کیا

کیا EV6 به مدت هشت روز برق یک خانه طوفان‌زده را تأمین کرد!

کیا EV6 را می‌توان یکی از موفق‌ترین تلاش‌های این خودروساز در چند سال اخیر دانست چراکه تحسین‌های زیادی را برانگیخته است. این خودرو عملکردهای متنوعی دارد که در این نوشتار می‌خواهیم به یکی از آن‌ها بپردازیم پس با ما همراه باشید. در چند هفته گذشته آمریکای شمالی با طوفان‌های شدیدی مواجه بوده است. برای بسیاری از افراد سختی روبرو شدن با این آب‌وهوا زمانی شروع شد که طوفان شدید موجب قطع برق و سیستم‌های مخابراتی شد و مدیریت منابع غذایی نیز چالش‌های زیادی را تجربه کرد. پس از وقوع طوفان فیونا یکی از کاربران شبکه‌های اجتماعی که اهل جزیره پرنس ادوارد در کانادا بود متوجه ویژگی جالب کیا EV6 خود شد. او از خودروی یاد شده برای تأمین برق خانه‌اش در مدت ۸ روز کرد.

EV6 از یک باتری ۷۷.۴ کیلووات ساعتی استفاده می‌کند و با استفاده از تکنولوژی V2L می‌تواند حداکثر خروجی ۳.۶ کیلوواتی را ارائه کند. با این خروجی محصول کیا می‌تواند برای حداکثر ۲۱.۵ ساعت برق وسایل خانگی را تأمین نماید. البته مالک این خودرو می‌گوید در شرایط موردبحث حداکثر خروجی باتری موردنیاز نبوده است. مالک EV6 که در شبکه‌های اجتماعی Reddit نام کاربری mslaven را انتخاب کرده می‌گوید زمانی که یخچال فریز، چند لامپ و شارژرهای گوشی هوشمند مورد استفاده قرار گرفتند میزان مصرف انرژی حدود ۳۰۰ وات‌ساعت (۰.۳ کیلووات ساعت) بود. او اظهار داشت:

در کل من حدود ۱۰ درصد باتری را در هر ۲۴ ساعت استفاده کردم. ما اکثراً در شب از وسایل برقی استفاده کردیم و تنها یخچال‌فریزر بود که اکثر زمان‌ها روشن بود.

او همچنین توانست از وسایلی همچون پمپ لجن کش، اجاق و کتری برقی برای تأمین آب جوش استفاده کند. این اولین باری نیست که تکنولوژی V2L در شرایط بحرانی بکار افراد می‌آید. نیسان ناوگانی از نسل اول لیف را برای تأمین برق برخی خانوارها در زمان طوفان تایفون در سال ۲۰۱۱ اعزام کرد. در سال ۲۰۱۸ نیسان برنامه بلو سوئیچ را برای فهم بهتر تکنولوژی V2G راه‌اندازی کرد و در سال ۲۰۲۰ خودروی مفهومی پاسخ اضطراری با نام Re-Leaf را به نمایش گذاشت. این خودروی مفهومی از لاستیک‌های آفرود، پهپاد و تجهیزات اضطراری و البته باتری ۶۲ کیلووات ساعتی استفاده می‌کرد. علاوه بر نیسان لیف و کیا EV6 خودروهایی همچون هیوندای آیونیک ۵، جنسیس GV60 و G80، کیا نیرو الکتریکی، بی وای دی آتو ۳ و میتسوبیشی اوت لندر پلاگین هیبریدی تکنولوژی V2L را ارائه می‌کنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۵ دیدگاه‌ها

  1. GMA

    ۲۴ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (849 ديدگاه)

    دوست دارم بدونم لوسید ایر چقدر میتونه این کارو انجام بده؟ چون تو تبلیغات اولیه خیلی روی این قابلیت‌ش مانور دادند

    موافقم 47
    مخالفم 2
    1. مشتاقی

      ۲۴ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (173 ديدگاه)

      به پای کیا نمیرسه

      موافقم 4
      مخالفم 37
      1. GMA

        ۲۴ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (849 ديدگاه)

        مگه تست شده؟! اگه شده لینک بده لطفا.

        موافقم 20
      2. کرگدن باواریا

        ۲۴ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (777 ديدگاه)

        به پای چی نمیرسه ؟؟ کی چی ؟ کیا ؟

        مننن دیگه حَرفی ندارم :))))

        موافقم 27
        مخالفم 10
  2. miladzm

    ۲۴ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (316 ديدگاه)

    آخ آخ آخ ؛ زیباییش حد و حصر نداره ؛ واقعا چجوری میشه این شاهکار نوین رو توصیف کرد ؟ قربون تو برم من ؛ فدای تو بشم من . ظاهر درجه ۱ اونم توی زمانی که همه خودروساز ها دارن گند میزنن به طراحی . برد درجه یک .کیفیت و تحسین و جوایز مجله ها در جه یک . یکی از آرزوهام اینه که یه روز سوار این شاهکار بشم هنر دست کره ای ها رو با پوست و گوشت حس کنم . کره در کنار آمریکا توی الکتریکی سازی بدون هیچ شک و شبهه ای اول هستن و آلمان با اختلاف بسیااااااار زیاد در رده پایین تر از این دو تا قرار داره .
    سند حرفم هم اینه که پورشه تایکان با اون همه تو بوق و کرنا کردن برد و تکنولوژی باتری وشارژش در قیاس با آیونیک ««« فاجعه »»» هست ! فقط به دو تا آمار کوچیک توجه کنید تا به اختلاف تکنولوژی کره جنوبی و آلمان البته فقط در حیطه الکتریکی سازی پی ببرید :
    پورشه تایکان با باتری ۹۳ کیلو وات برد ۳۶۰ داره
    هیوندای آیونیک با باتری ۷۷ کیلو وات برد ««« بیش از »» ۶۰۰

    موافقم 5
    مخالفم 28
    1. Alan.r

      ۲۵ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (1133 ديدگاه)

      . کره در کنار آمریکا توی الکتریکی سازی بدون هیچ شک و شبهه ای اول هستن و آلمان با اختلاف بسیااااااار زیاد در رده پایین تر از این دو تا قرار داره.
      اصلا قله های تعصب رو جا به‌جا کردی کره فوق فوقش در حد چینه
      اون همه تکنولوژی و پرفورمنس تایکان رو ول کردی گیر دادی به بردش؟؟ واقعا که
      حتما EQS وEQE وEQCو I7و ETRON وIDBUZZ و ….. هم چغندرن
      # متعصب نباشیم

      موافقم 19
      مخالفم 3
      1. miladzm

        ۲۵ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (316 ديدگاه)

        به هر حال آمار و اعداد و ارقام هرگز دروغ نمیگویند ….

        موافقم 1
        مخالفم 11
  3. phonix

    ۲۴ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (1878 ديدگاه)

    این واقعا به درد میخوره مخصوصا در شرایط بحران
    نیسان هیچ وقت اون ماشین مفهومی رو روانه بازار کرده؟ واقعا جا داره تمام سازمان های امدادی یه ناوگان ازش داشته باشن
    این همه نشون داد کره ای ها تلاش میکنن هرکس در جای خودش محترم هست چه ژاپنی باشه چه کره ای
    درود بر انسان های خوب

    موافقم 11
  4. کوروش

    ۲۴ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (1129 ديدگاه)

    برق که قطعه چطور ماشین را در عکس اخری داره شارژ می کنه؟

    ولی چه خروجی خوبی داره ۱۶ امپره دقیقا می شود اکثر وسایل برقی را راه اندازی کرد یادمه خروجی برق اولین ها معمولا ۳۰۰ ، ۴۰۰ وات بیشتر نبودن عملا یک پاور بانک بزرگ هستن

    موافقم 24
    مخالفم 1
    1. hamid

      ۲۴ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (108 ديدگاه)

      به جز کولر گازی همه وسایل خونه میتونه بدون مشکل باهاش کار کنه

      موافقم 24
      مخالفم 1
      1. mahdi-es17

        ۲۴ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (565 ديدگاه)

        اسپیلت خونش اگه 18 هزار باشه کار میکنه🙂

        موافقم 11
    2. AMANTE

      ۲۴ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (1914 ديدگاه)

      اون کابل شارژ نیست، مبدل هست که امکان وصل کردن پریز رو بهش میده. توی عکسی که پایین میزارم بهتر متوجه میشید.
      https://media.bilerneshus.dk/media/r1ipqynv/kia-ev6-gt.jpg?width=1000&height=562.5&format=webp

    3. Khosrow

      ۲۴ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (2293 ديدگاه)

      احتمالا یه تبدیل 😂 زده اینورش داره کار می‌کشه ..

      موافقم 14
      مخالفم 2
  5. RezaRs

    ۲۴ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (297 ديدگاه)

    واقعا این ماشین یه شاهکاره خیلی ازش خوشم اومده بعد از جنسیس رویال دومین کره ای که خیلی خوشم اومد ازش

    موافقم 30
    مخالفم 12
  6. A1

    ۲۴ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (254 ديدگاه)

    چقد مصرف برق خود ماشینا زیاده که با یه بار شارژ برق 8 روز خونه تامین کرده چه کاریه اینطوری ماشینا برقی باشه

    موافقم 25
    مخالفم 3
  7. ۹۱۱

    ۲۴ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (600 ديدگاه)

    اگه ایران بود….

  8. Humer

    ۲۴ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (299 ديدگاه)

    نوید کجایی دقیقا کجاییی

    موافقم 14
    مخالفم 8
  9. حسین

    ۲۴ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (3001 ديدگاه)

    دوتا نکته جالب ، اول اینه اوتلندر پلاگین در ایران هست ، دوم اینکه روزی ۱۰ درصد برق مصرف کرده ! یعنی مصرف برق این ماشینا خیلی هست و بدرد ما نمیخوره!

  10. شهاب

    ۲۵ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (251 ديدگاه)

    حالا اگر تویوتا بود آتش میگرفت💣🔥🔥🔥

    موافقم 7
    مخالفم 16
    1. حسین

      ۲۵ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (3001 ديدگاه)

      مگه تا حالا تویوتا آتیش گرفته؟
      یا خراب شده؟

      موافقم 6
      مخالفم 4
      1. شهاب

        ۲۵ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (251 ديدگاه)

        اکن لیست بلند و بالای اشکان یادت هست؟؟🤦‍♂️😂

        موافقم 3
        مخالفم 5
        1. phonix

          ۲۵ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (1878 ديدگاه)

          امارش از موتور هیوندا بیشتر نیست

          موافقم 2
          مخالفم 1
  11. حبیب الله بختیاری

    ۲۵ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    چرا با وجود سطح گسترده و آفتاب گیری که خودروها دارند از فوتوولتاییک برای شارژ خود استفاده نمی کنند که نیازی به منبع خارجی دیگر نداشته باشند !!!؟؟؟

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. phonix

      ۲۵ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (1878 ديدگاه)

      سیستم هنوز خیلی توسعه پیدا نکرده
      زیبا نیست
      دارن روش کار میکنن ژاپنی ها پنل هایی ساختن که شفاف هستن و در ساختمان ها کارایی دارن کمی صبر کنیم احتمالا وارد صنعت خودرو هم بشن

    2. مجتبی .

      ۲۵ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (1231 ديدگاه)

      چون مقدار برق تولیدی توسط پنلهای خورشیدی درسطح یک ماشین بسیار کمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا