فیسلیفت کیا K5 با طراحی بیرونی جدید، بهروزرسانیهای داخلی، تجهیزات ایمنی بیشتر و پیشرانهٔ پایهٔ قویتر تا پایان امسال راهی بازار خواهد شد.
کیا پس از معرفی فیسلیفت K5 سال گذشته در کره جنوبی، حالا نسخهٔ آمریکایی آن را به نمایشگاه شیکاگو آورده است. این سدان کرهای با طراحی بیرونی جدید، تجهیزات ایمنی بیشتر و پیشرانهٔ بزرگتر برای رقابت با فیسلیفت هیوندای سوناتا و نسل جدید تویوتا کمری راهی بازار آمریکا خواهد شد. علیرغم روند کوچکسازی پیشرانهها در صنعت خودروسازی، کیا در K5 مدل ۲۰۲۵ پیشرانهٔ پایهٔ ۱.۶ لیتری توربوشارژ قبلی را با یک موتور ۲.۵ لیتری تنفس طبیعی جایگزین کرده است.
این موتور جدید ۱۹۱ اسب بخار قدرت و ۲۴۵ نیوتن متر گشتاور دارد که ۱۱ اسب بخار از پیشرانهٔ قبلی بیشتر است. این نیرو از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک به چرخهای جلو منتقل میشود. کسانی که خواهان قدرت بیشتری هستند اما میتوانند سراغ نسخهٔ GT-Line بروند که همچنان با همان پیشرانهٔ ۲.۵ لیتری توربوشارژ قبلی با ۲۹۰ اسب بخار قدرت و ۴۲۰ نیوتن متر گشتاور ارائه میشود. در این نسخه، نیروی موتور توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ دوکلاچه به چرخهای جلو انتقال پیدا میکند اما سامانهٔ چهارچرخ محرک هم قابل سفارش خواهد بود.
در نمای بیرونی فیسلیفت K5 شاهد چراغهای جلوی جدیدی هستیم که نمای متمایزی به خودرو بخشیدهاند. سپر هم بازطراحی شده و بسته به تیپ خودرو نمای متفاوتی خواهد داشت. در عقب سدان میان سایز کیا هم چراغهای جدیدی جلبتوجه میکند که کنارههای آن روی سپر به سمت پایین کشیده شده است. اسپویلر عقب در تمام تیپها بهصورت استاندارد ارائه میشود اما درحالیکه تیپهای معمولی دو سر اگزوز دارند، نسخهٔ GT به چهار سر اگزوز مجهز خواهد بود. همچنین درحالیکه تیپ پایه با رینگهای ۱۶ اینچی ارائه میشود، تیپ GT از رینگهای ۱۹ اینچی با لاستیکهای پیرلی P زیرو بهره میبرد.
کیا کابین K5 را هم بروز کرده است و حالا نمایشگر لمسی ۱۲.۳ اینچی بهصورت استاندارد ارائه میشود و از اپل کارپلی بیسیم و اندروید اتو بهره میبرد. علاوه بر این، خریداران میتوانند صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲ اینچی را هم سفارش دهند که زیر یک پانل خمیده با نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی قرار میگیرد. در اینجا یک پد شارژر بیسیم و پورت USB-C برای سرنشینان جلو و عقب وجود دارد و قابلیت بهروزرسانی از راه دور بهطور مداوم سیستم را با آخرین ویژگیها ارتقاء میدهد. کیا همچنین کنترلهای تهویه را هم از نو طراحی کرده است.
حتی در تیپ پایهٔ K5 مدل ۲۰۲۵ هم تجهیزات ایمنی زیادی مثل کروز کنترل هوشمند، دستیار پیشگیری از برخورد جلو و سنسورهای پارک جلو و عقب ارائه میشود درحالیکه در تیپهای بالاتر خریداران از دستیار رانندگی در بزرگراه، سیستم پایش نقاط کور و سیستم دید فراگیر هم بهرهمند میشوند. در همین حال، خریداران میتوانند برای نسخهٔ GT-Line پکیج پریمیوم را سفارش دهند که سانروف پانوراما، سیستم صوتی Bose با ۱۲ بلندگو و نورپردازی داخلی را ارائه میکند. انتظار میرود فیسلیفت کیا K5 تا پیش از پایان امسال به نمایندگیهای فروش برسد.
۲۰ بهمن ۱۴۰۲خوب بیارن اینو ایران
NAVID۰۰۹۸
۲۰ بهمن ۱۴۰۲احساس میکنم کرهایها به شدت به بنبست طراحی رسیدن و از تَهماندههای طراحی گذشته دارن نهایت استفاده رو میبرند!!!
طراحی جلو و بقل که تغییر خاصی نداشتند ولی در عقب یه عقبگرد هم داشتن!!!
پیام
۲۰ بهمن ۱۴۰۲مقاله نوشته شده توسط نوید نویدیان
کره ای ها و بن بست طراحی
سوزوکی سوگیموتو
😂😂😂😂😂
محمد
۲۰ بهمن ۱۴۰۲هیش هیش
net
۲۰ بهمن ۱۴۰۲😀 واقعا برای طراحی بیرونی این ماشین به بن بست خورده بودند.طراحی داخلی یکپارچه مشکی نسبتا خوبه ولی دوخت متضاد زرد صندلی بد هست و تو چشم میزنه
Killer
۲۰ بهمن ۱۴۰۲رسیدن به بن بست فقط خودت که تا الان هرچی گفتی برعکس شد :)))
اصلا طراحی این ماشین جوریه که ایراد نمیشه گرفت ازش
Kktoos
۲۱ بهمن ۱۴۰۲این به نظر من برخلاف تویوتا کمری2025ه اون داخلش خوبه بیرونش به نظرم متوسط بود اما این اپتیما داخلش به نظرم ضعیفه بیرونش خوشگله از نظر دوام استحکامم تویوتا بهتره ولی اینم خیلی ماشین خوبیه
hamid
۲۰ بهمن ۱۴۰۲برخلاف هیوندای ، کیا تو طراحی هر روزه پخته تر میشه
افسوس که اینم برای ما یه ارزوی دست نیافتنی شده
net
۲۰ بهمن ۱۴۰۲چراغ جلو و توری سپر جلو و چراغ عقب و ۴ اگزوز مربعی و صندوق عقب کشیده نیست بد شده
مرتضی نیکسرد
۲۰ بهمن ۱۴۰۲فراستی دنیای ماشین😂
مهرداد
۲۰ بهمن ۱۴۰۲از سوناتا جدید خوشگل تر
Hamilton1970
۲۰ بهمن ۱۴۰۲اپتیما همیشه جزو سدان های دلنشین بود تو این سگمنت. الان هم که با وجود یکه تازی کراس اور ها هنوز رقابت شیرین و جذاب کمری و سوناتا و اپتیما رو میبینیم حتی بدون نیسان، خیلی خوشحال کننده ست.
کاش اینجا هم حضور داشتن مثل رقابت سالهای قبل سدان ها.
حسین
۲۰ بهمن ۱۴۰۲سال 2023 آمریکا:
فروش کمری : 290 هزار
آکورد :197 هزار
نیسان آلتیما: 108 هزار
سوناتا: 40 هزار
کیا اپتیما (k5) : 58 هزار
با این آمار فروش که جمع فروش سوناتا و اپتیما حتی نصف فروش کمری هم نیست چطور با کمری رقابت دارن؟ در واقع این دوتا کره ای حتی شوخی هم نیستن واسه کمری تا چه برسه به رقیب. مخصوصا که کمری از 2018 تا الان تغییر نسل نداشته ولی این دوتا کره ای خودشون رو کشتن و سه بار تغییر نسل دادن و با این حال این اوضاع رو دارن.
فروش نیسان آلتیما هم از جمع فروش اون دوتا بیشتره، چطور نیسان نیست دوست عزیز!!
m.h
۲۰ بهمن ۱۴۰۲یعنی اگه مدل ۲۰۲۵ بخواد بیاد تو ایران
مدل پایه اش یعنی همین ۲.۵ لیتر تنفس طبیعی وارد موشه ؟؟؟؟؟
یا مدل موتور کوچیک تری هم هست مثلا موتور ۱۶۰۰ سی سی ال نودی ؟؟؟؟
NAVID۰۰۹۸
۲۰ بهمن ۱۴۰۲نه داداش
تو سیستم گمرک و بازرگانی بخشنامه اومده که اپتیما با موتور ۸سیلندر گیربکس دنده دستی با سقف فلزی بازشو شبیه سری ۸ BMW قرار وارد بشه اونم به تعداد انبوه غیر قابل شمارش🤦♂️!
بنده خدا ، با هزارتا شوآف چندتا الانترا کرولا لوآپشن منتاژ چین آوردن میگن ۴ میلیارد به بالا !
حالا فکر کن اپتیما بیارند ، میدونید چی میشه ؟
هیچی نمیشه فقط اگر اومد لوآپشن میگن حداقل ۷ میلیارد ولی نکتهی جذاب ماجرا اینجاست که نمونههای ۲۰۱۷ قیمت را با خودش میکشه بالا حداقل یک میلیارد میاد روش و همینطور باقی وارداتیها !!!
مستندش الانترا ۲۰۱۷ که با اومدن ۲۰۲۲ ، قیمتشون کشید بالاتر !
یا حتی کرولا ۲۰۱۵ که قیمتش کشیده شد بالاتر !
Siyavash
۲۰ بهمن ۱۴۰۲اینو وارد کنید مسئولین بی وجود…چی از افغانستان کم داریم که اونجا لندکروز ۸ سیلندر مدل ۲۰۲۳ قیمتش ۳ میلیارد به پول ایرانه ولی اینجا مدل ۲۰۱۱ قیمتش خداتومنه….یه کاری میکنید آدم برات مردن هم آرزو بشه….
مجتبی .
۲۰ بهمن ۱۴۰۲مدل پایه با موتور تنفس طبیعی میتونه به شرایط واردات برسه وخوبه البته بشرطیکه واقعا وارداتی در تعداد مناسب وجود داشته باشه.
𝐀𝐥𝐢
۲۰ بهمن ۱۴۰۲به نظرم ظاهرش از سوناتا خیلی بهتره اما احساس میکنم شکل ساده فرمونش به طراحی تهاجمی بیرونش نمیاد
۲۰ بهمن ۱۴۰۲خوشگله فرمونش دکمه هم داره
۲۱ بهمن ۱۴۰۲خوب دکمه داره فرمونه دیگه از فرمون چی میخواید ؟
P
۲۰ بهمن ۱۴۰۲حتما دلت میخواد یه مانتور هم رو فرمون کار بزارن ؟
پیام
۲۰ بهمن ۱۴۰۲به این میگن طراحی
Piero Ferrari
۲۰ بهمن ۱۴۰۲دیگه لوکس نیست
علی جردن
۲۰ بهمن ۱۴۰۲نگین که رقیب سری ۵ عه
۲۰ بهمن ۱۴۰۲چه حرف منطقی ای زدی بهش اصلا فکر نکرده بودم ولی خب اگه بیاد ایران این ارزون تر از سری ۳ طرح جانبازانه
sina
۲۰ بهمن ۱۴۰۲فاصله طراحی محصولات کیا از هیواندای انقد زیاد شده که ادم شک میکنه جفتشون مال یه برند باشن!
رامتین
۲۰ بهمن ۱۴۰۲بنظرم نسبت به مدل قبل از فیس لیفت، بدتر شده. یه مقدار طراحی را شلوغ کرده و در نمای عقب هم بد کار کرده.
Taha Ayoobi
۲۰ بهمن ۱۴۰۲از اونجایی که رقیب کمری حساب میشه، چراغ های عقبش هم یک مقدار قابل توجهی از روی کمری الهام گرفته شده
آریا
۲۱ بهمن ۱۴۰۲آدم وقتی ماشین های آمریکایی یا شرکت های خوب دنیا بریتانیا آلمان ایتالیا و… میبینی یه حسرت کوچیکی داری که نمیتونی بخری و در ایران در دسترس نیست اما وقتی یه همچین ماشینی دست نیافتنی میشه دیگه خیلی مسخرس
این دنیا واسه ما که دیگه بدرد نمیخوره
جک
۲۱ بهمن ۱۴۰۲اصلا هم قشنگ نیست این چه طراحیه
انگار سمند رو گرفتن از این سپر اسپرتا
روش انداختن داشبرت هم خیلی معمولی. استاد طراحی و کپی فعلا
چین هست حالا کاری با کیفت ندارم
حداقل از شرکت های آلمانی یا ایتالیایی یاد میگرفتی
BMW
۲۱ بهمن ۱۴۰۲حالا بازم خیلی بعضی از طرح ها ماشین سازی خوشگل تره شاید یکم غیر معقول به نظر برسه ولی اینو میدونم کخ کره ای ها دارن روز به روز پخته تر میشن🥲👍
همایون
۲۲ بهمن ۱۴۰۲بسیار عالیه ، ما یه اپتیما ی ۶ سیلندر ، ۲۰۱۰ داریم الان ، خیلی کمه توی ایران ، واقعا راضیم ازش ، شتابش حرف نداره ، دارای سنسور عقب ، سنسور کروز کنترل ، تا ۲۶۰ تا هم میره ، کیا اپتیما توی این ۱۰ سال ، خیلی واقعا پیشرفت کرده انصافا ، همین اپتیما ۲۰۱۰ ، الان صفرش رو بخوای بگیری ، ۲ میلیارده ، کارکردش ۱ و ۳۰۰ ، قطعاتش خیلی کمیابه ، یه بار باهاش تصادف کرده بودیم ، از پشت زدن بهمون ، ۲ ماه طول کشید تا ماشین مثل روز اولش بشه ، همه ی اینا رو گفتم که بگم شرکت کیا ، خیلی خوبه ، پولتون کشید ، حتما بخرید ، پشیمون نمیشی خدایی ، ۱۰ سال هست این اپتیما رو داریم ، آخ نگفته ، تنها بدی که کیا داره ، قفل پنجره های هس ، اونو هم کافیه بدید به تعمیرکار ، قفل پراید یا پژو بزنه ، دیگه اصلا مشکلی نداره