شاید بهتر باشد امروزه بر روی برند محصولات وسواس کمتری به خرج داده و برخی تولیدات با ارزش از برندهایی بااصالت کمتر را مورد توجه قرار دهیم. یکی از این محصولات کیا K900 مدل ۲۰۱۹ است که با هم به بررسی آن میپردازیم.
کیا امیدوار است تا سدان پرچمدار جدیدش پس از عرضه به بازار ایالات متحده در پاییز آینده و سایر نقاط جهان، بتواند جایگاه بالاتری را نسبت به گذشته نصیب این خودروساز نماید.
پیش از عرضه رسمی این خودرو به بازار، ما موفق شدیم یک نسخه K900 مخصوص کشور کره جنوبی را در این سرزمین مورد بررسی قرار دهیم.
K900 بر روی پلتفرم مشترک با جنسیس G80 و G90 بنیان گذاشته شده و نسبت به قبل طولانیتر و عریضتر شده است. اما حد فاصل مرکز هر یک از محور چرخها تا انتهای همان سمت(اوورهنگ) کوتاهتر شده است. این ابعاد به علاوه فاصله محوری افزایش یافته، موجب شدهاند تا K900 از فضای بیشتری در داخل کابین برای راحتی سرنشینان برخوردار شود.
چنین تغییرات ابعادی سبب شده تا K900 از سایزی مشابه یک خودروی دیفرانسیل عقب کلاسیک بهرهمند شود، با این تفاوت که این اتومبیل تنها به صورت چهار چرخ محرک در بازار ایالات متحده عرضه خواهد شد.
در زیر درب کاپوت K900 جدید یک پیشرانه V-6 توربوشارژ به حجم ۳.۳ لیتر نهفته که پیش از این در کیا استینگر جی تی مشاهده شده است. توان خروجی پیشرانه مذکور ۳۶۵ اسب بخار بوده و گشتاور حاصل از آن معادل ۵۱۰ نیوتن متر است. توان خروجی مدل قبلی برابر ۳۱۱ بخار بوده است.
همچنین گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک، مانند گذشته تنها جعبه دنده ارائه شده برای K900 است.
با وجود DNA مشترک با سدانهای جنسیس، بروز شاخصههایی توام با آرامش و قدرت حین حرکت در جاده، چندان دور از ذهن نخواهد بود. کیا K900 از رانندگی نرم و آرامشبخش، عایقبندی صوتی مناسب کابین و قدرت سرشار بهرهمند گشته است.
همان طور که استحضار دارید، بسیاری از خریداران سدانهای مدیریتی-اجرایی، بیشتر علاقمند به ظاهر خودرو و کابین آن هستند تا پرفورمنس پیشرانه. شرکت خودروسازی کیا نیز به این مهم توجه ویژه داشته و کارهای مهمی در این باره صورت داده است.
طراحی خارجی، به واسطه جلو پنجره با «الگوی کوآدریک» شیک و گرافیک داخلی چراغها با نوارهای دوگانه، خاصتر به نظر میرسد. استفاده از شیشه های ضخیمتر به کاهش سر و صدای کابین کمک مینماید و اجازه میدهد تا سرنشینان بیشتر از آوای سیستم صوتی Harman kardon با ۱۷ بلندگو لذت ببرند . ۶۴ رنگ مختلف برای نورمخفی داخل کابین در نظر گرفته شده و یک ساعت مارک به همراه تریم چوبی فضای داخلی K900، بر جنبههای اشرافی این خودرو افزوده است.
جنس تزیینات چوب مانند غربیلک فرمان چندان راضیکننده به نظر نمیرسد و صندلیهای عقب علاوه بر راحت بودن، در ۱۴ جهت مختلف قابل تنظیم هستند.
منبع: caranddriver
میلاد
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۷شبیه اس کلاسه
مخصوصا از جلو و عقب
Maximus
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۷عقبش کپی اس کلاسه
مخصوصا چراغاش که یک کپی تمام عیاره
با این کار ها سطح خودشون رو پایین میارن
یه شرکت تمام تلاش خودش رو بکنه یک چراغ زشت از توش دربیاد بهتر از اینه که کپی کنه
TSHDN
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۷این قد بنز بنز نکن همین بنز تو طراحی جدیدش کپی فاحش از چراغای بریلیانس داشته???
Maximus
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۷نه بابا !!!
رامتین
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۷بابا اینقد از برلیانس حرف نزنید. حالت تهوع آدم میگیره از این خودروی آشغال.
TSHDN
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۷چی شد جواب درست پیدا نکردی بدی میگی نه بابا ؟!!؟؟!
با این جوابت معلومه خودت قبول کردی بنز از بریلیانس کپی کرده بله اگه کیا از بنز کپی کرده بنزم از بریلیانس کپی کرده تو دنیا خیلی وقتها شرکت های بزرگ از روی همدیگه کپی هایی انجام میدن این چه مسخره بازی ای شما ها راه انداختین که تا یه ماشین سریع شروع میکنید اینجاش کپی فلان ماشینه اونورش کپی یه ماشین دیگس….و تازه اگه کره ای باشه که هیچ مردم یجوری راجب به ماشین حرف میزنن (مخصوصا کره ای ها)انگار همه ی ماشینارو سوار شدن حاجی بیا برو پرایدتو سوار شو تو که از ژاپنی وانت مزدا دو کابین و از کره ی پراید سوار شدی چطور میای میگی این آشغال یا کسی بهش نگاه نمیکنه؟اینجا تو آبادان 80 درصد ماشینا کره ای هیچکسم ناراضی نیست همه هم راضی نمونش دوستم که سانتافه دارن خیلی راضین ازش یا کوچه پشتیمون طرف موهاوی 8سیلندر داره 200000 تا کارکرده عین خیالشم نیست بعد میای اینقد راحت میگید آشغاله؟ لیاقت شما ها همون پرایده .تا هم بحث سر برند خودرو و این حرفا میشه سریع همه میگن اصالت .اصالت کیلو چنده فعلا همین کیا و هیوندای بی اصالت(به قول شما البته)میبینید که تا کجا پیشرفت کردن در حالی که یک سوم بنز و ..هم قدمت ندارن و دارن شاخو شونه میکشن برای بزرگان این صنعت .واقعا دیگه نمیدونم چی بگم خستم شد از این همه کاربرای متعصب و بی منطق پدال.یعنی روز بروز فقط سطح کامنتا داره میاد پایین و پایین تر
این همه روی طراحی خودرو کارکردن اینو دادن بیرون بعد جناب مهندس میاد برامون نظر کارشناسی میده که اینجاش به اونجاش نمیخوره جلوش زشته و …….
Amirferrari
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۷همش ۵۰ هزارتا؟!! کیا هر چی تولید کرد بفرسته ایران واسشون دونه ای سه چهار میلیارد آب میکنیم،آقا جریان چیه نه میشه لایک کرد نه میشه دیسلایک گذاشت؟!
Maximus
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۷سری ۵ رو ترجیح میدم
با این هر جا بری همه مسخرت میکنن که یه بنز کره ای خریدی!!!!
Saeed Boroomand
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۷والا ما با پراید هم هر جا میرفتیم دوستا تحویل میگرفتن و غیر دوستیا یه انگی پیدا میکردن، واسه خودتون زندگی کنید. سری هفت منظورتون بود فکر کنم.
NAVID۰۰۹۸
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۷طراحی داخلی زیبا و با کیفیتی داره اما با طراحی ظاهری حال نمیکنم و احساس لُختی در ظرافت طراحی به آدم دست میده .
به طراحی ظاهریش نمیشه گفت شیکه ، بلکه میشه گفت بزرگ و بی روح.
(( به طراحی سوناتا ۲۰۰۹ میشه گفت شیک و ساده نه این)).
کلاً کره ایها خودروهای کلاس F را تو دلبرو طراحی نمیکنن (( سنتنیال یادتون میاد که با اون قیمت کمتر از رقیبا فروش نداشت اما جنسیس فروش خوبی بخاطر تناسب طراحی داشت))
اما با قیمت ۵۰ هزار دلار بینظیره با این مشخصات و آپشن.
سال ۱۳۹۰ با ۵۰ هزار دلار که میشد زیر ۵۰ میلیون تومن چه چیزایی میشد خرید . اما حالا ۵۰ هزار دلار تا این ساعت شده ۳۰۰ میلیون تومن و احتمال خرید یه هیوندای توسان مسخرهِ هم با این افزایش روزانه قیمتها که کسی فروشنده نیست بابت سردرگمی قیمتها هم نداریم.
یادمه سال ۱۳۸۹ لندکروزر ۵۰ هزار دلار بود و با تعرفه اون سال میشد ۹۵ میلیون تومن ما غُر میزدیم که چرا دو برابره اما حالا به نظر شما چند برابر شده این خوش اندام.
اون زمان من ۵/ ۱ میلیون درآمد داشتم ، اما حالا نهایت ۲ میلیون ، ولی میتونستم با کمی صبر و کم خرجی یه مزدا ۳ new بگیرم ۳۸ میلیون با شرایط و فول آپشن از بهمن موتور یا کم کار اتاق قدیمشو بگیرم ۲۵ میلیون اما حالا دیگه فقط میشه یادش کرد.
حسین دهمرد
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۷اون زمان ما نصف شما هم درآمد نداشتیم.
NAVID۰۰۹۸
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۷✋
حمیدرضا
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۷قیمتش خیلی کمتر از سری اسپشیاله ولی قیمت خودروهای اختصاصیه ارزش هریدش از هر نظر بیشتر از نسل قبل هست ولی جون به جونش کنی اخرش ارم کیا روشه و مردم انتظار یه خودروی معمولی رو دارن نه لوکس
آرمان
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷احتمالا منظورت از مردم فقط خودتی!
سامان اذری
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۷به نظر شما با این قیمت لکسوس LS مدل 2016 در حد صفر بهتره یا این ؟؟؟
Maximus
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۷۱۰۰٪ این بهتره
ماشین دست دوم قضیش فرق میکنه و خیلی ها به هیچ عنوان سراغش نمیرن
با این قیمت اس کلاس ۲۰۱۵ هم میدن اما ماشین صفر فرق میکنه
shirko
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۷نمای داخل ب ام و نمای بیرون بنز ، ولی بازم تلاششون قابل تقدیره
شایان
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۷درسته که ظاهرو کپی کرده اما کیفیتم کپی کرده واقعا کیا ماشینای با کیفیتی میزنه
Sina
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۷حیف پول که بدی به این
طراحی معمولی
اصالت برند صفر
اونم تو این سگمنت برند خیلی مهم تر از بقیه سگمنتا هست
سامان
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۷واقعا که ……..این همه کپی یه جا ندیده بودم …..مثلا در کشورهاشون اصول کپی رایت رعایت میشه…مثلاااااا……اسم ما فقط بد در رفته
مانی
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۷درسته که طراحی داخلیش کلا با مرسدس متفاوت هست
ولی نمیدونم چرا وقتی به داخلش نگاه میکنم همش فکر میکنم
باید آرم بنز وسط فرمون باشه!!!!!!!!!!!!!!!!!!
A.B
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۷برا بازارایی مثل ایران که بنز c کلاس 900 قیمت داره این جور محصولات خوب میتونن تا رنج 400 میلیون و پوشش بدن طراحی که همیشه سلیقه ای بوده و من خوشم اومد پرفورمنس خوبیم داره و اگه نمایندگی واقعیش ارائه بده ماشینو با گارانتی 7 ساله کیا!
(که متاسفانه قوانین مسخره حجم موتور قیمت دلار و به ظاهر مسئولین از همینم محروم کردن مردمو)
فتنه گوساله سامری
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۷نمای داخل خیلی شبیه سر۷هستش.وبیرن هم شبیه Sکلاس.ولی درکل باصلابت وسرسنگین ولوکسه همراه قیمت مناسب
فتنه گوساله سامری
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۷فرمونش هم شبیهA8آئودیه
تورج
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷به نظرم صادرات این ماشین به آمریکا، حکم زیره به کرمان بردن رو داره!
ناصر
۴ خرداد ۱۳۹۷سلام بنظربنده ازلحاظ طراحی مدل ۲۰۱۶ این ماشین k900خیلی از ۲۰۱۹ قشنگتره داخلش هم زیباتره ولی حتما ازلحاظ فنی نسبت به ۲۰۱۶ که اتفاقا درمنطقه آزادانزلی دیدم پیشرفت داشته منکه ۲۰۱۶ این ماشین رابه ۲۰۱۹ ترجیح میدم حالا هرچقدرهم ازلحاظ فنی وآپشن بالاترباشه