شرکت کیا تیزر جدیدترین محصول خود یعنی K4 را همراه با طراحی عجیب ستون عقب منتشر کرد.
کرهایها خودروی فورته/سراتو را روانه موزه میکنند تا جا برای تولید K4 باز شود. این سدان جمعوجور و خاطرهانگیز جای خود را به محصولی میدهد که قرار است تا چند روز دیگر در نمایشگاه نیویورک معرفی شود. کیا طی روزهای آینده طراحی نهایی K4 را به همگان نشان خواهد داد اما فعلاً تیزری از آن منتشر شده است.
کیا K4 مدل ۲۰۲۵ قبلاً تفاوتهای قابلتوجه خود نسبت به فورته/سراتو را نشان داده است. این خودرو از برخی عناصر طراحی مشترک با K3 سود میبرد اما K3 در آمریکا حضور نخواهد داشت. البته باید گفت K4 جدید با چراغهایی که ما را به یاد کادیلاک میاندازد راهی بازار بزرگ آمریکا خواهد شد. برای اینکه بهتر بتوان جزئیات طراحی این خودرو را دید میبایست اندکی نور تیزرهای منتشر شده بیشتر شود. رقیب کیا برای تویوتا کرولا از ستون عقب عجیبی سود میبرد، چیزی که نظرها را به خود جلب کرده است.
افراد تیزبین سریعاً متوجه دستگیرههای در عقب خواهند شد که در جای عادی قرار ندارند و در واقع در بخش پایه ستون عقب پنهان شدهاند؛ اما آنچه پس از دستگیرهها دیده میشود جزو عناصر طراحی عجیب کیا K4 است چراکه شیشهای با شکل غیرعادی در این قسمت نصب شده است. این نوع طراحی با توجه به شجاعت طراحان کیا در محصولات اخیر شرکت خیلی سورپرایز کننده نیست.
به نظر میرسد کیا K4 جدید ابعاد بزرگتری نسبت به فورته/سراتو دارد. این خودرو جزو جدیدترین محصولات کیا با نامگذاری متفاوت نسبت به قبل است چراکه قبلاً شاهد استفاده از نام K5 بجای اپتیما و K7 و سپس K8 بجای کادنزا بودهایم. شایان ذکر است کیا کادنزا و K900 دیگر در آمریکا عرضه نمیشوند و همین اتفاق برای خودروی اسپرت استینگر نیز رخ داده است؛ اما سدان جدید کیا احتمالاً قرابت زیادی با هیوندای النترا خواهد داشت، خودرویی که چندی پیش بهروز شد. جانشین کیا فورته/سراتو همچنان قیمت مناسبی خواهد داشت چراکه فورته/سراتو جزو معدود محصولات این خودروساز با قیمتی کمتر از ۲۰ هزار دلار بود هرچند با در نظر گرفتن هزینههای تحویل و برخی موارد دیگر از این مرز قیمتی عبور میکرد. در آینده نزدیک اطلاعات کامل مربوط به رونمایی K4 جدید را در پدال منتشر خواهیم کرد.
سهیل
۲۶ اسفند ۱۴۰۲از عواقب رفتن طراح های بی ام و
amir
۲۶ اسفند ۱۴۰۲خوراک اینه که بدی کاربر نت ازش ایراد دراره
NAVID۰۰۹۸
۲۶ اسفند ۱۴۰۲وقتی میگم کره به بنبست طراحی رسیده بعد بگید چرااااا!!!
amirboss
۲۶ اسفند ۱۴۰۲این طرح و دستگیره هارو قبلا تو شریک تجاریش و مدل وولستر دیده بودیم.
کیا همیشه یه پله از هیوندای بالاتر بوده که بیشتر بخاطر طراحی های پخته تر و پرفورمنس بالاتر بوده.
amir
۲۶ اسفند ۱۴۰۲این طرح دستگیره ها چیز جدیدی نیست حتی غیر از کیا و هیوندای امتحان کردن حتی اینکه یه طرف یه در داشته باشه و یه طرف دو در چیزی که در نگاه اول خیلی عجیبه باریک شدن شدید در بالا و به هم ریختگی که ستون سی با دستگیره در درست کرده دیده میشه
البته همونطوری که خودتون میدونید اینا مهم نیست مهم اینه که طبق پیش بینی های تحلیلگر عزیزمون مدل کیا کا۴ قراره ۳ میلیارد در ۳ توی بازار آمریکا بفروشه و قهرمان لمانزم بشه چشم حسودان کور
مهزیار
۲۶ اسفند ۱۴۰۲خیلی هیوندایی طور شده و بیخودی شلوغ
نیازی نبود
کارشناس
۲۶ اسفند ۱۴۰۲انگار نه انگار که مارچلو گاندینی اسطوره لامبورگینی فوت کرده
رسانه محترم پدال!
کارشناس
۲۶ اسفند ۱۴۰۲ببخشید دیدم الان
ممنون
MehdiTurbo
۲۶ اسفند ۱۴۰۲من طراحی ستونش دوست داشتم
جذابش کرده فقط بدیش اینه دید نفر عقب اگه محدود نکنه خوبه اگه نه دید بیشتر مزیتش بیشتر