کیالکسوس

درگ سدان‌های اسپرت شرقی، لکسوس IS500 در برابر کیا استینگر GT

برخلاف کیا که قصد دارد به‌زودی استینگر را از سبد محصولات خود حذف کند، لکسس هنوز به سدان‌های کامپکت ایمان دارد و به همین دلیل به‌تازگی یک پیشرانهٔ V8 بزرگ را زیر کاپوت مدل IS خود قرار داده است. حال این دو سدان اسپرت شرقی طی چند مسابقهٔ درگ و رولینگ به مصاف هم رفته‌اند تا ببینیم کدام‌یک از آن‌ها می‌تواند در خط مستقیم سریع‌تر باشد.

لکسس IS500 از یک پیشرانهٔ ۵ لیتری V8 تنفس طبیعی استفاده می‌کند که ۴۷۲ اسب بخار قدرت و ۵۳۵ نیوتن متر گشتاور دارد و تمام این نیرو را به چرخ‌های عقب تحویل می‌دهد. از سوی دیگر، در سینهٔ استینگر GT یک پیشرانهٔ ۳.۳ لیتری V6 توئین توربو با ۳۶۸ اسب بخار قدرت و ۵۱۰ نیوتن متر گشتاور قرار گرفته است. هرچند این سدان کره‌ای بیش از صد اسب بخار قدرت کمتری نسبت به رقیب ژاپنی دارد اما از سامانهٔ چهارچرخ محرک بهره می‌برد که در مسابقات درگ معمولاً تأثیر زیادی دارد.

در درگ‌های اول که از حالت سکون آغاز می‌شود لکسس علیرغم برخورداری از قدرت بسیار بیشتر خیلی زود عقب می‌افتد و استینگر GT در هر دو درگ به‌راحتی پیروز می‌شود. هرچند قطعاً سامانهٔ چهارچرخ محرک در آغاز حرکت به کیا برتری می‌دهد اما بااین‌حال عجیب است که لکسس به این راحتی شکست می‌خورد و انتظار می‌رفت بهتر بتواند از قدرت و گشتاور بیشتر خود استفاده کند. همچنین باید توجه داشت که سدان اسپرت ژاپنی‌ها از رقیب کره‌ای سبک‌تر هم هست.

بااین‌حال، IS500 در مسابقات رولینگ ناکامی قبل را جبران می‌کند و به لطف وجود کشش کافی، در هر سه مسابقهٔ رولینگ که از سرعت‌های ۵۰ و ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت آغاز می‌شود رقیب را مغلوب می‌کند؛ اما بااین‌وجود، با توجه به اینکه لکسس حدود ۱۰ هزار دلار گران‌تر است و صد اسب بخار قدرت بیشتری دارد، عملکرد کیا در این درگ‌ها بسیار چشمگیر به نظر آمد. البته قطعاً هردوی این سدان‌ها برای رانندگی جذاب خواهند بود.

مشخصات فنی

 

کیا استینگر GT

لکسس IS500

پیشرانه ۳.۳ لیتری V6 ۵.۰ لیتری V8
تنفس توئین توربو طبیعی
قدرت ۳۶۸ اسب بخار ۴۷۲ اسب بخار
گشتاور ۵۱۰ نیوتن متر ۵۳۵ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته اتوماتیک
وزن ۱۸۹۵ کیلوگرم ۱۸۰۵ کیلوگرم
محر محرک چهارچرخ عقب
قیمت ۴۷,۲۳۵ دلار ۵۷,۹۲۵ دلار

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۳ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۰ دیدگاه‌ها

  1. TO¥OTA

    ۵ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (257 ديدگاه)

    اگر تصمیم بگیرن که ۳.۵ توئین توربو جدید رویisنصب بشه خیلی لکسس رو از رغیب هاش جلو میندازه

    موافقم 22
    مخالفم 3
    1. phonix

      ۵ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (1878 ديدگاه)

      با همین اگه چهار چرخ متحرک بشه بسه

      موافقم 18
      مخالفم 3
    2. شهر نشین

      ۵ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (1011 ديدگاه)

      پس همین الان بر آی اس۳۰۰ اسپورت چه موتوری نصب هست؟
      تو فکر کردی لکسوس آی اس ۵۰۰ تو کل دنیا عرضه میشه؟من که هر چی مطلب خوندم،دیدم گفتن فقط تو آمریکا عرضه میشه.دقیقا یادم نیست فقط تو کشور آمریکا یا قاره‌ی آمریکا شمالی یا شمالی و جنوبی با هم.و جدیدا توی همین مطلب لکسوس IS500 ۲۰۲۳ خوندم توی ژاپن هم میخان عرضه اش کنن.دیگه من نمیدونم کجاها عرضه میشه.

      موافقم 5
      مخالفم 1
    3. Reza Waffen SS

      ۶ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (5360 ديدگاه)

      لکسوس IS500

      موافقم 7
      مخالفم 3
    4. ح. ع

      ۶ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (241 ديدگاه)

      دلت میاد از کنار گذاشتن موتور وی۸ تنفس طبیعی صحبت کنی؟مگه روی LS موتور وی۸ رو با موتور وی۶ تویین توربو عوض نکردن؟علی رغم قابلیتهای مثبت موتور فعلی،کارشناسها و طرفداران لکسس معتقد هستن این موتور جذابیتهای موتور وی۸ نسل قبلی رو نداره..

  2. ارسلان

    ۵ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (272 ديدگاه)

    “”اما بااین‌حال عجیب است که لکسس به این راحتی شکست می‌خورد و انتظار می‌رفت بهتر بتواند از قدرت و گشتاور بیشتر خود استفاده کند. همچنین باید توجه داشت که سدان اسپرت ژاپنی‌ها از رقیب کره‌ای سبک‌تر هم هست.””

    مشخصا اگه وزن ماشین در حد توانایی انجین باشه یعنی باعث افت عملکرد انجین نشه و به ماشین فشار نیاد و راحت کار کنه خودش یه پوینت مثبت توی درگ هست چون وزن بالاتر باعث میشه لاستیک چسپندگی بیشتری روی جاده داشته باشه و کمتر هرزگردی بکنه در نتیجه تمام قوای پیشرانه تبدیل به حرکت رو به جلو میشه حالا چهار چرخ محرک هم بهش اضافه بشه که دیگه هیچی
    از اون ور لکسوس با قدرت بیشتر و وزن کمتر روی چرخ ها هرزگردی بیشتری روی لاستیک ایجاد میکنه و باعث میشه قدرت موتور خیلی کمتر به نیروی پیشران تبدیل بشه
    تسلا هم با وزن زیاد (بخاطر باتری) و گشتاور آنی توی درگها حرف برای گفتن داشت چون سطح تماس با جاده بالا میرفت و هرزگردی به حداقل میرسد
    یا دووج هلکت برای کاهش هرزگردی بخاطر قدرت بالا توی جاده ی قیری و چسبناک درگ میزاره

    موافقم 17
    مخالفم 4
  3. حامد

    ۵ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (831 ديدگاه)

    استینگر خودش آنچنان چابک و سریع نیست در مقابل محصولات معمولی bmw یا مرسدس.حالا ام پاور یا amg هم بماند

    با این وجود این لکسس دیگه چقدر خستس که از استینگر عقب افتاد
    قبل دیدن ویدئو توقع داشتم لکسس استینگر رو با یه اختلاف زیاد شکست بده ولی…

    موافقم 24
    مخالفم 2
  4. کیان

    ۵ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1491 ديدگاه)

    البته نخونده متن و میشد فهمید ک مقاله به قلم عاقای دهقان هستش. در کل باید به محتوای متن و نحوه تنظیمش بگیم صحیح هست صحیح هست

    موافقم 7
    مخالفم 7
  5. JDM lover

    ۵ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (886 ديدگاه)

    نتیجه برام مهم نیس ، is500 انتخابمه
    یه سدان v8 تنفس طبیعی دیفرانسیل عقب یه گزینه عالی برای ماشینباز هاست

    موافقم 26
    مخالفم 4
  6. mahdi-es17

    ۵ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (565 ديدگاه)

    قدرت توئین توربو
    گشتاور 368 اسب بخار
    گیربکس 510نیوتن متر😅

    موافقم 7
    مخالفم 3
  7. مهردادکمال

    ۵ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1981 ديدگاه)

    جذابیت اینا با کراس ار ها مقایسه کنین خدایی سدان از لحاظ بصری کلا هماهنگ و زیباتره

  8. شهر نشین

    ۵ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1011 ديدگاه)

    انتخاب من کیا استینگر.بخاطر اینکه فاقد برند لوکسه و رانندگی خوب و اینا…
    فکرشو بکنین یه جنسیس جی ۷۰ میاوردن دربرابر لکسوس.اصلا جنسیس جلوی لکسوس آی اس به حساب می‌آمد؟اما کیا استینگر فاقد برند لوکسه و خاکی تره و برای کسایی نمیخواهند اشرافیگری کنند فکر میکنم بهتر باشه.ظاهر کیا استینگر هم خوبی.سیستم اطلاعات سرگرمیشم فکر کنم بهتر باشه.قیمتشم کمتره و صداشم فکر کنم خوبه ولی نه در مقایسه با لکسوس is500.وقتی برنامه‌ی گرندتورر جیمز می داشت بررسیش میکرد گفت کابراتور ماشین!!!البته من خیلی وقت پیش اون قشسمتو دیدم و شاید اشتباه شنیده بودم.تازه لکسوس IS500فقط تو آمریکا عرضه میشد جدیدا تو ژاپن هم میخان عرضه اش کنند.دیگه نمیدونم توی بقیه دنیا هم میخان عرضش کنن یا نه.

    موافقم 6
    مخالفم 11
    1. علی

      ۶ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (839 ديدگاه)

      روزی صدها مورد از این درگ ها و مسابقه ها میشه غیر رسمی و البته سفارشی و تبلیغاتی . تو بیطرف بودن آزمایش کننده ها شک دارم .

      موافقم 5
      مخالفم 2
  9. حسین

    ۶ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (785 ديدگاه)

    این درگ اصلا قانع کننده نبود
    بنظر میاد یه جای کار می لنگه
    هرجوره حساب کنی
    باز هم امکانش نیست
    اصن بگیم لکسوس غیر پورفورمنس ک نیس
    دیگع قوانین فیزیکو بردن زیر سوال :/
    حالا نمیدونم لکسوس ک بنظر نمیومد
    چون طرف داشت گاز می داد واقعا
    حالا بنزین بد ریخته باشن از قصد
    یا ارتفاع از سطح دریا بالا بوده
    ولی قطعا استینگر یه موردی داشت ک این قدر راحت پا به پاش می اومد حتی تو رول هم
    نسبتا خوب بود
    چی بگم دیگع دوستان خودشون قضاوت کنن

    موافقم 13
    مخالفم 8
    1. phonix

      ۶ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (1878 ديدگاه)

      چهار چرخ متحرکه
      لکسوس محور عقب هست لذت رانندگیش بیشتره ولی تو درگ کم میاره

      موافقم 3
      مخالفم 3
  10. faster

    ۶ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (82 ديدگاه)

    کاش تایم هاشون رو هم اعلام میکردن تا با جاهای دیگه مقایسه میکردیم

  11. میلاد

    ۶ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (221 ديدگاه)

    در عجبم چرا سدان باحالی مثل استینگر مورد استقبال قرار نگرفت.
    شاید دلیلش برخورد سرد ژورنالیستا با این ماشین در ابتدای ورودش به بازار باشه.جو منفی براش ایجاد کرد.

    موافقم 1
    مخالفم 2
    1. phonix

      ۶ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (1878 ديدگاه)

      اون قدر هم تاثیر گذار نیستن

      موافقم 2
      مخالفم 2
    2. پدرام

      ۷ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (797 ديدگاه)

      دلیلش شاید این بوده تو بازاری مثل آمریکا تا وقتی چارجر هست کسی سمت این ماشین نمیره شاید پرفورمنس خوبی داشته باشه اما اون ماشین به عنوان ماسل کار از قدیم اسمش بوده و کاملا جا افتاده

  12. Adib

    ۶ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (6 ديدگاه)

    توی رولینگ چه اتفاقی میوفته؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا