کیا

آبروریزی کیا پیکانتو در آزمایش‌های تصادف آمریکای لاتین

بعد از هیوندای HB20 که به دلیل عملکرد ایمنی ضعیف توسط لاتین انکپ موردانتقاد قرار گرفت، حالا یک محصول دیگر از گروه هیوندای-کیا یعنی پیکانتو هم از سوی این موسسهٔ ایمنی بشدت مذمت شده است. پس‌ازاینکه پیکانتو در آزمایش‌های تصادف لاتین انکپ هیچ ستاره‌ای کسب نکرد، این موسسه کیا را به ارتقاء هاچ‌بک شهری خود فراخوانده است. در آزمایش‌های برخورد از جلو، برخورد جانبی و محافظت از عابر پیاده، پیکانتو در حفاظت از سرنشینان بزرگ‌سال رتبهٔ صفر درصد، حفاظت از سرنشینان کودک ۲۹ درصد، ایمنی عابر پیاده ۵۱ درصد و در سیستم‌های ایمنی رتبهٔ ۷ درصد را کسب کرده است.

پیکانتو در آمریکای لاتین به‌صورت استاندارد فقط با ایربگ راننده عرضه می‌شود اما حتی با نصب ایربگ سرنشین هم تغییری در نتایج ایجاد نشده است. در این خودرو سیستم‌های ABS و ESC هم به‌صورت استاندارد ارائه نمی‌شود و ایربگ‌های جانبی حتی به‌صورت آپشن هم قابل سفارش نیستند. دبیر کل لاتین انکپ دراین‌باره می‌گوید:

کاملاً وحشتناک است که یک خودروساز جهانی مثل کیا، مدل پیکانتو را در بازارهای اروپا با ۶ ایربگ، سیستم محافظت از عابر پیاده و ESC استاندارد با قیمت ۸۷۰۰ یورو عرضه می‌کند درحالی‌که در منطقهٔ ما این خودرو از چنین سطح ایمنی ضعیفی رنج می‌برد. تجهیزات ایمنی نسخهٔ اروپایی در آمریکای لاتین حتی به‌صورت سفارشی هم ارائه نمی‌شوند. لاتین انکپ از کیا می‌خواهد همین الآن دست بکار شده و در پیکانتو و همچنین دیگر محصولات خود در آمریکای لاتین پیشرفت‌ها و بهبودهایی اساسی انجام دهد. لاتین انکپ به مصرف‌کنندگان توصیه نمی‌کند که چنین خودرویی را با این عملکرد ایمنی ضعیف خریداری کنند

رئیس لاتین انکپ هم اظهار داشته است:

غیرقابل‌قبول است که یک خودروساز واحد استانداردی دوگانه داشته باشد. برای جلوگیری از این اتفاق، لازم است که دولت‌ها برای مصرف‌کنندگان یک سیستم اطلاعاتی مستقل و شفاف را به‌عنوان لاتین انکپ ترویج دهند و سطح ایمنی خودروهای فروخته‌شده در این منطقه را بهبود بخشند

لازم به ذکر است، زمانی که نسل سوم پیکانتو در سال ۲۰۱۷ توسط یورو انکپ آزمایش شد، مجموعاً سه ستارهٔ ایمنی را با رتبهٔ محافظت ۷۹ درصد سرنشینان بزرگ‌سال، ۶۴ درصد سرنشینان کودک، ۵۴ درصد عابر پیاده و ۲۵ درصد سیستم‌های ایمنی کسب کرد.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۸ دیدگاه‌ها

  1. بنیامین

    ۱۱ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (224 ديدگاه)

    ما ها سوار ارابه های مرگ هستیم پس.

    موافقم 49
    مخالفم 4
    1. کیان

      ۱۱ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (1491 ديدگاه)

      فکر کنم واقعیت بدتر از این وصف شما باشه
      خودروهای داخلی که هیچ، بازم خوبه خودروهای وارداتی سفارش خلیج فارس یا جاهای دیگه هستن، وگرنه اگر هم اونارو با سفارش خاصه نمایندگی های کاملا اورجینال میوردن وضعی همچون پراید میداشتن !!!
      واقعا چرا ؟
      تا حالا کسی عمیقا به این فکر کرده ک چرا همچین روزگاری شده سرنوشت مردم ما ؟ چ اشتباهی انجام دادیم و یا … ؟

      موافقم 33
      مخالفم 1
      1. زیزیگولو

        ۱۱ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (6036 ديدگاه)

        مردم توسری خور شدن

        موافقم 26
  2. میثم

    ۱۱ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (3633 ديدگاه)

    در کشورهای طراز اول، خود اون کشورها قوانینی رو در نظر میگیرن و خودروسازان ملزم به رعایت اون قوانین هستن و درغیر اینصورت اجازه فروش در اون کشور رو ندارن.
    در آمریکای لاتین ضعف در قوانین خودشون باعث این اتفاقات میشه.خودروساز هم میبینه محدودیت خاصی نداره سعی میکنه سود بیشتری داشته باشه.
    حالا اگه بیان قوانین رو جوری تنظیم کنن که خودروساز ملزم به اجرای اون قوانین بشه، دیگه همچین محصولاتی نه تولید میشن و نه وارد اون کشور میشن.
    البته به وجدان اون تولید کننده هم خیلی ربط داره

    موافقم 36
    مخالفم 4
    1. حسن

      ۱۱ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (326 ديدگاه)

      کلا نگرش جهان سومی و توسعه یافته هنوز هم زیرپوستی وجود داره. دیدی که این شرکتهای بین المللی به ما و امثال ما دارند نوعی برده داری نوین هست.

      موافقم 15
  3. Khan

    ۱۱ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (362 ديدگاه)

    حتی با یورو 32 تومنی هم نسخه اروپاییش با اون تجهیزات و امکانات از 206 تیپ 5 ارزونتره

    موافقم 31
    مخالفم 2
  4. AMG_73/JUST_AMG/SLS/CLS/G///_\\\||///

    ۱۱ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1200 ديدگاه)

    نسخه بازار لاتین افتضاحه
    اما نسخه اروپایی و آمریکایی عالین

    موافقم 15
    مخالفم 2
  5. مهدی موتورز

    ۱۱ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1233 ديدگاه)

    ۸ هزار دلار؟

    موافقم 5
    مخالفم 3
  6. امیر

    ۱۱ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (61 ديدگاه)

    ایمنی این خودرو صفره پس به ایمنی پراید و پژو ۴۰۵ باید چه نمره ای داد؟ اصلا نمره ای وجود ندارد که در وصف این دو خودرو باشد

    موافقم 17
    مخالفم 2
  7. حسین

    ۱۱ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (3003 ديدگاه)

    بنظر من ایمنی سمند ، دنا ، شاهین و حتی پراید هم از این پیکانتو بهتره!
    تست سمند در اروپا توسط شبکه ماهواره ای انجام شد و حتی اون شبکه هم مجبور شد اعتراف کنه یک ستاره رو حداااقل میگیره!
    اما اینقدر ما تحت بمباران رسانه ای بودیم میگیم پراید از اینم بدتر هست!

    موافقم 10
    مخالفم 45
    1. M

      ۱۱ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (161 ديدگاه)

      بمباران رسانه ای ؟!؟

      موافقم 20
      مخالفم 2
      1. حسین

        ۱۱ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (3003 ديدگاه)

        بله ، فیلم تست خودرو سمند منتشر شد ، همینطور شاهین ( رهام) .
        حتی شبکه ماهواره ای گفت یک ستاره سمند میگیره!

        موافقم 5
        مخالفم 17
    2. SS

      ۱۱ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (822 ديدگاه)

      اولا یوروانکپ در تست ها صفر ستاره نداره و صفر ستاره به این معنی هست که خودروی مورد نظر استانداردهای اولیه رو نداشته که تست و در بازار اروپا عرضه بشه (مثلا ایربگ)
      دوما اون تست که انجام دادن فقط برای ارزیابی سازه ماشین بود و در اون از آدمک های تست تصادف استفاده نکردن تا میزان آسیب به سرنشین سنجیده بشه
      اگر براساس سازه همین پیکانتو رو با سمندی که تست شد مقایسه کنید میبینید ستون هیچ مشکلی پیدا نکرده در حالی که در سمند اثر برخورد تا ستون سی هم دیده میشد و ستون ای کاملا شکسته شده بود و داشبورد هم حرکت کرده بود.
      ….
      خودروسازهای بین المللی (به هر دلیلی که من اطلاع ندارم) خودروهای با استاندارد ایمنی پایینتر در آمریکای لاتین عرضه میکنن و این اولین بار نیست که چنین اتفاقی میافته.
      …..
      اما من نمیدونم بعضی چه نفعی میبرن که بیان از این خودروهای از رده خارج 30 سال پیش دفاع کنن؟

      موافقم 18
  8. Ramin

    ۱۱ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (2380 ديدگاه)

    اقایونی که میگن کره ای وژاپنی خوبن چینی ها بد هستن بیاید نظر بدید
    الان این که کیا هست تو تست گند زد.

    چینی ها واقعا پیشرفت کردن به زودی زود خودرو های چینی جایگزین کره ای ها وژاپنی ها میشوند
    الان 100 تا دیسلایک بدید
    ولی واقعیت اینه بازم میگم وبازم میگم خودرو های کره ای وژاپنی هیچی ندارن وپول برند شون میگیرن. اگه چیزی داشتن تو این تست سر بلند بیرون می اومدن.

    نتیجه اخلاقی = هر ماشینی که برند هست مسلما خوب نیست

    موافقم 9
    مخالفم 49
    1. R@min

      ۱۱ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (919 ديدگاه)

      اصلا خوب نیست رامین جماعت کامنت غیر حرفه ای بده. این موضوعم تو اکثر برندا هست که کلا برای بازار آمریکای لاتین ارزش قائل نیستن. وضعیت معیشتی خیلیاشون بجز آرژانتین و بزریل در حد و اندازه و حتی پایین تر از ما هستش و اصلا بازار شاداب آسیا و آمریکای شمالی و اروپارو نداره

      موافقم 16
    2. OMID

      ۱۱ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (2173 ديدگاه)

      یه حسی بهم میگه فیک یه اکانت دیگه به اسم بی ریا هستی
      شباهت عجیبی بهش داری

      موافقم 11
      1. AMG_73/JUST_AMG/SLS/CLS/G///_\\\||///

        ۱۱ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (1200 ديدگاه)

        آره منم
        حس میکنم این همون بی ریاست
        خیلی شبیهشه

      2. Ramin

        ۱۱ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (2380 ديدگاه)

        نه امید جان 1 اکانت بیشتر ندارم
        حرف حق رو افراد کمی میزنن

        1. /AMG_73/JUST_AMG/SLS/CLS/G///_\\\||///

          ۱۱ آبان ۱۳۹۹
          سوابق: (1200 ديدگاه)

          بی ریا میدونی کیه؟
          پلیس آلمان گرفتتش آخر

        2. Amin-mc20

          ۱۲ آبان ۱۳۹۹
          سوابق: (2098 ديدگاه)

          از دیسلایکات هنوز نفهمیدی بقیه دارن درست میگن تو اشتب میکنی؟موندم چی دادن بهت بچه های بالا

    3. سامورایی

      ۱۱ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (1149 ديدگاه)

      مرسی که هستی
      آخر شبی دلم گرفته بود خیلی خندیدم ???

      1. Ramin

        ۱۲ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (2380 ديدگاه)

        فک کردم اسم طرف که کامنت میزاره بی ریا هست….
        ?????
        همه اشتب میکنن منم روش.

  9. دانیال

    ۱۱ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (606 ديدگاه)

    مهمترین ویژگی یه خودرو ایمن بودنشِ

  10. ارشیاsvj

    ۱۱ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1750 ديدگاه)

    اونا به این میگن نا امن؟؟.
    دقیقا به پراید چی باید بگن!!؟؟

    موافقم 4
    مخالفم 1
    1. ....

      ۱۲ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (82 ديدگاه)

      حاجی
      پراید برا ۲۷ سال پیشه ها
      در ضمن
      هر چیز رو نسبت به قیمتش می سنجن!!!
      پراید ۵۰ میلیونی کجا (قیمت کارخونه رو میگم)
      قیمت این کجا!!!

      طرف داری نمیکنما?
      دارم میگم انقدر نکوبین تو سر کشورتون
      هر چی میشه پای پراید و… رو میکشین وسط

      موافقم 6
      مخالفم 2
  11. ....

    ۱۲ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1 ديدگاه)

    تست شاهین رو دید؟
    خوبه خداوکیلی

  12. یاس ی

    ۱۲ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1044 ديدگاه)

    رامین عزیز هیچ ماشینی بی عیب مطلق نیست منتهی خودروسازی ژاپن، کره و خودروسازان معتبر اروپایی و آمریکایی در مقوله ایمنی خیلی از چینیها جلوترند و این چیزی هستش که شما به راحتی با چندتا سرچ میتونید آمارش را از مجلات و سایتهای معتبر دنیا پیدا کنید. اینکه پیکانتو در آمریکای لاتین ایمنی پایینتری نسبت به بازارهای دیگه داره چند دلیل داره. یکی اینکه در این کشورها در خیلی موارد خود مشتری هزینه کمتری میپردازه و ماشینی میخره که از نظر اقتصادی به صرفه باشه و به مقوله ایمنی کمتر اهمیت میده. دوما کشورها ساز و کاری ندارن که به خودروساز فشار حداکثری وارد کنن که به مقوله ایمنی در سطح بالا بپردازه. سوما میزان فروش خودرو پایینتر از کشورهای جهان اوله و برای خودروساز اونقدر صرفه اقتصادی نداره که بخواد هزینه کنه و خیلی موارد دیگه که دست به دست هم میده تا این اتفاق پیش بیاد.

    چینیها خیلی خیلی پیشرفت کردند در این شکی نیست ولی در دنیای واقعی از نظر کیفیت و فنی قطعا هنوز راه دارند تا به سطح کره ، ژاپن یا خودروسازان دیگه برسند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا