سورنتو برخلاف سانتافه، با نسل فعلی در سال ۲۰۲۴ تولید خواهد شد؛ اما تغییر چهره اساسی خواهد داشت.
با رونمایی سانتافه نسل جدید، انتظارات از سورنتو ۲۰۲۴ بالا رفت. طی دو دهه، سورنتو و سانتافه با مشخصات فنی مشابه تولید شدند؛ پس در شرایط فعلی انجام فیسلیفت برای شاسیبلند کیا، اتفاقی غیرمنتظره بود.
اولین سورنتو در سال ۲۰۰۲ معرفی شد و به بازار ایران هم رسید. این خودرو به عنوان کراساور پرچمدار کیا در سراسر جهان وجود داشت و فروش نسبتا خوب برای برند کرهای فراهم کرد. برای مردم کشورمان، نسلهای اول و دوم وسوم به فروش رسید اما معرفی نسل چهارم در سال ۲۰۲۰، با ممنوعیت واردات همزمان شد. حالا کیا تصمیم گرفته است برای این شاسیبلند اندازه متوسط، فیس لیفت اساسی داشته باشد و رونمایی از نسل پنجم را مبهم جلوه دهد. شاید سورنتو با افزایش تولید خودروهای برقی، برای همیشه از سبد کیا حذف شود.
در نمای اصلی، سورنتو ۲۰۲۴ قابل مقایسه با مدل قبلی نیست. چراغها به کلی تغییر کردهاند و حالا صرفا خطوط باریک LED برای روشنایی وجود دارند. چهار LED مکعبی کوچک نیز، نقش نور بالا یا مهشکن را خواهند داشت. همچنین جلوپنجرهی مشهور کیا موسوم به طرح دماغ ببر (Tiger Nose) با نمونهای مدرن جایگزین شده است. سپر نیز همراه تزئینات نقرهای رنگ در پایین ارائه خواهد شد که برای مدل ۲۰۲۳ وجود ندارد.
برای چراغهای عقب، پیوستگی جزئی در بالا اضافه شده و LEDهای داخلی به شکل T هستند. بال عقب، آنتن کوسهای و سپر پشت سورنتو نیز، بسیار متفاوت از مدل فعلی به نظر میرسند. ظاهرا، فقط درپوش صندوق عقب بدون تغییر باقی مانده است. حتی چرخهای مدل ۲۰۲۴ نیز طرح جدید خواهند داشت.
در کابین، تمایل کیا به پیروی از مد روز به وضوح دیده میشود. نمایشگر پیوسته با کمی خمیدگی، ایستاده روی داشبورد نصب شده است. طرح خروجی هوا نیز، حالت پیوسته و خلاقانه دارد اما چیدمان کلیدها، مشابه کیا EV6 به نظر میرسد. برای چرم صندلیها، تودری و داخل فرمان هم رنگهای جدید، قابل سفارش خواهد بود.
اطلاعات فنی از سورنتو ۲۰۲۴ منتشر نشده است اما میتوان اطمینان داشت که پیشرانهها، تغییر قابل توجهی نداشته باشند. ارزانترین مدل با موتور ۲/۵ لیتر، سیستم تک دیفرانسیل محرک جلو و قدرت ۱۹۱ اسب بخار تولید میشود. نسخههای هیبرید و پلاگین هیبرید با قدرت ۲۳۰ و ۲۶۵ اسب بخار نیز عرضه خواهند شد.
کارشناسان امیدوارند آستانه قیمت کیا سورنتو ۲۰۲۴ در محدودهی ۳۳ تا ۳۵ هزار دلار حفظ شود. مدل هیبرید پایه نیز به عنوان پرفروشترین نمونه برای بازارهای اروپا و امریکا، ۴۰ هزار دلار هزینه خرید خواهد داشت. سورنتو پلاگین هیبرید دو دیفرانسیل با آپشنهای کامل، احتمالا به قیمت ۵۲ هزار دلار فروخته خواهد شد.
BMW
۳ مرداد ۱۴۰۲مگه از این بدتر اهم داریم صد رحمت به پونتیاک ازتک
Car love
۳ مرداد ۱۴۰۲صد رحمت به کارآفرین برتر حداقل پشت bmw قایم نمیشه!
NAVID۰۰۹۸
۳ مرداد ۱۴۰۲***
کوچولو ، سانتافتون که شاتون زد !
اینم که تو خَلاء درجا زده !
از چیزی دفاع کن که تو دست داری نه از رویای پوشالی کرهمربایی !
net
۴ مرداد ۱۴۰۲در قسمت اخر شیشه مثلثی که نزدیک به شیشه عقب هست زه اطراف شیشه دربها کمی پهن شده بد هست و تو چشم میزنه
net
۳ مرداد ۱۴۰۲طراحی داخلی این ماشین به عنوان کراس اور نیمه لوکس خوبه البته اگر رنگ کرم نداشت و یکپارچه مشکی بود قشنگتر میشد.طراحی داخلی فقط رنگ یکپارچه مشکی قشنگه بقیه رنگها بد هست.الان در بین ماشینها دو صفحه نمایش قشنگ و مد هست (1-) این صفحه نمایش روی داشبورد مستطیلی افقی چسبیده جلو فرمان به هم این ماشین سورنتو ۲۰۲۴ و صفحه نمایش مستطیلی افقی چسبیده به هم جلو فرمان بی ام و x7 مدل ۲۰۲۳ و بی ام و سری ۷ مدل ۲۰۲۳ و (2-) دیگری صفحه نمایش مستطیلی عمودی وانتهای امریکایی مثل فورد رنجر ۲۰۲۲ و وانت فورد برقی ۲۰۲۲ و وانت رمtrx مدل ۲۰۲۲ و به نظر خودم در حال حاضر صفحه نمایش عمودی بزرگ مستطیلی وانتهای امریکایی قشنگتر از صفحه نمایش مستطیلی افقی جلو فرمان این کیا بی ام و x7 و سری ۷ مدل ۲۰۲۳ هست و زیباترین صفحه نمایش ماشین جهان مربوط به وانت رنجر و رم trx و فورد برقی هست البته اگر صفحه نمایش فورد برقی داخل صفحه نمایش دکمه فیزیکی چرخان مثل رنجر و trx بود نداشت قشنگتر میشد.صفحه نمایش مربعی تسلا و بنز سری اس مدل ۲۰۲۲ هم به زیبایی وانتهای رنجر و فورد برقی و رم trx نیست.در حال حاضر صفحه نمایش عمودی بزرگ با حاشیه خیلی کم رنجر ۲۰۲۲ و رم trx ۲۰۲۲ زیباترین صفحه نمایش ماشین جهان هستند.صفحه نمایش دو تکه ای ائودی a8 زمان خودش قشنگ و به روز بود ولی الان قدیمی شده اگر صفحه نمایش عمودی رنجر ۲۰۲۲ روی ائودی a8 قرار گیرد خیلی زیبا میشه.نکته منفی دیگر صفحه نمایش روی داشبورد این ماشین و بی ام و x7 و سری 7 مدل ۲۰۲۳ این هست که جلو دید رانند میگیره در صورتی که صفحه نمایش عمودی رنجر ۲۰۲۲ و رم trx مدل ۲۰۲۲ جلو دید راننده نمیگیره
TRD PRO
۳ مرداد ۱۴۰۲مشکل اصلی تو قدرتشه . کاش تو مدل هیبرید به ۳۰۰ اسب و چارچرخ محرک میرسید . با آستانه قیمت ۴۵ – ۵۰ هزار دلار ، یه شاسی بلند ۲۶۰ اسبی زیاد جالب نیست .
ali
۳ مرداد ۱۴۰۲حالا مطمعنم خودت نهایت تیبا ال نود ۱۰۵ اسبی سوار شدی که به ۲۸۰ اسب و ۴۳۰ گشتاور میگی کم!!
ali
۳ مرداد ۱۴۰۲موتور ۲/۵ توربو کیا هیوندا که روی این ماشین نصب میشه ۲۸۰ اسب و ۴۳۰ گشتاور هست جالبه پرادو و هایلوکس دو مدل موتور ۱۸۰ و ۲۶۰ اسب و گشتاور زیر ۳۰۰ دارن. البته قطعا پرادو خیلی بهتر از سورنتو و تلوراید و.. هست فقط بحث قدرت که میگم اصلا کم نیست
حسین
۳ مرداد ۱۴۰۲از طراحی سانتافه جدید که خیلی بهتره.
همایون
۴ مرداد ۱۴۰۲اتفاقا تو این دوره زمونه یه محصول نرماله نه زشته نه فوق العاده چشم نواز با استانداردها مطابقت داره و مثل نسل جدید طانتافه ساختارشکن و عجیب غریب نیست
Amard
۴ مرداد ۱۴۰۲اتفاقا این مدل قشنگ شده و هیوندای سانتافه یه طراحی خیلی مزخرف داده بیرون که روی آزتک سفید کرده
محمد
۳ مرداد ۱۴۰۲قشنگه اما حیف که موتورش با اسپورتج یکیه. بنظرم باید یکم قوی تر میبود
ali
۳ مرداد ۱۴۰۲اسپورتج موتور ۱/۵ توربو داره و هیبرید که ۱۷۰ تا حداکثر ۲۱۰ اسبه حدودا
Ehsan
۳ مرداد ۱۴۰۲نسل به نسل قشنگ تر میشه سورنتو.عالیه
Behnood
۳ مرداد ۱۴۰۲نه اتفاقا برعکس کره ای ها نسل به نسل زشت تر میشن
همین مدل های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۶ و حتی ۲۰۱۸ هایی که تو ایران هستن خیلی خوشگل ترن از کره ای های جدید تر برو آزرا کالیفرنیا رو با این آزرا جدیده مقایسه کن میفهمی
amir-z
۳ مرداد ۱۴۰۲باز از سانتافه که معلوم نی از کجا و با چه فکری اون فیس لیفت رو براش طراحی کردن بهتره
گرچه همینم زیاد آش دهنسوزی نیست😒
محمدرضا
۳ مرداد ۱۴۰۲باشه ولی سانتافه فیس لیفت نشده تغییر نسل داده
amir-z
۳ مرداد ۱۴۰۲باشه داداش مهم نیست چی شده
چون این تغییر نسلی که شما یجورایی توهین به این شرکته که با تغییر هر نسلش از یه شرکت درجه دو تبدیل به درجه سه یا در آینده چهار هم نمیشه
و دوما اینکه زیاد سنگ اینجور ماشینارو به سینه نزن چونکه خود سازندش هم قبولش نداره
فرهاد
۳ مرداد ۱۴۰۲ماشین بدی نیست ولی ۵۲ هزار دلار اصلا نمیارزه !! با ۵۲ هزار دلار میشه : ولوو xc90 t5 مدل ۲۰۲۳ یا لکسوس rx350 مدل ۲۰۲۲ خرید !! ( برای برند اقتصادی مثل کیا قیمت زیادی هست )
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۳ مرداد ۱۴۰۲برادر عزیز
شما قیمت مدل فول آپشن سورنتو با نسخه پایه لکسوس مقایسه می کنید
با 50 هزار دلار، پورشه کاین دست دوم تمیز کم کار هم می شه خرید
نوشتیم که ارزان ترین سورنتو 2024 حدود 35 هزار دلار هست
حالا میارزه یا نمیارزه بحث دیگری است
مهرداد
۳ مرداد ۱۴۰۲با ۵۰ هزار راحت یه پورشه کاین ۲۰۱۹ میدن
با ۳۵ هزار تا هم ۲۰۱۷
ولی خب هزینه نگهداری متفاوت دارند با سورنتو و لکسس
آقای اشتری به پست بروز از هزینه نگهداری خودرو های خارجی دست دوم مثل همین پورشه و امثال اگه بگذارید فک کنم .با توجه به الان و واردات دست دوم جالب باشه
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۳ مرداد ۱۴۰۲از این مدل مطالب زیاد داریم
تازگی نوشتیم
https://www.pedal.ir/bmw/most-expensive-cars-to-maintain/
amirmohammad
۳ مرداد ۱۴۰۲قیمت پلاگین هیبرید بالا هست همیشه.مثلا راو4 پلاگین هیبرید هم 55 هزار دلاره.ولی خب بنزینیاشون ارزون تر هستن.سورنتو هم فول بنزینیش 35 هزار دلار
net
۳ مرداد ۱۴۰۲ولوو و لکسوس در دسته لوکس قرار دارند ولی ماشینهای کیا در دسته نیمه لوکس قرار دارد
ali
۳ مرداد ۱۴۰۲اینایی که اسم بردی پلاگین هیبریدش بالای ۷۰_۶۰ هزار دلاره
Navid A J
۴ مرداد ۱۴۰۲بحث فقط قیمت نیست. به جای ماشین کارکرده، میری اینو میگیری لیز یا فایننس. 7 سال هم که گارانتی داره که هیچ کدوم از رقیبا این گارانتی رو ارائه نمیدن. بیمه کیا هم جزء بیمه های متوسطه نه گرونه نه ارزون. ب جز این، با هر کردیت اسکوری، کیا گزینه برای مشتری داره یعنی هر کارگر و کارمند و دانشجویی میتونه بره اینو صفر بگیره به جای ماشین کارکرده. پس عوامل متعددی در تصمیم گیری برای خرید دخیله که قیمت، یکی از اونهاست.
abolfazl poursharif
۳ مرداد ۱۴۰۲سوای شاسی بلند های اصیل و جعبه ای شکل این یکی از زیباترین طرح هایی هست که این مدت دیدم
مهرداد
۳ مرداد ۱۴۰۲قیمت ۳۵۰۰۰ هزار دلار .بعد ما تیگو ۷ اشغال میخریم ۳۵۰۰۰ هزار دلار .
جدی جدی خیلی بدبختیم.
خوشبحال دو دسته تو ایران
۱ پولدار
۲ احمق ها
R@min
۳ مرداد ۱۴۰۲هنوز نتونستن تو کراس اورهاشون به پختگی برسن و بشدت از رو محصولات فورد و جی ام الگو برداری می کنن. ترکیب زبان طراحی کادیلاک با چراغ عقب معروف tail light محصولات فورد حرکت درستی نیست واقعا !!! بالاخره باید یه استقلالی تو طراحی پیدا کنن.
Killer
۳ مرداد ۱۴۰۲شباهت بین طراحیا همیشه بوده و هست توی خودروسازی.فورد ادج 2019 هم جلوش دقیقا مثل سانتافه 2014 بود.اونا از چی رنج میبرن؟ از نداشتن تو فکر کنم برای کمک توی طراحی
R@min
۳ مرداد ۱۴۰۲زبان طراحی kinetic design فورد برای بیشتر از 15 سال قبله که همون سانتافه و محصولات هیوندای ازش کپی برداری می کردن !!! این مسائل برات خیلی زوده پسرم.
قبلا هم بهت وقت ارزشمندتو به چیزای دیگه اختصاص بده ترول برات نون و آب نمیشه.
Killer
۳ مرداد ۱۴۰۲الکی لقمه رو دور سرت نچرخون یه سرچ ساده کافیه که طراحی فورد ادج ۲۰۱۹ و سانتافه ۲۰۱۴ رو مقایسه کنین.کینتیک و مینتیک رو بزار لب کوزه ظاهرا واس این قضیه از دستشون در رفت :))) #یه_سرچ_ساده
TRD PRO
۳ مرداد ۱۴۰۲سیاست اینا پختگی در طرح و ثبات طراحی نیست .
اینا هر سال طبق چیزی که مد میشه و ترند میشه ، طرح رو کلا عوض میکنن که مدام بتونن به روز نگه دارن خودروشونو و تو بازار از مد افتاده نباشه .
بلخره رقابت تو قیمتای پایین و رده اقتصادی بسیار سخته و باید تو بازار خودشونو تثبیت کنن .
در کل هیچ وقت ۲ نسل از خودروهاشون شبیه هم نیست . چون مدام طراحی روز عوض میشه .
MC20
۳ مرداد ۱۴۰۲دقیقا …
MC20
۳ مرداد ۱۴۰۲رامین ، کره ای ها تووی کدوم محصولاتشون تونستن به پختگی برسن ؟ ( غیر اون مدلهایی که آتیش میگیره و کباب میکنه )
Car love
۳ مرداد ۱۴۰۲تو همون محصولی که کنارش یه راو۴ منفجر شد و بعدش چرخ دودتا در رفت خورد بهش 🤣🤣پختگی فقط شباهت نداشته دو نسل گذشته راو۴ به هم
کیان
۳ مرداد ۱۴۰۲کاملا کادیلاکها و شورولتها رو ریختن تو کیاها !!!
حداقل فرم چراغ و یکمی تغییر میدادن
AMANTE
۳ مرداد ۱۴۰۲از نظر من چهره ی قبل فیس لیفت بهتر بود.
توی این کلاس انتخاب من اوتلندر از میتسوبیشیه، طراحی حجیم و عضلانی داره.
net
۳ مرداد ۱۴۰۲چراغ جلو دو جهت داره بد هست.اگر چراغ عقب وسطش جدا از هم نبود و به هم چسبیده بود قشنگتر میشد.اگر دو اگزوز دایره ای خاکستری در سمت چپ و راست داشت قشنگتر میشد.رینگش بد هست.در قسمت شیشه مثلثی بالای درب باک پایین شیشه قسمت سفید کوچک مثلثی قرار گرفته برای چی هست؟نسل قبلی هم همچین چیزی داخل شیشه مثلثی بالای درب باک بود که خیلی بد بود.آرم ماشین روی کاپوت هست بد شده آرم ماشین در داخل جلوپنجره قرار میگره و اگر داخل جلوپنجره بود قشنگتر میشد.این آرم جدید کیا قشنگ نیست و نمیشه ارتباط باهاش پیدا کرد آرم کیا نسل قبلی قشنگتر بود.اگر در سپر جلو زیر جلوپنجره بسته بود قشنگتر میشد
amirmohammad
۳ مرداد ۱۴۰۲طراحی داخلی لوکسی داره بنظرم.طراحی بیرونی هم شیک و جوان پسنده.
Killer
۳ مرداد ۱۴۰۲توپه توپه.از نسل قبلم بهتره حتی
sina
۳ مرداد ۱۴۰۲عجب چیزیه
دستخوش
German cars
۳ مرداد ۱۴۰۲خوبه
MC20
۳ مرداد ۱۴۰۲توو فاصله بین دستگیره تا در ، راننده میتونی گربه اش رو بگذاره ……. # ارگونومی قبل از تو سوتفاهم بود …
M/D
۳ مرداد ۱۴۰۲چرا کره ای ها جدیدا کپی کار شدن؟
اون از سانتافه که بقلش عین تا عین لندروور دیفندر ۱۳۰ هست.
این یکی هم جلوش عین محصولات کادیلاک.
ولی از کابینش خوشم اومد از نظر من کابین قشنگی داره.
TRD PRO
۴ مرداد ۱۴۰۲جدیدا ؟!
Enzo Ferrari 2008
۴ مرداد ۱۴۰۲باز دم کره ای ها گرم که تونستن که کراس اور
زیبا بدنه امروزی تولید کنن اگه ایران بتونه همینو
20سال بعد تولید کنه چون کپی نمی کنه
datsun
۴ مرداد ۱۴۰۲شباهتهای داره اما زیباست، ولی سانتافه واقعا گند زده فکر کنم طراحش از نوادگان طراحان سانگ یانگ بوده یا چیزی مصرف کرده
R
۴ مرداد ۱۴۰۲خوشگل و عالیه