ایربگ های جانبی و پردهای بیش از ۲۰ سال پیش معرفی شده و از آن زمان تاکنون جان افراد زیادی را نجات دادهاند.
اخیراً نوع سومی از ایربگ ها برای حفاظت از سرنشینان در زمان تصادفات از بغل معرفی شده و محبوبیت آنها نیز گسترش یافته است. این نوع ایربگ ها از نوع جانبی مرکزی بوده و گروه هیوندای موتور هم پس از جنرال موتورز چنین سیستم محافظتی را معرفی کرده است. ایربگ جانبی مرکزی هیوندای به منظور پیشگیری از برخورد سر سرنشینان در زمان وقوع تصادفات از کنارهها طراحی شده است.
این ایربگ به فضای بین راننده و سرنشین باز میشود تا به این ترتیب از برخورد سر سرنشین و راننده با یکدیگر جلوگیری کند. اگر کسی در صندلی سرنشین جلو نباشد این ایربگ از راننده در برابر تصادف از سمت راست حفاظت خواهد کرد. ایربگ جانبی مرکزی در داخل صندلی راننده نصب شده و زمانی که وقوع تصادف حس شود به سرعت باز خواهد شد.
این خودروساز کرهای ادعا میکند یکی از سبکوزنترین ایربگ های جانبی مرکزی دنیا را با استفاده از تکنولوژی خاص تولید کرده است. این تکنولوژی در عین اینکه باعث کاهش وزن و ابعاد ایربگ میشود قابلیت اطمینان بالایی دارد. این سیستم ایمنی جدید حدود ۵۰۰ گرم سبکتر از محصولات رقبا بوده و این امر به لطف طراحی سادهتر و وزن کمتر قطعات میسر شده است.
همچنین ابعاد کوچکتر ایربگ باعث میشود انعطافپذیری بیشتری در نوع طراحی صندلی محصولات آتی وجود داشته باشد. هیوندای میگوید طبق انتظارات این ایربگ باعث کاهش ۸۰ درصدی جراحات حاصل از برخورد سر راننده با سرنشین جلو خواهد شد.
با توجه به دادههای انجمن خودروسازان اروپا، میزان آسیب ثانویهی ایجاد شده توسط این نوع از تصادفات یا جراحات ناشی از برخورد متریال داخل کابین حدود ۴۵ درصد است. این تکنولوژی در محصولات آتی هیوندای، کیا و جنسیس بکار خواهد رفت.
حمید
۲۹ شهریور ۱۳۹۸اونوقت اینجا دارند فیلتر دود رو حذف میکنند
محمد
۲۹ شهریور ۱۳۹۸ایربگها رو دارن کم میکنن
هادی نجفی
۲۹ شهریور ۱۳۹۸چند وقت پیش ایبرگ بدنه رو معرفی کرده بودن البته نه این شرکت جهت جلوگیری آسیب عابر پیاده و جهت خسارات بیشتر به خودرو،اینا هم که دیگه به حدی از کمال رسیدن میگن سر سرنشینان بهم نخوره، واقعا آدم تو پارادوکس گیر میکنه یکی اینجوری به فکر سلامتی و جان مردم حتی اگر مبلغش رو میگیره یکی هم مثل اینا ادای مسلمانی باعث پیشن زود تر آدم بمیره یا آسیب جدی ببینه…
Farzad
۷ مهر ۱۳۹۸وقعا خوبه