کیا سیروس کراساوور کوچکی با طول زیر چهار متر است که با پیشرانههای بنزینی و دیزلی در بازار هند عرضه خواهد شد.
کیا به بازار شلوغ شاسیبلندهای شهری هند، خودروی جدیدی را اضافه کرده است. این ماشین که سیروس (Syros) نام دارد، از زبان طراحی مدرن و کابینی مجهز و راحت بهره میبرد. سیروس با ۳,۹۹۵ میلیمتر طول، ۱,۸۰۰ میلیمتر عرض و ۱,۶۶۵ میلیمتر ارتفاع، تقریباً هماندازهٔ سونت است. طراحی بیرونی این کراساوور جدید با فاصلهٔ سخاوتمندانه از زمین، فرم جعبهای شکل و روکشهای پلاستیکی فراوان، حال و هوای شاسیبلندها را دارد. چراغهای جلو که پایینتر از حد معمول در طرفین دماغهٔ عمودی خودرو جای گرفتهاند، تا حدودی پیکاپ تاسمان را به یاد میآورند.
روی دماغهٔ خودرو خبری از جلوپنجره نیست و وظیفهٔ خنک کردن موتور بر عهدهٔ ورودی هوای مستطیل شکلی در بالای سپر گذاشته شده است. در پایین این سپر هم تریم طرح آلومینیومی دیده میشود. در پروفیل جانبی، گلگیرهای برجسته و ستون B پهنی را میبینیم که یادآور هیوندای کاسپر و اینستر است. در عقب نیز چراغهایی دوقسمتی طراحی شده که شامل چراغهای باریک L شکل در طرفین شیشهٔ عقب و چراغهای دیگری روی گلگیرها میشود.
طراحی داخلی سیروس با صفحهنمایش ۳۰ اینچی شامل دو نمایشگر ۱۲.۳ اینچی برای سیستم اطلاعتی-سرگرمی و صفحه آمپر همراه با یک نمایشگر ۵ اینچی برای کنترل سیستم تهویه، شبیه EV3 به نظر میرسد. صندلیهای عقب این خودرو نیز از قابلیت کشویی، خواباندن و تهویه برخوردارند که این ویژگی برای اولین بار است که در سگمنت کراساوور شهری ارائه میشود. پشت این صندلیها هم فضای بار نسبتاً بزرگی برای خودرویی با طول زیر ۴ متر وجود خواهد داشت که ۴۶۵ لیتر ظرفیت دارد.
لیست امکانات کیا سیروس شامل مواردی مثل سانروف پانوراما، نورپردازی داخلی ۶۴ رنگ، تنظیم برقی ۴ جهته صندلی راننده، سیستم صوتی هارمن کاردون با ۸ بلندگو، پد شارژر بیسیم، اندروید اتو و اپل کارپلی بیسیم و شش ایربگ میشود. علاوه بر این، در این خودرو حداکثر ۱۶ سیستم کمکراننده هم ارائه میشود که رانندگی خودکار سطح دو را فراهم میکند. این کراساوور کوچک از پلتفرم K1 استفاده میکند که در هیوندای اکستر، کاسپر و اینستر هم به کار رفته است. با وجود ابعاد کوچک، به لطف فاصلهٔ محوری کشیده و اصلاح سیستم تعلیق، کیا وعدهٔ کیفیت سواری بالایی را داده است.
سیروس ابتدا با پیشرانههای بنزینی و دیزلی عرضه میشود اما انتظار میرود بعداً نسخهٔ الکتریکی هم به این خانواده اضافه شود. موتور بنزینی این خودرو یک نمونهٔ ۱ لیتری توربو است که ۱۲۰ اسب بخار قدرت و ۱۷۲ نیوتن متر گشتاور دارد درحالیکه موتور دیزلی از نوع ۱.۵ لیتری با ۱۱۵ اسب بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتن متر گشتاور است. نیروی هردو موتور توسط یک گیربکس شش سرعته دستی به چرخهای جلو منتقل میشود ولی برای موتور بنزینی گیربکس هفت سرعته دوکلاچه و برای موتور دیزلی گیربکس هفت سرعته اتوماتیک هم قابل انتخاب خواهد بود.
قرار است سیروس اوایل سال آینده در بازار هند عرضه شود. قیمت این خودرو هنوز اعلام نشده است ولی به گفتهٔ رسانههای هندی، قیمت کراساوور جدید کیا از حدود یک میلیون روپیه معادل ۱۱,۷۰۰ دلار آغاز خواهد شد که کمی از سونت گرانتر خواهد بود. ازجمله رقبای سیروس در بازار هند میتوان به تاتا نکسون، سوزوکی برازا و اشکودا کیلاک اشاره کرد. کیا فعلاً حرفی در مورد عرضهٔ این خودرو در بازارهای خارج از هند نزده است ولی احتمال فروش آن در آمریکای جنوبی و حتی اروپا وجود خواهد داشت.
𝐀𝐥𝐢
۲۹ آذر ۱۴۰۳واقعا بیریخته، البته خودروهای بازار هند اکثران همینن
saeedfarshchian
۲۹ آذر ۱۴۰۳طراحی های کیا بنظرم جذاب شدن و شخصیت خودشونو دارن
حالا اگر من اشتباه میکنم دوستان بفرمایند ولی بنظرم زیباست
و نسخه دیزلی هم بنظرم برای ایران مناسبه
قیمت خوبی هم داره
اسمشم که سیروسه
مثلا میپرسن ازت سیروسو کجا پارک کردی میگی سر کوچه جالب نیست؟😬
amir
۲۹ آذر ۱۴۰۳الله وکیلی زشته امیدمون به گیا بود خوشگله