با اینکه کیا و هیوندای رابطهای بسیار نزدیک به یکدیگر دارند اما شاید قابلیت اطمینان خودروهای آنها کاملاً مشابه یکدیگر نباشد و ما در این مقاله میخواهیم به بررسی همین موضوع بپردازیم.
اگر هر مقاله مربوط به مطمئنترین خودروها را مطالعه کنید شاهد کسب مقامهای اول توسط لکسوس و تویوتا خواهید بود بنابراین فکر نمیکنیم که این دو شرکت تفاوتی با یکدیگر داشته باشند. البته که لکسوس زیرمجموعه لوکس تویوتا به شمار میرود و حدس این موضوع که کیفیت ساختههای آنها تا حدی مشابه یکدیگر باشد سخت نخواهد بود؛ اما وضعیت کیا و هیوندای در این زمینه چگونه است؟ دو برندی که جایگاه تقریباً مشابهی در بازار دارند، از نظر قابلیت اطمینان محصولات خود چگونه عمل کردهاند؟
بر اساس جدیدترین رتبهبندی قابلیت اطمینان جی دی پاور، کیا چند پله بالاتر از هیوندای و در رتبه سوم قرار دارد درحالیکه هیوندای رده هشتم را کسب کرده و میزان مشکلات متوسط هر ۱۰۰ خودروی تولیدی آن ۱۵۲ تا ۱۷۰ مورد است. ما در این مقاله میخواهیم قابلیت اطمینان خودروهای کیا و هیوندای را با یکدیگر مقایسه کنیم تا بدانیم مالکان این خودروها دقیقا چه مشکلاتی را گزارش کردهاند. کیا اسپرتیج، K5/اپتیما و فورته/سراتو توانستهاند نظر جی دی پاور را جلب کرده و بالاترین امتیازها را در کلاسهای خود کسب کنند. ما برای مقایسه سه خودروی هیوندای که بالاترین امتیاز کیفیت و قابلیت اطمینان را داشتهاند گردآوری کردهایم که شامل توسان، النترا و سانتاکروز هستند. مقایسه کیفیت و قابلیت اطمینان سه خودروی کیا و هیوندای بین سالهای ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۵ نشان میدهد که خودروهای کیا بهصورت متوسط ۸۵ امتیاز از ۱۰۰ امتیاز ممکن را کسب کردهاند درحالیکه امتیاز خودروهای هیوندای ۸۳ بوده است.
اگر ما فقط قابلیت اطمینان سه خودروی برتر هر دو برند را در ۵ سال اخیر مقایسه کنیم میبینیم که کیا ۲ امتیاز بیشتر از هیوندای کسب میکند. علت کاهش امتیازهای هیوندای به وانت پیکاپ سانتاکروز مربوط میشود هرچند قرار است در آینده نزدیک خودروی تاسمان عرضه شود که البته در کلاس متفاوتی نسبت به سانتاکروز قرار خواهد داشت.
وقتی برندی مثل لکسوس را با تویوتا مقایسه میکنیم میبینیم که لکسوس علیرغم قابلیت اطمینان مثالزدنی خود هزینه نگهداری بالاتری دارد زیرا محصولات لکسوس لوکستر هستند و طبیعی است که خودروی گرانتر هزینه نگهداری بیشتر داشته باشد. البته وضعیت کیا و هیوندای کمی فرق میکند چراکه هر دو برند در جایگاه مشابهی قرار دارند. هزینه نگهداری متوسط محصولات کیا در بازه زمانی ۱ و ۱۰ ساله حدود ۴۷۴ و ۷۲۵۴ دلار است و این رقم برای هیوندای به ۴۶۸ و ۷۱۶۷ دلار میرسد؛ بنابراین از این نظر تفاوت محسوسی بین دو برند وجود دارد.
بنا به گزارش وبسایت CarComplaints، بدترین محصول کیا از نظر قابلیت اطمینان، نسخههای قدیمیتر سورنتو به ویژه مدلهای ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۶ است و بدترین مشکل آن خرابی موتور قبل از رسیدن به کارکرد ۱۶۰ هزار کیلومتر خواهد بود. برای هیوندای نیز خودروی سوناتا مدل ۲۰۱۱، ۲۰۱۳ و ۲۰۱۵ بدترین گزینه از نظر قابلیت اطمینان بوده و خرابی موتور آن نیز تنها در کیلومتر حدود ۱۵۰ هزار کیلومتر رخ داده است. همچنین سوناتا ۲۰۱۵ نیز مشکل مصرف بیش از حد روغن دارد.
وقتی بحث فراخوانها باشد، هر دو برند در مجموع ۴۴۸ فراخوان را در آمریکا اعلام کردهاند که از این مقدار ۵۹ درصد سهم هیوندای و ۴۱ درصد فراخوانها نیز سهم کیا خواهد بود. با در نظر گرفتن تمامی این موارد میتوان گفت امتیازهای کیفیت و قابلیت اطمینان کیا کمی بیشتر از هیوندای است و با اینکه هزینه نگهداری خودروهای هیوندای کمتر خواهد بود اما میزان شکایات از محصولات کیا و فراخوانهای آن نیز کمتر از هیوندای هستند. در این مقایسه کیا با اختلافی اندک پیروز میدان خواهد بود. کیا و هیوندای در رتبهبندی قابلیت اطمینان جی دی پاور جزو ۱۰ برند برتر هستند و از نظر هزینههای نگهداری و قابلیت اطمینان امتیازهای خوبی را کسب کردهاند. تفاوت قابلیت اطمینان خودروهای کیا و هیوندای به حدی نیست که تعیین کننده باشد. برای مثال اگر نمیتوانید بین هیوندای النترا و کیا فورته/سراتو یکی را انتخاب کنید باید بدانید فورته/سراتو کمی مطمئنتر از النترا بوده و هزینههای نگهداری آن نیز اندکی پایینتر است. البته همانطور که گفتیم این تفاوتها تعیین کننده نیستند و باید به موارد دیگر نیز توجه کرد.
Nismo
۱۶ آبان ۱۴۰۳مقایسه قابلیت اطمینان خودروهای کیا و هیوندای؛ کدامیک بهتر است؟
جواب واضحه: نیسان و تویوتا
پیام
۱۷ آبان ۱۴۰۳بارها نیسان و تویوتا بعد از هیوندای و کیا بودن!😂😂😂
Nismo
۱۷ آبان ۱۴۰۳تو خواب و خیالات شما بله
ما راجب واقعیت صحبت میکنیم
🇰🇷
۱۶ آبان ۱۴۰۳مسئله هزینه تعمیر یا قابلیت اطمینان خودرو بیش از هر چیزی به کیفیت رانندگی و نگهداری مالک از خودرو بستگی داره . کسی که سرویس ها رو مرتب انجام میده ، و رانندگی پرفشاری نداره میتونه به راحتی حداقل ۵ تا ۱۰ سال با کمترین هزینه از خودروی خودش استفاده کنه . حالا هر برندی میخواد باشه
گارانتی هم که سر جاشه . اتفاقا در زمینه گارانتی ، کره ای ها از بهترین های بازارن
Absurd Hero
۱۶ آبان ۱۴۰۳نگهداری بسیار مهمه اما برند ها هم در بحث کیفیت و قابلیت اطمینان تفاوت های آشکاری با هم دارند و نمیشه همه چی رو انداخت گردن مالک
دیا
۱۶ آبان ۱۴۰۳شاید این شریط ایده ال واسه همه دت نده قرار نیست زود خراب بشه.
! i M α η δ υ α R
۱۶ آبان ۱۴۰۳از نظر من در کل ، اطمینان به کره ای جماعت نیومده …
ماشین کره ای خوبه ، منتها به چند شرط …
اول ، اگه نمی خوای یا نمی تونی خیلی هزینه خرید ماشین کنی …
دوم ، اگه آدم ( خسیسی ) زرنگی هستی و پرداخت هزینه های نگه داری ، برات مثل جان به حضرت ملک الموت دادنه …
سوم ، اگه مسنی یا دختری یا خانمی یا دانشجویی یا پدربزرگی یا پسری بودی که زنگهای ورزش ، توی کلاس می موندی و کتاب می خوندی …
چهارم ، اگه از کنار دنیای خودرو تا حالا ، اصلا رد نشدی …
پنجم ، اگه تا حالا افتخار آشنایی با گیرباکس های گترگ رو نداشتی و ته تصویر ذهنیت از لذت رانندگی ، مثل نگاه کردن به لباسشویی روشن LG هست …
ششم ، اگه اون دورانی که نوجوونا عاشق یک نفر می شدن ، پوستر چند تا زیباروی ایتالیایی ، دیوار اتاقت رو با پونز سوراخ سوراخ نکرده بود …
هفتم ، اگه تا سی و چند سالگی گواهینامه نگرفتی و بعد از خرید ماشین ، تازه به اصرار خانواده ، میری اقدام کنی …
هشتم ، اگه کارمند عالی رتبه ای هستی که باجناغت چینی بیل آپشن خریده و برای قطع شدن ارور نق نق های اعصاب خوردکن خانومت ، جوگیر شدی و دست توی جیبت می کنی تا روشو کم کنی …
نهم ، اگه از این بنگاه دارای بیسواده بنداز دررویی که کارمندها و بچه مایه های اسکل رو رنگ می کنی ( خیال میکنی خیلی تیزی ) ، اما خودت ، کره ای لش سوار میشی ، چون ماشین رو با پول نقد اشتباه گرفتی …
دهم ، اگه توهم زدی که فقط تو می دونی که ژاپنی سوارها عقب مونده ان و آلمانی سوارا هم که اسکل اند که همیشه دنبال ارور جمع کردن اند …
Nismo
۱۶ آبان ۱۴۰۳دایی رسما با تراکتور که نه با بوژی رد شدی😁
! i M α η δ υ α R
۱۶ آبان ۱۴۰۳🤣🤣🤣
به قول این جوونا ، یه بوژی شون نشه …
😁😁😁
نسل اول و دوم کره ای های شرکتی که به بازار ایران هم وارد شدن ( مدل های تا 2012 ، با ارفاق ) به نظرم شاید ارزش خرید داشتن …
خیلی خوش بینانه بخوام بگم ، از 12 به بعد ، دیگه کره ایا هم رفتن به سمت توو پاچه کردن …
در یک نگاه کلی ، البته همه برندها رفتن به سمت توو پاچه کردن ، اما بعضی ها زودتر و بیشتر ، بعضی ها دیرتر و کمتر …
𝒢_𝓉ℴ𝓊𝓇𝒾𝓃ℊ
۱۷ آبان ۱۴۰۳به به خوشم اومد 👏
! i M α η δ υ α R
۱۷ آبان ۱۴۰۳🙏🙏🙏
hosen
۱۶ آبان ۱۴۰۳بنظرم جفتشون تقریبا در یه حدن ولی کیا رو بیشتر میپسندم
Absurd Hero
۱۶ آبان ۱۴۰۳وقتی پلتفرم ها مشترکه، همچین مقایسه ای معنی نداره
ALI.A.NLANSR
۱۶ آبان ۱۴۰۳انتخاب من ژاپنه کلا انتخاب بیشتری داری
و پلتفرم بیشتری هم داری و فقط دوتا شرکت نیست….
🇰🇷
۱۶ آبان ۱۴۰۳تقریبا تمام متن بالا یه گزارش توصیفی از J.D.Power بود . حالا اینکه موسسه آیا معتبر هست یا نه و میشه بهش اتکا کرد جای سواله
اگه ما هم مثل متن ، موسسه و گزارشش رو معتبر بدونیم ، با بررسی کردن قابلیت اطمینان کمپانیا در ۴ سال اخیر کره ای ها حتی در مواردی از تویوتا هم بالاتر بودند ( سالهای ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ ) در سالهای بعدش هم بالاتر از نیسان و بسیاری از ژاپنیها ظاهر شدند که خودش نشون میده کره بطور پیوسته در حال ارتقای کیفیت خودشه . البته نکتهی مهم اینه که ژاپنیا هم در سالهای اخیر مشکلات زیاد و افت کیفیت داشتند
گرچه من نظر شخصیم خیلی توجه به جدول و برند و این حرفا نیست . میتونن راهنمایی کنن اما صددرصد نمیشه اتکا کرد
Galant.VR4(JDM)
۱۷ آبان ۱۴۰۳مهندس!
مقایسه داخلیه نمیخواد فشارتو سر تویوتا خالی کنی
همه میدونن ژاپن یعنی کیفیت و دوام ساخت اصلا هدف کرهای ها خودرویی با استقامت بالا نیست
همین j.d.power که میگی اگه با متنش حال میکردی میشد منبع معتبر
البته درحال حاضر ماشین کرهای دارم قبلا هم کیا سوارمیشدم واقعا دوام و کیفیتش عالیه بخاطر همین کیفیت مطلوب و قیمت خوب جز تاپ های خودرو سازی از لحاظ فروش و محبوبیت هستن ولی خواهشا اینقدر کره رو با ژاپن مقایسه نکن عقلانی نیست
A.R.A.S.H
۱۷ آبان ۱۴۰۳من که ماشین های کره ای و چینی رو اصن ماشین حساب نمیکنم …
معلومه ژاپن رو انتخاب میکنم
هم از نظر قیمت هم از نظر کیفیت و هن از نظرم طراحی ژاپنیا بهترن
𝒢_𝓉ℴ𝓊𝓇𝒾𝓃ℊ
۱۷ آبان ۱۴۰۳یکی پیدا نمیشه این BTS فنارو از سایت جمع کنه؟
A.R.A.S.H
۱۷ آبان ۱۴۰۳چرا الان با جارو میندازمشون بیرون🤣🤣🤣
M power
۱۸ آبان ۱۴۰۳شرکتی که واس خریداراش ارزش قائل میشه و محصولاتشو با کیفیت تر و بروزتر میکنه باید بهش ایول گفت حالا چه میخاد کره ای باشه چ ژاپنی
و ن مثله شرکتهای ایرانی