کیا سورنتو مدل ۲۰۱۵ شرایط ویژهای در کلاس کراساورهای کامپکت دارد؛ این خودرو از موتور V6 استفاده میکند که گزینهای کمیاب در بین مدلهای این کلاس است. میتسوبیشی اوتلندر شاید تنها رقیبی باشد که استفاده از پیشرانه V6 را به مشتریان پیشنهاد میدهد. در نتیجه، این کراساور کیا از رقبایی مانند هوندا CR-V، فورد اسکیپ، مزدا CX-5 و تویوتا RAV4 متمایز میشود. در ادامه، کیا سورنتو SX مدل ۲۰۱۵ همراه با سیستم دیفرانسیل تمامچرخ متحرک و موتور ۳/۳ لیتری V6 با قیمت ۳۸ هزار و ۳۰۰ دلار بررسی شده است.
تازههای مدل ۲۰۱۵کیا سورنتو، اساساً برای مدل ۲۰۱۵ تغییر چندانی نکرده و تنها چند پکیج جدید و ارتقای تکنولوژی دریافت کرده است. این در حالی است که سورنتو برای مدل سال ۲۰۱۴ تقریباً ۸۰ درصد تغییر کرده بود و مهندسی دوباره در مورد آن صورت گرفته بود. همانند هر کرساور دیگری در این کلاس خودرویی، سورنتوی ۲۰۱۵ نیز با یک طراحی یکپارچه بدنه عرضه شده است. این مدل در واقع یک خودروی با دیفرانسیل جلو به صورت استاندارد است که در خودروی تست از آپشن دیفرانسیل تمامچرخ متحرک آن استفاده شده است.
با قدم گذاشتن به داخل کابین، میتوان درک کرد که سورنتو از بسیاری مدلهای کلاس خود بزرگتر است. خودروی تست از آپشن ردیف سوم صندلیها استفاده کرده که امکان جابجایی ۷ مسافر را فراهم میکند. این ویژگی همچنین بار دیگر سورنتو را از دیگران متمایز میکند؛ چرا که کیا و میتسوبیشی تنها نقشآفرینان حاضر در این کلاس خودرویی هستند که استفاده از ردیف سوم صندلیها را به مشتریان خود پیشنهاد میدهند. در نتیجه، کیا سورنتو یک وسیله نقلیه خانوادگی ایدهآل است که فضای زیادی برای جایجایی بچهها و وسایل در اختیار قرار میدهد. البته با استفاده از آپشن ردیف سوم، بخشی از فضای حمل وسایل در پشت صندلیهای عقب از بین میرود. ارتقای کیفیت کیاکیا در سالهای گذشته کیفیت محصولات خود را به شدت بالا برده است و سورنتو نیز به همین صورت، در داخل کابین کیفیت بسیار خوبی را نشان میدهد. مدل SX تست شده با صندلیهای چرم در ردیفهای اول و دوم همراه بوده که صندلیهای حلو دارای تهویه و گرمکن هستند. همچنین این مدل دارای امکاناتی چون دکمه فشاری استارت، غربیلک فرمان مورب تلسکوپی، سیستم تشخیص نقطه کور و خنککننده عقب کابین است. بدنه سورنتو نیز با امکاناتی چون سقف پانوراما با سایه اتوماتیک، گرمکن آینههای بغل و درب عقب خودکار همراه است.
صندلیهای خودرو بسیار راحت هستند و با استفاده از کنترل صندلی راننده، میتوان آنها را تا حدّ زیادی تنظیم کرد. با استفاده از چرخ فرمان مورب تلسکوپی، هر کدام از اعضای خانواده میتوانند شرایط مناسب خود را پشت فرمان کیا سورنتو پیدا کنند. وسط داشبورد جایگاه یک صفحه نمایش ۸ اینچی لمسی است که در آن سیستم راهبری، دوربین نمای عقب و سیستم اطلاعات و سرگرمی جدید سورنتو کنترل میشوند. کیا این سیستم اطلاعات و سرگرمی جدید را سرویس الکترونیکی UVO نامیده که شامل طیف وسیعی از ابزارهای ارتباطی میشود.کیا سورنتو SX AWD مدل ۲۰۱۵ از آپشن پیشرانه ۳/۳ لیتری V6 استفاده میکند که از ویژگی انژکتور سوخت مستقیم بهرهمند است. این موتور میتواند قدرتی به اندازه ۲۹۰ اسببخار و گشتاوری به اندازه ۳۴۱ نیوتنمتر ایجاد کند. تخمینهای سازمان حفاظت محیط زیست امریکا برای مصرف سوخت این موتور همراه با سیستم دیفرانسیل تمامچرخ، ۱۳/۱ لیتر در شهر و ۹/۸ لیتر در جاده در هر ۱۰۰ کیلومتر هستند. این پیشرانه با یک سیستم گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک اسپورتماتیک همراه است.
این موتور V6 میتواند بدون هیچ مشکلی از راههای کوهستانی و گردنههای سخت عبور کند و در همین حال میتواند با ظرفیت کامل مسافر و حمل بار، کارآیی خود را در شرایط مختلف حفظ کند. در همین حال، این موتور آرامش خود را دارد و تنها کمی در حالت تختگاز و گذشتن از مسیرهای سخت، نویز ایجاد میکند. سیستم گیربکس اتوماتیک نیز به راحتی به وظیفه خود عمل میکند و تعویض دندههای لازم را برای بالاکشیدن از تپهها مدیریت میکند. کیا سورنتو در شرایط بزرگراه نیز شرایط آرام و ساکتی دارد و مهندسان کیا در مورد جذب نویزها بسیار خوب عمل کردهاند. نتیجهگیریکیا سورنتوی ۲۰۱۵ در میان بهترین کراساورهای کامپکت از لحاظ کارایی قرار دارد و در همین حال، از یک کابین راحت برخوردار است. این کابین نسبت به نسلهای قبل حس کیفیت بسیار بهتری را منتقل میکند و با تکنولوژیهای سطح بالا، خود را همگام با دیگر رقبای موجود در بازار، بهروز نگه داشته است. سواری با آن بسیار راحت است و آپشنV6 آن را نسبت به سایر کراس اورهای کامپکت متمایز کرده است. همچنین استفاده از سیستم دیفرانسیل تمامچرخ، یک گزینهی هوشمندانه است و خودرو را برای تمام شرایط جوی آماده میکند. کرهایها در این مدل جدید، کیفیت بسیار خوبی را از یک وسیله نقلیه به نمایش گذاشتهاند و سورنتوی جدید حس بسیار خوبی را در این زمینه منتقل میکند.
خودروي ملي انحصار ملي
۲۶ تیر ۱۳۹۳تا شاسی بلندای تویوتا حکمرانی می کنه کی این لکنای کره رو میخره آخه
خاوری مزراتی
۲۶ تیر ۱۳۹۳لطفا تعصب رو بگذاریم کنار…سورنتو از روز اول جزو بهترینای بازار بوده..این فیس لیفت جدید هم بر اعتبارش می افزاید…
Alpha
۲۶ تیر ۱۳۹۳با لحن مناسب تری هم میشه این موضوع رو گفت
Parsa
۲۶ تیر ۱۳۹۳من پرادو 2010 داشتم فروختم سورنتو 2014 خریدم بنظرم تکنولوژی به کار رفته تو کیا جدیدتر وبهتره لطفاً بدون تعصب نظر خود را بیان کنید
خودروي ملي انحصار ملي
۲۶ تیر ۱۳۹۳خدایی خود شما دوستان بین تویوتا و کیا حق انتخاب داشته باشین با یه رنج قیمت کدومو بر میدارید?
انزو
۲۷ تیر ۱۳۹۳اون مه شکنای جلوی کیا هم کم کم داره تو همه ماشیناشون قرار داده میشه.
سیاوش
۲۷ تیر ۱۳۹۳هین کره ایی ها کل بازار اجهان وایران و قبضه کردن اونوقت میگی کی میخرههه؟؟؟؟؟؟؟
مثه اینکه تو ماه زندگی می کنی نه؟؟؟؟؟؟
من داداشم مدل 2007 سورنتو رو داره این ماشین آخ نگفته اونوقت از نظرت لگنه؟؟؟؟
برو پرایدت وسوارشو حال کن!!!!!!!!!!!!!!
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۷ تیر ۱۳۹۳درود .
بارها این مساله را اینجا عنوان کردیم که هر برندی و هر ماشینی در یک
مسأله و یک ایتم از ماشین های دیگر بهتر و بالاتر است . همچنین عکس این
موضوع . اگر ما انتظار داشته باشیم که کیا و هیوندای ، راه صد ساله را یک
شبه طی کنند غلطه . با اینکه بیشتر زحمت هارو برندهای بزرگتر و معتبر تر
کشیدند ، و شاید هیوندای و کیا مفت و مجانی یا با کمترین هزینه به انها
دست یافتند ، اما این مسأله باعث نشد که برندهای کره ایی در مرحله ی
ازمون خطا جای نگیرند و پشت سر بگذارند .
هر 5 تا انگشت دست ، با هم یکی نیستند .
هر ماشینی و برندی مشتریه خاص خودشو داره . اما خب این مثل روز روشنه
که سورنتو و دیگر شاسی بلند های کره ایی از نظر قابلیت های افرود به
همتایان و رقبان ژاپنی و امریکایی خود نمیرسند . اما در شاسی بلند های
شهری ، حرف های زیادی دارند . نه در همه ی مسائل اما در بیشتر مسائل .
من در شاسی بلند های کره ایی همین سورنتو قبول دارم .
یکی هست که میخواد هر 6 الی 7 سال یک شاسی بلند عوض کنه و دنبال قابلیت
افرود نیست و محصولات ژاپنی براش جذابیت و هیجان کره ایی هارو ندارند ،
و خود شخص هم دنبال تغییر و تحول است . همچنین امکانات زیاد در مقابل
مبلغ پرداختی . چون برندهای صاحب سبک به اندازه ی کره ایی ها در مقابل
ولخرج نیستند ، حق هم دارند . چون پول تحقیق و توسعه را میگیرند .
اما یک شخص دیگری هم هست که دنبال یک ماشین سگ جون و قابل اعتماد است به
علاوه قابلیت افرود ، که هربلایی سر ماشین در اورد ، ماشین اخ نگه .
مخصوصا در دراز مدت . پس انتخاب ایشان هم معلومه . یک محصول ژاپنی .
این مساله ی دراز مدت به این معنا نیست که کره ای ها هیچ حرفی در دراز
مدت ندارند ، اما نشان دهنده ی این است که تحمل و طاقت همه جور برخورد
در شرایط گوناگون را ندارند .
مثال :
در هر حال ادم اگر همین پراید را هم داشته باشه ( منهای مساله ی امنیت
و کیفیت مواد به کار رفته ) در موعد مقرر سرویس بشه و در شرایط مطلوب و
درست رانندگی قرار بگیره ، میتونه 10 ال 12 سال پاسخگو باشه .
چه برسه به محصول 2014 کره ایی .
اما اینکه در 40 سالگی یک خودروساز ، انتظار تجربه و عملکرد یک برند 80
الی 90 ساله را داشته باشیم ، بی انصافی است . نه به طور کل میتوان گفت
که برند 80 ساله کامل و بی عیب و نقصه و نه میشه گفت که برند 40 ساله ،
اشغاله .
در ضمن یاد اور بشم که ارزش هر محصول و هر برند رو نحوه ی ساست گذاری ها
خط مشی مدیر عامل کمپانی مشخص میکنه نه عوامل دیگر .
Japan & Germany
۲۷ تیر ۱۳۹۳سورنتو تنها شاسی بلند کره ای هستش که عاشقشم
امیر
۲۶ تیر ۱۳۹۳به نظرم بهترین شاسی بلند کره ای هست .
ali
۲۶ تیر ۱۳۹۳در اصل باید با های لند تویوتا مقایسه بشه نه رو فور
ولی کلا کیاماشین های خوبی میده ونسل به نسل داره بهتر و با کیفیت تر میشه با آرزوی موفقیت برا کیا
Ehsan
۲۶ تیر ۱۳۹۳بهتره زیاد این کره ای ها رو دست کم نگیریم ، چون فکر میکنم در آینده ای نه چندان دور ، مثل سامسونگ ، حریف بطلبند
Alpha
۲۶ تیر ۱۳۹۳به نظر من طرح جدید جلو پنجره خیلی بهتر شده . امیدوارم تو نسل بعدی اصالتش رو حفظ کنه و مثل هیوندای هر نسل یه طراحی نبینیم !
hamid3x
۲۶ تیر ۱۳۹۳زیبا ومدرن.
سبک طراحی اش هم مثل ماشینای امریکایی هستش.
فکر کنم مصرف سوختش در شهر به 15 هم برسه که همین باعث میشه نسبت به رقبای دیگش تو این کلاس در رده پایین تری قرار بگیره
Saeed.shariati
۲۶ تیر ۱۳۹۳درسته خیلی از کیابد گفتیم گفتیم اصیل نیست و کپی برداری میکنه ولی از این یکی نمیشه ایراد گرفت
راستی بچه ها این سایت بازدید کننده خانوم هم داره؟
تاحالا به کامنتی بر خوردین که اسم دختر روش باشه؟
hamid3x
۲۶ تیر ۱۳۹۳یادش بخیر پسر عمه ام یه جیپ آهو استیشن کانادایی داشت عجب چیزی بود 9 نفر سوارش میشدیم وباهاش میرفتیم کوه واس شکار و کباب و قارچ کوهی، از هر جاده ای به راحتی عبور میکرد.
از داخل رودخانه شاهرود با اون اب زیاد وخروشانش بدون مشکل رد میشد.
کلا ماشینای شاسی بلند تو طبیعت خیلی به کار میاند و سواری لذت بخشی دارند
امیر
۲۶ تیر ۱۳۹۳دوستان مگه سورنتو با سانتافه تو 1 کلاس نیست؟
Ahmad..F12
۲۶ تیر ۱۳۹۳سلام
بله همینطوره چطور؟؟
امیر
۲۶ تیر ۱۳۹۳آخه تو متن هیچ اشاره ای به سانتافه نشده در حالی که سانتافه هن 3 ردیف صندلی داره و اگه اشتباه نکنم 6 سیلندر هست…
VAHID JINPACHI
۲۶ تیر ۱۳۹۳هنوز کیا و هیوندای راه طولانی ای در پیش دارن و هر کاری کنن به تویوتا ،بنز و بی ام و هوندا و دیگر برند های معرف خودرو سازی نمی رسن…
ولی خب پیشرفتشون قابل تحسینه.
VAHID JINPACHI
۲۶ تیر ۱۳۹۳اصلاح می کنم {معروف} خودروسازی ..
با تشکر..
mahdi
۲۶ تیر ۱۳۹۳درود
زیبا شده
طراحی جالبی داره
اما یه نکته
درسته امکانات رنگاورنگارنگ گفته شد
قابلیت آفرود و پایداری و استحکام هنوز علامت سوال داره
بازهم ژاپنی ها برنده هستند مثل همیشه
فکر کنم کیا و هیوندا (در زمینه شاسی و ……) بیشتر بدرد شهر میخورند یا در نهایت جادههای تقریبا هموار
بعید میدونم توی مسیرهای سخت کارایی داشته باشند
به بیان ساده تر دوامشون معلوم نیست
یا شاید مدلهای جدیدش دچار دگرگونی زیادی شده باشند
اما یه نکته دیگه : 290 اسب بخار جالبه
درنهایت
ژاپنی ها فکر کنم مطمئن تر باشند
سپاسگذارم
مهدی (فرزند کوروش)
مهدی ف
۲۷ تیر ۱۳۹۳اقاmahdi قابلیت افرودشو رو گل گفتی
SAEED
۲۶ تیر ۱۳۹۳سلام.
بنظرم از روز اول حضورش تو ایران یکی از بهرینها تو رنج قیمت خودش بوده!
دوسش دارم!بدون تعصب!
REZA
۲۷ تیر ۱۳۹۳چه فایده وقتی پولش هس ولی بالای 2500 نمیشه خرید !!!! حالا یه سری هم که نمیتونن بخرن بنده خداها . الان سانتافه 2014 دارم . را نمیره که!!! مگه 4 سیلندر میتونه این وزن و بکشه ؟؟؟؟؟ ینی هیچ راهی نداره بالای 2500 2014 به بعد سوار شد ؟
یه پسل باهوش
۲۷ تیر ۱۳۹۳وجدانا تو بازار نسبت به هم قیمت هاشون بهترین طراحی رو دارن
الخصوص اپتیما
زنده باد چین !!!!
۲۷ تیر ۱۳۹۳کیفیت داخل وبیرون ماشین نسبت به 2012 خیلی فرق کرده که واسم جالب بود به نظر می رسه کره ای کم کم دارن دست میذارن رو نقطه قوت ژاپنی یعنی کیفیت رو بیشتر میکنن اگه دقت کرده باشین سوناتا2015از نظر قیافه واپشن عقب گرد داشته ولی از نظرکیفیت ارتقا پیدا کرده وبه نظر من صنعت خودروسازی کره روز به روزبا تجربه تر میشه درود بر این انسانها که هدف بالایی دارن واسه رسیدن بهش تلاش میکنن
احسان آرسنالی
۲۷ تیر ۱۳۹۳با اینکه کیا و هیوندای یک کارخونه هستن(سندم آمارهای بین المللی هست که مینویسن کیا-هیوندای) ولی مدیران کیا کاملا مسیرشون رو از هیوندای جدا کردن واقعا دارن سبک میسازن تو خودرو سازی
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۷ تیر ۱۳۹۳درود .
منهای محاسن این ماشین من دوتا ایراد بگیرم که برای خود من هم مهمه :
چون ماشین از موتور 6 سیلندر بهره میبره ، بهتر بود از دو تا لوله اگزوز
استفاده بشه در طرفین . یا لااقل یک لوله اگزور دوبل در کنار هم همچون سانتافه .
دوم اینکه سپر عفب کوتاهه و بند و بساط ماشین ماشین از پشت مشخصه .
behnam
۲۷ تیر ۱۳۹۳کیا واقعا داره حرفه ای عمل میکنه و هر مدل جدیدی که ارائه میده پیشرفتش محسوس .