در سال ۲۰۱۴ کمپانی کرهای کیا موتورز اولین گامش را در جهان خودروهای لاکچری با معرفی نسل اول K900 برداشت.K900 یک سدان فول سایز دیفرانسیل عقب است که هدف از ارائه آن رقابت با محصولاتی همچون لکسوس LS بوده است. البته برند کیا در امریکا اساسا به عنوان یک برند ارزانقیمت مطرح است، بنابراین تعداد بسیار معدودی از K900 های تولید شده به خانههای مشتریان آمریکایی راه پیدا کردند.
با همه این تفاسیر، نسل دوم کیا K900 به آمریکا بازگشته تا مجددا خود را محک بزنند، بلکه بتواند شکستهای گذشته را جبران نماید. البته این بار او تنها نیست و نام بزرگی همچون «آلبرت بیرمن» رئیس سابق بخش M بامو که هماینک رئیس بخش توسعه مدلهای عملکرد بالا در هیوندای شده، قرار دارد.
کیا K900 2019 از آن نمای کوپهمانند دوری گزیده و به جای آن از ظاهری باشکوهتر و البته محافظهکارانهتر بهره میبرد. مواردی نظیر چراغهای جلوی داپلکس، جلوپنجره پوزه ببر به همراه اثرات جواهرنشان و الگوی لامپهای LED الهام گرفته شده از بنتلی در چراغ های عقب، ظاهر این خودرو را از سایر محصولات کیا متمایز نموده است.
در داخل کابین نیز با یک طراحی مینیمالیستی مواجه هستیم. کنسول میانی داشبورد از تعداد دکمه و کلیدها درست به اندازه کافی برخوردار است. تریم چوبی پالیش نشده نیز جلوه مناسب و زیبایی برای کابین K900 به ارمغان آورده است. تقریبا همه چیز با کیفیت به نظر میرسد و پلاستیک ارزان قیمت از نقاط لمس دور شده است. حتی تزیینات چوبی کاذب تعبیه شده بر روی غربیلک فرمان آنقدر خوب ساخته شده که کاملا طبیعی به نظر میرسد.
کیا K900 بر روی شاسی عریض و طویل شده محصولاتی همچون کیا استینگر و جنسیس G70 استوار شده است. وقتی این شاسی با سیستم تعلیق جدید در جلو و توزیع وزن ۵۰/۵۰ همراه میشود، نتیجه چیزی جز یک سدان فول سایز با تمایلات اسپرت و البته ذات لوکس نخواهد بود. عمل دور زدن و چرخش در این خودرو بسیار چابکمآبانه صورت میگیرد و دیگر از آن حالت شناوری و حرکات اضافه در اتاق خبری نیست.
عملکرد فرمان سبک و دقیق است اما فیدبک خاصی را به دستان منتقل نمیکند و بیشتر بر جنبه راحتی تاکید دارد تا شاخصههای اسپرت. هندلینگ در جادههای مرتفع برای خودرویی به وزن ۲۱۰۹ کیلوگرمی مناسب است. اما در سرعت بالا کمفرمانی ظاهر میشود. سیستم چهارچرخ محرک مجهز به ویژگی تورک وکتورینگ، مانع از حرکات اضافه بخش عقب خودرو شده و در هنگام عبور از پیچها کنترل خودرو را بهبود میبخشد.
با قرار دادن حالت تنظیمات سیستم تعلیق بر روی وضعیت کامفورت+ اتاق خودرو تبدیل به یک مکان فوق العاده ساکت و آرامبخش میشود که برای مسافرتهای طولانی کاملا مناسب خواهد بود.
نیروبخش این خودرو یک پیشرانه ۳.۳ لیتری توربو V6 به قدرت ۳۶۵ اسببخار است. گشتاور حاصل از آن نیز برابر ۵۱۰ نیوتنمتر خواهد بود که از دورهای پایین در دسترس قرار میگیرد.
عملکرد گیربکس هشت سرعته اتوماتیک نیز سریع و در عین حال نرم است. رانندگی با کیا K900 بسیار لذت بخش است و ما دریافتیم که این خودرو یک لیموزین خیلی خوب و عالی خواهد بود. با سفارش پکیج VIP صندلیهای عقب قابلیت خم شدن خواهند داشت و تنظیمات بیشتری برای پشت سریهای آن در نظر گرفته خواهد شد که فضای سر و پای بسیار فراخی را برای سرنشینان پدید میآورند.صندلیهای جلو نیز بسیار راحت هستند و تنظیمات گوناگونی برای آن در نظر گرفته شده تا افراد مختلف بتوانند بهترین حالت را مطابق ابعاد بدن خود به دست بیاورند.
سیستم مالتی مدیا UVO کیا در اینجا به یک صفحه نمایشگر ۱۲.۳ اینچی مجهز شده است. دقت پاسخگویی نمایشگر کاملا خوب است. این سیستم از طریق برخی کنترلگرهای فیزیکی در جلو و کنسول عقب نیز قابل کنترل است. سیستم صوتیLexicon با ۱۷ بلندگو کیفیت بسیار مناسبی داشته و نوای دلنشین و با کیفیتی از خود ساطع مینماید.
قیمت پایه K900 از حدود ۶۰ هزار دلار شروع میشود. این بها در صورت سفارش پکیج VIP تا ۶۵ هزار دلار افزایش مییابد.
منبع:motortrend
حسین
۱۴ آبان ۱۳۹۷فکر نکنم کسی باشه از این خودرو خوشش نیاد .
قیافه معقول و داشبورد زیبایی داره
کیفیت متریال هم که مشخصه خوبه از سابقه خودرو های لوکس .
فقط ی بخش قیمت و برند و حق انتخاب میمونه که مشتری آیا سری ۵ و مرسدس ای کلاس و آئودی a6 رو به این ترجیه میده یا نه
البته که همه ی این خودرو ها بر حساب قیمت برابر آپشن کمتر و اطاقی به نسبت کوچکتری نسبت به کیا ارائه میکنن
در کل ی ماشین فول سایز لوکس و رقیب اصلی لینکلن کانتینتال هست
یاشار اسدی
۱۴ آبان ۱۳۹۷خخخخخ…لینکلنی که رکورد زده تو بی کیفیتی رقیب کیا میشه…تو رو خدا اینو نگو…تو تبریز سوار لینکلن mkc شدم واقعا آشغال بود…بسیار بی کیفیت و پر سر و صدا..تو داشبورد هم بین دکمه ها درز های قابل توجهی دیده میشد…در ضمن کیا k900 واقعا عالیه…هیچ بررسی پیدا نمیکنین که از این خودرو بد بگه
Amirferrari
۱۴ آبان ۱۳۹۷لینکلن رکورد زده تو بی کیفیتی!!! این حرف رو جا دیگه نزنی بهت میخندن،لینکلن با نویگیتور داره با رنجروور مقایسه میشه تو بحث کیفیت اونوقت تو میگی نمیتونه با کیا رقابت کنه!!! شایسته ترین رقیب واسه k900، کانتیننتال هستش،وگرنه جنسیس g90 برادر ناتنی k900 محسوب میشه و لوکسای آلمانی و ژاپنی هم با قیمتای سرسام آور نمیتونن تو بحث قیمت با کیا و لینکلن رقابت کنن…
mahdy
۱۴ آبان ۱۳۹۷لینکلن واسه بی کیفیتی رکورد نزده ولی خب جز 10 شرکت غیر قابل اطمینانه که واسه یه لوکس ساز اصلا قابل قبول نیست
کوروش
۱۴ آبان ۱۳۹۷من طرفدار امریکایی ها نیستم اما خدایی بعضی نظرات بیش از حد …..هستن میشه بفرمایی کجای داشبورد Mkc درز هستش سرو صدای بیش از حد در ماشینی بیش از نیاز دسته موتور داره که دقیقا وظیفه آن گرفتن ارزش اضافی هست بنظر عجیب نیست درباره کیفیت هم قطعا اتاقش از تمام محصولات کیا تا الان (این k900رو نمی دانم) بالاتر هست ترک خوردن داشبورد اپیروس و رودری کادنزا که معروف بود که احتمالا یادتان هست!
یادبگیرید وقتی ما درباره کیفیت می گیم داریم با آلمانی ها مقایسه می کنیم یهو اون رو به پراید ارتباط ندید
آآآآرماااانننن
۱۴ آبان ۱۳۹۷من سورنتو و کادنزا ۲۰۱۱ رو سوار شدم اصلا ترکی ندیدم و اتقاقا ماشین کابینش کیفیت خوبی داشت هنوز
حالا اینکه تو تمام محصولات کیا از سراتو تا استینگر رو سوار شدی ولی Mkc سوار نشدی و میدونی کیفیت داخلش از تمام محصولات کیا بالاتره جالبه!
امیرحسین
۱۴ آبان ۱۳۹۷بهتر اینجور نگاه کنی که میخوای کپی کره ای اس کلاس بخری یا کانتیننتالی که حتی اگه سوار مدل های قدیمیش بشی دلت نمیاد پیاده شی چه برسه جدیدش
علی
۱۴ آبان ۱۳۹۷به نظر میاد چیزی کم نداره . فقط میمونه بحث قیمت و صلیغه. یکی از گزینه های من در آینده خواهد بود به قیمت بالای ۲ میلیارد تومان متاسفانه .
با تچکر
ایمان
۱۴ آبان ۱۳۹۷ساده ، شیک و لوکس
پیشرفت یعنی همین ؛ از پراید به K۹۰۰
پسرفت یعنی ایران ؛ از پراید به ساینا
Khosrow
۱۴ آبان ۱۳۹۷برای کیا بودنش عالیه / کابین خیلی شیک / طراحی بدنه میتونست کمی لش تر باشه / چیزی که تو ذوق میزنه لوگو زشت کیا رو این ماشین و فرمونش ه / هرچند از بعد سواری فکرمیکنم هنوز راه زیادی داره برای رقابت ..
آآآآرماااانننن
۱۴ آبان ۱۳۹۷طرف کارشناس یکی از معتبرترین سایت های تست خودرو دنیا هست ساعت ها پشت رول ماشین نشسته بعد یه عالمه از سواریش تعریف میده اما فلانی از رو عکس میگه سواریش راه زیادی داره تا… !!!
چرا موتور ترند شماهارو استخدام نمیکنه خدایی؟ جا اینکه این همه وقت بزارین و سوار بشین و ساعت ها بررسی کنین از رو دوتا عکس حتی کیفیت سواریش هم متوجه میشین! خیلی خوبه که !!!
Khosrow
۱۴ آبان ۱۳۹۷ترمزاش هم رگلاج میخواد ..
آآآآرماااانننن
۱۴ آبان ۱۳۹۷اینو دیگه اونی که پشتش نشست هم نفهمید،ایول
سام
۱۴ آبان ۱۳۹۷با khosrow کاملا موافقم .برای چنین ماشین لوکسی شرکت کیا باید یک برند جداگانه تعریف کند درست مثل هیوندای که ماشین های لوکس خود را با برند جنسیس به فروش می رساند.
شایان
۱۵ آبان ۱۳۹۷و البته تویوتا و لکسوس
آآآآرماااانننن
۱۴ آبان ۱۳۹۷خیلی ماشین خوبیه ظاهرا طبق بررسی موتور ترند که همش ازش تعریف کرد
در برابر قیمتش هم آپشن ها و کیفیت بالایی رو ارائه میده و ارزش خریدش بالاست،بنظرم واس جنسیس جی ۹۰ رقیب سختیه همچنین باقی رقبا
مهدی
۱۴ آبان ۱۳۹۷انصافا کابین باکیفیتی داره.یه ماشین لوکس باکیفیته.راستی این ماشین راهنما به هرسمت بزنی یه قسمت کیلومتر شمار میشه مانیتور وتصویربیرون رو نشون میده
mahdy
۱۴ آبان ۱۳۹۷طراحیش خیلی خوبه ولی فعلا باید پخته و پخته تر بشه تا بیننده رو به وجد بیاره که اون سطح از طراحی با هیچ چیز جز گذشت زمان طولانی و کسب یه اصالت کامل بدست نمیاد
NAVID۰۰۹۸
۱۴ آبان ۱۳۹۷همه چیزشو وِل کنید ، قیمتشو با این امکانات بچسبید . قیمتش عالیه برای چنین ماشین لاکچری ای .
اما من خودم به شخصه یا بنز S مثلاً مدل ۲۰۱۶ کم کار میخرم ، به دلیل اُفت شدید قیمت این مدل از خودروها یا کمی روی پولم میگذارم و با کیفیت ترین خودروی دنیا ، یعنی لکسوس LS صفر کیلومتر میخرم .
بر خلاف نمای خوب داخلی ، نمای بیرونیش بی روح و جدای جذابیت و اصالت هست .
آآآآرماااانننن
۱۵ آبان ۱۳۹۷با کیفیت ترین خودروی دنیا لکسوس ال اس؟ :)))))
دیگه چی؟
حمیدرضا
۱۴ آبان ۱۳۹۷خیلی خوشگله ولی درنهایت مارک کیا روشه و هر کی از مالکش بپرسه چی خریدی میگه کیا
مدل قبلیش که تو کار اند درایو رتبه خوبی نداشت ولی این یکی تو تستای مختلف خیلی نظر تست کننده ها رو جلب کرده
بهنام
۱۴ آبان ۱۳۹۷چیزی که برای من جالبه استمرار تولید خودروهای سدان کیا و البته هیوندای با وجود فروش پایین هست. جایی که شورولت و فورد با وجود فروش بیشتر سدان هایشان اقدام به قطع تولید اکثر سدان هاشون گرفتن، کیا و هیوندای همچنان محصولات کم فروش رو آپدیت میکنن و به تولیدشون ادامه میدن. مثل همین k900 یا کادنزا، آزرا و و لوستر که البته هاچبکه. بنده اگه اونجا باشم خرید مدلهای رقیب با دوسال کارکرد ولی اصیل رو به این ترجیح میدم. ارزونتر با کلاستر
آآآآرماااانننن
۱۵ آبان ۱۳۹۷اتفاقا سدان های کیا و هیوندا فروش خوبی دارن،اینکه انتظار داری ماشین ۶۰ هزار دلاری اندازه ماشین ۲۰ هزار دلاری فروش داشته باشه غلطه
عزیزم اونایی که اونجا هستن برخلاف شما فکر میکنن واس همین کیا و هیوندا تولید رو ادامه دادن و خواهند داد :) قطعا اونا بیشتر به فکر سود شرکت خودشون هستن
آآآآرماااانننن
۱۵ آبان ۱۳۹۷یکی از دلایلی هم که اونجا نیستی و نخواهی بود میتونه همین تفکر باشه :))
یاس ی
۱۵ آبان ۱۳۹۷من با نظر khosrow راجب آرم کیا و شکل فرمون موافقم، داشبورد وکنسول لوکس و با کیفیته ولی فرمونش نسبت به اون جلفه. کاشکی خودرو لوکسش را با برند دیگه ای تولید کنه. ولی امکانات و آپشنش خوبه.
Abbi
۶ خرداد ۱۳۹۹اگر بحث آپشن ها و کارایی و موتور رو بزاریم کنار که خیلی پرفکت هست،این ماشین از اون چیزی که تو عکس و فیلم میبینید بسیار زیباتر و لوکس تر هست، حتی اون مدل های قدیمیترش ،چه برسه این مدل 2019 که تغییرات زیادی پیدا کرده ،باید از نزدیک این ماشین رو ببینید،واقعا تو دل برو هست،خیلی از مدل های شاسی BMW که جز سه برند اول دنیا هستن زیباتر هست، بگذریم ولی برا ما ایرانی ها فقط همین حرف زدن در مورد ماشین برامون مونده ،چون با قیمت 65 هزار دلار 17 هزار تومنی بدون تعرفه گمرکی حسابش کنی میشه یک میلیارد و نیم، تعرفه هم که الاماشاءالله