کیا اسپورتیج همچنان یک کراس آور زیبا و با ارزش است که میتوانید با خیال راحت آن را به دیگران پیشنهاد دهید. با این وجود به نظر میرسد این رفت و آمدهای محصولات کیا و استفاده از تجربیات به دست آمده سبب میشود تا این کمپانی کرهای با لشکری از سربازان اسپورتیج قویتر از قبل وارد سال ۲۰۱۵ یا سالهای بعد از آن شود.
کیا برای سال ۲۰۱۴ یک اسپورتیج تازهنفس را وارد میدان کرده است و خیلیها نیز این فرصت را دارند که با این خودروی دوست داشتنی در ایران نیز رانندگی کنند. چراغهای LED و چراغهای عقب جدید به اضافه رینگ و لاستیکهای اصلاح شده و یک جلوپنجره جدید همه میتواند تغییرات جزئی باشد که شاید از نظر بعضیها حتی کمی هم توی ذوق بزند ولی در نهایت کیا اسپورتیچ نیمه فیس لیفت شده هنوز هم عالی به نظر میآید. با اینکه از نظر ظاهری گویی تغییراتی زیادی در اسپورتیج رخ نداده است ولی تغییرات داخل اسپورتیج CRDi کاملاً واضح است، تغییرات اعمال شده در داشبورد و صفحه نمایش رنگی ۴.۳ اینچی که بین دستگاه تماس تا نمایشگر مسافت نصب شده است و اطلاعات مربوط به میزان مصرف سوخت همگی از نکاتی است که همان لحظه اول دستگیرتان خواهد شد. سیستم ناوبری یا مسیریابی اسپورتیج نیز همچنان از سیستم ۳ ماهوارهای با صفحه نمایش ۷ اینچ لمسی و رابط کاربرپسند و اطلاعات جامع کیا بهره میبرد.نمایشگر وضعیت آب و هوا که در زیر نور آفتاب خوانایی مناسبی نداشت اکنون وضعیت بهتری پیدا کرده است. در مجموع، کابین کیا اسپورتیج دچار بهبودهای ملموسی شده است و نشان میدهد کیا با تغییرات طراحی داخلی و زیبا و کاربردی کردن داخل اسپورتیج نگاه ویژهای به بازار دارد.
از جمله آپشن های اضافه شده به خودرو نیز میتوان به حسگرها پارک، دوربین عقب با کیفیت crystal-clear، سیستم FlexSteer مخصوص کیا نام برد که به راننده اجازه میدهد تا بین سه مرحله از سیستم کمکی راننده یکی را انتخاب کند.
مشخصات فنی:
ابعاد(میلیمتر):
- طول:۴,۴۴۰
- عرض: ۱,۸۵۵
- ارتفاع: ۱,۶۳۵
- فاصله بین دو محور: ۲,۶۴۰
- ظرفیت باک سوخت: ۵۵ لیتر
پیشرانه:
- موتور ۲.۴ لیتری D-CVVT
- قدرت: ۱۸۲ اسب بخار در دور ۶۰۰۰ در دقیقه
- گشتاور: ۲۴۰ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور بر دقیقه
- موتور ۲.۰ لیتری D-CVVT
- قدرت: ۱۶۳ اسب بخار در ۶۲۰۰ دور در دقیقه
- گشتاور: ۱۹۴ نیوتن متر در ۴۳۰۰ دور در دقیقه
مهدی
۸ خرداد ۱۳۹۴Jac s5 با توجه به امکانات و قیمت مناسبش واقعا ادمو شوکه میکنه و به نظر من از توسان و اسپورتیج با قیمت پایینش خیلی مناسبتره
پدرام
۱۵ آبان ۱۳۹۴ببین شما داری ماشین کره ای را با ماشین چینی مقایسه میکنی ؟ معلومه اسپورتیج بهتره
کیانوش
۱۳ آذر ۱۳۹۵کیفیت هزینه همیشه هزینه بره
مقایسه شما مثل بررسی پراید با ریو هست
شما اگه هر چقدر کم تر از اسپورتیج برای جک پول میدی به همون نسبت هم قطعات یدکی جک به احتمال زیاد از کیفیت پایینی برخورداره و زود خراب میشه ولی اسپورتیج نه
سعيد
۹ خرداد ۱۳۹۴سلام جناب مهندس غفاری
مدل 2014 SL دارم اما به نهایت سرعتی که تونستم برسم 180 کیلومتر بوده در صورتی که 2400 cc هم هست، علتش جی میتونه باشه، ممنون راهنمایی کنید
علیرضا
۱۱ آذر ۱۳۹۸راست میگه منم ۲۰۱۴ فول دارم . پامو تا زانو کردم تو گاز ۱۸۰ تا بیشتر نمیره.
دلیلش چیه ؟ سنگینی ماشینه یا گازشو بستن یا دلایل دیگه ؟؟؟
محسن
۱۲ خرداد ۱۳۹۴بنده با اسپورتیج 2014 سرعتی معادل 212 داشتم البته مدل وارداتی راستی کسی میدونه برنامه نقشه ایران رو از کجا پیدا کنم
سعيد
۱۵ خرداد ۱۳۹۴آقای محسن تو عباس آباد سورنا برنامه نقشه ایران رو دارن و هر جند مدت. به روز رسانی هم میشه، جالب اینه که اکثر دوربین های کنترل سرعت البته ثابت ها رو نشون میده , و اعلام میکنه
کامبیز
۲۸ فروردین ۱۳۹۶قیمت چند هستش
محمد
۳۱ خرداد ۱۳۹۴من 2014 رو یکساله که دارم واقعا ازش راضی هستم تحساس این رو که پول ی که دادم به همون اندازه آش نخوردم رو ندارم
اما دو تا نکته با اینکه با این بنزینها ی غیر استاندارد ولی مصرفش تو جاده حتی به 7 هم رسیده ولی معمولا روی 8.5 داخل شهر 10.5 خیلی گاز و ترمز کنی 11.5 ولی حجم باک به نظرم کمهیعنی 50 لیتر زود باید بپری پمپ بنزین
نکته بعدی توی مسافت طولانی خشکییش واقعا به چشم میاد یعنی خوردت میکنه انگار کتکت زدن و مثل خرس باید بعدش بخوابی در صورتیکه با کرولا اصلا این احساس رو نداشتم
دوستان بگن به خاطر شاسی بلند بودنه یا تویوتا اینجوری نیست مثلا راو 4 هم خشکه و اذیت میکنه ؟
معین
۲۱ تیر ۱۳۹۴اگه میخواین لذت سرعتو امنیتو تخلیه کردن انرژیرو با یه چی تجربه کنین فقط یه بار پشت فرمون لکسوز بشینین ببینین چه لذتی داره اینا اشغالن جلو لکسوز.
امید
۲۲ تیر ۱۳۹۴سلام این همه بحث کردین درست ولی هیوندا ولوستر از همه ی اینا بهتره واقعا نسبت ب قیمتش می ارزه….
شریفی
۵ مرداد ۱۳۹۴باسلام
دوستان لطفا راهنمایی کنید
روغن گیربکس و صافی بنزین اسپرتچ اس ال 2014 هرچند کیلومتر باید عوض شود؟؟؟؟
آیا اصلا نیاز هست که تعویض شه؟؟؟؟؟؟؟؟
باتشکر
پدرام
۱۵ آبان ۱۳۹۴سلام تمام نظرات مردم را خواندم البته در اسپورتیج2014 مشکلاتی داره که تمام ان ها صحیح هست اما در 2015 همه ان ها رفع شده و اصلا مشکل نداره کسی خواست بخره بخره چون من دارم خیلی ماشین نرم و راحت تنها مشکلش عقبش برای سرنشینان کمی دشواره همین البته ماشین من شرکتی هست
جواد
۲۳ دی ۱۳۹۴سلام.بین خودروی شرکتی و وارداتی یا هرچی چه فرقی هست؟؟
هادی
۲۵ فروردین ۱۳۹۵سلام. اسپورتیج ماشین خوبیهستش ولی چند تا ایرادی که من دیدم:
تو مدل های وارداتی سیستم صوتی آشغاله و ال سی دی اصلاکیفیت خوبی نداره البته تو چند موردی که دیدم، سواریش واقعا خشکه و تو مسیرهای طولانی اصلا راحت نیست. مصرف بنزین داخل شهرش حدود 12.5 تو حالت رانندگی معمولیه، دید بغل های ماشین اصلا خوب نیست و فضای سرنشین های عقب مناسب نیست. تو بقیه فسمت ها من مشکلی ندیدم
پدرام
۱۷ خرداد ۱۳۹۵سلام اسپورتیج زاپاس داره یا نه؟؟
ali
۲۱ شهریور ۱۳۹۵ببخشید اینا اتو پارکن????
میر حسین کبودی
۶ مهر ۱۴۰۱خیر دوست عزیز فقط مدل های ۲۰۰۰ توربو اتو پارک دارن
Amin
۲۲ دی ۱۳۹۵ببخشید ، اسپورتیج 2013 مدل 2SLلیتری توربو شارژر داره ؟
اسپرتیج۲۰۱۴
۲۹ دی ۱۳۹۵اس دی مپ رو از کجا باید بخریم؟
نقشه کار نمیکنه. اس دی مپ میخواد تا فعال بشه
امین
۱۹ فروردین ۱۳۹۶سلام به دوستان اسپورتیج میتونه با توجه به مبلغی که واسش در نظر گرفته میشه یه کراس اوور خوب و به صرفه باشه…در پاسخ به بعضی دوستان…زاپاس داره…روغن گیربکس نیاز به تعویض نداره…صافی بنزین هر 80 کیلومتر تعویض شه…اتو پارک نداره…
ایرادهاش:
حجم باک بنزین کم، خشک بودن، کنترل سر پیچها کم، فرمان پذیری ضعیف، شمع ها زود نیاز به تعویض پیدا میکنن.
امین
۱۹ فروردین ۱۳۹۶خیلی خیلی خشکه ، حجم باک بنزین کم، فیلتر بنزین هر 80 تا تعویض شه، روغن گیربکس نیاز به تعویض نداره، کنترل سر پیچ ضعیفه، شمعها هم زود به زود نیاز به تعویض دارن که به خاطره ضعیف بودن موتور هم هست
رضا
۷ بهمن ۱۳۹۶سلام به دوستان گرامی
من بین خرید اسپورتیج کارکرده ۲۰۱۴ یا ۲۰۱۵ و سوزوکی صفر با آپشن های جدیدی که روش گذاشتن با توجه به پولی که دارم مردد هستم لطفا دوستان راهنمایی کنند
باتشکر
میثم
۳۰ تیر ۱۳۹۷سلام ببخشید برای ردیابی جیپیس کارخونه اسپرتج ۲۰۱۴به کدوم سایت کجا مراجعه کنم ممنون میشم کمکم کنید ڶطفا راهنمایم کنید
Mohammad
۱۶ شهریور ۱۳۹۷بادرودمن یکدستگاه اسپورتیج مدل اس ال ۲۱۰۴ دارم که از ابتدا دست خودم بوده وخیلی کم کار کرده حدودا”۲۳۰۰۰ کیلومترکه اخیرا چند بار درموقع روش کردن دچار مشکل شده ام وبرق پشت امپر نیامده وطبق معمول روشن نشد وباکمی فکر کردن اتفاقی کنترل ماشین را خاموش وروشن کردم وسپس استارت زدم روشن شد ومجددا” بعد از چند هفته باز هم دچار همان مشکل شده واین بار هرچه کنترل ماشین را خا موش وروشن کردم حتی خود کنترل هم عمل نمیکرد باز هم برق پشت امپر نمی امد و فقط چراغ کلید در صفحه ظار وخاموش وروشن میشد تا اینکه خواستم از طریق باز وبستن اینه های بغل قدرت باطری خودرو رابسنجم که پس از باز وبستن اینه ها مجددا” استارت که زدم خودرو روشن گردید لذا ازکلیه دوستان گرامی واساتید محترم در خواست راهنمایی دارم با تشکر
Mohammad
۱۶ شهریور ۱۳۹۷با درود اینجانب دارای یکدستگاه اسپور تیج مدل ۱۰۱۴ اس ال که از ابتدا دست خودم بوده وخیلی کم کار کرده (۲۳۰۰۰) کیلومتر بتازگی چند بار موقع استارت زدن برق پشت امپرها نمی اید و خودرو روشن نشده که یکبار اتفاقی کنرل خودرورا قفل وباز کردم وسپس استارت زدم خودرو روشن شد وبعد از چند هفته دیگر .باز هم دچار همان مشکل شدم که اینبار هرچه کنترل را زدم حتی خود کنترل هم عمل نکرد برق بازهم پشت امپرها نیامد وروشن نشد تا اینکه خواستم قدرت باطری را بسنجم توسط باز وبستن اینه های بغل که پس از انجام اینکاردیدم باطری قوی است . مجددا” استارت زدم وماشین روشن گردید لذا از کلیه اساتیدمحترم ودوستان عزیز در خواست راهنمایی دارم با تشکر
امیر
۲۲ شهریور ۱۳۹۷ماهم اسپورتج2014داریم…انصافا باهاش حال میکنم مخصوصا الان ک ۲۰۱۴ اسپورتجم شده۳۱۵تومن…ماشین لوکس ب حساب میاد خخخخ… ولی خب هیچی ب پای بنز و بی ام نمیرسه…
mahdisaba
۲۴ آذر ۱۳۹۷من بتازگی یه اسپورتیج2014 با کارکرد 42هزار خریدم توی مسافت های طولانی خسته نشدم ولی در ترافیک پایم درد میگیرد یکی گفت از صندلی است باید عوضش کنی نظر دوستان چیست؟