سدان متوسط کیا K4 و جانشین سراتو از طراحی خاص، کابین مجهز به دو نمایشگر، HUD و… سود میبرد.
کیا با معرفی مدل K4، نام فورته (که پیشتر باعنوان سراتو روانه بازار میشد) را کنار گذاشته است. البته این تنها نام این خودرو نیست که تغییر کرده است چون K4 عملا یک خودروی جدید به شمار میرود که در جایگاه سراتو و فورته خواهد نشست. سازنده کرهای هنوز جزئیات فنی این خودرو را منتشر نکرده و تاکنون به انتشار تصویر رسمی آن بسنده کرده است. معرفی نهایی این خودرو یک هفته دیگر و در جریان نمایشگاه خودروی نیویورک اتفاق خواهد افتاد.
هرچند که زیبایی امری سلیقهای به شمار میرود اما فاکتورهایی هم برای تعریف عامهپسندی یک خودرو وجود دارد؛ K4 از این تعریفها تبعیت میکند پس انتظار میرود در نگاه بسیاری از مردم، زیبا جلوه کند. طراحی K4 آنقدر متفاوت شده که سراتو را قدیمی جلوه میدهد؛ از چراغهای تازه گرفته که پیرو زبان طراحی جدید این شرکت است تا ستون C نوآورانه آن.
البته که طراحی بیرونی شباهت بسیاری به نمونه کوچکتر K3 (جایگزین ریو) دارد. ابعاد بدنه K4 در مقایسه با نسل گذشته بزرگتر شده و با وجود بهرهمندی از فرمپردازی یک فستبک، همچنان یک سدان با صندوق عقب معمولی محسوب میشود. دستگیره درهای عقب درون ستون C و پشت شیشه سوم قرار گرفتهاند. خود درهای عقب هم درازای بیشتری دارند چون ابعاد بدنه بیشتر شده است.
تغییرات ظاهری راه خود را به کابین K4 2025 هم باز کردهاند؛ جایی که شاهد استفاده از دو نمایشگر بههم چسبیده روی داشبورد بهرنگ سبز مرغابی هستیم. خوشبختانه کلیدهای کنترلی تنظیمات در K4 هنوز ترکیبی هستند و تماما لمسی نشدهاند؛ بنابراین برای کنترل صدا، تهیه هوا، میانبر رهیاب، رسانه و… میتوان از کلیدهای فیزیکی استفاده کرد. دکمه تنظیمات صندلی گرم و تهویهشونده هم بالای دستگیره در راننده قرار گرفته است. سرنشین کناری هم از سیستم گرمکن سه حالته صندلی بهرهمند خواهد شد.
کیا K4 2025 به نمایشگر شیشهای، HUD، تعداد زیادی درگاه USB، یک ورودی ۱۸۰ واتی ۱۲ ولت و دکمه مخصوص حالت رانندگی روی فرمان مجهز میشود.
رنگبندی سبز مرغابی که در تصاویر مشاهده میشود، «سبز سنگی» نام دارد. از دیگر رنگهای کابین که درصورت انتخاب مشتری سرتاسر آن را میپوشاند میتوان به «قهوهای دره»، «سیاه عقیق»، و «خاکستری ملایم» اشاره کرد. کیا تا پایان سال جاری K4 را روانه بازار ایالاتمتحده خواهد کرد. نظر شما درباره مسیر طراحی جدید کیا چیست؟ آیا برندهای کرهای در این حوزه از رقبای آلمانی خود پیشی گرفتهاند؟
net
۳ فروردین ۱۴۰۳چند سالی هست کیا و هیوندای به بن بست طراحی بیرونی خورده اند
NAVID۰۰۹۸
۳ فروردین ۱۴۰۳برخلافِ نظر دوستان ، تو همه این عجق وجقهای کرهای که بیشتر یاد سوپِ پامرغ میندازدمون تو کوچه پس کوچههای سئول ، این طراحی یه تفاوت ایجاد کرده در این کلاس و یه کار متفاوت شده در طراحی اتاق!!!
ولی در طراحی داخلی به هیچ کدوم از ژاپنیها و بخصوص مزدا و هوندا نمیرسه!!!
بخصوص اون بَجی که گذاشته گوشه فرمون یعنی متفاوت از بقیه باشه اما نیست و فقط جنبه تنوع داره و بس!!!
هرچقدر این طراحی روی اپتیما جدید زشت شده روی سراتو بهتر چسبیده و مدرنیته بر اساس مد روز شده!!!
اما حقیقتاً یه سوالی ذهن من رو درگیر کرده که چرا کسی باید سیویک کرولا مزدا۳ نخره و الانترا یا سراتو بگیره؟!!!؟
BMW
۳ فروردین ۱۴۰۳طراحی جلو ک خوبیش این هست ک یکپارچگی طراحی و هماهنگی کاملی با سایر محصولات کیا داره، طراحی و فرم چراغها و …
طراحی داخلی هم علی رغم سلیقه خیلیها من کابینهای ساده تر با دکمه های فیزیکی بیشتر و خیلی میپسندم، بنظرم ادم یکمی گیج میزنه با این همه نمایشگر موقع رانندگی و …
در نهایت انگار کره ایها طراحی و از جلو ماشین شروع میکنن و وقتی به تهش میرسن بودجه و زمانشون تمام میشه و … عقبش سردرگم بین استیشن و صندوقدار و …
بهترین دوره طراحی کیا بنظرم زمان کانسپت پیتر شرایر با اسم پوزه ببر بود، ساده و موزون و زیبا
همین کیا و کادنزاهایی ک تو خیابون خودمون هستن
amir
۳ فروردین ۱۴۰۳راستی یه سورپرایز خوب برای آقا پیام تحلیلگر عزیزمون
https://www.usatoday.com/story/money/cars/recalls/2024/03/21/hyundai-recall-ioniq-genesis-models-iccu/73050863007/
گل سر سبد فضاپیماسازی سئول یعنی آیونیک ۵ و ۶ هم از فراخوان در امان نموندند اونم دقیقا مربوط به قسمت برقیشه!!!!
Killer
۳ فروردین ۱۴۰۳https://www.jsonline.com/story/news/local/milwaukee/2024/02/29/380000-toyota-tacoma-trucks-recalled-in-the-united-states/72788007007/
https://www.forbes.com/sites/tylerroush/2024/02/27/toyota-announces-new-recall-over-683000-vehicles-affected-in-a-week/
https://www.forbes.com/sites/antoniopequenoiv/2024/02/21/toyota-recalls-280000-vehicles-over-transmission-issue/
سوپرایز و عیدی من به تو.بالای ۱ میلیون فراخوان در ۳ نوبت فقط در ۱ هفته :))))))
اسم برقی بیاد ۳ چرخ فن باید بزنه کوچه علی چپ چون چیزی واس گفتن نداره و اینطور با فراخوان میلیونی جوابش داده میشه :))))
amir
۳ فروردین ۱۴۰۳نه دیگه نزن کوچه علی چپ
جاپونی که عقب مونده بود بماند
کره ای که فضا پیما میساخت چرا فراخوان میده مگه با کیفیت نبود برقی هاش نامبر وان نبود؟ آخییی کوشولو!!!
ضمنا بیخودی خودتو با لینک خسته نکن هرچقدرم فراخوان داده باشن جاپونی های عقب مونده به فراخوان ۳.۳ میلیونی نمیرسه
Killer
۳ فروردین ۱۴۰۳فراخوان ۱ میلیون و ۳۰۰ هزارتایی هفته :))) نه بلدن برقی بسازن نه بلدن بنزینیاشونو جمع کنن و هی فراخوان میدن،۳ تا لینک قوی گذاشتم شوکه شدی اصن :))))
تا جایی که یادمه پدال بزرگترین فراخوان سال ۲۰۲۳ رو به نام هوندا ثبت کرد،بزارم لینکشو یا رحم کنم ؟ :)))
https://www.pedal.ir/honda/honda-2-6-million-vehicle-fuel-pump-recall/
amir
۳ فروردین ۱۴۰۳ضمنا عزیزم اینطوری هول نکن من خطاب به پیام نوشتم الان نباید با کیلر جواب میدادی ضمنا با این ادبیات هم کامنتاتو مینویسی چیزیو به جز اینکه ۲۰ سال هم نداری ثابت نمیکنه اتفاقا من با اجازه شما از لحن صحبتتون کپی برداری میکنم جوابتونو میدم که متوجه بشی چطوریه!!
Car love
۳ فروردین ۱۴۰۳گفتی آیونیک ۵
میدونستی فروش فقط آیونیک ۵ از فروش کل برقی های عقب افتادگان و گدایان باتری( دودوتا + لکسوز) روی هم ضربدر ۲ بازم بیشتره؟ ☹️
با این حساب کتاب فقط یک تیتر یادآوری میشه: چرا جاپونی ها عقب افتادن؟ 💔💔💔😭
amir
۳ فروردین ۱۴۰۳گفتی چایونیک پنج
میدونستی فروش چایونیک ۵ نه تنها افزایش نداشته بلکه ۵ درصدم افت کرده؟ وقت جایزه های بیشتر و فیس لیفته وگرنه میره پیش داداشای تو زباله دونیش یعنی جی هفتاد و استینگر
اینم منبع که نگی از رو هوا میگی دقیق و خوب نگاه کن آیونیک ۵ رو در آخرین ماه در بازار آمریکاست جالب ترش اینجاست که از ۲۰۲۴ تا الان درصورتی که برند جاپونی های عقب مونده جامپ فروش تا حتی ۲۰ درصد( کل برند!!) زدن فضا پیما سازی کیا و هیوندای با کاهش فروش دارن مواجه میشن!!!!
https://www.goodcarbadcar.net/2024-u-s-auto-sales-figures-by-model-all-vehicle-ranked/
Car love
۳ فروردین ۱۴۰۳یه خبر خوشگل میزاریم به عشق دوستان جاپون فن که در اصل از خودمونن چون باتریشونو ال جی کره ای بهشون صدقه میده😍
https://www.torquenews.com/16317/hyundai-motor-group-takes-second-place-us-ev-sales-2023
آیونیک که افزایش فروش داشت اونم زیاد حالا خواستی لینکشو میزارم وای تو ببین چقدر جاپونیا بدبختن که با وجود اینکه از نظر خودشون آیونیک ۵ افزایش فروش نداشت بازم فروش فقط آیونیک ۵ از فروش کل برقی های دودوتا+لکسوز روی هم ضربدر ۲ بازم بیشتره!! نباید اینو میگفتی 😂😂😂😂
حسین
۳ فروردین ۱۴۰۳جمع فروش فرغون سازی چیوندا کیا ضربدر دو = نصف فروش تک برند تویوتا
جمع فروش لگن سازی یکسال کشور کره مربا= یک دوم فروش سه ماهه خودروسازی ژاپن🤣🤣🤣🤣🤣
داود
۳ فروردین ۱۴۰۳داداش این همه دیس لایک میخوری خودت برداشتت چی هست. از لکسوز نوشتنت معلومه صاحب سبک و متخصص فن هستی!! 😂😂
amir
۳ فروردین ۱۴۰۳پیام جان این لینکی که تو گذاشتی ماله ۲۰۲۳ مال من ماله ۲۰۲۴ لاقل نگاه کن
جومونگ
۳ فروردین ۱۴۰۳آره این خبرو تو مقاله ی سانتافه جدید منم گذاشتم
یه نکته ی جالب و فاجعه آمیز از سایت carscoops خوندم .
ظاهرا این ایراد به پلتفرم e-GMP هیوندای برمیگرده که کلی مدل با این پلتفرم ساخته شده . هیوندای و کیا و جنسیس حدود 170 هزار تا رو فقط تو کره فراخوان کردن ! به قول carscoops :
the three affiliated companies are recalling what appears to be nearly every electric model in their lineup based on the e-GMP platform
تقریبا هر چی که با این پلتفرم ساخته شده فراخوان شده !
قضیه به بازار کره محدود نمیشه و تخمین زدن اگر قرار باشه تمام برقیایی که با این پلتفرم ساخته شده ( مدل های از سال ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۴ ) ممکنه بالای ۵۰۰ هزار تا هم به این آمار اضافه بشه
However, if Hyundai decides to expand the recall to other markets, it may need to recall as many as 500,000 additional vehicles.
همچنین NHTSA بالای ۳۰ مورد شکایت رو ثبت کرده که با ارور دادن و از دست دادن قدرت ماشین مرتبط بوده .
آخر مقاله هم میگه هیوندای با این فراخوانا بیگانه نیست 😂 چون اگه یادت باشه هیوندای کنا برقی به علت مشکلات متعدد آتش سوزی تو خود کره توقف تولید خورد ! یعنی خود کره ای ها فروش خودروی خودشون رو تو کشورشون ممنوع کردن !
Killer
۳ فروردین ۱۴۰۳طولانیه نمیخونم :)))
Killer
۳ فروردین ۱۴۰۳افت فروش داشت آیونیک ۵؟
https://carfigures.com/us-market-brand/hyundai/ioniq-5
پس این ۴۷ درصد افزایش رو ما از کجا آوردیم؟ چه میکنه قدرت جایزه
کیا هیوندای افت فروش داشتن؟
https://www.focus2move.com/world-car-group-ranking/
پس این افزایش فروش و رتبه سوم فروش جهانی رو ما از کجا آوردیم؟
راجع به آمار فروش آخر هر سال صحبت میکنن عزیزم نه سالی که ۲ ماه گذسته ازش! الکی خودتو خسته نکن،دیدی که اخر سال گذشته نتیجه چی بود.راستی لینک فراخوانای میلیونی رو دوست داشتی؟ ضربه خوبی بود :)))
سلامتی باتری بگیرا و بقول اون تیتر عقب افتاده ها
amir
۳ فروردین ۱۴۰۳درسته جوجه رو آخر پاییز میشمرن
یادت هست که همه جاپونی های عقب مونده ۵۰ درصد ۵۰ درصد تو بازار آمریکا افزایش فروش داشتن ولی چوسان قدیم کلا یه دونه نماینده داشتن؟ تازه اونم مدل هایی که دو برابر سن شما توی بازارن نه لگن های دو دقیقه پیش متولد شده!!!
حالا هی خودتو بزن به کوچه علی چپ ت رول کن بی تی اس فن!!!
sunmartin
۴ فروردین ۱۴۰۳طراحی مینیمالیسم داره
ما ن کارشناسیم نه طراح نه صاحب نظر فقط ی عده که راجع ب هر جیزی نظر میدیم
از مرغ و گوشت تا فضا و ماده تاریک و طراحی خودرو
زیزیگولو
۳ فروردین ۱۴۰۳چهره ماشین کاملاً الهام گرفته از اپتیما هستش
کرگدن باواریا
۳ فروردین ۱۴۰۳*چهره ماشین کاملا از بهمن ریسپکت الهام گرفته شده 😏
بهنام
۳ فروردین ۱۴۰۳تو این عکس ها که فعلا جز زشتی نمیبینم . ستون عقب و گلگیرهای برامده و لباسی که انگار دوسایز براش بزرگتره این کجاش زیباست ؟
Zz
۳ فروردین ۱۴۰۳آیا برندهای کرهای در این حوزه از رقبای آلمانی خود پیشی گرفتهاند؟ بله آنها پیشی 🐱 گرفتند
این طراحی ستون عقب انگار بیشتر یه باگ تو نرم افزار طراحی بوده . نتونستن درستش کنن گفتن آقا ولش کن همینه که هست بدین بیرون بره .
ali_x76
۳ فروردین ۱۴۰۳یا قمر بنی هاشم
آرم کیا چرا وسط فرمون نیست😑😑😑😑
Peiman56
۳ فروردین ۱۴۰۳طراحی جذاب در کنار قیمت اقتصادی برگ برنده خیلی بزرگیه.ولی کلا لول ماشینهای آلمانی سنگ محکم واسه سایر خودروسازان و البته قیمتهاشون هم قابل مقایسه نیست.برند لوکس کره جنسیسه که با آلمانی میشه مقایسه کرد که اونم با وجود طراحی و کیفیت خوب محصولاتش بعید میدونم بتونه اون برندینگ ژرمن ها رو بدست بیاره و نهایتش باید با لکسوس و سایر لوکسهای ژاپنی مقایسه کرد.البته بماند که دو آلمانی اصلی جدیدا تو طراحی خیلی خراب کردند و توجهی به این میراث گرانبهایی که دارند نمیکنند.
ehsan.fa
۳ فروردین ۱۴۰۳من رفیقم کیا اپتیما ۲۰۱۲ داشت ۹۰ میلیون خریده بود ، رسما به جا تراکتور استفاده ش میکرد ، به شدت بی سلیقه و بی ملاحظه بود تو نگهداری تو ۷ سال که باهم بودیم هرگز ندیدم ماشینش خراب بشه فقط روغن و لنت و لاستیک ، در مورد بقیه برندها تجربه عملی ندارم ولی کیفیت اپتیما بشدت بالاس ، داشبورد و صندلیش اصلا خراب نشدن با اینکه همیشه خدا پنجره باز بود و گرد و خاک و آفتاب میخورد. منم دنا دارم اینا رو برای تبلیغ ننوشتم
JUST GERMANY
۳ فروردین ۱۴۰۳جدی میفرمایید شما ؟!
پس این اپتیما و کیاها و سوناتاهایی ک خراب میشن و ما از کجا اوردیمشون ؟
اومایی ک چرم فرمونشون به 40.000 هزار تا نرسیده پوسته میشه !!!
نئون های عقب چراغ عقب میسوزه خصوصا سوناتا
جدی میفرمایید شما ؟!
البته در شرایطی ک شما میگی اگر تهش 10 هزار تا رفته باشه سالم میتونه مونده باشه
تانک هم سوار شی مثه رفیقت استفاده کنی شک نکن خراب میشه، کره مربایی ک جای خود داره
NAVID۰۰۹۸
۳ فروردین ۱۴۰۳کاربر احسان
چرا بزرگنمایی میکنی !!!
والا اگر رفیق شما ۲۰۱۲ داشت ، من ۲۰۱۵ داشتم و قبلاً یه کامنتِ طولودراز در موردش گذاشته بودم چند سال پیش!!!
اول اینکه چه نگهداری خوب باشه چه نباشه ، متریال چرمی و پلاستیکی تمام کرهایها و بخصوص اپتیما به اصطلاح سائیده و برق میوفته!!!
کیفیت چرم طول عمر داره و پس از ۴ سال قشنگ خشک میشه و جوری ترک میخوره که پاره و مجبور به تعویض میشوند( البته در همهی خودروهای چرمی چنین هست ولی با طول عمر بالای ۱۰ سال )!!!
بحث فنیش هم به کنار و به همه ثابت شده چه استهلاک وحشتناکی داره!!!
بخدا که اون دنا شما از اپتیما رفیقت بهتره در بحث استهلاکی!!!
زمانی که اپتیما فیس ۲۰۱۱ اومد ، قیمتش بین ۶۰ تا ۷۵ میلیون شناور بود ولی به سبب تورم اون سالها مدل ۲۰۱۲ به ۱۱۰ میلیون رسید و سال ۲۰۱۴ فیس عوض شد با کیفیت بالاتر و متریال پیانویی در داخل!!!
نه ترمز داره ، نه سواری داره نه کیفیت و …. ، فقط قیافه داره اونم جهت دور دور و بس!
البته امیدوارم جنبه نقد داشته باشید و ناراحت نشده باشید!
عید به کام.
ehsan.fa
۳ فروردین ۱۴۰۳جناب نوید والا من تجربه خودم رو گفتم توانایی خریدشم ندارم ولی چیزیگفتم عین واقعیت بود
۳ فروردین ۱۴۰۳اتفاقا بد و اشتباه گفتی NAVID۰۰۹۸ بد اشتباهه حرفات طبق معمول چرا عقده خالی میکنی رو کره ای ها
من همین الان کره ای ۱۰ سال کار نشونت میدم چرمش میچربه به ژاپنی هاست هیچ ترک و مشکلی هم نداره
البه بد کره ای ژاپنی چینی بد هرکدوم بَدِ دیدن منم همین میگم بیطرفانه
ولی شما حرفات مغرضانست و اشتباهه معلومه از نظراتت طبق معمول خاظری برای کوبیدن کره ایها بگی دنا استهلاکش کمتره
هرکی این حرفو بزنه باید به عقلش شک کرد که هیچ معلومه هیچ اطلاعاتی هم نداره
Zz
۳ فروردین ۱۴۰۳کاملا از نحوه تایپت معلومه همون کاربری هستی که اسم نوید رو کپی کرده و فقط بجای صفر ، دو تا @@ میزاره :)
کاملا هم مشخصه از ژاپن بدت میاد و هیتر ژاپنی که پشت اروپا و امریکا و بقیه قایم میشی
کرگدن باواریا
۳ فروردین ۱۴۰۳همون دنائت تو هزار شرف داره به اپتیما اونم ۲۰۱۴
𝐀𝐥𝐢
۳ فروردین ۱۴۰۳حال به هم زنه
Ehsan
۳ فروردین ۱۴۰۳خیلی طراحی شیکی داره،ستون هم جالب شده
Amirmohammad
۳ فروردین ۱۴۰۳نوآوری های که توی این نسل برای طراحی بکار برده بنظرم خوب شده،کلا از نسل قبلی بهتره
دستگیره در عقبم که رو ستونه باحاله
حسین
۳ فروردین ۱۴۰۳تنها قسمت درست طراحیش چراغ های جلو هستن اونم به خاطر اینه که از کادیلاک کپی زدن چراغ جلو رو.
حسین
۳ فروردین ۱۴۰۳کاملا اتفاقی هست این شباهت اصلا نمیخواستن کپی بزنن:
https://mobile.guideautoweb.com/en/galleries/71789/refreshed-2025-cadillac-ct5-is-latest-with-33-inches-of-displays/?im=1
حسین دهمرد
۳ فروردین ۱۴۰۳بازار الان کراس اور پسنده. فست بکش کردی دیگه چرا در صندوق عقبو مثه سدان کردی؟
Amir
۳ فروردین ۱۴۰۳طراحی جذاب 😂
چه طنز تلخی
Alireza
۳ فروردین ۱۴۰۳معنای کلمه جذاب عوض شدش به طور کامل
دکتر_ماشین باز
۳ فروردین ۱۴۰۳کادیلاک سلستیک مناطق محروم
۳ فروردین ۱۴۰۳این اپتیما خودمونه؟
کی آنقدر این جوجه شاخ شوده
اپتیما از ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۵ خیلی شاخ شوده
از ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۵ هم خیلی شاخ شوده
Taha Ayoobi
۳ فروردین ۱۴۰۳قبل از اینکه تیتر رو بخونم فکر کردم کادیلاک سلستیکه
رامتین
۳ فروردین ۱۴۰۳طراحی این خیلی جذابه؟ کاملا یک طراحی متوسط و بنظرم ضعیف. شما لکسوس LC که 6 سال پیش طراحی شده را ببینید. جذاب واژه سخیفی هست براش. طرح اشک لکسوس چی بود همه را وادار کرد بزنن!
faster
۳ فروردین ۱۴۰۳شبیه kmc j7 شده یکم
هوشنگ بایی
۳ فروردین ۱۴۰۳به نظر من طراحی قشنگ و جسورانهای داره ولی خیلی زود قدیمی میشه
همایون
۴ فروردین ۱۴۰۳خوشگله خوشگلا