فیسلیفت کیا اسپرتیج با طراحی جدید نمای جلو، بازطراحی داخل و بهروزرسانیهای فنی، طی ماههای آینده راهی بازارهای جهان خواهد شد.
کیا در کره جنوبی از فیسلیفت نسل پنجم اسپرتیج رونمایی کرده است. این یک بهروزرسانی میاندورهای است که تغییراتی را در طراحی داخل و بیرون همراه با ارتقاءهای فنی به همراه دارد. بزرگترین تغییر اسپرتیج ۲۰۲۵ در قسمت جلو دیده میشود یعنی جایی که چراغها بازطراحی شده و دیگر خبری از آن نمونههای بومرنگی قبلی نیست. جلوپنجره نیز از نو طراحی شده و الگوی داخلی آن بسته به تیپ خودرو متفاوت خواهد بود. همین موضوع در مورد سپر جدید هم که با طرحهای مختلفی ارائه میشود صدق میکند.
در عقب شکل کلی چراغها دستنخورده باقی مانده ولی گرافیک داخلی آنها تغییر کرده که در کنار طراحی جدید سپر، نمای بروزتری را ایجاد کرده است. رنگهای جدید خاکستری ولف و آبی هریتج و رینگهای آلیاژی جدید با اندازهٔ حداکثر ۱۹ اینچی هم تکمیلکنندهٔ تغییرات بیرونی اسپرتیج مدل ۲۰۲۵ هستند. در داخل خودرو اما تغییرات بزرگتری دیده میشود و کیا از داشبورد جدید با نمایشگرهای ۱۲.۳ اینچی خمیده برای صفحه آمپر دیجیتالی و سیستم اطلاعاتی-سرگرمی استفاده کرده است. دریچههای تهویه نیز کاملاً تغییر کرده و نورپردازی نسبت به قبل بیشتر شده است ولی خوشبختانه هنوز هم کنترلهای فیزیکی زیادی در اینجا دیده میشود.
مقابل راننده غربیلک فرمان جدید با دو پره دیده میشود که لوگوی کیا در سمت راست آن خودنمایی میکند. نمایشگر هدآپ، دوربین روی فرمان برای پایش توجه راننده و سنسورهای روی فرمان برای تشخیص قرار داشتن دستان راننده روی فرمان هم از دیگر ویژگیهای داخلی این کراساوور کرهای هستند. همچنین مثل دیگر خودروهای کیا، در اینجا هم سیستم احراز هویت با اثرانگشت وجود دارد. اسپورتیج جدید همچنین به ویژگیای بنام حالت کودک مجهز شده که از هیوندای توسان ۲۰۲۵ قرض گرفته است. این حالت، شتاب گیری خودرو را نرم میکنند تا کودکانی که در صندلیهای عقب نشستهاند اذیت نشوند.
علاوه بر این، برای افزایش راحتی و آرامش خودرو، کیا از کمکفنرهای جدیدی در محور جلو و مواد عایق صوتی بیشتری در ستونهای B و رو دریها استفاده کرده است. در بخش قوای محرکه نیز کیا در نسخهٔ ۱.۶ لیتری بنزینی توربو، گیربکس هفت سرعته دوکلاچه قبلی را به یک نمونهٔ جدید هشت سرعته اتوماتیک جایگزین کرده است. علاوه بر این، نسخهٔ هیبریدی هم مثل توسان ۲۰۲۵ کمی قویتر شده است. انتظار میرود نسخهٔ جدید اسپرتیج طی ماههای آینده در بازارهای خارج از کره عرضه شود.
Hamilton1970
۱۵ آبان ۱۴۰۳لاماری ایما XL😂
اما واقعا باید گفت طراحی کیا هنوز از هیوندای بهتره. کیا واقعا توی چهار مدل سدان یعنی کی۳ و کی۴ و کی۵ و کی۸ عالی عمل کرد و سورنتو و تلوراید و کارنیوال هم خیلی خوب بودن. این یکی فکر کنم از دستشون در رفته (خواستن زیاد از بحثبرانگیز بودن هیوندای فاصله نگیرن)
کابین این خودرو اما برخلاف توسان واقعا عالیه. کیا ها از لحاظ کابین اصلا افت طراحی نداشتن برخلاف هیوندای.
درکل امیدوارم کشورمون جوری شه که امثال این ماشین راحت عرضه بشن و خیابونها مثل جاده هایی که پر از خودرو سنگین وارداتی و جذاب شده بشه.
هراکلیوس
۱۵ آبان ۱۴۰۳بنظرم کیا محافظه کار برعکس هیوندا که سر طراحی خیلی ریسک میکنه
محمد
۱۵ آبان ۱۴۰۳شما برو کیا k5 رو ببین میفهمی که دیگه محافظه کاری قدیم رو نداره
Reza Rafee
۱۵ آبان ۱۴۰۳فقط کابین و چراغا و رینگاشو نگاه کنید چقدر زیبا هستش
𝐀𝐥𝐢
۱۵ آبان ۱۴۰۳جذاب تر از قبل شده
Kiarash
۱۵ آبان ۱۴۰۳طراحی عقب و کابینش خیلی خوب شده
و همه کراس اوور ها دیگه طراحیشون این سبکی شده
ALI.A.NLANSR
۱۵ آبان ۱۴۰۳درب هام میتونست تغییر داشته باشه
مثلاً دستگیره ها
🥇M🏆 Bavaria///👑
۱۵ آبان ۱۴۰۳دست مریزاد به کیا👏👏👑
hosen
۱۵ آبان ۱۴۰۳چرا لوگو وسط فرمون نیست؟ یجوریه برام