کیا EV6 را میتوان یکی از موفقترین تلاشهای این خودروساز در چند سال اخیر دانست چراکه تحسینهای زیادی را برانگیخته است. این خودرو عملکردهای متنوعی دارد که در این نوشتار میخواهیم به یکی از آنها بپردازیم پس با ما همراه باشید. در چند هفته گذشته آمریکای شمالی با طوفانهای شدیدی مواجه بوده است. برای بسیاری از افراد سختی روبرو شدن با این آبوهوا زمانی شروع شد که طوفان شدید موجب قطع برق و سیستمهای مخابراتی شد و مدیریت منابع غذایی نیز چالشهای زیادی را تجربه کرد. پس از وقوع طوفان فیونا یکی از کاربران شبکههای اجتماعی که اهل جزیره پرنس ادوارد در کانادا بود متوجه ویژگی جالب کیا EV6 خود شد. او از خودروی یاد شده برای تأمین برق خانهاش در مدت ۸ روز کرد.
EV6 از یک باتری ۷۷.۴ کیلووات ساعتی استفاده میکند و با استفاده از تکنولوژی V2L میتواند حداکثر خروجی ۳.۶ کیلوواتی را ارائه کند. با این خروجی محصول کیا میتواند برای حداکثر ۲۱.۵ ساعت برق وسایل خانگی را تأمین نماید. البته مالک این خودرو میگوید در شرایط موردبحث حداکثر خروجی باتری موردنیاز نبوده است. مالک EV6 که در شبکههای اجتماعی Reddit نام کاربری mslaven را انتخاب کرده میگوید زمانی که یخچال فریز، چند لامپ و شارژرهای گوشی هوشمند مورد استفاده قرار گرفتند میزان مصرف انرژی حدود ۳۰۰ واتساعت (۰.۳ کیلووات ساعت) بود. او اظهار داشت:
در کل من حدود ۱۰ درصد باتری را در هر ۲۴ ساعت استفاده کردم. ما اکثراً در شب از وسایل برقی استفاده کردیم و تنها یخچالفریزر بود که اکثر زمانها روشن بود.
او همچنین توانست از وسایلی همچون پمپ لجن کش، اجاق و کتری برقی برای تأمین آب جوش استفاده کند. این اولین باری نیست که تکنولوژی V2L در شرایط بحرانی بکار افراد میآید. نیسان ناوگانی از نسل اول لیف را برای تأمین برق برخی خانوارها در زمان طوفان تایفون در سال ۲۰۱۱ اعزام کرد. در سال ۲۰۱۸ نیسان برنامه بلو سوئیچ را برای فهم بهتر تکنولوژی V2G راهاندازی کرد و در سال ۲۰۲۰ خودروی مفهومی پاسخ اضطراری با نام Re-Leaf را به نمایش گذاشت. این خودروی مفهومی از لاستیکهای آفرود، پهپاد و تجهیزات اضطراری و البته باتری ۶۲ کیلووات ساعتی استفاده میکرد. علاوه بر نیسان لیف و کیا EV6 خودروهایی همچون هیوندای آیونیک ۵، جنسیس GV60 و G80، کیا نیرو الکتریکی، بی وای دی آتو ۳ و میتسوبیشی اوت لندر پلاگین هیبریدی تکنولوژی V2L را ارائه میکنند.
GMA
۲۴ مهر ۱۴۰۱دوست دارم بدونم لوسید ایر چقدر میتونه این کارو انجام بده؟ چون تو تبلیغات اولیه خیلی روی این قابلیتش مانور دادند
مشتاقی
۲۴ مهر ۱۴۰۱به پای کیا نمیرسه
GMA
۲۴ مهر ۱۴۰۱مگه تست شده؟! اگه شده لینک بده لطفا.
کرگدن باواریا
۲۴ مهر ۱۴۰۱به پای چی نمیرسه ؟؟ کی چی ؟ کیا ؟
مننن دیگه حَرفی ندارم :))))
miladzm
۲۴ مهر ۱۴۰۱آخ آخ آخ ؛ زیباییش حد و حصر نداره ؛ واقعا چجوری میشه این شاهکار نوین رو توصیف کرد ؟ قربون تو برم من ؛ فدای تو بشم من . ظاهر درجه ۱ اونم توی زمانی که همه خودروساز ها دارن گند میزنن به طراحی . برد درجه یک .کیفیت و تحسین و جوایز مجله ها در جه یک . یکی از آرزوهام اینه که یه روز سوار این شاهکار بشم هنر دست کره ای ها رو با پوست و گوشت حس کنم . کره در کنار آمریکا توی الکتریکی سازی بدون هیچ شک و شبهه ای اول هستن و آلمان با اختلاف بسیااااااار زیاد در رده پایین تر از این دو تا قرار داره .
سند حرفم هم اینه که پورشه تایکان با اون همه تو بوق و کرنا کردن برد و تکنولوژی باتری وشارژش در قیاس با آیونیک ««« فاجعه »»» هست ! فقط به دو تا آمار کوچیک توجه کنید تا به اختلاف تکنولوژی کره جنوبی و آلمان البته فقط در حیطه الکتریکی سازی پی ببرید :
پورشه تایکان با باتری ۹۳ کیلو وات برد ۳۶۰ داره
هیوندای آیونیک با باتری ۷۷ کیلو وات برد ««« بیش از »» ۶۰۰
Alan.r
۲۵ مهر ۱۴۰۱. کره در کنار آمریکا توی الکتریکی سازی بدون هیچ شک و شبهه ای اول هستن و آلمان با اختلاف بسیااااااار زیاد در رده پایین تر از این دو تا قرار داره.
اصلا قله های تعصب رو جا بهجا کردی کره فوق فوقش در حد چینه
اون همه تکنولوژی و پرفورمنس تایکان رو ول کردی گیر دادی به بردش؟؟ واقعا که
حتما EQS وEQE وEQCو I7و ETRON وIDBUZZ و ….. هم چغندرن
# متعصب نباشیم
miladzm
۲۵ مهر ۱۴۰۱به هر حال آمار و اعداد و ارقام هرگز دروغ نمیگویند ….
phonix
۲۴ مهر ۱۴۰۱این واقعا به درد میخوره مخصوصا در شرایط بحران
نیسان هیچ وقت اون ماشین مفهومی رو روانه بازار کرده؟ واقعا جا داره تمام سازمان های امدادی یه ناوگان ازش داشته باشن
این همه نشون داد کره ای ها تلاش میکنن هرکس در جای خودش محترم هست چه ژاپنی باشه چه کره ای
درود بر انسان های خوب
کوروش
۲۴ مهر ۱۴۰۱برق که قطعه چطور ماشین را در عکس اخری داره شارژ می کنه؟
ولی چه خروجی خوبی داره ۱۶ امپره دقیقا می شود اکثر وسایل برقی را راه اندازی کرد یادمه خروجی برق اولین ها معمولا ۳۰۰ ، ۴۰۰ وات بیشتر نبودن عملا یک پاور بانک بزرگ هستن
hamid
۲۴ مهر ۱۴۰۱به جز کولر گازی همه وسایل خونه میتونه بدون مشکل باهاش کار کنه
mahdi-es17
۲۴ مهر ۱۴۰۱اسپیلت خونش اگه 18 هزار باشه کار میکنه🙂
AMANTE
۲۴ مهر ۱۴۰۱اون کابل شارژ نیست، مبدل هست که امکان وصل کردن پریز رو بهش میده. توی عکسی که پایین میزارم بهتر متوجه میشید.
https://media.bilerneshus.dk/media/r1ipqynv/kia-ev6-gt.jpg?width=1000&height=562.5&format=webp
Khosrow
۲۴ مهر ۱۴۰۱احتمالا یه تبدیل 😂 زده اینورش داره کار میکشه ..
RezaRs
۲۴ مهر ۱۴۰۱واقعا این ماشین یه شاهکاره خیلی ازش خوشم اومده بعد از جنسیس رویال دومین کره ای که خیلی خوشم اومد ازش
A1
۲۴ مهر ۱۴۰۱چقد مصرف برق خود ماشینا زیاده که با یه بار شارژ برق 8 روز خونه تامین کرده چه کاریه اینطوری ماشینا برقی باشه
۹۱۱
۲۴ مهر ۱۴۰۱اگه ایران بود….
Humer
۲۴ مهر ۱۴۰۱نوید کجایی دقیقا کجاییی
حسین
۲۴ مهر ۱۴۰۱دوتا نکته جالب ، اول اینه اوتلندر پلاگین در ایران هست ، دوم اینکه روزی ۱۰ درصد برق مصرف کرده ! یعنی مصرف برق این ماشینا خیلی هست و بدرد ما نمیخوره!
شهاب
۲۵ مهر ۱۴۰۱حالا اگر تویوتا بود آتش میگرفت💣🔥🔥🔥
حسین
۲۵ مهر ۱۴۰۱مگه تا حالا تویوتا آتیش گرفته؟
یا خراب شده؟
شهاب
۲۵ مهر ۱۴۰۱اکن لیست بلند و بالای اشکان یادت هست؟؟🤦♂️😂
phonix
۲۵ مهر ۱۴۰۱امارش از موتور هیوندا بیشتر نیست
حبیب الله بختیاری
۲۵ مهر ۱۴۰۱چرا با وجود سطح گسترده و آفتاب گیری که خودروها دارند از فوتوولتاییک برای شارژ خود استفاده نمی کنند که نیازی به منبع خارجی دیگر نداشته باشند !!!؟؟؟
phonix
۲۵ مهر ۱۴۰۱سیستم هنوز خیلی توسعه پیدا نکرده
زیبا نیست
دارن روش کار میکنن ژاپنی ها پنل هایی ساختن که شفاف هستن و در ساختمان ها کارایی دارن کمی صبر کنیم احتمالا وارد صنعت خودرو هم بشن
مجتبی .
۲۵ مهر ۱۴۰۱چون مقدار برق تولیدی توسط پنلهای خورشیدی درسطح یک ماشین بسیار کمه