سال ۲۰۱۷ برای کیا نیز همانند شریک تجاریاش هیوندای، سال چندان پرباری نبود. در هشت ماهه نخست این سال، کیا مجموعاً ۱.۸۱ میلیون خودرو را در سرتاسر جهان به فروش رساند که نسبت به سال پیش از آن،۸.۶ درصد کاهش را نشان میدهد.
در این بازه زمانی، کیا بیشترین رشد را به لحاظ فروش در منطقه پاسیفیک و استرالیا به میزان ۳۲.۶ درصد، کشورهای مشترکالمنافع CIS شامل روسیه، بلاروس، آذربایجان، قزاقستان و… به میزان ۲۴.۵ درصد، آمریکای لاتین به میزان ۱۳.۵ درصد و بالاخره اتحادیه اروپا به میزان ۵.۴ درصد شاهد بود.
کیا کمترین رشد را هم در آسیا و بهویژه در بازار کره و چین داشت. جایی که از فروش محصولات آن نسبت به پارسال به میزان ۲۵ درصد کاسته شد.
در میان کشورهای جهان فعلاً چین با سهمی معادل ۲۰.۴ درصد بزرگترین خریدار محصولات کیا، سپس آمریکا با سهمی معادل ۱۹.۵ درصد در مقام دومین خریدار، کره با سهمی برابر با ۱۶.۱ درصد در جایگاه سوم و ایران عزیزمان در مقام چهارمین خریدار و روسیه در رتبه پنجم جای گرفته است.
در جدول ذیل میزان فروش انواع کیا در هشت ماه نخست سال ۲۰۱۷ درج شده است.
رتبه فروش | نام خودرو | میزان فروش | درصد رشد سالانه |
۱ | کیا اسپورتیج | ۲۸۶,۴۵۰ | -۱۶.۶ |
۲ | کیا ریو | ۱۸۴,۵۶۷ | +۱.۱ |
۳ | کیا سورنتو | ۱۷۰,۹۳۶ | -۷.۱ |
۴ | کیا سول | ۱۱۲,۹۹۷ | -۱۱.۲ |
۵ | کیا اپتیما | ۱۱۰,۹۸۸ | +۲ |
۶ | کیا سراتو/فورته | ۱۰۷,۷۰۹ | +۲۰.۶ |
۷ | کیا K3 | ۹۱,۳۶۵ | -۲۸.۹ |
۸ | کیا پیکانتو | ۸۳,۳۳۳ | -۳.۲ |
۹ | کیا سید | ۶۴,۹۴۱ | -۹.۵ |
۱۰ | کیا مورنینگ | ۶۰,۵۱۷ | +۲.۹ |
منبع:
Focus2move.com
orangotan
۵ آبان ۱۳۹۶همه آپتیماهاشو توی ایران فروخته?
فرامرز
۵ آبان ۱۳۹۶امروز از سئول برمیگردم. اونجا پر اپتیما و سوناتا و جنسیس هست و اثری از آی 20 و … نیست. ضمنا k3 همون سراتو هست و کیا و هیوندای تو کره نامگذاری متفاوتی دارن. موهاوی و اپیروس هم با برند اختصاصیشون به فروش میرسن و رنو هم با سامسونگ همکاری خیلی قوی داره و کولئوس و تلیسمان زیاد میدیدم. یه چیز جالب هم اینکه خیلی از کره ای ها حتی شیشه جلو رو هم به شدت دودی میکنن. رانندگیشون هم در حد تهران و استانبول هست و اصلا با آلمان قابل مقایسه نیست.
حامد
۵ آبان ۱۳۹۶این امار فروش که یه شرکت کاهش سود و فروش داشته همیشه به نفع مشتریه چون باعث میشه شرکت احساس خطر کنه
شما به همین سامسونگ نگاه کنید چند سال پیش همش بهش میگفتن بنجل ساز پلاستیکی و کم کم با کاهش فروش مواجه شد و دست به کار به محصولات با کیفیت شد و الان شما مثلا به galaxy note 8 از نزدیک نگاه کنید واقعا لذت میبرید
Mohammadreza
۵ آبان ۱۳۹۶دوست عزیز کاهش فروش کیا و هیوندا بخاطر مسائل سیاسی هست که بین کره و چین( که بزرگترین بازار این دوخودرو سازهست) اتفاق افتاده
واقا دیگه دارم مطمئن میشم پدال مطالبش جهت داره
شبکه خبر گفت که این کاهش فروش بخاطر مسائل سیاسی بعد پدال که یه سایت تخصصی خودروست نباید بگه که علت اصلی این کاهش قیمت مسائل سیاسیه؟
سام
۵ آبان ۱۳۹۶دوست عزیز
سایت پدال همانطور که در حیطه کاری آن تعریف شده یک سایت مربوط به حمل و نقل و خودرو و اخبار مرتبط به آن است و یک سایت اجتماعی خبری نیست که اخبار سیاسی و یا حوادث جنایی را پوشش دهد.گیرم که به قول شما کاهش فروش کیا در چین به دلیل مسائل سیاسی بوده،کاهش فروش کیا در خود کره جنوبی هم به دلائل سیاسی بوده است؟!
سعید
۶ آبان ۱۳۹۶کدوم خبر از شبکه خبر تا حالا معتبر بوده ک شما بهش دارید استناد میکنی؟؟
:::فرشاد:::
۵ آبان ۱۳۹۶:::نظرسنجی:::
هیوندای: لایک ?
کیا: دیسلایک ?
hussein
۵ آبان ۱۳۹۶تا وقتی نمایندگی رسمی نباشه هیچ فایده ایی نداره، بدونه نمایندگی رسمی و قانونی و مجری که دقیقا به وظیفه اش عمل کنه و روی قوانین نظارت کنه، این اتومبیل ها چه بنز چه بی ام و چه کیا و هیوندایی به نظر من باید سی درصد از قیمت بازار جهانیشون کمتر عرضه بشه
حساب کنید چهارمین کشور وارد کننده ی کیا ایرانه یعنی حداقل ده درصد از هزینه های جانبی و غیره که کیا تو بقیه کشورها میکنه تو ایران نمیکنه فروشنده ها هم مثل بقیه کشورها دربه در دنبال مشتری نیستن بلکه مشتری در به در دنبال یه خودرو هست
با کدوم خدمات جانبی کدوم تکریم ارباب رجوع؟
نمایندگی ها معمولا دو سه تا خودرو دارن که فقط و فقط مختص تست هست که مشتری میاد و اینها رو تست میکنه اگه خوشش اومد اون مدل رو سفارش میدن و میخرن
AMIR SCHUMACHER
۵ آبان ۱۳۹۶.
این کاهش فروش سورنتو و اسپورتیج برام خیلی عجیبه.
Majidsh
۵ آبان ۱۳۹۶ببینید چه گردش مالی بزرگی از فروش محصولات کیا تو ایران وجود داره
و توجه داشته باشید ایران چه بازار بزرگی برای خودرو هست
(حتی با وجود قیمت های نا عادلانه چه برای خودرو وارداتی چه بنجل سازهای داخلی)
حمیدرضا
۵ آبان ۱۳۹۶جالب ترین نکته در این لیست حضور خودروهای کوچک تر هست که عمده لیست رو به خودش اختصاص میده یعنی اپتیما که یه سدان سایز میانه هست فروشش از کادنزا که فول سایز هست بیشتره و حتی فروش سورنتو کم شده این یه واقعیت رو منعکس می کنه اونم اینه این برند به خودرهای کوچک پرآپشن معروف تر هست نه بزرگ پرآپشن