ورود کیا به عرصه سدانهای لوکس با معرفی رسمی K9 کلید خورد. پیتر شریر (Peter Schreyer) طراح سابق آئودی این خودروی سدان بزرگ را برای کیا طراحی کرده است.
طبق معمول باید دنبال همزاد این خودرو در هیوندای باشیم. هیوندای Equus پلت فرم خود را در اختیار شریک و خواهر کره ای خود قرار داده تا یک سدان دیفرانسیل عقب دیگر کره ای را شاهد باشیم.
K9 همانند هیوندای با موتور ۳.۸ لیتری V6 با توان ۲۸۵ اسب بخار نیرو تولید خواهد شد و اگر فکر می کنید که کافی نیست، کیا یک نسخه ۳۳۰ اسبی GDi را نیز در ابتدای سال آینده روانه بازارها خواهد نمود. پیش بینی می شود موتور هشت سیلندر کیا نیز روی این خودرو قرار گیرد.
گیربکس اتوماتیک هشت سرعته روی هر دو مدل نصب می شود. بنابراین علاوه بر طیف گسترده نسبتهای دنده، امکان تعویض بصورت دستی نیز فراهم خواهد بود. در این خودرو چهار حالت اقتصادی، معمولی، اسپرت و رانندگی در برف را می توانید انتخاب کنید تا روی مجموعه عملکرد سیستم تعلیق، موتور، گیربکس و فرمان، تاثیر آنرا ببینید.
کیا در این خودرو توانسته نسبت تقسیم وزن ۵۰/۵۰ را در جلو و عقب ایجاد کند که برای تعادل خودرو بسیار تاثیرگذار خواهد بود.
K9 طیف وسیعی از امکانات لوکس و فن آوری های پیشرفته را با نام تجاری کیا عرضه خواهد نمود. از نکات جالب این تجهیزات باید به مانیتور بزرگ ۱۲.۳ اینچی در مرکز داشبورد اشاره کرد. همچنین سیستم نمایش سربالا، اطلاعات مورد نیاز راننده را روی شیشه جلو منعکس می کند. دو مانیتور ۹.۲ اینچی هم در پشت صندلیهای جلو جاسازی شده اند تا سرنشینان عقب را سرگرم کنند. سیستم صوتی این خودرو هم با ۱۷ اسپیکر ساخت هارمن (Harman) برای دوستداران موسیقی جای هیچ گلایه ای باقی نمی گذارد.
البته این همه تجهیزات این خودرو نیست. صندلیهای مجهز به تهویه، کوسن کشویی، تکیه گاه پای سرنشینان عقب و حرکت خودکار صندلی جلو زمانیکه مسافری روی آن ننشسته به جلو برای افزایش فضای سرنشین پشتی از جمله موارد قابل ذکر در این اتومبیل لوکس می باشند.
این خودرو بیش از ۵ متر طول دارد و فاصله بین دو محور آن نیز بیش از ۳ متر می باشد. با وجود عرض ۱۹۰ سانتی متری و ارتفاع ۱۴۹ سانتی پی می برید که با چه غولی مواجه خواهید شد. خودرویی که با این اندازه و امکانات باید شانس خود را در رقابت با بنز کلاس S و ب ام و سری ۷ بیازماید!
بهترین و کاملترین خودروی کیا باید به مصاف لوکسهای آلمانی و ژاپنی برود و بنابراین قیمت گذاری آن بسیار حیاتی می باشد. قیمت تخمینی این ماشین ۵۸,۷۵۰ دلار است که مشابه Equus است. سوال اینجاست که کیا در برابر رقبای نامدار خود روی این خودرو چه حسابی باز کرده است؟ آیا مشتریان حاضرند برای یک برند متوسط چنین بهایی پرداخت کنند؟ یا اینکه تنها هدف از عرضه این خودرو کسب اعتبار و به رخ کشیدن توانایی های کیا و بدست آوردن بازار بیشتر در رده های پایینتر می باشد؟
محمد
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۱خیلی زیباست..ما دلمون به چی خوشه اخه یکی جواب منو بده..چرا دنیای ما باید با دنیای بقیه فرق کنه!!؟؟
جنابعالی!
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۱نظر من رو که حذف کردند..اما بازهم میگم
خلایق هرچه لایق!
amir
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۱چون یک مشت ادم ………و…………و……. میخوان سود کنن
milad
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۱این ماشین فکر کنم جانشینه opirose
yashar
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۱همینه که هست …اگه نمی خوای برو اون دنیا!یا خودت یکاری بکن.
البته با عرض معذرت بدل نگیری!
مقداد
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۱شرایر با ورود به کیا فرصت بزرگی رو بدست آورده .من فکر می کنم طرح های ایشون ماندگارتر از طرح های کمپانی خواهرش یعنی هیوندای هستند. حالا هم که کیا جسارت ارائه ی سدان دیفرانسیل عقب سایز بزرگ رو بدست آورده و مایه ی افتخار کره جنوبی هستش .
میلاد عزیز ،با احترام ،کیا کادنزا به عنوان جانشین اپیروس، و کیا کی9 به عنوان همزاد هیوندای سنتینال و لکسوس ال.اس هستند.
به هر حال اونها خیلی وقته که صنعت ما رو پشت سر گذاشتند و درس های زیادی رو از صنعت آلمان دارند می آموزند.
رامین
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۱این از کره اینم ازما.هنوز هم داریم 405و206 منسوخ فرانسه را مونتاز میکنیم
مهزیار
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۱چه انتظاری از یه سدان دارید؟ هر چه بخواهی یا نخواهی اینجاست… بجز یه اسم بزرگ!!!
امیر
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۱نگاه کیا کنید چه ماشینی ساخته ولی ما هنوز که هنوز باید پراید 30 سال پیش رو بخریم 10 میلیون […]
محسن
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۱این کیا k9 چقدر ب ام و است!
کیانوش
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۱آره ولی نباید بگی، الان طرفداراش میریزن میگن ب ام و از روی کیا کپی میکنه!
کیانوش
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۱به نظرم خیلی براش سخته موفق بشه. چون بازار خودروهای لوکس به کلی با بازار خودروهای معمولی فرق میکنه. فقط در یک سری کشور خاص شاید مثل ایران شانس دارد.
البته باید اینم گفت همین که شرکتی مثل کیا به خودش اینقدر جسارت میده اینجنین خودرویی درست کنه خودش یکجور موفقیت هستش.
rasoul
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۱دوستان سلام.بیایید یک کم + فکرکنیم.قدیمیا یک کم تلاش کردند تا به اینجا رسیدند و خودشونو بچه هاشون دارند با این ماشینا حال می کنند.ما هم اگه بتونیم یک کم تلاش بیشتر بکنیم و خودمونو جر بدیم و کل خونه زندگی خودمون و اجدادمونو بفروشیم احتمالا می تونیم آینه سمت راستشو بخریم.
با تشکر
کیانوش
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۱سلام مجدد، من یک سرچی توی اینترنت در مورد این ماشین زندم. پلتفرمش با جنسیس یکی هستش و موتورش هم احتمالا همون موتورهای جنسیس.
نکته بسیار جالب اینه جنسیس 2012 از جلو بسیار شبیه مرسدس بنز اس کلاس هست و این کیا هم شبیه ب ام و سری 5. واقعا آدم میمونه اینها چی فکر میکنن!
mindhunter
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۱باز هم آرزوی کره ای ها در خاطرات آلمانیها تداعی شد
کپی رو به حد خودشون رسوندن
pedram
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۱کپی چیه دوست من؟!
طراح شرکت کیا یه آلمانیه که قبلا تو شرکتای بزرگ طراحی میکرده اگه شبیه درومده به این خاطره!
از موقعی که هیوندای چندتا آلمانی که طراح های خوبی بودن رو واسه خودشو کیا استخدام کرد اینجوری شده ولی حسابی این 2 شرکت آباد شدن!
من از ماشینای شرقی خوشم نمیاد ولی وقتی حال و روز کشور خودمو میبینم و این کره ای هارو میبینم کلی بهشون آفرین میگم که مثل ما بدبختا نیستن که افتخارمون تولید تیبا و 405 و پراید (تولید ابدی و یک شکل و بی کیفیتو نا ایمن) هستش!
محمدرضا يعقوبي
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۱با سلام خدمت دوستان
بعد از اینکه نظرات دوستان رو درباره مقایسه خودروزسازان بزرگ وطنی با خودروسازان چشمبادامی شنیدیم
بهتره کمی هم از ماشین بگیم
.
.
.
.
طراخی این ماشین راستش منو نگرفت
از جلو یه جورایی شبیه بی ام دبیلیو میمونه کافیه یه خط از وسط جلو پمجره رادیاتور بکشین پایین بعد میشه bmw s7
از عقب هم یه جوراییی کپی از محصولات هیوندای
یعنی به نظر من جلو و عقبش نمخوره بهم
عقبش خیلی شبیه پورشه پانامراست
البته از این عکسی که من دارم می بینیم
یعنی به نظر من یک سدان کلاسیک نیست
در مقابل هم یکگ سدان مدرن از نظر طراحی هم نیست
البته نظر منه
در مورد طراحی دوستان نظری دارن بگن
ممنون میشم
سعید
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۱کپی واضحی از مازاراتی
کااااااااااااااااااااش ایرانخودروی … ماکروفرساز و سایپای … هم به فکر تولید لگنی به روز تر بودند
رضا
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۱همون نگاه اول منو یاد طرحهای نادر فقیه زاده یعنی سری شش BMW انداخت…!
عقبشم یه جورایی همونه..
یه بار دیگه اون BMW رو ببینین حرفمو تایید میکنین.
مجید
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۱اونا با این تفکراتو خلاقیتشون دارن با سرعت فوق نور پیشرفت می کنن اونوقت ما تازه وانت Logan می زنیم
يارو
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۱هیوندا و کیا تو کره دارن نقش بنز و بی ام و را توی المان بازی میکنند
کیا شده بی ام و هیوندا هم مرسدس حتی یک مقدلر کپی هم میکنند
atila
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۱کیا- هیوندای-سامسونگ-ال جی-جنسیس- جومونگ -لینچان -فقط تقلید و فکر فروش بیشتر البته خدا وکیلی کپی کار ماهری هستن که کار هر کسی هم نیست
M
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۱با مظر atila مخالفم شدید ششش ددد
arsalan
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۱بابا کپی 100% ford fusion 2013اس میگین نه سایت fordیه سر بزنین
sunmartin
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۱باید از همین جا به تمام مخالفان kia motores اعلام کنم:طبق چند تحقیق بین المللی و جامعه آماری در آمریکای شمالی ,استرالیا,این برند نامدار که جزو کمپانی ها یمشترک المنافع با هیوندای هست (مانند رنو-نیسان)و…تا سال 2014 میلادی به دوستداشتنی ترین برند جهان تبدیل میشود.مولفه هاییی چون ارزش در برابر قیمت /هندلینگ/ارگونومی داخلی و خارجی /و سایر موارد در این املر گیری لحاظ شده
sunmartin
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۱pedram به چه موضوع خوبی اشاره کرد دوستان از شما میخوام در تمام وب سایت های خودرو که نظر میدید این گفته پدرام رو تکرار کنید تا سر زبون ها بیوفته “تولید ابدی تیبا و پراید و پژو” واقعا خسته شدیم خفه شدیم اخه تا کی میخوان فقط در قیمت نواوری کنن و هروز قیمت این تولیدات ابدی رو افزایش بدن؟
محمد
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۱کپی یعنی چی؟
به نظر من اصلا کپی نیست قیافه اش هم خیلی زیباست
ایران اومده دنا رو تولید کرده و اینها هم اومدن k9 تولید کردن
محمد
۲ خرداد ۱۳۹۱فرق بین ایران و کره :
دلیلش فقط تو دو تا چیز هست
کره جنوبی :
1- بوروکراسی کارآمد و شایسته سالار
2- ایجاد پیوند موثر با جامعه یا ائتلاف سازی
ایران :
1- بوروکراسی ناکارآمد و گسترده ی رابطه مند
2- فقدان پیوند موثر دولت با جامعه به دلیل وجود درآمدهای نفتی و فقدان نظام مالیات گیری و باالطبع عدم پاسخگویی دولت
راستی :
منتظر کمپوت و آبمیوه ی دوستان پدالی در اوین هستم .!!!!
shayan
۲۰ خرداد ۱۳۹۱این جورماشین هارو لطفاتوسایتتون نزاریدماانقدرپرایدامثال اینجورچیزادیدیم که وقتی ماشینی مثل سدان رو می بینیم ذوق میکنیم………..
مجتبی
۳۱ خرداد ۱۳۹۱سلام . کپی یا غیر کپی مهم نیست . اینقدر رو کپی بودن طرح تکیه نکنین . شما یه مقایسه سر انگشتی بین کیا موتور 30 سال پیش و الان بکنید و یه مقایسه با 405 و پراید خودمون،حساب کار دستتون میاد . اونا اگه کپی هم کرده باشن ببینید کجان ما که همینن کپی نکردیم(بلد نیستیم یا نخواستیم) ببینید کجاییم . خجالت داره !بعد میام سر کپی کردن بحث میکنیم ! اونا کارشون(کپی کردن) ایراد داره ؟! پس کار ما چی ؟
makan
۱ تیر ۱۳۹۱kore nimitonh ba benz reghabat kone chon hamash taghlid az mashinay oropai
Mahdi
۱۶ تیر ۱۳۹۱درسته.قیافش خیلی هم کپیه.ولی این مهمه که اونا لااقل همین کپی کردنو از روی بهترین برندهای اروپا بلدن ولی نمیان از روی ماشین سی سال پیش خودشون کپی کنن!اگه یادتون باشه پراید ماله همین کیاست.ولی ما چی؟اگه اون کپیه پس پراید چیه؟سایپا هم که داره همون پراید کیارو با یکم تغییر قیافه چراغهاش با مدلهای111و132و141و…میده به مردم!!!
amir
۱۲ مرداد ۱۳۹۲آقا مهدی پراید مال کره نسیت که ما ایرانیها چسبوندیمش به کره بدبخت صاحب اصلی این مدل فورد بوده که در اصل نام این خودرو فستیوا هست