلها از مواد اولیه بازیافتی تهیه شدهاند. نتیجه بهرهوری از این مواد هم یک کابین تکرنگ و خاکستری با نمایشگرهای مختلف است که چندان حس خودروی لوکس را به کاربر خود القا نمیکند.
کیا با رونمایی EV9 پا به میدانی گذاشته که پیشتر زمین بازی برندهایی چون آئودی و بیامو بوده که هیچ کدام هم آنطور که باید و شاید به موفقیت دست پیدا نکردند. پس کرهایها هنوز هم برای حکومت بر بازار این بخش فرصت دارند. آنها همین الان هم برندهایی چون لندرور و ولوو را در بخش فروش شکست دادهاند و مشتریان EX90 با قیمت ۱۰۰ هزار دلار را به سمت خود جذب میکنند.
EV9 رویهمرفته یک پکیج مناسب برای خانواده به نظر میرسد که بهلطف تجهیزاتش میتواند یک خودروی آیندهنگرانه شمرد شود، گستره مسافت قابلپیمایش خوبی دارد که بههمراه عملکرد مناسب میتواند قیمت آن را توجیه کند. به نظر میرسد که این شاسیبلند خوشاندام پتانسیل تخصیص بخش قابلتوجهی از بازار را به سوی خود دارد. نظر شما درباره کیا EV9 چیست؟ آیا خوشاقبال خواهد بود یا به سرنوشت بیامو iX و آئودی Q8 ای-ترون دچار خواهد شد؟
موتور جت
۱۴ اسفند ۱۴۰۲خیلی دیر میچاپی نظرارو و حذف میامم زیاد دارین این چه جور احترام به نظر مردمه؟!!!
net
۱۴ اسفند ۱۴۰۲این ماشین چراغ جلو و چراغ عقب و رینگ مسخره ای داره. کیا به بن بست طراحی بیرونی خورده
yaghoub
۱۴ اسفند ۱۴۰۲نه کیا بلکه هر شاسی بلند برقی لوکسی کارش خیلی سخته .
با این مبلغ انبوهی از گزینه های بی دردسر تر و امتحان پس داده در دسترس است.
پیام
۱۴ اسفند ۱۴۰۲عالی
۱۴ اسفند ۱۴۰۲اسپورتیج از این لوکس تره
Car love
۱۴ اسفند ۱۴۰۲کابوس جدید جاپون فنا😂
جومونگ
۱۴ اسفند ۱۴۰۲کابوس ؟
این ماشین تهش بتونه یه جوک بی مزه باشه
Car love
۱۴ اسفند ۱۴۰۲ولی bz4x جوک با مزه ای هست 😂😂😂اخی ۷ تا برند رو هم نتونستن یه برقی درست بسازن
پیام
۱۴ اسفند ۱۴۰۲جوک ماشین نیسان بود! مگه یادت رفته!! نیسان جوک 😂😂😂😂
۱۴ اسفند ۱۴۰۲seat شوما کابوس من است 🥰🥰🥰
جومونگ
۱۴ اسفند ۱۴۰۲وقتی خودروهای ۱۰۰ هزار دلاری برقی آلمانی با اون اعتبار و کیفیت شون با شکست مواجه میشن ، واقعا چرا باید این خودرو موفق بشه ؟!
شما شاید بتونی با تبلیغات نظر مثبت رسانه ها رو جلب کنی و ویو بگیری اما برای مشتری که میخواد پول بده باید چیزای بیشتری بهش ارائه کنی تا راضی شه ۱۰۰ هزار تا پول بده .
داخلشم اصلا حس لوکس بودن نداره . همون جنسیس های ۶۰ – ۷۰ هزار دلاری خیلی لوکس تر ازین به چشم میان .
کاش حداقل همون برند جنسیس یا یه برند لوکس جدید مخصوص کیا اینو تولید میکرد .
کمتر کسی حاضره نزدیک ۱۰۰ هزار تا بده و لوگوی کیا رو روی ماشین ببینه .
خارج از جاده هم هیچ حرفی برای گفتن نداره . باز اگر مثل رنج رور یا لندکروز ، توانایی آفرود خوب داشت میشد قیمتش رو توجیه کرد . لوکس بودن در کنار آفرود همون فرمول برنده ی رنج روره که این کره ای صد ها سال فاصله داره باهاش .
در کل بنظرم اینم مثل جنسیس باید با فروش پایین دست و پنجه نرم کنه . بهتر بود کیا روی مدل های اقتصادیش تمرکز میکرد و به بازار خودروهای ۱۰۰ هزاری وارد نمیشد تا برند لوکسی بزنه یا اعتبار کافی رو بدست بیاره . شاید کوتاه مدت یه فروشی داشته باشه اما اون هم زود از دست میده .
Killer
۱۴ اسفند ۱۴۰۲داستان تکراری خبر راجع به برقی کره ای و حسرت جاپون فنا و نوشتن ۵۰۰ خط برای ماست مالی :)))) تلاشتو دوست دارم :))) اما کمه
Killer
۱۴ اسفند ۱۴۰۲داستان تکراری خبر برقی کره ای و ناراحتی و حسرت جاپون فن و طومار نوشتن بی فایده :)))) ادامه بده :))
بهنام
۱۵ اسفند ۱۴۰۲این مثلا یک دهم هایلندر میفروشه ؟ 😂
اون کره مربای بی اصالته که برای فرار از یاتاقان و آبروریزی درون سوزها میخواد سریع از شرشون راحت بشه . چرا تویوتا با فروش دوازده میلیونی باید بیاد فرت و فرت برقی بده بیرون ؟
نگران نباش تویوتا به وقتش بساط برقی های کره مربا رو هم جمع میکنه .
mercedes
۱۴ اسفند ۱۴۰۲https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/03/7-Kia-EV9-review-2024.jpg
این رینگای جدید رو میبینم بیشتر عاشق خرچنگی میشم.
انگار چرخ زیر روروک بچس.
Killer
۱۴ اسفند ۱۴۰۲عالیه،همین ماشین فقط امسال اندازه کل تاریخ ۷ تا برند عقب مونده جاپونی تو برقی و هیبرید تونست عنوان کسب کنه :)))
جومونگ
۱۴ اسفند ۱۴۰۲هزار تا عنوان دیگه هم بزار روش .
اما تو بازار فروش چه خبره ؟
آمار هیوندای رو دوبرابر کن با کیا جمع کن تازه میشه برابر با تویوتا 🤡😂
Killer
۱۴ اسفند ۱۴۰۲نتیجه عنوان ها=فروشش میشه آیونیک ۵ که از فروش برقی کل دودوتا+لکسوس ضربدر ۲ هم بیشتر شد :)))) ۲ تا برند رو هم نتونستن اندازه یک محصول یه برند بفروشن.نتیجه عقب موندگی و اون تیتر تاریخی :))))
۳چرخ فن زیر مطلب برقی چیکار میکنه؟
سامورايي
۱۴ اسفند ۱۴۰۲جومونگ باز خوبه فروش هیوندا و کیا رو هم به فروش تویوتا میرسه ما ژاپن فنا چه کنیم که فروش الکتریکی تویوتا و لکسوزمون رو هم حتی به یه ماشین هیوندا هم نمیرسه
باید چاره اندیشید جومونگ
Amirmohammad
۱۴ اسفند ۱۴۰۲بنظرم موفق میشه با توجه به بررسی هایی که ازش دیدم.خیلی نظر مثبت گرفت
جومونگ
۱۴ اسفند ۱۴۰۲100 هزار دلار بدی که لوگوی کیا رو ببینی ؟!
یا اون کابین بی روح و بازیافتی رو ؟
اونجا دیگه ایران نیست که کیا برند لوکس باشه .
Amirmohammad
۱۴ اسفند ۱۴۰۲این قیمت رو فکر کنم اشتباه نوشتن چون خود پدال تو مطلب قبل راجع به این ماشین و همچنین باقی سایت ها مثل کار اند درایور زدن قیمتش از ۵۵ تا ۷۵ هزار دلاره
قیمت ماشین های برقی همونطور که میدونی بالاتر از مدل های بنزینی هست و برای ماشین برقی ۳ردیفه با این برد و سایز این قیمت عجیب نیست.همونطور که تو متن هم دیدی نوشته ارزشش رو داره و اگه نداشت اینقدر تو تمام رقابت ها موفق عمل نمیکرد چون تو همشون ارزش با قیمت رو در نظر میگیرن و کلیدی هست اتفاقا
کیا در بخش برقی خیلی خوب عمل کرده طبق امار فروش و جوایز
یک نکته جالب هم بهت بگم که فکر کنم بعد از شنیدنش دیگه صحبتی نداشته باشی عزیز،فروش ev9 در این ماه ۳۰ درصد بیشتر از فروش bz4x با قیمت کمتر بوده در امریکا
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۴ اسفند ۱۴۰۲ابتدای متن توضیح دادیم
Amirmohammad
۱۴ اسفند ۱۴۰۲توی متن گفته شده ۹۵ هزار دلار ولی من هرجا چک کردم قیمتش از بیسیک تا فول تو بازه ۵۵ تا ۷۵ بود
جومونگ
۱۵ اسفند ۱۴۰۲البته نمایندگیای کیا سابقه ی گرون فروشی هم دارنا 😄
تا ۲۰ هزار دلار بیشتر از قیمت کارخانه هم مردمو تیغ زدن این عزیزان
https://www.pedal.ir/kia/kia-asks-dealers-not-to-mark-up-ev9/
Killer
۱۵ اسفند ۱۴۰۲ببین با گرون فروشی بازم بیشتر از bz4x فروخته :))))
اونا چقدر بدبختن دیگه :))
Ehsan
۱۴ اسفند ۱۴۰۲با اون همه جایزه ای که کسب کرد و مشخصاتی که داره قطعا تو مسیر خوبیه و نتیجه میگیره
B
۱۴ اسفند ۱۴۰۲طراحی داخلیش خوب نیست اما طراحی بیرونیشو دوست دارم
Galant.VR4(JDM)
۱۴ اسفند ۱۴۰۲برای طراحیش خلاقیت خوبی به کاربردن برای محک زدن خودشون حداقل تا به یه خط مشخصی برسن مشخصاتش هم عالیه ولی یکم کارش سخته اونم بخاطر قیمتش و رقبایی که داره من خودم اگه پولشم داشتم 100هزار دلار به این نمیدادم واقعا برای یه کیا پول زیادیه حتی اگه لوکس باشه بازم تازهکاره
sina
۱۴ اسفند ۱۴۰۲باحاله ولی ارزش خرید نداره
سوشیانت
۱۴ اسفند ۱۴۰۲۹۵ هزار دلار پول بدی بعد از مواد بازیافتی برای داخل ماشینت استفاده شده!!!
ارمان
۱۵ اسفند ۱۴۰۲زشت اگه ماشین بود
یک تیکه نوار ال ای دی گذاشتن شده طراحی