کیا از نسخه بهروز شده سورنتو ۲۰۲۴ رونمایی کرد. قیمت این شاسیبلند کرهای با افزایش ۱۶۰۰ دلاری به حدود ۳۳ هزار دلار رسیده است.
با پرداخت مبلغ دقیق ۳۳,۳۶۵ دلار به سادهترین تیپ از سورنتو ۲۰۲۴ یعنی نسخه LX دیفرانسیل جلو دست پیدا میکنید. در جدول زیر میتوانیم قیمت تمامی نسخههای غیر هیبریدی این خودرو را مشاهده کنیم. شایان ذکر است قیمت و جزئیات مدل هیبریدی سورنتو ۲۰۲۴ در هفتههای آتی منتشر خواهد شد.
مدل | قیمت پایه | قیمت نهایی به همراه هزینههای تحویل |
Sorento LX FWD | $۳۱,۹۹۰ | $۳۳,۳۶۵ |
Sorento S FWD | $۳۴,۳۹۰ | $۳۵,۷۶۵ |
Sorento S AWD | $۳۶,۳۹۰ | $۳۷,۷۶۵ |
Sorento EX FWD | $۳۷,۹۹۰ | $۳۹,۳۶۵ |
Sorento SX FWD | $۴۱,۶۹۰ | $۴۳,۰۶۵ |
Sorento X-Line EX AWD | $۴۱,۶۹۰ | $۴۳,۰۶۵ |
Sorento X-Line SX AWD | $۴۳,۴۹۰ | $۴۴,۸۶۵ |
Sorento X-Line SX Prestige AWD | $۴۶,۳۹۰ | $۴۷,۷۶۵ |
Sorento X-Pro SX Prestige AWD | $۴۷,۳۹۰ | $۴۸,۷۶۵ |
پیش از این تغییرات ظاهری کیا سورنتو فیس لیفت مشخص شده بودند و هماکنون زمان بررسی دقیقتر آن فرا رسیده است. باید به این نکته اشاره کرد که نسخه قبل از فیس لیفت این خودروی کرهای نیز به همان مدل ۲۰۲۴ عرضه خواهد شد و این بستگی به نوع قوای محرکه سورنتو یعنی درونسوز یا هیبریدی دارد. اگر نسخه بنزینی سورنتو را ترجیح دهید میتوانید مدل بهروز شده آن را انتخاب کنید که از طراحی EV9 الهام گرفته و از چراغهای جلوی T شکل و جلوپنجره آشنای کیا سود میبرد. نشان این خودروساز نیز به روی کاپوت منتقل شده و در صورت انتخاب تریم X-Pro رینگهای کوچکتر ۱۷ اینچی با لاستیکهای بزرگتر بی اف گودریچ زیر خودرو قرار خواهند گرفت.
در داخل کابین این خودرو تغییرات ملایمی رخ داده و از جمله ویژگیهای آن میتوان به نمایشگر پانورامیک تشکیل شده از دو نمایشگر ۱۲.۳ اینچی اشاره کرد. شکل کلی این دو نمایشگر که در یک واحد تکی قرار گرفتهاند شبیه نسخه قبل از فیس لیفت است. البته ورودیهای هوا شکل متفاوتی دارند تا با نمایشگرهای جدید هماهنگ شوند. البته به غیر از این موارد تفاوتهای چندانی وجود ندارد. کروز کنترل تطبیقی و هوشمند سورنتو ۲۰۲۴ به گونهای است که استایل رانندگی شما را فرا گرفته و تنظیمات خود را روی ترمز و گاز اعمال میکند. البته حدس میزنیم این سیستم تنها عادات خوب راننده را فرا میگیرد. شاسیبلند بهروز شده کیا همچنین از ۱۰ سیستم کمکراننده استاندارد از جمله هشدار برخورد جلوی بهروز با تشخیص بهتر عابران پیاده سود میبرد. سیستم کلید دیجیتال ۲.۰ کیا نیز در دسترس است که باعث میشود گوشی هوشمند مالک به کلید باز و بسته کردن سورنتو تبدیل شود.
زیر کاپوت کیا سورنتو ۲۰۲۴ فیس لیفت تغییر خاصی وجود ندارد. پیشرانه استاندارد این خودرو از نوع ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری با ۱۹۱ اسب بخار قدرت است اما میتوان نمونه ۲.۵ لیتری توربو با خروجی ۲۸۱ اسب بخار را سفارش داد. این پیشرانه به گیربکس ۸ سرعته دوکلاچه متصل است و نیرو را به چرخهای جلو یا تمامی چرخها میفرستد. نسخه درونسوز سورنتو از اوایل سال آینده میلادی راهی بازار خواهد شد. درصورتیکه خواهان سورنتو هیبرید با استایل بهروزتر و تکنولوژی مدرنتر باشید باید منتظر بمانید چراکه کیا هنوز مشخصات این مدل را منتشر نکرده و تنها به گفتن این موضوع کفایت کرده که نسخههای استاندارد و پلاگین هیبریدی سورنتو در اواخر سال ۲۰۲۴ و به عنوان مدل ۲۰۲۵ عرضه خواهند شد. البته برای خریدارانی که نمیتوانند صبر کنند امکان خرید مدل هیبریدی ۲۰۲۴ با ظاهر نسخه قبل از فیس لیفت وجود دارد.
دیجی
۱۲ بهمن ۱۴۰۲تواین قیمت خیلی رقبای بهتری داره یادمه اولین نسل سورنتو با قیمت پایه 18هزار دلار تولید شد اونا هم گرون فروشی یاد گرفتن
Amirmohammad
۱۲ بهمن ۱۴۰۲شما بنظر خودت چرا یک ماشین باید قیمتش توی ۲۲ سال ثابت بمونه؟؟ چی هم قیمت ۲۲ سال پیشه؟
NAVID۰۰۹۸
۱۲ بهمن ۱۴۰۲کرهایها یکی یکی دارن آلبوم زشتسازیشونو تکمیل میکنن!!!
مثل اینکه از سرنوشت سانگیانگ درس نگرفتند😂!!!
پیام
۱۲ بهمن ۱۴۰۲نوید فکر کنم تو اخبار کره شمالی رو در مورد بازار خودرو میخونی! 😂😂😂 حاجی نوید امسال هیوندای جایگاه سوم رو از لحاظ فروش داشت. هیچ وقت حرص نخور چون اونجوری که میخوای جلو نمیره.
۱۲ بهمن ۱۴۰۲الان پراید در حد صفر با ضبط پایونر سال ۸۹ قیمتش ۶ تومن بود الان یدونه مدل ۷۲ اش رو با کلی منت و گریه و بدبختی اونم تمام رنگ و شاسی خوردشو فوقش بتونیم ۶۰ تومن بگیریم 💔
محمد
۱۳ بهمن ۱۴۰۲خدایا سایت داره روز به روز بیشتر به فنا میره ، فقط عشق شوتی تو سایت نداشتیم که اومد همه کامنت هاش پراید بگیرم ، پراید بخرم ، دعا کنید پراید 70 بخرم ، و از این گلشعر هاست ، پسر جون سایت رو اشتباه اومدی
۱۳ بهمن ۱۴۰۲گلپسر حتما تو کامنتات خوبه کلا هیچکدوم از پستای سایتو ندیدی که کامنتای منو ببینی
اینهمه کامنت چیزشعر گذاشتی و از زمین و زمان و من و چند نفر دیگه ایراد گرفتی ولی خودت ایراد های خودتو نمیبینی 😂
Mgh
۱۲ بهمن ۱۴۰۲به نظرت ابن همه سیستم جدید که روش نصب شده به نسل اول هزینه نداره مثل فرغون سازایه ما ۱ چراغ عوض نکرده مدل جدید خلق بشه!
Mr. gt c
۱۲ بهمن ۱۴۰۲دوخت صندلی دقیقاً کپی برداری شده از آستون مارتین دی بی ایکس هست
Killer
۱۲ بهمن ۱۴۰۲مشخصه تا حالا صندلی dbx رو ندیدی ولی حالا ببین عکسشو ببین چه شباهتی دارن به هم اصلا!!!
https://images.app.goo.gl/98eiePbdTwvY82Qp7
۱۲ بهمن ۱۴۰۲فقط قیافه استون مارتین دی بی ایکس 😂
Piero Ferrari
۱۲ بهمن ۱۴۰۲لوکس تر از قبل
net
۱۲ بهمن ۱۴۰۲رینگ بد هست.چراغ جلو مثل چراغ جلو کادیلاک شده بد هست.طراحی چراغ عقب
و رنگ چراغ کامل قرمز زرشکی هست نسبتا خوبه ولی وسط چراغ عقب از هم جدا شده و به هم چسبیده نشده خیلی بد هست.اون مدلی که طراحی داخلی رنگ کرم زرد دارم بد هست و هرماشینی در رنگ طراحی داخلی از رنگ رنگ کرم استفاده کند خیلیییی بد میشه و زود کثیف میشه و رنگ کرم حس بدی داره و در طراحی داخلی همه ماشینها( تریلی و اتوبوس و سواری و وانت و…) فقط رنگ یکپارچه مشکی زیباست
محمد
۱۲ بهمن ۱۴۰۲خیلی دوست دارم تو دنیای واقعی تورو ببینیم 😂 چند ساله اینجاست یه سری جملات تکراری مینویسه ، رات نیست ؟
net
۱۲ بهمن ۱۴۰۲سقف سانروف بزرگش که تا صندلی ردیف دوم اومده خوبه.اگر دو اگزوز دایره ای رنگ خاکستری زیر سپر در سمت چپ و راست داشت قشنگتر میشد
۱۲ بهمن ۱۴۰۲پانوراما منظورت خست؟
Ehsan
۱۲ بهمن ۱۴۰۲خیلی شیکه
Sina
۱۲ بهمن ۱۴۰۲خداییش ماشین بی نقصیه…
فقط حیف که ژاپنی نیست
حیف که سوبارو وایلندرس نیست
amir
۱۲ بهمن ۱۴۰۲آقا این سورنتو جدید شمارو یاده کارنیوالی که چند وقت پیش معرفیزشد نمیندازه؟
پیام
۱۲ بهمن ۱۴۰۲همه چیش خوبه از قیمت تا …
MehdiTurbo
۱۲ بهمن ۱۴۰۲عالی شدن کیا و هیوندا
واقعا کابیناشون عین خودروهای لوکس شده
واقعا کیفیت هیوندا و کیا مثل اون زمانی که کمری و ازرا اومد ایران نیست و خودش به ژاپن رسوند و این رشد پیشرفتشان و ارتقا دادنشان قابل تحسین
اولش با تجهیزات زیاد شروع کرد بعدم کیفیتش ارتقا داد واقعا در حد ژاپن شده از لحاظ کیفیت
طراحیشم که بی نقص عالیه
جوری شده خودروهای اقتصادی شدن خودروهای لوکس چند سال پیش
با سی هزار دلار با توجه به سشاسی بلند بودنش و طراحی و کابینش ارزش پرداختی خیلی زیادی داره
javad-bmw
۱۲ بهمن ۱۴۰۲جوری شده خودروهای اقتصادی شدن خودروهای لوکس چند سال پیش.
دقیقا درسته و همیشه هم همین بوده.
آپشن هایی که در گذشته در خودرو های پرچمدار ارائه میشد و درواقع روی خودروهایی مثل مرسدس s یا سری هفت ب ام و به دنیا معرفی میشد الان به صورت استاندارد رو تمام خودرو ها ارائه میشه ، البته منظورم استاندارد جهانی بود نه ایران.
بعنوان مثال ESP اولین بار روی کلاسS به دنیا معرفی شد ولی از سال ۲۰۱۲ به بعد یوروانکپ این آپشن رو اجباری کرد و تمام خودروهایی که تو اروپا تولید شدن یا در کشورهای دیگه برای اروپا تولید شدن این آپشن رو دارن
جومونگ
۱۲ بهمن ۱۴۰۲ارزش در برابر قیمت و طراحی و … به کنار .
اما از لحاظ فنی و کیفیت و دوام اصلا و ابدا در حد ژاپن نیست .
Car love
۱۲ بهمن ۱۴۰۲حالا هر وقت خریدی راجع به کیفیت و دوامش صحبت کن 😂😂😂
چی شد که جاپون عقب افتاد
جومونگ
۱۲ بهمن ۱۴۰۲« رکورد فروش تویوتا در سال 2023 و حفظ عنوان پرفروشترین خودروساز دنیا »
https://www.pedal.ir/toyota/toyota-record-sales-2023/
MehdiTurbo
۱۳ بهمن ۱۴۰۲جومونگ منم با تو موافق بودم تا مدتی قبل اونم در حد یکی دولول پایین تر بودن تا اینکه از نزدیک دیدم سوار شدم و چند کیلومتری روندم
مدلای فولش بود که تو ایران نیست
وقتی سوار میشی قشنگ متوجه میشی خیلی کیفیت ارتقا پیدا کرده حتی در حد خودروهای لوکس شده با وجود قیمت اقتصادی تا از نزدیک سوار نشین متوجه نمیشین
تو ایران چون نیومد نسل جدید یا نسخه های پایه اومد مشهود نیست اگه نسخه فولش که رینگ داره مانیتور تمام لمسی و … هست سوار شین تو نسلای جدید به حرف من میرسین
قشنگ کیفیتش در حد ژاپنیا شده
پیام
۱۲ بهمن ۱۴۰۲کلیپی از بیل مکانیکی برقی هیوندای
https://www.instagram.com/reel/C2iDhIvixez/?igsh=MjU0dzFkZ3E2NDEy
Moein
۱۲ بهمن ۱۴۰۲خدا ما رو از شر قوم ظالمون نجات بده
حیف از ما که محرومیم
کو جوانی . . .کو آرزو . . .
۱۲ بهمن ۱۴۰۲ارباب سانتافه!
کاش میومد ایران 😭
MatriX
۱۲ بهمن ۱۴۰۲یه زنه از امریکا اومده ایران و از تهران پست گذاشته . اول کاری هم رفته اماکن مقدسه 😂 حتما هم میشناسیش و از ارادتمندان بهش هستی . خبر داری دیگه درسته ؟ 😂
۱۳ بهمن ۱۴۰۲این چه حرفیه اونکه کل ایران ارادتمندشن 😂😂😂
نه سید خبر نداشتم تاحالا ولی میرم اگه رفته زندان کاش زندان بانش بودم یا قاضیش بودم
یه حکمی میدادم بهش کل ایران حال کنن
sina
۱۲ بهمن ۱۴۰۲سیس خوبی داره
کیا رو دوست دارم کلا هر چی از هیواندای خوشم نمیاد