کار آسانی است که نگاهی به سورنتو بیندازیم و از آن رده شده و به کراس اوور دیگری فکر کنیم. اما این بار به این کرهای کمی اعتبار ببخشید. سورنتو نهتنها کراس اوور خوبی است بلکه در قلمرو پریمیوم ها قدم برمیدارد.
پلت فرم اصلاحشده، نمای داخلی ارتقا یافته و نمای ظاهری بازطراحی شده تغییرات اصلی این خودرو هستند. بهعلاوه یک پیشرانهی توربوی جدید نیز وجود دارد که در خودروی حاضر در تست نیز استفادهشده است. واحد قدرت ۲ لیتری که در اپتیما نیز بکار گرفتهشده و توان خروجی ۲۴۰ اسب بخار و ۲۶۰ پاوند فیت گشتاور را دارد.
این پیشرانه که به گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک جفت شده و از سیستم چهارچرخ محرک سود میبرد، مصرف سوخت شهری/بزرگراهی/ترکیبی برابر با ۱۲.۳/۹.۳/۱۰.۹ لیتر در هر صد کیلومتر را نشان میدهد که نسبتاً مناسب است. مصرف سوخت این خودرو نسبت به دیگر رقبا نظیر فورد اِج (مصرف ترکیبی ۱۰.۲) و یا نیسان مورانوی ۶ سیلندر (مصرف ترکیبی ۹.۸) بیشتر است اما از برخی دیگر رقبا مانند سانتافه اسپورت بهتر است، جای شگفت آنکه این دو از پلت فرم و سیستمهای انتقال قدرت یکسانی برخوردارند. دلیل اصلی برای استفاده از پیشرانهی ۴ سیلندر توربوشارژ دار کاهش مصرف سوخت نسبت به نسخهی ۶ سیلندر (مصرف ترکیبی ۱۲.۳) است.
سواری خوب
اگرچه که مصرف سوخت سورنتو بهخوبی رقبا نیست اما این پیشرانهی ۴ سیلندر در جاده شتاب قابلتوجهی دارد. جای بحثی وجود ندارد که کیا یک خودروی خوب برای مسافرتهای طولانی ساخته است و این پیشرانهی توربو بیسروصدا است. پیشرانهی ۴ سیلندر نسبت به نسخهی ۶ سیلندر ۵۰ اسب بخار قدرت کمتری دارند اما ۸ پاوند فیت گشتاور بیشتری را نسبت به آن تولید میکند! احتمالاً کسانی که نگران کافی نبودن قدرت پیشرانهی ۴ سیلندر بودند، با دانستن مطلب بالا متعجب شوند. حداکثر گشتاور در مدل ۴ سیلندر خیلی زودتر به دست میآید و از ۱۴۵۰ دور بر دقیقه شروع میشود. گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک نیز با پیشرانه هماهنگی خوبی دارد و تعویضهای سریع و به موقعی دارد. گیربکس هرگز احساس منتظر ماندن برای تعویض دنده در یک کراس اوور را نشان نمیدهد.
دیگر سورپرایز غیرمنتظره که در طول تست مشخص شد، رانندگی و سواری لذتبخش این کراس اوور بود. توصیفات کیا – با مضمون پلت فرم ارتقا یافتهی سورنتو با استحکام بیشتر- مرا در فکر فروبرده بود اما آنچه بسیار جلبتوجه میکرد آن بود که این کراس اوور ۱۸۱۴ کیلویی علیرغم وزن و اندازهی چشمگیرش، واکنشهای حسابشدهای بروز میداد. سستی محدودی در چرخها وجود داشت که در کراس اوورهای غیر پریمیوم کمیاب است. فرمان نیز بهخوبی بالانس شده است و بین دو حالت بسیار سنگین و نرم قرار میگیرد.
کیفیت سواری نیز بالای متوسط است. کراس اوور بزرگ در مواجه با دست اندازها و مسیرهای ناهموار تکان شدیدی نمیخورد اگرچه که سورنتو اثرات همهی ناهمواریها را خنثی نمیسازد. درمجموع سورنتو برای رانندگی گزینهی لذت بخشی محسوب میشود و حس اعتمادبهنفس را در راننده تقویت میکند و ترکیبی از سیستم انتقال نیروی خوب، هندلینگ مناسب و کیفیت سواری سفتی را ارائه میکند که بهآسانی میتواند با مورانو و اِج رقابت نماید.
نمای بیرونی زیبا، نمای داخلی متوسط
اولین مورد برجسته در نمای ظاهری ارتقا یافتهی سورنتو، خمیدگیهای اغراقآمیز اطراف چرخهای جلو است که حس یک کراس اوور خانوادهدوست را القا کرده و نمایی قهرمانانه را رقمزده است. قابلتوجهترین تغییر مه شکنهای LED هستند که ظاهر ارزانقیمتی دارند اما در عوض از تکنولوژی بالایی استفاده میکنند. رینگهای ۱۷ تا ۱۹ اینچی نیز برای سورنتو قابل سفارش هستند. تمامی مدلهای SX از رینگهای ۱۹ اینچی سود میبرند اما در نسخههای ۶ سیلندر SX Limited این رینگها با کروم پوشانده شدهاند که ظاهری شکیلتر را ایجاد میکنند.
مدل SX Limited با پیشرانهی توربو از تجهیزاتی سود میبرد که ازجملهی آنها میتوان به استارت دکمهای، سیستم تهویهی دو ناحیهای و فرمان گرم شونده به همراه صندلیهای جلوی گرم و سرد شونده اشاره کرد. سیستم صوتی در این تریم ارتقا یافته و درگاه USB اضافی به همراه خروجی ۱۱۰ ولت وجود دارد. سیستم اطلاعات سرگرمی UVO واضح و کار با آن آسان است هرچند که گرافیک نقشه میتوانست بهتر نیز باشد. در بحث کاربردی بودن نیز سورنتو خود را با صندلیهای عقب تاشونده و درب صندوق برقی نشان میدهد.
در بحث تکنولوژی های کمکراننده نیز سورنتو با دست پر وارد میدان شده است: کروز کنترل تطبیق شونده، تشخیص نقاط کور، هشدار خروج از خط، سیستم هشدار برخورد جلو و سیستم دوربین محیطی که پارک کردن چنین خودروی بزرگی را بسیار آسان میکند. همهی این سیستمها جزو پکیج تکنولوژی ۲۵۰۰ دلاری هستند که قیمت سورنتو SX Limited دیفرانسیل جلو را به ۴۰۷۹۵ دلار میرساند. نسخههای چهارچرخ محرک سورنتو SX Limited از شروع قیمتی ۴۲۵۹۵ دلاری دارند. سورنتو با این قیمت در محدودهی فورد اِج تیتانیوم چهارچرخ محرک با پیشرانهی ۲ لیتری اکوبوست و نیسان مورانوی پلاتینیوم چهارچرخ محرک قرار میگیرد و کار سختی است که کیا را به این دو ترجیح دهیم، خصوصاً آنکه مورانو بسیار جذابتر و قدرتمندتر است.
سورنتو با سیستم انتقال قدرت عالی یک انتخاب شگفتانگیز در این سگمنت محسوب میشود. درحالیکه نمای داخلی بحثبرانگیز و احساس سواری متوسط مانع انتخاب این کراس اوور بهعنوان گزینهای فوقالعاده میشوند اما کفهی ترازو به نفع خوبیهای این کرهای سنگینی میکند.
نقاط ضعف: کابین یکنواخت و خستهکننده، کیفیت سواری متوسط
مشخصات کیا سورنتو SX Limited 2016
پیشرانه: ۲ لیتری ۴ سیلندر توربو
قدرت: ۲۴۰ اسب بخار، ۲۶۰ پاوند فیت گشتاور
گیربکس: ۶ سرعته اتوماتیک
مصرف سوخت شهری/بزرگراهی/ترکیبی: ۱۲.۳/۹.۳/۱۰.۹ لیتر در هر صد کیلومتر
قیمت پایه: ۴۰۷۹۵ دلار برای مدلهای دیفرانسیل جلو، ۴۲۵۹۵ دلار برای مدلهای چهارچرخ محرک
قیمت در هنگام تست: ۴۵۰۹۵ دلار
مجید.بهترین یا هیچ...
۲۸ تیر ۱۳۹۵خودروی کامل و خوبی هست. قیمتش هم در داخل نسبت به رقباش ای…… بدک نیست.
یو اس اس اینترپرایز
۲۸ تیر ۱۳۹۵240 اسب بخار
Blade
۲۸ تیر ۱۳۹۵به نظر من واقعا خودرو حوبی هست حتی با موتور ۲/۴ لیتری در ایران بهتر از رقباست
Sajjad
۲۸ تیر ۱۳۹۵تو رده ی خودش خیلی ماشین خوبیه چند وقت پیش یه مشکی رنگشو از نزدیک دیدم واقعا ظاهر بیرونیش از قیمتش بالاتر میزنه ولی بنظرم بازم از پرچمدارای اینرده یعنی فورد اکسپلورر و مزدا cx 9 مقداری ضعیف تره
omid622
۲۸ تیر ۱۳۹۵من که با محدود ۴۲هزار دلار
مورانو رو ترجیح میدم
ali
۲۹ تیر ۱۳۹۵ژاپن کجا و صنعت نوپای کره کجا
در خودروهای هم توان و گشتاور بین کره ای (یا چینی) با خودرو سازهای دیگه تو شتاب و هندلینگ یا کیفیت رانندگی ولذت سواری فاصله بسیار بسیار زیادی هست
Armin
۲۸ تیر ۱۳۹۵ولی واقعا خوشگله
حميد
۲۸ تیر ۱۳۹۵ماشین خوبیه ولی تو این رنج قیمت شاید بشه انتخابهای بهتری داشت
Sina
۲۸ تیر ۱۳۹۵ماشین خیلی خوبیه ولی آخه 40هزارتا قیمت یه دوج دورانگو لیمیتد دو دیفرانسیله اونم 7نفرست موتورشم بزرگترو قوی تره امکاناتشم….خیلی ماشینهای بهتر دیگه ای هم هست
ولی خب بیخیال بازار جهانی بشیم بچسبیم به بازار خودمون اره اینو سانتافه خیلی خوبن
احسان(احسان سابق)
۲۸ تیر ۱۳۹۵خیلی دوس دارم بخرمش اما پول ندارم
حميد
۲۸ تیر ۱۳۹۵أنشالله بخری
یو اس اس اینترپرایز
۲۹ تیر ۱۳۹۵احسان عزیز میخری نگران نباش
Mahmood
۲۸ تیر ۱۳۹۵خودروی خوبیه ولی قیمتش زیادی بالاست در حالی که با این قیمت هر کسی به رقبای آمریکایی و ژاپنیش فکر خواهد کرد.
فرهاد
۲۸ تیر ۱۳۹۵این که کراس اوور نیست، این یه شاسی بلند میدسایزه
به شاسی بلند کامپکت کراس اوور میگن مثل اسپورتیج، توسان، قشقایی، کپچر ……..
امیرحسین
۲۹ تیر ۱۳۹۵شاسی بلند میدسایز!!!!!!!!!شما واژه مترادف شاسی بلند رو تو انگلیسی میفرمایید که چیست؟؟؟؟نکنه پیوند زدید بین فارسی و انگلیسی!!!!!!
کراس اوور ها ماشین هایی هستند که بر اساس پلتفرم سدان ارتقاء پیدا کردن و ربطی به کامپکت یا سایز نداره.اون چیزی که شما میفرمایید اسمش “SUV” که واژه “utility” به قابلیت هایی برمیگرده که سایر ماشین ها ندارن
Amir
۲۸ تیر ۱۳۹۵به نظر من یه ایراد محصولات کیا اینه که طراحی درونی و بیرونیشون با هم دیگه هماهنگی نداره به طوری که میشه برای طراحی بیرونی واژه ی عالی رو اورد ولی طراحی داخلی اون طوری که باید نیست مثل کیا سراتو ۲۰۱۷و کدنزا۲۰۱۶که طراحی بیرونی واقعا زیبایی دارن ولی طراحی داخلیشون واقعا تو ذوق ادم میزنه
mardi
۲۸ تیر ۱۳۹۵طراحی خارجی انچنان که درعکس زیبا به نظر می رسد در واقعیت در پس سانتافه قرار میگیرد
رحمان
۲۹ تیر ۱۳۹۵به نظر من سورنتو 2016 وارداتی مملکت خودمون از سانتافه سرتره ولی سلیقه ایرانی سانتافه را به سورنتو ترجیح میده در صورتی که سورنتو جدید خیلی با سورنتو نسل قبلی فرق داره و خیلی عالی شده سواری خوب و امکانات زیاد و همچنین کوچکترین صدایی حین رانندگی داخل اتاق نمیاد.
اهوازيان
۲۹ تیر ۱۳۹۵یه سوال فنی از دوستان ماشین باز …
بین سورنتو ۲۴۰۰ و ۲۰۰۰ توربو موندم
میترسم توربو بگیرم به خاطر بنزین ایران پدر ماشین در بیاد
از طرفی خیلی قوی تر هست
با توجه به اینکه ما تو منطقه آزادیم
کسی تجربه ماشین توربو داشته؟
نظرتون چیه؟ ممنون میشم اگه جواب بدید.
هموطن
۲۹ تیر ۱۳۹۵دوست عزیز نگهداری از ماشین توربو شرایط خودشو داره که زیاد هم رعایتش سخت نیست مثل استفاده از روغن موتور خوب و تعویض به موقع . خاموش نکردن سریع پس از مدتی رانندگی که توربو ها وارد مدار بودن تا توربو ها خنک بشن . استفاد از فیلتر هوای استاندارد ماشین و مرغوب . اما به هر حال نگهداری و رسیدگی بیشتری نسبت به ماشین تنفس طبیعی میطلبه اما لذت داشتن گشتاور بالا و از دور های پایین تر خیلی دلنشینه
Genius
۲۹ تیر ۱۳۹۵وای خدای من!!!اونا به این طراحی داخلی میگن”نمای داخلی بحث انگیز”اونوقت ما به داشبورد افتضاح تیبا و رانا که کاملا انگار یه بچه دبستانی نشسته و با یه چاقو میوه خوری رو پلاستیک خط و خش انداخته میگیم طراحی مدرن و بروز متناسب با نیازهای خانواده ایرانی!!!!!!!
علیرغم اشتراکات فنی بسیار زیاد کلا کیا یه سر و گردن از همرده های خودش تو هیوندای سرتره اما بدلیل کم رمق تر بودن تیم بازاریابی و ادورتایزمنتش بالاخص تو ایران تمایل ایرانیها بیشتر بسمت محصولات هیوندای دیده میشه.البته من بعد از این سالها که از عمرم سپری شده فهمیدم متاسفانه اکثریت خریداران بازار ایران تابع مد زمانه و اغواهای تبلیغاتی اقدام به خرید مایحتاجشون میکنن و غالبا از سواد اولیه مورد نیاز برای یک شاپینگ موفق بی بهره اند البته بلانسبت دوستان فهیم حاضر در پدال!
aref
۲۹ تیر ۱۳۹۵سلام برای منطقه ازاد ماشین زیر 100 میلیون چی پیشنهاد میدید خیلی سر در گم شدم لطفا نظر تون رو بگین
mj
۲۹ تیر ۱۳۹۵اقا دمه شما گرم خیلی عالی بود
hvypnzr
۲۹ تیر ۱۳۹۵اقا از دوستان اگر کسی تجربه رانندگی با این ماشینو داره یه نظر راجع به قدرت موتور به وزنش بده چون من راجع به سانتافه چیزای خوبی نشنیدم چه برسه به این… ممنون
امیرحسین
۲۹ تیر ۱۳۹۵محصولات کیا رو بیشتر از هیوندای دوست دارم و به لحاظ کیفیت و عملکرد بهتر از هیوندای ست.تو آمار مجلات و سایت ها کیا بالاتر از هیوندای قرار گرفته.حالا دوستان نظرات قرن نوزدهمی ندن که کیا زیر مجموعه هیوندای هست!!!!
سورنتو حتی تو نسل قبلی هم سر تر از سانتافه بود این نسل که دیگه حسابی سانتافه رو کنار زده.تو طراحی داخلی هم سورنتو شیک و ساده هست برخلاف شلوغی الکی سانتافه که بعد مدتی خسته کننده میشه.
احمد باقری
۳۰ تیر ۱۳۹۵به نظر میاد که برای این ماشین، این مصرف سوخت و قیمت، مناسب نباشه.
احسان
۳۰ تیر ۱۳۹۵من که عاشق داخلش شدم دل میبره، حیف که نمیشه سوار شد
محمد جواد
۳۰ تیر ۱۳۹۵سلام دوستان
من تا حالا نظر ندادم تو این سایت
ولی خب دو سه. ماهیه یه سورنتو گرفتیم.ینی بابام خریده.گفتم بیام تجربیات و بگم
نسخه ای که ما داریم کیت جی تی لاین داره
و خیلی کم و سخت پیدا میشه
چن تا تفاوت داره
داخلش مارون هست.بقیه سورنتو ها داخلشون مشکی یا کرمه.کالیبر ترمزاش قرمزه.مانیتورش بزرگه.دوربین 360 داره.رکاب فابریک داره.مه شکناش چهارتاییه و مث اپتیماس.بقیه سورنتو ها مه شکنشون هالوژن بزرگه
اتوپارکش واقعا عالی و به درد بخوره.همیشه تو ویدیو ها دنبال فاصله ای که با کنار خیابون میمدنه میگشتم.ولی هیچ جا پیدا نمیشد.فاصله کمتر از 10 سانت میشه و به دردایران میخوره.در ضمن از پارکم خودش خارج میشه.ولی پارک موازی ه پارکینگیشو امتحان کردم جواب نداد!البته یه بار امتحان کردم.دوربین 360 چیز جالبیه.ولی بعضی وقتا به درد میخوره و خیلی کار آمد نیس به نظر من.حداقل تو سورنتو.کیفیت داخلش واقعا عالیه.فرمونش به طرز عجیبی نرمه.من این جوری تاحالا ندیده بودم.ولی تو سرعت بالا هم خیلی سفت میشه و عالیه.در کل فرمونش خیلی خوبه.یه کوچولو عقب ماشین خنگه.خیلی کم البته.یه کم که با سرعت و تو پیچ میرم روی این چشمک زنای کف خیابون عقب ماشین جابجا میشه ولی خیلی کم.شتابش از سانتافه بهتره واقعا.مث راو 4.واقعا واقعا واقعا به نسبت شاسی بلند بودنش نرمه.بسیار کم صداس.ردیف دومش بهترین جای ماشینه.ردیف سومش هم از سانتافه خیلی بهتره چون 15 سانت طول ماشین بیشتره.طراحی خوبی داره.و مطمئنم دو سه سال دیگه که نگاش کنم کمتر از سانتافه خسته کنندس.البته سانتافه همین الانم خسته کنندس برا من!برا تویوتا خیلی احترام قائلم.و ما قصد خرید راو 4 نیو داشتیم.ولی داخلش که نشستیم متصرف شدیم.هر چند وافعا ماشین خوبیه.ولی توش خیلی ساده بود!!واقعا با ذهنیت سواریه سانتافه به سورنتو نگاه نکنید.خیلی تفاوت دارن.سورنتو واقعا نرمه.گیربکسش عالیه.ترمزش حسابی حال میده بهتون.دیدتون به اطراف عالیه.ماشین ما تو تهران 13.5 فیکس میسوزونه.که خوب نیس انصافا!ولی داره میاد پایین تر هر چی کیلومترش میره بالا.تا الان 4000 تا رفته.ما یه سفر رفتیم باهاش واقعا راضی کننده بود
هر سوالی بود من در خدمتم.اگه قابل بدونید البته
ارشک
۳۱ تیر ۱۳۹۵سلام محمد جواد عزیز
ماشین شما 2400 هستش؟
محمد جواد
۱ مرداد ۱۳۹۵بله دوستم!
همه ی سورنتو های جدید موتور 2400 gdi دارن.حدود 190 اسب.
homayoon
۵ مرداد ۱۳۹۵دنده پشت فرمون هم ذاره دیگه?
محمد جواد
۹ مرداد ۱۳۹۵بله!
باز یه سری gt line اومده .مشکی و سفید و قهوه ای.245.با 1 رادار 253
Ali
۱۸ مرداد ۱۳۹۵سلام ببخشید سورنتو شما صندلی ۳ ردیفه داره و ب نطز خودتون ماشین نرمیه چون ما سوناتا داریم ماشین نرمی نیست اصلا
امینی
۲۹ بهمن ۱۳۹۵محمد جواد عزیز. سلام میخوام بدونم در کارت ماشین ظرفیت رو چند نفر قید کرده اند ؟ متشکرم.
کیوان
۴ مرداد ۱۳۹۵من سانتافه رو ترجیح میدم
كوروش ايراني
۱۸ مرداد ۱۳۹۵درود بر دوستان
سانتافه اسپرت DM هفت نفره 2400 سی سی Mpi با قدرت 170 اسب بخار با استاندارد یورو 5 در سال 2012 به بازارهای جهانی عرضه شد ولی با دو سال تاخیر به ایران وارد شد.
طبق قوانین و خطی مشی های دولت کره جنوبی هر ماشین پس از چهار سال ورود به بازار میبایست دچار فیس لیفت جزئی (2016 ) و در سال پنجم دچار فیس لیفت کلی و یا به عبارتی ارائه نسل جدید (2017 ) بشود.
بنا بر مطالب فوق الذکر پس از ورود سانتافه فیس لیفت 2016 به بازار ایران ، امسال جدید میلادی (دی ماه 1395 ) باید منتظر ورود نسل جدید هیوندائی سانتافه به بازار باشیم .
ولی کیا سورنتو UM هفت نفره 2400 سی سی Gdi باقدرت 188 اسب بخار و استاندارد یورو 6 در سال 2015 و با مدل 2016 به بازارهای جهانی عرضه گردیده است و برای طراح
آلمانی شهیرش پیتر شرایرر معتبرترین جایزه طراحی جهان(فرمان طلائی) را به ارمغان آورد.
به عبارتی در سال 2020 باید منتظر فیس لیفت جزئی و در سال 2021 می بایست منتظر نسل جدید کیا سورنتو باشیم .
از طرفی با توجه به طراحی شرقی و اغراق در خطوط بدنه سانتافه اسپرت و همچنین فدا نمودن ارگونومی به زیبائی در طرح داخل ، خیلی زود در نگاه مردم عادی شد ولی کیا سورنتو با پیروی از هیچگونه اغراق و طراحی شکیل ؛ ساده و مدرن استایل اروپائی خود خیلی دیرتر در نگاه ها عادی می گردد.
محمد
۴ شهریور ۱۳۹۵محمدجواد جان یک سوال داشتم… من تا 1 ماه دیگه میخوام سورنتو با کیت جی تی لاین بخرم… آیا کیت جی تی لاین هم مدل ها و آپشنهای مختلفی داره یا فقط یک مدل هست…منظورم مثلا در تعداد رادار ها و یا … هستش. ضمنا من سانتافه نیوفیس موتور gdi را فروختم تا سورنتو با کیت جی تی لاین بگیرم…. خیلی سرتره واقعااااااا… ممنون
محمدجواد
۲۰ آبان ۱۳۹۵سلام
ما قبلا ی سانتافه داشتیم.
نمیخوام بگم ماشینه بدی هست اما وقتی سورنتو رو گرفتیم تفاوت ها رو خیلی خوب میشد احساس کرد.
سورنتو رو بهت پیشنهاد میکنم.
اگه سوالی داشتی در خدمتم
فرزاد
۲۵ اسفند ۱۳۹۵سلام منظور از جی تی لاین چیه میشه یکی توضیح بده ممنون
alireza
۴ اردیبهشت ۱۳۹۶سلام دوستان . درسته که موتور GDI 2400 هستش اما نه همه ی نمومنه هاش . من برج 5 یه سورنتو ساخت امریکا 2016 فول کامل GTLINE خریدم که موتورش 3800 و v6 هستش که با کلی اینور اونور رفتن و دوندگی و رشوه بالاخره برج 8 پلاکش کردم و تقریبا با 8 میلیون تومان شرکتیش کردم ماشین به شدت فوق العاده ای البته چون من لکسوس داشتم فکر میکردم سواریه خوبی نداشته باشه اما سواریش از لکسوس سرتره . یکی از خوبیهاش اینکه 6 سیلندره و موتور توربو . و با پرس و جویی که من کردم تنها سورنتو v6 2016 در ایران هستش و زیادی خاطر خواه داره البته قیمتش یخورده زیاده برای من 298 م تومان در اومده و چند روز پیش نمایندگی حدود 307 به بالا قیمت داده . این مدل ماشین برای سخت پسندا عالیه . پس اگه ماشین میخواین بخرین و بین سانتافه و سورنتو موندین سورنتو رو انتخاب کنین
حسین
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶دوستان بین سورنتو و میتسوبیشی کدوم بهتره برای خرید؟
امین
۲ مهر ۱۳۹۶سورنتو ماشین خوبیه از لحاظ نرم بودن با توجه به راحت نبودن صندلی های شاسی بلند کره ای ولی مشکلی که هست از لحاظ فروش نسبت به سانتافه مشتری اش کمتره
میتسو بیشی ساخت ژاپن است و فوق العاده نرم ولی داخل اتاقش کوچیک و سقفش کوتاه است بیشتر بدرد خودشون میخوره
آرمان
۲۰ آبان ۱۳۹۶سلام. لطفا اونایی که واقعا مطلع هستند بفرمایید آیا سورنتو های وارداتی در مدل 2017 از تجهیزات و آپشن هایی که در مقالات اشاره شده، برخوردارند؟؟؟ یعنی ترمز اتوماتیک اضطراری (برای جلوگیری از برخورد با مانع)، کروز کنترل انطباقی، هشدار برخورد از جلو و البته اگر می دونید دقیقا چند تا رادار فعال داره هم بفرمایید. آیا مدلهای فول آپشن موجود در ایران از نوع SXL هستند حالا با نامی دیگر؟؟؟ لطفا مستند صحبت بفرمایید می خوام واسه خرید تصمیم بگیرم برام مهمه. با سپاس