کیا حدود ۱۰۹ هزار دستگاه از خودرو را به خاطر احتمال ازکارافتادن نمایشگر پنل پشت فرمان فراخوان میکند. این مشکل میتواند باعث نقض قوانین مربوط به استانداردهای ایمنی خودروها در آمریکا شود.
فراخوان شامل برخی مدلهای ۲۰۲۳ کیا سول، تلوراید، نیرو هیبرید و پلاگین هیبرید، اسپورتیج استاندارد و هیبریدی و پلاگین هیبریدی میشود. خودروهای یاد شده از پنل نمایشگر LCD با ابعاد ۴.۲ اینچی استفاده میکنند. بر اساس آنچه NHTSA اعلام کرده است این مشکل از نرمافزار نشات میگیرد و خطایی برقی به دلیل ناپایداری ولتاژ در زمان استارت زدن خودرو وجود دارد که منجر به ازکارافتادن نمایشگر میشود. به این ترتیب راننده نمیتواند اطلاعات ضروری خودرو را مشاهده کند.
از جمله مشکلاتی که میتواند به خاطر ازکارافتادن پنل پشت فرمان به وجود آید عدم دسترسی به اطلاعات سیستم پایش فشار باد لاستیکها، پیامهای هشدار و دیگر اطلاعات مهم خودرو خواهد بود. اگرچه چنین مشکلی میتواند ریسک تصادف را افزایش دهد اما تاکنون گزارشی از حادثه یا جراحات ناشی از آن به دست کیا نرسیده است. اولین بار در فوریه ۲۰۲۳ بود که کرهای از وجود چنین مشکلی آگاه شدند و چندی بعد ۷۱ خودرو با مشکل مشابه تشخیص داده شدند و کیا در نهایت تصمیم به فراخوان خودروهای یاد شده گرفت.
با مراجعه مالکان خودروهای تحت تأثیر فراخوان به نمایندگیها تکنسینهای کیا بهروزرسانی نرمافزار بهینه شده را بدون هزینه، انجام خواهند داد. کرهایها چندی پیش نیز بیش از ۵۱ هزار دستگاه مینی ون کارنیوال را به خاطر دربهای کشویی که میتواند بهصورت ناگهانی بسته شود فراخوان کردند. در ماه مارس نیز همین خودرو به همراه تلوراید به خاطر مشکلات مربوط به سیمکشی یدککش خودرو فراخوان شدند. دو خودروساز کرهای هیوندای و کیا در ماههای اخیر با مشکلات زیادی در زمینه فراخوان محصولاتشان روبرو بودهاند و به همین خاطر با انتقادات زیادی روبرو بودهاند.
بهترین راننده
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲آفرین به کیا بابت این مشتری مداری. محصولات کیا هم طراحی زیبا و باپرستیژ و مشتری مدارانه داره و هم پیگیر مشکلات جزئی ماشین هاش است و فراخوان میده تا حق کسی ضایع نشه.
ولی برعکس تویوتا فقط تکیه بر بازاریابی و تبلیغات و اسم برندش داره و طراحی هاش اصلا مشتری مدارانه نیست و سال به سال زشت تر میشه. علیرغم برخی مشکلات ریز و درشتی که ماشین هاش داره، کمتر فراخوان میده چون نمیخواد برای مشتری ها هزینه کنه و فقط تکیه بر دوام و کم استهلاک بودن ماشین هاش داره.
phonix
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲این بدبخت فراخوان بده : کره ای فنا میگن بیا ببین اشغاله هعی فراخوان میده
فراخوان نده : ببین مشتری مدار نیست اصلا فراخوان نمیده دزد کثیف
این همه تلاش میکنید انشالله خدا بهتون شماره اشتراک گروه هیوندایی رو بده
همایون
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲واقعا درست میگی😉
Python
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲والا رنو کویید هم اینقدر فراخوان نداشته
محمد
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲چرا کیفیت خودرو ها از سال 2021 به بعد انقدر افت کرده ؟ از بنز بگیر تا کیا همشون دارن به مشکل میخورن
RTX
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲اگه منظور از همه ، کیا و هیونداست ، بله حق با شماست . بیخودی « همه » رو به خودتون نچسبونید .
محمد
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲اگه همین پدال رو دنبال میکردی میدیدی که هم المانیا به مشکل خوردن هم ژاپنیا هم کره ایا و هم امریکاییا
داود
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲کره ای که معلوم الحاله حرفی توش نیست ولی بنز کی کیفیت داشته که ما خبر نداریم آمار جی دی پاور و کانسیومر ریپورتر چندین ساله چیز دیگه میگه . حتی از هیوندای هم کیفیتش پایینتره . بنز برای ایرانی بنزه برای اروپا و خاور میانه و آمریکا لیفان هم نیست .
iman1199
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲بنز برای کل جهان هم بنزه با بالاترین کیفیت و بهترین تلقی میشه
بالاترین کیفیت رو داره
داود هیتر
آمار جی دی پاور و کانسومر ریپورتز هم بدرد همون کره فنا میخوره واثبات کننده کیفیت واقعی نیست
تکنولوژی ها نوآوری های جدید بخصوص تو سیستم های اینفوتیمنت و دیجیتالی مثل صوتی و تصویری بیشترین تاثیر رو در این آمار ها دارن درنتیجه تو این آمار نتیجه متغیر میشه
وگرنه کیفیت و تکنولوژی که مثلا بنز اس کلاس داره هیوندا و کیا پشمشم حساب نمیشه
فرشاد
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲پدال اگه به فان ترین کامنتا جایزه بده شک نکن توام لایقش هستی
الان نفهمیدم دقیقا فن کجایی ولی بنز ماشینی نیس که طرف بشینی مقایسه کنه بنز بخرم یا کیا؟
خنده داره
بنز همه جا بنزه
iman1199
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲درود برتو فرشاد نظر منم همینه
این خودش حتی فن کیا هم نیست
« افسانهی جومونگ »
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲«دو خودروساز کرهای هیوندای و کیا در ماههای اخیر با مشکلات زیادی در زمینه فراخوان محصولاتشان روبرو بودهاند و به همین خاطر با انتقادات زیادی روبرو بودهاند»
جایزه ی بعدی رو بدین بیاد . مجله پشت مجله ، نشریه پشت نشریه جایزه بده حالا .
phonix
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲با مراجعه مالکان خودروهای تحت تأثیر فراخوان به نمایندگیها تکنسینهای کیا بهروزرسانی نرمافزار بهینه شده را بدون هزینه، انجام خواهند داد.
چقدر لوسن این خارجیا