مدل ۲۰۲۴ کیا اسپورتیج برای ورود به بازار ایران تایید شده است. این محصول همراه پیشرانهی توربوشارژ توسط شرکت کوشا خودرو پیشفروش خواهد شد.
زمستان ۱۴۰۲، کیا سراتو جدید هم توسط کوشا خودرو برای بازار کشورمان معرفی شده بود و حالا اسپورتیج نیز در فهرست بلند مدلهای وارداتی دیده میشود. برخلاف وعدهی نهادهای مختلف، نابسامانی بازار خودرو بهبود نیافته است. واردات کمتعداد و سود بسیار بالا حاصل از پیشخرید مدلهای خارجی، کاهش قیمت برای مصرفکننده را نشان نمیدهد. حالا با نرخ دلار ۵۷ تا ۶۰ هزار تومان در بازار آزاد، خودروهای چینی مونتاژ داخل هم گرانتر از قبل هستند. ضمن اینکه، میانگین درآمد پایین برای عامهی مردم ایران، دسترسی به خودروی باکیفیت را، بسیار سخت کرده است.
بیشتر بخوانید:
↵ کیا سراتو جدید وارداتی کوشاخودرو ۲۰۲۴
↵کیا K5 اپتیما وارداتی کوشا خودرو؛ مشخصات و قیمت
↵تویوتا کرولا ۲۰۲۳ در ایران؛ مشخصات و قیمت سدان وارداتی
↵هیوندای توسان وارداتی؛ مشخصات و قیمت مدل ۲۰۲۴
↵میتسوبیشی اکلیپس کراس وارداتی؛ مشخصات و قیمت شاسی بلند ژاپنی
↵کیا سلتوس ۲۰۲۳؛ مشخصات و قیمت شاسی بلند کرهای در ایران
کیا از قدیمیترین خودروسازان کرهای در بازار ایران محسوب میشود. مردم ما، این برند را با پراید شناختند و حالا با حسرت به پیشرفت بسیار خوب کیا در ساخت مدلهای متنوع نگاه میکنند. این مجموعه، در سال ۱۹۴۴ حدود ۸۰ سال پیش بنیان نهاده شد؛ اما در بیست سال اول، بر تولید کامیون و موتورسیکلت با مونتاژ محصولات ژاپنی تمرکز داشت. اولین خودروی تولید انبوه کیا، بر اساس مدلی از مزدا در سال ۱۹۷۳ شکل گرفت و حالا با کارخانههای متعدد در سراسر دنیا، مستقل از برندهای خارجی فعالیت میکند. بیش از ۴۵ درصد از سهام کیا، در اختیار هیوندای است تا عضو مهم یکی از بزرگترین گروههای خودروسازی دنیا، محسوب شود. مجموع تولیدات سالانهی کیاموتورز ۳/۵ تا ۴ میلیون دستگاه برآورد میشود.
اولین اسپورتیج سال ۱۹۹۳ معرفی شد و حالا یکی از قدیمیترین کراساورهای ساخت آسیا است. نسل دوم و سوم و چهارم این خودرو به تعداد بالا حدود ۱۵ سال در ایران حضور داشت. اسپورتیج نسل پنج، سال ۲۰۲۱ معرفی شد و تغییر چهره اساسی را تجربه کرد. این محصول حالا در کره جنوبی، امریکا، ویتنام و چین مونتاژ میشود. با این شرایط، احتمالا نسخهی ساخت چین وارد ایران خواهد شد.
طراحی بدنه و نمای بیرونی کیا اسپورتیج جدید
یواخین پیسن بلژیکی و گریگوری گیوم فرانسوی، اسپورتیج مدرن را طراحی کردهاند. این محصول بیش از مدلهای قبلی، حس اسپرت و جوانپسند فراهم میکند؛ درحالیکه آیندهنگر و ساختارشکن نیز محسوب میشود.
حالت دماغ ببر (Tiger Nose) که در خودروهای قدیمی کیا مشهود بود؛ به شکلی مخفی و ظریف روی اسپورتیج جدید اجرا شده است. روشنایی روز (Day light) با خط مورب دیده میشود و چراغ اصلی، در طرفین همراه خطوط تیز است. ادوات پلاستیک سیاهرنگ بخش بزرگی از جلوپنجرهی مشبک و سپر را تشکیل میدهند؛ اما چندان ارزانقیمت و آزاردهنده محسوب نمیشوند. حجمدهی کاپوت جلو و سپر نیز ساده است.
مشابه بسیاری دیگر کراساورهای کوچک و اندازه متوسط دنیا، قطعات پلاستیمی سیاه در نمای جانبی اسپورتیج هم دیده میشوند. این ادوات، قاب گلگیر، رکابها، پنجره و حتی آینه بغل نسخههای پایه را تشکیل میدهند. خطوط روی بدنه نیز، حسابشده و کمعمق هستند. اسپورتیج با رینگ ۱۸ اینچ آلومینیوم و تایر ۲۳۵ میلیمتر در غالب کشورهای دنیا فروخته میشود.
اسپورتیج ۲۰۲۴ یکی از عجیبترین چراغ عقبهای دنیا را ارایه میدهد. از سویی دیگر، حجم زیاد ادوات پلاستیکی در سپر و پشت بدنه، توی ذوق میزند. طراحان این کراساور، حالت ساده و کمهیجان را برای درپوش صندوق انتخاب کردهاند. حتی محل نصب پلاک نیز مثل خودروهای کلاسیک، روی سپر است. طراحی بال عقب، شیب سقف تا انتهای بدنه و فرم شیشه، نکات جذاب در طراحی اسپورتیج هستند.
کیا اسپورتیج مدرن با طول ۴,۵۱۵ و عرض ۱,۸۶۵ و ارتفاع ۱,۶۵۰ و فاصله محوری ۲,۶۸۰ میلیمتر تولید میشود تا کمی بزرگتر از نسلهای قبل موجود در ایران باشد.
طراحی داخلی و کابین کیا اسپورتیج ۲۰۲۴
احتمالا نسخهی پایه با کمترین امکانات وارد ایران میشود تا قیمت کمتر و سودآوری بیشتر برای خریدار اولیه فراهم کند. این شرایط، در کابین با نمایشگر کوچکتر نسبت به نمونههای گرانتر، مشهود است. همچنین کلیدهای پرتعداد و دکمههای فیزیکی، مدل پایه ساخت چین را از محصول مخصوص اروپا متمایز میکند.
قاب پلاستیکی پیرامون نمایشگرها و دستهی دندهی بزرگ، دیگر نکات منفی در اسپورتیج وارداتی (تصویر پایین) هستند. ظاهرا مانیتور لمسی ۹ اینچ و پنل پشت فرمان ۱۲ اینچ برای نسخهی پایه ارایه میشود؛ اما مدلهای استاندارد اروپا و امریکا (تصویر بالا) از نمایشگرهای ۱۲/۳ اینچ استفاده میکنند که سراسر قاب روی داشبورد را پوشش میدهد. فرمان D شکل، صندلی تمام چرم و جویاستیک روی کنسول بین صندلیها، مخصوص اسپورتیج فول آپشن است و احتمالا برای نسخهی وارداتی ارایه نخواهد شد. فرمان سادهی دایرهای، همراه صندلی چرم و پارچه به مشتری ایرانی میرسد.
اسپورتیج ۲۰۲۴ برای ۴ سرنشین بلند قد، فضای کافی فراهم میکند. در صندوق عقب هم، ۵۶۰ لیتر قابل استفاده است که نسبت به ابعاد این کراساور، بسیار خوب محسوب میشود.
پیشرانه و تجهیزات فنی کیا اسپورتیج وارداتی
اسپورتیج وادراتی کوشا خودرواز یک پیشرانه ۱/۵ لیتر توربوشارژ با فناوری پاشش مستقیم سوخت GDI استفاده میکند. این موتور قدرت ۱۹۸ اسب بخار و بیشینه گشتاور ۲۵۳ نیوتن متر دارد. قوای محرک از طریق جعبه دنده ۸ سرعته اتوماتیک AT به چرخ های جلو منتقل می شود. سیستم تعلیق در جلو از نوع مک فرسون و در عقب از نوع مولتی لینک، مصرف سوخت ترکیبی ۶ تا ۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر اعلام شده است که احتمالا با بنزین استاندارد ایران، کمی بیشتر خواهد بود.
تنوع موتور و گیربکس با محرک بنزینی، هیبریدی، پلاگین هیبریدی و دیزلی برای اسپورتیج ۲۰۲۴ وجود دارد. ظاهرا پیشرانه ۱/۶ لیتر توربوشارژ با قدرت ۱۷۸ اسب بخار و گشتاور ۲۶۵ نیوتنمتر برای اسپورتیج وارداتی ارایه خواهد شد. گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک برای این مدل، سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۱۱ ثانیه و نهایت سرعت ۱۸۰ کیلومتر برساعا فراهم میکند. میانگین مصرف سوخت اسپورتیج تک دیفرانسیل محرک جلو با مشخصات گفته شده، ۸ لیتر در صد کیلومتر است.
دیگر انواع کیا اسپورتیج جدید که مناسب ورود به ایران با قیمت پایینتر نسبت به نسخههای هیبرید و پلاگین، موتور ۲ لیتر و ۲/۵ لیتر تنفس طبیعی دارند. در ارزانترین نمونه، قدرت ۱۵۰ اسب بخار و گشتاور ۱۹۲ نیوتنمتر فراهم میشود. مدل ۲/۵ لیتر، ۱۸۷ اسب بخار و ۲۴۵ نیوتنمتر با سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۱۰ ثانیه دارد.
امکانات کیا اسپورتیج ۲۰۲۴ وارداتی کوشا خودرو به شرح ذیل است:
- سیستم تهویه مطبوع نوع دستی با فن ۴ سرعته
- تنظیم صندلی از نوع برقی
- تنظیم ارتفاع نشیمنگاه صندلی راننده و سرنشین جلو
- سیستم صوتی با صفحه نمایشگر ۱۲.۳ اینچ لمسی
- یک عدد پورت USB شارژر TYPE C کنسول جلو
- پشتیبانی از فرمان صوتی توسط راننده
- نگهدارنده خودکار AUTO HOLD
- کروز کنترل اتوماتیک
- هشدار کم بودن و نمایش فشار هوای درون تایر به طور مجزا برای هر چرخ TPMS
- کیسه هوای راننده و سرنشین جلو
- کیسه هوای جانبی سمت راننده و سرنشین جلو
- کیسه هوای ایمنی پرده ای
- کیسه هوای ایمنی کناری ) محافظت از قفسه سینه (THORAX)
- سنسور تشخیص واژگونی ROLLOVER SENSOR
- سیستم دنبال کردن مسیر با استفاده از خطوط راهنمای جاده LFA LANE FOLLOWING ASSIST
- کنترل اتوماتیک نور بالا هنگام نزدیک شدن خودرو از روبرو HBA HIGH BEAM ASSIST
- کمربند ایمنی پیش کشنده از نوع ELR راننده و سرنشین جلو
- هشدار بسته نشدن کمربند ایمنی توسط راننده و سرنشین جلو
- سنسور تشخیص شدت ضربه از جلو و طرفین دربهای جلو برای فعال سازی کیسه هوای ایمنی
- سیستم هشدار عدم توجه راننده به جاده ADAS Advanced Driver Assistance System
- سیستم کمک راننده هوشمند جلوگیری از برخورد عابر پیاده دوچرخه سوار خودرو Forward Collision Avoidance سیستم هشدار فاصله از عقب در زمان پارک کردن خودرو – Park Distance Warning Rear
- هشدار باقی ماندن سوئیچ ریموت استارت در زمان ترک خودرو
- آلارم دزدگیر
- سیستم ضد سرقت ایموبلایزر
- قفل کودک برای درهای عقب
- دربها بعد از حرکت خودرو
- باز شدن قفل دربها به صورت اتوماتیک هنگام برخورد
- هشدار باقی مانده سرنشین عقب سیستم تهویه مطبوع نوع دستی با فن ۴ سرعته
- تنظیم صندلی از نوع برقی
- تنظیم ارتفاع نشیمنگاه صندلی راننده و سرنشین جلو
- سیستم صوتی با صفحه نمایشگر ۱۲.۳ اینچ لمسی
- یک عدد پورت USB شارژر TYPE C کنسول جلو
- پورت شارژر USB TYPE C بر روی صندلی جلو برای سرنشینان عقب
- پورت شارژر فندکی ۱۲ ولت
- Apple Car play – Android Auto
- قابلیت اتصال چندگانه Bluetooth@
- سنسور هشدار صوتی مانع هنگام حرکت رو عقب ) سنسور دنده عقب ) کیت کمک های اولیه و کپسول آتشنشانی با پایه نگهدارنده
- پشتیبانی از فرمان صوتی توسط راننده
- سنسور و نشانگر سطح مایع شیشه شوی
قیمت کیا اسپورتیج ۲۰۲۴ در بازار جهانی و هزینه خرید در ایران
مدل مجهز به موتور ۲ لیتر تنفس طبیعی، دنده اتوماتیک و محرک جلو بازار امارات هماکنون آستانه قیمت ۲۵ هزار دلار دارد؛ شرکت کوشا خودرو به عنوان شرکت واردکننده و ارائه دهنده خدمات پس از فروش شرکت KIA در ایران با ارسال پیامکی به متقاضیانی که در دوره های قبل درخواست خود را برای خرید کیا اسپورتیج توربو ثبت کرده اند، اعلام کرده است که این متقاضیان می بایست نسبت به تکمیل وجه اقدام کنند. قیمت نهایی کیا اسپورتیج با احتساب کلیهی هزینه های جانبی اعم از مالیات، شماره گذاری و… ویژه آذرماه ۱۴۰۳، معادل ۲,۸۳۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان است.برای اطلاع از آخرین قیمت روز انواع خودرو این صفحه از پدال را دنبال کنید.
با این قیمت اعلامی، کیا اسپورتیج ۲۰۲۴ در بازار با فونیکس تیگو ۸ مدیران خودرو مقایسه خواهد شد که ابعاد بزرگتر، امکانات بیشتر و سیستم دو دیفرانسیل دارد. قدرت پیشرانه و کیفیت مواد به کاررفته در کابین شاسیبلند چینی، برتری واضح نسبت به اسپورتیج کمآپشن وارداتی را نشان میدهد؛ اما برند کیا خریداران پرتعداد در ایران دارد و حتی با قیمت غیرمنطقی، پرمشتری خواهد بود. هماکنون برای کیا اسپورتیج ۲۰۱۷ کمکار یا مشابه صفر کیلومتر در بازار، قیمت ۴/۵ تا ۵ میلیارد تومان وجود دارد.
کولول خودرو شناس
۳ خرداد ۱۴۰۳به نظرم ادم یا بره ژاپنی بخره یا بره ماشین پر اپشن چینی صفر بخره چرا باید برای ماشین کره ای که احتمالا نزدیک ۶ میلیارد قیمت بازار داره پول بده؟
پیام
۳ خرداد ۱۴۰۳آخه نکه ماشین ژاپنی با این خصوصیات دو میلیارد در میاد!!!
هنوز بدی گند موبایل و ماشین چینی هستش!!! یکی از فامیلا گوشی چینی خریده بود، بعد نوتفیکیشن روی صفحش نصفه می افتاد! 😂😂😂 الانم یکی دیگه از دوستا گوشی چینی خریده، گوگل میتش کار نمیکنه! موبایل فروشی بعش گفته بود گوشی های چینی زیاد ازین باگ ها دارن!
اینم یه لینک از افتضاح ماشین چینی 😂😂😂
https://www.instagram.com/reel/C61V_VEi-np/?igsh=MWRjb2VkMHE5a3Q2Ng==
کولول خودرو شناس
۳ خرداد ۱۴۰۳این باگ ها نرم افزاریه و طبیعی شرکتی که ده سال نهایتا ساخته شده می خوای باگ نداشته باشه؟
ولله همون سامسونگشم باگ زیاد داره.
اینا مهم نیست
بعدشم این ماشینو کجا می فروشن دو تومن؟؟؟؟
اگه دو تومن میدن بگید برم منم بخرم
نسبت به قیمت خودرو های وارداتی فعلی صد در صد بالا شیشه
ولی متاسفانه فقط تعصب داریم و می خواهیم قبول نکنیم
abbas
۴ خرداد ۱۴۰۳ی لطفی کن بی سند حرف نزن
اولا ک اکثر برندهای مطرح تو خود چین هم کارخونه دارن
بعدم این چیزایی ک شما گفتی همگام سازی بهش میگن و هیچ ربطی ب برند هم نداره
من دارم راحت گرون ترین برند سام و آیفون تو بازار بگیرم کارم ۱۲: سال تو زمینه تلفن همراه
ولی تو بند برند بودن خریت ی زمانی سام گوشی خوب میده بیرون ی زمان هواوی یا شیائومی
پیام
۴ خرداد ۱۴۰۳تو اگه ۱۲ ساله کاریت اینه، فامیل ما وارد کننده گوشی هست!!! هنوز نمی فهمی به سامسونگ میگن غول تکنولوژی؟!! اینو دیگه هر کسی میدونه که گوشی های چینی پر از اشکالن!
پیام
۴ خرداد ۱۴۰۳کارخونه فلان برند تو چینه ربطی به کیفیت چینی نداره!!! نکنه میخوای بگی بنز رو چین میزنه؟!!! چون کارخونش تو چین هست؟!!! خب کارخونه سامسونگ تو هند هم هست! روش زده میدین ایندیا. ابن دلیلی میشه که تکنولوژیش مال هند باشه؟!!!! ۱۲ سال تو این کار هستی ولی اندازه ۱۲ روز یاد نگرفتی! به جای اینکه فقط گوشی خرید و فروش کنی، علمت رو بالا ببر! یه بازاری سنتی نباش!!!!! یکم به روز باش!
سروش
۳ خرداد ۱۴۰۳این اسپورتیج حتی از نظر کیفی هم به تیگو 8 نمیرسه
پیام
۴ خرداد ۱۴۰۳https://www.instagram.com/reel/C61BGT4ovrW/?igsh=eW52aGVpamw1eDJp
بالاخره هر کسی لیاقت یه چیزی داره. سوئیسی یه چیز سوئدی یه چیز و ایرانی هم یه چیز
ناصر
۲۷ مهر ۱۴۰۳شما یکگلگیر تیگو ۸ را اگر تونستی پیداکنی ازتیگوتعریف کن
زیزیگولو
۳ خرداد ۱۴۰۳کولول خودرو شناس!!!!!!!!! شدیداً احتیاج داری به اینکه بری داخل دوره های آموزشی ((چگونه خوب و بد را از هم تشخیص دهم)) شرکت کنی تا این توانایی رو بدست بیاری که بتونی خوب و بد رو از هم تشخیص بدی و دیگه ماشینای ژاپنی رو با سطل آشغالای متحرک چینی یکی نبینی
کولول خودرو شناس
۳ خرداد ۱۴۰۳عزیز دل یک نمیدونم من حتی کره ای هم از چینی ترجیح میدهم ولی نه سه برابر قیمت.
اخه ماشینی که حتی گرم کن و سرد کن صندلی نداره و تمام چرمم نیست صندلیاش و حتی دوام ژاپنیم نداره این همه پول داد؟
کرگدن باواریا
۳ خرداد ۱۴۰۳کی مقایسه بین ژاپنی و چینی شد ما ندیدیم؟
گفته پول داری برو سراغ ژاپن ، پولت نمیرسه برو سراغ جینی صفر ، راست هم میگه !
جز چهار تا دلال سوناتا و دوتا تازه به دوران رسیده کسی خودروسازی کره جنوبی رو قبول نداره ، قبول نداشتن هیوندا یه ملاک برای هم سطح شدن شاخص رفاه و آسایش روانی و جسمی با سطح دنیاس از ماتریکس اینستاگرام ایران بیرون بیا زیزیگولو
زیزیگولو
۴ خرداد ۱۴۰۳کرگدن باواریا تا حالا هیچکس ندیده من از ماشینای آمریکایی یا اروپایی یا کره ای بد بگم و فقط با ماشینای چینی میانه خوبی ندارم ……… بهتره شما از ماتریکس ذهنی خودت بیای بیرون
کرگدن باواریا
۴ خرداد ۱۴۰۳زیزی چه ربطی به حرف من داره ، حتی حرف من که چکیده حرف کولول هست نفهمیدی دست مریزاد !
منم با کره مربا میانه خوبی ندارم
میانه خوبی ندارم یعنی چی؟ خیلی شاخی؟ شما چی سوار میشین؟ یکم ایرانی ها شورشو در آوردن چرا اینطور شدین؟
زیزیگولو
۴ خرداد ۱۴۰۳آقا من اصلاً هیچی سوار نمیشم …. خوبه ؟؟؟
froG-driVer
۳ خرداد ۱۴۰۳منطق اینارو درک نمیکنم که به جای ماشین های کره ای و چینی هایی که خروار خروار وارد میکنن؛چرا تویوتا و نیسان و هوندا رو واقعا نمیارن و واردات انبوه نمیکنن؟؟!😑😑مگه قیمت و حجم موتورشون فرقی داره؟چرا نمیخوان با کیفیت و معتبر وارد کنن؟!آقای اشتری کمکم کن معمولا شما قانعم میکنی!
ناصر
۲۷ مهر ۱۴۰۳برای اینکه ژاپن نفت ازمانمیخره چون تحریم هستیم چین هم که میخره ثلث قیمت باید ابن اسباب بازیهای چینی راکه یدکیشون رانمیتونی دربازار پیداکنی بتونه رد کنه بجای پول نفت که نمیتونه بده لخاطر تحریم جنس میده خوب ماشین هم یک نوع جنسه مجبورن ضمنا نه کره ای ها نه اروپایی ها نه ژاپنی ها نمیتونن بخاطر تحریم با ایران معامله کنن کوشا خودروهم چون تحریم نیست کره ای وژاپنی وارد میکنه اما ژاپنی ها را ازچین میارن شاید کره ای ها راهم از چین میارن دقیقا اطلاعی ندارم ولی ژاپنی ها مونتاژ بدی دارن مثلا جلو داشبورد تویوتا اونی نیست که ژاپن خودش تولید کرده باشه یا رودری ها ولی موتور وگیربکس را ژاپن خودش میزنه
مزدا
۳ خرداد ۱۴۰۳بازار ایران شدیدا تشنه ماشین های فول آپشن کره ای و ژاپنی و حتی اروپای هست
ولی با قانون مسخره ای ک ب نفع حلبی سازها و چینی هست اجازه ورود فول آپشن با حجم موتور قوی رو نمیدن.
ندیدیم یخ بار به نفع ملت کار کنند ک دل مردم شاد بشه.
من خودم توانایی خرید ماشین خارجی رو ندارن ولی دیدن ماشین های ب روز با پلاک ملی هم برام لذت بخش حتی اگه نتونم سوارش بشم
B
۴ خرداد ۱۴۰۳کره ای تو آپشن از ژاپنی جلوتره تو دوام از چینی برای کسی هر دو به یه اندازه اهمیت داره کره ای انتخاب بهتریه
ناصر
۲۷ مهر ۱۴۰۳ماشین چینی مشکل لوازم یدکی درایران داره ژاپنی هاهم متاسفانه کیفیت مونتازشون بسیار پائینه اما کیا وارداتی ها هرچند بخاطر سود بیشتر آپشن های کمتری دارن که البته غیر از دودف بودن که نیست بقیش مثل سردکن صندلی های جلو وگرمکن صندلی های عقب زیاد هم کاربردی درایران نیستن ولی صندلی تمام چرم هم ندارن ونیز ازلحاظ جلو داشبورد ودنده هم کم ارزش ترهستند اما اصل کره هستن وقطعاتشون فراوانه بصرفه تر هستن چون وقتی شما یک گلگیر فونیکس را نمیتونی دربازار ایران پیدا کنی وباید از امارات وارد کنن برات بنظرم چینی خریدش مقرون بصرفه نیست واستهلاک خیلی بیشتری هم داره وبازار دست دوم هم نداره
آرش اشرافی
۵ آبان ۱۴۰۳چون وقتی مثلا تو شیب نسبتا تند مثل شیب خیابان های گیشا پشت جک s5 نشستی و می خوای دنده عقب بگیری باید حواست باشه تا ماشین یه 20 سانتی بجای عقب رفتن جلو نره و بخوره به ماشین جلویی اما تو ماشین های کره ای حتی یه میلیمتر هم به سمت جلو نمیره چه برسه ماشین ژاپنی ضمنا یه تماس با فروشندگان لوازم یدکی های چینی و کره ای بگیر تا تفاوتش رو با گوشت و پوست و استخونت حس کنی و قطعا قیمت قطعات کره ای به مراتب نسبت به ژاپنی و متاسفانه چینی خیلی پایین تره کاش متوجه بشیم که وقتی در کاری اطلاعات نداریم شنونده باشیم و دلیل آخر اگه یه نمایشگاهی در منطقه متوسط تهران به بالا دیدی که ماشین چینی سوار میشه اون وقت شما هم برو چینی بخر
Amirreza.M
۳ خرداد ۱۴۰۳کابین نسخه پایه که از بد ماجرا قراره وارد بشه تو ذوق میزنه، هر چند در هر حال نمیتونم بخرمش😅
اگه به ازای هر خبری که از واردات میاد ۱۰۰ تا وارد میکردن الان نیاز کشور برطرف شده بود
JaMsHiD
۳ خرداد ۱۴۰۳چقدر دسته دنده اش آدمو یاد کابین خلبان میندازه .
البته کابین بوئینگ ۷۶۷ آمریکن ایرلاینز توی روز ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ …
Dan
۵ خرداد ۱۴۰۳جمشید جان هواپیما های بوئینگ اصلا ساید استیک ندارن و با یوک کنترل میشن
فقط هواپیما های ایرباس اونم بغیر از a300 اند که با ساید استیک یا به قول شما دست دنده هدایت میشن
فکر کنم تازه درمورد ۹/۱۱ مطالعه کردی یه لحظه احساساتی شدی
ناصر
۲۷ مهر ۱۴۰۳عکس بالایی هم که نوشته مال بازار اروپاست همین دسته دنده قدیمی را داره نگاه کنید البته تفاوت زیاد داره جلوداشبوردش رانگاه کنید فرمانش هم هست البته چبنی هاهم یدکیشون اصلا دربازارنیست نمایندگی هم ندارن مثلا یک گلگیربخواهید وارد کنید بالای ۱۰۰ تومن باید خرج کنید فعلا ماشین خارجی تر وتمیز درایران نیست درسته واردات را آزاد کردن اما باید ایرانی ها هم بتونن ماشبن هاشون را که فرقون هست به ملت قالب کنن والا همه وارداتی میخرند
Dark Knight
۳ خرداد ۱۴۰۳طراحی قشنگی داره از نظر من همه suv های کامپکت که برای مصارف شهری ساخته میشن باید مدرن و فضایی طراحی بشن با یک عالمه آپشن برای ساده کردن رانندگی که اسپورتیج جدید هر دو این ویژگی ها رو داره ولی موتور ۱۵۰۰ تو ذوق میزنه مخصوصا با وجود توربو بودن که نشون میده به بنزین حساسه به خاطر همین کاش موتور ۲۰۰۰ تنفس طبیعی هم بیارن
Amirsh
۳ خرداد ۱۴۰۳چقد کابین نسخه پایه افتضاحححه ،
اون چه وضع مانیتور و کیلومتر شماره آخه
Alireza
۳ خرداد ۱۴۰۳نسخه ۲۰۱۴ سواریه خشکی داشت که ارزش خریدشو میآورد پایین امیدوارم تو این نسخه سواریش نرم باشه
۴ خرداد ۱۴۰۳تیگو 8 ازش ارزش خرید بیشتری داره
چون این لو اپشنه
هیچی نداره
کلی قیمتشه
لاقل ژاپنی هم نیست بگیم کیفیت داره
مونتاژ یه شرکت مجهول الهال چینی هم ممکنه باشه
به قیمت خون پدرشون میدن بهتون
راوفور 2017 تو اون رنج ارزش خرید بیشتری داره💜😭😢😛💔
۴ خرداد ۱۴۰۳این ایموجیا خودشون اومدن*
مهردادکمال
۴ خرداد ۱۴۰۳نمای جلوش مبهم و شلوغ هست در واقع خط و مشی طراحی مشخصی رو دنبال نمیکنه!! بعد از عدم هضم این نمای عجیب با بقیه طراحی چه از بغل و چه پشت و تا حدودی نمای داخلیش میشه کنار اومد و چه بسا ازش خوشم میاد. قابل توجه عزیزانی که با ماشین چینی مقایسه میکنن این رو. بنظرم 3-0از اونا جلوتره و اصلا قابل مقایسه نیست! حتی به فرض شیشه هاشم دستی باشه 😂اعتبار کیا با امثال چری و لطفا مقایسه نکنین! کیا کاری کرده که امثال پژو و رنو و اسمارت و… نتونستن انجام بدن و اون بقا و درخشش در بازار به شدت رقابتی ایالت متحده هست!
هادی قربانی
۴ آبان ۱۴۰۳تمامی خودروهای وارداتی مونتاژ چین یا هند هستند .کره ای و ژاپنی نداریم .حالا کیا اسپورتیج وارداتی مونتاژ کدوم شرکت چینی هست ؟