کیانیسان

مقایسه نیسان ایکس تریل و کیا اسپورتیج، شاسی‌بلندهای وارداتی جدید بازار

نیسان ایکس‌تریل و کیا اسپرتیج شاسی‌بلندهای کامپکتی هستند که توسط نامی خودرو و کوشا خودرو به ایران وارد شده و قیمتی بیش از ۳ میلیارد تومان خواهند داشت.

نیسان ایکس‌تریل و کیا اسپرتیج از کراس‌اوورهای پرفروش و خوش‌نام در بازارهای سراسر جهان هستند که قبلاً در بازار کشورمان هم حضور داشته‌اند. حال در دور جدید واردات خودرو، شرکت نامی خودرو به‌عنوان یکی از واردکنندگان محصولات نیسان و کوشا خودرو که تنها واردکننده محصولات کیا محسوب می‌شود، این دو شاسی‌بلند محبوب را دوباره به ایران آورده‌اند. هرچند ایکس‌تریل و اسپرتیج هنوز برای فروش عرضه نشده و قیمت آن‌ها مشخص نیست ولی احتمالاً در آینده نزدیک این شاسی‌بلندها را در سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی خواهیم دید.

بنابراین، مروری بر مقایسه ایکس‌تریل و اسپرتیج خالی از لطف نخواهد بود. این دو خودرو هیچ‌کدام از بهترین‌های کلاس خود نیستند ولی بااین‌حال، در سال ۲۰۲۳ در آمریکا نیسان ۲۷۱,۴۵۸ دستگاه و کیا ۱۴۰,۷۸۰ دستگاه فروخته‌اند که نشان از محبوبیت بالای آن‌ها دارد. دو خودرو دقیقاً هم‌سن هستند زیرا نسل کنونی هردو در سال ۲۰۲۱ معرفی شده است. بااین‌حال، نسخهٔ آمریکایی ایکس‌تریل که با نام روگ شناخته می‌شود، در سال ۲۰۲۴ یک به‌روزرسانی سبک را تجربه کرد که اصلاح طراحی جلو را به همراه داشت اما ایکس‌تریلی که به ایران آمده، همچنان با همان ظاهر اولیه در حال تولید است. نسل کنونی اسپرتیج هم از زمان معرفی تاکنون تغییری را تجربه نکرده است.

درحالی‌که روگ در بازار آمریکا با یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری سه سیلندر توربو عرضه می‌شود، ایکس‌تریل وارداتی به ایران به یک پیشرانهٔ ۲.۵ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی با ۱۸۱ اسب بخار قدرت و ۲۴۴ نیوتن متر گشتاور مجهز است که انتقال نیروی آن توسط یک گیربکس CVT صورت می‌گیرد. همچنین برخلاف بسیاری از شاسی‌بلندهای وارداتی، ایکس‌تریل نامی خودرو به سامانهٔ چهارچرخ محرک مجهز است. ازآنجایی‌که این شرکت نیسان قشقایی را با قیمت ۲.۸۸ میلیارد تومان عرضه کرده است، برای ایکس‌تریل در بازار کشورمان باید انتظار قیمتی بیش از ۳ میلیارد تومان را داشته باشیم. از سوی دیگر، اسپرتیج وارداتی کوشا خودرو از یک پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری چهار سیلندر توربو GDI با ۱۷۸ اسب بخار قدرت و ۲۶۵ نیوتن متر گشتاور استفاده می‌کند که به یک گیربکس هفت سرعته دوکلاچه متصل است. برخلاف رقیب ژاپنی اما اسپرتیج با انتقال قدرت محرک جلو به ایران آمده است. با توجه به اینکه کوشا خودرو قبلاً کراس‌اوور کوچک‌تر سلتوس را با قیمت ۲.۶۲ میلیارد تومان عرضه کرده است، برای اسپرتیج هم باید انتظار قیمتی در حدود ۳ میلیارد تومان را داشته باشیم.

رانندگی

ایکس‌تریل و اسپرتیج هردو سواری آرام و کابین ساکتی دارند و خودروهای مناسبی برای پیمایش‌های طولانی بزرگراهی هستند. بااین‌حال، درحالی‌که در اسپرتیج پاسخ پدال گاز دقیق و فوری و گیربکس انعطاف‌پذیر است، ایکس‌تریل از تأخیر پدال گاز و گیربکس CVT کند رنج می‌برد. این باعث شتاب گیری آرام خودرو می‌شود تا زمانی که گیربکس ضرایب سنگین‌تر را درگیر کند. در این حالت، شاسی‌بلند نیسان سرانجام به اوج قدرت خود می‌رسد اما این شرایط اغلب زمانی فراهم می‌شود که دیگر نیازی به شتاب گیری بیشتر نیست. متوقف کردن روگ هم به دلیل پدال ترمز اسفنجی، ناامیدکننده بود. پدال ترمز این خودرو از خلاصی اولیه‌ رنج می‌برد و فقط در انتهای بازه حرکتی پدال نیروی ترمز کافی را ارائه می‌کند درحالی‌که در اسپرتیج متناسب با حرکت پدال قدرت توقف اعمال می‌شود.

ایکس‌تریل با رینگ‌های ۱۹ اینچی، از سرعت ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت در ۵۳.۹ متر متوقف شد و شتاب جانبی ۰.۸۳ جی را ثبت کرد درحالی‌که اسپرتیج با رینگ‌های ۱۸ اینچی این کار را در ۵۵.۴ متر و با شتاب جانبی ۰.۸۱ جی انجام داد. بااین‌حال، ایکس‌تریل علیرغم چسبندگی بیشتر، در مسیر آزمایشی پیچ‌درپیچ عملکرد ضعیف‌تری داشت و حرکات بدنهٔ زیادی مثل شیرجه زدن هنگام ترمز گیری را از خود نشان می‌داد. اسپرتیج نیز هرچند سواری پویایی ندارد اما حرکات بدنهٔ آن کمتر است، فرمان دقیقی دارد و به درخواست‌های راننده پاسخ دقیق‌تری می‌دهد.

داخل کابین

نیسان روی داخل ایکس‌تریل وقت زیادی صرف کرده و حال و هوای لوکسی به آن بخشیده است. صندلی‌های راحت خودرو با چرم باکیفیتی پوشیده شده‌اند و داشبورد و رو دری‌ها هم با پارچهٔ نرم و لطیفی تزئین شده است. استفادهٔ اندک از پلاستیک نقره‌ای و مشکی پیانو هم بدون اینکه کابین را بیش‌ازحد شلوغ کند، حس طراوت به آن بخشیده است. از سوی دیگر، اسپرتیج کابین سطح پایین‌تر با امکانات کمتری دارد. چرم مصنوعی صندلی‌ها کیفیت چندان چشمگیری ندارد و پلاستیک سیاه فراوان از جذابیت کابین کاسته است درحالی‌که استفادهٔ زیاد از تریم مشکی پیانو هم مستعد جذب لکه‌های اثرانگشت و گردوغبار خواهد بود.

صندلی‌های عقب هردو کراس‌اوور فضای زیادی را برای دو نفر فراهم می‌کند اما نفر سوم به‌سختی جای خواهد شد. کنترل‌های سیستم تهویه در اسپرتیج یک فاجعهٔ ارگونومی هستند. کیا کنترل‌های تهویه و سیستم اطلاعاتی-سرگرمی را باهم در یک پانل خازنی همراه با دو کنترلر دوار تعبیه کرده است. این کنترل‌های چرخشی، بسته به حالتی که پانل در آن قرار دارد، دمای سیستم تهویه یا تنظیمات سیستم اطلاعاتی-سرگرمی مثل میزان صدا را کنترل می‌کنند. به همین دلیل، راننده مجبور خواهد بود برای هر بار تنظیم این قسمت‌ها، چشمانش را از مسیر بردارد. در طول آزمایش نیز پس‌ازاینکه چند بار بجای افزایش دمای سیستم تهویه صدای سیستم صوتی را افزایش دادیم، مجبور شدیم برای چند لحظه چشمانمان را از جاده جدا کرده و به پایین نگاه کنیم تا مطمئن شویم پانل در حالت موردنظر قرار دارد.

ایکس‌تریل نیز هرچند در کنترل و تنظیمات سیستم تهویه برتری دارد اما از سیستم اطلاعاتی-سرگرمی ضعیفی رنج می‌برد. دلیل این مشکل، تأخیر در پاسخگویی نمایشگر لمسی ۱۲.۳ اینچی و گرافیک ضعیف صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی است. رابط کاربری کیا نیز هرچند در قیاس با نیسان کمی قدیمی به نظر می‌رسد اما تجربهٔ عملکردی کلی آن در اکثر موارد ساده‌تر و بهتر خواهد بود.

کدام بهتر است؟

نیسان می‌داند که چطور یک شاسی‌بلند کامپکت جذاب بسازد و کابین لوکس و لیست امکانات طولانی ایکس‌تریل گویای این موضوع است. نقاط ضعف اصلی این خودرو اما پویایی رانندگی ضعیف و مشکلات سیستم اطلاعاتی-سرگرمی هستند. از سوی دیگر، اسپرتیج خودرویی جدی، آماده و قابل پیش‌بینی احساس می‌شود حتی با اینکه از کابین سطح پایین و ارگونومی ضعیف رنج می‌برد؛ بنابراین، آیا اسپرتیج بهترین خودروی سگمنت خود محسوب می‌شود؟ نه اما این شاسی‌بلند کره‌ای از نیسان ایکس‌تریل بهتر است.

کیا اسپرتیج

نقاط قوت: کابین ساکت، سواری آرام، رانندگی بهتر

نقاط ضعف: کنترل‌های ناامیدکنندهٔ سیستم تهویه و اطلاعاتی-سرگرمی، کابین کسل‌کننده

چکیده: اسپرتیج هرگز خودرویی عالی نیست اما در بسیاری موارد به‌اندازهٔ کافی خوب خواهد بود

نیسان ایکس‌تریل

نقاط قوت: کابین لوکس در حد اینفینیتی، امکانات در حد اینفینیتی، کیفیت سواری در حد رنجروور

نقاط ضعف: تأخیر پدال گاز، گیربکس CVT تنبل، پدال ترمز اسفنجی

چکیده: دوست داشتن ایکس‌تریل در نمایشگاه فروش آسان و دوست داشتن آن در آزمایش رانندگی سخت است

مقایسه مشخصات فنی

کیا اسپرتیج نسیان ایکس‌تریل
پیشرانه ۱.۶ لیتری ۴ سیلندر توربو ۲.۵ لیتری ۴ سیلندر
قدرت ۱۷۸ اسب بخار ۱۸۱ اسب بخار
گشتاور ۲۶۵ نیوتن متر ۲۴۴ نیوتن متر
گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه CVT
محور محرک جلو چهارچرخ
مصرف سوخت ۵.۸ لیتر ترکیبی ۸.۷ لیتر ترکیبی
طول ۴,۶۶۰ میلی‌متر ۴,۶۸۱ میلی‌متر
عرض ۱,۸۶۵ میلی‌متر ۱,۸۴۰ میلی‌متر
ارتفاع ۱,۶۶۵ میلی‌متر ۱,۷۳۰ میلی‌متر
فاصلهٔ محوری ۲,۷۵۵ میلی‌متر ۲,۷۰۶ میلی‌متر
حجم صندوق بار ۵۳۸ لیتر ۵۸۵ لیتر

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴۹ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۸۸ دیدگاه‌ها

  1. علی جردن

    ۲۶ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (1773 ديدگاه)

    کلا هرچیزی چشم بادومی ها بسازن حز بهترین های جهان میشه فرق نداره کره ایی باشه ژاپنی یا چینی.

    موافقم 5
    مخالفم 18
    1. دیا

      ۲۶ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (136 ديدگاه)

      درسته حرفت . ژاپنی ها کارشون واقعا درسته . ولی نمی دونم جرا نیسان یه مدتیه خیلی اشفته و سر در گمه. همیشه نیسان ماشین های به یاد ماندنی می ساخت و یه جورایی ثلیقه بازار تو دستش بود ولی یه مدتیه از اون ژنتیک خودش دور شده.

      موافقم 13
      مخالفم 4
      1. froG-driVer

        ۲۶ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (819 ديدگاه)

        عوضش مزدا داره جای همه اونا میتازونه

        موافقم 16
        مخالفم 1
        1. عرفان

          ۲۷ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (1 ديدگاه)

          در مقایسه با نسل های قبل ایکس تریل با سانتافه هم رده بودن ولی با پیشرفت کیا و بزرگ تر شدن اتاق الان از نظر اندازه هم رده شدند تو جدول مشخصه و این واسه ژاپن زشته و نیسان .
          انتظار میره قوی تر عمل کنه

          موافقم 4
          مخالفم 1
      2. کاوه

        ۲ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (1 ديدگاه)

        چون درصد تولیدات و صادرات نیسان در چین خیلی بیشتر از خودروهای ژاپنی دیگه هست. میشه گفت هر نیسانی که به ایران میاد تولید کارخانه های چینه و نه ژاپن و دیگر کشورها

    2. froG-driVer

      ۲۶ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (819 ديدگاه)

      علی یه حسی بهم میگه داری با این روش از نقاط ضعفمون استفاده میکنی و خرمون می‌کنی که چینی ها و کره ای ها رو با همرنگ جماعت کردن،بکنی تو پاچمون.😐😐

      موافقم 15
      مخالفم 2
      1. amir

        ۲۶ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (3214 ديدگاه)

        دقیقا همینطوره
        البته کره ای ها خیلی جلوتر هستن حداقل در زمینه تصوری که از برنداشون هست و هدف اینگونه افراد بیشتر همون برندهای چینی هستش و متاسفانه تا یه ذره میاد تصور از برندهای چینی بهتر بشه یه گندی میزنن نمونش همین اکسل پرانی ایکس۵۵ … تازه یه ذره مردم با ورود تیگو ۷ ۸ پرو داشت تصورشون یکم بهتر میشد

        موافقم 11
        مخالفم 4
    3. زیزیگولو

      ۲۶ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (6033 ديدگاه)

      هر چند نیسان ایکس تریل با نسخه پایه به ایران اومده ولی با ارائه DNA محصولات ژاپنی با کیفیت تا حدود زیادی کمبودها رو تو بازار خودروی ایراندجبران کرده ……… چینیها هم که فقط یه مشت سطل آشغال متحرک هستن

      موافقم 15
      مخالفم 3
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۲۶ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (10479 ديدگاه)

        به نظر من نسل جدید اوتلندر پوزِ همه کراس‌اوورها را زده زمین و در بُعد جهانی هم موفقیت‌های زیادی کسب کرده در فروش!!!

        در این مورد هم قطعاً روگ بهترینِ و اصلاً با پلاستیکی‌های کره‌ای قابل مقایسه نیست که میشه استناد کرد به نمونه‌های ۲۰۱۷ و ۱۸ که در ایران با مایلج‌های بالا از نظر کیفیت فنی و متریال خم به ابرو نیاوردن ولی اسپورتیج توسان و کلاً کره‌ای‌ها وقتی به کیلومترهای بالای ۱۵۰هزارتا میرسند از رخ میوفتن و خسته به نظر میان!!!

        تنها ضعف روگ اون گیربکس مضخرفش هست که واقعاً نمیدونم چرا تیپ‌ترونیکش نمیکنه تا ماشینش بشه یه پکیج کامل!!!

        موافقم 10
        مخالفم 7
        1. زیزیگولو

          ۲۷ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (6033 ديدگاه)

          اکثر مدلای ۲۰۲۴ ژاپنی عالی بودن ………. اوتلندر جدید از لحاظ طراحی نسبت به نسلای قبلیش تغییرای زیادی کرده و چهره تهاجمی تر و زیباتری داره و تو طراحی جدیدش میبینیم که ترند این روزها یعنی طراحی چراغ‌های روز باریک واسه جلو و قرار گرفتن چراغای اصلی روی قسمت میانه سپر ماشین و تو بقیه قسمتا هم طراحی اوتلندر نسبت به هم رده هاش یه جورایی برجسته تر بنظر میاد

          موافقم 9
          مخالفم 1
    4. NAVID@@98

      ۲۶ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (662 ديدگاه)

      کلا به نظر من 👑🥇خداییش هرچیزی هم اروپایی ها و آمریکایی ها بسازن قطعا خوب همیشه دیگه خود بهترین و اول ها میشه هر چیز بهترین اول میشه اروپا و امریکایی چون دیگه قطعا خود هرچیز بهترین و اول میشه خداییش کلا هرچیزی اروپایی ها و آمریکایی ها بسازن خوب همیشه بهترین های جهان میشه👑🥇

      بین‌ این خودرو ها هم هردو رو انتخاب میکنم
      الان کره ای های جدید همسطح ژاپنی ها شدن بعضی مدل چینی ها هم همینطور البته به پای اون بالاییا نمیرسن از نظر کیفیت فنی و هرچیز
      ولی بین خودشون همسطح شدن و الان داریم میبینیم حتی در کیلومتر ۱۶۰ هزار هم دیدم که خودم پیدم کره ای و ژاپنی فرقی ندارن و جدیدا همسطح شدن!!!!!!

      موافقم 6
      مخالفم 11
      1. احمد محسن

        ۲۶ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (28 ديدگاه)

        نوید ماکسیما را فروختی رفتی کره مربای یک بار مصرف خریدی ؟

        موافقم 7
        مخالفم 4
    5. Mr wrong

      ۲۷ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (194 ديدگاه)

      هر چی هم که اروپایی ها بسازن عالیه چه ایتالیایی باشه چه آلمانی چه روسی

      1. NAVID@@98

        ۲۷ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (662 ديدگاه)

        آره دیگه اروپایی و آمریکایی رو هم گفتم که دیگه خود هرچیز اول ها و هرچیز بهترین ها هستن👑🥇

        موافقم 3
        مخالفم 5
  2. کرگدن باواریا

    ۲۶ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (745 ديدگاه)

    اون اسپورتیج باید رقیب ریرا باشه نه نیسان !
    حجم موتور ، اصالت ، اصالت ، اصالت…

    موافقم 11
    مخالفم 11
    1. Killer

      ۲۶ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (587 ديدگاه)

      ” اما این شاسی‌بلند کره‌ای از نیسان ایکس‌تریل بهتر است.”

      پس ریرا از اکس تریل هم بهتره یعنی :)))))

      چه مقایسه جذابی،با یک جمله روز خراب کن زیبا تمام شد :)

      موافقم 6
      مخالفم 14
      1. amir

        ۲۶ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (3214 ديدگاه)

        توجه شما ت رول عزیز رو به میزان فروش این دو جلب میکنم چون در نهایت این مردمن که یه محصول روزمره و در دسترس رو پس از بررسی ها میخرن
        نیسان روگ که همین ایکس تریله ۱۴۰هزار
        کیا اسپرتیچ ۸۰ هزار!!
        https://www.goodcarbadcar.net/2024-u-s-suv-sales-figures-by-model-with-rankings/

        موافقم 13
        مخالفم 3
      2. Mon

        ۲۶ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (218 ديدگاه)

        آمار بازار امریکا هم تو رو تایید میکنه :)
        دوبرابر فروش بیشتر نیسان :)
        روز و شبت خراب شد :)

        موافقم 12
        مخالفم 1
        1. کرگدن باواریا

          ۲۶ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (745 ديدگاه)

          آخ آخ اگه ژئوپلیتیک حاکم بر کره های شمالی و جنوبی نبود و دو کره یک کشور بودن و هیوندای کیا هم وجود داشتن ، اونوقت باید میدیدی که حتی یک دونه از آشغال های کره ایی وارد خاک آمریکا نشده !! :)))
          اینو ده بار بخونین ، اگه نفهمیدین صد بار بخونین ، اونقدر بخونین تا یاد بگیرین چرا آشغالی مثل کیا رفته آمریکا و چندرغاز فروش داره.

          موافقم 10
          مخالفم 7
        2. amir

          ۲۶ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (3214 ديدگاه)

          متاسفانه در دنیایی از توهمات خودساخته اش سیر میکنه اونجا همه مردم دنیا بی تی اس گوش میدن سوار کیا و هیوندای میشن و سامسونگ دستشونه و یانگوم و جومونگ میبینن

          موافقم 8
          مخالفم 3
      3. Killer

        ۲۶ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (587 ديدگاه)

        یه کامنت گذاشتم چطور اذیت شدن :))))))))
        تقصیر من چیه که گفت اما این شاسی‌بلند کره‌ای از نیسان ایکس‌تریل بهتر است.
        :)))))

        موافقم 3
        مخالفم 10
    2. نوید

      ۲۶ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (18 ديدگاه)

      برای کسی که میخواد واقعا ماشین بخره اصالت معنی نداره مگر اینکه بخواد سگ بخره و دنبال اصل و خط خونیش باشه،کسی که میره تو نمایشگاه مشخصات رو چک میکنه،قیمت رو میبینه و سواری رو بررسی میکنه اینکه بهش بگی این برند صد سال قدمت داره اون یکی چهل سال واسش فرقی نمیکنه،این برای طرفدران مجازی اهمیت داره فقط
      این ماشینا هم با توجه به اینکه برای قشر میانسال هستن بیشتر،اولویتشون مصرف کمتره و حجم موتور بیشتر جالب نیست واسشون اونم وقتی که با مصرف کمتر شتاب بهتری میده
      اگه اصالت اهمیت داشت الان byd چند برابر مزدا و سوزوکی و غیره نمیفروخت

      موافقم 12
      مخالفم 4
    3. Ehsan

      ۲۶ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (620 ديدگاه)

      دیگه کلا ٢٠ سال اختلاف تایم تاسیس اصالت اصالت نداره

      اصالت:
      فروش گروه نیسان < فروش گروه هیوندای کیا

      موافقم 4
      مخالفم 12
      1. datsun

        ۲۶ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (3780 ديدگاه)

        20 سال ؟ نیسان اولین ماشینش رو ۱۹۱۱ تولید کرد کیا تا سال ۲۰۰۰ فقط ماشینهای این شرکت اون شرکت رو ریبیج میکرد

        موافقم 11
        مخالفم 1
        1. Ehsan

          ۲۶ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (620 ديدگاه)

          نیسان سال ١٩٣٣ تاسیس شد چطور ١٩١١ ماشین تولید کرد؟
          احتمالا اون موقع فقط واس تو ماشین میساخت

          موافقم 3
          مخالفم 5
        2. datsun

          ۲۶ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (3780 ديدگاه)

          احسان نه واسه تو میساخت ،همونطور که اولین ماشین بنز ۱۸۸۵ ساخته شد ولی مرسدس بنز تو سال ۱۹۲۶ تاسیس شد، ۱۹۳۳ نیسان با ادغام چند شرکت کوچک بنا نهاده شد در صورتی که قبلش با نام های دیگه خودرو سازی رو شروع کرده بود قبل از گارد و ادعای همه چی دانی یه چیزی به اسم گوگل رو ساختن که توش سرچ کنی،

        3. mehdipatrol

          ۲۷ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (15 ديدگاه)

          سلام داتسون لطفا صندوق پیامت رو چک کن

      2. محمد

        ۲۶ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (1074 ديدگاه)

        وقتی هیچی از صنعت خودرو نمیدونی و ایرانی هستی.
        به قرآن اکثر ایرانیا تو همه چیز اظهار نظر می کنن و آنقدر با اعتماد به نفس و مطمئن حرف می زنن که هرکی ندونه فکر می کنه طرف کارشناس صنعت خودرو هست.

        موافقم 12
        مخالفم 3
        1. datsun

          ۲۶ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (3780 ديدگاه)

          من نمیدونم ؟

          موافقم 2
          مخالفم 5
        2. محمد

          ۲۶ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (1074 ديدگاه)

          نه داستون‌ من کامنت احسان رو ریپلای‌ کردم.

          موافقم 7
          مخالفم 1
      3. amir

        ۲۶ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (3214 ديدگاه)

        عزیزم تا کی میخوای خودتو بزنی به ندیدن؟
        اونی که میگی گروه خودروسازی هیوندای کیا متشکل از سه برند هیوندای کیا جنسیس هستش فروش جهانی نیسان از کیا که بیشتر و با هیوندای هم اختلافش خیلی نیست عوضش اینو ببین
        هیوندای+کیا+جنسیس= تویوتا×۱.۵!!!

        موافقم 4
        مخالفم 2
      4. amir

        ۲۶ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (3214 ديدگاه)

        آقای اصالت حالا خوبه همین اسپورتیچ نسل اولش پلت فرمش ماله مزدا بونگو بوده!!
        موتور هم که یه عمر گدای مزدا و میتسوبیشی بودن اصالت؟؟؟!!!!

        موافقم 6
        مخالفم 2
      5. Ehsan

        ۲۶ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (620 ديدگاه)

        دوستان زیاد حرص نخورین هزاران کامنت هم بزارین هی خودتونو گول بزنین تهش این جمله ته مقاله و نظر کارشناسا چشمک میزنه به شما:
        “اما این شاسی‌بلند کره‌ای از نیسان ایکس‌تریل بهتر است.”
        ❤️

        موافقم 2
        مخالفم 9
        1. Mon

          ۲۶ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (218 ديدگاه)

          تو هم خودتو گول نزن با یه جمله
          فروش روگ تو بازار امریکا ۲ برابره :)
          ❤️

        2. محمد

          ۲۶ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (1074 ديدگاه)

          اینکه میگی نیسان و کیا ۲۰ اختلاف در سال تأسیس دارند خنده داره.
          این نشون دهنده‌ی این هست که هیچی از صنعت خودرو نمیدونی

      6. EX

        ۹ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (11 ديدگاه)

        از ماشین که چیزی سرت نمیشد . اثبات کردی از تاریخ و سرچ در گوگل هم چیزی سرت نمیشه

  3. Amirmohammad

    ۲۶ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (551 ديدگاه)

    کابین نیسان زیباتره همونطور که تو متن گفته شده،ترکیب رنگ بهتری هم داره اما طراحی بیرونی اسیپورتیج بنظر من بهتره
    اما چیزهایی که راننده و سرنشین ها بهشون نیاز دارن همشون تو اسپورتیج بهترن و جدول هم کاملا به نفع اسپورتیجه،شناب بهتر،مصرف خیلی کمتر و CVT نبودن گیربکسش برخلاف نیسان
    در نهایت هم تا الان ده تا اسپورتیج هم وارد نشده و همونا هم حتی پلاک نشدن!

    موافقم 2
    مخالفم 10
    1. Mon

      ۲۶ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (218 ديدگاه)

      موتور توربو و بنزین بی کیفیت ایران ، نداشتن سیستم چارچرخ محرک ،‌ کابین بی کیفیت پلاستیکی و ارگونومی ضعیف ، فضای بار کمتر و …
      هیچ کدوم اینا رو ندیدی یعنی ؟

      موافقم 10
      مخالفم 3
      1. Amirmohammad

        ۲۶ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (551 ديدگاه)

        همه اینایی که گفتی تهش نتونست باعث برتری نیسان بشه اخر مقاله،ندیدی اون رو؟
        تعصب باعث شد: گیربکس ٢ کلاچه،سواری بهتر،هندلینگ بهتر،شتاب بهتر،مصرف بهتر،کنترل بهتر رو نبینی؟

        موتور توربو نه تو ایران نه هیچ جای دنیا نکته منفی نیست و اتفاقا مثبته همچنین سیستم ۴چرخ متحرک،دیگه گشتی تو متن چیزی پیدا نکردی الکی نکات مثبتم رفتی منفی حساب کردی
        بعد نظر اونایی که تست کردنم بردی زیر سوال

        موافقم 5
        مخالفم 7
        1. Taha Ayoobi

          ۲۷ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (3259 ديدگاه)

          توی یه کشور نمونه، مثلا انگلیس،
          اکتان بنزین عادی 91، بنزین سوپر 93.
          تو ایران بنزین عادی زیر 80 اکتانش، سوپر ایرانی تازه میشه عادی انگلیس.

          بعد ماشینی که توربو باشه و جی دی آی هم باشه فاجعه ای بیش نیست مگر اینکه دو سه تا باکس اکتان بگیری بذاری صندوق تو هر باک بریزی.

          موافقم 4
          مخالفم 2
        2. amir

          ۲۷ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (3214 ديدگاه)

          اونایی که تست میکنن مهم نیستن مهم اینه که فروش روگ که همون ایکس تریله دو برابر اسپورتیچه و خیلی تلاش میکنی این حقیقت رو نبینی و با اکانت های احسان و امیرمحمد با لحن مودبانه و با کارلاو کیلر با لحن ت رول هی کامنت میزاری

          موافقم 2
          مخالفم 1
  4. 250GTO

    ۲۶ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (218 ديدگاه)

    حجم موتور ۱.۶ توربو برای یه شاسی بلند یعنی فشار و استهلاک بیشتر اونم با بنزین ایران . اما موتور ۲.۵ تنفس طبیعی این مشکل رو نداره . چارچرخ محرک هم که باشه اوضاع بهتر میشه و چسبندگی بهتری داره
    کیفیت کابین و چرم صندلیای نیسان هم خیلی بهتره و در حالیکه هر دو بالای ۳ میل قیمت دارن ، نیسان کابین لوکس تری داره . البته در ایران لوکس به حساب میاد ولی خارج ایران یه خودروی کاملا معمولیه
    طراحی هم گرچه سلیقه ایه اما نیسان یکدست تر و پخته تر دیده میشه برخلاف کیا با اون خطوط تیز که در طراحیش بکار برده . کیا هر دو سه سال کلا فیس رو عوض میکنه و زود از چشم میفته
    فروش دوبرابری نیسان نسبت به کیا در بازار امریکا هم بنظرم نکته جالبیه . من خودم نیسان رو انتخاب میکنم

    موافقم 10
    مخالفم 3
  5. امیرحسین

    ۲۶ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (98 ديدگاه)

    قانون مسخره سقف ۲۰ هزار یورو و دخالت بی حد و حصر دولت در واردات می شود همین… ذی نفع: مونتاژکاران خودروهای درجه ی دو و سه چین

    موافقم 6
    مخالفم 2
    1. محمد

      ۲۶ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (1074 ديدگاه)

      این سقف ۲۰ هزار تا دروغه.
      خیلی خودرو وارداتی هست که بالای ۲۰ تا هستند.

      موافقم 5
      مخالفم 2
      1. امیرحسین

        ۲۷ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (197 ديدگاه)

        محمد آقا احتمالا اموال تملیکی رو میگید درسته؟

  6. bayerischemotorenwerkeag

    ۲۶ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (75 ديدگاه)

    باید هر دوشونو بندازن تو مخلوط کن تا خروجیش ماشین خوبی بشه
    ماشین خوب=امکانات و پیشرانه نیسان +گیربکس و فرمان پذیری کیا

    موافقم 11
    مخالفم 1
  7. دیجی

    ۲۶ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (403 ديدگاه)

    کاشکی ارcvtاستفاده نمی کرد در مجموع نیسان

    موافقم 8
    مخالفم 1
    1. علی جردن

      ۲۶ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (1773 ديدگاه)

      صدرصد موافقم گیربکس CVT کنسله

      موافقم 6
      مخالفم 5
  8. Car love

    ۲۶ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (679 ديدگاه)

    اصلا نیازی به این مقاله نبود مشخص بود کدوم بهتره
    مردم ایران هم که میدونیم سلیقشون سمت کدومه.نیسان ایکس تریل مشتری اول اخرش خودتی 😂🤣ولی اسپورتیج پول نقده

    موافقم 2
    مخالفم 10
    1. Absurd Hero

      ۲۶ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (266 ديدگاه)

      باهات موافقم، اصلا نیازی به این مقاله نبود:

      «در سال ۲۰۲۳ در آمریکا نیسان ۲۷۱,۴۵۸ دستگاه و کیا ۱۴۰,۷۸۰ دستگاه فروخته‌اند»

      موافقم 8
      مخالفم 2
    2. محمد

      ۲۶ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (1074 ديدگاه)

      مردم ایران ظاهر بین هستند.
      اگر مردم ظاهر بین نباشند دیگر خودرو های پوکیده کیا و هیوندای خدا تومن قیمت نداشت.

      موافقم 9
      مخالفم 3
      1. سوشیانت

        ۲۶ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (3109 ديدگاه)

        شما الان ظاهر بین نیستی که میگی چین بهترین خودروسازی رو داره😂

        موافقم 1
        مخالفم 2
        1. محمد

          ۲۶ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (1074 ديدگاه)

          نگفتم بهترین خودروسازی رو داره.
          من می گویم که به طور کلی در دنیا خودرو های چینی بهترین شرایط رو دارند.
          یکی از تأثیر گذارترین دلایل برای بهتر بودن چینی ها این دلیل است=>
          قیمت بسیار بسیار مناسب نسبت به کیفیتی بالا نسبت به قیمت.
          ولی به نظرم بهترین خودروسازی در جهان سه کشورند:
          آلمان
          آمریکا
          ژاپن
          و نمیشه گفت مثلا یکیشون از بقیه بهتره چون واقعا هر سه در سطح بالایی قرار دارند و من به هر سه رتبه یک رو می دهم.

        2. سوشیانت

          ۲۷ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (3109 ديدگاه)

          بله در واقع میشه گفت چینی ها در خودرو های اقتصادی عملکرد خیلی خوب و رقابتی دارند من فکر کردم مثل علی فکر میکنید چین یه لول از کل جهان جلوتره

    3. amir

      ۲۶ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (3214 ديدگاه)

      بخاطر همینه فروش نیسان روگ در آمریکا که همون ایکس تریله تقریبا دو برابر اسپورتیچه!!
      تازه یه چیزی اسپورتیچ یه آپشنی که داره اینه که با یو اس بی و نینتندو و هرچیزی که فکرشو بکنی حتی بچه ها ۱۴ ساله میتونن بدزندش جزو اموال عمومی حساب میشه🤣🤣

      موافقم 5
      مخالفم 1
    4. Car love

      ۲۶ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (679 ديدگاه)

      به یه بیشتر ریپلای کنین بلکه فرجی بشه و متن تغییر کنه ولی ظاهرا تغییر نکرده هنوز و متن اینه:::
      “اما این شاسی‌بلند کره‌ای از نیسان ایکس‌تریل بهتر است.”😭😭😭

      موافقم 2
      مخالفم 6
  9. هومن

    ۲۶ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (54 ديدگاه)

    تنها گزینه ای که برای تعویض ماشینم در نظر دارم همین ایکس تریله(البته نسخه با مولتی مدیاشو) اینکه تو عکس گذاشتید نه سفارش گذاری شده نه وارد نشده!

    موافقم 2
    مخالفم 3
  10. یعقوب

    ۲۶ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (324 ديدگاه)

    لوکس بودن کابین نیسان از عکس هاش هم مشخصه . ولی من با نمای جلوی خودرو ارتباط برقرار نکردم .

    موافقم 3
    مخالفم 1
  11. 3 چرخه

    ۲۶ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلطان ضرر و ورشکستگی نیسان 😆
    زشته اسپورتیجو با این ورشکستا مقایسه کنین

    موافقم 1
    مخالفم 9
    1. Absurd Hero

      ۲۶ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (266 ديدگاه)

      تقدیم با عشق:

      «در سال ۲۰۲۳ در آمریکا نیسان ۲۷۱,۴۵۸ دستگاه و کیا ۱۴۰,۷۸۰ دستگاه فروخته‌اند»

      زشت اینه نیسان ورشکسته 2 برابر کیای سرپا بفروشه

      موافقم 9
      مخالفم 3
      1. آقا تدی

        ۲۶ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (105 ديدگاه)

        فقط این فروش ای دو مدل گفته شده وگرنه در کل کیا خیلی بیشتر میفروشه

        موافقم 1
        مخالفم 5
      2. ab0lf4zl

        ۲۶ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (211 ديدگاه)

        تو فکر کن نیسان ده میلیارد عدد فروخته کیا یک دونه فروخته.یا برعکس
        چی ب تو و امثال تو میدن ک مثل بچه ها یه متن رو صد بار کپی پیست میکنی؟؟؟؟؟؟

        موافقم 2
        مخالفم 3
        1. Absurd Hero

          ۲۷ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (266 ديدگاه)

          وقتی به خودت اجازه میدی در مورد یه کمپانی با اون سابقه ی درخشان شعر بگی، خوشحال میشم قسمتی از متن رو که احتمالا ندیدی برات کپی پیست کنم بلکه شاید دفعه بعد کمتر هوس شاعری کردی
          جواب ترول هارو باید با آمار داد بالاخره

      3. 3 چرخه

        ۲۶ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (1 ديدگاه)

        “موسسه شناخته شده اس اند پی رتبه اعتباری نیسان ژاپن را به حد بسیار پایین ورشکسته کاهش داد. ”

        😆

        موافقم 1
        مخالفم 7
    2. datsun

      ۲۶ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (3780 ديدگاه)

      ولا کیا اصلا خودروساز نیست کل تاریخچه این کمپانی ریبیج شده کمپانی های دیگه س زشته که کیا رو با نیسان مقایسه کنی

      موافقم 7
      مخالفم 3
    3. دزدگیر

      ۲۷ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (6 ديدگاه)

      معلومه دلالی با پول کم دنبال منفعت بیشتری😂

  12. Ehsan

    ۲۶ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (620 ديدگاه)

    اسپورتیج خیلی شیکه
    مشخصات بهتری داره قطعا

    موافقم 2
    مخالفم 10
    1. Mon

      ۲۶ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (218 ديدگاه)

      آره همین که موتورش توربوئه و بنزین ایران هم اکتان بالای ۱۰۰ داره ، و سیستم چارچرخ محرک نداره و کابینش هم خداروشکر چرمی نیست خودش دست برتر رو داره
      اسپرتیج خیلی بهتره

      موافقم 6
      مخالفم 2
      1. Ehsan

        ۲۶ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (620 ديدگاه)

        این همه ماشین توربو تو ایرانه مشکل خاصی هم ندارن هیچکدوم الکی فقط یه چیزی شنیدی
        ولی خیلیا با گیربکس cvt به فنا رفتن
        سیستم چهارچرخ متحرک چه اهمیت خاصی داره تو این کلاس؟
        مصرف بنزین مهمه که خیلی کمتره،شتابش هم که بهتره سواریش هم که بهتره ترمزش هم که گفته بهتره
        کنترل فرمانش هم بهتره
        حالا تو بچسب به چرم

        تهشم این جمله جوابتو میده: اما این شاسی‌بلند کره‌ای از نیسان ایکس‌تریل بهتر است.

        موافقم 4
        مخالفم 4
        1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

          ۲۶ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (2646 ديدگاه)

          واقعا هم دو دیفرانسیل برای این کلاس بدنه، کاربردی نداره و ۹۰ درصد خریداران ایرانی، هرگز ازش استفاده نمی‌کنن

          موافقم 3
          مخالفم 8
        2. علی جردن

          ۲۶ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (1773 ديدگاه)

          بنظرم تمام مالکان خودرو خواسته یا ناخواسته ماشینشونو در هر شرایط آب و هوایی حداقل چند بار به چالش کشیدند.

          بهتره بگیم موقع رانندگی ۹۰ درصد در حالت عادی استفاده میشه اما هر کس حتی صاحبان خودروی های هاج بک ماشینشونو در شرایط دشوار و ناهموار امتحان و تجربه کردند چه برسه شاسی سواران عزیز

        3. Absurd Hero

          ۲۷ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (266 ديدگاه)

          که چهار چرخ محرک و تنفس طبیعی بودن مهم نیست ولی مصرف بنزین مهمه؟

          سه لیتر مصرفش بیشتره که لیتری 2.5 سنت میشه 7.5 سنت. سالی 30 هزار کیلومتر هم اگه کار کنه میشه 23 دلار. ده سال بگذره و 300 هزار تا کار کنه میشه 230 دلار که برای ماشینی که قیمتش 60 50 هزار دلاره اصلا عددی نیست
          ولی بازم ممنون لبخند روی لب ما میاری😂

    2. محمد

      ۲۶ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (1074 ديدگاه)

      یک حسی بهم میگه تو همون پیامی.

  13. محمد

    ۲۶ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (1074 ديدگاه)

    ببخشید اینترنت شما هم اختلال داره.

    موافقم 3
    مخالفم 2
    1. سوشیانت

      ۲۶ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (3109 ديدگاه)

      کی اینترنت تو ایران اختلال نداشته؟

  14. علیرضا

    ۲۶ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (223 ديدگاه)

    نیسان ایکس تریل و در بازار امریکا نیسان روگ فروش سالیانه ۱ ملیون دستگاه دارن اسپورتیج به زور حدود ۳۰۰ هزارتا میفروشه صد درصد نیسان از هر لحاظ بهتر موتور قدرت مند بشدت بادوام گیربکس عالی درسته cvt اما بشدت باهوش بادوام هنوز که هنوز گیربکس نیسان تیانا بعد ۲۰ سال هنوز خراب نشده ، دوستانی که طرفدار نیسان فکر میکنن نیسان برشکسته شده یک نگاه به امار فروش نیسان بندازن

    موافقم 7
    مخالفم 3
    1. محمد

      ۲۶ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (1074 ديدگاه)

      برشکست درست نیست،ورشکست درست است.
      نیسان ورشکسته نشده ولی مثل سابق نیست.

  15. محمد

    ۲۶ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (1074 ديدگاه)

    کابین ایکس تریل خیلی بهتر از کابین اسپورتیج هست.
    قشنگ معلومه پشت این کابین زیبا سال ها تجربه خوابیده.

    موافقم 6
    مخالفم 2
  16. Absurd Hero

    ۲۶ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (266 ديدگاه)

    موتور تنفس طبیعی+چهار چرخ محرک+برند قابل اطمینان

    موافقم 8
    مخالفم 5
    1. Car love

      ۲۶ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (679 ديدگاه)

      = اما این شاسی‌بلند کره‌ای از نیسان ایکس‌تریل بهتر است.

      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

      موافقم 2
      مخالفم 5
  17. نا اشنا

    ۲۶ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (11 ديدگاه)

    وقتی حق انتخاب نداری ماشین چینی و کره ای و ژاپنی برامون سورپرایز هست .
    اگر روزگاری ایران هم مانند دیگر کشورها واردات و صادرات با کل دنیا داشته باشیم و روابط دوستانه .شک نکنید که اولین انتخاب ما ایرانی‌ها خودروهای آمریکایی و در درجه دوم آلمانی و انگلیسی هست و خودروی ژاپنی در رتبه ۴ و ۵ هست ولی متاسفانه واردات آنها ممنوع هست وقیمت خودروی مریکایی با همان کیفیت از خودروی ژاپنی کمتر هست

    موافقم 6
    مخالفم 3
  18. Ata

    ۲۷ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    بنظرم نیسان برای بازار ایران گزینه بهتریه بخاطر موتور تنفس طبیعی که داره و بنزین ایران
    نتیجه بهتری داره

    موافقم 2
    مخالفم 1
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۲۷ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (2646 ديدگاه)

      درگیر شایعات نشید

      ولی خودروهای توربو جدید به طور کلی، با بنزین معمولی ایرانی سال ها بدون نقص کار می کنند
      بعضی انواع موتور Gdi با بنزین ایران مشکل دارند
      این مسئله خیلی شانسی شده و بودند افرادی که مکمل سوخت و بنزین سوپر هم دائم استفاده می کردن اما مشکل ناک زدن براشون پیش اومده
      مثلا جک S5 با موتور 2 لیتر توربو وارد ایران شده و دوستان من 4- 5 سال با بنزین معمولی، هیچ مشکلی نداشتن
      الان هم تقریبا 2 ساله 1/5 لیتر توربو برای جک اومده، خیلی ها اصلا مکمل سوخت هم نمی زنن و ماشین خوب کار می کنه
      فونیکس FX هم الان بیشتر از یک ساله همکار من بدون مکمل سوخت در شهرستان استفاده کرده

      موافقم 3
      مخالفم 2
      1. محمد

        ۲۷ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (1074 ديدگاه)

        بیشتر این موضوع مشکل بنزین شایعه هست و دلیلش هم اینه که خریداران رو بترسونن‌ تا بتونن خودرو های قدیمی و پوکیده‌ شده ی ژاپنی و کره ای رو بفروشند.

  19. بهنام

    ۲۷ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (882 ديدگاه)

    یک پیچ چرخ نیسان به اون بی اصل و نصب یاتاقانی می ارزه .
    ماشین باید اصل و نسبش معلوم باشه نه اونیکه معلوم نیست از زیر کدوم بوته ای دراومده .

    موافقم 3
    مخالفم 1
  20. ناشناس

    ۲۸ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (14 ديدگاه)

    نیسان ایکس تریل خیلی باحاله 181بخار اگه‌برقی

  21. محمد

    ۲۹ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من خودم نیسان اکستریل دارم واصلا ادعای نویسنده رو در مورد گیربکس تنبل قبول ندارم گیربکس نیسان درصورتی تنبل میشه که هیدرولیک اصلی ومطابق با کاتالوگ کارخانه استفاده نشه چون گیربکس نیسان تو این مورد خیلی حساسه. واقعا سواری لذت بخشی داره

  22. 👊

    ۹ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (27 ديدگاه)

    انتخابم نیسون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا