کیا یک نسخهٔ هیبریدی را به خانوادهٔ نسل جدید اسپرتیج اضافه کرده است. این نسخه به یک پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری توربو به همراه یک موتور الکتریکی ۶۰ اسب بخاری مجهز شده تا هم کممصرف و هم قدرتمند باشد. مجموع خروجی این سیستم ۲۳۰ اسب بخار قدرت است و کیا مصرف سوخت ۶ لیتر در هر صد کیلومتر و برد کلی بیش از ۸۰۰ کیلومتر را برای آن هدف قرار داده است. این شرکت همچنین وعدهٔ کاهش تقریباً ۴۰ درصد تولید دیاکسید کربن را هم داده است.
به گفتهٔ کیا، نسخهٔ هیبریدی اسپرتیج به لطف یک گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک و باطری ۱.۴۹ کیلووات ساعتی میتواند تا ۹۰۰ کیلوگرم را یدک بکشد. این خودرو در سه تیپ مختلف به بازار عرضه میشود که در تیپ پایهٔ LX سامانهٔ چهارچرخ محرک سفارشی خواهد بود اما تیپهای EX و SX بهصورت استاندارد AWD هستند.
در داخل اسپرتیج هیبریدی میتوان همان نمایشگرهای خمیدهٔ دوتایی ۱۲.۳ اینچی را دید که یکی برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی و دیگری برای صفحه آمپر دیجیتالی است. در تمام تیپها اندروید اتو و اپل کارپلی بیسیم بهصورت استاندارد ارائه میشود اما شارژر بیسیم برای گوشیهای هوشمند سفارشی خواهد بود. کیا همچنین سیستم دید فراگیر ۳۶۰ درجه با نمای سهبعدی و سیستم صوتی پریمیوم هارمن کاردون را هم بهعنوان آپشن برای این ماشین ارائه میکند.
اسپرتیج هیبریدی بهصورت استاندارد از مجموعهٔ کاملی از سیستمهای ایمنی مثل هشدار توجه راننده، نوربالای خودکار، کروز کنترل تطبیقی، دستیار حفظ حرکت میان خطوط، دستیار جلوگیری از برخورد جلو، هشدار صندلی عقب، دوربین دید عقب و هشدار فاصله در هنگام پارک با دندهعقب بهره میبرد و سیستمهای پایش نقاط کور، جلوگیری از برخورد در نقاط کور، جلوگیری از برخورد عقب، دستیار هوشمند محدودیت سرعت، کروز کنترل هوشمند مبتنی بر ناوبری و… هم برای آن قابل سفارش خواهند بود.
کیا هنوز قیمت اسپرتیج هیبریدی را اعلام نکرده اما اوایل سال آینده آنرا برای فروش روانهٔ نمایندگیهای خود خواهد کرد.
ABOLFAZL.RAHMANI
۲۸ آبان ۱۴۰۰دوباره کره …….
ایندفعه هم کیا…….
کره جان بیا کنار از ۷ مقاله اخیر ۴ یا ۵ تاش برا تو بوده ……
خسته شدیم……..
چه پیشرفتی …….
بعدا میگن صنعت کره و مربا ……..
این کیا همونه که یک زمان با ایران هم کاری میکرد ؟……..
ببین چه پیشرفتی کرده ……….
بعد ما رو:-)
ارسلان
۲۸ آبان ۱۴۰۰توی گفتگو با کاربرای سایت من متوجه شدم که خیلی ها بخاطر تجربه نداشتن مثلا وقتی من میگم توربو نسبت به تنفس طبیعی یه ضعفه بیان بگن داری ایراد الکی میگیری و این اسم ایراد نیست و فقط قصدت کوبوندن فلان ماشینه و فقط فکر میکنن تنفس طبیعی صدای بهتری میتونه تولید کنه وگرنه هیچ برتری دیگه ای به توربو نداره این جور عزیزان فکر میکنن همون طرز نگهداری و راندن پراید و پژو با ماشین توربو یکی هست برای همین لازم دیدم در این مورد توضیح بدم
ببینید عزیزان شما اگه بنزین معمولی (اکتان پایین) بزنید بجای بنزین سوپر (اکتان بالا) چون بنزین معمولی مقاومت حرارتی کمتری داره و زودتر آتیش میگیره قبل اینکه پیستون کاملا بره بالا و قبل اینکه شمع جرقه بزنه انفجار شکل میگیره و اصطلاحا میگن ماشین ناک زده (ضربه به پایین) و ناک زدن میتونه صدمات جدی به پیستون وشاتون و میل لنگ بزنه
دوم اینکه فیلترهای هوا و بنزین و روغن ارزون تقلبی و ناکارمد باعث خرابی و ناکارمدی توربو میشن مثلا اگه فیلتر بنزین دچار گرفتگی بشه باعث میشه نسبت و سوخت کمتری از خودش رد کنه باعث میشه نسبت سوخت و هوا از حالت تنظیم خارج بشه و راندمان توربو بیاد پایین همچنین فیلتر روغن ناکارمد باعث میشه بلبرینگ های شفت توربو زود خراب شن و فیلتر هوای اگه کثیف بشه مخصوصا شهرهای آلوده که زود کثیف میشه اگه به موقع عوض نشه با عث تجمع ذرات در فیلتر و ورودشون به درون موتور و خروج و برخورد با توربو باعث خرابی توربو میشه / خیلیا رو دیدم موقع ای که ولوو ایکس سی 90 قیمتش 500 تومن بودن خریدن وقتی گرون شد رفتن یه فیلتر هوای خالی عوض کنن با قیمت 2 میلیونی مواجه شدن و زورشون اومده پول بدن نخریدن توربوشون سوخته
بعد روشن کردن بلافاصه نباید حرکت کرد و بعد از رسیدن به مقصد هم نباید یهو خاموش کرد وگرنه توربو بای بای چرا؟؟ چون وقتی روغن سرده قابلیت روانکاریش خیلی پایین هس و حرکت بلافاصه ماشین مخصوصا در دور موتور 1000 به بالا استهلاک رو میبره بالا هر چی دور موتور بالاتر استهلاک هم بیشتر / بعد از رسیدن به مقصد هم چون توربو داغه باید روی دور اروم چن دیقه ماشین روشن باشه تا توربو خنک بشه توسط روغن بعضی از راننده ها هم که من نمیدونم فازشون چیه بعد رسیدن به مقصد قبل خاموش کردن چند تا گاز درجا میدن بعد خاموش میکنن که این برای یه ماشین توربو خیلی خیلی ضرر داره
موقع سبقت گرفتن و رفتن از سربالایی سعی کنید از دنده های سنگین یا نزدیک ترین دنده به دنده های سنگین استفاده کنید استفاده کنید اگه ماشین اتومات و هست و شیفتر داره با شیفترها همینکارو بکنید وگرنه حواس تون به پدال گاز باشه اینجوری از انداختن تمام فشار روی توربو جلوگیری میکنید و فشار رو بین توربو و گیربکس تقسیم میکنید که باعث بالاتر رفتن عمر توربو میشه
خیلیا فک میکنن میتونن یکوب تخته گاز با انجین توی حداکثر توان از ماشین توربو به مدت طولانی رانندگی کنن که اینم نابود میکنه توربو رو و اگه انجین بیکیفیت ساخته شده باشه هم یاتاقان میزنه هم واشر / برای همین وقتی نیازی ندارید سعی کنید توربو توی مدار نیاد یا اگه اوردیدش توی مدار فقط در صورت لزوم توی حداکثر کار کنه اونم به مدت کم
وقتی میگم توربو یه ضعفه منظورم ایناس بالا رفتن استهلاک هزینه نگهداری و محدودیت های رانندگی !! بندرعباس دو روزه هواش خنک شده و میشه موتور سواری کرد البته 23 درجه هس و ما تا دیروز کولر گازی مون روشن بود خلاصه دیروز موتورسیکلت رو بردم انژکتور شوری پیشه دوست تعمییرکارم / دیدم سرش با یه اسکوتر طرح وسپا گرمه گفتم چی شده ؟ گفتش طرف فک کرده هندا سی جی سوار شده و فک کرده فقط یه بنزین و روغن بزنه خلاص .. سرویس نکرده انژکتور کیپ شده به انجین هم صدمه زده و خرج اضافه گذاشته روی دستش اینو که گفت منم یاده قضیه توربو افتادم که خیلیا فک کردن توربو روش نگهداریش با پراید و پژو یکیه من خودم سه تا موتورسیکلت دارم یه یاماها آر3 / یه کاوا زد 300 و یه سوزوکی ام109 آر باس و زودتر از چیزی که کاتالوگ سازنده گفته سرویس هاشو انجام میدم چون ناخالصی بنزین ایران بیشتر و انژکتورها و فیلتر سوخت زودتر کثیف میشن انژکتورشوری هم خودتون هم میتونید توی خونه انجام بدید اگه حالشو داشته باشید من خودم وقتی تایم خالی دارم انجام میدم یه ظرف التراسونیک باید بخری با محلول های تمیز کننده ظرف التراسونیک با امواج فراصوت محلول رو به لرزش در میاره و تمام آلودگی ها رو از سطوح جدا میکنه بعدش برای اطمینان میزاریدش توی دستگاه تست انژکتور که آب رو با فشار از انژکتور میپاشه بیرون اگه درست تمیز شده باشه اب رو متمرکز ولی پودری میپاشه
AMIN (M.A.S)
۲۸ آبان ۱۴۰۰بسیار کامل و جامع توضیح دادیداقا ارسلان
در کل هم توربوچارجر هم سوپرچارجر معایبی نسبت به هم و نسبت به تنفس طبیعی دارند ولی بیشتر ناکارامدی هاشون توی ایران به دلیل نااگاهی هست و حتی برخی فکر میکنند اگر توربو بسوزه خب مثل تنفس طبیعی میشه دیگه و انگار توربو یه قطعه تزیینیه!!!!!!!
در بسیاری از شهرهای کشور پیدا کردن بنزین سوپر بسیار سخت و حتی شاید غیر ممکن هست اما مردم به دلیل لفظ توربو در تبلیغات ها خصوصا در این خودروهای چینی سراغشون میرن و فکر میکنند ماورایی هست اما بازم باهاش طوری رفتار میکنند که انگار پیکاپ هوی دیوتی خریدن
این عادت گاز خلاص قبل از خاموشی حتی برای تنفس طبیعی ها هم مخربه و نمیدونم چرا خیلی ها انجامش میدن
ABOLFAZL.RAHMANI
۲۸ آبان ۱۴۰۰باریک الله معلومه در مورد ماشین حرفه ای هستی و مثل بعضی ها نیستی که میان از یه مقاله کپی میکنن و مطلب کاملا اشتباه مینویسن و مردم رو گمراه میکنن ۱۰۰ بار گفتم وقتی بلد نیست حرف نزنین ولی شما بلدی با اینکه کم کامنت میزارید ولی عقلانی میزارید
از خودم یاد گرفتیا 😎
کلک 😉
شوخی کردم ☺😊
ولی نگا کامنتی که بیشترین لایک رو اون بالا داره مال منه
NAVID۰۰۹۸
۲۸ آبان ۱۴۰۰درود بر کاربر ارسلان عزیز
به این میگن یک کامنت خودمانی ، گیرا و قابل فهم برای حتی کسانی که خودشان را به نفهمی یا زیاده فهمی میزنند !
دوستان ، بارها گفتم که اگر جایی مثل اروپا یا آمریکا و امارات یا کلاً جایی زندگی میکردم که دارای استانداردهای بالایی در کالاهای خدماتی بود مطمئناً به جای تویوتا و ژاپنیها از آلمانیها استفاده میکردم ، اما ما در مورد ایران و استانداردهای ایران صحبت میکنیم !
در ایران بنزین خوب نداریم !
هوای ایران در اکثر مناطق گرم و خشک هست!
ایران دارای پستی و بلندیهای فراوان هست!
خدمات استاندارد در ایران در حد صفر هست!
روغن و فیلترها اکثریت تقلبی هستند!
فرهنگ رانندگی در حد مهدکودک است!
جادهها فاجعه طراحی و آسفالت میشوند!
مثال میزنم از آلفا جولیتا ، نداشتم اما تجربهی رانندگی با اون را دارم که اینقدر تروبوی قدرتمندی داره که فقط میخواهید باهاش بگازانید و قشنگ میبینید که جلوی ماشین هنگام گاز دادن از شتاب بالا ، بالا میرود ، بعد هم میگوئیم توربو بد هست ، در صورتی که توربو بد نیست ، بلکه در کشور ما توربو داشتن اشتباه هست چون شرایطش نیست !
M.Kazem.K
۲۸ آبان ۱۴۰۰مفید و پر دیتا 👌🏻
Mad.z.Max
۲۹ آبان ۱۴۰۰آقا دستت درد نکنه، استفاده کردیم.
منم همیشه اتمسفریک رو بیشتر دوست دارم، با اینکه خودم یه مدتی توربوشارژر استفاده کردم و خیلیم سعی میکردم با حساسیت برخورد کنم. ولی تهش استهلاک بود و خرج خیلی اضافه. در نهایت همونجور که خودتون و باقی بچه ها هم گفتن، توی ایران مخصوصا توربوشارژر زیاد جواب نمیده. ما بنزین سوپرمونم اکتانش کمه! (نسبت به کشورای دیگه) کیفیتش بماند.
یه روغن و فیلتر خوب همجا پیدا نمیشه، گیر هم که بیاد قیمتا سرسام آوره. دیگه باقی دردسراش بماند..
کافر مقدس
۲۸ آبان ۱۴۰۰تا جند ماه دیگه یکسری چری و ام وی ام میبینید دقیقا همین شکلی با 1نیم لیتر انجین و 16اینچ رینگ
تاریخ نشان داده هیوندایی هر کاری کرده فرداش در طیاره های چینی رویت شده
میثم
۲۸ آبان ۱۴۰۰واقعا عالیه
چه کابینی
datsun
۲۸ آبان ۱۴۰۰۶ لیتر خوبه ولی نیسان هم از یه موتوری ۱.۵ نیم لیتری کمپرس متغیر جدید رونمای کرد که دومین کمپرس متغیر شرکت و دنیاست با ۲۰۵ اسب بخار و ۳۰۰ نیوتنمتر گشتاور فقط سه سیلندر و روی ایکستریل مصرف ۵.۵ لیتر در صد رو داره و طبق معمول پدال هم این اخبار رو پوشش نمیده.
امیر دهقان
۲۸ آبان ۱۴۰۰لطفاً زود قضاوت نکنید!!
Clean Energy
۲۸ آبان ۱۴۰۰بسیار عالی 👍✅
واقعا داخلش خیلی خیلی زیباست و بیرونش هم کاملا آینده نگرانه و شیک هست. قدرت و پرفورمنس و مصرف سوخت عالی هم داره! ۶ لیتر عالیه! ۴۰ درصد هم کمتر دی اکسید کربن منتشر می کنه که بسیار خوبه! واقعا به شخصه خیلی ازش خوشم اومد. بخصوص مصرف سوختش و داخلش
علی
۲۸ آبان ۱۴۰۰خیلی خوبه اما به میتسوبیشی اوتلندر هیبرید نمیرسه اون عالیه
محمد
۲۸ آبان ۱۴۰۰برای امریکا دیرتر معرفی میشه :(