نیسان ایکستریل و کیا اسپرتیج شاسیبلندهای کامپکتی هستند که توسط نامی خودرو و کوشا خودرو به ایران وارد شده و قیمتی بیش از ۳ میلیارد تومان خواهند داشت.
نیسان ایکستریل و کیا اسپرتیج از کراساوورهای پرفروش و خوشنام در بازارهای سراسر جهان هستند که قبلاً در بازار کشورمان هم حضور داشتهاند. حال در دور جدید واردات خودرو، شرکت نامی خودرو بهعنوان یکی از واردکنندگان محصولات نیسان و کوشا خودرو که تنها واردکننده محصولات کیا محسوب میشود، این دو شاسیبلند محبوب را دوباره به ایران آوردهاند. هرچند ایکستریل و اسپرتیج هنوز برای فروش عرضه نشده و قیمت آنها مشخص نیست ولی احتمالاً در آینده نزدیک این شاسیبلندها را در سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی خواهیم دید.
بنابراین، مروری بر مقایسه ایکستریل و اسپرتیج خالی از لطف نخواهد بود. این دو خودرو هیچکدام از بهترینهای کلاس خود نیستند ولی بااینحال، در سال ۲۰۲۳ در آمریکا نیسان ۲۷۱,۴۵۸ دستگاه و کیا ۱۴۰,۷۸۰ دستگاه فروختهاند که نشان از محبوبیت بالای آنها دارد. دو خودرو دقیقاً همسن هستند زیرا نسل کنونی هردو در سال ۲۰۲۱ معرفی شده است. بااینحال، نسخهٔ آمریکایی ایکستریل که با نام روگ شناخته میشود، در سال ۲۰۲۴ یک بهروزرسانی سبک را تجربه کرد که اصلاح طراحی جلو را به همراه داشت اما ایکستریلی که به ایران آمده، همچنان با همان ظاهر اولیه در حال تولید است. نسل کنونی اسپرتیج هم از زمان معرفی تاکنون تغییری را تجربه نکرده است.
درحالیکه روگ در بازار آمریکا با یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری سه سیلندر توربو عرضه میشود، ایکستریل وارداتی به ایران به یک پیشرانهٔ ۲.۵ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی با ۱۸۱ اسب بخار قدرت و ۲۴۴ نیوتن متر گشتاور مجهز است که انتقال نیروی آن توسط یک گیربکس CVT صورت میگیرد. همچنین برخلاف بسیاری از شاسیبلندهای وارداتی، ایکستریل نامی خودرو به سامانهٔ چهارچرخ محرک مجهز است. ازآنجاییکه این شرکت نیسان قشقایی را با قیمت ۲.۸۸ میلیارد تومان عرضه کرده است، برای ایکستریل در بازار کشورمان باید انتظار قیمتی بیش از ۳ میلیارد تومان را داشته باشیم. از سوی دیگر، اسپرتیج وارداتی کوشا خودرو از یک پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری چهار سیلندر توربو GDI با ۱۷۸ اسب بخار قدرت و ۲۶۵ نیوتن متر گشتاور استفاده میکند که به یک گیربکس هفت سرعته دوکلاچه متصل است. برخلاف رقیب ژاپنی اما اسپرتیج با انتقال قدرت محرک جلو به ایران آمده است. با توجه به اینکه کوشا خودرو قبلاً کراساوور کوچکتر سلتوس را با قیمت ۲.۶۲ میلیارد تومان عرضه کرده است، برای اسپرتیج هم باید انتظار قیمتی در حدود ۳ میلیارد تومان را داشته باشیم.
رانندگی
ایکستریل و اسپرتیج هردو سواری آرام و کابین ساکتی دارند و خودروهای مناسبی برای پیمایشهای طولانی بزرگراهی هستند. بااینحال، درحالیکه در اسپرتیج پاسخ پدال گاز دقیق و فوری و گیربکس انعطافپذیر است، ایکستریل از تأخیر پدال گاز و گیربکس CVT کند رنج میبرد. این باعث شتاب گیری آرام خودرو میشود تا زمانی که گیربکس ضرایب سنگینتر را درگیر کند. در این حالت، شاسیبلند نیسان سرانجام به اوج قدرت خود میرسد اما این شرایط اغلب زمانی فراهم میشود که دیگر نیازی به شتاب گیری بیشتر نیست. متوقف کردن روگ هم به دلیل پدال ترمز اسفنجی، ناامیدکننده بود. پدال ترمز این خودرو از خلاصی اولیه رنج میبرد و فقط در انتهای بازه حرکتی پدال نیروی ترمز کافی را ارائه میکند درحالیکه در اسپرتیج متناسب با حرکت پدال قدرت توقف اعمال میشود.
ایکستریل با رینگهای ۱۹ اینچی، از سرعت ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت در ۵۳.۹ متر متوقف شد و شتاب جانبی ۰.۸۳ جی را ثبت کرد درحالیکه اسپرتیج با رینگهای ۱۸ اینچی این کار را در ۵۵.۴ متر و با شتاب جانبی ۰.۸۱ جی انجام داد. بااینحال، ایکستریل علیرغم چسبندگی بیشتر، در مسیر آزمایشی پیچدرپیچ عملکرد ضعیفتری داشت و حرکات بدنهٔ زیادی مثل شیرجه زدن هنگام ترمز گیری را از خود نشان میداد. اسپرتیج نیز هرچند سواری پویایی ندارد اما حرکات بدنهٔ آن کمتر است، فرمان دقیقی دارد و به درخواستهای راننده پاسخ دقیقتری میدهد.
داخل کابین
نیسان روی داخل ایکستریل وقت زیادی صرف کرده و حال و هوای لوکسی به آن بخشیده است. صندلیهای راحت خودرو با چرم باکیفیتی پوشیده شدهاند و داشبورد و رو دریها هم با پارچهٔ نرم و لطیفی تزئین شده است. استفادهٔ اندک از پلاستیک نقرهای و مشکی پیانو هم بدون اینکه کابین را بیشازحد شلوغ کند، حس طراوت به آن بخشیده است. از سوی دیگر، اسپرتیج کابین سطح پایینتر با امکانات کمتری دارد. چرم مصنوعی صندلیها کیفیت چندان چشمگیری ندارد و پلاستیک سیاه فراوان از جذابیت کابین کاسته است درحالیکه استفادهٔ زیاد از تریم مشکی پیانو هم مستعد جذب لکههای اثرانگشت و گردوغبار خواهد بود.
صندلیهای عقب هردو کراساوور فضای زیادی را برای دو نفر فراهم میکند اما نفر سوم بهسختی جای خواهد شد. کنترلهای سیستم تهویه در اسپرتیج یک فاجعهٔ ارگونومی هستند. کیا کنترلهای تهویه و سیستم اطلاعاتی-سرگرمی را باهم در یک پانل خازنی همراه با دو کنترلر دوار تعبیه کرده است. این کنترلهای چرخشی، بسته به حالتی که پانل در آن قرار دارد، دمای سیستم تهویه یا تنظیمات سیستم اطلاعاتی-سرگرمی مثل میزان صدا را کنترل میکنند. به همین دلیل، راننده مجبور خواهد بود برای هر بار تنظیم این قسمتها، چشمانش را از مسیر بردارد. در طول آزمایش نیز پسازاینکه چند بار بجای افزایش دمای سیستم تهویه صدای سیستم صوتی را افزایش دادیم، مجبور شدیم برای چند لحظه چشمانمان را از جاده جدا کرده و به پایین نگاه کنیم تا مطمئن شویم پانل در حالت موردنظر قرار دارد.
ایکستریل نیز هرچند در کنترل و تنظیمات سیستم تهویه برتری دارد اما از سیستم اطلاعاتی-سرگرمی ضعیفی رنج میبرد. دلیل این مشکل، تأخیر در پاسخگویی نمایشگر لمسی ۱۲.۳ اینچی و گرافیک ضعیف صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی است. رابط کاربری کیا نیز هرچند در قیاس با نیسان کمی قدیمی به نظر میرسد اما تجربهٔ عملکردی کلی آن در اکثر موارد سادهتر و بهتر خواهد بود.
کدام بهتر است؟
نیسان میداند که چطور یک شاسیبلند کامپکت جذاب بسازد و کابین لوکس و لیست امکانات طولانی ایکستریل گویای این موضوع است. نقاط ضعف اصلی این خودرو اما پویایی رانندگی ضعیف و مشکلات سیستم اطلاعاتی-سرگرمی هستند. از سوی دیگر، اسپرتیج خودرویی جدی، آماده و قابل پیشبینی احساس میشود حتی با اینکه از کابین سطح پایین و ارگونومی ضعیف رنج میبرد؛ بنابراین، آیا اسپرتیج بهترین خودروی سگمنت خود محسوب میشود؟ نه اما این شاسیبلند کرهای از نیسان ایکستریل بهتر است.
کیا اسپرتیج
نقاط قوت: کابین ساکت، سواری آرام، رانندگی بهتر
نقاط ضعف: کنترلهای ناامیدکنندهٔ سیستم تهویه و اطلاعاتی-سرگرمی، کابین کسلکننده
چکیده: اسپرتیج هرگز خودرویی عالی نیست اما در بسیاری موارد بهاندازهٔ کافی خوب خواهد بود
نیسان ایکستریل
نقاط قوت: کابین لوکس در حد اینفینیتی، امکانات در حد اینفینیتی، کیفیت سواری در حد رنجروور
نقاط ضعف: تأخیر پدال گاز، گیربکس CVT تنبل، پدال ترمز اسفنجی
چکیده: دوست داشتن ایکستریل در نمایشگاه فروش آسان و دوست داشتن آن در آزمایش رانندگی سخت است
مقایسه مشخصات فنی
کیا اسپرتیج | نسیان ایکستریل | |
پیشرانه | ۱.۶ لیتری ۴ سیلندر توربو | ۲.۵ لیتری ۴ سیلندر |
قدرت | ۱۷۸ اسب بخار | ۱۸۱ اسب بخار |
گشتاور | ۲۶۵ نیوتن متر | ۲۴۴ نیوتن متر |
گیربکس | ۷ سرعته دوکلاچه | CVT |
محور محرک | جلو | چهارچرخ |
مصرف سوخت | ۵.۸ لیتر ترکیبی | ۸.۷ لیتر ترکیبی |
طول | ۴,۶۶۰ میلیمتر | ۴,۶۸۱ میلیمتر |
عرض | ۱,۸۶۵ میلیمتر | ۱,۸۴۰ میلیمتر |
ارتفاع | ۱,۶۶۵ میلیمتر | ۱,۷۳۰ میلیمتر |
فاصلهٔ محوری | ۲,۷۵۵ میلیمتر | ۲,۷۰۶ میلیمتر |
حجم صندوق بار | ۵۳۸ لیتر | ۵۸۵ لیتر |
علی جردن
۲۶ تیر ۱۴۰۳کلا هرچیزی چشم بادومی ها بسازن حز بهترین های جهان میشه فرق نداره کره ایی باشه ژاپنی یا چینی.
دیا
۲۶ تیر ۱۴۰۳درسته حرفت . ژاپنی ها کارشون واقعا درسته . ولی نمی دونم جرا نیسان یه مدتیه خیلی اشفته و سر در گمه. همیشه نیسان ماشین های به یاد ماندنی می ساخت و یه جورایی ثلیقه بازار تو دستش بود ولی یه مدتیه از اون ژنتیک خودش دور شده.
froG-driVer
۲۶ تیر ۱۴۰۳عوضش مزدا داره جای همه اونا میتازونه
عرفان
۲۷ تیر ۱۴۰۳در مقایسه با نسل های قبل ایکس تریل با سانتافه هم رده بودن ولی با پیشرفت کیا و بزرگ تر شدن اتاق الان از نظر اندازه هم رده شدند تو جدول مشخصه و این واسه ژاپن زشته و نیسان .
انتظار میره قوی تر عمل کنه
کاوه
۲ مرداد ۱۴۰۳چون درصد تولیدات و صادرات نیسان در چین خیلی بیشتر از خودروهای ژاپنی دیگه هست. میشه گفت هر نیسانی که به ایران میاد تولید کارخانه های چینه و نه ژاپن و دیگر کشورها
froG-driVer
۲۶ تیر ۱۴۰۳علی یه حسی بهم میگه داری با این روش از نقاط ضعفمون استفاده میکنی و خرمون میکنی که چینی ها و کره ای ها رو با همرنگ جماعت کردن،بکنی تو پاچمون.😐😐
amir
۲۶ تیر ۱۴۰۳دقیقا همینطوره
البته کره ای ها خیلی جلوتر هستن حداقل در زمینه تصوری که از برنداشون هست و هدف اینگونه افراد بیشتر همون برندهای چینی هستش و متاسفانه تا یه ذره میاد تصور از برندهای چینی بهتر بشه یه گندی میزنن نمونش همین اکسل پرانی ایکس۵۵ … تازه یه ذره مردم با ورود تیگو ۷ ۸ پرو داشت تصورشون یکم بهتر میشد
زیزیگولو
۲۶ تیر ۱۴۰۳هر چند نیسان ایکس تریل با نسخه پایه به ایران اومده ولی با ارائه DNA محصولات ژاپنی با کیفیت تا حدود زیادی کمبودها رو تو بازار خودروی ایراندجبران کرده ……… چینیها هم که فقط یه مشت سطل آشغال متحرک هستن
NAVID۰۰۹۸
۲۶ تیر ۱۴۰۳به نظر من نسل جدید اوتلندر پوزِ همه کراساوورها را زده زمین و در بُعد جهانی هم موفقیتهای زیادی کسب کرده در فروش!!!
در این مورد هم قطعاً روگ بهترینِ و اصلاً با پلاستیکیهای کرهای قابل مقایسه نیست که میشه استناد کرد به نمونههای ۲۰۱۷ و ۱۸ که در ایران با مایلجهای بالا از نظر کیفیت فنی و متریال خم به ابرو نیاوردن ولی اسپورتیج توسان و کلاً کرهایها وقتی به کیلومترهای بالای ۱۵۰هزارتا میرسند از رخ میوفتن و خسته به نظر میان!!!
تنها ضعف روگ اون گیربکس مضخرفش هست که واقعاً نمیدونم چرا تیپترونیکش نمیکنه تا ماشینش بشه یه پکیج کامل!!!
زیزیگولو
۲۷ تیر ۱۴۰۳اکثر مدلای ۲۰۲۴ ژاپنی عالی بودن ………. اوتلندر جدید از لحاظ طراحی نسبت به نسلای قبلیش تغییرای زیادی کرده و چهره تهاجمی تر و زیباتری داره و تو طراحی جدیدش میبینیم که ترند این روزها یعنی طراحی چراغهای روز باریک واسه جلو و قرار گرفتن چراغای اصلی روی قسمت میانه سپر ماشین و تو بقیه قسمتا هم طراحی اوتلندر نسبت به هم رده هاش یه جورایی برجسته تر بنظر میاد
NAVID@@98
۲۶ تیر ۱۴۰۳کلا به نظر من 👑🥇خداییش هرچیزی هم اروپایی ها و آمریکایی ها بسازن قطعا خوب همیشه دیگه خود بهترین و اول ها میشه هر چیز بهترین اول میشه اروپا و امریکایی چون دیگه قطعا خود هرچیز بهترین و اول میشه خداییش کلا هرچیزی اروپایی ها و آمریکایی ها بسازن خوب همیشه بهترین های جهان میشه👑🥇
بین این خودرو ها هم هردو رو انتخاب میکنم
الان کره ای های جدید همسطح ژاپنی ها شدن بعضی مدل چینی ها هم همینطور البته به پای اون بالاییا نمیرسن از نظر کیفیت فنی و هرچیز
ولی بین خودشون همسطح شدن و الان داریم میبینیم حتی در کیلومتر ۱۶۰ هزار هم دیدم که خودم پیدم کره ای و ژاپنی فرقی ندارن و جدیدا همسطح شدن!!!!!!
احمد محسن
۲۶ تیر ۱۴۰۳نوید ماکسیما را فروختی رفتی کره مربای یک بار مصرف خریدی ؟
Mr wrong
۲۷ تیر ۱۴۰۳هر چی هم که اروپایی ها بسازن عالیه چه ایتالیایی باشه چه آلمانی چه روسی
NAVID@@98
۲۷ تیر ۱۴۰۳آره دیگه اروپایی و آمریکایی رو هم گفتم که دیگه خود هرچیز اول ها و هرچیز بهترین ها هستن👑🥇
کرگدن باواریا
۲۶ تیر ۱۴۰۳اون اسپورتیج باید رقیب ریرا باشه نه نیسان !
حجم موتور ، اصالت ، اصالت ، اصالت…
Killer
۲۶ تیر ۱۴۰۳” اما این شاسیبلند کرهای از نیسان ایکستریل بهتر است.”
پس ریرا از اکس تریل هم بهتره یعنی :)))))
چه مقایسه جذابی،با یک جمله روز خراب کن زیبا تمام شد :)
amir
۲۶ تیر ۱۴۰۳توجه شما ت رول عزیز رو به میزان فروش این دو جلب میکنم چون در نهایت این مردمن که یه محصول روزمره و در دسترس رو پس از بررسی ها میخرن
نیسان روگ که همین ایکس تریله ۱۴۰هزار
کیا اسپرتیچ ۸۰ هزار!!
https://www.goodcarbadcar.net/2024-u-s-suv-sales-figures-by-model-with-rankings/
Mon
۲۶ تیر ۱۴۰۳آمار بازار امریکا هم تو رو تایید میکنه :)
دوبرابر فروش بیشتر نیسان :)
روز و شبت خراب شد :)
کرگدن باواریا
۲۶ تیر ۱۴۰۳آخ آخ اگه ژئوپلیتیک حاکم بر کره های شمالی و جنوبی نبود و دو کره یک کشور بودن و هیوندای کیا هم وجود داشتن ، اونوقت باید میدیدی که حتی یک دونه از آشغال های کره ایی وارد خاک آمریکا نشده !! :)))
اینو ده بار بخونین ، اگه نفهمیدین صد بار بخونین ، اونقدر بخونین تا یاد بگیرین چرا آشغالی مثل کیا رفته آمریکا و چندرغاز فروش داره.
amir
۲۶ تیر ۱۴۰۳متاسفانه در دنیایی از توهمات خودساخته اش سیر میکنه اونجا همه مردم دنیا بی تی اس گوش میدن سوار کیا و هیوندای میشن و سامسونگ دستشونه و یانگوم و جومونگ میبینن
Killer
۲۶ تیر ۱۴۰۳یه کامنت گذاشتم چطور اذیت شدن :))))))))
تقصیر من چیه که گفت اما این شاسیبلند کرهای از نیسان ایکستریل بهتر است.
:)))))
نوید
۲۶ تیر ۱۴۰۳برای کسی که میخواد واقعا ماشین بخره اصالت معنی نداره مگر اینکه بخواد سگ بخره و دنبال اصل و خط خونیش باشه،کسی که میره تو نمایشگاه مشخصات رو چک میکنه،قیمت رو میبینه و سواری رو بررسی میکنه اینکه بهش بگی این برند صد سال قدمت داره اون یکی چهل سال واسش فرقی نمیکنه،این برای طرفدران مجازی اهمیت داره فقط
این ماشینا هم با توجه به اینکه برای قشر میانسال هستن بیشتر،اولویتشون مصرف کمتره و حجم موتور بیشتر جالب نیست واسشون اونم وقتی که با مصرف کمتر شتاب بهتری میده
اگه اصالت اهمیت داشت الان byd چند برابر مزدا و سوزوکی و غیره نمیفروخت
Ehsan
۲۶ تیر ۱۴۰۳دیگه کلا ۲۰ سال اختلاف تایم تاسیس اصالت اصالت نداره
اصالت:
فروش گروه نیسان < فروش گروه هیوندای کیا
datsun
۲۶ تیر ۱۴۰۳20 سال ؟ نیسان اولین ماشینش رو ۱۹۱۱ تولید کرد کیا تا سال ۲۰۰۰ فقط ماشینهای این شرکت اون شرکت رو ریبیج میکرد
Ehsan
۲۶ تیر ۱۴۰۳نیسان سال ۱۹۳۳ تاسیس شد چطور ۱۹۱۱ ماشین تولید کرد؟
احتمالا اون موقع فقط واس تو ماشین میساخت
datsun
۲۶ تیر ۱۴۰۳احسان نه واسه تو میساخت ،همونطور که اولین ماشین بنز ۱۸۸۵ ساخته شد ولی مرسدس بنز تو سال ۱۹۲۶ تاسیس شد، ۱۹۳۳ نیسان با ادغام چند شرکت کوچک بنا نهاده شد در صورتی که قبلش با نام های دیگه خودرو سازی رو شروع کرده بود قبل از گارد و ادعای همه چی دانی یه چیزی به اسم گوگل رو ساختن که توش سرچ کنی،
mehdipatrol
۲۷ تیر ۱۴۰۳سلام داتسون لطفا صندوق پیامت رو چک کن
محمد
۲۶ تیر ۱۴۰۳وقتی هیچی از صنعت خودرو نمیدونی و ایرانی هستی.
به قرآن اکثر ایرانیا تو همه چیز اظهار نظر می کنن و آنقدر با اعتماد به نفس و مطمئن حرف می زنن که هرکی ندونه فکر می کنه طرف کارشناس صنعت خودرو هست.
datsun
۲۶ تیر ۱۴۰۳من نمیدونم ؟
محمد
۲۶ تیر ۱۴۰۳نه داستون من کامنت احسان رو ریپلای کردم.
amir
۲۶ تیر ۱۴۰۳عزیزم تا کی میخوای خودتو بزنی به ندیدن؟
اونی که میگی گروه خودروسازی هیوندای کیا متشکل از سه برند هیوندای کیا جنسیس هستش فروش جهانی نیسان از کیا که بیشتر و با هیوندای هم اختلافش خیلی نیست عوضش اینو ببین
هیوندای+کیا+جنسیس= تویوتا×۱.۵!!!
amir
۲۶ تیر ۱۴۰۳آقای اصالت حالا خوبه همین اسپورتیچ نسل اولش پلت فرمش ماله مزدا بونگو بوده!!
موتور هم که یه عمر گدای مزدا و میتسوبیشی بودن اصالت؟؟؟!!!!
Ehsan
۲۶ تیر ۱۴۰۳دوستان زیاد حرص نخورین هزاران کامنت هم بزارین هی خودتونو گول بزنین تهش این جمله ته مقاله و نظر کارشناسا چشمک میزنه به شما:
“اما این شاسیبلند کرهای از نیسان ایکستریل بهتر است.”
❤️
Mon
۲۶ تیر ۱۴۰۳تو هم خودتو گول نزن با یه جمله
فروش روگ تو بازار امریکا ۲ برابره :)
❤️
محمد
۲۶ تیر ۱۴۰۳اینکه میگی نیسان و کیا ۲۰ اختلاف در سال تأسیس دارند خنده داره.
این نشون دهندهی این هست که هیچی از صنعت خودرو نمیدونی
EX
۹ مرداد ۱۴۰۳از ماشین که چیزی سرت نمیشد . اثبات کردی از تاریخ و سرچ در گوگل هم چیزی سرت نمیشه
Amirmohammad
۲۶ تیر ۱۴۰۳کابین نیسان زیباتره همونطور که تو متن گفته شده،ترکیب رنگ بهتری هم داره اما طراحی بیرونی اسیپورتیج بنظر من بهتره
اما چیزهایی که راننده و سرنشین ها بهشون نیاز دارن همشون تو اسپورتیج بهترن و جدول هم کاملا به نفع اسپورتیجه،شناب بهتر،مصرف خیلی کمتر و CVT نبودن گیربکسش برخلاف نیسان
در نهایت هم تا الان ده تا اسپورتیج هم وارد نشده و همونا هم حتی پلاک نشدن!
Mon
۲۶ تیر ۱۴۰۳موتور توربو و بنزین بی کیفیت ایران ، نداشتن سیستم چارچرخ محرک ، کابین بی کیفیت پلاستیکی و ارگونومی ضعیف ، فضای بار کمتر و …
هیچ کدوم اینا رو ندیدی یعنی ؟
Amirmohammad
۲۶ تیر ۱۴۰۳همه اینایی که گفتی تهش نتونست باعث برتری نیسان بشه اخر مقاله،ندیدی اون رو؟
تعصب باعث شد: گیربکس ۲ کلاچه،سواری بهتر،هندلینگ بهتر،شتاب بهتر،مصرف بهتر،کنترل بهتر رو نبینی؟
موتور توربو نه تو ایران نه هیچ جای دنیا نکته منفی نیست و اتفاقا مثبته همچنین سیستم ۴چرخ متحرک،دیگه گشتی تو متن چیزی پیدا نکردی الکی نکات مثبتم رفتی منفی حساب کردی
بعد نظر اونایی که تست کردنم بردی زیر سوال
Taha Ayoobi
۲۷ تیر ۱۴۰۳توی یه کشور نمونه، مثلا انگلیس،
اکتان بنزین عادی 91، بنزین سوپر 93.
تو ایران بنزین عادی زیر 80 اکتانش، سوپر ایرانی تازه میشه عادی انگلیس.
بعد ماشینی که توربو باشه و جی دی آی هم باشه فاجعه ای بیش نیست مگر اینکه دو سه تا باکس اکتان بگیری بذاری صندوق تو هر باک بریزی.
amir
۲۷ تیر ۱۴۰۳اونایی که تست میکنن مهم نیستن مهم اینه که فروش روگ که همون ایکس تریله دو برابر اسپورتیچه و خیلی تلاش میکنی این حقیقت رو نبینی و با اکانت های احسان و امیرمحمد با لحن مودبانه و با کارلاو کیلر با لحن ت رول هی کامنت میزاری
250GTO
۲۶ تیر ۱۴۰۳حجم موتور ۱.۶ توربو برای یه شاسی بلند یعنی فشار و استهلاک بیشتر اونم با بنزین ایران . اما موتور ۲.۵ تنفس طبیعی این مشکل رو نداره . چارچرخ محرک هم که باشه اوضاع بهتر میشه و چسبندگی بهتری داره
کیفیت کابین و چرم صندلیای نیسان هم خیلی بهتره و در حالیکه هر دو بالای ۳ میل قیمت دارن ، نیسان کابین لوکس تری داره . البته در ایران لوکس به حساب میاد ولی خارج ایران یه خودروی کاملا معمولیه
طراحی هم گرچه سلیقه ایه اما نیسان یکدست تر و پخته تر دیده میشه برخلاف کیا با اون خطوط تیز که در طراحیش بکار برده . کیا هر دو سه سال کلا فیس رو عوض میکنه و زود از چشم میفته
فروش دوبرابری نیسان نسبت به کیا در بازار امریکا هم بنظرم نکته جالبیه . من خودم نیسان رو انتخاب میکنم
امیرحسین
۲۶ تیر ۱۴۰۳قانون مسخره سقف ۲۰ هزار یورو و دخالت بی حد و حصر دولت در واردات می شود همین… ذی نفع: مونتاژکاران خودروهای درجه ی دو و سه چین
محمد
۲۶ تیر ۱۴۰۳این سقف ۲۰ هزار تا دروغه.
خیلی خودرو وارداتی هست که بالای ۲۰ تا هستند.
امیرحسین
۲۷ تیر ۱۴۰۳محمد آقا احتمالا اموال تملیکی رو میگید درسته؟
bayerischemotorenwerkeag
۲۶ تیر ۱۴۰۳باید هر دوشونو بندازن تو مخلوط کن تا خروجیش ماشین خوبی بشه
ماشین خوب=امکانات و پیشرانه نیسان +گیربکس و فرمان پذیری کیا
دیجی
۲۶ تیر ۱۴۰۳کاشکی ارcvtاستفاده نمی کرد در مجموع نیسان
علی جردن
۲۶ تیر ۱۴۰۳صدرصد موافقم گیربکس CVT کنسله
Car love
۲۶ تیر ۱۴۰۳اصلا نیازی به این مقاله نبود مشخص بود کدوم بهتره
مردم ایران هم که میدونیم سلیقشون سمت کدومه.نیسان ایکس تریل مشتری اول اخرش خودتی 😂🤣ولی اسپورتیج پول نقده
Absurd Hero
۲۶ تیر ۱۴۰۳باهات موافقم، اصلا نیازی به این مقاله نبود:
«در سال ۲۰۲۳ در آمریکا نیسان ۲۷۱,۴۵۸ دستگاه و کیا ۱۴۰,۷۸۰ دستگاه فروختهاند»
محمد
۲۶ تیر ۱۴۰۳مردم ایران ظاهر بین هستند.
اگر مردم ظاهر بین نباشند دیگر خودرو های پوکیده کیا و هیوندای خدا تومن قیمت نداشت.
سوشیانت
۲۶ تیر ۱۴۰۳شما الان ظاهر بین نیستی که میگی چین بهترین خودروسازی رو داره😂
محمد
۲۶ تیر ۱۴۰۳نگفتم بهترین خودروسازی رو داره.
من می گویم که به طور کلی در دنیا خودرو های چینی بهترین شرایط رو دارند.
یکی از تأثیر گذارترین دلایل برای بهتر بودن چینی ها این دلیل است=>
قیمت بسیار بسیار مناسب نسبت به کیفیتی بالا نسبت به قیمت.
ولی به نظرم بهترین خودروسازی در جهان سه کشورند:
آلمان
آمریکا
ژاپن
و نمیشه گفت مثلا یکیشون از بقیه بهتره چون واقعا هر سه در سطح بالایی قرار دارند و من به هر سه رتبه یک رو می دهم.
سوشیانت
۲۷ تیر ۱۴۰۳بله در واقع میشه گفت چینی ها در خودرو های اقتصادی عملکرد خیلی خوب و رقابتی دارند من فکر کردم مثل علی فکر میکنید چین یه لول از کل جهان جلوتره
amir
۲۶ تیر ۱۴۰۳بخاطر همینه فروش نیسان روگ در آمریکا که همون ایکس تریله تقریبا دو برابر اسپورتیچه!!
تازه یه چیزی اسپورتیچ یه آپشنی که داره اینه که با یو اس بی و نینتندو و هرچیزی که فکرشو بکنی حتی بچه ها ۱۴ ساله میتونن بدزندش جزو اموال عمومی حساب میشه🤣🤣
Car love
۲۶ تیر ۱۴۰۳به یه بیشتر ریپلای کنین بلکه فرجی بشه و متن تغییر کنه ولی ظاهرا تغییر نکرده هنوز و متن اینه:::
“اما این شاسیبلند کرهای از نیسان ایکستریل بهتر است.”😭😭😭
هومن
۲۶ تیر ۱۴۰۳تنها گزینه ای که برای تعویض ماشینم در نظر دارم همین ایکس تریله(البته نسخه با مولتی مدیاشو) اینکه تو عکس گذاشتید نه سفارش گذاری شده نه وارد نشده!
یعقوب
۲۶ تیر ۱۴۰۳لوکس بودن کابین نیسان از عکس هاش هم مشخصه . ولی من با نمای جلوی خودرو ارتباط برقرار نکردم .
3 چرخه
۲۶ تیر ۱۴۰۳سلطان ضرر و ورشکستگی نیسان 😆
زشته اسپورتیجو با این ورشکستا مقایسه کنین
Absurd Hero
۲۶ تیر ۱۴۰۳تقدیم با عشق:
«در سال ۲۰۲۳ در آمریکا نیسان ۲۷۱,۴۵۸ دستگاه و کیا ۱۴۰,۷۸۰ دستگاه فروختهاند»
زشت اینه نیسان ورشکسته 2 برابر کیای سرپا بفروشه
آقا تدی
۲۶ تیر ۱۴۰۳فقط این فروش ای دو مدل گفته شده وگرنه در کل کیا خیلی بیشتر میفروشه
ab0lf4zl
۲۶ تیر ۱۴۰۳تو فکر کن نیسان ده میلیارد عدد فروخته کیا یک دونه فروخته.یا برعکس
چی ب تو و امثال تو میدن ک مثل بچه ها یه متن رو صد بار کپی پیست میکنی؟؟؟؟؟؟
Absurd Hero
۲۷ تیر ۱۴۰۳وقتی به خودت اجازه میدی در مورد یه کمپانی با اون سابقه ی درخشان شعر بگی، خوشحال میشم قسمتی از متن رو که احتمالا ندیدی برات کپی پیست کنم بلکه شاید دفعه بعد کمتر هوس شاعری کردی
جواب ترول هارو باید با آمار داد بالاخره
3 چرخه
۲۶ تیر ۱۴۰۳“موسسه شناخته شده اس اند پی رتبه اعتباری نیسان ژاپن را به حد بسیار پایین ورشکسته کاهش داد. ”
😆
datsun
۲۶ تیر ۱۴۰۳ولا کیا اصلا خودروساز نیست کل تاریخچه این کمپانی ریبیج شده کمپانی های دیگه س زشته که کیا رو با نیسان مقایسه کنی
دزدگیر
۲۷ تیر ۱۴۰۳معلومه دلالی با پول کم دنبال منفعت بیشتری😂
Ehsan
۲۶ تیر ۱۴۰۳اسپورتیج خیلی شیکه
مشخصات بهتری داره قطعا
Mon
۲۶ تیر ۱۴۰۳آره همین که موتورش توربوئه و بنزین ایران هم اکتان بالای ۱۰۰ داره ، و سیستم چارچرخ محرک نداره و کابینش هم خداروشکر چرمی نیست خودش دست برتر رو داره
اسپرتیج خیلی بهتره
Ehsan
۲۶ تیر ۱۴۰۳این همه ماشین توربو تو ایرانه مشکل خاصی هم ندارن هیچکدوم الکی فقط یه چیزی شنیدی
ولی خیلیا با گیربکس cvt به فنا رفتن
سیستم چهارچرخ متحرک چه اهمیت خاصی داره تو این کلاس؟
مصرف بنزین مهمه که خیلی کمتره،شتابش هم که بهتره سواریش هم که بهتره ترمزش هم که گفته بهتره
کنترل فرمانش هم بهتره
حالا تو بچسب به چرم
تهشم این جمله جوابتو میده: اما این شاسیبلند کرهای از نیسان ایکستریل بهتر است.
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۶ تیر ۱۴۰۳واقعا هم دو دیفرانسیل برای این کلاس بدنه، کاربردی نداره و ۹۰ درصد خریداران ایرانی، هرگز ازش استفاده نمیکنن
علی جردن
۲۶ تیر ۱۴۰۳بنظرم تمام مالکان خودرو خواسته یا ناخواسته ماشینشونو در هر شرایط آب و هوایی حداقل چند بار به چالش کشیدند.
بهتره بگیم موقع رانندگی ۹۰ درصد در حالت عادی استفاده میشه اما هر کس حتی صاحبان خودروی های هاج بک ماشینشونو در شرایط دشوار و ناهموار امتحان و تجربه کردند چه برسه شاسی سواران عزیز
Absurd Hero
۲۷ تیر ۱۴۰۳که چهار چرخ محرک و تنفس طبیعی بودن مهم نیست ولی مصرف بنزین مهمه؟
سه لیتر مصرفش بیشتره که لیتری 2.5 سنت میشه 7.5 سنت. سالی 30 هزار کیلومتر هم اگه کار کنه میشه 23 دلار. ده سال بگذره و 300 هزار تا کار کنه میشه 230 دلار که برای ماشینی که قیمتش 60 50 هزار دلاره اصلا عددی نیست
ولی بازم ممنون لبخند روی لب ما میاری😂
محمد
۲۶ تیر ۱۴۰۳یک حسی بهم میگه تو همون پیامی.
محمد
۲۶ تیر ۱۴۰۳ببخشید اینترنت شما هم اختلال داره.
سوشیانت
۲۶ تیر ۱۴۰۳کی اینترنت تو ایران اختلال نداشته؟
علیرضا
۲۶ تیر ۱۴۰۳نیسان ایکس تریل و در بازار امریکا نیسان روگ فروش سالیانه ۱ ملیون دستگاه دارن اسپورتیج به زور حدود ۳۰۰ هزارتا میفروشه صد درصد نیسان از هر لحاظ بهتر موتور قدرت مند بشدت بادوام گیربکس عالی درسته cvt اما بشدت باهوش بادوام هنوز که هنوز گیربکس نیسان تیانا بعد ۲۰ سال هنوز خراب نشده ، دوستانی که طرفدار نیسان فکر میکنن نیسان برشکسته شده یک نگاه به امار فروش نیسان بندازن
محمد
۲۶ تیر ۱۴۰۳برشکست درست نیست،ورشکست درست است.
نیسان ورشکسته نشده ولی مثل سابق نیست.
محمد
۲۶ تیر ۱۴۰۳کابین ایکس تریل خیلی بهتر از کابین اسپورتیج هست.
قشنگ معلومه پشت این کابین زیبا سال ها تجربه خوابیده.
Absurd Hero
۲۶ تیر ۱۴۰۳موتور تنفس طبیعی+چهار چرخ محرک+برند قابل اطمینان
Car love
۲۶ تیر ۱۴۰۳= اما این شاسیبلند کرهای از نیسان ایکستریل بهتر است.
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
نا اشنا
۲۶ تیر ۱۴۰۳وقتی حق انتخاب نداری ماشین چینی و کره ای و ژاپنی برامون سورپرایز هست .
اگر روزگاری ایران هم مانند دیگر کشورها واردات و صادرات با کل دنیا داشته باشیم و روابط دوستانه .شک نکنید که اولین انتخاب ما ایرانیها خودروهای آمریکایی و در درجه دوم آلمانی و انگلیسی هست و خودروی ژاپنی در رتبه ۴ و ۵ هست ولی متاسفانه واردات آنها ممنوع هست وقیمت خودروی مریکایی با همان کیفیت از خودروی ژاپنی کمتر هست
Ata
۲۷ تیر ۱۴۰۳بنظرم نیسان برای بازار ایران گزینه بهتریه بخاطر موتور تنفس طبیعی که داره و بنزین ایران
نتیجه بهتری داره
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۷ تیر ۱۴۰۳درگیر شایعات نشید
ولی خودروهای توربو جدید به طور کلی، با بنزین معمولی ایرانی سال ها بدون نقص کار می کنند
بعضی انواع موتور Gdi با بنزین ایران مشکل دارند
این مسئله خیلی شانسی شده و بودند افرادی که مکمل سوخت و بنزین سوپر هم دائم استفاده می کردن اما مشکل ناک زدن براشون پیش اومده
مثلا جک S5 با موتور 2 لیتر توربو وارد ایران شده و دوستان من 4- 5 سال با بنزین معمولی، هیچ مشکلی نداشتن
الان هم تقریبا 2 ساله 1/5 لیتر توربو برای جک اومده، خیلی ها اصلا مکمل سوخت هم نمی زنن و ماشین خوب کار می کنه
فونیکس FX هم الان بیشتر از یک ساله همکار من بدون مکمل سوخت در شهرستان استفاده کرده
محمد
۲۷ تیر ۱۴۰۳بیشتر این موضوع مشکل بنزین شایعه هست و دلیلش هم اینه که خریداران رو بترسونن تا بتونن خودرو های قدیمی و پوکیده شده ی ژاپنی و کره ای رو بفروشند.
بهنام
۲۷ تیر ۱۴۰۳یک پیچ چرخ نیسان به اون بی اصل و نصب یاتاقانی می ارزه .
ماشین باید اصل و نسبش معلوم باشه نه اونیکه معلوم نیست از زیر کدوم بوته ای دراومده .
ناشناس
۲۸ تیر ۱۴۰۳نیسان ایکس تریل خیلی باحاله 181بخار اگهبرقی
محمد
۲۹ تیر ۱۴۰۳من خودم نیسان اکستریل دارم واصلا ادعای نویسنده رو در مورد گیربکس تنبل قبول ندارم گیربکس نیسان درصورتی تنبل میشه که هیدرولیک اصلی ومطابق با کاتالوگ کارخانه استفاده نشه چون گیربکس نیسان تو این مورد خیلی حساسه. واقعا سواری لذت بخشی داره
👊
۹ مرداد ۱۴۰۳انتخابم نیسون