کیا مدتهای مدیدی است که به عنوان یک خودروساز سطح میانی مطرح بوده و خودروهای خانوادگی ارزان، مجهز و ظریف ارائه میکند. اگرچه برخی از نمونههای گرانبهای این شرکت مثل شاسیبلند سورنتوی فول با بهای حدود ۴۰ هزار پوندی عرضه میشود اما کیا امسال کار جدیدی را انجام داده و آن معرفی استینگر GT کاملاً جدید است.
این سدان ۴ درب رقبای تثبیت شدهی آلمانی نظیر ب ام و سری ۵، آئودی A4 و مرسدس بنز C کلاس را هدف قرار داده است و زمانی که اواخر سال جاری به نمایندگیهای فروش راه پیدا کند به عنوان پرچمدار انحصاری کیا عمل خواهد کرد. این خودرو با پیشرانههای ۲ لیتری بنزینی و ۲.۲ لیتری دیزلی و نسخهی سطح بالای ۶ سیلندر ۳.۳ لیتری عرضه خواهد شد.
کیا به تیم اتواکسپرس اجازه داده تا برای اولین بار پشت فرمان نسخهی پیشتولیدی استینگر GT نشسته و چندین دور را در پیست تست این شرکت در کره بزند. اگرچه مدتزمان تست برای قضاوتی قطعی دربارهی خودرو کم بود اما توانستیم برخی از ویژگیهای کلیدی استینگر GT را بفهمیم.
پیشرانهی ۶ سیلندر استینگر GT احساس قوی بودن داشته و بسیار پاسخگو است اگرچه که صدای تولیدی آن فاقد روح است. گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک خودرو نیز نرم است اما نسخهی ساخت ZF که در رقبایی چون بامو یا جگوار مورد استفاده قرار میگیرد در حالت دستی پاسخگوتر از استینگر GT است. در خودرویی که نام GT را یدک میکشد شاهد تکانهای بدنه در پیچها هستیم و این با رفتار یک سدان اسپورت واقعی فاصله دارد. البته این احساس که شاسی باید تحت کنترل قرار گیرد به وجود نمیآید.
فرمان خودرو دقیق بوده و در پیست خللی در عملکرد ندارد به علاوه قابل پیشبینی است علیرغم ابعاد و وزن، استینگر GT در پیچها فرز و چابک احساس میشود.
علاوه بر زمانی که در کره جنوبی سپری کردیم، مهندسان کیا به ما اجازه دادند تا این خودرو را در سوئد و در زمان تستهای زمستانی نیز برانیم. طبیعتاً راندن خودرو در روی دریاچهای یخزده چیز زیادی دربارهی رفتار خودرو در جاده را نمیگوید اما خب قرار گرفتن در پشت فرمان نشان میدهد که با فرمانی تیز و دقیق و پیشرانهای قوی و پاسخگو طرف هستیم.
مشخصات کیا استینگر GT
قیمت: 43 هزار پوند (تخمینی)
پیشرانه: 6 سیلندر ۳.۳ لیتری توئین توربوی بنزینی
قدرت/گشتاور: 365 اسب بخار/۵۱۰ نیوتون متر
گیربکس: 8 سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل عقب
شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: 5.۱ ثانیه
حداکثر سرعت: اعلام نشده
مصرف سوخت: اعلام نشده
منبع: autoexpress
Kamran cooper
۲۵ اسفند ۱۳۹۵برند های کره ای مثل جنسیس و کیا شاید هنوز برای رقابت با رقبای آلمانی ناپخته به نظر برسند ولی قطعا رقبای دست و پا بسته ای نخواهند بود.برگ برنده ای به نام قیمت مناسب در برابر کیفت میتونه به فروششون کمک زیادی کنه.در آینده ای نه چندان دور کره ای ها رقیب مستقیم لوکس ساز های مدعی خواهند بود و این پیشرفت و خود باوری خیلی محترمه
سامان
۲۵ اسفند ۱۳۹۵43 هزار پوند ارزونه؟؟؟
3.3 لیتری 6 سیلندر تویین توربو اونوقت 356 اسب بخار
بنز CLA45 AMG با موتور 2 لیتری 370 اسب بخار بیرون میکشه سیویک تایپ ار هم با موتور 2 لیتر 320 هر دوتاشونم شتابش از کیا کمتره
Carbonado Aventador
۲۵ اسفند ۱۳۹۵خب اون دوتا ماشین با توربو های بزرگتر و فشار بوست بالاتر به قدرت بیشتر میرسن…
لطفا اینو درک کن که واسه یه ماشین gt خانوادگی . موتور رو باید جوری برنامه ریزی کنن که بتونن بیشترین قدرت رو با کمترین استهلاک بدست بیارن…
مگرنه شما برو بده همین ماشینو یه کمپانی تیونینگ بوست توربو رو برات بیشتر کنه اندازه لامبورگینی آونتادور بهت قدرت تحویل بده!!!!
قدیما خیلی مد بود اون ماشینایی که توربو میزاشتن روشون , یه پیچ زیر فرمون داشتن که با پیچوندن اون میتونستن بوست توربو رو کم و زیاد کنن!!!!
و یه چیز دیگه شما سطح مهندسی موتورسازی بنز رو با کیا مقایسه نکن!!!!
سامان
۲۵ اسفند ۱۳۹۵داداش اینم 6 سیلندره ها
علی
۲۵ اسفند ۱۳۹۵مگه همه چی درگ و شتابه؟
NOBLE
۲۵ اسفند ۱۳۹۵.
این دشمنی با ماشین های کره ای از کجا در دوستان ژاپنی باز پدال بوجود آمده خدا عالمه. ?
دوست عزیز به خدا بیرون کشیدن قدرت ملاک نیست. ?
باز حالا اگر موتور ها تنفس طبیعی بودن این که از هر حجمی چه قدرتی استخراج می کردی یکم میتونست معتبر باشه و ملاک مقایسه قرار بگیره ولی با توربو اصلا این مقایسه درست نیست.?
تیونر هایی مثل UGR از موتور 2 لیتری سوپرا 2500 اسب بخار گرفتن ، به نظرت تکنولوژی چهارمین خودروساز بزرگ جهان ( کیا- هیوندائی) از یک تیونر خرده پا کمتره ؟!???
قدرت استخراجی از موتور توربو اصلا ملاک نیست ?
به نظر من این که از موتور 3300 سی سی 360 اسب بگیری بسیار مناسبه و اصلا فشاری به اجزای موتور وارد نمیشه. بیشتر از 360 برای ماشینی مثل استینگر اصلا لازم نیست.از حجم کم موتور هم بدم میاد. چون کارخونه کاهش حجم رو با افزایش بوست توربو و بالا بردن استهلاک جبران میکنه ، تازه بازم جبران نمیشه ، چون همش باید گاز بدی. ???
من اگه 50/000 دلار پول داشتم بدون شک کیا استینگر جزو اولین ماشین هایی بود که به خریدش فکر می کردم.?
قدرت زیاد در حجم کم جالب نیست. نسل آخر لنسر اوولوشن از موتور 2 لیتری 278 اسب می گرفت ، اما هر 6 ماه باید کل موتور و گیربکس رو برای بازدید و معاینه می بردی نمایندگی. یکی از دلایل توقف تولید لنسر اوولوشن هم همین دردسر های زیاد بود. ?
Ali
۲۵ اسفند ۱۳۹۵عزیز جون یعنی چی بیرون کشید قدرت ملاک نیس!!!!به این میگن بازدهی موتور و همین بازدهی موتور هست که هر سال بهترین موتور ها انتخاب میشه!!و مطمعا باشین این سال موتور ۲ لیتری ۴ سیلندر ولوو که با تویین توربش ۴۳۰ اسب میده جزوه بهترین ها میشه که مربوط به مهندسیه !!به این میگن بازدهی!!لطفا بدون اطلاع کافی نظر غلط ندین!!!
NOBLE
۲۶ اسفند ۱۳۹۵.
به این نمیگن بازدهی موتور. میگن بوست توربوشارژر.
بحث توئین شارژر کلاً جداست. اگر به موتور توئین شارژر جایزه بدن به خاطر پیچیدکی ساختاری و عظمت مهندسیشه. نه قدرت زیادش نسبت به حجم موتور.
کامیون که نمیخوان انتخاب کنن ???.
sunmartin
۲۶ اسفند ۱۳۹۵چقدر کامنت زیبا و بی بدیل شما به دلم نشست اقای nobel بنده هم نظری مشابه دارم و بی برو برگرد این زیبای جسور کره ای و ماحصل کار مشترک جناب شرایر و جی جی را انتخاب میکردم با مبلغ درج شده چرا که بک خودروی خانوادگی با استهلاک ناچیز درکنار چاشنی لوکس سواری و حالت اسپرت و شتاب 5 ثانیه ای بدست می آورم یکی از موفق ترین خودروهای کیا همین استینگر است
سامان
۲۶ اسفند ۱۳۹۵مجید جان من اصلا مشکلی با این ماشین یا کل کره ای ها بخدا ندارم ولی 50 هزار دلار برا این ماشین زیاده
اینجور بگم که ارزش 50 هزار دلار از این ماشین بیشتره من با 35 هزار دلار نیسان ماکسیما میخرم تنفس طبیعی بسیار زیبا و با اصالت کیفیت و استهلاک ژاپنی و شتاب خیلی عالی
NOBLE
۲۶ اسفند ۱۳۹۵.
دوست عزیز نیسان ماکسیما قیمتش سال 2016 بود 34/000 دلار. امسال شده حدود 38/000 دلار. وقتی استینگر عرضه بشه احتمالا قیمت ماکسیما هم به 40/000 تا میرسه.
ماکسیما تمام گشتاورش 350 نیوتن متره و کیا استینگر 510 تا.
قدرت استینگر حدود 60 اسب بخار از نیسان بیشتره.
گیربکس ماکسیما هم CVT هست ?
در ضمن کره ای ها میتونن ماشین هایی بهتر از ژاپنی ها بسازن ، همین الان در رنکینگ سدان های فول سایز کار اند درایور ، کیا کادنزا بالاتر از تویوتا آوالون قرار گرفته.
سامان اذری
۲۶ اسفند ۱۳۹۵مجید جوابتو اینجا مینویسم
مگه ایرانه که قیمت ماشین روز به روز گرون بشه
ضمنا تو ماشینهای کره ای اصلا صحبت اعداد و ارقام رو نکن
همین اوتلندر با 170 اسب بخار با گیربکس سی وی تی از سانتافه 190 اسبی با گیربکس معمولی هم شتاب اولیه هم ثانویه و تو تمامی موارد از قبیل شعاع گردش و هندلینگ و….. سرتر بئد
پس زیاد رو اعداد و ارقام کره ای ها متعصب نباش همین کیا با این همه گشتاور و قدرت بیشتر با گیربکس معمولی تفاوت انچنانی با ماکسیما نداره
shirko
۲۵ اسفند ۱۳۹۵هر چند هیوندای و کیا رو خیلی دوست دارم به خاطر پیشرفتشون ولی خیلی خنده داره هنوز نرسیده می خواد با بزرگانی مثل ب ام و رقابت کنه !!!!
shayan
۲۵ اسفند ۱۳۹۵اگه کیا و هیوندای نرسیدن چینیا دقیقا کجان؟؟؟
Carbonado Aventador
۲۵ اسفند ۱۳۹۵بالاخرش از یه جایی که باید شروع میکردن…
چه بهتر که اون شروعه الان باشه!!!!
الان درحد المانی ها نیستن
5 سال دیگه درحد المانیا نیستن…
15 سال دیگه که در حد المانیا میشن که؟؟!!!!!
شلغم هم هیچ وقت فکرشو نمیکرد تو محیط لوکسی مثل ماکروویو پخته بشه!!!!
Ali
۲۵ اسفند ۱۳۹۵شما که اینجوری با اعتماد حرف میزنی??!!
فک میکنید آلمانی ها هم تا ۱۵ ساله دیگه
همین طور درجا میزنن!!؟تا ۱۵ ساله دیگه که کیا برسه به اونی که تو میگی دیگه آلمان تو یه مسیره دیگست کلا
واقعا یکی باید مغز خر خورده باشه بیاد ۴۳ هزار پوندد بده به این!!!در حالی که خیلی گزینه های بهتر از این هست
Carbonado Aventador
۲۶ اسفند ۱۳۹۵خب من یکم باید تغیر لحن بدم…
اصلا به شما چه ربطی داره طرف 50 هزار پوندشو چجوری میخواد خرج کنه؟؟؟
اصلا فرض کن طرف 50 هزار پوند میخواد بریزه سطل اشغال…
پولشه , مالشه میخواد این ماشینو بخره…!!!
بعد من با شما اصلا هیچ بحثی ندارم چون به جای اینکه عمق مطلب منو بگیری به قول معروف دنبال “زیر بغل مار” میگردی!!!
#ali.m#
۲۵ اسفند ۱۳۹۵هر چقدر هم ک ماشین خوبی باشه از نظرمن یه کپی تمام عیاره مخصوصا فضای داخلش ک کپی بنز c class هست. میدونم که یه ذره شباهت جای حساسیت نداره ولی کاش اخه یه ذره شباهت بود البته تو این مقاله عکس داخلشو نذاشتن. تو مقاله های دیگه ی این بخش میشه دید کابینشو.
اصلا واسه من قابل احترام نیست که از محبوبیت یه برند دیگه استفاده کرد.
Mehran
۲۵ اسفند ۱۳۹۵http://www.bmwblog.com/2017/03/15/video-bmw-330e-iperformance-vs-lexus-300h/
پدال لطفا اینو بچاپ بچه ها بخونن کیف کنن
shirko
۲۶ اسفند ۱۳۹۵دادا علی بعضی ها خیالشون خیلی خامه ??
NOBLE
۲۶ اسفند ۱۳۹۵فولکس واگن و تویوتا 30 سال بعد از جنرال موتورز شروع کردن ولی الان کجا هستن ؟
Ali
۲۶ اسفند ۱۳۹۵هیوندا و کیا برندایی لوکسی نیستن برندای برای قشر متوسط جامعه هستن،یعنی این نوع قیمت برای این نوع برندا فروش خوبی نخواهد داشت!!چرا وقتی میتونم با این پول بنز بی ام و آیودی و خیلی های دیگرو بگیرم بیام بدم به کیا!!!مثل این میمونه برای یه مهمونی تشریفاتی میخوای یه لباس خواب گرون بپوشی!!!☹️??
بهزاد
۲۶ اسفند ۱۳۹۵تصور کنید این خودرو در نمایندگی ها کنار پیکانتو و ریو و چند مدل ارزان دیگر قرار گرفته و قراره مشتریانی را که قدرت مالی خوبی دارند را هدف بگیره؟ شانسی برای موفقیت و فروش نیست! چون مشتری که وارد نمایندگی هایی مثل کیا و سوبارو و هیوندای و… میشن قدرت مالی محدودی دارند و تازه به امید خرید لیزینگ هم میروند!
برخی از دوستان عزیز راجب شروع و ساخت و اینکه ده ها سال دیگه به رقبا میرسند عرض کنم که همین الان هم کیا و هیوندای موفق هستند ولی یادمان باشه که مزدا و هوندا و سوبارو و حتی نیسان و تویوتا با تخفیف برای لندکروز و پاترول و gtr اقدام به تولید و فروش خودروهای رده بالا با برند خودشون نکردند چون میدونند سرانجامش شکسته!
نیسان هیچوقت بالای ماکسیما با نشان خودش خودرویی نخواهد ساخت و همانطور تویوتا برای آوالون و هوندا برای آکورد و مزدا برای 6 و باقی موارد که دوستان توجه نمیکنند که موفقیت های بدست اومده در یک محدوده ی تولید میتونه به یکباره با تغییر روند تبدیل به شکست بشه چون بازار کیا را با اسپرتیج و ریو و پیکانتو و سراتو میشناسه و این محصول در جیبشون جا نمیشه.
بحث ما لکسوس و اینفینیتی و آکورا نیست که بحثشون متفاوته.
NOBLE
۲۶ اسفند ۱۳۹۵.
آقا بهزاد ، آمار فروش همه چیز رو ثابت خواهد کرد.
من مطمئنم استینگر عالی میفروشه.
اون روزی که خبر موفقیت استینگر در فروش رو پدال بذاره به همدیگه سلامی دوباره خواهیم کرد.
sunmartin
۲۶ اسفند ۱۳۹۵با شما موافقم جناب nobel مطمئنم در اواسط سال که شروع استینگر شروع میشه بازار و مشتریان بلقوه برای خرید این خودرو خواهند آمد دلایل خودم چنین عنوان میکنم طراحی زیبا و کاملا اروپایی پسند و استفاده از المان های خاص ترکیبی با تمایل زیاد به یک فست بک اسپورت و خانوادگی
گارانتی 7 ساله کیا قدرت شتاب گشتاور بشیاز عالی ، آپشن های کارآمد و دسترس با این فاکتورها کیا موتورز استینگر را که به دیفرانسیل عقب مجهز شده به یکی از پرفروشترین خودروهاب این کمپانی تبدیل خواهد کزد
hamid3x
۲۶ اسفند ۱۳۹۵دوستان هیچ کشوری تو اسیا از نظر کیفیت و رعایت الزامات و استاندارهای ساخت قطعات خودرو به پای شرکت های معروف ژاپنی نمیرسه،کره ای هام خیلی خوب پیشرفت کردن اما متاسفانه خیلی جاها بخاطر قیمت از کیفت کار میزنن و از قطعات ارزون تر استفاده میکنند،ولی در کل استانداردهای روز جهان پاس میکنند ولی اگه اوج کیفیت و استاندارد بودن رو میخواهید ژاپن حرف اولو میزنه من که تو زمینه تامین قطعات خودرو بودم به این قضیه ایمان اوردم،یه شرکت ژاپنی ذاتا نمیتونه از اصول کیفیت دست بکشه ولی کره ای ها بعضی ها جاها زرنگی میکنه ،
NOBLE
۲۶ اسفند ۱۳۹۵تاکاتا …
ایربگ …
چیزی یادت اومد؟؟؟
hamid3x
۲۷ اسفند ۱۳۹۵هارادا ،الپاین ،تولید کننده سیستم های صوتی و تجهیزات برقی ژاپنی،کم کام هم کره ایی،اختلافشون زمین تا اسمونه،قیمت یکسان و نزدیک هم میدن ولی با این تفاوت که کره ای خیلی ززنگ تشریف داره ،از کیفیت مواد اولیه میزنه،اگه برای محصولات ژاپنی ماهیی یکبار کلیم ریپورت میزدیم،برای محصولات کره ای ماهی ده بارم میشد،دیگه نزار بیشتر بازش کنم،از رو اینترنت نرفتم اطلاعات بگیرم و قصاوت کنم،خودم کارم کنترل کیفیت و ار اندی قطعات برقی خودرو هست
sunmartin
۲۶ اسفند ۱۳۹۵ایربگ های معیوب تاکاتا سیستم ناکارآمد سائوتومی (تعلیق) تویوتا و چند مورد دیگه ضمنا برخلاف نظر بسیاری از مردم که در گذشته سیر میکنند برخی محصولات کره ای کیفیتی فراتر از ژاپنی در عرصه خودرو دارند بعنوان مثال در نظر سنجی که سال پیش و امسال جی دی پاور منتشر کرد کیفیت کلی برند کیا بالاتر از تویوتا و مزدا و هوندا بود متاسفانه ما نمیخوایم قبول کنیم که کره جنوبی قدرت چهارم جهان شده و هدفش فقط کیفیت و نوآوری است اگر کیا هیوندای نبودند تویوتا لکسوس مزدا هوندا میتسو سوزوکی سوبارو هیچگاه خطر احساس نمیکردند و با طراحی های کسالت آور و قدیمی ساخته میشدند نوآوری و جسارت در طراحی شرکت های کیا هیوندا باعث شد که ژاپنی مدلهای زیبا و بی نقصی ارائه دهند
Ali
۲۶ اسفند ۱۳۹۵بله آقا بهزاد کاملا درسته منم تایید میکنم حرفتونو،آمار فروش رو میشه از همین مدل k900 کیا فهمید که یه شکست بود واسه کیا،و همین طور جنسیس، هیوندا مجبور شد برای فروش بهتر محصولات لوکسش یه برند دیگه به نام جنسیس تاسیس کنه که به نظر منم زیاد موفق نخواهد بود
بهزاد
۲۶ اسفند ۱۳۹۵مجید جان چرا راه دور بریم همین کیا کادنزا در سال 2015 حدود 7300 عدد در آمریکا فروخته و در 2016 هم 4700 و احتمالا در سال جدید در کل حدود 3000 تا بفروشه و کیا k900 در سال 2015 حدود 2500 عدد فروخته و در 2016 نیز 830 عدد و قریب به یقین در سال جدید به 500 عدد نمیرسه!
شاید در سال اول استینگر چند هزارتایی فروش داشته باشه ولی در سالهای بعد با کاهش فروش شدید مواجه خواهد شد.
همین الان شرکت کیا برای فروش اپتیما و کادنزا و k900 با مشکل روبرو شده و با استینگر هم این دایره وسیع تر میشه و در نهایت افزایش هزینه ها و کاهش سوددهی.
با ورود نسل جدید کمری و بعدها راو4 و کرولا و ورود chr و همچنین آکورد جدید و crv هوندا و چند محصول نیسان که در یکی دو سال آینده خواهند آمد و همچنین محصولات جدید میتسوبیشی شرایط برای کیا به مراتب سخت تر و سخت تر خواهد شد و همین الان هم در آمریکا شرکت سوبارو در فروش از کیا عبور کرده و به نظرم شما چند وقت دیگر(2سال) منتظر خبرهای نچندان خوبی باشید تا سلامی دوباره کنیم.
ساختن خودرو برای تحلیلگران مجلات و دریافت رتبه و ستاره با ساخت خودرو برای مردم و بازار زمین تا آسمون فاصله ست.
hamid3x
۲۶ اسفند ۱۳۹۵دقیقا ،کیا و هیوندای چون در طراحی خودرو خیلی خوب عمل کردن بازارو بسمت خودشون کشیدن ژاپنی ها و امریکایی ها با درک این موضوع توجه بیشتری به ظاهر و قیمت خودروهاشون کردن تا بتونن به جایگاه قبلشون تو بازار برسن ،تا حدی هم موفق بودن،چون دیگه کسی با دیدن طراحی یه کیا اپتیما یا هیوندای الانترا نمیگه اوووو مای گاد من سوبارو یا تویوتا مو میفروشم اینو میخرم،مزدا هم خیلی تو طراحی و عملکرد پرفورمنس عالی عمل کرده،
NOBLE
۲۶ اسفند ۱۳۹۵.
بهزاد جان ، حرف شما درسته.
از نظر فروش کره ای ها هنوز خیلی راه دارن تا به ژاپنی ها برسن.
چون ژاپن بزرگترین خودروساز جهانه ، زمانی که کره ای ها تازه به فکر ورود به بازار های جهانی بودن خودروسازان ژاپنی در اندیشه ی فتح بزرگترین بازار خودرویی جهان بودن ( و به زودی به این هدف رسیدن.)
.
به نظرم اینکه استینگر رو یک مدل شکست خورده بدونیم ، در حالی که حتی از نزدیک هم ندیدیمش و بگیم ارزش نداره منطقی نیست
فيصل.
۲۶ اسفند ۱۳۹۵کامنتهای بهزاد رو دوست دارم . اضافه کنم K900 ک در ۲۰۱۵ حدود ۲۵۰۰ تا فروخته شده در امریکا، در سال ۲۰۱۶ امارش فقط ۸۳۴ تا دونه بوده و تا الان در ۲۰۱۷ هم فقط ۶۵ تا دونه فروخته شده. همین فرمون بره سال بعد به صفر میرسه فروشش. امار نزولی در کانادا هم بهمین ترتیبه
بهزاد
۲۶ اسفند ۱۳۹۵مجید جان صحبت شما کاملا منطقیه و بحثی نداره و استینگر هم خودروی خوبی هست و شکی در اون نیست.
مشکل اینجاست که نگاه بازار به محصولات کیا یا مثلا مزدا و سوبارو و… نگاه اقتصادی هست و امکان موفقیت برای محصولاتی با قیمت بالاتر برای اینگونه شرکت ها بسیار کمه و اگر خاطرتون باشه هوندا یک محصول به اسم لجند داشت که لوکس تر از آکورد بود ولی به خاطر قیمت بیشتر نتونست در امر فروش موفق باشه و همین الان هم نیسان GTR در امر فروش با رقبای آلمانی فاصله داره و محصولاتی مثل لندکروز که در برخی بازارها موفقند به خاطر پیشنه ی اونها هست وگرنه در صورتی که این محصول تازه متولد شده بود امکان فروش با این قیمت برای نشان تویوتا وجود نداشت.
همین کیا در حال حاضر حداقل دو محصول کراس اوور میتونه به غیر از اسپرتیج و سورنتو به سبدش اضافه کنه یا جای دو پیکاپ هم خالیه و میتونه به جای ساخت استینگر و k900 به فکر اونها باشه.
در کل ما فقط نظاره گر هستیم و از فکر مدیران و تحلیل گران اونها بی خبریم و تصمیماتی که گرفته میشه چند سال طول میکشه تا نتیجش مشخص بشه.
NOBLE
۲۶ اسفند ۱۳۹۵.
بهزاد جان اولین بحث من با شما در صفحه ی فروش فولکس واگن و تویوتا بود.
اون صفحه به دلایلی شروع خوبی برای بحث بین من وشما نبود.
کامنت هات همیشه اطلاعات مفیدی داره و من سعی میکنم همیشه بخونمشون.
خیلی خوشحال میشم اطلاعاتت رو به اشتراک میذاری.
رشته ی تحصیلی من حقوقه. اطلاعات ماشینی رو بصورت آماتور و از چند تا مجله یاد گرفتم. ادعایی در این زمینه ندارم.
امیدوارم هر جا دیدی من حرف اشتباهی زدم همون جا تصحیحش کنی .
امیدوارم به چشم دو دوست در کنار هم کامنت بذاریم نه 2 رقیب.
موفق باشی. از کامنتت لذت بردم و با حرف هایی که زدی موافقم.
بهزاد
۲۶ اسفند ۱۳۹۵مجید جان شما تاج سر مایی.
اینجا فضای خوبی داره و نشان دهنده ی شخصیت خوب همه ی کاربران پدال هست و اگر بحث نباشه که مزه نمیده.
بنده اقتصاد خوندم و اگر میبینی بیشتر مواقع به فروش و سود و زیان میزنم شاید به خاطر همین باشه وگرنه در مباحث فنی و طراحی ،خیلی از دوستان و شما اطلاعات بسیار با ارزشی دارید که ما هم استفاده میبریم.
مثلا یکی از عواملی که باعث شد بنده به مسابقات سری GT و لمانز علاقه پیدا کنم دوست خوبمون آقای mehran بود و ممکنه با هم بحث هایی داشته باشیم ولی نتیجه ی اون مهمه که باعث میشه توجهمون به یکسری از اتفاقات بیشتر بشه.
sunmartin
۲۶ اسفند ۱۳۹۵هیچ خودرویی تا بحا نتونسته آمار تویوتا کرولا را بشکنه اینو هرکسی میدونه اما اگه از الان کیا استینگر شکست خورده فرض کنیم یک اشتباه محضه چراکه با تدابیری که در طراحی و کیفیت مثال زدنی و آپشن ها و قابلیت های اینخودرو مهندسان ورزیده آلمانی و آمریکایی مبذول داشتند بعید میدونم به چیزی بنام شکست درفروش فکر کنند در نمایشگاه دیترویت در بین 9 خودروی برتر به انتخاب کارشناسان و خبرنگاران کیا استینگر جای گرفت که در بدو معرفی یک موفقیت خوب محسوب میشد مطمئنا حتی نسخه های 2.5 لیتری استینگر هم در ایران از فروش عالی و در خاورمیانه و روسیه استرالیا و آمریکا با اقبال رو برو خواهند شد
بهزاد
۲۷ اسفند ۱۳۹۵جناب sun مثال کرولا چه ارتباطی با موفقیت استینگر داره!
جایزه طراحی خبرنگاران ضمانتی برای فروش نیست.
همین الان برید سایت شرکت کیا و معرفی این محصول با کمال تعجب به جای اینکه به پرستیژ شرکت و برند کیا و این محصولش بپردازه نوشته طول و عرض محور استینگر از bmw سری 4 و لکسوس بیشتره و هندلینگ این خودرو توسط مهندس سابق شرکت m اسپرت bmw توسعه یافته یا طراح این مدل آقای شرایر هست که قبلا در فلان کمپانی ها کار میکرده! واقعا با این نوع تبلیغ که مهندسان بزرگتر از شرکت نشان داده میشن و اسم سایر خودروسازان به میان آورده میشه چطور میخواد از مرحله ی پیکانتو و ریو و سراتو عبور کنه و با بزرگان رو در رو بشه!
شما برید ببینید شرکت های بزرگی مثل پورشه و audi و لکسوس و… چطور محصولشون را معرفی میکنند و نامی از فرد یا مهندسی یا سایر شرکت ها به میان نمیارن تا حداقل اون پرستیژ حفظ بشه!
تازه متوجه شدم چرا این دوستمون sun همش از افراد و مهندسان و طراحان نام میبره چون برند کیا در تبلیغاتش کوچکتر از کارمندانش نشان داده میشه!
ياشار
۱۵ خرداد ۱۳۹۶به نظر من کیا می خواد با جدا کردن برندی به نام استینگر این مدل رو عرضه کنه و وارد بازار رقابت با لکسوس و بی ام و و اینفینیتی و بقیه ی برند های لوکس شه