کیا

فراخوان 410 هزار دستگاه از محصولات کیا به خاطر مشکل باز نشدن ایربگ

کیا برای ۴۱۰,۶۱۹ دستگاه از محصولات خود در ایالات‌متحده به خاطر احتمال باز نشدن ایربگ‌ها در هنگام تصادف فراخوان صادر کرده است. به گفتهٔ NHTSA، این فراخوان شامل فورته مدل‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ و فورته کوپ مدل ۲۰۱۷ به همراه سدونا، سول و سول EV مدل‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۹ می‌شود. در این خودروها ممکن است کاور واحد کنترل ایربگ یا همان ACU با چیپ مموری روی برد مدار ACU تماس برقرار کند که در این صورت امکان آسیب دیدن لحیم‌ها و درنتیجه از کار افتادن برد ایربگ وجود خواهد داشت.

در صورت بروز این مشکل، راننده با روشن شدن چراغ ایربگ مطلع می‌شود و در هنگام تصادف ایربگ‌ها باز نخواهند شد. در طول این فراخوان، نمایندگی‌ها واحد کنترل ایربگ را بررسی کرده و برای حصول اطمینان از باز شدن ایربگ‌ها، این واحد را تعویض کرده یا به‌روزرسانی نرم‌افزاری انجام خواهند داد. مالکین خودروهای مشمول این فراخوان در ماه مارس با ارسال نامه‌ای از طریق پست از فراخوان مطلع خواهند شد. هرگونه تعمیر این خودروها نیز رایگان خواهد بود.

این مشکل در ابتدا در کره جنوبی مشاهده شد و کیا تاکنون ۹۴۷ مورد از آن را در ایالات‌متحده هم شناسایی کرده است. البته با وجود جدی بودن این مشکل، خوشبختانه فعلاً هیچ‌گونه جراحت یا تلفاتی در این رابطه گزارش نشده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۱ دیدگاه‌ها

  1. Hamid

    ۱۳ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    این باز نشدن ایربگ هم مشکلی شده
    راستی فرقون سازهای وطنی چند صد هزار تا باید فراخوان بدهند
    چرا نمی‌دهند

    موافقم 17
    1. ارین صاحب جمعی

      ۱۳ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (1104 ديدگاه)

      اونا که دیگه از هزار گذشته میلیونم کم میاره جلوشون باید میلیاردی فراخوان بدن چون مشکل فقط ایربگ نیست کل ماشینو باید فراخوان

      موافقم 9
      مخالفم 3
    2. کیان

      ۱۳ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (1491 ديدگاه)

      من معذرت میخوام اینجا ریپلای میزنم
      الان دایان ارمان قاسم شایات سپهر و … مولتی اکانت فیک داره با دیدن این خبر بدجور حرص و جوش میخوره و …
      پدال جان این اخبار و پوشش نده، ما راضی نیستیم دوستان اینقدر ضایع بشن و …
      هرچند سنگ پای قزوین جلوشون کم میاره و …
      دایان جان، سوراخ موش بخر

      موافقم 14
      مخالفم 14
      1. محمدرضا

        ۱۳ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (1075 ديدگاه)

        اولا که عضر خواهیت پذیرفته نیست.خیلی کار چیپ و بی ارزشی کردی به ارتباط کامنت اولو ریپلای کردی.
        دوم این که ایربگ که فقط رسوایی های شرکت ژاپنیه تاکاتا به خصوص روی محصولات تویوتا

        موافقم 13
        مخالفم 10
        1. مردیم از خوشی

          ۱۳ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (1450 ديدگاه)

          کیان بحث را شما شروع کردی فقط جهت اطلاع گفتم بدونید آتیش گرون معرکه کدوم حذب هست

          موافقم 8
          مخالفم 6
        2. آرش

          ۱۳ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (750 ديدگاه)

          تویوتا فراخوان ایربگ نداشته تا دیروز وقتی کم میاوردی از فروش حرف میزدی!!!

          یه دنیا تویوتا و لکسوس رو به عنوان یه ماشین فوق العاده میدونن!!

          رفیق من یه es200 2004 داره (لکسوس) تا الان یه بار هم تعمیرات نرفته!

          سالم و شاداب و سرحال با یه شتاب قابل قبول و تیون پذیری بالا!!!!

          برو اسکویید گیمت رو ببین!!

          پدال … پاک نکن … زشته

          موافقم 5
          مخالفم 8
        3. امین

          ۱۵ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (657 ديدگاه)

          @آرش
          لکسس ES200 2004 نداریم.
          کامنت اصلاح کن. ES با کد ۲۰۰ نداریم.

      2. حسین

        ۱۳ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (1011 ديدگاه)

        کره ای فن نیستم،فرانسوی فنم.

      3. Arman

        ۱۳ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (211 ديدگاه)

        بنظرم ژاپنی فن سر قضیه باز نشدن ایریگ نظر نده بهتره ماشالله ژاپن سلطان فراخوان برای ایربگ هست
        لینکاشو بزارم ببینی چند میلیون فراخوان دادن کیان/حسین/نوید؟ :))))

        موافقم 15
        مخالفم 12
        1. آرش

          ۱۳ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (750 ديدگاه)

          اون کسایی که دارن برات مثبت میزنن تسلا فن ان حاجی

          اونا سر دشمنی با من دارن برات مثبت میزنن دوست عزیز

          وگرنه کی لکسوس و لندکروز رو ول میکنه میره سانتافه میخره!!!!

          موافقم 9
          مخالفم 5
        2. حسین

          ۱۳ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (1157 ديدگاه)

          دیگه صد اکانت بودنت تابلو شده دایان، آرمان، قاسم، سپهر، بهزاد، فرید، پدرام، احمد. بیش از این آبروی خودت نبر😂 البته جدیدا مشخص شده شایان هم یکی دیگه از فیکاته😂 حداقل پیام‌های متفاوت بفرس نه اینکه یه لیست کذایی دروغین با صدتا اکانت میفرستی خردسال نامحترم😉
          این فراخوان چهارصد هزارتا یی هم میره کنار اون همه فراخوان دیگه که تو هیچ لیستی جا نمیشه. به نظرم به جای ساخت خودرو برن دمپایی ابری بسازن بهتره. ایمنیش هم بیشتره خطر انفجار و آتش سوزیش هم کمتره

          موافقم 9
          مخالفم 3
        3. حسین

          ۱۳ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (1157 ديدگاه)

          هر وقت فراخوان میلیارد دلاری آتش سوزی پیشرانه و توقف فروش کنا الکتریکی رو جمع کردی اونوقت بیا از فراخوان حرف بزن🤣🤣
          از سر سوزش زیاد اسممون میاری مشخصه خواب و بیداری رو ازت گرفتیم🤣 با همین فرمون ادامه میدیم تا وقتی بساطتو از تو سایت جمع کنی بری پای درس و مشقت

        4. MOHAMMAD.n.r

          ۱۶ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (1141 ديدگاه)

          حسین
          اکانت سلمان هم بود ولی یکسالی میشه که پیداش نیست، فکر کنم رمز اونو یادش رفته🤣

        5. MOHAMMAD.n.r

          ۲۲ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (1141 ديدگاه)

          در مورد آتش سوزی و یا.تاقان چی؟؟ در مورد اونا هم نظر ندیم؟؟
          کره هنوز بعد از ۱۲ سال نتونسته مشکل اتشسوزی و یاتاق زدن ماشیناش رو حل کنه!!

          **آتش‌سوزی پیشرانهٔ محصولات کیا و هیوندای در اواخر دههٔ ۲۰۱۰ این گروه کره‌ای را گرفتار کرد و این مشکل در سال ۲۰۲۲ نیز همچنان ادامه دارد زیرا این دو شرکت دوباره به خاطر خطر آتش‌سوزی برای نزدیک به نیم میلیون از محصولات خود فراخوان داده‌اند. کیا و هیوندای همچنین از مالکان خواسته‌اند که خودروهای مشمول فراخوان را تا زمان تعمیر در فضای باز و دور از سازه‌ها و خودروهای دیگر پارک کنند زیرا این خودروها ممکن است حتی در هنگام خاموش بودن پیشرانه هم آتش بگیرند**

      4. دايان

        ۱۳ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (93 ديدگاه)

        دوستان جا داره یاد و خاطره حماسه تاکاتا رو گرامی بداریم،۱۰۰ میلیون فراخوان و آبرو ریزی برای ژاپنی ها و ۲۳ کشته
        تاکاتا فراموش نخواهد شد :(

        موافقم 9
        مخالفم 9
        1. Iman99

          ۱۶ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (11 ديدگاه)

          دایان خب بعدا خودش به حرف ما میرسه اگه عاقل باشه که هیچ چیز عجیب غیریبی وجود نداره جادویی رخ نداده تازه با این وجود تا دلت بخود لکسوس و تویوتا خراب شده و یاتاقان زده دیدم خودم لندکروز یاتاقان زده و لکسوس یاتاقان زده آب روغن قاطی کرده و خراب دیدم راحت هم خراب میشن تازه همین جنسای ژاپنی همه چیزشون به کمک اروپا و امریکا بوده ولی با این وجود به گرد پای خود اروپا و امریکا نمیرسن
          اگه ملاک و معیاری برای اینها باشه باید طبق اونها معیار های مهندسی و طراحی بررسی شه که در کل که نگاه کنیم بهترین تو همه چیز آلمانی ها و کلا اروپا و امریکایی ها هستن که تو همه چیز بهترین هستن و اصل کار خودشونن

  2. حسین

    ۱۳ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1011 ديدگاه)

    چه بحثی بکنند ژاپنی بازان!
    اما قبل از بحث برید فرخوان های ایربگ های تویوتا رو ببینید.

    مرگ بر تاکاتا مرگ بر تاکاتا.مشکلات ایربگش تمومی نداره.از ته دل دوست دارم داعش تو تاکاتا بمب گذاری کنه.آخه شما که بلد نیستید ایربگ درست کنین بعد از اون همه سال،چه غلط میکنین تو خراب شده.
    بابا من میدیدم بعضیا دهه ۹۰ خوب ایربگ نمی ساختن تازه کار بودند ولی بعدا ایربگ خوب ساختنتد.این تاکاتای آشغال ساز بعد این سال داره هنوز آشغال میسازه.
    واقعا دوست داعش حمله کنه سرشونو ببره. تیکیه شون کنه.تو آب خفشون کنه که بعد از این همه سال آشغال سازی هنوز دارن آشغال میسازن و مثل آدم نشدن.
    ای خاک برسشون بی ارضه‌های آشغال ساز را.
    وقتی اسم یاد تاکاتا میوفتم بدجور فشاری میشم.همین تازه نتونستم جلو خودمو بگیرم چنتا فحش نثار تاکاتا.
    داعش بخورتت تاکاتا

    موافقم 10
    مخالفم 6
    1. ممد میر

      ۱۳ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (45 ديدگاه)

      داداش حس نمیکنی یکم لوسی😕

      موافقم 8
      مخالفم 3
      1. حسین

        ۱۳ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (1011 ديدگاه)

        نه.
        اون موقع که کامنت گذاشتم فشاری بودم.

    2. آرش

      ۱۳ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (750 ديدگاه)

      به قران قسم

      پدرم یه لندکروز 2013 پلاک اروند داره

      از gt86 2017 من سالم تره!!

      آخ نمیگه !!!!

      من خودم چند بار روندمش ایبرگش اصلا مشکلی نداشت کره ای فن !!!!!!

      برو اسکویید گیم ببین!!!!

      موافقم 7
      مخالفم 10
      1. Hamid

        ۱۳ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (2464 ديدگاه)

        “من خودم چند بار روندمش ایبرگش اصلا مشکلی نداشت کره ای فن !!!!!!”
        داداش میشه بگی چطوری وقتی ماشین رو میروندی فهمیدی ایربگش مشکل نداره؟!

        1. آرش

          ۱۳ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (750 ديدگاه)

          تازه رانندگی یاد گرفته بودم باهاش تصادف کردم

          با 90 تا سرعت

          موافقم 1
          مخالفم 1
  3. مهدی

    ۱۳ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (552 ديدگاه)

    کیا کره قبول کرد
    سایپا و ایرانخودرو اصلا قبول ندارن میگن زاویه تصادف باید 33/33 باشد وگرنه ایربگ باز نمیشه و شاید هم اصلا ایربگ نداره

    موافقم 10
    مخالفم 2
  4. Hamid

    ۱۳ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (2464 ديدگاه)

    اوف ناموسا خسته شدیم از جنگ بین طرفداران کره و ژاپن …
    عه …
    بسه دیگه …
    ناموسا این کره ای فنا چه رویی دارن …
    کره ای ها اول یه سوپر اسپورت بزنن بعد ادعا کنن …
    عه!
    لامصبا کل افتخارشون جایزه مجلاته …
    بسه دیگه خسته شدیم!

    موافقم 14
    مخالفم 15
    1. حسین

      ۱۳ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (1011 ديدگاه)

      خخخخ
      این بحثاشون بدرد حرص خوردن یا خندیدن میخورن.
      منهم می‌خونم بعضی وقتا حرصی و فشاری میشم و بعضی وقتا هم بهشون میخندم یا با جنبه‌ی طنز بهشون نگا میکنم.

      موافقم 5
      مخالفم 3
    2. دايان

      ۱۳ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (93 ديدگاه)

      Hamid
      همینکه خجالت میکشی بگی ژاپنی فن هستی خودش گویای همه چیز هست 🤣 اصلا هم کسی شک نکرد اصلاااا

      موافقم 8
      مخالفم 12
      1. آرش

        ۱۳ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (750 ديدگاه)

        صد اکانتی

        وقتی فن یه کشوری هستی که ماشین هاش تا بن دندون تیون پذیر ان و در همه مسابقات اتومبیل رانی کل دنیا در همه رشته ها استفاده میشن دیگه خجالت نمیکشی

        ما توی فرمول 1 هستیم
        توی رالی هستیم
        توی دریفت خداییم
        توی لمانز هم پا گذاشتیم
        پیشرو یه سری از مسابقات درگ هم بودیم!
        دیگه چی میگی تو ؟؟

        تو کجایی؟؟

        دقیقا کجایی؟؟؟

        موافقم 8
        مخالفم 4
        1. MOHAMMAD.n.r

          ۱۶ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (1141 ديدگاه)

          مگه خبر نداری کره رتبه اول مسابقات جایزه گیری از مجلات رو داره. هر سال کلی پول میده و جایزه میگیره و اول میشه ولی همیشه ته لیست فروشه.

    3. amirmohammad

      ۱۳ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (212 ديدگاه)

      آقای حمید یعنی تویوتا هم قبل از سال 2010 که ال اف ای رو نساخته بود نمیتونست ادعایی بکنه؟ تویوتا بعد از 80 سال سوپر اسپورت ساخت.ساخت سوپراسپورت ساده نیست
      چیز دیگه هم که جالبه شما پاراگراف دوم کامنتتون خیلی سریع پاراگراف اول رو نقض کرد

      موافقم 7
      مخالفم 5
      1. Hamid

        ۱۳ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (2464 ديدگاه)

        بحث من اصلا تویوتا نیست …
        ببینید …
        حالا فرقی نداره …
        طرف میاد اسم کشور رو میاره …
        خب لعنتی مثلا ژاپن هم نیسان جی تی آر رو میسازه … هم ی سری محصولات مزخرف سوزوکی و میتسو رو …
        از اون طرف کره هم جنسیس میسازه … هم سانگ یانگ بی ریخت مزخرف رو …
        تا اینجاش مشکلی نیست …
        اما مشکل از اینجا شروع میشه که طرف لکسوس رو در حد همون سوزوکی میبینه …
        و در ضمن بحثشون هیچ انتهایی نداره …
        بهتره یه سر به افتخارات ژاپنی ها در موتور اسپورت (مزدا – تویوتا – نیسان – هوندا و …) بزنی تا بفهمی چی میگم …
        کره هم اصلا افتخاراتی نداره پس بهتره اون گوشه وایسه … ادعا هم نکنه … یادت باشه سوپرای نسل قبل خودش حریف سوپر اسپورت ها بود ، همچنین NSX و جی تی آر …
        ژاپنی ها در مسابقاتی قهرمان شدن که هیچ کره ای جرئت پا گذاشتن اونجا رو نداره … اصلا اون زمان صنعت خودرو سازی کره در حد صنعت کنونی خودرو سازی ایران بود!!! همین پراید اینا میساختن … دروغ هم نمیگم خودت میدونی!
        همین بس که هوندا توی اف وان 4 بار با مک لارن قهرمان شد و 2 بار با ویلیامز …
        همین امسال هم ورشتپن با انجین هوندا قهرمان شد …
        راستش من ژاپنی فن نیستم … اما دوستدارش چرا … امیدوارم فرق این 2 تا رو بدونید…
        اینا رو گفتم تا ی سری مثل اون دایان بفهمن کره در یه سری زمینه ها جرئت ورود نداره …
        شما یه کره ای نام ببر تو مسابقات 24 ساعته لمانز پا گذاشته باشه … قهرمانی پیشکش …
        هیچوقت وارد بحث مسخره کره و ژاپن نشدم اما گویا یه سری از فیک ها و ترول ها یادشون رفته با کی طرفن …
        متاسفانه یه چند نفر از طرفداران آمریکا هم برای کوبیدن ژاپن پشت کره پنهان میشن و ازش طرفداری میکنن …

        در کل بهتره بجای تمسخر از خوبی های برند مورد علاقمون بگیم … و همچنین حقایق رو … من نگفتم کره ای آتیش میگیره بی کیفیته و … !!! چون واقعا تا هست از این بحث ها هست …
        حداقل مثل رامین باشین درست طرفداری کنین

        موافقم 9
        مخالفم 7
        1. مردیم از خوشی

          ۱۳ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (1450 ديدگاه)

          همین حالا داشتی اون بالا کره ای ها را مسخره میکردی ، همین حالا هم داری بقیه را نصیحت می‌کنی 😮 چه اعتماد به نفسی داری 👏

          موافقم 4
          مخالفم 6
        2. R@m!n

          ۱۳ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (2243 ديدگاه)

          بنظرم یه عده کثیری از کاربرای این سایت که این بحثا رو راه میندازن هنوز فکر می کنن چون فلان برند برای فلان کشوره باید از کل اون کشور و فرهنگ و تمام مسائلش دفاع کنن !!! واقعا خییییییییلی احمقانه هست این طرزه فکر.

          کمپانی های خودروسازی خیلی بیشتر از چیزی که فکر می کنین با هم در تعامل و همکاری هستن اونم بحثه ده یا بیست سال نیست بلکه به اندازه کل تاریخ خودروسازی هست. انقدر زیادن که خودش چندین مقاله می طلبه. بنظرم یه عده ای باید با خودشون خلوت کنن و تفاوت طرفداری از یه فلسفه خودروسازی رو با طرفداری از کل یه کشور برای خودشون جا بندازن. بعضی مواقع بحثایی می بینیم که طرفین بحثه جنگ جهانی و هیتلر و روباهه پیر و…. میکشه وسط !!!!! چقدر تفکر یه نفر می تونه تباه باشه که از خودرو به اینجا برسی.

          موافقم 5
          مخالفم 3
        3. amirmohammad

          ۱۳ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (212 ديدگاه)

          ببینین بحث افتخارات توی مسابقات اتومبیل رانی با بحث های اینجا متفاوته اینجا اولویت برای طرفدارها چیزهای دیگه هست
          بله کره توی بحث مسابقات اتومبیل رانی درحال حاضر نسبت به ژاپنی ها حرفی برای گفتن نداره چون 40 سال دیرتر از اون ها شروع کرده و تازه با مدل های i30 و غیره داره پا توی این عرصه میزاره کم کم.ژاپنی ها هم اون موقع که قدمتشون اندازه الان کره بود هم توی مسابقات اتومبیل رانی حرفی نداشتن در برابر بقیه
          ولی کره ای ها اینجا میتونن ادعا کنن که تونستن در کمترین زمان بیشترین پیشرفت رو بکنن.هنوز همه در عجب هستن که چطور جنسیس در عرض 5-6 سال تونست خودروهایی بسازه که به راحتی با برندهای آلمانی رقابت کنن و بقول موتور ترند که یکی از مدلاشو تست کرده بود گفت بهترین مدل لوکس غیر آمریکایی هست.لکسوس با گذشت این همه سال نتونست به المانی ها اینطور نزدیک بشه.شما هر مقایسه ای که بین لوکس سازهای ژاپنی و جنسیس توسط مجلات برگزار شد رو بخونی توی همشون جنسیس دست بالاتر رو داره
          توی بحث خوردوهای اقتصادی توی حداقل زمان به جایگاه فروش عجیبی رسیدن.امسال تو فروش جهانی از 6 تا برند ژاپنی از 5 تاشون بیشتر فروختن.توی بحث خودروهای پرفورمنس یکی دو ساله ورود کردن اما نظر کارشناس هارو خیلی جلب کردن.شما ده سال پیش بهت میگفتن گروه هیوندا جزو پنج گروه پر فروش جهان میشه میخندیدی ولی الان اتفاق افتاده برای بار چندم.مسابقات اتومبیل رانی هم همینطور.شاید هم اصلا نخواد وارد بشه نه اینکه نتونه.مثل ژاپنی ها که خیلی ا کره عقب ترن تو بحث خودرو الکتریکی چون علاقه به ورود نداشتن نه اینکه نمیتونستن.سیاسن ها متفاوته.اینکه بگیم فلان کشور یا برند بهتره جون توی مسابقات مقان اورده بی ربطه

          هر فن هر برندی قطعا موارد زیادی برای افتخار داره چون اگه این ها نبودن که فن اون برند نمیشد.کره و زاپن عالی هستن و پرطرفدار و رقبای سرسخت یرای هم

          موافقم 6
          مخالفم 6
        4. Hamid

          ۱۳ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (2464 ديدگاه)

          جناب مردیم از خوشی که از یک یک کامنتات فان میباره …
          من کره رو مسخره نکردم …
          فقط گفتم طرفدار هاش باید حد خودشون رو بدونن …
          مگه غیر اینه که تمام برتریشون نسبت به رقبا رو جوایز مجلات میدونن؟! ها؟! جدی میگم …
          و در ضمن مگه غیر اینه که سوپرکار نساختن … ساخت سوپر کار و حضور توی موتور اسپورت بالاترین سطح مهندسی رو نیازمنده برای همین این رو مثال زدم …
          ماشین های ژاپنی حتی توی خاک آمریکا هم پرفروش ترین ها هستن …
          خودم واقعا با طراحی کره ای های حاضر در ایران حال میکنم (مثل سوناتا ، اپتیما و …) اما واقعا دیگه آدم باس حد خودش رو بدونه …
          منکر پیشرفت کره نیستم و بنظرم خیلی عالی پیشرفت کردن ، مثل چینی ها کپی کار نبودن و جنسیس یه برند با محصولاتی بدون نظیر هست ولی واقعا تمسخر ژاپن و … یه چیز بی معنیه …

          فقط خواستم بگم که حرف من تمسخره یا اونی که همش میاد میگه ژاپنی آتیش میگیره ایربگش خرابه همش فراخوان میده؟! یا بالعکس اونی که میگه باید مواظب باشی تو هیوندایت نسوزی!؟
          در ضمن دیگه شما رو (منظورم مردیم از خوشی هست) همه میشناسن …

          موافقم 1
          مخالفم 1
        5. Hamid

          ۱۳ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (2464 ديدگاه)

          جناب امیر محمد این حرفتون کاملا درسته و من اصلا منکر جنسیس نیستم … همیشه هم گفتم … شما برو یه کامنت از من پیدا کن از جنسیس بد گفته باشم … بخدا که نمیتونی …
          بحثم این تمسخر بی دلیل برند ها هست …
          و با آقا رامین هم کاملا موافقم … یه عده وقتی فن یه برند میشن انگار باید فن کشور سازنده اون برند و تموم برند های هم وطنش بشن!!!!!! خیلی عجیبه! واسه همین این افراد به بقیه انگ ژاپنی فن بودن و آمریکن فن بودن و … میزنن!!!
          کافر همه را به کیش خویش پندارد …

          موافقم 3
          مخالفم 1
        6. حسین

          ۱۳ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (1011 ديدگاه)

          جنسیس g80 و g90 از ESوLS توی رتبه بندی ها بهترن.

          موافقم 1
          مخالفم 3
        7. MOHAMMAD.n.r

          ۲۲ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (1141 ديدگاه)

          حسین
          شاید تو رتبه بندی مجلات که پول میگیرن بهتر باشن ولی امار فروش اون دو خودروی لکسس در بدترین حالت ۷ برابر جنسیس هست!!

      2. آرش

        ۱۳ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (750 ديدگاه)

        عسیسم بد نیست مطالعه ای داشته باشی

        ائلین سوپرکار ژاپنی سال 1965 ساخته شد

        موافقم 4
        مخالفم 3
      3. mos

        ۱۳ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (715 ديدگاه)

        امیرمحمد جان تویوتا 2000GT که سال ۱۹۶۵ ساخته شد اولین سوپرکار تویوتا و همچنین اولین سوپرکار ژاپنی بود.

        موافقم 12
        مخالفم 5
        1. amirmohammad

          ۱۳ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (212 ديدگاه)

          mos تا جایی که من میدونم تویوتا 2000gt سوپرکار نبود و صرفا یک خودرو کوپه بود.اولین سوپرکار همون lfa محسوب میشه

          موافقم 4
          مخالفم 7

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا