کیا میخواهد با هاچبک جدید و بنزینی K4 به مصاف یکی از بهترین هاچبک های تاریخ یعنی فولکسواگن گلف برود.
کیا K4 جدید در آمریکای شمالی، آسیا و خاورمیانه عرضه خواهد شد و استایل لیفت بک مشابه اشکودا اوکتاویا و همچنین هاچبک پنج در سنتی خواهد داشت. کرهایها این خودرو را با پیشرانههای ۲ لیتری تنفس طبیعی ۱۴۷ اسب بخاری یا ۱.۶ لیتری توربوی ۱۹۰ اسب بخاری ارائه میکنند. مدل هاچبک پنج در K4 در نزدیکی مرکز مهندسی کره در روسلهایم آلمان رؤیت شده هرچند سخنگوی کیا در بریتانیا به اتوکار میگوید این امر به معنی عرضه هاچبک موردبحث در اروپا نیست در حال حاضر فعلاً برنامهای برای رقابت با هاچبک های اروپایی وجود ندارد.
با اینکه کیا Ceed قدیمیتر از اکثر رقبای خود است و در سال ۲۰۱۸ عرضه شده اما همچنان عملکرد نسبتاً خوبی در بازارهای اروپایی دارد. تا به اینجای سال میزان فروش Ceed به همراه نسخههای Xceed و Proceed به ۶۰,۴۷۸ دستگاه رسیده است که آن را در ردیف رقبای اصلی خود از جمله فورد فوکوس (فروش ۴۷,۵۸۲ دستگاه)، پژو ۳۰۸ (فروش ۵۱,۶۵۶ دستگاه) و تویوتا کرولا (فروش ۷۰,۷۰۱ دستگاه) قرار میدهد. همین عملکرد نشان داده Ceed میتواند گزینه قابلتأملی برای کیا در بازاری باشد که همچنان به شاسی بلندها روی خوش نشان میدهد. خودروی کیا اسپرتیج نیز در بازه زمانی مشابه به فروش ۸۷,۱۶۴ دستگاه دست یافته است.
اگر دوره زمانی عرضه هر خودرو را هشت سال در نظر بگیریم، کیا Ceed در سال ۲۰۲۶ از خط تولید کنار خواهد رفت هرچند کیا هنوز برنامهای برای نسل بعدی این خودرو اعلام نکرده و شاید کرهایها به دنبال محصولات دیگری در سبد خود به منظور پر کردن جای این خودرو هستند. EV3 جدید یک کراس اور برقی جدید است که میتواند جانشین Ceed باشد. این خودرو تناسباتی مشابه این خودرو را داشته و از بدنه پنج در با طول و عرض ۴.۳ و ۱.۸ متر سود میبرد.
اما با توجه به اینکه میزان فروش خودروهای برقی در اروپا از انتظارات اکثر خودروسازان کمتر بوده بنابراین امکان دارد کیا نیازمند یک خودروی درونسوز به منظور پر کردن خلا حذف Ceed از بازار باشد. به این ترتیب امکان صادرات کیا K4 جدید به قاره همیشهسبز وجود خواهد داشت. باید دانست هاچبک جدید کیا در مکزیک ساخته میشود. این برند اخیراً تعهد خود به عرضه خودروهای هیبریدی بیشتر به منظور مدیریت کاهش تقاضای خودروهای برقی را اعلام کرده و همین موضوع عرضه جانشین درونسوز Ceed را تقویت میکند. با اینکه K4 فعلاً بهصورت هیبریدی در دسترس نیست اما شاید جزو ۹ خودروی جدیدی باشد که قرار است تا سال ۲۰۲۸ توسط کیا عرضه شوند.
قرار است کارخانه تولید Ceed در اسلواکی نیز به تدریج شروع به تولید خودروهای برقی جدید بکند. کیا قبلاً تائید کرده EV2 جدید را با قیمت زیر ۳۰ هزار دلار تولید خواهد کرد و به دنبال فروش سالانه ۱.۶ میلیون خودروی برقی تا سال ۲۰۳۰ است. ظرفیت تولید سالانه کارخانه کیا در اسلواکی به ۳۵۰ هزار دستگاه میرسد و اگر EV2 خودروی موفقی باشد شاید بخش اعظم ظرفیت این کارخانه به تولید EV2 اختصاص یابد.
Ben
۶ مرداد ۱۴۰۳طراحیش خیلی خوبه مخصوصا جلو
NAVID۰۰۹۸
۶ مرداد ۱۴۰۳کسی اینو به گلف ترجیح بده مطمئناً مشکل روحی روانی داره!!!
Navid A J
۶ مرداد ۱۴۰۳منم ترجیح نمیدم. ولی مزایای کیا نسبت به فولکس واگن: گارانتی طولانی تر (7سال در برابر 5 سال)، آپشن های بیشتر محصولات، کیفیت اولیه بالاتر (بر اساس آمار جی دی پاور و کانسومر ریپورتز) شرایط فروش خیلی منعطف تر (با هر کردیت اسکوری که باشی، محصولی داره که بهت ارائه بده). در امریکای شمالی که واقعا کیا عملکرد بهتری نسبت ب فولکس واگن داره. اتفاقا دلیل خاصی پیدا نمیکنی که گلف رو ترجیح بدی مخصوصا که عموما مونتاژ مکزیکه.
زیزیگولو
۷ مرداد ۱۴۰۳موافقم 👍
net
۶ مرداد ۱۴۰۳دو دندان عمود بلند زیر چراغ جلو و چراغ عقب بد هست.نوار متصل چراغ جلو بد هست
پیام
۶ مرداد ۱۴۰۳به این میگن طراحی
Saeed Boroomand
۶ مرداد ۱۴۰۳یکم کشیده تر بود میشد ازش واسه جابه جایی تابوت هم استفاده کرد. توی پروسه ساخت اجازه دادن طراح ذهنش جوری آزاد باشه که از هیچ الگویی کاربردی و کانسپچوالی تبعیت نکنه…
NAVID@@98
۶ مرداد ۱۴۰۳فولکس واگن گلف پادشاهَِ این سگمنته این اُوزگل چی میگه !!!!!!
پیام۲
۶ مرداد ۱۴۰۳اینکه استیشن واگنه
کرگدن باواریا
۶ مرداد ۱۴۰۳اول از پس ۲۰۸ بر بیا بعد برو دنبال فتح گلف
علیرضا
۶ مرداد ۱۴۰۳گلف از پس ۲۰۸ برنیومد بعد این لگن میخواد بر بیاد
Gtc فقط ایتالیایی آلمانی انگلیسی شعبه ۲
۶ مرداد ۱۴۰۳۲۰۸ ماشین خاص بود اصلا تو هاچ بک های داغ؟
فولکس پادشاه این سگمنته
و یاریس GR جدیدا
ولی ۲۰۸ همیشه پایین تر بوده و هست
علیرضا
۶ مرداد ۱۴۰۳کدوم فولکس، ۲۰۶ زمانی که ۲ ملیون ۲ ملیون فقط در اروپا میفروخت فولکس تو خوابش نمیدیدگلف انقدر بفروشه ، زمانی که ۲۰۶ ارسی اسطوره کلاس خودش بود فولکس گلف که کلاس بالاتر از ۲۰۶ بود هم انگشت کوچیکه ۲۰۶ نمیشد ،زمانی که ۲۰۶ فقط در سه سال ۲۸ بار برنده رالی جهانی شد فولکس هنوز نمیدونست رالی چی هست ،زمانی که ۲۰۷ ۵ ستاره ایمنی از اروپا میگرفت فولکس واگن پولو بخاطر ایمنی پایین اجازه فروش در امریکا نداشت پژو 205 و 208 جای خود
علیرضا
۶ مرداد ۱۴۰۳اینم مثل داستان ولاستر یک اشغال به تمام معنا ، طراحیش یاد نسل جدید پژو 308 من میندازه
ehsan.fa
۶ مرداد ۱۴۰۳انصافا خوشگله ، گارانتی ۷ ساله هم که کیا میده از دم قسط دیگه چی میخوان ملت. یاد اون بازیکن اسپانیایی فولاد خوزستان افتادم که پس از ۳ ماه ایران بودن گفت مردم تو اسپانیا نمیدونن چه شانسی آوردن تو اروپا متولد شدن
Matin
۶ مرداد ۱۴۰۳قشنگه ولی عمرا به فولکس برسه
توی این کلاس رقابت بین گلف و مزدا۳ هست
Souls_Master
۶ مرداد ۱۴۰۳خیلی خوشگله
من به گلف ترجیحش میدم
Mr wrong
۶ مرداد ۱۴۰۳چرا توی هر مقاله ایی نفرت از کامنت هاتون میباره انقد؟
چرا سعی نمیکنین فقط از صنعت خودرو و پیشرفتش لذت ببرین؟
همه جای دنیا بجز ایران دارن ماشین خوب میدن دست ملت مطمعن باشین
همایون
۶ مرداد ۱۴۰۳قشنگه ولی مزدا سه و کلف انتخاب بهتری هستن
فرزند ایران
۶ مرداد ۱۴۰۳گلف که تو کلاس خودش عملا بی رقیبه یا رقبای کمی داره.قطعا شکست می خوره ولی خب ببینیم و تعریف کنیم.
MehdiTurbo
۶ مرداد ۱۴۰۳خیلی خوشگل شده اصلا بهش نمیاد در حد کلاس اقتصادی باشه انگار تو کلاس لوکس هاست یه سر گردن بالاتر دستگیره مخفی در عقبشم باحاله
بهترین خودرو کیا امسال اپتیما بود طراحیش فوق العاده بود واقعا نسبت به رقباش یه سر گردن بالاتر بود دیگه به اوج پختگی خودش رسید فک کنم نسل بعدش افت داشته باشه همیشه یه خودرو به بهترین وضعیتش که میرسه نسل بعدش افت میکنه تنها پورشه و مزدا استثنا بودند از این قاعده البته اگه نسل جدید مزدا هم کابینش تسلایی باشه و یه مانیتور بزرگ اون وسط اونم خراب میشه
امار فروش کیا هیوندای سال گذشته رشد خوبی داشته
یه نگاه به جدول بندازیند و مقایسه اش با سال گذشته امارش خیلی جالب عجیب
بی ام و که این همه انتقاد شد از طراحیش رشد فروش داشته
رامتین
۶ مرداد ۱۴۰۳اخه این چیه که بخواد با گلف رقابت کنه؟!
sina
۶ مرداد ۱۴۰۳باحاله ولی نه در حدی بتونه با گلف سرشاخ شه.
مرتضی مقدم
۶ مرداد ۱۴۰۳بازار که بیاد و با گلف رقابت کنه عیارش مشخص میشه.سنگ محک این کلاس گلف هست.اما اگه واقعا طراحیش همین باشه و کیفیت و در عمل کارایی نزدیک گلف هم داشته باشه به نظرم که انتخاب برتری هست.طراحی و قیافه ماشین هیوندای جلوتر از گلف.کلا کره ای ها دارن تمام خطوط قرمز زیر پا میذارن و همه جا خودشون رو به عنوان مدعی مطرح می کنن و ادعای ب حقی هم بوده.چینی ها هم با سرعتی عجیب دارن نزدیک میشن
Amir
۶ مرداد ۱۴۰۳واکنش گلف به این میخوای مثل ما بشی موفق باشی
بی وطن
۶ مرداد ۱۴۰۳اینم خوبه ولی خب گلف یه چیز دیگس…
گلف چندین نسل پشت سرش داره و خب نسل به نسل بهتر و عالی تر شده. نمیشه یکی از راه برسه بخواد جاشو بگیره…
گاس فرینگ
۱۱ مرداد ۱۴۰۳گلف: ببخشینا