کیا

معرفی کیا نیرو سه‌گانه‌سوز! ترکیب پیشرانه هیبرید و گاز LPG

نسخهٔ سه‌گانه‌سوز کیا نیرو به یک مخزن گاز مایع ۴۰ لیتری LPG مجهز شده است و با هر بار سوخت‌گیری کامل می‌تواند تا ۱۶۰۰ کیلومتر را طی کند.

درحالی‌که خودروهای الکتریکی هنوز با مشکل شعاع حرکتی محدود مواجه هستند، خودروهای هیبریدی هرگز از این مشکل رنج نمی‌برند و در نمونه‌های جدید می‌توانند با یک باک پر بنزین و شارژ کامل باطری حتی تا ۱۰۰۰ کیلومتر را بدون توقف طی کنند. بااین‌حال، کیا پا را از این هم فراتر گذاشته و با معرفی نسخهٔ جدیدی از کراس‌اوور نیرو، وعدهٔ ارائهٔ شعاع حرکتی ۱۶۰۰ کیلومتری را داده است. این نسخه که قوای محرکهٔ سه‌گانه‌سوز دارد، در ظاهر کاملاً شبیه دیگر نسخه‌های نیرو به نظر می‌رسد ولی زیر این بدنهٔ آشنا داستان متفاوتی جریان داد.

نیرو سه‌گانه‌سوز، در کنار قوای محرکهٔ هیبریدی با باک بنزین ۴۲ لیتری، به یک مخزن ۴۰ لیتری گاز مایع LPG هم مجهز شده است. این خودرو با مخزن گاز و بنزین پر، می‌تواند تا ۱۶۰۰ کیلومتر را با یک بار سوخت‌گیری طی کند. این عددی است که حتی خودروهای هیبریدی معمولی هم فقط می‌توانند رؤیای آن را داشته باشند چه رسد به خودروهای الکتریکی. علاوه بر این، میزان تولید دی‌اکسید کربن نیرو سه‌گانه‌سوز هم نسبت به نسخهٔ هیبریدی معمولی ۶ درصد کاهش پیدا کرده است. به گفتهٔ کیا، این اولین خودروی هیبریدی است که می‌تواند با سوخت LPG هم کار کند.

در داخل نیرو سه‌گانه‌سوز در کنار دکمهٔ استارت، دکمه‌ای نصب شده که با فشردن آن، پیشرانه در حالت گازسوز قرار می‌گیرد. روی این دکمه همچنین میزان LPG باقیمانده در مخزن هم نشان داده می‌شود. پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی این کراس‌اوور کره‌ای ۹۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند و در کنار این، یک موتور الکتریکی با ۴۳ اسب بخار قدرت هم وجود دارد که انرژی موردنیاز آن توسط یک پکیج باطری ۱.۳۲ کیلووات ساعتی تأمین می‌شود. مجموع خروجی این قوای محرکه ۱۲۶ اسب بخار قدرت و ۲۶۵ نیوتن متر گشتاور است.

تبدیل نیرو به نسخهٔ گازسوز LPG توسط شرکت ایتالیایی تجهیزات گاز BRC صورت گرفته ولی این خودرو همچنان با گارانتی کامل هفت‌ساله و ۱۵۰ هزار کیلومتری کیا ارائه می‌شود. طبق محاسبات این شرکت کره‌ای، نیرو سه‌گانه‌سوز می‌تواند هزینهٔ سوخت سالانه را تا ۵ هزار یورو کاهش دهد. بااین‌حال، این نسخه حدود ۲ هزار یورو از نیرو هیبرید معمولی گران‌تر است. قیمت کیا نیرو سه‌گانه‌سوز از ۳۴,۴۵۰ یورو آغاز می‌شود که این رقم در تیپ پرچم‌دار به ۴۲,۴۰۰ یورو می‌رسد. عرضۀ این خودرو هم‌اکنون در ایتالیا آغاز شده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۸ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۹ دیدگاه‌ها

  1. 𝐀𝐥𝐢

    ۱ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (1600 ديدگاه)

    طراحی تقریبا زشت ولی جالبی داره

    موافقم 8
    مخالفم 36
    1. net

      ۱ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (3475 ديدگاه)

      چراغ جلو و چراغ عقب مسخره و زشت هست.
      کیا از زمانی که در سال ۲۰۲۱ آرمش رو تغییر داد طراحی بیرونی ماشیناش بد شد

      موافقم 9
      مخالفم 28
    2. Kiarash

      ۱ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (697 ديدگاه)

      اتفاقا من از طراحی این نسل کیا نیرو خیلی خوشم میاد

      موافقم 28
      مخالفم 7
      1. amirkhanzadeh

        ۲ آبان ۱۴۰۳
        سوابق: (1032 ديدگاه)

        مبارک باشه

        موافقم 5
        مخالفم 1
    3. هراکلیوس

      ۱ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (306 ديدگاه)

      یه سوخت دغال سنگ کم داره برای جور شدن سوختش

      موافقم 11
      مخالفم 1
  2. SMS

    ۱ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (639 ديدگاه)

    عالی برای جاده ها وشهر ها
    ۳ تا در باک داره !

    موافقم 24
    مخالفم 2
    1. Kiarash

      ۱ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (697 ديدگاه)

      میشه باهاش تهران تا مشهد رو بدون توقف رفت بینظیره تازه ۱۰۰ کیلومتر دیگه میشه باهاش رفت
      حتی تهران تا بندر عباس هم بخواد آدم بره فقط یدونه جایگاه باید وایسه و خوبی دیگه ای که داره ۷ سال گارانتی داره
      و خودروهای این رده کره ای ارزش خرید خوبی دارن

      موافقم 28
      مخالفم 4
      1. Saeed Boroomand

        ۲ آبان ۱۴۰۳
        سوابق: (546 ديدگاه)

        سوالی که پیش میاد اینه که تهران تا مشهد رو بدون استراحت کوتاه طی کردن آیا مفیده؟

        موافقم 5
        مخالفم 5
  3. Cehx

    ۱ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (135 ديدگاه)

    هیبرید صد در صد از برقی بهتره و این ماشین مشکل محیط زیستی بنزین روهم حل کرده چون lpg سوخت سبز تری نسبت به بنزین اما خب امنیت ماشین کم میشه

    موافقم 21
    مخالفم 3
  4. Kiarash

    ۱ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (697 ديدگاه)

    چه کاری جالبی کرده کیا موتورز

    موافقم 17
    مخالفم 1
  5. Kiarash

    ۱ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (697 ديدگاه)

    پروژه آینده ایران خودرو
    ایران خودرو سال ۱۴۲۰: سورن پلاس پرومکس پرو سفارشی کد ۵۰۷۵۴۷۸۸ سه گانه سوز فاقد داشبورد 😂

    موافقم 33
    مخالفم 1
    1. Taha Ayoobi

      ۱ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (4703 ديدگاه)

      تا 1500 چهار گانه سوز هم میزنن، هیدروژن 😂

      موافقم 12
      مخالفم 1
      1. Kiarash

        ۱ آبان ۱۴۰۳
        سوابق: (697 ديدگاه)

        دقیقا 😂👌

        موافقم 8
        مخالفم 1
  6. جرمی کلارکسون

    ۱ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (1037 ديدگاه)

    بس کن کره ای
    حال نمیکنم باهات

    موافقم 2
    مخالفم 35
    1. EX

      ۱ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (37 ديدگاه)

      مهندسان کیا هیوندای رفتن تحقیق کردن ، زحمت کشیدن ، این سیستم رو طراحی کردن ،‌ کمپانی هم حمایت کرده ، هزینه صرف کرده ، در نهایت ماشینی تولید شده که مقرون به صرفه ست . به فکر مشتری بودند و با یکبار سوخت گیری کامل که ارزون هم هست ، ۱۶۰۰ کیلومتر میره و سالها گارانتی و خدمات داره
      یعنی اگه روزانه ۱۰۰ کیلومتر تردد کنی ، حدودا هر دو هفته یکبار باید سوختگیری کنی . یعنی ماهی همش ۲ بار !
      اون وقت یه نوجوون اومده میگه باهاتون حال نمیکنم چون کره ای هستید :)
      این کره ای ها هستند که باید بهت بگن بس کن ایرانی
      خودت چی هستی ؟
      هنوز پراید و مشتقاتش که مال ۳۰ سال پیشه رو سوار میشی بعد ما بس کنیم ؟

      موافقم 35
      مخالفم 2
  7. sinasvj

    ۱ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (426 ديدگاه)

    از معدود کره ای هایی که خوشم اومد

    موافقم 10
    مخالفم 1
  8. Kiarash

    ۱ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (697 ديدگاه)

    جرمی کلارکسون مناطق محروم فاقد اینترنت 😂 ( فقط یه شوخی بود دوست عزیز )

    البته واقعا اون ۳ تا اسطوره دوست داشتنی و مخصوصا خود جرمی کلارکسون هیچکسی نمی تونه جای اون هارو بگیره 💔

    موافقم 10
    مخالفم 1
  9. علی جردن

    ۱ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (2102 ديدگاه)

    سه گانه سوز یعنی استهلاک در استهلاک

    موافقم 5
    مخالفم 23
    1. EX

      ۱ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (37 ديدگاه)

      حالا اگه چین بزنه میشه بهینه در بهینه ، کم هزینه در کم هزینه ، مهندسی در مهندسی

      موافقم 21
      مخالفم 3
      1. Kiarash

        ۱ آبان ۱۴۰۳
        سوابق: (697 ديدگاه)

        😂👏

        موافقم 5
        مخالفم 1
      2. Galant.VR4(JDM)

        ۱ آبان ۱۴۰۳
        سوابق: (1290 ديدگاه)

        با این بنده خدا کل‌کل نکنید
        اگه با کسی که جز تعصب هیچی نداره بخواین بحث کنین یعنی خودتون هم مثل اون هستین

        موافقم 9
        مخالفم 1
        1. تاوریژ

          ۱ آبان ۱۴۰۳
          سوابق: (2102 ديدگاه)

          نه بوقتش از چینی ها هم ایراد انتقاد کردم چه چینی چه آمریکایی هر وقت خوب نبودن بر ضدشون کامنت گذاشتم مثلاً کی دیدین از شاسی بلند چینی یا فرانسوی تک دف تعریف کرده باشم؟ اصلا امکان نداره
          صنعت ماشین سازی چین از سال ۲۰۲۴ میلادی یا سال ۱۴۰۳ هجری شمسی پله های ترقیو چندتا چندتا طی کردن از ساخت ام‌وی‌ام ۱۱۰ رسیدن به هونگچی رقیب رولزرویس اشرافی ساز خب این پیشرفت تشویق و تحسین داره

          موافقم 3
          مخالفم 4
        2. علی جردن

          ۱ آبان ۱۴۰۳
          سوابق: (2102 ديدگاه)

          نه بوقتش از چینی ها هم ایراد انتقاد کردم چه چینی چه آمریکایی هر وقت خوب نبودن بر ضدشون کامنت گذاشتم مثلاً کی دیدین از شاسی بلند چینی یا فرانسوی تک دف تعریف کرده باشم؟ اصلا امکان نداره
          صنعت ماشین سازی چین از سال ۲۰۲۴ میلادی یا سال ۱۴۰۳ هجری شمسی پله های ترقیو چندتا چندتا طی کردن از ساخت ام‌وی‌ام ۱۱۰ رسیدن به هونگچی رقیب رولزرویس اشرافی ساز خب این پیشرفت تشویق و تحسین داره

          موافقم 3
          مخالفم 5
        3. Galant.VR4(JDM)

          ۲ آبان ۱۴۰۳
          سوابق: (1290 ديدگاه)

          از روی تعصب که حرف میزنی جدا از اون تعریف و طرفداری بیش‌از حد
          مثلا خود هونگچی نیومده که رقیب رولزرویس بشه خودشم میدونه نمیتونه فقط هدف وارد شدن به بازار و تبلیغاته
          جدا از اون چین رو برتر از کل صنعت خودروسازی میدونی بدون دلیل و منطق
          البته همه کاربرای پدال همینطورن بجز بعضی ها

          موافقم 6
          مخالفم 1
      3. علی جردن

        ۱ آبان ۱۴۰۳
        سوابق: (2102 ديدگاه)

        اونایی که میگن کره اصالت داره تو خودروسازی قدمیه میشه یک نمونه از هایپر کار یا سوپراسپرت کره آیی نام ببرید؟

        حالا چین که به اندازه خودروسازی روسیه و هندوستان هم قدمت نداره چندین هایپرکار و سوپراسپرت ساخته در حد ماورایی

        صنعت درجه ۱ نیاز به تعریف من نوعی ندارد

        حالا خیلی با گوشیهایی هوشمند ردمی و شیائمی و … کف و خون قاطی می کنن از ماشین چینی خوششون نمیاد

        درضمن شاید بهترین خاویار متعلق به ایران باشه اما بهترین صنعت خودروسازی متعلق به ایران نیست پس شاید چین در صنعت های دیگه مثل رقبا نباشه اما در صنعت ماشین سازی حرف اولو میزنه

        نوکیا یک زمانی پرچمدار میزد N70 N73 6600 و …
        الان گوشی معمولی تولید می کنه کسی نمی که گوشی نوکیا بهتر از آیفون اپلٍ

        موافقم 2
        مخالفم 8
        1. Galant.VR4(JDM)

          ۲ آبان ۱۴۰۳
          سوابق: (1290 ديدگاه)

          الان مثلا اکستریم از تویوتا و فورد و بی‌ام‌و کیا بهتره؟
          کی‌به‌کیه یاریس gr هم از SF90 سریعتره🗿🤘🏻

          موافقم 8
          مخالفم 1
  10. Galant.VR4(JDM)

    ۱ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (1290 ديدگاه)

    کره‌ای ها عالین و الویتشون بهینه کردن مصرف خودرو‌هاس و این به نظرم میتونه کمک شایانی به این هدف کنه

    موافقم 6
    مخالفم 1
  11. دیا

    ۲ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (185 ديدگاه)

    واقعا عالیه. پیشرفتشون دلنواز هست. بی سر وصدا یه چیزی خلق می کنن که ادم کیف میکنه از نگاه کردنش. جالبه که ما اگه الان شروع کنیم حداقل ۵۰۰ سال دیگه به این تکنولوژی ها میرسیم. بعد میایم ایراد میگیریم. ما حتی توانایی مهندسی یه موتور تک سیلندر ساده رو نداریم. ما کجا اونا کجا.

    موافقم 4
    مخالفم 1
  12. علی منصوری

    ۲ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (449 ديدگاه)

    این ب هیچی نه نمیگه ، همه چی میخوره …. هیچوقت لنگ نمیمونه، جالب بود تکنولوژیش

    موافقم 3
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا